20 Eylül 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

20 Eylül 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

5 ğ o Xuslar Mukavemet Görmüyor Leh Donanmasını Kaçırma mak İçin Tedbir Alınıyor | Weskova, 19 (A.A.) — Kızılordu umu 18 Eylol gününde Kızılordu Kıtastı, P akşam üzeri: Şimalde Garhi Beyasruay rini, Elenin, Volkovyak şehirlerini, Mina tasyonunu, cenüptn Garbi Ukraynada Sar Kızilordunun pişdarları Lvov ve Silin Moskova, 19 (A.A.) — Tass ala Leningrad'dan Bilsiriliyer: Emin bir ya tahtelümhi Baltık devletlerinin vi met erkânı tarafından gizli bir şeklide y. nin Gelen haberişre göre Polonya tahtelb hirler de birkaç Enitik fimanında saklan 18 Eylülde evvelee Estonya Ilmanla, açmış ve meçhul bir, isi en Bu hâdiseya göz yumdukları filosu kumandanı, Baltıkta saklanan tah Iszım gelen tedbirleri almaktadır. eserse sema senem eeean som sana (Başı 1 incide) tır. Vilno şehri 20 sene müddetle Litvanyanın hükümet merkezi olarak kalmıştı. Diğer taraftan Yugoslavya radyo- © su, Sovyet kıtaatının Macar hududu, na varmış ve orada Macarların Sifir | © Kitaatı ile selimlaşmış olduklarını! bildirmektedir. Kopenhagda çıkan Berlinske Ti. dende gazetesinin Rigadaki muhahi- zi, Polonya İle Lituanya arasındaki - Gbütün nakil vasıtalarının inkıtaa uğ- Tadığımı ye Keza bü muhabir, Mareşal Voro- işilof'un Polonyadaki Rus kıtaatının "kumandasını deruhte ettiğini bildir. imektedir. İngilteredeki Akisler © İngiliz parlâmentosu yarın (bu- gün) toplanacak ve Sovyetlerin mü- © Jdahelesi ile basıl olan vaziyet hak- © Ikında Mister Chamberlain'in verece- iği izahatı dinliyecektir. Gazeteler Polonyanm bütün mede. ki “İni milletlerin sempati ve hürmi © İtine mazhar olduğunu yazmakta bir- İleşiyorlar. Times diyor ki: * Polonya şimdi Babil'in esaseti İçe- irisine giriyor. Buna tahammül çetin | İve elim olacaktır. Fakat bu essretin aztırabı, hürriyet mabedinin tekrar j çinşası hükkindaki kati ümitle hafif- “liyecektir. Daily Telegraph gazetesi, Sovyet. lerin müdahalesinde Almanyanın do- ğu cenubuna doğru nüfuzunu tahdit etmek Ve Karadenize doğrudan doğ- iruya inmesine mâni olmak arzusunu örmektedir. o Zira, Karadenizi kontrol eden bir Almanya, Sovyet oşmenfaatlerine zarar verecektir. 4 Fransadaki Akisler Parlsten bildirildiğine göre yeni İkabine yarın (bugün) toplanarak si- iyasi ve âskeri vaziyeti tetkik edecek © ve Rus müdahalesine karşı alınacak © yaziyeti kararlaştıracaktır. Paris ma. © hafili bilhassa Alman -— Sovyet kıta “ları arasındaki temasın Almanya ta» “rafından ümit edildiği derecede dos- “tane olup olmıyacağını sormaktadır. Bunlara göre, iki taraf kuvvetleri rasında bir işgal yarışı başlamaştır ve bunun nasıl biteceği de kestirile- mez. Ş Uocuvre gazetesi diyor ki: Stalin herbin çıkmasına sebep ol makla kalmadı, bizzat harbe iştirak giti. Hem de bu harbi Fransanın müt © tefiki olan bir millete kar: millet ki onun müdafaası uğrunda 'ansızlar Zigirid hattının karşısın- da harp ediyor ve ölüyorlar. Diğer gazeteler arkadan yediği — Rus hançerine rağmen Polonya ordu- sunun kahramanca mukavemete de- m ettiğini yazmakta ve bu kahra- man orduyu müttefikan tebeil eyle. “mektedir. © Gazeteler diyor ki: Polonya mu- © vakkaten haritadan silinebilir, Pakat > mütteliklerin zaferi onu tekrar can- | landıracaktır. Fransız matbuntı yine müttefikan Sialinin hareketini çok şiddetli bir li. sanla takbih etmekte ve Polonya mu © kavemetini kırmak hususunda Hitle- re yardım ettiğini yazmaktadır. Almanyada | “Alman matbuatı bilhassa Sovyet tıtaatının Polony: girişi ile meş- hdr ARP.TEBLİĞLER İM İlez, Krasme ve Bucsacz şehirlerini İşgal etmişlerdir. ml erkimharbiyesinin tebliği: olenya ordusunu tardetmeğe devam ve la Viote, Svienciany'yi, Novogrirdek yek” -Brsstlitevsk hattı üzerinde Jaglaviszi le“ ay düğüm noktasını, Lus, Btanislavog, Ha- ki oya yaklaşmaktadırlar, © tebii membi göre Polon- manlarında saklanmakta ve bazı hükü- ardım görmektedirler, ahirlerindön başka diğer bazı tahtelba- maktadır. ındam birinde mevkuf bulunan bir Polom- ikamette kaybolmuğtur. Estonya ma- tahmin edilmektedir. Baltıktak! Sovyet telbahirlerin muhtemel faaliyetine karşı gul olmaktadır. Gazeteler Alman ve Sovyet hlkü. metleri tarafından neşredilen müşte. rek tebliğ üzerinde durarak bu iki memleketin çarpışacağına dair de- mokrat memleketlerde beslenen ü. mitlere bir nihayet verdiğini, Alman ya ile Rusyanın Şarki Avrupada ye- ni bi nizam kurmak işini üzerlerine aldıklarını tebarüz ettiriyorlar. Alman matbuatı Versailles'in ka ait olan hükümlerinin tamamen ortadan kalktığını müşahede etmek. te, garanti edilen devlet ortadan kalk tıktan sonra garantiyi idamenin ne- ye yarıyacağını sormakta ve bu ga. rantinin Almanyaya karşı harp et- mek İçin İngiltere ve Fransaya esa sen bir bahane teşkil etmiş olduğunu kaydeylemektedir. Gazeteler şu noktayı da kaydedi. yor ki Polonyanın bir kaç sy muka- İngilterenin bütün hesapları suya düşmüştür. Ve diğer bütün hesapları da yine akim kalacaktır... Hususiyle di Almanya ve Sovyetler Birli. le vermiş bulunuyorlar. Kanadada Ottavadan bildirildiğine göre Sov. yetler birliğinin harekete © geçmesi Kanadada büyük bir heyecan uyan- dırmıştır. Siyasi mahafillerde hasıl olan ka- naate göre İngiltere Polonyaya ga - rantisi dolayısıyle Sovyetler birliği. ne harp ilân etmek mecburiyetinde kalacak olursa Kanada harbe daha İnal bir şekilde iştirak edecek ve 8 feri bir kuvvet gönderilmesine sü - Tatle karar verilecektir. & Montreal Star gazetesi diyor kiz “Şimdi artık, ya kazanacağız ve- ya herşeyi kaybedeceğiz. , Moskovada Moskova 19 (A. A.) — Memlekes tin her tarafında Ukrayna ve Beyaz Rusya hududunu geçmek © yolunda hükümetin verdiği kararı barareile selâmlayan kalabalık mitingler ak » tedilmekte ve bu hususta Moskova» ya yığınla telgraflar gelmektedir. Muhtelif Memleketlerde Polonyada Rus müdahelesi hak- kında tefsiratta bulunan İsveç gaze- #eleri, bunun, Ukraynanın bir Alman müstemlekesi haline gelmesine ve keza Baltık memleketlerini zaptet- mek hususundaki Alman rüyasmın tahakkukuna mâni olmak suretile “Şarka doğru & kın,, ıma nihayet verdiğini yazıyor- lar. « Gazeteler, Alman - Rus menfaat- lerinin tabantabana zıd olduğu ka- naatini göstermekle ve bundan büş- ka dört milyon Rus'un oAlmanyayı Polonyada mühim kıtaat muhafı sına mecbur edeceğini kaydeyleme; tedirler. Portekiz matbuatı, Polonyanm na- zizm ve komünizm tarafından taksi. minin efkârı umumiyede uyandırdı- ğı nefret ve infiale tercüman olmak- k Hariciye Nezareti namına $öZ söy- lemeğe salâhiyettar olan bir zat, Japon - Rus mütarekesi hakkında beyanatla bulunarak bu mütareke- yi hiçbir ademi tecavüz misakının ta- kip etmiyeceğini beyan mir vemet edeceğini tahmin etmekte olan | T Şark Cephesinde Leh Mareşali Smigli Ridz Romanyada Harp Tebliği Berlin, 19 (A.A.) — Alman ordurü başkumandanlığının tev Sark cephesinde: Polonya ordurunun dağınık veya muhasara altinda bulunan bekayas- hin teslim olması süratle devam edi- yor. Buzra nehri yanındeki muharebe itmiştir. Şimdiye kadar 80 bin esir dik, Kad mümkün € akamların in ildir, Daha kücük KP berg'in şim ka edilmiştir. 10 bin esirialdık. Lemherz sehri teslim ddmağa davet edilmiştir. Vasşova önünde, Polonyalı memur gelmediği için harekâta tekrar baz- lanmıştır. Polonyalılar şehrin bir mli- yondan fazla olun halkını hesöba kaf mazsızır. şehri müdafaa ediyorlar Hava ordusu dün da barı hürürt lar yapmıştır. Ümumiyet itibarile ha- va ordusunun artık şark cephesinde Kullanılmasına üzüm kalmamıştır. tesbiti heniz pe satana uumaa saman —— (Bası 1 incide) saa bir de General Skoladkovski'yi takiben Romanya hududünu geçerek | | Çernoviçe, muvasalat ottiği bildiril. | mektedir. Fakat Lehistanın Kondra| sefiri Kont Racinski, Maveşalin manyaya gitmediğini ve Lehistan de- hilinde bulunduğunu haber vermekte ükreşten bildirildiğine göre 550 Polonya tavyaresi Romanyada mev» kuf bulundurulmakiadır. e Ekserisi fevkalâde hasara uğramış olan bu tay yareler Bükreşte bulunmaktadır. Ro. manya topraklarında bundan maada Polonya ordusuna âit 200 tank ile mühim miktarda harp malzemesi vardır. Cernautideki Polonya konsolosu tarafımdan verilen malümatz göre as ker ve sivil olmak üzere 30.000 Po. lonyalı dün Romunyaya geçmiştir. Fakat Rador Ajansı şu. malümatı veriyor: Pulonyadan Romanyaya aşağıdaki miktarlarda mülteci gelmiştir: Sivil, 4500, çocuk, 400, subay ve er 10 bin. Subaylar ve erler silâhtan tecrit edilmiş ve tahşit olunmuştur. Ekserisi hasara uğramış olmak ü- zere 100 kadar da tayyere Romanya« ya geçmiştir. Verilen karara tevfikan hükümet, Polonya hükümeti ricaline mecburi İkametgâh göstermiştir. Bu meyanda Polonya Relsicümhuru B. Moscleki Molvavyada, Bleazda, Mareşal Smig- İy Rydz Cralovada ve diğer siyasi yüksek memurlar Molvavyada, Sla. nie'de ikamet eyliyeceklerdir. Çek lejyon kumandanı Prehala da dün akşam Çenoviçe varmıştır. Ge neral seyahati esnasında Sovyet kı- taatı tarafından tevkif edildiğini ve bir müddet sonra serbest bırakıldı- ğını söylemiştir. Beneşin Nutku Eski Çekoslovakya Cümhurrelsi Doktor Beneş İngiliz radyosu fle söy lediği bir hutukta Çeklera hitap ede rek Çekleri Nazilerle mücadeleye ds- vama teşvik etmiştir. Doktor Beneş şöyle demiştir: “Naziler rejimlerinin sona ermek üzere olduğunu biliyorlar. Vazifeniz bütün geyretinizle bütün medeniyet dünyası İle birlikte insnlık ve me- İdeniyetin en büyük düşmanını yere sermektir... Beneş hür Çekoslovakya ve hür Avrupa ile bu mücadelenin nihayet bulacağını ilâve etmiştir. Dün bütün gön müteaddit Polen. yal mülteci grupları Afaöar hududu. na gelmiş ve Macaristana geçmiştir. Bunların ekserisi kadın ve çocuktur. Ayni zamanda bazı ufak Polonya kı- taları da hududa gelmiştir. Kıtalar İderhal silâhten tecrit edilerek kamp lara gönderilmiştir. Leh Tayyareleri Letonyaya Htica eden Polonya tay yarelerinin adeti 82 ye çıkmıştır. Bunların ekserisi Vilno havacılık mektebinin tayyareleridir ve silâhlâ mücehhez değildir. Yirmi kadar Polonya tayyaresi, Tartuda karaya inmiştir. Bunlar mu- Ro.!, AN Hitlerin Danzig'deki Nutku Fransa ve İngiltere Aleyhine Hiç Bir Emelimiz Yoktur (Başı 1 incide) Lehistan hükümeti bu teklifleri ka-| bul etmedi, Beck Berlin yerine Landraya gitti Bunun üzerine miralay Beck'in gelip beni görmesini istedim görmeğe geleceğine Lone ve onun Londra seferini o müteakip #şhditler başladı. Karşı taraf şarki Prusyayı, Pomeranyayı, ve daha baş ka yerleri Almanyadan alıp Lehista- na,İlhaktan bahsetmeğe başladı. Hat. tâ bügün ordusunu bırakıp savüşan bir mareşal, Alman ordusunu Berlin civarında imha edeceğini söyledi. Ve 4emokresiler bütün bunları ettiler, Almanyanın bu vaziyete ta- hammülüne #mkün yoktu. Bilhassa demokrasilerin Lehi la yardım va- ât etmelerinden sonra Lehistan büst. bütün şımardı. Fakat Lehistan de - mokrasilerin elinde ancak bir vasıta idi, bir hedef değildi. Onun için de- wokrasiler çok geçmeden; Lehistamı kurtarmak için değil, fakat (oOAlman rejimini yıkmak için harbe girdik- tasvip söylediler, İngilizlerin tavsiyeleri Salzburg'da irad' ettiğim nutukta İngilteredek! Çörçil ve emsali harp- çilerden bahsederek bunların iş b: $ına gelmeleri ihtimalini ileri sür- müşlüm. Bugün bunlar iş başında. dırlar. İngilizler bize Lehistan ile direkt müzakereler tavsiye edip du- ruyorlardı. Fakat bütün teşebbüsle- rimiz neticesiz kaldı. Diğer taraftan murahhas heyetler mütemadiyen ge- Viyor, bize Poloryadaki Almanların çektikleri eziyetten, uğradıkları is- keneelerden şikâyet ediyorlardı. Bu vaziyet katşisirda Lehlilerle anlıya. bilasaklari tek binanin konüsmele sem İ etti, Bir eylülde Rayştağ'da söyledi- im nuluktan sonra da sulhü kurtar. mak imkânı hehüz vardı. © zaman Düğe sulhü kurtarmak için teşebbüs- te bulundu, Fransa bu teşebbüsü ka- bul ettiği halde İngiltere reddetti ben de harekete geçmeğe lüzum gör. düm. Lehistana bir tlttmatom gönder. miş değiliz, çünkü Alman milletinin tarzı hareketinde böyle bir şey yok- tur, Alman milleti iş başarmağı ba- kar. Bunu anlamamak İngilterer hatasıdır. 18 günde harp bitti Alman orduları harekete geçtikten ön sekiz gün sonra harbi sona erdir. di. Alman orduları bu anda binlerce esir almış, dün yüz bin, büyün 60 bih esir toplamıştır. Surada burada ka- lan kuvvetler birkaç gün içinde Ya teslim olacuk, yahut imha edilecek- tir. Elimizdeki Lehli esirlerin sayısı 300 bin asker, zabit ve generaldir. Bunlar esareti bak etmişlerdir, çün- kü şimdiye kadar erkek, kadın, ço- luk çocuk binlerce alman, onların © ————— sadere ve mürettebatı tevkif edilmiş. tir. Wâşingtonda hariciye O mezireti erkânından bir zat, Polonya sefiri Potocki, Polonyadaki vaziyetteki de- gişikliklere rağmen Amerikada mem leketini temsile (devem edeceğini söylemiştir. Mumeileyhin vaziyeti, memleketi Almanya tarafından ilhak edildikten sonra dahi vazifesinde ip- ka edilmiş olan Çekoslovak “ sefiri Wiladimir Hurban'ın vaziyetinin ayni olacaktır. , Bundan başka Polonya hükümeti, Pariste yerleştiği takdirde Amerika- daki Polonya sefirinin orada yerleş. mesi muhtemeldir. Roosevelt, Polonya Reisicümhu « ru Möscieki'nin telgrafına verdiği ce. vapta, bütün teminatlarına rağmen Almanlar tarafından açık şehirlerin bombardıman edilmesini infiale kar- şılamakta olduğunu bildirmiştir. ——— Hukuk Tarihi Profesörlüğü Ankara, 19 (TAN) — Ankara hu- kuk fakültesi hukuk profesör- mik mek siri idi ve onların işkencelerine mâ. ruzdu. Bugün bütün Almanyanın kal- bi şükran ile doludur. Çünkü AL manyayı imhaya teşebbüs edenler cesaretle hark ük rütbeli kumanda heyet- en geleni yaptı, Fakat yük- sek kumanda vazifesini yapmadı ve, ya esir düştü, yahut vazife başından savuştu. Leh askerleri cesaretle har- betmekle berâber, diğer tarsftan en çirkin ve en tüyler ürpertici cinayet- leri de irtikâp etmişlerdir” Sovyet müdahalesi Her Hitler dahs sonra Sovyet mü. dabulesinden bahsetmiştir: “İngilizler Sevyetlerin müdahale sini bir cinayet saydılar, Çünkü İngi- lizlerin Sovyetlerle anlaşma teşeb- büsleri boşa gittiği halde bizim te. şebbüsümüz muvaffak oldu. Kati bir hakikat varsa o da, bugün Rusyanın da, Almanyanın da garp demokrasi- leri lehinde bir tek adamı feda etme- mek kususunda birleşmiş oldukları- dır. Rusya ile anlaşmamız hiçbir va- ziyeti değişti:miş değildir. Onlar bolşevik, biz de nazist olarak kaldık 'akat iki millet müşterek dostluk e. sa ı bulmuşlardır. İngilizler Almanyanm kuduisuz e- mellerinden bahsedip duruyorlardı. İ Bizim Ukraynaya ve tâ Ural dağları- na kadar göz diktiğimizi iddia edi- yorlardı. Sovyet Rusya ile anlaşmak. Ja böyle hudutsuz emellerimiz bulun madığı anlaşılmıştır. Yeni hudut bizim bileceğimiz bir iştir er Birliği le Almanya ara. sındaki hudut ve bu hududun alacağı son şekil Almanya ile Rusyanın Bile- ceği bir iştir. İngiltere “buna karşı gelmek iztarsa, derim ki: Almanya garpta ve cenupta feda. kârlıklara da katlenarak kati bir hu- dut kabul etti. Çünkü harp istemi yor, Almanyanın Fransa ve İngiltere aleyhinde hiç bir emeli yoktur. Bun. dan başka İtalya ile Almanya arasın. | daki ihtilâfları da kaldırdım vebu yolda muvaffak oldum. İngiltere ile | Fransaya karşı takip ettiğim hatti İ hareket te ayal idi: Şayet bunlar sut itukları yolda ısrar ederlerse, evvei- beevvel onlara hitaben derim ki, Po- Jlonya bir daha Versaydaki şekli ile İ Almanya değil, Almanya ile beraber Rusya da temin ediyor. Buna muka- bil İngilizlerle Fransızlar, Alman re. Jimini mağlüp edeceğiz ve yıkaca. Bız, diyorlar. Ben Almanlara, yaban» cılarin beğeneceği her rejime itimat etmemeyi Öğretim. Almanlar da bu. Bu öğrenmişlerdir. Almanlar, İngilizler gibi karaktersiz değildir Acaba İngilizler, Almanları kendi- leri gibi karektersiz mi sanıyor” Nas iyonal sosyalistler 20 senelik bir ter- biyeye sahiptirler ve Almanyada iBalk ve rejim birdir ve beraberdir. Yabancı propagandacılar, bilhassa şu dersi öğrenmelidirler; Dünyada yıkı. “lacak milletler bulunabilir. Fakat At. man milleti yıkılmıyacaktır Almanya ya karşı üç veya daha fazla sene harp edeceklerini söylüyorlar. Almanya, üç, dört, beş, hattâ altı, yedi sene ta. hammül eder ve asla boyun eğmez. Alman milleti bütün varlığı ile dö- vüşmektedir. Çünkü hasımların mey dan okumasım kabul etmiştir ve İn gilterenin rejime karsı değil, bütün Alman halkına, Alman kadınlarına ve çocuklarına karşı açlık silâkiyle dövüşmek istediklerini görmöylerdir. Onun için Almanya boyun eğmiye. cektir... Millete teşekkür Hitler, daha sonra, gördüğü müza- heretten dolayı Alman milletine te- şekkür etmiş ve Danzige büyük AL manyanın mümessili ve Dansigin kur tarıcısı olarak gelmiş olduğundan mu rada eren bir adam bahtiyarlığı ile mütehassis olduğunu söyliyerek şu sözlerle hutkunu bitirmiştir: “İleride ne olursa olsun tahammül edeceğiz. Bundan sonra ayrılma yok- tur. Alman milleti yaşadıkca, Danzig Alman olarak yaşıyacaktır.,, baik ii ortaya çıkmıyacaktır. Bunu yalnız) 209-939 Garp Cephesinde Alman Taarruzu Durduruldu Paris, 19 (A.A) — 19 Eylül sabah tebliği: Sar'ın gark bunlakasnda düşmenin geceleyin yaptığı kısmi bir taarruz tardedileniştir. * Berlin, 19 (A-A.) — Görp cephesin- de: Sarbruk muntakasında birçok mok- #atarda hafif topçu ve devriye kolları faaliyeti olmuştur. birçok shea 1 müşahede edilir muhsrebesi almemiiştir. Düşmanı işlerine gir Hiçbir b: İngiliz sinin batır; 'Courapeouz., tayyar» gemis mirelliğinin haberi mezkür g - Itısının raporu ile yyüt etmiştir, | (Başı 1 incide) yet arzetmediği ilâve edilmektedir Bilâkis, Fransızlar, evvelce de söy İlendiği gibi, ilerlemiş olmalarına rağ. yen henüz kati netice Verecek bir ha rekete geçmemişlerdir. Diğer bir yarı resmi tebliğde de- niz fasliyeti gözden geçirilmekte ve tahtelbahirlere karşı açılan mücade. lede İngiliz ve Fransız filoları ara- sındaki sıkı işbirliği tebarüz ettiril- mektedir. Harbin Dünyadaki Akisleri (Başı 1 incide) kın Almanlara karşı kini gittikçe art. maktadır. Von Neurath Almanyada edilmekte olan harp © resmir vakyada tahsil etmeğe karar vermiş- tir, Diğer taraftan gıdai mahsuller ü- zerine bir takım tahdidat vezedil - miştir, Almanyada Btüktele gölen haberlere 238 Berlinde bu hafta gıda (o maddeleri hakkında yeniden bazı tedbirler a - lınması beklenmektedir. Haftalik et sarfiyatı şimdiden adam başina ya - tım kiloya, tereyağı 100 gramdan a- şağı indirilmiştir. Ekmek te vesika - ya tâbi tutulmaktadır. Hükümet mümkün olduğu kadar Şök bez biriktirmelerini halka tavsi- ye etmektedir. Göbelsin Vaziyeti Haber verildiğine göre Alman Propaganda Nazırı Göbelsin hafta. lardanberi sükütü nazarı dikkati celbetmektedir. Bazı tahminlere gö- re Göbels Sovyet « Alman anlasma- Isının en şiddetli aleyhtarı olduğu i- /cin anlaşma siyasetinin muzaffer ol. ması dolayısile yeni siyssetin kurba- nı olmuştur. Göbelsin geçenlerde radyoda bir nütuk söylemesi beklen- diği halde hiçbir şey #söylememesi, âkibeti hakkındaki şüpheleri takvi- ye etmiştir. Yugoslavyada | Belgrad 19 (A.A) — Bn sabah neş rolunan bir kararname ile hükümete tam salâhiyetler bahsedilmiştir. Hükümet, bu kararname mucibin- <e, bundan böyle kanunları tâdil ve icebında yeni kanunlar neşredebile- cektir. Bu sslâhiyetler, yeni perllâ- mentonun toplanacağı tarihe kadar meri olacaktır. Mısırda Kapire, 19 (A.A) — Başvekil Ali radyoda söylediği bir nutukta, örfi idare tesis eden karar. name sebebile parlâmentonun pek yakında fevkalâde bir içtiman çağı- rılacağını “bildirmiştir. Macaristanda Mahir paşa. Budapeşte, 19 (AA) — Son iki gün içinde Macar polisi yalan ve he- yecanlı babörlet işaa eden 30 kişi tevkif etmiştir. Draç Limanı Açıldı Roma, 19 (A.A.) — Draç limanı