1 Mart 1940 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

1 Mart 1940 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

Yunan Güreş Takımı Dün Şehrimize Geldi Bahar Müsabakasına, Fenerbahçe, Galatasârây, Beşiktaş ve Pera Arasında Pazara Başlanıyor , Dün deniz yolile şehrimize Yugoslav kafilesinden sonra Yu. han takımı da dün deniz yoluyla İs. tanbula gelmiş ve Federasyon erkânı ile sporcular tarafından karşılan. muştur. Yunan kafilesi, yedisi güreşçi, bir başkan, bir hakem olarak dokuz kişi. den mürekkeptir. Yunanlılar da Tokatlıyan Oteline misafir edilmişlerdir. Yunanlılar arasında İstanbulun ta- nıdığı yalnız 56 kiloda Balkan şampi yonu Bris bulunmaktadır. Diğerleri yeni; elemanlardır. Ve snirenörle başkanları bu yeni güreşçilerden ü. mitvar olduklarını söylemişlerdir. Rumenler de bugün İstonbula ge. leceklerdir. Rümen takımı Avrupa şampiyonasına iştirak eden tam ta. kımla gelmektedir. Ve bu sene Bal- kan şampiyonasının çok çetin olaca- gelen Yunan güreş takımı ğı, bilhassa Rumenlerin neticede mü. him rol oynıyacakları muhakkaktır. Bahar kupası maçları Fenerbahçe, Galatasaray, Beşik. taş, Pera klüplerinin iştirakiyle ter. tip edilen Bahar Kupası maçları Pe. zar sabahı Taksim stadında yapıla- caktır. ! İlk karşılaşma saat 9,30 da Fener bahçe — Pera arasında olacaktır. | Fenerliler Pera karşısında veni bir takım tecrübe edeceklerdir. İstanbul şampiyonunu tayin edecek Beşiktaş maçına hazırlanan Fenerlilerin yapa cakları bu maç alâka ile beklenmek. tedir. Son oyun da 11.45 te Beşiktaş — Galatasaray arasında yapılacaktır. Beşiktaşın Galatasaraya 4 — 0 mağ. lübiyetinden sonra bu maç revanş mahiyetinde olacaktır. ASKERLİK İŞLERİ : 45 Günlük Staj İçir Şubeye Davet Fatih Askerlik şubesinden: Şubede kayıtı” 316 (dahil) 317. 318. 319. 320. 321. 822. 323. 324. 325.| 326 (dahil) doğumlu olup rütbeleri halen asteğmen (yar subay) olan muhabere ve topçu sınıflarından bu- lunan yedek subaylar her sene ol- duğu gibi (45) günlük staja tâbi oL. duklarından kıtalarına sevkedilmek üzere, muhaberelerin o8/Mart/940 ve topçuların 12 Mart 940 günü şu- beye müracaatları. . Beyoğlu Yeri Askerilk Şubesinden: 1 — Aşağıda adları yazılı yedek subay- ların müsmelei askeriyelerini tesbit ve tevsik edilmek Gzere hüviyet cüzdanlarile birlikte hemen şubeye gelmeleri, 3 — Bu subayları bilen ve tanıyan var- #m şubeyi haberdar ebmeleri ilân olunur, Topçu Ölçme Asteğmen Hasan oğlu Rahmi Çoruh 372 (43158), İstihkâm As- temeni Talât oğlu Ahmet Avni İstanbul 318 (1776), İstihkâm Asteğmeni o Ahmet oğlu Mehmet Fabri 378 (30560), İstihküm Asteğmeni Atıf oğlu İbrahim Halli İstan- bl 319 (32270). ŞARK İTTİHAT SİNEMA ve TİYATRO Türk Anonim Şirketi Sureti Katiyede —Masfiya hissedarlara son bilânço mücibince kalan mevcut üzerinden gelenlere verilmesi lâzim gelen hisseler veril. miş ve fakat icabet etmiyen hisse- | darlara isabet eden hisseler verilme. miş ve binaenaleyh bunlara ait his- seler kanunu ticaretin 450 inci mad. desi mucibince Türkiye Cümhuriye- ti Merkez Bankasmın Galata şubesine yatırılmış olmakla haklarını almak için oraya müracaat etmeleri ilân o. lunur, * Tasfiye Memurları | Istanbul Asliye 9 uncu hukuk hi kimliğinden: Beyoğlunda Füruzağa Ialyan hastahânesi karşısında Meri | apartmanında 10 No. da Yorgi kız) Eftalya Iskenderido vekili avukat Yordanaki tarafından Kadıköy Sö- gütlü çeşme caddesi - 85 No. du Ebe Fotika hanesinde Yorgi Iskenderidis aleyhine açmış olduğu ihtar davasın. da müddeaaleyhe gönderilen dava Güzellik - Zevk - Aşk BOGAZİÇİ ŞARKISI TÜRKÇE SÖZLÜ ve ŞARKILI Genç bir kadının aşk macerası — Bir genç kızın tahassürü — Boğaziçinin harikulide güzellikleri Dillerde dolaşacak nefis şarkılar — Besteler. Bestekâr; FERRUH ARSUNAR. Muganniye: MENŞURE MUSIKI HEYETİ: Viyolonsel Şeref . Kemani Demir Ali - Kemani Kemal - Kemani A. Kemal - Piyanist Feyzi - Kontrbas Klayzen . Kanuni Ahmet - Klarnet Şükrü - Udi Kadri - Darbuka Hasan Tahsin Bugün Matinelerden İtibaren TAK Ş ij M Sinemasında e eml En son tekâmüllerle o © yeni inşa edilen | MARMARA “SİNEMASI , Beyazıttan inen Marmaraya İstanbulun Sinema İdeatine kavuştuğunu ilân eden MUHTEŞEM BİR ŞAHESER'dir... bDUZMA»M A Halka açılıyor. Mahdut Mesuliyetli Beykoz. Deri ve Kundura Fabrikası Memurlar ve İşçiler İstihlâk Kooperatifi İdare Meclisinden : Kooperatifin 1939 yili alelâde his. sedarlar umumi heyeti toplantısı aşa- ğda yanlı hususları mara veten emr aa 940 çarşamba günü saat İl30da Beykozda fabrikasındaki idere mer. kezinde yapılacaktır. Ortakların mez kür gün ve saatte içtimada hazır bu- Yunmaları ilân olunur. TRuzname : 1 — Idare meclisi ve murakip ra. porlârının okunması, 2 — Bilânço ve kâr ve zarar hesap- larının tetkik ve tasdiki, 3 — Idare meclisi azaları ve mu. rakıpların ibrası, 4 — Meclisi idare azalarile mura- kıpların seçimi, 5 — Kürın tevzi hususu. edilmiş olduğu anlaşıldığından dava arzuhaline karşı yirmi gün zarfında cevap vermek ve mahkeine için ta- yin edilen 293.940 saat 9 30 da mah. kemeye gelmesi veya bir vekil gön- Pek yakında Bevoğlunun iki büvük sinemasında Evemnir sar Imperioö:'Argentina . Bugün matinelerden Itibaren SAKARYA Sinemasında Güzel bir Fransız filmi SAHRA YILDIZI (İstanbulda ilk defa) Germaine Roüer - Jean Servais ve Maxudian tarafından oynanmış kuvvetli, ihtiraslı ve büyük aşk filmi Ayrca: ÇILGIN BAKİRE İRENE DUNNE ve MELWİN DOUGLAS tarafından Fransızca sözlü gayet güzel bir komedi. İlâveten: FOKS muymuzmuzya JURNAL dünya ve harp havadisler KONYA VALİLİĞİNDEN : Akşehir - Konya yolumun 22 4 000 —28 4 000 mer kilömefreleri "arasnda. ki 18543 Hira 68 kuruş keşif bedelli 4200 metre tül şose inşsatı 20 gün müddetle ve kapalı zarf upülü (e eksilimeye çıkarılmıştır. 1 — Eki Sevimli va if hüsüsi ve fenni şarinamelerle müteferriği fenni | sastleri içinde Konya Nufis müdürlüğünde görülebilir. ra mukabilinde isteyenlere gönderilir. 4 — Taliplerin Ticaret Odası kayıt vesikası ile (1390) lira TE Ieuruşluk mu. it terinat mektubu veya makbuzunu ve ihale gününden 8 gün evvel Kon- yet makamına “müracaat etmek sstetile alacakları ehliyet vesikalar “He birlikte 2490 sayılı kanunun tarif ettiği şekilde hazirliyacsklar zarfların en geç İhale sastinden bir saat evveline kadar ve makbuz mukabilinde “vilâyet “Daimi Encümen riyssetiria tevdi etmeleri lâzımdır. Posta gecikmesi kabul edilmez. (610) evrak Ve (8 vak! Mik.” © Muhammen 8. S4 7.5 teminat Lira Kr. Lira Kr. Eksiltme Şek. Saat Yamalık kanavice (karta 10.900 kilo 10.000 6.000 5.000 5.000 3000.— 1800.— s0 — #00 — 1400. — 8.0 1400, — 0 » v0.— i — İdaremiz Ahırkapı Bekım've işleme evinde müterskim cins ve mikdarları yanlı kanaviçe, çul, çuval, kınnap, ip ve bez hizalarında gösterilen usul lacaktır. TH — Muhammen beğelleri, muvakkat teminatları, pözarlik saatleri hizalarındı gösterilmi Tl — Eksiltme 7 « 8 - (M0 giinü Kahataşta Levazım ve Mübayaat Şubesindeki Ahm Satış Kolnisyorunda yapılacaktır. IV — Nümüneler her gün Ahırkapı Balamevinde görülebilir. V — İsteklilerin tayin olunan gün ve sastle 5 74 güvenme parslariYe birine” te mezkür komleyona gelmeleri, (1252) Çal çuval ** 1 — Şartnamesi muelbince 20.000 kilo 70 Xx 100 şişe ambaldj kâadı açık eksilt- me İle satın alınacaktır. | ANKARA RADYOSU Türkiye ORadyodifüzyon o Postalaf Türkiye ORadyosu Ankura Kadyost Dalga Uzunluğu 317 m. 0465 Ken 18 m e Cuma, 1. 3. 1940 1230 Program ve Memleket saat ayari 1285 Ajanı ve Meteoroloji haberleri 1250 Türk Müziği (PL), 13.30 - 14.00 Mü“ İ zik: Neşeli müzük (PL), 18.00 Progrum ve Memleket sent ayarı 1808 Türk Çalanlsr: Vecihe, Fas bire Fersan, Cevdet Çağla, Refik Fersan 1 Okuyan: Sadi Moşses, 1 — Sürinâk peşrevi, 2 — Dede Ahmetel Süzinik şarkı: (Nesin sen & güzel nesin) 3 — Sadettin Kaynak » Suzinik sarki (Kalbin pci bilmezse), 4 — Kâzım Us « Suzlinâk şarkı: (Bir bakışla), 5 — Ahmeti İ Rasim - Suzinâk şarkı: (Pek revadır sevs| | eğim ettikleri Karcığar türlü <İ İ (Atımı bağladım ber bir ormana). | İON — Okuyan: Semahat Özdenmen, | 1 — Lemi ların), £ — Şükrü Pin sarkar | (Gezer dolaşır), 3 — Lem'i - Uşsak şars Kı: (Neler çektin neler), 4 — Bimen Şen- Uapak; şarkı: (Bahar erdi). 1845 Türk Müziği Halk Hirküleri, A- danalı Aziz ve Sadi Yaver Ataman. 19.09 | Serbest saat, 19.10 Memleket saat ayar, Alana ve Meteoroloji haberleri, Türk Müziği: Peşrev ve semöller. Çalsı İlanı Ney, Basri Üfler, tambür! Refik Per- san, tambur: İzzetüin Ökte, Küddüm: Nu- di Halil Poyraz. 1940 Türk Biel Fahire Fersan, Cev san. Okuyan: Necmi Ri Zekul Dede - Hisarpuselik şarkı: (Vusla ta mall de ete), 7 — puselik şarkı: (Bir hidise var), 3 — Sa- detin Kaynak - Buselik şürkr (Saçları. va ak düştü) 4 — Şehnaz pukelik şarki: (Yandım demioden ağyar elinden), 8 — Denizoğlu “- Sekruz puselik şarki: ÇYohu bulamam gönlüm slamam). 20.00 - Konusma o (MİM kahramanlık menkıbeleri), 20.18 Temsil: Aşk vo tese dül elivesi (Le eu de Amour et du.Ha- sard), Yazan: Marlvaux. Nakleden: Sanda Sayit. Ekrem Reşit temsilden evvel eseri ve müellitini takdim edecektir. 2145 Müzik: Radyo orkestrası (Set Dr. E. Praetorus), Beethoven: (5 inei Pisno konsertonu) — (Mi bemol mojör). Solist Verdi Şiaizer. 2215 Memleket sast ayarı, Ajans haberleri, Ziraat, Esham - Tahvi- Tt, Kambiyo - Mukut Borsası (Fiyat). 7233 Müzik: Cszband (PL), 23.25 « 2830 Yarmnki program ve kapanış. — TAR 20 Ew 120 Kw Çalanlar;. Vetihe, İn onuneni oyalı ikmal etmeden ebediyete karışan kr zımiz Güler Çanganin ölümünün kir. kıncı gününe müsadif 3/3/940 pazar günü saat birde ruhunu teziz için Üsküdarda ihzaniye camiinde mev- lâd okunacağından akraba ve dost larımızdan arzu edenlerin teşrifleri rica olunur. m Malül ve Şehit Yetimlerini Dâvet Beşiktaş sekerlik şubesinde kayıtı bi- lürmum “mealli sbay ve erat İle gehit ye- #mletinin senelik yoklamalarını yaptır. mak Üzere 1 Mert 940 tarihinden $1 Mart 040 tarihine kadar İkizer gdet vesikalık fotograf ile nüfus hüviyet cüzdanı, resmi senedi ve ikramiye tevsi cüzdanları e Pazartesi, Çarşamba ve Cuma günleri şu- beye müracaat etmeleri ilân olunur. TI — Mühammen bedeli 2700 lira; muvakkat teminatı 207,50 liradır. IN — Eksiltme 12 - 8 - 940 sah günü saat 15 te Kabstaştaki levazım ve müba- Hastabakıcı Aranıyor Huydarpesa eser! hastsnesi arzuhaline imüdaaleyh yazılı ikamet-| dermesi aksi takdirde muhakemeye gâhı 10 senedir terk ile nerede oldu. | gıyaben devam edileceğini bildirir Bu bilinmediği cihetile tebliğsiz iade | davetiyedir. Mehmet daha fazla dinlemek istemedi. © — Alâ, mükemmel bir adam. Fakat biz geveze- İlk ederken vaktin geçtiğinin farkında olamadık, kal- kalım mi? Cevap vermeden garsonu çağırdı, parasını verdi ve ayakta durarak Ayşenin saçlarını - düzeltmesini, Yüzünü pudtalamasını bekledi. —Haydi, çikalım... Dışarının soğuğu güzel bir sürpriz oldu — Ne güzel hava değil mi? — Evet, insan rahat nefes aldığını hissediyor. Tekrar yürümek istiyor musun? —Hayır, dinlenince yorgunluğumu anladım, şura. dan bir otomobile atlayıp hemen eve döneceğim. — Sana refakat edeyim mi? Bunu kibar ve terbiyeli bir sadece vazifesini yapmış olmak için söylemişti. Bu- nün için Ayşe de nazik ve merasimli bir tarzda cevap verdi: gidebilirim. o Gan ve yürekten dilerim Ayşe... Yüzü karma karışık, gözleri ateşli, fakat sesi çok samimi idi. — Teşekkür ederim... Esasen başka türlü olma” “ sma imkân da yoktur; boynumda beni elbette bir gün saadete ulaştıracaktır. Size bu güzel Japon kelebeği için tekrar teşekkür ederim. Allaha ısmarladık Amiral... — Allaha ismarladık kizim. Teşekkür ederim, Zahmet etmeyiniz. Yalnız mobile girmiştim, fakat şoför kapıyı kapa- madan Mehmet tekrar yaklaşarak onun elini tuttu. — Senin ideal erkeğini bularak mesut olmanı Otomobil yürür yürümez Ayşe, yastıklar arasına gömülerek gözlerini kapadı. Oynadığı lâkaytlık ko- medisi onu o kadar yormuştu ki, yanaklarınm iki ya. nından sizan sicak yaşları silecek kuvveti bile ken. dinde bulamadan acı acı düşünüyordu: — Bana bakarken “Onu,, mu, yoksa beni mi gö. rüyor? Güs bebeklerinin derinliğinde titreyen resim hâlâ “Onunki,, mi? Ah bunu bilsem, yalaız bunu bil. sem Allahım! “Onun, ennem olması ne feci şey! Annem, an- Decİğim! Aralarında mühim ve kati bir vaka geçme. diğini, bu eski romanın yalnız, yirmi yaşındaki bir gencin hayalinde yaşamiş feci bir gönül acısı oldu. Bunu, zavallı anneciğimin onu hiçbir zaman aşkla sevmemiş olduğunu bildiğim halde ona ait bir hatı- râ İmiş gibi bu macera beni üzüyor. Onun bana ba- kan gözlerinde annemin gölgesini görüyor gibi olu. yorum. Halbuki bazı dakikalar bu gözlerde yalnız benim mevcut olduğumu, onun bana “Ayşe,, olduğumu bi. lerek baktığını, istiyerek ve yalnız benim için bana * yaklaştığını, benim yanımda mesut olduğunu, hattâ benim yüzümden ıstırap çektiğini, benimle beraber- yabancı gibi ve taşıdığım tılsım yant şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartnameler her gün sözü gecen sübeden parasız alınabilir. V — İsteklilerin tayin olunan gün ve setle mezkür komisyona gelmeleri, Yazan: MUAZZEZ TAHSİN BERKAND ken onun için dünyada başka bir kadın olmadığını zannediyorum. Nasıl inanayım? Öteki şüpheyi göğsümden nasıl atayım? O şüpheyi atabilsem bile onun o sarışın ka- dınla ve çocukla olan münasebetinin derecesini na. sıl an'ıyayım? * Ayşeyi götüren otomobil Şişli meydanını dönüp beyaz yolda keybolduktan sonra Mehmet birdenbire yorulmuş ve ihtiyarlamış gibi bastonuna dayanarak ağır ağır yürümiye başladı. Artık göklerden düşen kelebeklerin güzelliğini göremiyordu. Etraf kararmış havanın letafeti silinmişti. Hattâ biraz evvel vücudü. ne İnce bir sıcaklık veren karlar onu şimdi üşü yordu. Her şeyin mânası değişmiş, bütün güzellikler Ayşe ile beraber uçup gitmiş, başında hain bir ağrı, göğsünde zalim bir yüklen başka bir şey kalmamıştı, Ah şu küçük kız, ona ne kadar işkence ediyor, onun her zaman durgun ve muvazeneli duygularını nasıl altüşt ediyordu! İki saat evvel yine bu yolda çevik ve sağlam &- dımlarla yürüdüğü halde şimdi bastonuna dayana. rak, etrafına bakmadan ve ayaklarını sürüyerek geri için has- tabakıcı, hemşire alınacaktır. İsteklilerin Selimiye kışlasındaki hastane baş tabip- Mğine müracastlı dönüyor, ruhunun derin ıstrabını da kendisile be. raber sürüklüyordu. Biraz evvel, hiç beklemediği bir anda Ayşe le karşilaşmış olduğu yere gelince bilâihtiyar durdu. Onun top yapıp çocuklara atmak için alçak duvar ü- zerinde karıştırdığı karlar yine dümdüz olmuş, iki saat eyvelei neşeli oyunun » kendi kalbini altüst eden saadet fırtınası gibi » izi bile kalmamıştı. Gayri şuuri bir hareketle elini uzatıp bir avuç kar aldı ye sinirli parmaklarile sıkıştırdıktan sonra | topu karşıya fır. lattı, yi — Yirmi sekiz vaşında, esmer, kara şözlü, siyah saçlı bir nişanlı! Zalim kız bu söziçri ne kadar Mikayt bir tavırla söyledi! Bunların beni ne derece müteessir edeceğini hiç düşünmeden.. Yoksa beni üzeceğini tahmin etmedi mi? Öyle ya, niçin ve'neden tahmin etsin? Kırk yaşında, babası yerinde bir adamın ken- disini bir dosttan başka türlü düşündüğünü, kendisi- ne çılgın hulyalarla dolu gözlerle baktığını kızcağız nasıl tasavvur edebilirdi? Yine gülünç bir mevkle düşüyorum! Onun masum bir eda ile ve beni dost belliyerek söylediği sözlerden ne türlü mânalar çıka. rıyorumi Yirmi beşine gelmemiş bir kızın kendisi gibi genç bir erkekle evlenmek istemesinden daha tabii ne olabilir? Bundan bana ne oluyor” Ayşenin benim Falbimden geçen gülünç ve mânasız bir takım hisleri, beynimi kaplayan acaip ve çılgın düşünceleri keşfetmiş olmasma İmkân var mı? Maazallah böyle bir keşifte bulunsa kim bilir benimle nasıl alay & derdi! Yavaş yavaş yürüyerek apartmanına gelmiğti. (Devamı var) fiş Şa ebrus| ji İ İm vi ne | her Pi | 2 | Bal İsti,