23 Eylül 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

23 Eylül 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

Hariciye Vekilinin Moskova Seyahati ; (Başı 1 incide) dım esasına müstenit bir anlaşma “yaptığımız zaman bile, Sovyet dost- Jarımızın da bu pakta iştirakleri lâ. zım geldiğini ihsas etmekten çekin. memiştik. O vakit Sovyet Hariciye Komiser Muavini Potemkinin, Anka. “Ta ve Balkanlarda yaptığı seyahat, Rusyanın Balkanların emniyetine ve istikbaline karşı lükayt olmadığın göstermişti. Demokrasiler de Bol. 'kanlarda sulh ve emniyetin devamını temin için Sovyet Rusyanın da dabil bulunacağı bir sulh çemberi kurmı- ya teşebbüs etmişlerdi. İngiliz . $ yet anlaşması, Türk . İngiliz ve Türk - Fransız anlaşmasını tamamlıs yacak ve Balkanlarla Akdenizde ol. “oduğu gibi, Karadenizde de sulh gö- ranti edilmiş olacaktı. Fakat İngiliz . Sovyet müzakere- leri akim kaldı. Sovyetler Almanya le bir ademi tecavliz misakı akdine mecbur oldular, Hitler Polanyayı iş- gal etti ve hâdiselerin renk ve man. zarası değişti. ütün bu değişikliklerden son. râ da Türk - Sovyet dostluğu, iki memleket arasındaki menfaat ve mukadderat birliği imtihandan mu- vaffakıyetle çıkmıştır. Çünkü hâdi- -selerin her en değişmesi iki memle. o ketin menfaat birliğine zerre kadar © halel getirmemiş, bilâkıs bunun küv. 'vetlenmesine hizmet etmiştir. ve Karadenizde sulh ve emniye- tin devamıdır. Polonyanm Kızıl u tarafımdan işgal edilen kı- da gösteriyor ki, Sovyet- ler Alman ordularının Cenubu ci Avrupaya inmesine müsa- etmiyeceklerdir. Kızılordu Romanya hududunu kapatmış ve için Cenuba doğru isti- Enn kilitlemiştir. Bu su- Sovyetler Balkanlarda sul- , devamını garanti etmişler- Tü nin İngiliz ve Fransız- ırla yaptığı anlaşma da Türk — dostluğuna münafi değil- » Çünkü bu anlaşma da yine ve Akdenizde sulh ire idamesi maksadile ilmiştir. Binaenaleyh bu laşma Sovyet menfaatlerine rahalif değil, bilâkis onu tekit len bir vâktadır. unla beraber hâdiseler her / kadar süratle inkişaf ediyor adar sürprizlere gede bulunuyor kt, dost iki memleket devlet a rının hâdiselerin seyrini daha dan tetkik ederek iki memleke. eden meseleler üzerinde» birliklerini teyit etmelerine edilecek müşterek hareket n kararlaştırmalarına ve sür. e karşı hazırlıklı bulunmaları. ihtiyaç vardır. © Şükrü Saracoğlanun Moskova zi- yareti buna yardım edecek ve iki © komşu ve dost memleket arasındaki naz dostluğun tekidine vesile cektir, TAN Matbaası Kitap, gazete, mecmua ve her türlü tabı, cilt ve klişe işleri yapılır. “TAN Matbaası - Istanbul TAN 23.9-939 Saraçoğlu, Moskova Yolunda | Romanyada | Polonyanın İşgalinden Sonra Hariciye Vekili Dün | Fevkalâde (Başı 1 incide) ve rıhtımda hazır bulunmakta olan Sovyet kolonisi Şükrü Saracoğluna takdim edilerek koloninin iyi yolcu. İuk temennilerini ve dostluk hisleri. ni kendisine “ bildirmiştir. Hariciye Vekili koloniyi samimiyetle selâmis. miş ve gösterilen alâkadan hakiki bir sevinç duyduğun ve kendilerine te. şekkür ettiğini sefire söylemiştir. M. Terentief Hariciye Vekilinin sözleri. ni koloniye rusça olarak tekrarlamış ve bu sözler koloni tarafından teze- hüratla karşılanmıştır. Bunu müteakıp vapıra geçen Ha. yapmıştır. Kadeş, suat 15 te Odosaya müte- veceihen rıhtımdan ayrılmıştır. Ha. ticiye Vekili Şükrü Saracoğlu ile Sovyet büyük elçisi güvertede ken. dilerini uğurlıyanların tezahüratına selâmlarile mukabele etmişler ve bu arada Sovyet Kolonisi ile rıhtımda biriken kalabalık bir halk kütlesi te. rafından coşkun tezahüratla alkışlar mişlardır." Kadeş vapuru bu gün saat on dör de doğru Odesaya varacak, heyetimiz nerek derhal Moskovaya bereket e- decektir. Hariciye Vekilimiz pazar sabahı Moskovada bulunacaktır. Ankaradan Geliş Hariciye Vekili Şükrü Saracogiu, Moskovaya gitmek üzere dün sabah 8,50 de Huydarpaşaya gelen Ankera ekspresine bağlanan hususi bir va. gonla şehrimize gelmiştir. Hariciye Vekili yanında Sovyet büyük elçisi Terentief olduğu halde vagondan inmiş ve kendisini karşı- lamıya gelenlerin ellerini sıkarak il tifatta bulunmuştur. Hariciye Vekilini Haydarpaşa is. tasyonundâ Vâli ve “belediye retsi Lütfi Kırdar, şehrimizde bulunan mebuslar, yeni Tokyo büyük elçimiz Ferit Tek, Sovyet başkansulosu Gie- orglef ve 30 kişilik Sovyet kolonisi Romariyâ bâşkonsolosu Lukâsiyevie, emniyet müdürü Muzaffer Akalın, ile gazeteciler ve dosları karşılamış. lardır. Şükrü Saracoğlu, istasyondan çık. tıktan sonra, öğleden sonra vapurda Yeni Ruhsatname ve Şahadetname Harçları Ankara, 22 (Tan) — Debagat ve şuabati sanatları mensupları ile ec- zacı ve kimyagerlerin ve fenni göz - lükçülerin ve hususi hastahanelerin açılmaları için verilen şehadetname, ruhsatname, ihtisas o vesikalarından o (alinacak harçlar hakkındaki lâyiha Meclis rumamesine alınmıştır. Lâ - yihanın aldığı son şekle göre asistan- lik müddetini bitirerek o mütehassıs olan veya jüri heyetince mütehassıs olarak kabul edilen tabipler ve kim- Pe ihtisas vesikalarından kü- çü ii memurları mekteplerin - den çıkanlara verilen şehadetname - lerden ebelere ve sünnetçilere veri- len ruhsatnamelerden para ile hasta bakan hususi hastanelerin açılması için verilen ruhsatnamelerden fenni gözlükçülük ruhsatnamelerihden şu tescil harçları alınacaktır: 'Tıp fakültesinden veya Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekilliğinin kabul ve İlân ettiği hastahanelerle mües - sesattan ihtisas vasikası tabip ve kimyagerlerden ve teşkil olunan jü- rice ihtisas ve sınıfları tasdik edilen ae ve kimyagerlerden birinci si- maf ihtisas vesikası harci 20 lira ikin. ci sınıf 10 İira, Sıhhat memurları omektebinden. şehadetname alan küçük sıhhat me- murlarının şehadetnameleri o harci 2,5 lira, ebelerle sünnetçilerin ruh - satnamöleri harcı 10 lira, para ile ihasta bakan hususi hastahanelerden açılma ve fenni gözlükçülük ruhsat- namesi 20 İlra. 2 rez posii hastahaneler i- YE A rlelye Vekilimiz burada Yugoslav se. | e | firi Simenkoviç ile kısa bir görüşme orada hazır bulunan hususi teene bi- / Odesaya Hareket Etti buluşmak üzere Sovyet selirinden ayrılmış ve vapurla İstanbula geçe- rek Porapalas oteline inmiştir. Vekilin Beyanatı Hariciye Vekili Perapnlatsa kabul ettiği bir muharririmize, Moskova $es yahati hakkında şu beyenatta bulun. muştur: ” “B. Potemkinin ziyaretini için Moskovaya gidiyorum. Orada iki memleketi alâkadar e. den meseleleri konuşacağım. Herşey» den evvel Türk efkâri umumiyesine tavzih etmek isterim ki, memleketle. rimiz arasında dostluk ve emniyet hissi, arzu edileceği kadar sağlam- dır. Son zamanların beynelmilel ka. rışık hâdiseleri aramızdaki emniyet ve menfaat birliği vaziyetini sars. mak şöyle dursun, bilâkis takviye et- miştir. Size, Sovyet memleketinden iyi havadisler getireceğimi ümit edi- yorum, Türk milletinden Sovyet milletle. rine dostluk hisleri götüreceğim. Bu hareketle memleketin samimi arzu- larına tercüman olacağıma eminim.., Hariciye Vekili, Tass ajansına ds, $u beyanatta bulunmuştur: “.— Moskovaya hareket edeceğim. İşi sırada Tass ajansı vasıtasıla Türk İmilletinin Sovyet mliletlerine sami. mi selâmlarını göndermekle bahtiya- rim. İki memleket arasında mevcut samimi emniyet bağlarını takviye ederek seyahatimden dönecöğimden emin bulunuyorum, * Şükrü Saracoğlu Perapalasta, dün sabah Belgrattan gelen Yugoslav se- firi İlya Simenkoviç'i de kabul ede. rek kendisi (le görüşmüştür. Sefirin Sözleri Sovyet sefiri dün sabah Haydar. paşa istasyonunda kândisi ile görüşen gazetecilere, Moskova seyahati hak- kında şunları söylemiştir: “— Türkiye — Sovyetler Birliği münasebetleri fevkalâde iyidir. Dost Türkiye Hariciye Vekilinin Mosko. yapadağı ziyaretin bu sebetleri daha ziyade ceğine şüphe yoktur. Moskovada beş gün kadar kalma. mız muhtemeldir. Seyahatten Hari- ciye Vekilinizle birlikte döneceğim.,, Posta ve Telgraf Müdürleri Arasında . Ankara, 22 (Tan) — Ankara pos- ta ve telgraf müdürü Fazıl Konya - ya, Konya müdürü Mithat Sivasa, Sıvas müdürü Asaf Aydına, Bilecik müdürü Ahmet Erzuruma, oOOrdu müdürü Hümit Kütahyaya, İstanbul muhasebecisi Şakir Ispartaya, Edir. ne müdür muavini Hüsnü Urfaya, Denizli müdürü İsmail Hakkı Niğde- ye, Yozgat müdürü Sabri Muğlaya, Muğla müdürü Rahıni Bileciğe, Na - zif Akdağ Orduya, Bitlis o müdürü Nuri Slirlde; Bursa müdür muavini Şükrü Bitlise, Siirt müdürü Medeni Amasyaya Artyin merkez şefi Galip Çoruh müdürlüklerine naklen ve ter fian tayin edilmişlerdir. mam Holanda Setirinin Zevcesi Öldü Ankara, 22 (Tan) Nümune hastahanesinde vefat eden Holanda. nın Ankara orta elçisinin eşi bayan Viferin nâşı 17 de kalkan trenle İs- tanbula gönderildi. Bayan Saracoğlu ile Kordiplomatik garda bayan Vi - fere son tâzim vazifesini yaptılar. iade müna takviye ede. lira, meslek ve sanat erbabının ve » sika ve şehadelname ve ruhsatna - melerini kaydedenlere yeniden veri- len bu kabil vesikalar harçların ya - rısı nisbetinde, ruhsatnamesini kay- bedenlerle dişçilere yeniden verile - cek gabiinimlerden 10 lira harç eletiz Tedbirler Bükreş 22 (A. A.) — Rador ajan. sı bildiriyor: Culinestunun katli üzerine yapı- lan tahkikat Demir Muhafız teşkilâ. tınıni son unsurları tarafından yapıl- miş bir sulkast mevzuu bahs oldu- ğunu ve ne hariçte kolları olan ne de herhangi bir beynelmilel mahiyet ve manada bir hareketin asla mevzuu ibahs bulunmadığı göstermiştir. Demir Muhafızın bu bakayası. ölen Başvekilin nizamın tesisi hususun - aki icraatına karşı İntikam almak Arzusu ile hareket ettikleri anlsşıl - maktadır. Romanya siyasi mahafil - leri cinavetin herhangi bir. suretle beynelmilel mahiyele tefsirine im - kân olmadığını, zira eski Başvekilin tam ve dürüst bir bitaraflık siyaseti takip etmiş olduğunu bildiriyorlar. Menfur cinayetin tamamen dahili o- lan mahiyeti bizzat tahkikatla, sui - kast faillerinin o beyanatları ile ve bunların eski Demir Muhafız teşki - lâtı azasından bulunmaları ile sabit olmaktadır. Hükümetin Beyannamesi Nazırlar meclisi, dün saat 22,30 da Bâşvekil General Argeseanu'nun tiyasetinde toplanmış ve halka hita ben aşağıdaki beyannameyi neşret - miştir: “Başvekil Calinescu'nun alçakça öldü- garkolmuş bulunuyor. Memleketin her ta ratından takbih sesleri yükselmekteriir. Oslinescu, vatanin İyiliği sökümü we müs #nası icin iş bâşında enlisirken katledtim! tir. Memleketin müttefik hissiyatına * cüman olan hökümet, vatanı İçla hayatını vermiş bulunan Cülinesc'nun manevi h- zurunda eğilir. Hükümet, eyni zamanda, misal teşkil edecek ceza teğbirleri almış nizam ve sükünün İadesi İçin çok şiddetli veziyet tesis eylemiştir. Romanya, bütün komsularile İtimat ve İyİ antant münasebetlerini / kuvvetlendir- miye ve bugünkü anlaşmazlıkta tsm bita- raflık muhafaza eylemeğe çalışarak sulh siyasetine kati surette devam edecektir. Müteakiben yerli ve cenebi gazetecileri «abu! eden Başvekil kendilerine hâdise hakkında hemen hemen beyannamedeki asaslar dahilinde beyanat vermistir. Baçvekil katilin ilamında bizzat hazır bulunmuştur. Diplomatik Mahfillerde Havas ajansı, diplomatik mâha - fillerde Calinescunun şahsi enerjisi ile Romanyanın üzesinden Demir Muhafızlar tehlikesini uzaklaştırdı - ğı bir saatte uful ettiği beyan edildi. gini bildirmektedir. Cuhnestu, bir küç kere tehdit edilmiş ve bir kaç kere sulkaste uğramıştı. Kodroano'yu tevkif ettirdiği ve Demir muhafızlar şefinin Vicescu ile birlikte kaç- mıya teşebbüs ederken öldürüldüğü zaman danberi büyük bir tehlike içinde bulun. duğunu biliyordu. Calinescti'nun vahim karışıklıkları mü. Bi olduğu ve harpten evvel Roranyada büyük bir sükünet hüküm sürdüğü bütün wahfillerde söylenmektedir. Pek tabii olarık bir kaç haftadanberi Alman ekâlliyetini temsil eden Demir muhafızlar memlekette bir kargaşalık çı- tarmak için her fırsatlar istinfde etmekte iler, Demir Muhafızların hedefi başlıca Aöşmanları olan Calinescu'yu ottadan içal- ve ! "| dırmektı. Cenaze Merasimi Maktul Başvekilin 21 Temmuz tarinini taşıyan vasiyetnnmesi açılmıştır. Calines- cu, oğluna aile şerefini muhafamı etmesi asker veya devlet memuru olmasi gibi ba- zi vesayada bulunmaktadır Calineseu yarın Cureta'da ailesi mak- beresine gömülevektir. Vasiyeti mucibince tabutu 12 öküz tarafından çekilecek bir araba taşıyacaktır. Hâdisenin Akisleri Muhtelif devlet merkezlerinden buraya gelen haberlere göre, cina - yet bütün memleketlerde derin te- essür ve heyecan ve infial uyandır - mıştır. Bilhassa bu cinayet Avustur. ya eski başvekili Dolfusün katliyle mukayese edilerek memleketleri i- çinden torpillemek hususundaki Ak man politikası tebarüz ottirilmek - tedir. Yalnız Almanyadan gelen ha. berler, Romanyanın o bitaraflıktan çıkması için Başvekilin İngiltere ta- rafından öldürtülmüş olduğu mer 'kezi ndedir. mi Yugoslavyada Hava Nezareti Kurul Belgrat, 22 (Hususi) — Bir hava nezareti ihdas olunacaktır. Bu neza- retin başına Yugoslav hava filosu pala Duşan Simoviç getirile. rülmesi neticesinde bütün memleket kedere | Yeni Sovyet - Alman Hududu Belli Oldu (Başı 1 incide) üç mi mesafe kadar Slovakya ile Rusya arasında hudut tesis eden hat| burada nihayet buluyor. Sovyet Rusya bundan başka, Ma- caristan ile komşü olmakta ve Rus küvvetleri Rütenya hududunda Ma - caristan ile temas etmektedir. Bu hududa göre Galiçyanın bü - tün petrol sahası Rusyanın elinde kalıyor. Bundan başka (| Lehistanın Lublin ve Lvovdaki sanayi saha. ları da Rusyanın hissesine düşüyor. Ancak haber verildiğine göre, Rus yü, kendisine bırakılan petrol kuyu. larının işletilmesini Almanyaya terk etmeyi kabul etmiştir. 7 Sovyet ve Alman erkânıharbiyeleri bu anlaşmanın tafsilâtı ile meşgul olmakta ve kati hatları tayine çalış- maktadır. Müşterek Tebliğ Diğer taraftan, Moskovada aşağı- daki Alman - Sovyet tebliği neşro. Tunmuştur: Alman ve Sovyet kuvvetleri, Ak man ve Sovyet orduları arasında &. şağıdaki hattı çizmişlerdir; Dissa nebri boyunca Narev nehri- ne kadar, Narev boyunca Bug neh- rine kadar, Bug boyunca Vistül neh. rine kadar, Vistül boyunca San neh- rine kadar, San boyunca bu nehrin kaynaklarına kadar. D.N: B. ajansı da Alman - Rus hu. dudunu Psia, Narev, Vistül ve San nehirleri mecrasınca imtidat ettiğini teyit eylemektedir. Diğer taraftan yarı reşmi bir men- badan bildirildiğine göre, bu hat, Po. lonyaya karşı mukabil tedbirler alın masına zaruret hasıl olduğu takdirde daha bu hsreket başlamadan evvel takarrur etmişti Alman ordusu için azami vusatte toprak işgal etmek de- gil, Polonya ordusunu imha eylemek mevzuübahis idi. Bu maksat ta has olmuştur. Alman umumi karargâhı, Alman ve Rus kıtaatının hudut tahdidi hat. tindaki hareketlerinin muntazam su- rette ve iki tarafın tensibi dairesin. de cereyan etmekte olduğunu bildir- mektedir. Leopolda icrayı hareket etmekte olan Alman kılantı yerine Sovyet kuvvetleri İkame edilmiştir. Moskovanın Tebliği Möskova Kızılordu erkânıharbi - yesinin şu tebliğini neşretmektedir: “Sovyet kıtaatı, dün ve evvelki gün varmış oldukları hattı tarsin et. mişler ve İşgal etmiş oldukları ara- bulunan düşman yuvalarını tat. eylemişlerdir. © Dün saat 19 da Sovyet (o kıtastı, Pinski işgal etmişler ve Lwoy ve Sarny'ye doğru ilerlemişlerdir. Rov- no ile Dubno zaptedilmiştir. Muvak. kat ve mahalli idareler tesis edilmiş- tir. Mektepler, açılmak üzeredir. Si. nemalarda Sovyet filimleri gösteril- yaektedir. Gizli olarak Ukraynada ve Boyaz Rusyada yaşamakta olan komünistler, hududu geçerek Sov - yet Rusyaya gitmektedirler. * Yine Moskovndan (bildirildiğine göre, Batı Ukraynası ile Beyaz Rus- ada Sovyetler telgraf ve | telefon muhaberatının tekrar tesisine çalış - maktadırlar. Tass ajansına göre asa. Yişi işçi muhafız kıtaatına o mensup müfrezeler temin etmektedir. Muvakkaten teşkil edilen beledi. ye idaresi, Sovyet parasının ve Leh parasının ayni zamunda kabulüne ve gazetelerin yakında iki lisanla, Uk - rayna ve Beyaz Rusya isanları ile intişarına karar vermiştir. Rus kuvvetleri, işgal mıntakasın. da Leh askerlerini silâhtan teerit e- derek tahliye temektedir. Sovyet kuvvetleri Romanya ve Utvanya hududündaki o kuvvetlerle temas tesis etmiş ve bu münasebetle -İde teminst mübadele edilmiş, Rus - yanın Romanya ve Litvanyanın bi - taraflığına riayet edeceği beyan edil- miştir. Litvanyanın merkezi olan Kav - nastan haber verildiğine göre, dört süvari alayı da Vilnoya varmıştır. İtalyan Gazeteleri ovyet | halesi dolayısıyle neşriyat yapmak - tadır, Popolo d'İtalia diyor ki: “Verssillex müahedesile meydina gel miş olan ve bugün ortadan kalkan Folon- yanın müdafaası için Almanyaya karşı ile- ri sürülen delilleri ayni zamanda Rusya bakkında da varittir. Versuiller Polonyasını diriltmek için muharebe meydanlarında bir kap milyon #1 bırakmak suretiyle Almanyayı mağ- Yhp etmek kâfi değildir. Bundan başka Rusyaya karşı yeni bir harbe girmek ve onu kazanmak lâzımdır. Polonyayı eskiden okluğu gibi yeniden ihya etmek hususun- di ve metin bir ifade İle ileri sörülen id- dislar, sadece gülünetör.,, Bundan sonra gazete, demekrasiler için bugün ortaya çikan güclükleri kiydederek bunların Polonyaya taarruzdan dolayı Als manyayı suclü ölarak mahküm ettikleri gibi, Rusyayı da ayni yekilde mabim et- meleri icap ettiğini yazmaktadır. Cephede Vaziyet Londra, 22 (Hususij — Şark cep. besinde harp devam etmektedir. Mu. harebelerin merkezi Varşova, Gydi. Inia ve Modlendir. Alman kuvvetler! kumandanı Varşovanın bilâ mukave- met teslimi için bir kere daha müra. caa! etmiş, fakat Leh kuvvetleri ms. kâvemete devam etmişlerdir. Varşovanın Müdafaası Varşova müdafaası erkânı harbi- yesinden Albay Lipinski, radyoda Varşovanın yapmakta olduğu muka- vemetin gittikçe şiddetlenmekte ol. duğunu söylemiştir. Payitahta karşı iki gündenberi yapılmakta olan bü- tün faarruzlar, püskürtülmüştür, Po. lonya âsikerlerinin göstermekte ol- dukları kahramanlık, hudutsuzdur. Bu askerler, düşmünın tanklarına karşı saldırmakta, zirhli otomobille. rin üzerine sıçramakta ve içindeki- lerin silâhlarını ellerinden salmakta. dırlar. Varşovalıların tesanlidü, on- lar için en kiymetli bir yardımdır. Varşovadenalınan mütemmim ma. Tümat şunlârdır* Varşovanın Şimali Garbi mıntakannda Alman zırhlı. kıtası iki Polonya süvari livasının hücümile geri pörkürtüi- müştür. Almanların Praga mahallesinde Brudao mezarlığı civarında yaptıkları ta- arruzlar da tardedilmiştir. Borabardıman- arın korkunç tahribatı devam etmektedir. 2 mumaralı Varşova radyorunun bildir» diğine göre, Zacheta müzesinde bir. çok tabinlar harap olmuştur. Bunların arasın. da Vispisnaki'nin meşhur “Françots 4'as- sise, tablosu İle Xenimweler'in ve chel- monski'nin tablaları vardır. Polonya Kralının Tenton şövnlyelerini mağlüp ettiği Grünvald muharebesini tem sil eden büyük tarihi tablo kurtarılmıştır. Sovyet sefarethanesi hüsara uğrayan bina» ar arasindadir. Bu binoya 10 bomba fsa- bet etmiştir. Fomanya sefatehanesi ve flâ- hiyat akademisi de hasara uğramıştır, 2 numaralı Varşova radyosu dün seat 2039 da Alman tayyarelerinin Kızılhaç hastene- «hi bombardıman ettiklerini bildirmiştir. Binanın Gslünde görünebilesek şekilde işaretler resmedilmiş bulunmakta tdi Alinan tayyarelerinin ve topçu kuvvet» lerinin mütemasi , bombardımanına , roğ- men hayat aşağı yukarı normal bir şekil- de devam etmektedir. Münskalât otobüse lerle temiin oğilmektedir. Almanlara Göre Alman tebliği şu malimatı ver- mektedir: Lonas - Zof yakınında yakalanmış olan esirlerin ve alınan ganimetlerin miktarı gittikçe artmaktadır. Polon- yalıların Varşovadan yapmış olduk. ları bir çok huruç hareketleri tarte- dilmiştir. Varşova - Siedlee yolunda düşma- nın zırhlı bir treni bir harbi müle. akıp ele geçirilmiştir. Kordiplomatik azasile Varşovada mukim olan 1200 ecnebi, dün Alman baş kumandanlığının gösterdiği yolu takip etmek suretile bu şehirden mü- farakat etmişlerdir. Bunlar, Alman zabitleri tarafından karşılanmışlar ve evvelce, İhzar edilmiş olan trenle Kömsberge naklolunmuşlardır. Bü- tün bu ecnebilerin sıhhati yerinde. dir. pa İngilterenin Alacağı Mallara Ait Karar Ankara, 22 (Tan) — İngiltere bü. yük elçisi ile hariciye vekilimiz ara- sında İngiltereye başlıca emtiamı - zın ithali hakkında teati edilen nota bu. di iğ - dt Ni | kararname | igün