19 Ağustos 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

19 Ağustos 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

İİ mm PENCEREMDEN Bir Hikâyeden Hikâyeden Çıkan Gürültü Yazan : M. Turhan TAN dip okuyucularımızdan | biri yazıyor: “Bundan bir müddet, evvel aylık Amerikan mecmualarından birinde “Masum çöpçatan,, “başlıklı bir hi- kâye çıkmıştı. Mecmuanın iddinsına göre Ahmet Nuri isminde bir Türk tarafından yazılan bu hikâye meş. hur Türk klâsiklerinden olup eski- den Türkiye ve Arabistanda bülun- muş Colin Norman Reid isminde bir İngiliz tarafindan İngilizceye tercü- me edilmiş. Mevzuunu, kadının pe- çeli yaşadığı zamanlardan alan bu| hikâye, fettan bir genç kadının göz koyduğu delikanlıyı elde ede- bilmesi için mahalle imamını nasıl âlet olarak kullandığını anlatıyor. du. “Fakat hikâyenin neşrinden bir ay sonra mecmuaya bir sürü mektup geldiği görüldü. Bu mektuplarda “Masum çöpçatan,, hikâyesinin eski | bir Türk klâsiği olmayıp “Bocenccio” nun “Dekameron,, eserinden alın. dığı söyleniyordu. Mektuplardan bir kısmı böyle meşhur bir hikâyenin Türk klâsiği diye satın alınıp neşre- dilmesini, mecmuayı idare edenlerin | cehaletine vererek onlarla alay edis| yordu. “Bu hücumlara karşı “mecmua kendini şu şekilde müdafanya çalış- tr “Masum Çöpçatan, hikâyesinin Boccaccio'nun — eserinden alındığın bildiren ilk ihtarı alır almaz hemen | mevzuubahs esere başvurduk. Biz de gördük ki Masum Çöpçatan, mev- su itibariyle tamamen oradan alın. mıştır. Bununla beraber neşretliği- miz hikâye ile Boceaccio'nun hikâ- yesi arasında karakter ve atmosfer bakımından çok büyük farklar va; Londradaki ajanımız vasıtasiyle İn. giliz o muharrirle e muhaberedeyiz. Muallimlerin Mesken Bedelleri Muallimlerin Barem Yeni barem kanununun tatbikatı. na ait hükümlere göre barem dere- celerine girmiyen maaş sahiplerinin | derecelerini bağlı bulundukları ma- kam tayin eder. Yine ayni kanuna göre, bu makam maaş sahiplerinin alacakları maaşları barsm derecele- rine uydurmak için bir derece yuka- rıya, yahut aşağıya indirmek salâhi- yetine maliktir. Vali ve belediye rejsi Lütfi Kırdar İstanbul. vilâyeti ilk! tedrisat kadrosuna dahi, maaş dere. celeri baremde mevcut olmıyan 840 muallimin derecelerini yükseltmek suretile bu husustaki hükmünü mus alimler lehine istimal etmiştir. Bunların böyle terfi ettirilmeleri kıdem zamlarile alâkadar değildir. Bunlardan kıdem müddetini doldu. ranlar, zamanında yine terfi ettirile- İceklerdir. Birer derece terfi ettirilen muallimlerin maaş farklarına kaşı- lik olarak 54 bin liralık tahsisat ta maarif bütçesine ilâve (edilmiştir. igin başka kıdem müddetlerini serra i Şehir meclisi fevkalâde toplantısı- nin son celsesini dün veli ve belediye reisi Lâtfi Kırdarın rİyasetinde ak- detmiştir. . Dünkü celsede elektrik, tramvay, ve tünel işleri umum müdürlüğü murakıplıklarına tetkiki itiraxkomis- Henüz müsbet veya menfi bir netice alamadık. Eğer gibi yonu raportörü Zahit Hançeroğlu i. hu hikâye Boccacelo'dan çalınmış ise|!e Şehir meclisi azalarından Ektem şimdiden affınızı dileriz. N “Bu uzun hikâyenin mabaedi mecmuanın Ağustos nüshasında de- vam ediyordu. “Masum Çöpçatan,, hikâyesini tercüme eden Colin Nor. man Reid, yolladığı mektupta diyor kiz Bu kadar münakaşaya sebep olan hikâyeyi ben doğrudan doğruya Türkçeden değil, Bağdatlı bir mu- harrir tarafından Türkçeden Arap- çaya tercüme edilmiş olan meşhur Türkçe Kısa Hiküyeler Kolleksiyo- nundan almıştım, Hüsnü niyetimden emin olmanız İçin hikâyeyi adapte ettiğim Arapça kitabı yolluyorum. Nevyorkta herhalde Arapça bilen birisini bulursunuz, Daha evvel de bildirdiğim veçhile. hikâye, hir kaç sene evvel ölen meşhur Türk mu- harriri İbnirrefik Ahmet Nurinin e seridir.; * ||oO| O “Fakat Nevyorkta hem İngilizce, hem Arapça bilen birisi bulunmadı- Zından Colin Norman Reid'in yollas! dığı Arapça kitaptan İstifade edile- miyor. Ahmet Nuri hakkında malâ- mat bulmak için kütüphanelere baş vuruyorlar. Bir netice çıkmıyor. Nİ. hayet Şikagodaki Türk konsolosha- nesine müracaat etmiye karar veri- yorlar. Konsoloshanede kimse Ah- met Nuri isminde birisini hatırlıya- mıyor. Lâkin konsoloshanenin ter. cümanı edebiyatla alâkadar bir zat imiş. Tutuyorlar, onun telefon nü- marasını veriyorlar. Oraya da tele- fon ediliyor. Tercüman, galiba, evde yokmuş. Kızkardeşi oradaymış. Ne yazık ki bu bayan da Ahmet Nuri isminde birisini tanımıyormuş. Bu- Bunla beraber büyük bir işgüzarlık- Ja Nurinin bir kız ismi, Ahmedin de merhaba kabilinden bir selâm tâbiri olduğunu söylüyor. Yine telefonda İbnirrefikin ne olduğuhu soruyor. Tar. Fakat bu sefer her nedense ba- yan kızarak telefonu kapatıyor. Ne dersiniz buna?..,, Ne mi derim azit ve müuhteteji 0- kuyue: İlkin Ahmet kelimesini merhaba ayarında selâm tâbiri zan- neden büyük bilgin bayanı hayretle alkışlarım. Sonra İbnirrefik Ahmet merhumun oğlu tarafından bu bahse alâka gösterilmesini rica ederim, İ komisyonları azalıklarına — belediye komı teklifi kabul edildikten sonra, İteşkili istenilen muvazzaf bina itiraz. he tayini hakkındaki riyaset ma tahsil müdürü Cabir ile emlâk mü- dürü Muhsinin tayini hakkındaki İeklif müzakere edilerek kabul e- dilmiştir. Müteakıben İstanbul tramvayların- da parasız seyahat edecekler hakkın. da divani riyasetin teklifi okuna vak kabul edilmiştir. Tramvaylarda parasız seyahat edeceklere verilen paso miktarınm 226 tane olmasına karar verilmiş ve bu 226 pasonun da kimlere verileceği tayin olunmuş- | tur. Bundan sönra Imar müdürlüğünün hazırlamış olduğu birinci beş senelik İmar programı üzerinde görüşülmüş- tür. Bu hususta cereyan eden m kereler sırasında bazı azalar Üskü- dar ve Kadıköş cihetlerinin imar hu- susunda ihmal edildiğini beyan ede Tek riyaset makamının dikkat na. zarlarını çekmişlerdir. Vali ve bele- diye reisi, burilara verdiği cevapta bu iki kazaya geçen sene 15 şer bin Veriliyor ve Kıdem Zamları Birinciteşrinde Verilecek doldurduklarından dolayı 633 mual-|| İlimin de baremdeki dereceleri yük. seltilmiştir. Bunlar için de bütçeye layrıca tahsiset konulmuştur, Bu iki şekilde birer derece kıdem zammı al- mış bulunan muallimlerin yeni zam- ları bir teşrinlevvelden itibaren ve- |) rilmiye başlanacaktır. Muallimlerin mesken bedellerinin || verilmesi için de şehir meclisinden icap eden tahsisat alınmıştır. Halen İstanbul vilâyeti ilk tedrisat kadro. sunda çalışan muallimlerin haziran, temmuz, ağustos ve eylül aylarına ait mesken bedellerinin verilmesi İ- çin belediye muhasebesine dün emir verilmiştir. Bunlardari başka mual- Jim mekteplerinden mezun olup ta muallim tayin edilen ve kendilerine mahsus olmak üzere 80 er lira teçhizat bedeli verilmesi lâzım gelenlerin de bu istihkaklarının ve- rilmesine karar verilmiştir. Maarif idaresi bunlara sit bordroları - hazır- ie başlamıştır. Tramvaylarda Bedava Gidecekler Tesbit Edildi kazalara taksim edildiğini ve bü me- yanda Üsküdara da 25 bin lira ve- rilmiş olduğunu beyan ederek şeh. rin hiçbir köşesinin ihmal edilmedi- ğini söylemiştir. Bu İzahattan sonrü - ruznameğeki diğer maddeler de intaç edilerek fev- |, külâde toplantıya Bihâyet eritir Dal liye Vekili Tetkiklerine k Şehrimizde bulunan Dahiliye Ve- kili Falk Öztrak, dün bir müddet vi. lâyette meşgul olduklan sonra Em- niyet müdürlüğüne giderek tetkikler- de bulunmuştur. Vekil, bundan sun- ra polis mektebine giderek müestse. nin teşkilâtı ve tedrisati hakkında izahat almıştır. Fülk Öztrak, polis mektebinden çıktıktan sonra Üsküdara geçerek Üs küdar kazasının vaziyeti ve bu kâza- daki imar faaliyeti hakkında kayma- kil, bugün de Büyükadaya geçerek Büyükada suyunun küşat merasımin. de bulunduktan sonra Ada kazasının vaziyeti hakkında tetkiklerde bulu- nacaktar, Prim Fiyatları Prim fiyatlarında değişiklik ol. muştur. Yeni tadilâta göre enterşam- jabi memleketler için 70, İngiltere için 77, Holandaya 70, İsveç 53 ve Vralık fazla tahsisat verildiğini, mec lisin bu sene vermiş olduğu tahsisatin da müsavi şartlar dairesinde SUAL kuk Fakültelerine nehari devam etmek istiyenler, imtihana tâbi tutulur mu? C — Lise olgunluk imtihanını verenler mezkür fakültelere imti- hansız girerler. * S — Parasız ve yatılı okullara bilhassa Askeri Gedikli Hava O- kuluna girmek istiyorum. Bu ar- zumu yerine nasıl getirebilirim? C — Askeri mekteplere girmek için geç kaldınız. li Ağustos ta. rihli gazetemizin dördüncü sayfa- Sında diğer yatılı mektepler hak- kında kâfi derecede malümat var- dır. Okuyunuz. Lİ S — Askeri hukuk mektebi ne. $ — İstanbul veya Ankara Hu.” Belçika 72 dir. Takas Limited şirke- ti, bugünden itibaren İş hanında ça- lışmıya başlıyacaktir. kamdan izahat almıştır. Dahiliye Ve-| TAN ŞE DAHİLİ HA Bugün Geliyor Dost Mısır ordusunun topçu kumandanı Tüm General Hüsnü Elzeydi Paşa riyasetindeki Mısır dl! l askeri heyeti bugün saat 16,30 da Romanya bandıralı Transilvanya vapurile şehrimi. ze gelecektir, Heyet, Rıhtımda Tüm Gene. ral Hüsnü Rıza, İstanbul komü- tanı vekili, Merkez Komutanı Albay Cemal ve heyetin mih. mandarlıklarına tayin edilen Kurmay Albay Hamid Doğruer ve Kurmay Ön Yüzbaşı Münir Aral ve bir kıt", tarafın. dan merasirile karşılanacak ve Perapalas oteline misafir edile. cektir. Dost memleket askeri heyeti burada resmi ve hususi bazı zi- yaretlerde bulunduktan sonra Perşembeye Geliyor Münakalât Vekili Ali Çetinkaya, dün Büyükdere tayyare hangarını İ gezmiş, öğleden sonra mıntaka liman merkezine giderek meşgul olmuştur. Denizyolları umum müdürü İbrahim, Kemal, muavini Yusuf Ziya ile bir" likte Vekilden aldıkları emir üzerine dün limanımıza gelen Besarabya va- Purunun makine ve işleme aksamile servis işlerin! tetkik etmişlerdir. Almanyaya sipariş: edilmiş olan Mersin tipi Kadeş vapuru Cebelita. rıktan limanımıza hareket etmiştir. Gemi perşembe günü Jimanımızda bulunacaktır. ml m Tapu Sahtekârliği Tahkikatı Mühim Bir Safhaya Girdi Eftalya isminde bir kadın. sayı sahibinin haberi mak suretile sahtek İdia olunan Yusufaki hakkındaki tahkikat- devam etmiş- tir, Şahitler Vekâletname vermek üzere Beyoğlu dördüncü noterine ge- tirilen kadının bu kadın olmadığını söylemişlerdir. Bunun üzerine Yusu. faki de suçunu itiraf etmek ve note- re götürdüğü kadmın başka bir ka- dın olduğunu söylemek mecburiye- tinde kalmıştır. Müddelumumilik Ef. talya namına vekâletname veren bu İ kadını polis vasıtasile şiddetle arat- maktadir. Vekâletnameler Beşinci Noterde Yapılmamış Beyoğlu Beşinci Noterinden aşağı- daki mektubu aldık: “Gazetelerinin 18 ağustos 939 ta- rihli nüshasının ikinci sayfasında münteşir (Bir tapu sahtekârlığı) baş- uklı yazı okundu. Hâdiseye mesnet ee en ifade 6- vesikalaria © vekâletnsmenin olmadan $ SORUNUZ, CEVAP VERELİM rededir? C — Askeri hukuk mektebi yok tur. Harp Okulları talebesinden askeri hâkim olmak istiyenler Hu- kuk Fakültelerine devam ederek ders görürler. A S — Askeri barem neşredildi mi? Bu bareme gedikli erbaşlar da dahil mi? C — Askeri barem Meclisten çıkmış, Resmi Gazete ile de neş- redilmiştir. Gösterilen barem de. receleri içinde gedikli erbaşlar hakkında bir kayıt yoktur. K S — Türkiyede oturup ta ya- bancı radyo istasyonlarının neşri. yatını dinlemek yasak değil midir? Değilse yabancı radyo İstasyonl rmin dinlenmesi yasak edilen memleket var mıdır? C — Türkiyedeki radyo dinle- yicileri diledikleri istasyonu din- lemekte serbesttirler. Türkiye va. tandaşı hürdür, Bu sahada da hür- riyeti tahdit edilmiş değildir. To- taliter devletler vatandaş için hür. riyet hakkı tanımazlar. Bunun için vatandaşlarının bu sahadaki hürriyetlerini de kaldırmışlardır. Almanyada ve İtalyada halkın ya- bancı Istasyonların (o neşriyatını dinlemeleri memnudur. Dinliyen- ler yakalandıkları takdirde şid. detle cezalandırılırlar. * S — 13 rakamı ne için meşum sayılır? Mekteplerde Dersler 25 Eylülde Başlıyor Bu Sene İlk ve Ortamektepleri Bitirenlerin Hangi Mekteplere Girebileceklerini Yazıyoruz Maarif Vekâleti bütün mekteplerin tedrisat başlangıç tarihlerini yeniden tesbit ederek bütün dairelerş bildir- miştir. Bu emre göre, bütün n,ektep. ler 1 eylülde açılarak kayıt ve kabul müamelesine | başlıyacaklardır. Bu muamele 15 eylüle kadar devam e- decek ve tedrisat 25 eylül pazmlesi günü başlıyacaktır. İstanbul ilk ve orta mekteplerin- den mezun olacakların girecekleri orta mektep ve liseler için haritalar tanzim edilmiştir. Ortamekteplerden çıkanların girecekleri liseler Bu haritalara göre: Kyüp, Cibali Kız ortamekteplerinden mezun olanlar Cümhuriyet Kız Lisesine; İstanbul Kiz Muslim, Çapa, Süleymani- ye, İstanbul, Heybeliada, Kasımpaşa, Ba- Kırköy kız ortamekteğilerinden mezun © lanlar İstanbul Kiz Liğesine; Nişentağı, Beşiktaş, Beyoğlu iz ortamekteplerin- den mesin olanlar Eminönü Kız Lisesine; Beykoz, Üsküdar 2 — 3 üncü kız orismek- teplerinden mezun olanlar Kandilli Kız Lisesine; Kadıköy üçüncü kiz ortamekti ten mezun alanlar Çemhen Kız Lisesine Ortamektebire; Atikali 10, Zincirlikuyu 20, Karagümrük 27, Salmâtomruk 17, Pet- hiye 16, Balat 55 ten mezun olanlar Ku- ragümrük Erkek Ortamektebine; Fatih 18 ve 20, Atikali 19, Karagümrük 27, Salman tomruk 19, Fethiye 16, Balat 55 ten me- run olanlar Cibali Kız Ortemektebine; Topkapı 84, Aksaray 45, Samatya, 52, Ye> dikule 43, “Horhor 86 dan mezun olanlar Yenikapı Erkek Ortamektebine; Silivri- kapı 21, Merkez Efendi 22, Koca Musta- fapaşa 28, Samutya 20, Haseki 24, Davut- pağa 28, Çâpa 31, Topkapı 32 den mezun olanlar Davutpaşa Erkek Ortamektebine; Silivrikapı 31, Merker Efendi 22, Koca Mustafupaşa 28, Aksaray 45, Haseki 24, Çapa 31, Topkapı 32 ve 34 ten mezun o- Janlar Çapa Kız Ortamektebine; Bakirköy 12-4, Yeşilköy 4, Kazhçeşme 58 Yedi- fule 48 Samatya 53 den mezun olanlar Bakirköy Erkek Ortamektebine; Rami" 33, Eyüp 38, Defterdar 3734 —48 dan metun #anlar. Eyüp Muhtelit Ortamektebine; * Kasımpaşa 3—4—5—6—0—10, Haheoğ- Yu 12 den mezun olanlar Kasımpaşa Fr- kez Örtsmektebine; Kasımpaşa 3—4—5— 8-16, Hahctoğlu den mezun olanlar Kaşmpaşa Kız Ortamektebine; Mecidiye» köy 46, Şişli 43, Piruzağu 1291, ne xf Azepkapı li den mezun olanlar Bes yoğu Muhtelit. Ortamektebine; Beyoğlu Peridik, Göztepe, Kadıköy ikinel kız orta- | 24 nden mezun olanlar Erenköy ine; Cağsloğlu, Kumkapı, Eyüp, Kasımpaşa, Taksim, Heybeliada erkex or- temekleplerinden o mezun olanlar İstan- bul Erkek Tüvesine; Zeyrek, Gelenbevi, Fatih, Karagümeük erkek ortartekteple- rinden smezun olanlar Vefa Erkek Kisesi- Be; Yenikapı, Davutpaşa, Bakırköy erkek İ artamekteplerinden © mezun olanlar Per- tevniyal Erkek Lisesine; Gazi Owman Pa- şa, Emirgân, Beykoz, Beyoğlu ortamektep- len mezun olanlar Kabataş E; Lisesine; Üsküdar 1 ve 3 üncü, Kadıköy 1 ve 3 üncü, Pendik Erkek ortamekteple- rihden mezun olerisir Hayditpüşd' Brktk Lisesine gireceklerdir. İlkmekleplerden çiracarıarın girecekleri ortamektepler İstanbul ilkmekteplerini bitirenlerin revekleri ortamektenler. 80 şunlardır: Cağaloğlu 1, Sultanahmet 2, 4, Eminönü 48 (net ilkmeki | mezun olanlar Cağaloğlu Erkek Ortamek- zıt 5 ve 42 indi, Kadirga 3 ve aci İlkmekteplerinden merun olanlar Kumkapı Erkek Ortamektebine; Cağaloğ- hu 1, Sultanahmet 2, Alemdar d4, E önü 48, Kadim 3 ve 61, Davutpase Samstya 20 uncu İlk mekteplerinden me- zunlar İstanbul Kiz Ortamektebine; Bö- Yazıt 5, 6, 10, 42, Süleymaniye 7 ve 8 ilk- mekteplerinden mezun olanlar Süleyma- riye Kır Ortamektebine; Sülyemaniye 7 ve 8, Beyazıt 8 ve 10 uncudan mezum ö- lanlar Zeyrek Erkek Ortamektebine; Fax th 73, 13, 20, o, Unkapanı Jâ ve 84 ün cüden mezun olatlar Gelenbevi Erkek 3, ——— dairemde tanzim edildiği neşir ve bu cihet aynen (vekâletnameler Beyoğ- lu beşinci noterinde tanzim edilmiş» tir) şeklinde ifade edilmektedir. Key- fiyet ait olduğu makam nezdinde tah. kik edilmiş, dairemde inceleme ya- pılmış, hâdise ile alâkadar vesikalar. la vekâletnamenin dairemde tanzim edilmediği anlaşılmıştır, Yazının ha- kikate uygun olmıyan ve dairemi a. lâkadar eden kısmınm tashih ve ay- ni sütuna dercedilmek suretile tek- zibini isterim.,, C — İsa Peygamber bir gün Ha- varilerle birlikte sofraya otur muştu. Sofrada 13 kişi idiler. Bir arahk aralarından biri sofradan kalktı. Bu İsayı Yahudilere haber veren Havari idi. Hem İsaya fena- Yık etmişti. Hem de kendisi ölmüş veya öldürülmüştü. O zaman, bu zaman 13 rakamı Hiristiyanlar indinde meşum addedildi, Bir ara- da oluran on üç kişiden ilk yerin- den kalkanın öleceğine İnanılır. Fakat 13 rakamına şeamet atfet- mek doğru değildir. Bâtıl itikat adamların inandıkları efsaneler ne kadar gülünç ise 13 rakamının şeametine İnanmak ta o kadar gü- lünçtür. z a ne; Beyoğlu 29 —46, Fındıklı 13 ten mezun olar minörü Kız Lisesine: Mecidiyektiy 4 MU 43-44, Feriköy 17, Nişamtam 155: Maçın 22 den metin olanlar Kız Ortamekfebine; Bişli 44, Feriköy 17, Nişantaşı 15—52, Maçka 22 den mezun o- lanlar Nişantaşi Erkek Or Birinelyatı, Yaldır. 50; köy 2338, mektebine; Beşiktaş 19—20, Arnavutköy 25, Bebek , Rumelihissr 27 den mezun olanlar Be- siktaş Kız Ortamektebine; o Birinciyatı, Yildiz 50, Beşiktaş 19 — 20, Ortaköy 28— 39, Amavutköy 25. Bebek 2, Anadotuhi. art '38 tah İmmenin öleli Gazi Osthanpaşa Eckek, Ortümaktebine Sarıyer. MH; Büyük. *» ELEME mirgâh 28, Rumelihisarı 27 der mezun o- Yanldr" Yinirzin Erkek Örtamektebing A- madehukaviağı 4X“Hümüükaveğı “Vi “Bez koz 48, Paşabahçe 38, Çübuklü 37, Ka ca 36 dan mezun nlar Beykoz Muhte- Tit Ortamektebine; Anadolukavağı 42, Ru- melikavağı 41, Sarıyer 14, Büyükdere 80, Kireçburnu 36, Yeniköy 83, Kanla 96, Emiryan 28, Anadoluhisarı 34, Kandili 32, Çengelköy SA den mezun olanlar Kao- Ni Kız Tüsesine: İhssniye 19, Paşskapısı 20, Ayazmıi 21, Kızlarağası B0 den merun olanlar Üsküdar Birinci Erkek Ortamek- tebine; Harmanlık 17, İhsaniye 19, Paşa- kapısı 20, Ayazma 31, Kızlarağası 36 dan mezun ölanlar Üsküdar İkinci Kız Orta- mektebine; Kisıkli 18, Altünizdee"14, 'Top- taşı 8, - Atlamataşı 22, Sültantepe 24, Nakkaştepe 23, Selâmsız 48, Kandili 32, Çengelköy 28, Beylrebeyi 27, Bürheniye 29; Kuzguncuk 48 ten #mezun olanlar Üs- küdar üçüncü Muhtelit Ortamektebine; Harmanlık 17 den mezun olanlar Haydar. paşa Erkek Lisesine; Cevizlik 7, Moda #— * 41, Kınltoprak 6—49, Göztepe 3, Brenköy 438, İçerenköy 18, Merdivenköy 18, Bos tancı 1 den meron olanlar Kadıköy Bl: cl Erkek' Ortarhektebine; Cevizlik 7, Mo- 3 —i, "Acıbadem 10, Kımltoprsk 6 — 49 dan mezun olanlar Kadıköy İkinci Kız Orlamektbeine; Acıbadem 3-10, Yelde- Mirmeni 11—12, Talimhane 35 ten mezin olanlor Kadıköy Üçüncü Muhtelit mektebine; Bostancı İ, Rrenköy 4—38,'İç- erenköy 18, Merdivenköy 18, Göztepe 8 teh mezun olanlar Göztepe Kiz Ortamektebi ne gireceklerdir. TAKVİM ve HAVA 19 Ağustos 1939 CUMARTESİ Bincisy © Günl ( Mizrioğ Arabi: 1388 Rum; 1955 Recep: 4 Ağustos: 6 Güneş: 5114 — Öğle 1218 İkindi: 16.06 — Akşam; 1005 Yatsı; 2048 — İtsdk: 31 “ Hava Vaziyeti Yeşilköy Meteoroloji istasyonundan alı- naz malümata göre, Akdenizin Gasp kiyi- ları ie Erenin Cemiğ ve Cenup Döğürun- da hava açık, Doğunun Şimal ve Karade- nizin Şark kıyıları ilâ Kocaeli bölgesinde mevâll yağışlı, Trukya ve Marmara sahli- lerinde çok bulutlu, diğer bölgelerde bü» Mutlu geçmiş, rüzgârlar Trakya, Marmara Havzası ile Karadenizin Şark kıyılarında Simali, diğer bölgelerde ekseriyetle Ce- nubi istikametten haft olerak esmiştir. Dün İstanbulda hava bulutlu geçmiş, , Füzgür Şimalden saniyede 4 — 6 metre hızla esimiştir. Saat 4 te hava tazyiki 1010,1 mibar İdi. Sühunet en yüksek 202 ve en düşük 10,5 santigrat olamak kayde- dilmiştir.