11 Eylül 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

11 Eylül 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

Resmi Dairelerin Nazarı Dikkatine Kâğıt ve tabı malzemesi tedariki hususunda uğradığımız müş- külât dolayısile kâğıtlarımızı idareli kullanmak mecburiyetinde kald Hacimlerimizi küçültmek ve yazıları daha ufak puntolarla dizmek gi- bi tedbirlere başvurduk. Bu cümleden olarak şimdiye kadar 10 punto üzerinden dizilmekte'olan ilânları 15.9.939 târihinden Itlbâren 8 pun. to İle dizmiye karar verdik Hurufatın küçülmesinden dolayı ilânlar hiçbir eksikliğe maruz kalmıyacak yalnız işgal edeceği yer ve hacim kısalmış olacaktır. 10 punto ile 8 punto arasındaki nisbeti muhafaza İçin ilânların beher santiminden şimdiye kadar tatbik edilmekte olan tarifeden yalnız 10 kuruş fazla ücret alınacaktır. Netice itibarile bir ilânm 10 punto üzerinden dizilmesile alına- cak ücret; ayni ilânın 8 punto ile dizilmesinden alınacak ücretin ayni olacaktır, Elimizde olmıyan sebeplerden dolayı vaki bu değişikliği ma- zur görmelerini rica ederiz. Bursa Belediyesinden : 500 Ton Motörin Eksiltmesi Hakkında Bursa Belediyesi elektrik fabrikası için 500 ton motörin kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. Beher tonu muhammen bedeli 65 lira olup ihalesi 20-9-939 çarşamba günü saat 15 de Belediye komisyonunda yapılacaktır. Başlıca şartları: Motörin Mudanya veya gemlik iskelele- rinden Belediyece tayin edilecek birisinde teslim alınacak ve bedeli Bursada ödenecektir. Şartışame sureti 160 kuruş bedel mukabilinde vgrilir. Motörin ver- meğe istekli olanlar şartnameyi okumak için Belediye muhasebesine müracaat etmeleri ve kapalı zarflarını 2490 sayılı kanun ve şartname daitesinde saatinden bir saat evveline kadar Belediye relsliğine vererek ihale saatinde belediye komisyonunda hazır bulunmaları İlân olunur, “6949. iz : m: seyis e İstiklâl Lisesi Direktörlüğünden: 1 — Bütün sınıflar için yatılı ve yatışız, kız ve erkek dap kaydına devam olunmaktadır. 2 — Eylül'ün onuncu gününe kadar kaydını yeniletmiyen diri talebenin müracaatları kabul edilmiyecektir. 3 — İsteyenlere kayıt şartlarmı bildiren tarifname gönde- rilir, Adres: Şehzadebaşı Polis Karakolu arkası Telefon: 22534 Bu Sene 15 Eylülde Ankarada Açılacak Ordu Hastabakıcı Hemşireler Okuluna 100 Lira Aylık Ücretle İki Talim Hemşiresi Aknacak. Alınma şartları: 1 — Kımlay hastabakıcı hemşireler okulundan mezun olacak: 2 — En az iç sene hastahanelerde hemşirelik vazifesinde istihdam e. cak ve buna alt bonservisler gösterecektir. 3 — Sağlam olduğu bir sıhhi heyet raporile tevsik edilecektir. # etekli olanlardan İstanbul ve civarındakiler Gülhane hestaha- nesi, Ankara ve civarında bulunanlar Ankara Merkez hastahanesi Baş. tabipliğine müracaat edeceklerdir. 5 — İstekliler arasında 12 eylül 939 da Gülhane ve Ankara hastaha- nelerinde tahriri ve şifahi müsabaka imtihan yapılacaktır. (350) (6866) Muhammn bedeli 15433 lira olan muhtelif keski ve zımba ve saire 24/10/1939 Salı günü saat 15,30 da kapalı zari usulü ile Ankarada İdare binasında satın almacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin (1157,48) liralık muvakkat teminat ile ka. nunun teyin ettiği vesikaları ve tekliflerini ayni gün saat 14,30'a kadar komisyon Reisliğine vermeleri lâzımdır. Şartnameler parasız olarak Ankarada Malzeme Dairesinden, Haydar. paşada Tesellüm ve sevk şefliğinden dağıtılacaktır. £ (7095) * * Muhammen bedeli 22500 lira olan 250 ton karpit 20/10/1939 Cuma günü saat 15 de kapalı zarf usulü ile Ankarada İdare binasında satın alınacaktır. Bu işe girmek İstiyenlerin (1762.50) liralık muvakkat teminat ile kanunun tayin ettiği vesikeları ve tekliflerini ayni gün saat 14 e ka. dar Komisyon Reisliğine vermeleri lâzımdır. Şartnameler parasız olarak Ankarada Malzeme dairesinden, Hay- darpaşada Tesellüm ve sevk şefliğinden dağıtılacaktır. (6923) İstanbul Defterdarlığından: Müsabaka İle Memur Alınacaktır. Münhal tahakkuk ve tahsil tebliğ memurluklarına müsabaka ile me- mur alınacaktır. İmtihan 18.9.939 tarihine tesadüf eden pazartesi günü saat 14 te yapılacaktır. Bu memurluklara alınacakların orta mektep me- zunu olmaları lâzımdır. İsteklilerin orta mektep şahadetname veya tasdiknamesini, hüviyet cüzdanını, hüsnü hal kâğıdı ve sıhhat raporile 6,5 X 9 ebadında dört kıta fotoğraflarını bir dilekçeye bağlıyarak 16.9.939 gününe kadar Def. terdarlığa müracaatları. (7025) Tıp Fakültesi Dekanlığından: Tıp Fakültesinin Çocuk hastalıkları ve Bakımı, Uroloji kliniklerile Radyoloji Anatomi patoloji, Genel patoloji Enstitülerinin doçentlikleri münhaldir. İsteklilerin şeralti öğrenmek üzere Tip Fakültesi dekanlığına müracaatları. “7136, Nişantaşında: Eski Feyziye yatılı yatısız A Telefon: 44039 IŞIK LİSESİ Memleketimizin en eski hususi lisesidir, Ana, ilk, orta ve Lise kısımları vardır. Kayıt için hergün mektebe müracaat edilebilir. İstiyenlere mektep tarifnamesi gönderilir. Türk Maarif Cemiyeti Okulları Gündüz ve yatıl: talebe kaydına başlanmıştır. Ücretler aşağıda gösterilmiştir. Fazla malümat almak istiyenlerin Okul Direktörlüklerine başvurmaları. Ankara Kız ve Erkek Kollejleri İlk Orta Lise Gündüz 60 100 120 Yatıh 225 (260 Bursa Kız Lisesi İlk Orta Lise — 40 50 — 185 185 İzmir Eğe Lisesi “İlk Orta Lise Gündüz (50 60 75 lira Yatılı 160 o 200 20 Asi! maaşı 55 liraya kadar olan memur ve tekalit çocuk. larından ve kürdeşlerden yüzde on tenzilât yapılır. “645, lira 285 N Nafıa Vekâletinden : Eksiltmeye konulan iş: 1 — Seyhan sağ sahil sulama ve deşarj şebek işletme binaları inşaatı keşif bedeli 2.400.006 iradı 2 — Ekshitme 20/9/939 tarihine rastlıyan Perşembe günü saat 15 de Nafıa Vekâleti Su İşleri Reisliği Su Eksiltme Komisyonu odasında kapalı zarf usulile yapılacaktır. 3 — İstekliler eksiltme şartnamesi, mukavele projesi, bayındırlık işleri genel şartnamesi, fenni şartname ve projeleri 50 lira mukabilin- de Su İşleri Reisliğinden alabilirler. 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin 85.750 liralık muvak- kat teminat vermesi ve eksiltmenin yapılacağı günden en az sekiz gün evvel ellerinde bulunan vesikalarla birlikte bir dilekçe ile Nafia Ve. kâletine müracaat ederek bu işe mahsus olmak üzere vesika almala- rı ve bu vesikayı ibraz etmeleri şarttır. Bu müddet içinde vesika ta. lebinde bulunmıyanlar eksiltmeye iştirak edemezler. 5 — İsteklilerin teklif mektuplermı ikinci maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar Su İşleri Relsliğine makbuz mukabilinde ver- meleri lâzımdır. Postada olan gecikmeler kabul edilmez. e sınai imlâtı ve (4078) ENGLİSH HİGH SCHOOL ERKEK MEKTEBİ Nişantaşı, Telefon: 41078 Kayıt muamelesi başlamıştır. Cumartesi ve Pazardan maada hergün saat 10 dan 12 ye kadar İdareye müracaat oluna! (6656) Gümrük Muhafaza Genel Komutanlığı İstanbul Levazım Âmirliği Satınalma Komisyonundan : 1 — 'Teşkilât ihtiyacı için 75 kalem veteriner eczası alınacaktır. 2 — Muhammen fiatı 498'lira 12 kuruş, muvakkat teminatı 38 lira. dır. Listesi komisyondadır. Görülebilir. 3 — İsteklilerin 15-9-939 cuma günü saat 11 de Galata Rıhtım cad- desi Veli Alemdar handakj komisyona gelmeleri. “6969., KANZUK Ml Dİ ii YA AA Nİ PM ESER, AE edilen en mükemmel Soğuk ve sıcaktan mütevel- hastalıklarında İL mer- hemdir LTİ MAREA aa Tİ TAT MT KE UT Te İFTAR Per TATAR ANY TERİT TESK ETİ AYİTE Yeni-deri merhemi: her eczanede. bulunur. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ ler TAA TE lari Sıvas İskân Müdürlüğünden : Eksiltmeye konulan iş 1 — Şarkışla kazasının Gemerek İslasyonunda yaptırılmakta olan 452 göçmen evinin & acını temin etmek üzere Karadağdan getiri. lecek su tesisatı kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konmuştur. 2 — Keşif bedeli 39128 lira 17 kuruştur. 3 — Buişe ait plân, proje, keşif ve fenni ve hususi | şertnameler Ankarada İskân U. M. Fen dairesinde İstanbul ve Sıvas iskân müdürlük lerinde görülebilir. 4 — Teminatı muvakkate bedeli 2934 lira 67 kuruştur. 5 — Talipler teklif mektuplarını 4 üncü maddede yazılı saatten bir saat evvel makbuz mukabilinde komisyon başkanlığına vermeleri lâ zımdır. Teahhüt mektupları muayyen saatten sonra geldiği | takdirde kabul edilemiyecektir. Teahhüt mektupları kanunun tarifi dairesinde hazırlanmamış ve mühürlenmemiş olduğu takdirde kabul edilmez. 6— İhale 20/eylâ1/939 çarşamb günü saat 15 te yapılacaktır. (6955) Beyoğlunda BAKER mağazaların- dan Başka hiç bir müessese, hali ha- rda kız ve erkek mektep talebe- sine, genç bay ve bayanlara mah- süs her boyda ve ber zevke uygun kostümler, —empermesbilize o parde- süler, paltolar ve spor elbiseleri gi- bi zengin ve gık giyilecek eşya, ko- leksiyonunu fakdim edemez. Şarilar ve flatler her yerden müsait ve u- cudur. Dalma BAKER etiketini tercih ediniz. İ m | Devlet Denizyolları İşletmesi Umum © Umum Müdürlüğü İlânları İlânları Vapurların Haftalık Hareket © Vapurların Haftalık Hareket Tarifesi 11 Eylâlden 18 Eylâle kadar muhtelif hatlara kalkacak vapurların isimleri, kalkış gün ve saatleri ve kalkacakları rıhtımlar. Karadeniz hattına —— Salı 12 de (Güneysu), Perşembe 12 de (Ak- su), Pazar 16 da (İzmir), Gulata rıhtımından. Salı 18 de (Mersin), Cumartesi 18 de (Antal- ya). Sirkeci rıhlımından, İzmit hattma Salı, Perşembe ve Pazar 9.30 da (Uğur) Tophane rıhtımindan. Pazartesi be deve Bartın hattına Mudanya hatlına ır günler 8.45 de (Sus), 1330 da ve Pazar 20'de (Marakaz), Salı postası Tophane rıhtımından, diğer postalar Galata rihtimından. Bandırma hattına Pazartesi, Salı, Çarşamba ve Cuma 8.15'de (Marakaz). Galata rıhtımından, şamba 20 de (Antalya) ve Cumartesi 20 de (Mersin). Tophane rıhtımından, Not: Salı postası İzmir Fuarı münasebetile ilâveten yapılacğıktı Salı ve Cuma 1! mından. Not: Vaziyeti hazıra dolayısile İzmir sü İmroz postaları iş'arı âhire kadar tatil ol Buna mukabil İstanbul ile Çanakkale da dört posta ihdas edilmiştir. Bu postalar İstanbuldan Cumartesi, Pazartesi, Çar- samba ve Perşembe güleri saat : 18 de Tophane rıhtımından kalk- makta, gidiş ve dönüşte Tekirdağ, Şarköy, Gelibolu, Lâpseki'ye uğra- yarak Çanakkaleye kadar gitmektedirler. (7160) NOT: Vapur seferleri hakkında her türlü malümat aşağıda telefon nu. maraları yazılı scentelerden öğrenilir, Galata Acenteliği — Galata rıhtımı, - Limanlar Umum Müdürlüğü binası altında Galata rıhtımı, Mıntaka Liman relsliği binası al- tında 40133 Sirkeci Yolcu salonu 22740 "“ Öksürenlere: KATRAN HAKKI EKREM Hakkı Katran Pastilleri de vardır. Karabiga hattına Seyyar). Tophane rıhtı- , Mersin, Ayvalık ve tur, 42362 Galata Acenteliği Sirkeel Acenteliği — TATE CATE İCLİRİRİ Hususi idare emekli ve öksüzlerinin eylâl Ö39 üç aylıklarının ver- diriimesine 119.939 gününden itibaren başlamlacağından aylık sahiple. Tİnin istihkaklarımı'almak üzere belediye merkez vezmöfine mürütaat. ları. (7162) Devlet Limanları İşletme Umum Müdürlüğünden: İdare ihtiyacı için açık eksiltme usulile elli ton zift ve on ton kat ranlı östüpü satın alınacaktır. Zifin muhammen bedeli 2300 ve muvak kat teminatı 172,50 Ura ve katranlı üstüpün muhammen bedeli 3500 ve muvakkat teminatı 262,50 liradır. İhaleleri ayrı ayrı olarak 289.939 tarihine rastlıyan perşembe günü saat on beşte Galata rıhtımında Devlet limanları işletme umum müdür- lüğü binasındaki mübayaa komisyonunca yapılacaktır. Mezkür levazımı: nameleri sözü geçen komisyonda her gün gö. rülebilir. İsteklilerin# bildirilen vakitten evvel muvakkat teminatlarını yatırmaları şarttır. (74 ş Gümrük Muhafaza Genel Komutanlığı İstanbul Levazım Âmirliği Satınalma Komisyonundan : 1 — Satın alınacak 7 kalem saraç mulzemesinin 27.9.939 çarşamba günü saat 14 de açık eksiltmesi yapılacaktır. 2 — Tahmini bedeli 920 lira ve ilk teminatı da 69 liradır. 3 — Cins, miktar ve evsafını gösterir şartnamesile aümuneler komis yondadır. Görülebilir. 4 — İsteklilerin gün ve saatinde ilk teminat makbuzları ve kanuni ve- #ikalarile Galata Rıhtım Caddesi Veli Alemdar han ikinci kattaki komis- yona gelmeleri, (7144) Gümrük; Muhafaza Genel Komutanlığı İstanbul Levazım Amirliği Satınalma Komisyonundan : 1 — Satın alınacak 50 takım; kaptan ve makinist yazlık elbisesinin 13-0.939 çarşamba günü saat 14 te pazarlığı yapılacaktır. Tasarlanmış tutarı 350 lira ilk teminatı da 27 liradır. — Satın alinacak 50 adet sandalcr kaputunun 13.9.939 çarşamba günü saat 11 de pazarlığı yapılacaktır, Tasarlanmış tutarı 525 lira ve ilk teminatı da 40 liradır. 3 — Kumaş nümüneleri komisyondadır. Görülebilir. 4 — İsteklilerin kanumi ves'kaları ve ilk teminat makbuzları ile Gö- lata Rıhtım caddesi Alemdar han ikinci kattaki komisyona gelmeleri (1078) Hava Harp Akademisi Komutanlığından: Hava Harp akademisi için 80 tira ücretle bir daktilo tihanda muvaffak olanlar aşağıda evsaf ve şeraiti haiz bulunm A — Türk olmak, askerliğini bitirmiş olmak. B — En az orta mektep tahsilini ikmal etmiş bulunmak C — İki sene ifayı vazife edeceğine dair noterlikçe musaddak taah- hütname vermek. D — Hüsnü hal eshabından olduğuna dair polisçe musaddak vesikası bulunmak. - Müsabaka imtihanı 15 eylül 939 cuma günü saat 10 da Tava harp akademisinde icra kılınacaktır. Taliplerin lâzım gelen izahat üzere 14 eylül 939tarıhine kadar hergün sabahleyin 9 den 12 ye Hava Harp akademisi levazımına müracaatları, (7020) almak kadar Sahibi ve Neşriyat Müdürü Hali) Lütfü DÖRDÜNCÜ. Gazetecilik ve Nesriyat T. L. S. Rasıldığı ver TAN Matbaası