21 Temmuz 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

21 Temmuz 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

—— 11.71.99 Ali Ihsan Beyin Düşt Tefrika No. 111 ..... üğü Korku Pantikyan Ef. Ali İhsan Beyin, Miralay Esat Beyle Yaptığı Temasları hsan Beyin ayakları suya er- di. Fena halde serseniledi. O anda, Damat Paşanın İstanbulda bulunmadığından istifade ile, Ali Kemalin kendisini hırpalamıya ve- ya yabancılara hırpalstmıya cüret etmesi ihtimalini hatırladı ve âde- ta tasalandı... Fakat, nede olsa bir düşman olan muhatabına kar. #ı hemen kendini. topladı. Zorla gülümser gibi görünerek; — Hiç şüphesiz. Dedi. Miralay Esat Beyle olan temas ve münase- betlerimden kuşkulandığını söyle- miştir size. Fakat, biçare gafil, bu münasebetlerin Damat Paşanın &- mir ve malümatları ile yapıldığını bilmiyor, yok yere vehme ve ves- veseye kapılıyor, Pantikyan, Ihsan Beye mânalı bir nazar fırlattı, sonra da, istihza ifade eden bir eda ile güldü. Ve: — Müteşekkir kalınız ki. Deği Öyle. Ya, Esat Beyle olan münase- betinizin içyüzünü bülün tafsilât ve teferruatiyle bilse, Ihsan Bey, muhatabının bu ma- nalı bakışları, hele imalı sözleri karşısında metinliğini kaybeder gi- bi olmuştu. Hafif hafif titremiş, gözleri ürpermişti. Pantikyan, mu- hatabının düştüğü endişeyi, vazi- yet ve çehresindeki değişikliği derhal farketti, ciddi bir tavır ta kındı ve: — Korku ve endişeye düşmiye lüzum yok, Ihsan Bey, dedi. Yal nız, biraz uyanık bulunmanız, te- maslarınızda daha tedbirli dav. ranmanız sizi ve Esat Beyi melhuz olan tehlikelerden muhafaza ede- lanin ve hattâ, Hürriyet ve Jtilâf fırkasinın biribirine zit v8 muha- İM iki iiderinin ayrı ayrı vâki o- lan işar ve ihbarları üzerine, bir ay evvel aldığım bir emirle, si. zinle bizzat meşgul oldum. Fın- dıklıda, Beşiktaşta, Veznecilerde- ki temas ve mülâkatların iç yüz- lerini öğrenmekte hiç te müşkülât çekmedim. Çünkü, her birleşmeyi müteakıp Esat ve muallim Emin Beylerin Cevat Paşayı, hiç te tem. sadüfe hamletmediğim, ziyaretleri takip edilen maksat ve gayeyi ba. na açikça anlattı. Haklısınız, elbet- te vatanınız için çalışacassınız, hsan Bey, bu sözlerden hiç te ferahlamış değildi. Bi- lâkis endişesi artmış, dimağını kor- kulu bir merak sarmıştı, Çünkü düşman bir devletin istihbara: teş- kilâtında şeflik yapan ve hiç şüp- hesiz ki, millet ve memlekete kar- şı alınan cephede menfi bir vazi- fe sahibi olan bu adamda samimi- yet aranamaz ve bulunamazdı da. Düşünüyor, düşünüyör, muhatabi- pın bu hareket ve sözlerine bir tür. lü müna veremiyordu. Pantikyan, yine başladı söze ve: — Düşünme azizim. Iyi niyet ve muhabbet, samimiyet, sözle değil, fül ve eserle anlaşılır, ölçülür, sir- İarınıza vâkıf olduğum halde, şim- diye kadar menfi ve muhalif bir hareket ve teşebbüse geçmeyişim, sizde hayret ve taaccüp değil, bi- iâkis bana karşi bir emniyet ve İ- timat uyandırınalıdır. o Bugünlük bu kadar kâfi. Tlerde hiç şüphesiz ki, anlaşacağız. Yalnız, şu söy. ceklerimi de bir kenara not ediniz lütfen, Trakya - Paşaeli komitesinin ba- zi devletler nezdindeki teşebbüsle- si hakkında aldığı malümetı Ali Kemal Bey bizimkilere olduğu gi bi vermiştir. Tabii, kendisinin de bu işle maşgul olduğunu ve komi. te relslerinden Galip Bahtiyar, Şevket, Şeref ve Şakir Beyleri tevkif ettirmek tasavvurunda bu- lunduğunu ilâveye lüzum yok. Bir de, Yıldız yangmının, Istanbulda ki İttihatçılar tarafından tertip & dildiği hakkında, Sait Mollanın bi- zimkilere bir ihbarı var. Molla, bu kaka Yahdattini imha isin hazırlanmış bir sulkast olduğunu ısrarla söylüyor. Ismail Canbolatın ailesi olan Rıdvan Paşa kor: Nuriye Hanımın da bu işle alâkalı bulunduğunu ve saraydaki müte. şebbisleri iğfal ve idare ettiğini id- Gia ediyor. (1) Bu hâdisenin İkin- ci bir tevkifat teşebbüsüne bühane ittihaz edilmesinden korkulur. Za- bitanın, bu kadar gün geçtiği hal- de hâdise faillerini hâli bulup meydana çıkaramamasından müte. vellit mahcubiyeti, Dahiliye Na- zırı, Ali Kemal, Polis Müdürü Ha- Wi Beyin Itiketçılara taraftar ol- duğunu ve meseleyi lâyık olduğu ehemmiyetle takip ettirmediğini söylemekle izale etmek istiyor. Nu- rettin Beyin tekrar polis müdü yetine getirilmesi için, Hürriyet ve Tülâf fırkası hünkâr üzerinde te sir yapmaktan hâli kalınıyor. unlardan çok ehemmiyetli B bir mesele daha var. Ali Kemâl Bey, Harbiye Nezaretine Süleyman Şefik Paşayı geçirtmek için hünkârı iğfale çalışmaktadır. Bu arada Erkânıharbiyei Umumi- ye Reisi Cevat, Ikinci Rois Kâzım, Müsteşar Fevzi, Istanbul muhafızı Şevki Paşalarla, Miralay İsmet (Reisielimhurumuz) ve Omer Lüt- fi Beylerin Mustafa Kemal Paşaya taraftar oldukları “ve el altından yardım ettikleri bahanesile teb - Lok Yüzüne Karşı Söyleyivermişti dilleri için kuvvetli bir cereyan başlamıştır. Bunları öğrendin ya. Hadi şimdi uğurlar olsun sana. Yal, nız Esat Beyo bugün gitme. Iyi bil ki, seni takip edenler, şu anda bahçede ve gözleri de bizde. Dedi ve muhatabının elini sıka- rak bahçeden çekilip gitti, hsan Bey, şaşirmiş ve bu esrarlı adamın ardından baka kalmıştı. Artık, Pantikyanın bu hareketi ile ne gibi bir maksat ve gaye temin ve takip etmek is- tediğini düşünmüyordu bile. O, al- dığı bu ehemmiyetli haberleri bir saat evvel Esat Beye yetiştirmenin çarelerini araştırıyordu. Fakât, bi- raz ilerde kendisine çevrilmiş bu. lunan mütecessis nâzarlar, ne de olsa, cüret ve cesaretini kırıyordu. Buna rağmen bahçede. duramadı. Bir araba ile kendini sadaret ko- nağma attı. (Devami var) (1) Olsada, Yıldız sarayında Vah» n hususi doiresi ansızın yanmış ve hünkâr, Cihannüma köşküne nakil mecburiyetinde kalmıştır. Muhtelif ma- kamların yaptırdığı tahkikat, bu yan - girin sarındığ esrar perdeğini kaldira - mamiş ve mülesebbisler bir türlü bulu- zmarmaştır, Ekmekle Pirinç ve Patates Onlardan ikisini bile hir arada yemek âdet “değilse de, her biri Ayrı ayrı dünyanın en mühim üç gıdasıdır. Asyanın şarkında bulu. nan insanlar elmekten veya pa- tatesten pek çok ziyade pirinç yer- ler, Avrupanın garbındakiler pi- rince pek az, ekmeğe biraz daha fazlaca, patatese de en çok roğbet gösterirler... o Bu iki müntehanın ortasında bulunan bizim gibiler, bu mühim gıdaların hemen her ü- günden de ayni derecede istifade ederler... Onun İçin ekmekle pi- rinç ve patates arasında bir mu. kayese yapmak faydasız olmaz sa- her şeyden önce besle. mek, doyurmak bakımından; A- zotlu maddeler patateste yüzde ancak 2,52 olduğu halde, ekmekle pirinçte yüzde 7 dir. Demek ki, bu cihetten ekmekle pirinç birbi. rine müsavi ve ikisi de patates. ten üstüm, Yağlı maddeleri pata. teste hiç, ötekilerde de yüzde 1, pek ehemmiyetsiz, Fakat şeker 0. lacük maddeler cihetinden, üçü. nün arasında büyük farklar var. dir. Patateste yüzde 22, ekmekte 55, pirinçte 77. Bundan dolayı kalori vermek bakımından pirinç en üstün gelir. Yüz gram testen ancak 9$ ka. lori gelebildiği halde, o kadar ek. mekten 257, o kadar pirinçten 284 kalori geli ç yal miz başına bile ekmekten iki bu. çuk defa, patatesten de, üç buçuk defa fazla besler, Halbuki pirinç — sade suya çorbadan başka yalnız başına yenilmez, Pilâvda ve dolmalarda mühim miktarda yağla, sütlaçla da sütle ve şekerle karışır, O zaman besleme kudreti, tabii, bir çek urtar. ir de, hangi gıda olursa olsun. onun yalnız kimyaca vereceği bex. leme kudretini hesap elmek yeliy- mez. Mideye giren her gıdanın mutlaka hepsi kana karışmaz, Yüz. de bir kısmı işe yaramadan kalır. Bu bakımdan pirinç öteki ikisinin çok üstündedir. Ekmekle patate « s radığı halde. pirincin yüzde 98, 99 u kana karışır. Bundan dolayı pirinç barsaklarda gaz hasıl olma. sına meydan vermez. İshale tutul. muş hastalara sade suya pirinç çorbası | edirmeleri de bundan İ. your ua iye - gıda olarak kaha karıştığı için is- hali devam ettirecek bir şey kal. max, Gene, pirincin işe Yara, cak kısmı kalmadığından dulayı. dır ki, pirinç kalabalık yerlerde toptan beslemek için en kiymetli gıda sayılır; Meselâ mekteplerde.... Bununla beraber, insan yalnız pirinçle, yağla pişirilmiş olüa da, beslenemez. O vakit, lüzumlu o- lan albümin miktarını bulamadı. ğı gibi üç türlü arasındaki muvazeneyi de (temin edemez. Yalnız pirinçle beslenen adam ne kadar pirinç yese gene kilosun - dan kaybeder. Bu bakımdan ek- mek pirinçten üstündür. Vitaminler bakımından pirinçle ekmek ikisi de, hiçlikte birbirine müsavi demektir, Fakat pilâvı, İ- gerisine hiç haya girmiyecek * sis rette makineli tencerede ve buhar içinde pişirirseniz, o xaman vita. minlerinin mühim bir kasmımı mu. hafaza eder, Vitaminler balumn. dan patates pirinçten de, ekmek. ten de üstündür, elinkü yağda kı- zartıldığı vakit bile vitaminleri az çok kalır. Kanı ekşitmek cihetinden pirinç ekmekten de biraz fazla, yüzde 8.08 derecede ekşilik verir. Onun için, ekmek gibi, şekerli hastala- rım işlerine gelmez, onlara sade- ce patates... Pirincin kana eksilik vermesinden dolayı pirinç yiven insan sehze ve vemiş yemek ihti. yacından kurtulamaz, Madenler bakımından, ekmekle pirinç ve patatesin her üçünde de madenlerin toplan nisbeti yüzde 1 olmakla beraber, en Bizumlu on iki madenden her birinin nisbeti arasında büyük farklar vardır. En mühimlerii söyliyeceği, Potasyom, ekmekte 200, pirinç. te 216, patateste 450 miligram. Vücudün etlerini en ziyade dol. gun Yapan patatestir. Çelik ek. mekte 1, pirinçte 0,9 patateste 1 miligram, üçü de az cok müsavi. Fakat iyot madeni cihetinden, ek. mekte 0.007, pirinçte 0.002, pata- teste 0,003 milizram, Bu hesapca »ekâyı en iyi isletecek nlan gıda ekmek demektir.. Halbuki makar- mada iyot nisbeti yüzde ancak 0,0017 miligram nisbetinde kalır. Onun için çocuklarınızın o akhıllı olmasını İsterseniz onlara çok ma. iye lük TAN sik program) Ankara radyosu Pazar, 23. 7. 1939 agi (klâ. 12,30 Progrum, 12,35 "Türk mü ve saz heyeti, 13,00 Memlecet saz ajans ve meteoroloji haberleri, zik (küçük orkestra — Şef: Necip Aşkın! 1 — Brusstlmans — 2 —J, Strauss — Güzel mavi Tunada (Vals) 4 — Eduard Künneke — Teessür vals 4 —Hanne Löhr — Bavyera valsları, 3 — 1, Brahms — Macar dansı No. 9 8 — Franz Lehar — Çocuk prens vpe- relinden Potpuri, 14,15 - 14,80 Müzik (pine sololar -PL) 16,30 Program, 18,35 Müzik (Şen odâ müziği — İbrahim Özgür ve Ateş böcek- leri), 19,00 Çocuk saati, 19.25 Türk müz ül (Fasıl heyeti), 20,00 Memleket sas yarı, ajans ve metecevloji haberleri, 20,10 Neşeli plâklar - R., 20,15 Türk (Saz eserleri ve şatkılar). | 1 — Hicaz peşrevi, 2 — Suphi Ziys — Hicaz şarkı — Arılsın yar İle, 3 — Asim bey «- Hicaz şarkı — Her zahmı ciğersize, 4 — Kemençe taksimi, 8.— Arif bey — Hicaz şurki — Tasâi edeyim, & — Hicaz sarkı — İndim yarin bahçesine, 7 — Hi- caz saz sarızizi, 8 — Halk türküsü — Sür- melimin görlerine, © İruta Fincan koydur — Menekşeler tutam tutam, hâvssı, 21,00 Müzik (Riyaseticü: dosu — Şef: İhsan Künçer), 1 chera — Dağ ve vadiler (mi lan Macbeth — Kptermedzo, 3 — Snint Suens — “Phaeton” mik © parça), 4 — Gavdiner — Dans, 5 — Berlior —Ms- Mary, 31,40 Anadolu ajansı (Spor ser» 22,00 Müzik (Cuzband — Pİ), 225- 28 .Son ajans haberleri ve yarınki pev- gram, Pazartesi, 24. 7. 1939 12,30 Program, 1235 Türk müziği -Pl, 13,00 Memleket esat syarı, ajans ve mete- oroloji haberleri, 13,5 - 14 Müzik (Kur- gk program - PL), 19,00 Program, 18,05 Müzik (Mezarın Ailsabelh Srhumann tarafından söylenmiş ki aryası), 10,19 Türk mtiziği (İnce sa YADA Kesi Siyan, ajana ve meteoroloji haberleri, 20,15 Konuşma (Doktorun saati), 20,30 Türk müziği (ka - din küme okuyucuları), 21,10 EN musl- kilere dair dördüncü konuşma (Fin mus kisi - Halil Bedi Yönetken), 21,25 Neşeli plikler — R., 21,20 Müzik (Mozart - Ke- man könsertosu (Re, majör) Pİ, Çalan: Yehudi Menuhiri, Orkestra şeli: Georges Evesce, 22,00 Müzik (Küçük (orkesira * Şet: Necip Aşkın), 1 Rio Gebherdt — Rom. (Wiolensel ve örkesira için), Hanns Sehmidt — İnciler (Vale), 3 — 4d. May — Bir şişe mozel şarubının karı sında, 4 — J. Brahms — Macar dansı No. 8,5 Köorsakow — Hind şarkisi, 8 — Ernst Fischer — Tatil günleri, s) Tatil günleri, b) İşte dağlar, c) Beklenilmeyen bir tesadüf, 4) Suların söküneti, e) Avdet, 7 -- Ludwig Siede — İlkbahar melodisi, 8 — 1. Strmuss — Şen Viyana 28,00 San ajans haberleri, sirant, cehöri, tahvilât, kambiyo - nukut borsası (fiyat), 23,20 Müzik (Cuzband - PL), 20,55-24 Ya- rınki program, 5 Salı, 25. 7. 1939 1230 Program, 12,38 Türk müzig, Nihavent peşrevi, 2 — Lemi — Nihavent şarkı — Bir gül çıkarırdım, 3 — Sadettin Kaynak — Nihavent şarkı — Gel göklere yükselelim, 4 — Arit bey — Nihavent şerki — Yanılma steşi aşka, 5 — Rahmi bey — Nihavent şarkı — Süzüp sü ey melek, 6 — Nihavent Yürük semai - Bilmezdim özüm gamzene, 7 — Nihavent süz semalsi, 18,00 Memleket #sat #yarı, a- Jans ve meteoralji haberleri, 13,15-14 Mü- zik (Karışık program - Pİ) 19,00 Program, 19,05 Müzik (Challapi- mein bir plâka), 19,15 Türk müziği (Fasil heyeti), 20/00 Memleket sant ayarı, ajans ve metearolaji haberleri, 20,16 konuşma, me ves iüziği | (Vals), İz lk dr Radyosunun Bir Haftalık Programı 20,00 Memleket sart steoroloji heyeti), haberleri, müziği, 1 — Hisaz peşrevi, 2 xi — Bilimi - Hicaz şarkı — Sorulmasin bana yürük mi Sey - yesim, 4 — Sadullah ağa — Bi sesi — Nideyim sahnı Ç 5 — Hicaz Uşşak 7 wer Şen — Vi erdi, 8 — Refki Fe Kız büründe şal p — Halk türicüsü - Hülk Süri , 10 Aydoğdu batmadı £ — Yıldız, 2110 E 21,25 Neşeli plükler - R. kinrı), 23,00 Müzik (Kü ecip Aşkın), 1 — Robert Leusehher| Keler Bek atusu, lo de Michel Poul Lincza — Ye; VÜ, 9 — 5. Sirauas — Son , esham, tahvi- Tât, kambiyo - nukut Beren * (fiyet) 23,10 Müzik (Cazband - PL), 2058 » Mi Yarınki program. Perşembe, 27. 7. 1939 Mustafa bu sabah, 3 — Ney- mak şarkı — Çaldınıp lgıyı, 4 — Lemi sarkı — Ye» hiçranlr sözler, 5 lustafa Ni Suzinak şarkı — Ümitsiz bir seviş - Halk türktsü — Esmerim © kıyma bana, . İtahvilât, kas PL), 19,18 Türk 20,90 Memleket saat eraloji haberleri, 20, spor servisi), 2040 Ti Hüzsam pejrevi, 2 — Sadi — Seyi şarkı — Ruhumda ölen, 4 — Zeki Arif — Se - gâh şarkı — Mizrnbı bırak, 4 LARI£ sğa Suzinak şarkı — Benim yarem gibi ya- bulunmaz, 5 — Halk türküsü — Emi - sileda yaş tutup ağlar, 8 — LAt ağa — Hicaz şarkı — Niçin şeb ta seher, 7 — Müstufa Nafiz — Hicaz şarkı — Göğründe açılmış, 8 — Ahmet Rasim — Hicaz şarkı — Can hastayım, 9 — Artaki — Kü hicazkâr şarkı — Artık ne siyah gözlerle rin, 10 — Kürdilihicazkâr şarkı — Güller açmış bülbül olmuş, 21,10 Konuşma, 21,25 Neşeli plâklar — R., 21,30 Müzik Üradyo öziği (Fam orkestrası — Şef Hasan Yerli © Alnar), 1 — Sehuberi — Bitmemiş senfoni si mi- 1 inci Per Günü sülti, parçaları — Pİ), 00 Son ajans haberleri, ziraat, esham, yo - nukut borsası (fiyat), 20 Müzik (Cerband — PL), 2355 - M 28, Cumartesi, 29. 7. 1939 13,90 Program, 18,25 Türk müziği 1 — Setaraban peşrevi, 3 — Dede — Şelara - ban şarkı — Gözümden gönlümden git- miyor, $ — Sadettin Kaynak -— Şelarsbun şarkı — Gecemiz kapkara, 4 — Artaki — Kürdilihivezkâr şarkı — Neşe ile geşen, 5 — Muhayyen türkü — Batan gün bana benziyor, 6 — Bedriye Hoşgör — Muhay- yer türkü — Güneş doğdu damlara, 14,00 Memleket saat ayan, ajans ve meteoroloji haberleri, 14,10 - 15.30 Müzik (Dars plâk- lan), 18,10 Program, 1435 Müzik (Jazz pia- 13,00 Memleket sast ayarı, sjahs ve mete- örolaji haberleri, 13,15, M4 Müzik (Karışık program - PL), 19,00 Program, 19,05 Müzik (Veber — Valsu davet), 18,13 Türk müziği (Fasıl hes yeti), 20,00 Memleket saat ayarı, ajana ve grelevroloji haberleri, 20,13 konuşma (Zi- 20,30 Türk müziği, 1— Uşşak Şevki bey — Uşşak şarkı Gülzüra nazar kıldım, İ uri Ehize ık şarkı — Niçin nalendesin, 4 Şemsettin Zıya — Uşşak şarkı — Ş salkim süğüdün altı da- Ima, 6 — Mala türküsü — Elâ gözlerine kurban olduğum, 7 — Dellâl Zade — Şeh- naz şarkı — Hem aldandım, kem aldat - tım. 9 — Rahmi bey — Şehnaz garkı — Y dilberi işvebaz, 10 — Şehnaz sez se - malsi, 21,10 Konuşma, 21.25 Neşeli plâk - lar - R, 2130 Müzik (Vagnerin eserlerin- den - PL), 2200 Müzik (Küçük orkestra — Sek Necip © Aşkın), 1 — Lumbye — Şampurya tgslop), (İntermezzo), 3 — J, Strauss — Artist ha- yatı, 4 — Paul Lineke — Olimpiyadlarda (marş), 5 — Relhold Becker — İlkbuhar (melodi), 6 — Robert Stolz — Viyanuda ilkbah: , 8 — Erhat Amı Naundorf — Arzu (Vals), 00 Son ajans haberleri, ziraat, esham, ilât, kambiyo » nuzut borsası (fiyat), Müzik (Cazband - PL), 2355-24 Ya- rınki program. z Cuma, 28. 7. 1939 1230 Program, 1235 Türk müziği <P 13,00 Merileket saat ayarı, #jnns ve mete- orolöji “haberleri, 18; 4 Müzik (Best « keven - Piano konsertosu No. $ — Pİ), 19,00 Program, 19,05 Müzik (Melodi no sololari — 18,45 Müzik (Küçük orkestra — Şef: Necip Aşkın), 1 — Jako Christ — Altın yıldızlar, 2 — Ziehrer — Karnaval çocuklurı (Vals), 3 — Msinzer — Düğün töreni, 4 — Heinz Relnfeld — Eve gel yavrum, 6 — Monti — Çayda, 19,15 Türk müziği (İnce saz faslı), 20,00 Memleket saat ayarı, alans ve meteornlaji haberleri, 20,10 Neşeli plâklar — R, 20,15 Türk müziği (3 kemençe, saz, lavta ile 9- yun havaları), 2030 Türk müziği, 1 — Bi- men Şen — Hüzzam şarkı — Sükünla ge- en, 2 — Selâhattin Pinar — Hüzzam şarc « — Aaşsınla sürünsem, 3 — Selâhattin Pinsr — Hüzzam şarkı — Ümidini Kirpik” lerine, 4 — Fuiz Kapancı — Hüzzam şarkı — Büklüm büklüm sırma saçlı, 20,59 Ko- ruşma, 21,05 Temsil, 22,00 Haftalık posta kutusu (Esnebi dillerde), 2130 Müzik (Hafif müzik — PL), 2,00 Son ajans has berleri, zirsat, esham, tahvilât, kambiyo. mukut borsası (fiyat), 21,20 Müsik (Cüz- band - PL), 23,85 - -24 Yarınki program, —— — —————— Turhalda Bir Hırsızlık Turhal, (TAN) — Istasyon müdi- riyet odasınm pencere camını kır. mak suretile geceliyin içeriye giren bir hırsız, kasayı açmak istemişse de muvaffak olamamıştır. Bagaj masası mın çekmecesini kırmış ve içindeki on beş lirayı çalmıştır. Ertesi gün zabita, hüdise yerinde gördüğü izlerden yürüyerek, Toka. lam Sofya mahallesinden Eşref oğlu | Kadir Akaydını, bu hırsızlığı yap | mak suçu İle tevkif ve adliyeye tevdi eylemiştir. I — Keşif şartname ve plân mucibince idaremizin Kaslamonudü yaptıracağı idare binası keprlı zarf usülile eksiltmeye konmuştur. YI — Keşif bedeli 23.642 45 muvskkat teminatı 1776.93 liradır. pılacaktır. 2030 Türk müziği (Klâsik program), An- körü radyosu küme ses ve sev | heyeti, 31,10 Konuşma, 2129 Neşeli plâklar - R, 1,30 Orkestra programının takdimi - Ni colal, Mozart, Merdelsehon F.O (Cevat Memduh tarafından), 21,45 Müzik (radyo orkestrası - Şef: Hasan Ferit Alnar), 1 — Mozart — Don Giovanni wvertürü, 2 — Mendelstohn — Burtboldy (4 üncü senfo- ni La majör), 1 — O, Nicolai — Vindsorun Şen kadınları uvertürü, 2230 Müzik (0- peret seleksyonları - PL), 23,00 Son mjsns haberleri, ziraat, esham, tahvilât, kambi- yo - mukut borsası (fiyat), 23,20 Müzik (Cuzband - PL), 2355 « «24 Yarınki pro- gram, Çarşamba, 26. 7. 1939 12,30 Program, 12,85 Türk müziği - PL, 18,00 Memleket sazt ayarı, ajans ve mete- oroloji haberleri, 13,15 - 14 Müzik (Riya- seticümhür bandosu — Sef; İhsan Kilnçer) 1 — Furgeut — Marş, 2 — Pares — Fla- melta (Mazurka), 3 — Vole — Artem (Mars), 4 — Schubert — Rosamunde süit No, 15253, Program, 19,05 Müzik (Orgla Ke- kabilinde alınabilir. V saikle * 7.5 güvenme parası mab: inakasaya girecekler mühü II — Eksiltme /V111/939 pazartesi günü saat 15 de İstanbulda Kabataşta levazım ve mubayaçt şubesindeki alım komisyonunda ya. IV — Keşif; şartname ve plânlar her gün levazım şubesi veznesin. den ve İzmir Ankara, Kastamunu başmüdürlüklerinden 118 kuruş mu- teklif mektubunu kanuni ve. uzu veya banka teminat mektubunu ve şartnamesinin F. fıkrasında bildirilen vesikayı ihtiva edecek olan kapalı zarfların ihale saatinden bir saat evvel mezkür komisyon baş- kanl, na makbuz mukabilinde vermeleri ilân olunur. 5305) —-m——<©——————————< << Afyonkarahisar Belediyesinden 63309 lira bedeli keşifli Belediye elektrik tesisatı için iki adet bu. har kazanı, iki adet buhar makinesi ferruatı 7.7.939 tarihinden 22.8.9039 ve iki adet alternatörile birlikte te. tarihine kadar 45 gün müddetle ve kapah zarf usuliyle münakasaya konmuştur. İhalesi 22.8.939 salı günü saat lecektir. Eğreti teminat 4440 liradır. Bu işe ait keşifname, şartname kabili isteyenlere verilir. Taliplerin 2490 sayıl kanunda lif mektuplarını mezkür kanunun 32 ve çevesi dahilinde ihale saatinden bir 14 te encümeni belediyece icra edi. vesair evrakı 319 kuruş bedel mu. Yazılı şartları haiz olmaları ve tek. bunu müteakip maddeleri çer. saat önce encümeni belediyeye ver- meleri Ve mukabili bir makbuz almaları lâzımdır. İsteklilerin NR Sİ belli gün ve saatte dairei belediyede hazır bulunmalerı “ Bi