9 Şubat 1940 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 5

9 Şubat 1940 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 5

9 ŞUBAT 940 TAN ABONE 8£DELİ Türkiye Ecnebi ww Ke rw * «o * . » 1 Sene “Ay say 1 Ay 2800 Milletlerras posta #kibadi ti memleketler için 3,8 liradır. Abone bedeli esi Ağres değiştirmek 29 kuruştur. Cevap için mektuplara 10 kuruşluk pul ivesi Jizımdır. Çocuk Tiyatrosu nkarada bir çocuk tiyatrosu. nun kurulmak üzere olduğu. Du, memnuniyetle haber uldık. Denilebilir ki; çocuk tiyatrosu te. şebbüsü, Türkiyede çok geç kalan işler arasındadır. Vâktâ, daha büyük yaşta olanlar için bile, henüz — Şe. hir tyatrosu haricinde — kurulmuş bir müessesesi olmıyan memleketi. mizde, bu goç kalıştan bahsetmek bi. raz yersiz olur. Fakat, çocuk tiyat. rosu gibi, bir taraftan zevke, bir ta. raftan milli terbiyeye hizmet edecek bir müessesenin de bulunmamış ol. ması, esefle kaydedilecek bir haldir. Bunun içindir ki, çocuk tiyatrosunun teşekkülü için sarfedilen emekler bilhassa teşekkürle karşılanmıya lâ. yıktır. Çocuk Esirgeme Kurumunun bu | şe önayak olması da yerinde bir ha. rekettir. Çocuk tiyatrosunun devam. hı, muvaffak bir müessese olmasını candan dilerken, bu tiyatronun da ğerleri gibi gelip geçici bir hevesin ifadesi olmamasını temenni ederiz. Hiç şüphe yok ki, bu tiyatronun kurulması kadar işlemesi de, epey güçlükle karşılaşacaktır. Bu güçlük, çocuklar için pedagojik mânada bir edebiyatın henüz tecessüs etmemiş bulunmasındadır. Bu bakımdan Maarif Vekâletinin bir çocuk edebiyatı vücude getirmek. te yegâne müessir kuvvet olacağına İnanıyoruz. Çocuk babası olmuş, çocuk şiiri yazmış, çocuk ruhiyatı İle uğraşmış, senelerce hocalık etmiş olan Maarif Vekili Hasan Âli Yücel zamanında, in edebiyatının temelleri de eld. bir surette atılabilir, Bu sayede, kurulacak çocuk tiyatrosu da, eser tökrüddeminden yıkılmaktan kur. tulmuş olur. Bira Buhranı Lokantalarda, gazinolarda, içki sa. tılan yerlerde, son zamanlarda, bira buhranı nazarı dikkati calip bir hal almıştır. Biranın ucuzlatılması husu. sunda İnhisarlar Vekâletinin göster. diği yerinde alâka, derhal tesirini göstermiş. halkın, sıhhatini bozma. yacak az küllü maddelere daha çok i temin etmiştir. Bu. seler görüyoruz ki, #ılayı o birakmışlar, ondan aldık. bırı zararlı zevkin yerini, birayla del. turmıya alışmışlardır. Bu neticeyi, Bem umumi ve milli sıhhatimiz he. tabına bir kazanç addediyoruz, hem de, İnhisarların, ekonomik faaliyeti. nl arttırması bakımından ehemmi. yetli ve memnun'yeti mucip buluyo. ruz. Fakat, maalesef, artan bu İstih. like tekabül edebilecek miktarda bira istihsal olunamamaktadır. Piya. sada sezilen ve bazı kimselerin, kur. tuldakları kuvvetli içkilere yeniden alışmaları tehlikesini hazırlıyan bira buhranı da, istihsal kifayetsizliğinin tabii neticesidir. Halbuki, bira oucuzlatılırken, o faydah neticelere kavuşacağımız ta. biiydi. Binaenaleyh, bugün, karşı, İa bulunduğumuz vaziyet te na. zarı itibara alınmalı ve ona göre dav. | ravılmalıydı. | Maamafih, şu ana kadar, veap eden tedhirlerin zamanında alınmamış ol. | masi yüzünden gördüğümüz zararla. rin telâfisi güç değildir. Temenni ederiz ki, istihlâke teka. bül edebilecek miktarda istihsi süratle tanzimi imkân dehiline so. kulsun da, bu zararlı buhran uzun sürmesi, ———— —— Kartaldaki Hâdise Çarşamba günkü nüshamızda, Kar. tal gençler birliği tarafından verilen müsamevede, çimento fabrikasına git Meotörün kaptanı Cemalin, sandalya | fle dansetmek istediği ve buna mâni| olmak istiyen birlik âzasından nüfus memuru Süleymanı biçakla yüzün. den yaraladığı — polis müdüriyeti raporlarından aldığımız haberler me. Yanında — yazılmıştı. Halbuki kavga hâdisesi, müsame. Teden sonra, Kartal istasyonunda ce. Teyan etmiş ve biçak kullanılmamış. tir. Süleymen da Kartal gereler bi liği âzasından değildir. Tavzih ede- ri. IAN İsmail Hakkı Tonguç, köy davamızı ortaya koyan dikkate değer bir etüd neşret- miştir. Bu yazıda “ Canlandırılacak Köy"'ün ün fahlilini ve ana hatlarını veri CANLANDIRILACAK azı eserler vardır, mu- ayyen meslek sahiple- rine hitap eder ve onların mesleki bilgilerini kuvvetlen- dirir. Bu gibi eserler umumi bir alâkadan ziyade hususi bir kıymet taşırlar. “Canlandırılacak köy, yalnız bir meslek kitabı değil, memleke. tin en şümullü bir davasının be. yannamesi, hareket ve tat plâ. mıdır. Bu dava, milyonlarca köy. lünün hayati davasıdır. Felsefi bir kanaat, tatbiki bugün için imkân. sız bir nazariye değildir. Sistem, © kadar mükemmel kurulmuştur ki, az zamanda genişlemiş ve tat. bikatı zannedildiği kadar zor ol. mamıştır. Köy; bu yeni sistemi, susamış bir toprak gibi derhal tem. sil etmiştir. “Canlandırılacak köy. realitenin ifadesidir. Taşıdığı kuv. vetli bir müşahede, derin bir vu. kuf, eseri inanarak okumamıza yardım ediyor. “Köy davası yalnız bir cephe. den değil; bütünlüğile ele alınmış, köy varlığının her uzvu ayrı ayrı tetkik edilmiş ve teşhis konmuş. tur. Hastalık büyük ve © derece korkunç; ayni zamanda eskidir. Sebepler maddelenerek arlatılrms. tır. Bunların içinde en mühimmi, köylünün asırlarca istis edil. ir. “Bütün bu hâdi men, yaşayış şeklini, hi kisini hiç değiştirmiyen y manlı münevverleri; okonaklarını süslemeğe, alışmış oldukları deb. debeli hayatı devam ettirmeğe, o. turdukları kasabalardan uzak yer» lerdeki çiftlikleri, hanları, tarla. ları, koruları, değirmenleri temel, lük etmeğe var kuvvetlerile çalı. sayorlardı. Devlet makinesi, emel. lerine hizmet ettikleri yabirör'$er. mayesi işletenlerle, onların ellerin. de bir kan emme cihazı haline gel. mişti. İmparatorluk batıncıya ka. dar koneklarından çıkmıyan bu sömürücü idare adamları ile emi. ci münevverler, köşklerine her yağlı boya vurdukları zaman, bir kaç köyün battığının, kasabalar. da da asırlık çarşıların kapandı. ğının farkında bile değillerdi. (Çorlaraınlacak köy, eserinde en çok kıymet ifade eden fi- kirlerden birisi de, bu kalkınma ve canlanmanın ne sekilde oluşu. nu bize anlatışidir. Şimdiye karlar köy davasında yapılan iş, köyde okul açmaktı. Üç senelik bir köy okulundan çıkan bir köylü çocu. Zu, hiç okumıyanlara nazaran köy de ne gibi müsbet bir rol sahibi idi? Ekseriya okuduğunu unutma. ğa mahküm. Köy çocuğu bir gaze. teyi zor okur; hele doğru, dürüst bir mektup yazamaz. Köy öğret. meni de dersten sonra, kendi inzi. vasına çekilmek mecburiyetini du. yar. “Bugünün köy enstitüleri yarın mi bir karakter yorata. "lacak köy. ün duğu fikirler şunlardır; “Köyün canlanabilmesi, köylülerin ve bu temelin üzedinde yaşıyan insanla. rın, haline her şeyden evvel tabla. ti emebilecek insanlar gelmeleri ile mümkündür. Avrupalılaşmak, demek te, bu demektir. Avrupa. nin felsefesi, ilmi, sanati ve mora. li, bu gayenin tahakkuku icin ca. histir. Avrupahlasmış insan demek. | tablati ve mukadderatı venebilen insan demektir. Bir büyük ve şü. roullü devlet işi olarak tabiat emil. redikee, köy davası halledilemez. O hal edilmeyince de, işleri sağ. lam temeller ne — oturtmak imkânsızdır.., Eserde, üzerinde ehemmiyetle durülan bir nokta da, tablati eme. bilen, mukadderatına hâkim yen. yeni bir tip insan yetiştirmektir. “Havatiyet ifade eden. memleket realiteleri ile ilgisi bulunan hiç. bir kıvmete inanmıyan; köksüz, korkak, tembel. lâfeı, mugatâtacı menfi ve korkulacak. iğrenilecek derecede echebi mukallidi. kültür. süz münevver.. in memleket dava. sında yeri yoktur. Seferde asker kacağı, hazerde sovguncu olan bu tip insanlar, kö. vü romanesk bir mevzu olarek e. le slmislardı, Burada usta hikâ. yeci Sabahattin Âlinin “Köpek, adlı hikâyesindeki elektrik mühen disi bankacının ve nişanlısının ço. tam bir” YAZAN Ismet Aytekin Kültür Trakyada bir eğilmen kursunda slaj gören eğitmenler, muallimleri ile birarada banla konuşmaları; onların ve on. lara benzerlerin yü naslan. ladıklarına en güzel bir misaldir. K rü canlandıracak eleman'a. rın bariz vasfı ne olacaktır? “Kendi kendine ayakta durabile. cek yaratıcı ve kâdir bir kıymet haline gelmiş bütün müşküllere rağmen, hayatı yenen, ona imkân. lar yaratan, muasır medeniyetin cihazlarını süratle bütün köyleri. le Büylik salgınların nasıl geldiği pek iyi bilinir: Bir yerde o hasta. bığa tutulan insanlar, başka bir yere giderler, orada bitlerini etra- fa yayarak, orada da salgın çıkma. sina sebep olurlar. Dada pek yakın bir zamanda, 1922 yılında, Rusya. daki bir salgının Polonyaya kadar pasıl yayıldığının görülmesi, bunu ispat etmiştir. O yılda, 14 mari ta. ribinde, Kazan şehrinden memle. ketlerine dönmek üzere trene bi. nen 1948 Leh muhacirinden 1199 tanesi yoldu bu hastalıktan ölmüş, üst tarafı da bitlerini kendi mem. leketlerine yaymışlardı. Fakat şurada, burada görülen tek tük tifüs hastalığı nasıl devam eler? Hemde o tek tük hastalarn birbirlerile aralarında münasebet görülemez. Bir şebrin bir ucunda görülen hir hastadan birçok zaman sonra başka bir acunda hasta çıkar ve İkisinin hirbirler'le hiç münasebette bulunmadığı şüp- hesizdir. Bu mesele hekimler için, tabi, büyük bir meraka sebep olmuştur. yılır da, onların arasında bir det sürdükten sonra, Insanlara bu. Taşır denilse? i bitlerin tahli ömrü pek Yirmi beş, nihayet otuz gün, Bit tifüs hastalığına tutulum. ca, zaten az olan ömrü daha uza- bır, hastalığa tutulduğundan itiba. ren on beş, nihayet on sekiz gün içinde mutlaka ölür. Bu hastalığa tutulmuş bir biti, o kadar yaşat. mak bile güçtür. Mutlaka sağlam hir hayvanın kanını emmek ister, hem de bazı hayvanların kanı o. Ba zehir olür. Hasta bit, İnsan bu. lamazsa, kanından en çok hoşlan- dığı hayvan maymundur. Fakat onun derisini de kolay kolay sıra. maz, Acaba, tifüslü hit hastalığı ken. di sirkelerine bulaştırır da, sonra onlar büyüyünce hastalığı insanla. N“HEKİMİN mize götüren ve saadeti bu nokta. pıcı, kurucu, faziletli Ve ancak bunların kav. vetile toprak altıridaki muhayyel Anadolu toprak! hakikat olacaktır. Eserde ehemmiyet verilen bir bahis te “Eğitmen, meselesidir. E- peyce bir dedikodudan sonrâ, bu. gün kabul edilmiş bir hakikat var. dır ki, o da eğitmenin köy reali. tesini hepimizden fazla bilmesi ve > Ci TİFÜS NEREDEN GELİR? ra mı götürürler? O da değil, çün. kü €füs hastalığının sirkelere bu. laşmadığı sıkı tecrübelerle anlaşıl. | muştar. O halde tifüs hastalığı nerede saklanır? Gene Insanların kanında saklan. dığı lâboratuar tecrübelerile sabit olmuştur. Bir kere, bazı ha lar vardır ki, tifüs hastal ları halde, kendileri hiçbir hasta. lık elâmeti göstermeden onu kan. larında saklarlar ve başka bir hay. Yana bulaştırırlar. Onlar gbi, insanlar da vardır. Görünüşte kendilerinde hiçhir has talık belli olmaz. Fakat kanları muayene edilirse, tiftis hastalığım kanda bulunduğuna delâlet eden bali meydana çıkar. Bunları hasta olmıyan bir bit isırırsa, hastalığı alır ve başkalarına bulaştırır. Bu hal en ziyade çocuklarda o- lur. Zaten çocuklarda €füs hasta. lığı meydana çıksa bile, hafif olur. Fakat daha çoğu bu hastalığa tu- tulmadan onun virüsünü kanında saklar. Sonra onu bir bit ısırırsa, hastalığı başkalarına yayar. Çocukların da her yerde en çok bitlendiğini herkes bilir. Demek ki, €füs hastalığının saklandığı yer de çocukların kanıdır. Fa. cocuk olmıyanlar arasında böyleleri haylice vardır. Ru tetkiklerden çıkan neticeyi, tabii, görüyorsunuz: Bit görünüş- te hasta olmıyan kir adımdan gel. se de gene tehlikeliöir. Onu çama- sırlarının icinde yaşatan yiğit, kendisi, her hanci bir sebeple, has. talığfa karsı serbeti olur da, biti hastablı bulunur. Daha mühim netice, çocukların bitlenmesine mâni olmak lüzumu. dur. Çünktü bitli çocuk anası, ba. bası, büyük kardeşleri için tehl'ke- li olduktan başka, kendisi için de daima tehlikelidir: Hastalığa karşı bir zaman şerbetli bulunmak ço. cuğu da sonradan hasta olmaktan kurtaramaz. kavramasıdır. : Sözün ne kıymeti vardır. Eiğteminin çalıştığı bir kö. ye gitmek kâfi gelecektir. Eğit. men Mehmet, cephe adamı kadar da dava adamıdır. Eğitmenin en büyük kıymeti; köye alt tecrübi bilgisinin fazla. lığıdır. Buna misal olabilecek bir müşahedemi kaydediyorum! Bir gön okulun ineklerinin birisinin memesinde müteaddit küçük me. mecikler peyda olmuştu; bu yüz. den ineğin sağılması zor olduğu gi. bi, ihmali de bel ride daha fena bir hastalığı intac ederdi Genç bir baytar geldi. İneği mua. yene etti; fakat bir türlü teşhis ko. yamadı. O sırada oradan geçen bir itmen, ineğe yaklaştı: baktı, tet. kik etti ve neticede teşhisini koy. du: İnek fena sağılmıştır, Usulsüz sağma, bu memelerin #firemesine sebep olmustur. O zaman, mesele anlaşıldı. Okula yeni gelen çocuk. İnek sağmasını beceremiyor. Vardı. Neticede, eğitmen İnek sağ. ma usulünü öğretecek ve bu su. retle de gayri tabii meme baslar! zamanla kaybolacaktı. Genç bay. ve ayni tmenin yanmda baytarlığın iflâsını söylemek gülünç olur: val. mz eğitmenin hayat tecrübesine kıymet vermek lâzımdır. Bu saha. da yapılacak her isin kıvmeti k ibtivacına cevap verip, veremediği noktasındadır. on kısım, rotlarıdır. Avrupa seyahat Bu notlar, insa. Memleket müdafaasında bütün milletin topyekün bareket ettiği köy. “davasında da” kareket, yalnız muayyen elemanların elin. de kalırsa; netice gene hostur. Köy de karamapnı dürman, eenhe, « milletimizin ma, deniyet yolundaki her adımını ce. lebilir ve hareket imkânlarını fel €e uğratır. Çok sayan: meminumi. yettir ki, köy kalkınması yen bir yart işinden bir devletin havas miyetini kazanmıştır sebetle yeni köy projesi retle bekliyoruz. “Köy yiğitler ve kahramanlar yatağıdır. Oradan hiz alınır Ken. dimize dönelim, doya doya yaylâ suyu içelim, ciğerlerimizi yurt ha. vası ile şişirelim. İçimize ferahlık gelsin. Mesut olmanın sırlarını öğ. renelim, Binlerce yıldanberi Türke ebe. MuRv çıkmış. ve mekelesi e By İ di yuva olan hakiki köyü ziyaret edelim. Onu hiç irkilmeden, tiksin. meden bütün çıplaklığı ile göre- lim. Bu kahramanlar yatağına yü- zümüzü sürelim. Toprağını kutsi. leştirelim. İhtiyaçlarım hak. hak. lsrini kanun haline getirelim. Çiz çeklerini koklıyalım. Boz kırları. ni çiçekliyelim, ninmilerini opera. laştırarak dinliye, dinliye, onların motiflerini. içimizi harekete geti. recdk şekilde benliğimize sindire. lim. - Hastalarına kucak açalım. Dertlilerinin dertlerine ortak ola. lim, beraber gülelim. bersber za. fer şarkılarını söyliyelim. Bu in. sanlarla, hemhe) olalım. Kuvvet. lenelim. Elele, kalb kalbe kala ka. faya; gönül gönüle verelim Tek bir vücudün ken damarları gibi damarlarımızı birbirine saralım Hamle kuvveti kazanalım. Hep beraber realitenin ; sertliklerinden hiç korkmadan, engelleri yene ye. eriye. doğruya, iviye, güzele doğru durmadan, yorulmadan ko- şalım. Kuvvetli görrü kuvvetli bilgi ve kuvvetli bir müşahede mahsulü olan eseri. en büyük bir zevkla o kudum. Son sayfasına (geldiğim vakit tanıdılımı zannettiğim köv hakkında daha veni bilgilere ka. ememaie Berlermerameim Develide Bir Ev Çöktü, 2 Ölü Ver Develi (TAN) terzi Şükrünün oturmakta olduğu ev ansızın ve büvük bir gürültü ile yı. kılmıştır. 6 nüfustan ibaret bütün a ile enkaz altında kalmıstır. Etraftan vetisilerek. fel&ketzedelerden dördü hafif yaralarin vmuştır, İt ve 6 yaşlarında olan Sahin ve Şadi is. mindeki çocuklur yataklarında ölü bulunmuştur. İ yazıyı dikkatle ve teessüi İ iran muayyen bir pursantaj. İk onların zaruri bir vazifesidir. — Gece sast orda | Bulgar Gazeteciler Birliği | 1.2. 67 Yazan: Sabiha Zekeriya Sertel DAN Aka Gündüzün dünkü TAN'da Bulgar gaze. teciler birliğine dair çok ehemmiyet. li malümat veren bir yazısı çıktı, Bu e okudum. Geçen hafta Türk Basın birliğini ten. kit eden iki yazıyı, İki gün sıra ile neşretmiştim. Basin birliğinin salâ, biyettar bir zatile bu yazılar hakkın. münakaşa ederken, bana dedi ki: — Bütün gazeteciler, ayda ne Vö- rn. Sizden topladığımız 3,000 ira ile ne yapabiliriz. Hükü. metin yardımını da ilâve etsek, yin& sizin İstediğiniz İçtimai sigortayı yap» mak mümkün değildir. Başka memleketlerdeki | teşkilât. ların gerek varidat bulmak, gerek sosyal teşkilât yapmak için kullan. dıkları wsalleri saydım, Sözümüz bu. rada kaldı... Fakat işin burada kak ması, bu memleketin İrfanına sene. lerce, senelerce hizmet eden kalem, ve fikir sahipleri için ne hazindir. Aka Gündüzün Bulgar Basın bir. dum. Karilerin belki gözünden kaç» mıştır, ben tekrar edeyim: “.. Bulgar Gszeleciler Birliği Sofyada şanları da (idari kısımlar hariç) sinesine almıştır. Birliğin birçok tahsisat vardır; 1 — Mütekalt tahsisak - Bundan birliğe kayıtlı daimi âzulardan 25 sene fastiasız. gazetecilik edenlerden elli yaşını doldur- muş olanlar istifade edebilir. Teksüt mas aş de 1,500 leva olup 53 yaşından farla hizmeti olanlara yüzde 16, altmış yıldan — Yardım tahsisatı - Bununla hastas #zaya yardım edilir. 3 — Ölüm tahsisatı - Birlik Azasındanı herhihgi birinin vefatı vukuunda bir de- fsda ve Isde edilmemek üzere 39 bin le- va verilir. 4 — Yazlık tahsirotı - Bu pera birlik. Azasının istirahatlerin: temin etmek ve yazlık yerler yapmak için ayrılmıştır. Bu para ila gazeteciler tatil zamanlarını, me- runiyet haftalarını rahat ve konforlu bir de ve eğlenceli olarak (geçirebilirler, için Solya civarında en iyi bir sayfiye yeri olan Banke'de büyük bir pef£ içinde 32 tevkalâde güzel bir bina vüleude *getirilmiştir. yirmişer leva ve teksüt sandığı için Ğ€ ayrica - 100 leva verir. 2 — Hükümetin ilânlarından alinen mueyyen bir pure taj. 3 — Yipe kanun icabi olarık memle- kette çıkan gazetelerden tirajı üzerinden .— yortu gününde çıka Gazetelerin Gezete- 8 naındaki güzeteden elde edilen hasta. eundaki Bulgaristarın gazete sabıma yaptığı teşk'lât ve içtima si. veya Fransaya kadar gitmeğe lüzum yok. Bunun Türkiyede yapılması ni. çin imkânsız oluyor? Napolöon gibi, mutlak olarak, “olmaz, olmaz, miyeğim amma, “Türk mathuatının organze edilmesi, mutlak surette mümkündür,, diyeceğim. Benim de, Basın birliğinin salâhi. yettar zatına gösterdiğim çareler ve tedbirler de uşağı, yukarı bur! Şimdi mademki, en mühim varidat meselesi teiiş, tatli “vine M1 zadan toplanan para kâfi değildir. Hükümetin ve Belediyenin ilânla- rı Üzerinden bir pursantaj almak, bunları Rulgaristanda olduğu gibi, | kanunlarla tesbit etmek neden mim. kün değ'ldir? Hattâ ben, deha ileri giderk, ilânat şirketinden de pursan- taj almmasına taraftarım. Bulgaris. tanda olduğu çibi, bayram günlerin. de çıkan Kızılayı seden Basın Birli. öi çıkarmasın? Kızılay kendine her nevi wi bilir, bu gazeteyi neşretmek te, Bs Birliğinin hakkıdır. v4 meşhur Senelerce ve senelerce, de ömür tüketen, basit ve mürekkep sâyini sebil gibi, bu 18 milyonluk mil lete nezreden kalem sah'bi serseri gibi, hayatının hi ve emniyet altına girmemesi, yalaız hazin değil, ağlanacak hir hâdis Mecliste bü kadar gazeteci mebu rrmz var, Basın Birliği kurulmuş ve wevcuttur, bu maddeleri yazıp. kâ- nun halinde Meelisten gecirmek. ar. Biz gazeteciler, memleketin 8 'âtma, gidişine alt her hâdiseyi *enkit eder. tümen tümen çare v6 tedbir göster'riz. fakat kendi hayatı. mizi emniyet altına alacak bir müee. seseyi daha kurmuş değilizdir. hâdise karşısında © okuyucuların bize şövle bir ihtar yaparlarsa, hak ları değil midir: Onlar ki verir 189 ile dünyaya nizamet Bin türlü teseyyüp bulunur hanele in liği hakkında gönderdiği malümatı, bunun için daha fazla dikkatle okü. Hulâsa olarak bir defada, | işleyen bütün gazetecileri bir araya top» iadığı gibi, matbunt müdüriyetinde çal fazla olanlara yüzde 20 zam yapılır, j lık, işsizlik, kaza vukuu gibi hallerde ber Birliğin varidatı: 1 — Her öza her ay yaptığı bir kanunla hükömet ve Belediye Şimdi bu teşkilât burnumuzun W- he. gortadır. Daha uzaklara, İngiltere | rından bir pursantaj. garete tirajla. şekilde yardım vasıtası bula. Babsâli,, şimdiki Ankara caddesin.