21 Temmuz 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

21 Temmuz 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

, 21.7.939 Ng MUZiĞi SEVEN İ Istanbul ikinci iflâs memurluğun. AKORDEON'U ALIR O5EON© iu, İştikisi cad. No 1 dan: PAR K p p Müflis Biyanki Alfredo masasına gelen alacaklı Nikoli Polihroninin istediği 141 lira 6l kuruş senede müs tenit olduğundan 6 ıncı sıraya kayıt ve kabulüne ve sıra defterinin düzel- tilmesine iflâs idaresince karar V€ rildiği ilân olunur. (19352) miş imi ymm a şe m Satılık Ev Küçükpazarda Karakol sokağı Uç mihraplı cami Musluklar karşısında. ki Pazarçeşme sokağı 8 numaralı me- tin kâgir, iç oda, geniş mutbah, tatlı su tulumba, İki helâ, teşkilâtı mü. Kemmel, bale üç dakikalık mesafede ayda on beş lira kira getirir bir ev maktuen 1300 limya satılıktır. Talip. lerin ayni evde sahibine müracaatla- Tin Or. SUPHİ ŞENSES İdrar yolları hastatıkları mütehasme Beyoğlu Yıldız sinemss: karsın Lek- ler apartıman, Fakirlere nürasız. A m Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâletinden: Bu yıl, Leyli Tıp Talebe yurduna alınacak talebenin kabul şartları umar. “Evrakı tam ve şartları haiz olanların kayıt muameleleri, dilekçelerin alısdığı tarih sırasına'göre derhâl yapılacağına, isteklilerin zamanında müracaatları lâzımdır” 1 —a “P, C, B. sınifı için: Tam devreli liselerden veya lise derece. sinde olduğu Msarif Vekâletince tasdik edilmiş mekteplerden pek iyi ve iyi derecede mezun olmuş, olgunluk imtihanlarını vermiş olmak, b) Diğer sınıflar için: Bulunduğu sınıfı iyi derece ile geçmiş, yaban. cı dil ve askerlik imtiharlarını vermiş olmak, 2 — İsteklilerin bütün evrakını tamamlamış olduğu halde, 30 eylâl 1939 tarihine kadar doğrudan doğruya Sıhhat ve İçtimai Muavenet Ve- kâletine müracaat etmeleri lâzımdır. Noksan evrak ile gelen dilekçeler muameleye konulmıyacaktır. Gönderilecek evrak şunlardır: A — Türkiye Cümhuriyeti tebaasından olduğunu bildiren nülus hüviyet cüzdanı aslı, B — Mektep şahadetnamesinin aslı “imtihanlarını tamamen bitir. dikleri halde şahadetnamelerinin tasdik muamoleşj gecikmiş olanlar mek. tep mildürlüğünün ayni zamanda.mezuniyet derecesini de gösteren fo. toğraflı ve resmi mühürlü bir vesikasını göndereceklerdir.” C — Okudukları mekteplerden alınmış hüsnühal varakası, D — Mütehassısları tem bir hastahane heyetinden, basılmış örneği. ne uygun ve üstünde tasdikli fotoğrafı bulunan bir sıhhat raporu, “Bu saporu hastane baştabiplikleri zarflıyarak üstünü mühürliyecek ve is. tekli tarafından mühürlü zer? halinde olarak gönderilecektir.” İşbu muayeneler Ankara, Sıvas, Erzurum, Diyarbakır, Haydarpaşa Nümüne hastaneleri, İstanbul Çocuk hastanesi, İzmir, Bursa, Konya, Adana, Samsun memleket hastanelerinde yapılacak ve buralarda mun- yene olunmak için bu hastanelerin bulunduğu vilâyetin Sıhhat ve İçti. mal Muavenet müdürlüklerine istekliler bizzat müracaat edeceklerdir. E — Örneği aşağıda gösterilen, Noterlikçe tasdikli bir taahhüt se. nedi “bu senet istekli tarafından aynen tanzim ve imza edilecek ve altı, örneğinde görüldüğü veçhile kefili tarafından keza aynen ve tamamen yazılarak imzalanacaktır.” F — 4.5x6 boyunda alti tane fotografı “cepheden alınmış ve ince küğda basılmış olacak.” 3 — Yaşları 22 yi geçkin bulunanlar, “yurtta okumaya ve İleride mecburi hizmetlerini yapmıya angel olacak bir hastalığı veya arızası olanlar kabul edilmezlör... 4 — İsteklilerin gönderdiği dilekçe ve vesikaların vekâletçe alındı. İCinsi ği adreslerine bildirildiği gibi kabul edilip edilmedikleri de yine ndres. lerine ayrıca bildirilecektir. ymm » Taahhüt Senedi Örneği Leyli Tıp Talebe Yurduna kabul edilerek her hangi bir Tıp fakül. tesinden tabip olarak çıktığımda, 2000 sayılı kanın mucibince, yurtta geçirdiğim zamanın “tatiller de dahil" üçte ikisi kadar bir müddetle Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâletinin lüzum göreceği © mahallerde hizmet ifasını kabul etmediğim veyâ musyyen müddeti bitirmeden hiz- meti terk eylediğim takdirde yurtta benim için sarfolunan paranın İki katını ödemeği ve tıp tahsilini terkettiğim veya sıhhi sebepler dışında fakülteden dafmi olarak çıkarıldığım, yahut yurtta bir seneden #z bir müddet kalarak yurdu terkeylediğim tekdirde benim için sarfedilmiş olan parayı tamamen ödemeği ve bu taahhüt senedi mucibince benden istenilecek paralar için ödemek mecburiyetinde olduğum tarihten itiba. | ron yüzde 9 faiz yürütülmesini ve 2,000 sayılı kanunun diğer cezai hü. kümlerinin de hakkımda tatbikini kabul ve taahhüt eylerim. Sarih İkametgâh Adresi Yukarda adres ve hüviyeti yazılı olan... an bu ta. ahbütname mucibince ödemek mecburiyetinde bulunduğu her ders yılı KUMBARASINA DEFTERİNE za AN b EL OLACAKTIR GAYRİMENKUL SATIŞ İLÂNI İstanbul Emniyet Sandığı Direktörlüğünden : Bayan Vitlehemin 21127 hesap No. sile Sandığımızdan aldığı (500) Jay İsme yi bislemi Mestecde ipotek clip Yödüiihde borcunu yermediğin» den hakkında yapılan takip üzerine 3202 No. lu kanunun 46 cı madde- sinin matufu 40 ncı maddesine göre satılması icabeden Adalarda Hey. beliadada eski Set yeni Toprak en yeni Hasyunus (o sokağında 10 pafta 49 ada 2 parsel ve 2 kepı No.lu ahşap bir evin tamamı bir buçuk öy müddetle açık arttırmaya konmuştur. Satış tapu sicil kadına göre o yapılmaktadır. & Arttırmaya girmek istiyen (212) lira pey akçesi verecektir. Mili bankala. rımızdandan birinin teminat mektubu da kabul olunur. ( Birikmiş bü- tün vergilerle belediye resimleri ve tellâliye rüsumu borçluya alt. tir. Arttırma şartnamesi 23.7.939 tarihinden itibaren tetkik etmek iste. yenlere sandık hukuk işleri servisinde açık bulundurulacaktır. Tapu sicil kaydı ve sair lüzumlu izahat ta şartnamede ve takip dosyasında vardır. Arttırmaya girmiş olanlar, bunları tetkik ederek satılığa çıkarılan gay- Timenkul hakkında her şeyi öğrenmiş ad ve itibar olunur. Birinci artlır- ma 3-9.939 tarihine müsadif salı günü Cağaloğlunda kâin Sandı- ğımizda saat 10 dan 12 ye kadar yapılacaktır. Muvakkat ihale yapılabil. mesi için teklif edilecek bedelin tercihan alınması icap eden gayrimen- kul mükellefiyetile sandık alacağını tamamen geçmiş olması şarttır. Ak- si takdirde son artlıranın taahhüdü baki kalmak şartiyle 20.9.939 tari. hine müsadif çarşamba günü ayni mahalde ve ayni saatte son arttırması yapılacaktır Bu arttırmada gayrimenkul en çok arttıranın üstünde birakı lacaktır. Hakları tapu sicillerile sâbit olmıyan alâkadarlar ve irtifak | hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair iddie- larını ilân tarihinden itibaren yirmi gün İçinde evrakı müsbitelerile be- raber dairemize bildirmeleri lâzımdır. Bu suretle haklarım bildirmemiş olanlarla hakları tapu siclilerile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaş- masından hariç kalırlar. Daha fazla malümat almak istiyenlerin 937/32: dosya numarasiyle sandığımız hukuk işleri servisine müracaat etmeleri lüzumu ilân olunur. * Emniyet Sandığı; Sandıktan alınan gayrimenkulü ipotek göstermek istiyenlere muahmıninlerimizin koymuş olduğu kiymetin yüzde 4Oıni tecavüz etmemek üzere ihale bedelinin yarısına kadar borç vermek su. retiyle kolaylık göstermektedir. 15442) Kandilli Kız Lisesi Direktörlüğünden: Azami kilo Kuruş tahmin İlk teminat Bedeli muktarı bedeli L. K. K. Ss. Ekmek 25000 9 50 178 25 Kandilli kız Yisesinin senelik ihtiyacı olan yukarıda mıktar ve mu- hammen fiyatla İlk teminatı yazılı ekmeğin 17. VIL.939 pazartesi günü saat 14 te yapılan açık eksiltmesine istekli çıkmadığından 10 gün uzatı. larak 27 temmuz 1939 perşembe günü Saat 14 te İstanbulda Beyoğlu İs. tiklâl caddesi 349 sayılı binada liseler muhasebeciliğinde toplanan okul komisyonunda açık eksiltme suretiyle ihalesi yapılacaktır. İsteklilerin 1939 yılı Ticaret odası vesikası ve teminat makbuzu ile belli gün ve saatte komisyona gelmeleri. Sartnameler okuldan görülü öğrenilir, (5408) üç yüz lira olmak üzere bütün tahsil müddeti için coman 1,500 lira- ya ve İki katını ödemek mecburiyeti hasıl olduğu takdirde 3,600 liraya kadar parayı, faizle beraber, borçlu ...... ile birlikte müteselsil kefil ve müşterek müsteselsil borçlu sıfatiyle ödeyeceğim Kefilin Adresi (5423) > Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâletinden: Çorum Leyli, ve İstanbul pebari Küçük Sıhhat Memurları mektep. lerine alımma şartları şunlardır: 1 — Türkiye Cümhuriyeti tebaasından olmak ve yaşı 18 den aşağı ve 26 dan yukarı bulunmamak “Yirmiden yukarı olanların askerlikle ilişiği kalmamış olacaktır. . 2 — Orta mektepten pek iyi ve iyi derecede mezun olmak “Lise sı. nıflarında bir veya ikı sene azla okumuş olanlar tercih edilecektir. Bunlarla kadrö dolmadığı takdirdeorta dereceliler de alınır... 3 — İstekliler, bütün evrakın tamamlamış olduğu halde, dilekçe. lerini 45 Eylül 1939 tarihine kadar Çorum mektebi için Sıhhat ve İç. ümai Muavenet Vekâletine, İstanbul mektebi için İstanbul Sıhhat ve İçtimai Muavenet Müdürlüğü vasıtasiyle mektep müdürlüğüne gön- dereceklerdir. “Noksan evrak ile gelen dilekçeler muameleye konulmıyacaktır.,, Gönderilecek evrak şunlardır: A — Nüfus hüviyet cüzdanı esli, B — Orta mektep şehsdetnamesi aslı, “Daha fazla okumuş olanla- rin şehadetname ile birlikte tahsil müddetlerini tasdik eden resmi ve. sika, » N , C — Mütehassısları sam bir hastane heyetinden, basılmış örneğine uygun ve-üstünde tasdikli fotoğrafı bulunan bir sıhhat raporu. “Bu raporu Hastane baştahiplikleri zarflyarak üstünü mühürliyezck ve istekli tarafından mühürlü zarf halinde olarak gönderilecektir. İşbu muayeneler Ankara, Sıves, Erzurum, Diyarbakır, Haydarpaşa, Nümune Hastaneleri: İstanbul Çocuk hastanesi; İzmir, Bursa, Konya, Adana, Samsun Memleket hestanelerinde yapılacak ve istekliler bu bastanelerin bulunduğu Vilöyetlerin Sıhhat ve İçtimai Müavenet Mü. dürlüklerine bizzat müracaat edeceklerdir. D - Çıktıkları mektepten veya mahalli polisinden alınmış hüsnü. hal kâğıdı, E— 4,5 X 6 hoyunda üç tane fotoğraf “cepheden alınmış ve ince kâğıda basilmiş olacak, 4 — Çorumdeki Leyli mektebe girmek istiyenler bu vesikalardan başka bir de aşağıda örneği yazılı, Noterlikten tesdikli taahhüt senedi vereceklerdir. ' . Taahhüt Senedi Örneği Çorumdaki Leyli Küçük Sıhhat Memurları mektebine alınarek tah. sil edip mezun olduğumda, Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâletinin tayin edeceği vazifede beş yil hizmet etmeği ve bu hizmeti kabul et. mediğim veya kabul edip te musyyen müddeti bitirmeden bıraktığım ve sıhhi sebepler dışında mektepten daimi olarak çıkarıldığım takdir- de benim için sarfedilmiş olan parayı tamamen ödemeği ve bu tüsh. hüt senedi mucibince benden istenilecek para için ödemek mecburi. yetinde olduğum tarihten itlbaren 9 9 faiz yürütülmesini kabul ve taahhüt eylerim. NX e Sarih İkametgâh Adresi Yukarıda ecreş ve büviyeli yazılı olan 2:: m bu taah. hütname mucibinee ödemek mecburiyetinde bulunduğu her ders yıl için İki yüz lira olmak üzere bütün tahsil müddeti için ceman 400 liraya kadar parayı, faizile beraber, borçlu ile birlikte müteselsil kefil ve müşlerek müteselsil borçlu sıfatiyle ödeyeceğim. Kefilin Adresi » (6428) Kapalı Zarf Usuliyle Eksiltme İlânı. Kastamonu Nafıa Müdürlüğünden: 1 — Eksiltmeye konulan iş: “Kastamonu Vilâyet Merkezinde Lise pavyonu orta kum inşaat bakiyesi. Tahmin edilen bedel 52020 lira 77 kuruştur. 2 — Bu işe ait şartnameler ve evrak şunlardır! A — Eksiltme şartnamesi, B — Mukavele projesi, C — Bayındırlık işleri genel şartnamesi; D — Tesviyel türabiye, şose ve kârgir inşaata dair fenni şartname; E — Yapı işleri umumi fenni şartnamesi, . F — Elektrik tesisatı hakkımda umumi fenni şartname G — Hususi şartname, H — Silsilel fiat cetveli elektrik tesisatı kesifnamasi İ — Proje, İstenilen bu sarımameteri ve evrakı Ankara, Istanbul ve Kastamonu Nafıa Müdürlüklerinde tetk'k edebilirler. 3 — Eksiltme 11/3/939 tarihinde Cuma günü saat 15 de Kastamo. i nuda Nafia Müdürlüğü Dairesinde yapılacaktır. 4 — Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. 5 — Eksiltmeye girebilmek için isteklinin 3851, lira 34 kuruş mu. vakkat teminat vermesi, bundan başka aşağıdaki vesikaları kaiz olup göstermesi Jüzumdır. İhale gününden sekiz gün evvel Kastamonu Vi. lâyetine müracaatla bu işe benzer iş yapmiş olduğuna dair vesika ib. razile bu eksiltmeye girebilmek için alınacak ehliyet vesikası 939 senesine ait ticaret odası vesikası, a 6 — Teklif mektupları 3 üncü maddede yazılı saatten 1 saat evveli- ne kadar Nafıa Müdürlüğüne getirilerek eksiltme komisyonu refsli. ğine makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek makbuz. ların nihayet 3 Üncü maddede yazılı saate kadar gelmiş olması ve dış zarlın mühür mumu ile iyice kapatılmış olması lâzımdır. Postada ola. cak gecikmeler kabul edilmez. (5336) Demir Köprü İnşaatı Nafıa Vekâletinden: 1 — Balıkesir Viliyetinde Balıkesir « Kepsut yolundaki “Simav, ve “Kile, köprülerinin Demir ve Betonarme olarik yeniden insoslı “92.500., lira keşif bedeli üzerinden kapalı zarf usulile eksi pe ii eksiltmeye çı. 2 — Eksiltme 5/0/8039 tarihine müsadif Salı günü saat “16, da Na. | fıa Vekületinde Şose ve Köprüler Reisliği odasında yapılacaktır. 3 — Eksiltme şartnamesi ve buna müteferri diğer evrak “463, ku. Taş mukabilinde adı geçen Kelslikten alınabilir. y 4 — İsteklilerin eksilime tarihinden en az sekiz gün evvel bir İsti- dü ile Nafhıa Vekâletine müracaatla bu gibi inşaatı yapabileceklerine dair müteahhitlik vesikası almaları lâzımdır. i 5 — Eksiltmeye gireceklerin dördüncü maddede bahsedilen vesika ile 959 senesine ait Ticaret ons vesikasını ve “5373, liralık muvak. kat tminatlarını havi olarak 2490 sayılı kanunun tarifaı dairesinde hazırlıyscakları kapalı zarflarımı ikinci maddede yazılı vakilen bir saat evveline kadar Komisyon Reisliğine makbuz mukabilindi leri lüzımdır. (3124) rn yl