9 Şubat 1940 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

9 Şubat 1940 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

meneaeeeeseaaeaeasansaeesekaaaeseseesekeee Hikâye BAR KIZI İtalyancadan sikal ada. da beş günden mirli idi. Ay donuk ve sa” bit bir ışıkla geceyi aydınlat sahilde ışıklar titreşiyorlardı. Kaptan Andrea köprüsünde bir aşağı bir yukari rdu, Mahzundu, Deniz saran o melânkoli kri içinde idi, Birden bire gece gürültü melodileri yay kıskanç ve düşman , gözlerle, ğunu bilmi Amerikalı Gündüzleri genç kadınlar, yordu. Hep yaşında idi ve on üç ie sefer e- diyordu. Hayatta yalnızdı. Doğdu- ğu şehir olan Ceneveğe seksenlik bir teyzesi vardı, Ceneveye her dö- nüşünde, evine, kapıları kapanmış bularak, elinde bir demet çiçekle mezarlığa gitmeye mecbur ol ından korkarak uğruyordu. Andrea bir müddet daha d il, sonra bir şalopaya indi, sahile tı. Geminin demirli bulunduğ dört gecedir dalma gittiği bara İ: teksiz isteksiz girdi. Her zamanki manzara: Duman, alkol, çıplak o muzlu ve arsız gülüşlü kadınlar, neşelerini en bayağı edalarla gö termeğe çalışan erkekler. Yukarı. da, sahnede, çiçekli küçük fistan- ları ile kızlar şöhvetli bir dansla dönüyorlar, sağda Zenci bir caz grupu, ırklarının tasalarını dol- durdukları melodiler savuruyorlar. dı. ndrea içkisini ismarlıyarak şeye oturdu. Ba- ama o seri bir yüz tekinarak ken. dini müdafaa etti Bir ara, duman dalgaları arasın- dm, biraz solgun, çok güzel, züne Hişt ha sonra dikk; du: Ateşli bir ağzı, kaybolmuş, hi zamanda istihkar eden bir desi, içlerinde korku titreşen deri gözleri vardı. Genç kadın, bir küçük masada yalnız oturmuşt bir şurup içmek- Düşünceleri çok acı olmak gerekti, O kendisi, bar kızlarına mahsus o manâsız gülümsemeler- Ie gizlemeye o kadar uğraştığı hal de, bu, belli idi. Andrea, kalktı, yanına gitti, — Müsaade eder niz? - barmak istediğini anlatmıştı. — Elbette; buyurun! — Kim olduğunuzu miyim? — Mace, Andrea bekliyordu. Devam etti: — Adım Macedir. Burada tanış. mak için küçük sd yeter, Sesinde bir hafif acılık vardı. Andrea susuyordu. Genç kadın sordu: — E siz kimsiniz? — Bir şilep kaptanıyım. — Alâ. O halde içelim, kapta- nım. Şampanya ikram eder misi- niz? Genç kadının gülümsemede çektiği zorluğu gözünden kaçır. mıyan Andrea, — Pek sevinerek, - diye cevap verdi. İçtiler. Cümleleri arasında dur- malar çoktu. Kadın sükütu bozmak için sor. du: — Geminizin adı nedir? sorabilir İtalyan adı. Siz Italyan mi- pi — Evet İtalyanım. Adım An- drea Rentidir. — Biliyor musunuz, ben de he. men hemen İtalyanım. Annem I- talyandı. Fakat kadın devam et- medi. Bu kadar açılmaktan pişman an atıldı: niz, Mace, neden kim olduğunuzu söylemi; Tüyorum, mesut nİZ?, Nereden geliyosunuz? O ka- dar güzel, o kadar üstün yaradı lışlısınız. Bu lokale ya Muz. Sizin bir acınız, bir sirrınız Var. Bana inanın ve derdinizi söy- leyin. — Ne söyliyeyim?. Belki sizi inandıramam. Her zamanki kadın Yapmacıkları sanacaksınız. Hani daima düştüklerini veya düşmek maasananaaamaee üzere olduklarını söyleyen kadın. ların yapmacıklarını mı? Bütün bi- lig maçlarına devam edilecek ve an), zim gibileri önce zengin mesut ol- seir sonra ya bir mahı yıkılma a Ima yüzünden bu hale düştüklerini söylerler. Tam da benim bas şımdan geçenler. Babamı anamı k nız kaldım. Ne ya. miyordum. Dansözlük . Sonra İşsiz kal- et yorgunluk daha sonra bu adaya gelmemi tav- siye ettiler. Yol parasını toplar toplamaz, kendimi buraya attim Bu lokalde bir kı yapabil- dim. Haftaya danslarıma başlıya- cağım. İşte söyledim: Memnun musunuz şimdi? eki elini tutarak. — Çocuk!... - dedi. Kadınların fentlerini biliyordu; ama bunda bir başka hal vardı Bakışları çok ışıklı idi, - Çocuk! diye devamla ilâve et- ti: — Ama bu karanlık halk içinde dans etmenin ne demek olduğunu işündünüz mü? Bu, kadınların dü $ebilecekleri en derin uçurumdur. z nız. Saf değilseniz bile henüz ru hunuzun bakirliğini muhafaza e- diyorsunuz. — Teşekkür ederim: Sözleriniz güzel. Denizciler dalma şair olur. Siz hayatın ız rsunuz. Çek mek ve boyun eğmek lâzımdir. U” ın uzun Sustular, Etrafta çılgın neşe bir fırtına halin- de idi. Andrea gürültüden üzül. müştü kalktı; genç kadının koluna girdi. Çıktılar. Gece nefes alamı- yor gibi sessizdi. İhtiyarsız biribir- lerine sokulmuş yürüyorlardı. An | drea, duyduğu şefkatin geçici ol. duğunu biliyordu; ama bu duygu- larını yenemiyordu. Genç kadının kolunu sıkıyordu. Eli, onun yüreğinin de çarptığını duymakta İdi Bu zayıf omuzlara yüklenmiş faleti d perek onu bütün bütün kedine çe kip sarmak, kendisini öpmek iste- di; ama öpmedi. Onur ertesi akşam, yalı boyun- da gezerlerken öptü. Duyduğu ar- zudan ziyade şefkatti. Tanıştı! ının üçüncü gecesi, bir nevi siddetle onu sariyordu. Genç kadının, yarı açık ağzında bir sicak açlık, yalnız zevkten olmadı. ği belli olan bir doymazlık vardı. Acaba onu seviyor muydu? Ade- ta sönük bir sesle bunu sordu. Genç kadın itiraf etti. O zaman, bütün © gemicilik varlığında top- lanmış olan nefeslerle dolu göğ. sünde onu sıktı. Mustaripti, Eliza, yarın öğleden sonra uzak limanla- Ta doğru buradan açılmak lızımdı. Yalı boyunca uzun uzun gezin- diler, Limanda Elizanın donuk Iki fenerine, yatın Yol ışıklarına bak. Ular. Kadın içini çekti: — Şu yat.. Dünyada bu ksdar da mesut olanlar var, değil mi? Kaptan, o zaman dayanamadı; beline sarıldı Mace, - dedi - bilmiyorum, bana yalan mı söyledin. Ama ben #ana İnanıyorum. Seni seviyorum. a birakıp gidemem. Mace, güzel çocukı beraber gide- seğiz; evleneceğiz. Gittiğimiz yer- de gemicilikten çekileceğim. Bi- Taz birikmiş param var, Bir müd- det bu para İle geçiniriz. Sonra çalışırız. Söyle, benimle gelir mi- sin? G enç kadın gülüyor, ağlıyor, Andreaya kör bir delilikle sarılıyordu. Öbürü mesuttu. — Gidelim, Mace, benimle gel! — Hayır, Andrea, sen benimle geli Kadın birdenbire Andreanın ko- lunu tutup onu bir küçük sandala doğru sürükledi. « Bint Bi indiler. Mace küreklere asıldı. Büyük babtiyarlığından gelen bir kuvvetle sandalı, Andreanın fay- dasız sualleri arasında yata yanaş- tırdı. Sonra yine öyle kolundan sü- rükleyerek merdivenleri çıkardı. Yatın salonu kalabalıktı. Oraya gi- rer girmez, Mace, bağırdı: — Arkadaşlar, size nişanlımı, Kaptan Andrea Rentiyi takdim e- diyorum. Sonra Andreaya sordu: — Söyle, şimdi anladın mrt Evet anlamıştı. Dehşetli bir a- zap çekiyordu. Fakat, onu kutla- yan neşeli bir kalabalığa kara SPOR BU HAFTA ÜÇ Statta Yapılacak Muhtelif Maçlar | Bu hafta da, her üç stadda birden mühim karşılaşma, Beşiktaş Vefa arasında Şeref stadında olacaktır. Haftanın maçlarını hakemlerile be. raber bildiriyoruz: Şeref stadında: Saat 15.30 da Be. şiktaş . Vefa. Hakem: Ahmet Âdem, 13.30 da Süleymaniye - Hilâl, Ma. kem: Şazi. 1143 de Anadolu . Ana. | doluhisar. Hakem: Basri. 10 da Fe. İneryilmaz » Galataspor. Hakem: İNeedet Gezen . Fener stadında: Saat 15.30 da Fe. nerbahçe » İstanbulspor. Hakem: Re. fik Osman. 13.30da Galatasaray . İ Kasımpaşa. Hakem: Sami Açıköney. Taksim stadında: Svat 1590 da Beykoz - Topkamı. Hakem' Halit Ga. lip, 13.30 da Pera - Galatagençler, | Hakem: Bahaeddin. 1130 da Ka gümrük - Davutnasa, Hak*m: Tarik, Son hâdiseler hakkınd tetkikler yapılıyor Son hâdiselerden osnra | İstanbul bölgesi, futbol hakemlerini ve ha. kem namzetlerini dün aksam bölg merkezinde toplıyarak Okendilerine barı direktifler vermiştir. Bu top. lantıda bölge asbaskanı fe beraber yeni futbol ajanı Safa Kâmil v kem komitesi âzal bulunmuş. İ tur, Halcem komitesinden Kemal Ha, rım, ber türlü tesirden usak ola hareket etmelerini söylemis, hadema her hafta pazartesi günleri hakem, lerin toplanarak marların tenkitle ni yapacaklarını bildirmiştir. Diğer taraftan Adnan, Sazi, Refik Osman, Tarık arasında gizli bir top. lantı yapılarak son hâdiseler üze. rinde kendileri dinlenmiştir. Bu giz. Hi toplantıda bilhassa Gülatasersy - | Beşiktaş maçı üzerinde münakaşa İ yapılmıstır. | Hakemlerin dereceleri İstanbul bölgesi bundan sonra maç hakemlerini o derecelere ayırmağa karar vermiş bulunmaktadır. Bun- dan evvel hakem tayininde daha zi. yede sıra takip edilmekte ve derece. ye dikkat edilmemekte idi. Bilhassa milli küme maçlarını idare edecek İ rik edilecek ye emler tef sabakaları yalnız bu seç lecek hakem ler idare edecek! Galatasarayın müsabakaları Şehrimizde kışlık yüzme havuzu bulunmadığından kışı salon jimnas- tiği ve muhtelif oyunlarla geçiren Jalatasaray yüzücüleri Jimnastik müsabakası & j tir. Müsabaka paralel bar, kasa atla - masi, ipe tırmanma, beygir ve min- der üzerinde yapılacak harekâttan İ- barettir. 10 şubat cumartesi günü saat 4 de klübün jimnastik salonunda icra e- dilecek olan bu müsabakaya herkes gelebilir. Müsabakayı mütsakıp © Robert Kollej muallimleri ile Galatasaray basketbol “takımı arasında bir maç yapılacaktır. Ziraat Enstitüsü Talebeleri Seyahate Çıktılar Ankara, 8 (TAN) — Yüksek Zira- at Enstitüsü son sınıf talebesinden 35 kişilik bir kafile bugün cenup vilâ- yetlerinde 15 gün sürecek bir tetkik seyahatine çıkmışlardır. gülümsemek için kendini zorluyor- du. Salonun neşesi bütün bütün art- mıştı. Danslar, içkiler, şen hay Tış arasında, Andrea, gözü gözüne iliştikçe Maceyo kinle bakıyordu. : Bir ara yalnız kaldıkları zaman, a — Beni affet, Andrea - dedi, - Mace ile, zengin de olsa evlenecek- sin, değil mi? Seni seviyorum. A- sıl olan budur, Sonra, hayatta bu zenginliğime, bu yattaki arkadaş- lara rağmen yapyalrız olduğum doğrudur. Seni geminde görmüş- tüm. Sana hayran olmuştum. Ta- nışmak istiyordum. Buna, ancak, devam ettiğin barı öğrenip ora gelmek ve bu komediyi oynam, la muvaffak oldum. Beni affedi- yorsun, değil mi? — Hayır. Andrea başka bir kelime söyle- meden çıkıp gitmişti, Ertesi günü, şafakla beraber Eli- zanın kaptan köşküne çıkınca kar- şida yatın güvertesinde, kaybolmuş bakışlarını Elizaya dikmiş olan genç kızı gördü. O zaman, onu artık çok sevdiğini, zenginliğini affedecek kadar sevdiğini anladı. Fırınlar Şube Açmıya Yanaşmıyor rın son zamanlarda hal. r şekilde ha- reket etmekte olmaları, Belediyenin ehemmiyetle nazarı dikkatini celbet. miş ve dün sabah bütün kaymakam. ra fırınların kontrolü için kati e. mirler verilmiştir. Bütün kaymakamlar, dün sabah mintaküları dahiline sivil memurlar ri de bizzat kon. Belediye reis muavinlerinden Li fi de, bu kontrola iştirak etmiştir Bu kontrollarda, iki fırın ve dört İbakkala beşer liralık yıldırım cezası tatbik edilmişdir. Belediyenin kararlarına göre. ek- mek, fırınlarda olduğu gibi bakkal. lar, ve tablikârlar tarafından da narh fiyatına satılacak, aksine hare. ket edenler cezalandırılacaklardır Bozuk ekmek çıkardığı anlaşılan fi. rınlar, para cezasına — çarptırılacağı gibi, kapatılacaktır. Bütün fırıncılar satış şubeleri açmıya mecbur edile. ektir. Kaymakamlar, bu işle bilhas sa meşgul olacaklardır. Diğer taraftan, fırıncıların şirket teşkil ederek, aradaki rekabeti kal dırmak, tablakârlara ve bakkallara ondalık” vermemek ve vesaire gibi, - İpürüzlü işler hakkında Belediye reis muavini Lütfi demiştir ki; “— Pırıncıların İstanbulda res men bir şirket kurdukları malüm de. ğildir. Kapalı bulunan fırınlar, kas. den kapatılmamış, tamirat vesaire gibi zaruretler dolayısile kapamış. lardır. Firincıların ondalık verme. dikleri tablakâr ve bakkallar da ek. meği narh fiyatma satmıya mecbur. durlar. Zaten bakkallar ekmek sat. mıya mecburdurlar Çünkü katığı satmak için dükkânlarında ekmek bulundurmaları icap eder Bozuk ek. mek meselesine gelince; ekmek ve | un her zoman kontrol edilmektedir. Uygunsuz hareket edenler, tabil ce. zalandırınır.., Fırıncılar Cemiyeti Reisi ne diyor? Firınerlar cen isi Ahmet Ri. 7a, halkın fırınlardan şikâyeti etre. fında demiştir ki: — Bozuk ekmek çıkaran fırın var. sa, Belediye derhal cezalandırmalı. dır. Bugünkü narh tablakâr ve bak. kallara ondalık vermemize müssk değildir. Pek mahdut olmak üzere, bazı yerlerde şubeler açtık. Beledi. ye tablakâr ve bakkallari ekmek sa! aktan menederek, bu isi tamamen ize bırakırsa, her semtte icap etti. Xi kadar satış şubesi açmıya hazırız. Şüphesiz bu masraflı bir iştir. Bu. gün çuval başına 156 kuruş Sesap e- dilen imaliye masrafına biraz zam yapmak şubelerimize yapacağımız masrafı karşılar, mesele kalmaz. İ. maliye masrafına yapılacak zam, söylediğiniz gibi, narha tesir eder ve ekmek on para kadar artabilir. Fi. rınların kapanması meselesine gelin. ce; arkadaşlar aralarında anlaştılar, birkaç şirket tesis ettiler. Bu hareket rekabeti kaldırmak gavesini istihdaf etmez. Maksat, masrafı azaltıp, işi idare etmek, arkadasların batmala. | rına mâni olmaktır. Bunu hükümet te düşünmüş ve ayni İşi görenlerin İşirket kurmalarım tavsiye etmiştir., Belediye ekmek fabrikası açacak İstanbulun ekmek derdini ha! için Belediyenin ekmek fabrikası acma. sından başka çare kalmadığı anlaşıl. maktadır. Belediye de, bu İşe sureti katiyede karar vermiştir. Vali ve Be. lediye reisi Lütfi Kırdarın Ankarada mesgul olduğu meselelerin en mü. himlerinden biri de budur. Belediye. nin ekmek fabrikası tahminle 8 ay sonra işlemeğe başlıyacaktır. Ayrı bir sermayedar dün Beledi. yeye müracaatla, Belediye ile müş. tereken ekmek fabrikası kurmayı teklif etmiştir. Bu sermayedar, ilk partide 100 bin lira tahsis edecektir Teklife nazaran halihazırdaki fırıncılar isterlerse, bu şirkete tesisatlarile ve faket ayrıca para vermeden iştirak edeceklerdir. Ancak bu fırıncılar, tesis edilecek 0. lan fırının çıkaracağı ekmekleri ma. hallelerde satmak suretile fabrikanın şubesi vaziyetine gireceklerdir. Bir Ev Yandı Emirgânda Sığırcık sokağında Ay- şeye alt 5 numaralı evde yangın çık- mış, ev kismen yandıktan sonra ön. dürülmüştür. Yangının neden çıktı. ğh tahkik edilmektedir. İrozetlerini taklit ederek kurban bay- MAHKEMELERDE : Yeşi ay Kurumu Rozetlerini Taklit Etmişler Yeşilay cemiyetinin kumbara ve ramında rozet dağıtan Seyfi ve Fev- zi isminde iki çocuk dün sabah seki. zinci asliye ceza mahkemesinde mu. hakeme edilmiştir. Seyfi ve Fevzi suçlarını ikrar et- mişler ve ancak 360 kuruş toplaj bildikleri, çer ay hapse mahküm etmiş ise de| Harının küçüklüğü hafifletici sebeplerle on birer gün hapse ve 50 —3 Beraet Etti Sabık Adalar ve Bi reisi Hirant Mana belediye aleyhine ı hükü. ne hakaret | İ müdd mete ve mahkeme suçile iki dava ikame nuyordu. İki buçuk senedir devam eden bu davanm &on celsesi dün yapılmış, müddelumumi suçluya ceza verilme- sini istemiş, müdafaa Vekili Suat Tahsin beract talebinde bulunmuş- tur. Mahkeme her iki suç icin de be- rast kararı vermiştir. > Taksim Stadyomunun Yıkılmaması İsteniliyor ! 'e müracant © stadının inşasma | kadar Taksim stadyumunun yıktırıl. mamasını rica etmişlerdir. Halbuki stadyumun yıktırılması imar progra mına ithal edilmiş bulunmaktad mıştır. Ayrca Dağcılık klübüde stadyumla beraber yıktırılacaktır. Klübün yerinde büyük bir tenis kor- tu tesis edilecek, sol taraftaki köşe- de de bir soyunma yeri inşa edile - cektir. Mimar Rükneddin, buraya sit tetkiklerini bitirmek üzeredir. Dağ. | «hk klübü idare heyeti belediyeye müracaatla binadaki malzemenin ken dilerine teslim edilmesin: istemiştir. BALYA - KARAAYDIN MADENLERİ Türk Anonim Şirketi Hissedarlar fevkahde İLÂN Ticaret kanununun 361 ve dahili hizamnamenin 24 ve müteakıp mad- deleri mucibince BALYA - KARA-| AYDİN MADENLERİ TÜRK Ano-| nim Şirketi hissedarları, aşağıdaki maddeleri görüşmek üzere 9 mart 940 tarihli cumartesi günü saat on birde şirketin Galatada, eski Şarap iskelesi sokağında kâln Muradiye hanının 5 inci katındaki merkezinde FEVKALADE surette toplantıya ça. Birdir. Madde: 1 — Kiralama konturatı. nın feshine ve şirketi imtiyazlarım terke mecbur eden esbap ve avamil | hakkında meclisin beyanatı. Madde: 2 — Binaenaleyh. teşek-| külünün istihdaf ettiği maksadı te-| İ min ve tahakkuk ettirmek imkânsız- lığı ve bu-sebeple Ticaret kanununun | 442 (eski 447) inci maddesinin 2 nei| fıkrası mucibince şirketin feshi hu- suslarının meelisee tebyin ve tesbiti, Madde: 3 — Tasfiye memurlarının tayini ile salâhiyet ve ücretlerinin tesbiti, Madde: 4 — Kontrolörler tayini Bu toplantıda hazır bulunmak isti. yen hissedarlar Ticaret kanununun 371 nci maddesi mucibince hamili bulundukları hisse senetlerini | top. lantı gününden en az bir hafta ev- vel şirketin İstanbuldaki merkezine ve yahut Pariste 3 Rue d'Antin de Bangue de Paris et des Pays Bas mü- | essesesine yatırmış olmaları lâzun- dır Hisse senetlerinin yatırıldığına da- ir mali müesseseler tarafımdan veri. len vesikalar hisse senedi gibi telâk. ki ve kabul olunur, MECLİSİ İDARE içtima recede ipotekli olup paraya mesine karar verilen 14650 lira kıymet taxdir olunan kapanında Haraççı mahallesinde eski |Yeni Hisaraltı Abtülezer - İCibali ve Unkapanı ii Bu husustaki keşifname bile hazırlan | y İstanbul Üçüncü İcra Memurlu- Bundan Selânik Bankası namına !kirci de- çevril- ve tamamma Kara Mehmet Hisaraltı Fener Paşa cadde. sinde eski, 34, 34 mükerrer 34 mü kerrer 34 mükerrer yeni 40, 65, 6 69 71 numaralarla murakkam ve İsarruf kayda nazaran şarken Ap- tülezer Paşa caddesi, şimalen 28 par- seli mağazalı apartman, garben Mİ. saraltı sokağı, cenuben 26 parsel nu. maralı mağaza ile mahdut ve mahal- len yapılan vaziyet raporuna göre, eleleri ara sında kâin ön tarafı Fener cadde si ve arka tarafı Hisaraltı sokağı ile İtahdit edilmiş ve Fener caddesinde İki cephesinde 65, 67, 69, 71 kapı n maralarile Hisaraltı tarafındaki cep- | hesinde 34 No, yı taşıyan ön taralın- daki cephesindeTi kanı No.sı muallâk bulunan ve evsaf, cinsi ve sairesi 8. şağıda bertafsi| yazılı bulunan ç; menkulün 1280 hisse itibarile hissesi açık arttırmıya konmuş ol 183.940 tarihine müsudif pazar günü saat 14 ten 16 ya kadar daire- mizde birinci açık attırması yapıla. cağı ve arttırma bedeli mezkür gayri menkul hissesi kaydında mevcut ve birinci derecede ipotekle mütevelli: borcun itfasına tekabül ettiği ve mu- hammen kiymetine nazaran mezkür hisseye musip kiymetin yüzde 75 ini bulduğu surette alıcısı üstünde bira. kılacağı, aksi hi kalmak mâ on beş gün mü narak 2.4.940 tari günü ayni saatte da cak ikinci açık artırmasında yukarda de İ yazılı ipotek bedeli elde edilmek sure tile alıcısı namına ihale olunacaktır. Aksi im satış geri bırakılacak. r.$ Arttırma. vak istiyenler takdir olunan hisseye mu- nisbetinde banxanın kıymete nazaran mezkü: p kıymetin yüzde 75 pey akçası veya milli bir teminat mektubunu vermeleri İâzım dır. Mezkür gayri menkul hissesinin nef sinden doğan bileümle birikmiş ver- gi mükellefiyeti ile tellâliye resmi ve vakıf icaresi borçluya ait olmek üze. re satiş bedelinden olunur. Yirmi senelik” vakıf Hakla: olmıyan ipotekli diğer alâkadarların ve irtifuk hakkı sahiplerinin bu haklarını ve husns'le fniz ve masarife dair vuku bulacak iddialarını ilân tarihinden itibar yirmi gün zarfında evrakı müsbitele- rile birlikte dairemize bildirmexeri iktıza eder. Aksi surette hakları ta- pu sicillerile sabit olmuyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç ki Lrlar, Mezkür gayri menkulün zemini çi- mento döşeli altı bölme taş duvar ile ayrılmış ve halen depo olarak kulla- nıldığı ve zeminden ahşap merdiven. le birinel kata çıkılır. tahta döşeli birinci katın varlarile ayrılmış bir depo mahalli, ahşap çatıdan ibareti kağına tesadüf eden melerden birinde mor: rasına çıkılır. Bu kisrm gayri menkulün mısfın- dan binanın tulünce imtida: eden bir çatı arası vardır. Mezgör gayri men- kul dört tarafı taş duvar ile örülmüş zemin katı çimento. çatı tavanları âh. şap ve heyeti umumiyesi 2.50 kattan ibarettir, Ve içinde elektrik tesisatı mevcut ve pencere ve kapıları yağlı boyalı ve umum mesahası 508 metre murabbaıdır. Gayri menkul kendisin: ihale olu- nan kımse derhal veya verilen müh- let içinde parayı vermezse İhale ka- rarı fesholunarak kendisinden evvel en yüksek teklifte bulunan kimseye arzetmiş olduğu beyan ile ona, al. mazsa, ve bulunamazsa tekrar on beş gün müddetle arttırmaya çıkarılarak en çok arttıran üstünde bırakılır ve iki ihale arasmdaki fark ve gecen günler için yüzde 5 den hesap olu- hacak faiz ve diğer masarif ayrica hükme bacet kalmaksızın memüriye- timizce eski alıcıdan tahsil olunur. Daha fazla malümat slmak istiyen- ler 16.2940 tarihinden itibaren dal- remizde açık ve asılı bulundurula- cak arttırma şartnamesini ve 37/429 numaralı dosyasına müracaatla İcap eden malâmat ve izahat almış ve 8 Şubat 1940 Belediye Sular İdaresinden : İdaremizin Aboneman servisine müsaba 1 — İmtihan 22-2. kezinde yapılacaktır. müş ve askerliğini yapmış bulunmak. Yaşı tesbit edilecektir. lerini 1 İşleri şefliğine tevdi etmeleri, 3 — Imfihana girebilmek için Türk tbiyetinde olmak. En ar öğrenmiş olacakları ilân olunur. ka İritihanile öç memur alınacaktır. 940 Perşembe günü sabah saat (10) da Taksimdeki idare mer- tahsti göre kırktan yukarı olmamak Mumdir. 3 — Ücretler barem kanunu hükümlerine göre ve asgari altmış lira olmak Üzere 4 — İmtihana girmek İsteyenlerin müdürlüğe hitaben yazılmış bir is râber diplomalarını, askerlik vesikalarını ve başka yerlerde çalışı 2-000 çarşamba günü ssat (17) ye kadar lâ: 41001)