18 Temmuz 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

18 Temmuz 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

5 Faili Yakalandı Suçlu Şaban Dağda Ot Yiyerek Günlerini Geçirmiş, Fakat Açlığa Dayanamamış Küğithanede bir hafta evvel bir a- Zıla koyun konması yüzünden Şaban ile arkadaşları Tahir ve Niyazi ara- sında bir kavga çıkmış, kavga büyü. müş, Şaban tabancasını çekince iki arkadaşını da vurmuş ve kaybolmuştur. Yaralıların ikisi de ikişer gün son- ra kaldırıldıkları hastanede ölmüşler dir. Jandarma ve polis, bir haftadan- beri Şabanı artyorlardı. Nihayet dün şafakla beraber Şaban: Kâğıthane dağlarında bir dere içinde yakalan- üstünde tabancası mıştır. Şabanın da bulunmuştur. Şaban, dün müddeti umumiliğe getirildi. Hâdisenin tah. kikino memur edilen müddelumumi muavini Ali Kemal tarafından sor. gusu yapıldı. Şaban suçunu inkâr et. miyordu. Yalnız bazı suç delillerini dağda bıraktığı ve toplu tabanca ku- Bir Deniz Hırsızı Mahküm Oldu Sultanahmet sulh birinci ceza mah kemesi, Ahmet isminde bir deniz hursızını 3,5 ay hapse mahküm etti. Bu kararı icap ettiren hâdise Büyük- ada komiser muavininin karada ve denizde tam beş buçuk saatini alan bir kovalamaca neticesinde ortaya çıkmış ve suçlu yakalanmıştır. Ahmet, bir arkadaşile beraber ev- velki gün akşama doğru bir sandala atlamış. Büyükadanın kumsal tara- fındaki sahile yanaşmış ve orada bal. yözlerle lâğım parmaklıkların kır- mıya başlamışlar. Az sonra polis, işin farkına varmış, suçlular da sandalla açılmışlardır, Komiser müuas- © vini kaçanları bir müddet sahilden oradan ortadan ni göstereceğini söylediği için #rüd i muvaffak olmuştur. Sabanın rengi, mosmordu. Bir hafta yeyip içtiğini soran muharririmize: hire de inemedim. Dağda otlar yol. ğithaneye iniyordum, yakalandım i | Karakolda ekmek verdiler. Bu saye canımı bile verecektim. Suçlu, götürülecek ve sorgu hâkimliğine ve. rilecektir. İki Cinayetin Muhakemesi Geçen sene Hacı Şevkiyi sabun Xa“ durüşmasına devam edildi. Suçlunun avukatı, müdafsasını yaptı ve iki ta- lepte bulundu: 1 — Müekkilim 40, Hası Şevki 63 kilodur. 40 kiloluk bir adamın 05 ki- loluk bir adamı kaldırması ve boğ. ması mümkün değildir. Bu cihetin tabibi adli müessesinden sorulması, 2 — Suç işlendiği iddia edilen za- manda fabrikada beş kişi vardı, bun- ların şahit olarak dinlenmeleri, Mahkeme bü iki talebi de reddet- miştir. Muhakeme, müddelumumi. nin iddianamesini MAZIMAMASI için takip etmiş ve hava adamakıllı ka- | başka bir güne bırakılmıştır. rarınca hırsızlar denize açılmışlardır. Ğ Bunun üzerine komi muavini i Bi sandala allamış, Kendilerini üski. | çe SİN cara annesinde. be koyulmuş, yetişemiyeceğini rine altı el tabanca atmıştır, Suçlular kaçamıyacaklarını anla. yınca teslimi olmıya mecbur olmuş- Jar, sahile yanaşmışlardır. Bu sira- da Ahmedin arkadaşı birdenbire ka- raya fırlamış ve kaçmıya muvaffak olmuştur. Komiser muavini sandalda demirleri de yakalamıştır. Mahkemede, muavin, bir balıkçı ve bir sahdalcı da şahit olarak din. Tenmişlerdir. Hâkim suçu sabit gör- müş, suçluya ceza vermiş ve derhal tevkif etmiştir. « Antalya Kanalının Küşat Resmi Ankara, 17 (A.A.) — Vakıtlar © liyle meydana getirilen © Kırkgöz membalarındaki süyu Antalya ova. sına indiren 28 kilometre uzunlu. Bundaki büyük Antalya kanalı önü. müzdeki çarşamba günü törenle &- çalacaktır. Bu merasimde bulunmak üzere Başvekil namına Ziraat Vekili Muh. lis Erkmenin riyasetinde vakıflar ümum müdürü Fahri Kiper ve mu. avini vakıflar idare metlisi âzasın- dan bir zattan mürekkep heyet, bu. gün Antalyaya hareket etmiştir. ekili gizli Çanakkale Beledive m Reisliği Çanakkale (TAN) — Devlet Şö- © O rasınca feshedilmiş olan Çanakka- le belediye reisliği için yeniden in. tihap yapılmıştır. 16 reyle, Nâzım Demircioğlu belediye reisliğine, Sa. Mh Tuna birinci reis vekilliğine, Hasan Akkoca ikinci reis" vekilliği- ne, mütekait yüzbaşı İzzet Aytaç, Ali Kasaboğlu, Halit Turug da en- cümen âzalığına seçilmişlerdir. Nâzım Demircioğlunun o merhi babası Mustafa da evvelce Çanskka- le belediye reisliğini yapmış ve bu. rada bir çok eserler vücude getir. “miştir. an layınca sandaldan bir yelkenliye geç- miş ve onları takip ederken üzerle- Ja boğarak öldürdükleri için tevkif edilen Trabzonlu AH oğlu Mehmetle, Ibrahim”oğlu Ihsanın muhakemele- fine devam edildi. Müddeiumumi id. diasını söyledi, Iddianamede suçun işlenme şekli, bütün teferrustile izah ediliyor ve sabit olduğu neticesine varılarak suçlulafa ölüm cezası ve- rilmesini istedi, Muhakeme suçlula- rın müdafaalarını yapmaları için ta- lik edildi. Hapishanenin Yıkılması İhale Edilemedi Evvelki gün, Nafıa müdürlüğünde yeni adliye sarayının kurulacağı yer» deki hapishane binasının yıkılması, bir müteahhide (hale edilecekti. An- çak iki talip çıkmıştı. Bunlar da Na- fa müdürlüğüne mukabil şartlar der miyan ediyorlar ve enkazın atılacağı yerin tesbitini istiyorlardı. Bunun İ- çin ihale on gün sonraya bırakılmış- tır. i Çanakkalede Bir Esrar Kaçakçısi Tutuldu Çanakkale (TAN) — Gümrük mu. hâfaza memurları, kaçakçı olduğu- nu sezdikleri Çanakçılarda sakin Hüsnüye müracaat etmişler, parça. #1 beş kuruştan iki yüz parça esrar Satın almak için mutabık kalınışlar. dır. Hüsnü, bir torba içinde esreri gelirince, tevkif edilmiştir. Kendisi yan üç kişinin kendisinden esrar İs. tediğini, “Satmam, fakat mademki tiryakisiniz, birer sigaralık vereyim,, dediğini iddia eylemektedir. İzmirde Bir Yaralama İzmir — Geceleyin saat birde, Gazi bulvarında bir adam ağır su. rette yaralanmıştır. Kimin turafın- dan yaralandığını ifade edecek hal. de değildir. Fötr şapkalı ve yanın. da bir kadın olan me,hul bir kim. #6 tarafmdan yaralandığım gördü. günü bekçi söylemiştir. dağda ne — Çok korktum. Kaçamadım, şe- dum. Dört gün ot yedim, fakat mi- dem bozuldu. Dün sabaha yakm Kâ- de açlıktan ölmekten kurtuldum. O kadar açıktım ki, bit lokma ekmeğe bugün müddelemumiliğe zanma atarak öldüren Mustafn oğlu Mansurun ağir ceza mahkemesinde 16 senedenberi esrar içtiğini, esrar satmadığını, içerken kokusunu du. Kâğıthane Cinayetinin vanlarmı da attığı anlaşılıyordu. Şa. ban bunları da bulacağını ve yerleri- delumumilik kendisini Kâğıthane Jandarmasına göndermiştir. Dün bir muharririmiz kendisile görüşmiye Dahiliye Vekilinin Tekaüt Edilen Bir Valiye Mektubu , Ankara, 17 (A.A.) — Bilecik Vali. $i AN Rıza Oskay'ın tahdidi sinne tâbi olarak tekaüde sevki dolayısile Dahiliye Vekili Faik Öztrak kendi- sine aşağıdaki mektubu göndermiş. tir; Sayın B, Ali Rıza Oskay Bilecik Valisi 13 Temmuz 989 tarihinde s'n haddine vüsülünüz sebebiyle kanun ic 5 | kine'zarüret hasıl olmuştur. 5 yüksek seviyeli bir arkadaşın bu suretle mesleğin fanl kadrosundan çıkı kars şısında büyük bir teessür duymakla oldus Ruma itimat buyurunuz. Bu tessürümü idil eden yegine sebep, 41 seröye baliğ olan hizmet müddetinizde vicdanınız ra- | den Hataya hatsız edecek hiç bir hatırenın istırabım toğımiyarak ve fukat fedakârik ve fera- gatle dolu uzun bir hiğmet hatıresinin hazzı ve gururu (e devlet hizmetine vel fi hayat edenlere mukadder olan en bü- yük rütbeyl ihraz etmiş olmanızdır. Bilet hizmetine girenlerin “hepsi İçin aksayı &mel olması İsim gelen bu maz” hariyetten . dolayı sizi “ tebrik ve geçmiş mühimi. Bizmilerinizi hatırlıyarak gerek vekdlet ve gerek şahsım namına size te- şekkür eder ve sarsilmaz saygılarımı su- nurum. Çok kiymetli ve faziletli meslek- taşım ve arkadaşım. Dahiliye Vekili Ğ Falk ÖZTRAK Hint Denizlerinde Türkler (Devrilen Kazan) dan sonra M Turhan Tanın (Hint denizlerinde Türkler) adlı nefis romanı 'da intişer etti.Bu, bir deniz romanıdır, Türkle- rin Kızldenizden, ummanlardan a şarak Hint denizine nası) ulaştıkları- ni ve ne büyük savaşlara giriştikleri. ni canlı, heyecanlı bir üslüp ile tasvir etmektedir. Kanaat Kitabevi tarafından bası. , | kufiyetlerine lüzum görülmemiş, i- a, mıştır. Fiyatı 1 liradır. ——— Adanadaki Cinayetin Esrarı Çözülemedi Adana — Bundan iki kadar evvel, bir gebe evinde öldürülen ec- zacı ve kimiyager Ahmet Riza İşçe nin ölümünde elâkaları bulunduğu ZAHİİİYTE TEVKIL GUM Gelme mir âmiri İzeetin kardeşi Sami ile Hic. ri ismindeki şahısların devamı mev. kisi de serbest . Bu esrarengiz cinayetin hiç bir noktası henüz tenvir edilememiştir ye Kiliste Bir Cinayet Kilis (TAN) — Burada bir cina. yet işlenilmiştir. Bahçıvan Osman, Kilise gübre ge. tirirken kasaba (haricinde, ekilmiş kavunlara bekçilik eden Cemil is. minde biri önüne çıkarak, kendisin. den biber istemiştir. Osman da ver. memiştir. Buna kızan Cemil, elin- deki sopayı başına vurmak suretiy. le Osmanı öldürmüş ve yakalanmış. 1 tır. Çayda Boğuldu Orhaneli (VAN) — Adırnaz çayı ismiyle de anılan Kocasuda seller. den yıkılmış olan Çeltik bentleri. nin tamiri esnasında, Sadık oğlu 18 İ makta bulunan gençlerdir. TAN Hatayın Kurtuluş Bayramında Bulunacak Heyetimiz Seçildi Ankara, T7 (TAN) — Hatayın kur- tuluş'bayramı için Hataya” gidecek heyeite, Meclis namına, Meclis reis vekillerinden SŞemseffin Günaltağ, Halit Bayrak, Bekir Kaleli ve parti namma umumi idare heyetinden Hamdi Yalman ve Zihni Ulgen bu- lunacaklardır. Heyöle Şemsettin Gün altay reislik edecektir. Hataya gitmek istiyenler Ankara, 17 (TAN) — Demiryolla. rının İzmir fuarı dolayisile her sene yapmakta olduğu yüzde 59 tenzilâtlı biletlerle seyahat etme ki etlerin muteber olduğu müddet on beşten on yediye çıkarılacaktır. lg i Münakalât Vekik Geliyor Münakalât Vekili Ali Çetinkaya. »m tetkiklerde bulunmak iizere ya- kında şehrimize geleceği söylenmek-! tedir, Divriki İzcileri Şehrimize Geldiler Biricik demir havzamız olan Div- rikiden dün (İstanbula yetmiş be; mektepli izel gelmiştir. Bunlar de. mir havzamızdaki yepyeni ve tem manasile asri bir kültür kaynağın- dan Gök Orta okulundan feyiz al. Gök orta okulu şimendifer imüte- ahhitlerinden Bay Nuri Demirağ ta- rafından inşa ettirilmiş ve bütün tedris vasıtaları - bol bol - tedarik olunduktan sonra Maarif Vekâletinin emrine verilmiştir. Genç izcileri de Btanbulu, o Edirneyi, Bursayı ve| cümhuriyet devrinin bir inelsi ola- rak yükselen güzel Ankarayı ziyaret için davet eden Nuri Demirağdır. Gençler; dün Haydarpaşadan niotür. lerle onun Beşiktaştak » fab. ına geçmişler ve öğle yemeğini | yedikten sonra şehrimizi - rehberleri delâletile - gezmiye başlamışlardır. Resmimizde 'gaıç izeilerimiz görül. mektedir. iyimi il Yeni rostTa Fular Birleşik © Devletlerinin 150 inci yıldönümü O münasebetile Türk rı İdaresi bir seri pul bastırmış ve tedavüle çıkarmıştır. Bu pullar altı çeşittir. 3 ve 8 küruşluklar rın üstünde Reisicümhurumuz Milli Şef Ismet Inönü Ronseveltin ve 7,5 ile 12,5 kuruşlukların üstünde Vaşington #le Atatürkün resimleri, 6 ve 25 kuruşlukların üstünde ve Amerikan bayzakları vardır. Belediye Fen Müdürlüğünde Tetkikat Bir müddettenberi belediye fen| müdürlüğü muamelâtını tetkik eden mülkiye müfettişleri, fen heyeti mü- .dürüne 15 suali muhtevi bir liste ver- mişlerdir. Müfettişler bu liste ile fen heyeti İşlerine ait bir çok sorgular sormaktadırlar, Fen heyeti müdürü bu sorgulara ait cevapları hazırla - mıştır, Bugün alâkadar müfettişlere verecektir. Amerika yaşında Ali suya kapılmış ve boğul. muştur. a ri Toplantılar, davetler: AÂzayı Davet İstanbul Avsılar ve Atısılar Birliğinden: İrü Halük sergiye giderek inşaat ve) Burada boş Sınıflı bir mektep İn. İstanbul Avcılar Kurumu ile birleşme hususunda, idare heyetlerinin bugüne ka- dür vâki temasları neticesinde varılan son Yerli Mallar sergisi Devlet Kininleri İnhisarlar Vasıtasıyle Sattırılacak Ankara, 17 (A.A) — Türkiye Kı. zılay Cemiyetinden: Kızılay cemiyetinin inhisarında bulunan kinin satışlarının Inhisarlar idaresine devredildiği ve devir ve teslim muamelesine başlenılmiş ol - duğu yolunda bazı Istanbul gazetele- rinde verilen havadisler doğru de. Bildir. 2767 numaralı kanunla sitma ve frengi ilâçlarının memleketimize ha- riçten ithal ve dahilde imal ve sâ- tışı cemiyetimizin #whisarı altındadır. Ancak Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâleti taralından toz halinde ce. miyetimizden satın alınarak kom- prime yaptırılmakta ve Ziraat Ban- kası vasıt: #'le sattırılmakta.olan dev let kininlerinin son defaki çıkan 3631 numaralı kanunla Ziraat Ban kası yerine Inhisarlar umum müdür- lüğü tarafından sattırılacan tavzih olunur Fahrettin Kerim Avrupadan Döndü İsviçtenin Lügano şehrinde topla. nan beşinci Avrupa milletleri akil hıfzıssıhha kongresine iştirak eden profesör doktor Fahrettin Kerim Gökay şehrimize dönmüştür. Profe- sör, kongrede İstanbul üniversitesini ve Türkiye akıl hıfzıssıhba cemiyo- tini temsil etmiş ve Türk akıl hifzıs- sıhhası cemiyetinin faaliyetleri hak. kında tebliğlerde bulunmuştur. — ig Yeni Tayinler Beykoz kaymakamı İhsan, Diyar bakır vali muavinliğine, belediye zat işleri memurlarından Sidettin de, tekaüde sevkedilen belediye daire müdürü Abdurrahmanın yerine dal. re müdürlüğüne tayin edilmiştir. Istanbul eski Emniyet müdür mu- avini Kâmran Başvekâlet arşiv dai- resi müdürlüğüne tayin edilmiştir. — —- Deniz Klübü KE ŞE MAŞ Şa Deniz klübü azası arasında bir lik başgösterdiğini, bir ay evvel ya- pilin intihaba fesat karıştırıldığı ha- ber verildiği için idare heyetinin fes- hedildiğini yazıyordu. Bu haber tamamen yalandır. De- niz klübü azaları arasında hiç bir ikilik mevzuubahiğ değildir. Klüp u- sulen bir ay &vvel kongresini topla- mış, nizamnamesini yeni cemiyetler kanununun icaplarına göre tadil et- miş ve bu yeni nizamnameye göre de idare heyetini seçmiştir. Idare he- yeti, bir ay kadar çalıştıktan sonra, kendiliğinden çekilmiye Jüzüm gör- müş ve evvelki günkü, pazar günü için azasmı fevkalide bir toplantıya daet etmişti. Fakat ekseriyet olma- dığından içtima haftaya tehir edil. miştir. ———— Kâhtada İmar Hareketleri Wühta, (TAN) — Belediye, Kâhta. yı güzelleştirmek için bir plân dahi. linde harekete başlamıştır. Evvelâ, umumi caddenin etrafındaki kerpiç- Gulatasarayda açılacak Yerli Mal. lar Sergisinin inşaat faaliyeti artmış tır. Sergide hiç boş yer kalmamıştır. Bu sene iştirak edenlerin miktarı fazladır. Dün m'ntaka iktisat müdü. faaliyeti teftiş etmiştir. Şehrimizde müesses fabrikaların hemen hepsi ten evler yıktırılarak yerlerine taş- tan binalar yaptırılmya başlanılmış tır, Bundan Sonra ev yaptırmak isti, yenler de belediyenin plânına göre hareket edeceklerdir. —a 18.7.939 RADYO ANKARA RADYOSU e Radyedifüzyon Postaları Türkiye Radyosu Ankara Radyosu Dalga Uzunluğu 1639 m. 183 Kes, 120 Kw. 19,74 m. 1S198 Kes. 20 Kw. 10 m. 940 Ken, YO Kw. 18. 7. 1939 1230 Program, 1235 Türk müziği, 1 — Neveser o peşrev, 3 — Sadettin Kaynak — Neveser şarkı — Hicranla be- tap oldu, $ — Selâhattin Pinar — Niha - vent şarkı — Hâli o yaşıyor, 4 — Santur taksimi, 5 — Nihavent şarkı — Körfezdeki dalgın suya bir bak, 6 — Neyeticâr — Mu- bur şarkı — Göcendim beni suna, 13,00 Memleket sant ayarı, Ajans ve meteoroloji > haberleri, 13.15 - 14 Müzik Richard Strsuss'ın eserlerinden — PL, 19,00 Program, 19.05 Müzik (Lüclenne Boyer'nin plâklarından), 19115 Türk mü- riğİ (Parıl heyeti), 20,00 Memleket saat 3- yarı, Ajurs ve meteorolojl haberleri, 20.18 Konuşma, 20.30 Türk müziği (Klâsik pro- gram), (Ankara redyosu küme ses ve saz heyeti), 21.10 Konuşma, 21.25 Negoli plâk- Tar — R., 21.30 Orkestra programin tak- dimi — Mendelerahn ve Bizet | baklında Halil Bedi Yönetken tarafından, 2145 Mü- sik (Radyo orkestra — Şef Praetorius), 1 — Mendelssohn — Bartholdy: Mebridler üvertrü, 3 — G. Bizet — Senfoni Do Hin Jör, 32.30 Müzik (Sehubert'in Löederinden — PL) 28,00 San Ajans hüberleri, ziraat, esham, tahvili, kambiyo - nukut borsası (fiyat), 23.20 Müzik (Cazband — P)), 2038 - 64 Yarınki program. POLIS; Bir Çocuk Kamyon Altında Öldü Evvelki akşam Nişantaşında 14 ya- şında bir çicuğun ölümü ile nelicele. nen bir kamyon kazası olmuştur. Bomonti fabrikasına ait olup, ş0- för Hasan tarafından İdare olunan kamyon, o Maçkadan (o Nişantaşına doğru giderken, yolun bir tarafın- dan diğer tarafına geçmek istiyen çocuğa şiddetle çarpmıştır. Üstü ba- $ perişan ve bir dilenci kıyafetinde olan çocuk biraz sonra kamyonun altından çıkarıldığı zaman başi ve vücudünün muhtelif yerlerinin ezil. diği ve çoktan öldüğü görülmüştür. Cesedin cepleri aranmış İse de hüvi- yetini isbat edecek hiçbir şey bulu- namumıştif. Şoför yakalanmi!ş, tah- Azası Şöför Hayrullahın idaresindeki 647 wumaralı otomobil Pangalı"cadde - sinden geçerken Pangaltıda Beyazıt sokağında oturan Kostiye çarparak, başından ve sırtından tehlikeli suret- te yaralamıştır. Damdan Düştü Eyüibün Bahariye caddesinde 63 numurada oturan Tevfik, evinin da- mim tamir ederken muvazenesini kaybederek aşağı düşmüş, muhtelif yerlerinden yaralanmıştır. Sandalı Devirmişler Küçükpazarda Topçular sokağında oturan 9 yaşında Cemil evvelki gün bindiği küçük bir sandalla Floryada gezerken Ilyas ve Necip isminde Iki çocuk yüzerek yanina gelmişler, ken- dilerinin de sandala alınmasın: iste. mişlerdir. 1 Cemil de bu teklife muvafakat et- meyince İki çocuk sandalı tutup de- virmişler, Cemil denize düşürmüş- lerdir. Çocuk. tam boğulmak üzere iken elraftan yetişenler tarafından kurta. rılmıştır. Mütecavizlerden her İkisi de yakalanmış, tahkikata başlanmiz- tr. şasına başlanılmak üzeredir. İnşaata sekiz bin lira sarfolunacaktır. mutabakat şeklini tetkik ve müzakere et- |bu seneki sergiye iştirak etmekie.| Turfanda üzüm çıkmış ve beş ku. mek ve bu bapla karar vermek üzere 2? Temmuz 1939 Cumartesi günü saat 14 de âzamızın, Gülhane Parkı kapısında alay köşkünde yapılıcak toplanlıya gelmeleri» ni ehemmiyetle rica ederiz. Tütün İkramiyeleri Üsküdar Askerlik Şubesinden: Üsküdar Askerlik Şubesinde kayıtı ve derece üzerinden harp malül subsy ve arat ile şehit yetimlerine 989 yılı tütün beyiye ikramiyelerinin tevziâtina 21 Tem- muz 889 Cuma gününden İliberen e- #ağıda yazılı tarih ve günlerde askerlik yubesinde başlanacaktır. İzdihtm ve karı- sıklığı mucip olmamak Üzere yazık gün“ lerde ehabinın gününde müracaat meleri ve dört âdet vesika fotoğrafı, maas resm! senetlerile raporlarını ve nüfus hü- viyet dürdenlerırin da birlikte getirmeleri. Müracast günleri; 31 ve 25 Temmuz 890 Cuma ve Salı günleri malül subaylar 20 ve 28 Çarşamba ye Cuma günleri malüi eest 2 Ağustex 839 Çarşamba, 4 Ağustos 939 Cuma ve 8 A- Mustos 800 Sul günleri de şehit yetimle- rine, | dirler, Yeni İsviçre Konsolosluğu İsviçrenin Ankara sefaretine bağlı konsolosluk | şubesi dâğvedilmiştir. Bunun yerine kaim ve bütün Türki- yeye şamil olmak üzere Istanbulda bir konsolosluk tesisi Isviçre hüküme #ince kararlaştırtlmıştır. Bu konsolos- Yuğa ait müamelât ikmal edilinciye kadar memleketimizdeki İsviçre t6- baasının işlerine müavin konsoloz Jan Mertink bakacaktır. ruşa satılmıya başlanılmıştır. Bu se. ne üzümün bol ve ucuz olacağı an- laşılmal YENİ NEŞRİYAT : VARLIK — Bu milliyetçi ve memleketçi fikir mecmüuasının 145 inci sayısı çıkmuş- te ir ADLİYE GERİDESİ — Adliye Vekâleti tarafından her ay çıkarılan bu mecmuanın otuzuncu sene © cı sayısı İntişar etmiş- tir, amm MÜNİR N Her aksam: Bayan ve çocuklara Kapısı; Cumhuriyet Matbaasi karşısındadır. Bu akşam : Cağaloğlu, Çifte saraylar sinema ve bahçesinde İstanbul halkmın arzusu üzerine; kıymetli sanatkâr ve arkadaşları Bu akşam fiyatlar müstesnadır. Sinemada: Her program iki büyük filim gösterilmektedir. URETTİN duhuliye 5 kuruştur. ÖLÜM izmir #üccarlarından Ödemişli Hü. seyin Hüsnü Özüdemiş'in nezfi dima #öden vefat ettiğini kemali teessürle haber aldık. Cenazesi kendisini $e- ven dostlarının İştirakile bugünkü Salı günü Beyoğlunda Ağacamiinde öğleyin namazı kılındıktan sonra Fe- riköyünde medfeni mahsusasına def. nedileceğini teessürlerimizle beyan ederiz. TEŞEKKÜR Erzurum Kolordusu Sertababetine bağlı Fevzi Çakmak hastanesinde altı ay zarfında kızıma yapılan ve hüsnü suretle neticelenen iki mühim böbrek ameliyesinde hazakat ve li- yakat gösteren bevliye mütehassısı Besim ve mesai arkadaşlarının, bir peder gibi muamelel müşfikaneleri. ne alenen teşekkürümü meslek na- mına vazife bilir ve tekrar tekrar derin hürmetler sunar'mn. Gülhane Seririyatı hastanesi eshak Dahilive Muallimi Mütekait İhsan Ali İRİS