6 Mart 1940 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

6 Mart 1940 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

—2 6 Milli Korunma İçin Alınan Tedbirler 5 (Başı 1-ineide) lanmasi olacaktır. Dün şeker fiyat. larına on kuruş zammetmek mecbü. tiyeti duyulmuştur. Yarın içkiler Bzerine bir miktar vergi konacaktır. Öbür gün belki eğlence mahallerin. den alınan resimler arttırılacaktır. Bütün bunları bugünkü beynelmilel buhranın zaruri ve tabi neticeleri olarak kabul etmek lâzımdır. Fransayı ziyaretimiz esnasında hayatı normal bulunca şaşırmış, ve âdeta Fransaya harbin gelmediğine hükmetmiştik. Fakat biz Fransız top. faklarını terkettiğimizin ikinci günü Fransa hükümeti, memlekette vesi. ka usulünü kabule, et sarfiyatını a. zaltmağa, halka siyah ekmek verme. ğe mecbur oldu. Bugün İngilterede bile halka borçak maddeler, bilhassa şeker vesika ile verilmektedir. “ Geçen günde yazdığımız gibi, fev. kalâde zamanlar fevkalide tedbirle. re ihtiyaç gösterir ve milletlerden fevkalâde tedbirler ister. İktisadi harpte galibiyet, tedbirlerini vaktin. de alanlara mukadderdir. Hüküme. timiz, memleket harp harici olduğu zamanlar, bu tedbirleri almakla ya. sını emniyet altına almağa çalış. maktadır. Yalnız bu vesile ile temenni edece. imiz şey. piyasayı şaşırtan tered. dütlü hareketlerden içtinaptır. Me. selâ, geçen on beş gün zarfında bazı maddelerin muvakkaten ihracı me. nedilmiş, bu memnuiyet tüccarı şa. şırttığı İçin fiyatların düşmesine se. bep olmuş, ve bazılarının da anormal kârlar yapmasına yardım etmiştir. Milli korunma ve iktısadi hayatımı. #ı kontrol bakımından alınacak ted. birlerde hükümetle milletin elele vermesi, beraber çalışması lâzımdır. Bu elbirliği için de halkın ve alâka. darların sık tenvir edilmesi, ha. vanın aydınlatılması faydalı olur fikrindeyiz. Bir Yabancı Dil Bilen Memurlar (Başı, 1 incide) daha yüksek bir dereceye alınmala. rını isteyen; yahut para mükâfatını kazanmalarını temin etmek üzere bir veya iki yabancı dil bildiklerini söyliyen memurlar, bundan sonra şu esaslar dahilinde muamele görecek- lerdir; Bu memurlardan bir lisana hakki. le vakıf olduklarını isbat etmek iste. ğinde bulunanların imtihanları, An. karada dil, tarih ve coğrafya faküL tesile İstanbulda (o Üniversitede ber sene mayıs ve sonteşrin aylarında ya saktır, tihan günleri Mearif Vekâletin- ce tayin olunarak gazetelerle ilân edilecektir. İmtihana girecek memur. lar, fransızca, almanca, ingilizce ve italyanca dillerinden yapılacak imti- hanların hangisine, nerede girecek. lerini bildireceklerdir. İmtihanları yapacak olan heyet, Maarif Vekâleti tarafından tayin ©- Yunacaktır. Talipler imtihanda umumi bir par. çayı lügete müracaat stmeden ya- 'bancı dile doğru olarak tercüme et. mek, komisyon tarafından verilecek bir mevzuu not almadan 15 dak'ka düşündükten sonra şifahen anlata caklardir. . Romanya - Japonya Arasında Bir Tokyo, 5 (A.A) — Domei Ajansı. nın öğrendiğine göre, Japonya Ro- manyadan Avrupanın şimdi çok iste. diği maddeleri satın alacağına ve mukabilinde Japon malları vereceği» ne dair, iki hükümet arasında bir an- —— Komedi Fransez Artistleri Geliyorlar Paris, 5 (A.A.) — Komedi Fransez artistleri, Balkanlara ve Şarki Avru- paya gitmek üzere öbür gün akşam Paristen hareket edecektir. Turne esnasında, Komedi Fransez Zagrep, Budapeşte, Bükreş, Atina, Belgrad, Sofya, İstanbul, Ankara, Sam ve Beyrutta oyun verecektir. Esrarengiz Surette Çalınan Malzemeler Londra,5 (AA.) — Londradaki Kensington kışlasında esrarengiz bir şekilde mühi miktarda malzeme galınmıştır. Hükümet makamları tah- kikat yapmaktadır Silâh ve Cephane Deposu Belfast, 5 (AA) — Polis, dün ak- şam Cümhuriyetçi Irlanda ordusuna İst bir #llâh ve cephane deposu mey- , Bulunan malzeme dana çıkarmıştır. Bulimar. me > Zelzele Felâketzedeleri AN 6.3.9040 .. .. Viborg Şehri |Alman KömürüTaşıyan Henüz Fin Icin Belçikada 400 Bin Müdafilerinde Frank lane Toplandı Türk tslebesinin tertip ettiği danıı çayda zelzele komitesi ve talebe birliği reis ve üzaları, sağdan sıra ile: Fahri konsolaumuz Robert de Bodt, âyandan Benuduln, Mm. de Boğt, eski nazırlardan Van İsacker (Tan Muhabiri Brüksel, yazı- yor) — Türkiyedeki zelzele felâketi, Belçikada heyecan uyandırmış, felâ- ketzede Türklere yardım için hemen bir komite teşkil edilmiştir. Bu yol da ilk adımı, Türkiye Cümhuriyeti. nin Brüksel fahri konsolosu Mösyö Robert de Bodt atmıştır. Nazarı dik- kati bilhassa celbeden nokta, yaban- ci bir millete yardım için kurulan böyle bir cemiyeti, Belçika tarihin. de ilk defa olarak, haşmetlü Kralın himayeleri sltna almış olmalarıdır. Kral MI üncü Leopold ile Valide Kraliçe Elisabeth'in, yardım komite. sini himayeleri altma almaları, Tür- kiyeye karşı kendilerinin ve Belci- İkalıların yüksek alâkalarını göster- İ mektedir. Belçikanm büyük ruhani reisi Malines arşevegi Kardinal Van Roy, Madam ve mösyö de Badt, komi tede bilhassa faal bir rol oynamışlar, felâketzedelerimiz için dört yüz bin franga yakın iane toplanmıştır. Komitece, 'Türk felâketzedelere yardım için, Belçikada bulunan 9100 ve talebe birliği resi Emin Raşlt Erer Jilk ve ortamektebe tamimler gönde- rilmiş, o posta muhaberatına “Türk İclâketzedelerine (Oyardım ediniz, şeklinde kartlar ilâve edilmiş ve Bel. çikanın hemen her sinemasında ilân- lar yapılmıştır. Maddi ve manevi bakımdan bi- zimle pek az alâkasi olduğu zannedi- len Belçikalıların gösterdikleri bu büyük dostluk, her halde Türkiye. mizde hakiki kiymetile takdir edil miştir ve edilecektir. . Belçikada tahsilde bulunan Türk İtalebe birliği de, zelzele felâketzede- lerine yardım için faaliyet göstermiş. tir. Belçikadaki bütün Türkleri yar- dıma çağırmış ve 3100 frank kadar bir para toplamıştır. Ayrıca danslı bir çay tertip etmiştir. 350 kişinin Başı 1 incide) da Yihlandaya varacak olan yaban. cı gönüllülerin sayısı 200 bini geç- mektedir. İngiliz gönüllü kafileleri | bundan hariçtir. Sovyet resmi tebliği Son Sovyet tebliği şudur: “Kareli berzahında Sovyet krtala. rı Trongsund şehri ve kalesile bera. ber Ulransaari adalarını, Viipuri körfezinde Tejkarinnsasri adasını ve bu körfezin garp sahilinde Hejnlahti, Vilakoji ve Muhonahti'nin dışma. hallelerini işgal etmişlerdir. “Trongsund kalesinde uzun men. zilli üç batarya ile birçok mitralyöz, tüfek, obüs ve mermi iğtinam edil miştir.” Fin resmi tebliği : Fin resmi tebliğinde de deniliyor i “Düşman dün bütün gün, Viborg körfezi adalarına ve bu körfezin Şi. mali Garbisindeki yarımadaya müte. madi taarruzlar yapmış ise de, bir çok noktalarda püskürtülmüştür. Di. ger noktalarda muharebeler devam etmektedir. “Viborg körfezile Vuoki nehri a- rasında da bütün gün müsademeler devam etmiştir. Finlandalılar mevzi- lerine sahip bulunmaktadır. Taipale nehri üzerinde düşman topçu yıprat- ma ateşile iktifa etmektedir. “Kuhmo mıntakasında muharebs- ler devam etmektedir. Finlandalılar Sovyetlerin mukabil taarruzlarım püskürtmüşler ve mütesddit mukâve met noktalarını işgal etmişlerdir. Dün, bu mıntakada, düşman zayii 500 neferi tecavüz iştir. Diğer bölgelerde işara değer bir şey yok- tur. Denizde, Finlanda körfezinde, düşmanın bir çok taarruzlar, püskür tülmüştür, Finlanda tayyareleri Fin- landa gölünün buzlarına giren Sov. yet kollarını mitralyöz ve bamba a- teşine tutmuştur. z “Sovyet tayyarelerinin faaliyeti Beş Italyan Vapuru Daha Tevkif Edildi (Başı 1 inelde) ber, bu hususta İngiltere için hiç bir suretle zaaf mevzuubahs olamıyaca. ğını kaydediyorlar. 'Taymis gazetesi diyor ki: “Meveudiyetimizin mevzuubahs ol. duğu bu harpte Alman ihracstını durdurmaklığımız katiyen lâzımdır İngiltere İtalyanın ihtiyacı olan kö. mürü verebilecek vaziyettedir. Buna mukabil İtalya İngiltereye ihtiyacı olan şeyleri verebili. İki tarafın hüz nüniyet göstermesi kâfidir, Bu tak- dirde Iki hükümet, teferruatı itibari- le muğlâk olmakla beraber esas Wi bariyle basit olan bu meseleyi zor- luksuz halledebileceklerdir.., “Telegraph,, gazetesi de şu Satır. ları yazıyor: ” “Bu meselenin, İtalya ile olan ti. caretimizi takviyeye hâdim olacağı İm ümit etmek istiyoruz. Bununla be. raber düşmanlarımıza karsı malik ol. duğumuz kuvvetli bir silâhtan biç bir suretle vazgeçmeyiz. Fransız gazetelerine göre Fransız gazeteleri de bu meseleye İ genis ver ayırıyorlar. Ordre diyor ki: “Romanın ileri sürdüğü iddiaları cerhetmek güç değildir. Evvelâ, bu. gün tatbik edildiği şekilde İngiliz . Fransız kontrolü, 1914 - 1918 de ku. rulan bir mektedir. Fakat geçen harpte İtalya bütün yeniliklerine iştirek etmiştir. söylenilmiş olanlar tekrar edilir. sistemin devamıdır. Ve hattâ 1040 da daha zayıf tatbik edil. müttefiklerin yanındaydı. O zaman İtalya abloka hususunda eski harbin Bitaraflar hakkında da daha evveles Muhariplerden bir grup, diğer muha. rip taraf bir takım enternasyonal haklar; tanımazken, ayni haklarin e. purlarınn müteftebatından bir çok kişi yaralanmış ve ölmüştür. Diğer taraftan 6700 tonluk Pacifte Reliance adli İngiliz vapuru da İn. gilterenin Şark sahilinde düşman ta- rafından batırılmıştır. Ben Attew adlı balıkçı gemisi de bir infilâk ne. ticesinde batmıştır. İngiliz sahili açıklarında torpille. nen Finlanda bandıralı Wilja vapuru mürettebatından 36 kişi Holanda bandırah Maasdamm vavuru tarafın. dan Nevyorka götürülmüştür. Bunlar Holandsya gönderileceklerdir. Bir haftanın bilânçosu Geçen hafta pazar sabalına kadar İngilizlerin yalnız iki ticaret vepuru batmıştır. Bunların biri 1176, diğeri 740 tonluktur. Buna ; mukabil İngi- lizler tarafından zaptedilmek üzere olan 4 Alman vapuru intihar etmiş. tir, 620 tonluk Volfburg, 2390 tonluk 'Trour, 6530 tonluk Heidelberg w 3369 tonluk Arucas . Arucas'ta kıy metli bir hamule vardı; Cıva. Mezkür vapur, 15 gün evvel Vigo'dan har& ket eden son vapurdu - altı vapurdaz yalnız bir tanesi Almariyaya varabik miş, üçü İngiliz ve Fransız filosu ta rafından yakalanmış, biri intihar eb miş ve biri de Norveçin çi karaya oturmuştur. Müttefiklerin harp başladı başla. Yalı uğradıkları kayıp 620 bin tom dur. Bu miktar yeni İnşaat İla ve düşmandan alınan gemilerle telâfi € dilmiştir. Almanların zaylatı ise 270 bin tondur. e Bucnos - Aires, 5 (A.A) — Amira) Harvood, Havkins kruvazörile bura. ya gelmiştir. Amiral, Uruguay sahil- lerinde gayritabii hiçbir şey mevcut iştirak ettiği bu çayda, Belçikanın| Kareli berzahında ve Ladoga gölü. en güzide tabakasından çokları ha-|nün mıntakasında bir kaç er ar bulunmuştur. Net olarak sekizİhisar etmiştir. Sıhhati tebeyyün eden bin frank hasılât temin olunmuş, bu |bazı malümata göre düşman üç tay. para'doğruca yardım komitesine ya- tırılmıştır. Şehrimizde Yapılacak Büyük Imar İşleri Şimdilik Geri Kalıyor (Başı 1 inelde) milyonlara mütevakkıftır. İlk olarak Belediyeler Bankasın. dan yapılan beş milyonluk istikrazı bir başlangıç olsrak telâkki edebilir. dik. Fakat bu paranın bile henüz tek bir santimine dokunulrhamıştır. İstanbulluların, mühmel bakımsız 'esdde ve sokaklardan ne kadar Şi- kâyetçi olduklarına her gün aldığım sayısız mektuplar en büyük bir de- lildir. Meydana getirilen bir kaç yolu zamansız görecek bir İstanbullu ta savvur etmiyorum. Mektep kifayetsizliğinin ısturabını çeken memleketimiz için beş on mek tebin hakiki ihiyacımızı karşılama! tan ne kadar uzak olduğunu maarif. le ilgili olanlar elbette pek iyi takdir ederler. Hastane ve tiyatro meselesi Bin yatak olarak düşündüğümüz ve bütün hazırlıklarını bitirdiğimiz Mecidiyeköyü Hastanesi filhakika bir milyon lirayı geçecek olan, üze- rinde çok çalıştığımız bir eserdir. Fa. kat bu ihtiyaç şehir için mübremdir. Yarın bir harp vukuunda böyle bir hastanenin memleket dahilinde mev- cudiyeti, hiç şüphesiz ayni zamanda harp ihtiyaçlarımızı karşılıyacak bir büyük sıhhi müessese olarak kabul edilmelidir. Şehir Tiyatrosuna gelince: İmar hareketleri arasında yer alacak olan Belediye Sarayı ve büyük tiyatro bi- nası bütün müştemilâtiyle. atiye bi- yakılmıştır. Bugün için düşündüğü. müz, İstanbul halkını Tepebaşı tala. sından ve Fransız tiyatrosu denen harabeden kurtaracak kücük bir bi nadır. Karşılığı yine Belediyenin kendi adi bütçesinden temin edile- cek temiz, modern, mazbut bir tiyat. rodan ibarettir. Stadyom da aşağı yukarı ayni ma. hiyettedir. Stad için ayrılan para hu- susi bir kanunla ayrılması emredilen ve Beden Terbiyesi Umum Müdürlü. #ü emrine verilen paradan temin e Aildiği için belediye ile ilgili adde- ditmemelidir. Perakende hal teşebbüsü bir imar Sisal bis miah isidir. İçindeki dükkün deniln enkaz istim- lâk edilerek kaldırılacak, heyeti u- mumiyesinin esas stili muhafaza edi. lerek harici bir tamir ve dahili mo. dern tesisatla halkın ve piyasanın en zaruri bir İhtiyacı karşılanacak- tır Açılan meydanlai Açılan meydanlar meyanında ma. lüm olduğu üzere Eminönü sahasi harpten çok önce başlamıştır. Bugün bizim yaptığımız başlanan bir işi yü- İrütmekten ibarettir. Barbaros Türbesinin etrafında is. #imlâk ettiğimiz binaları yıkarak simdilik meydanı açmaktayız. Bitta. bi burası tanzim edilecektir. Keza Koska caddesini de bugünkü haliyle birakamazdık. Nitekim Beyazıt mey danındaki küçük adanın kalkması da mukarrerdir. Taksim meydanının tevsiine gelin. ce: Hükümetimizin İstanbul şehrine yaptığı büyük bir fedakârlıkla kışla ve müştemilti elli bin lira gibi pek küçük bir bedel mukabilinde şehre bırakılmıştır. Burası sade kırk elli İbin liralık bir masrafla açılmaktadır İKısmen enkazdan alınan bedel de hâve edilerek asgari bir külfetle bu saha tanzim edilecektir. Esasen Pa sif Korunma hareketlerinde şehir. lerde büyük meydanlar açılması za- ruri görülmektedir. Bunları ve daha bir kısım ufak te. fek işleri. imar hamleleri olarak ka. bul etmekte asla isahet yoktur. Ya. pılan şeyler yapılması elzem olan ve senelik bütçelerin derpiş ettiği işler. dir. Ağlebi ihtimal uzun senelerin ihmalleri ve hareketsizlikleri bugün kü kımıldamalara fevkalâde bir ma. hiyet atfına sebebiyet vermektedir Yoksa imar bakımından yapılan isler bizzat beni ve belediyeyi asla tatınin etmiyen şevlerdir. Korunma işleri İstanbulda büyük masraflarla hü. yük tahaffuz işlerine filhakika fiilen yare zayi etmiştir., Times'in bir makalesi Londra, 5 (A.A.) — Times gazete. si neşrettiği fevkalâde heyecanlı bir makalede ezcümle şöyle demektedir: “Sovyet - Fin harbinin manasını anlamamak cinnettir. Finlanda ken- siri olamaz. olmadığını ve sahilden duyulan top Holanda gemileri tecavüze || sesinin Arjantin filosunun son ma- uğradı nevreleri esnasında İngiliz kruvazörü Tondra, 5 (Hususi) — Almanlar tarafından atılan selâm topu olması Şimal Denizinde Holanda gemileri. |'“4P edeceğini Kii he taarruza devam ettikleri için Ho- Yandalıların hiddet ve nefretler! gün den güne artmaktadır. Gazeteler bu münasebetle son derece siddetli neş. riyat yapıyorlar. Bugün de 3 Holan- da vapuru tayyare mitralyözü ateşi. ne uğramıştır. Dün bombardıman e. dilen ve mltralyöz ateşine tutulan, fakat kurtulan 6 Holanda vapurun. Londra, 5 (A.A.) — Hava Nezare- ti bildiriyor: İrlanda Ras.ALKüh bölgesinde 18. tikşaf yapan İngiliz tayyareleri Han- nibal layyaresinin ne mürettebatın. dan ne de yolcularından kimseye te- sadüf edememiştir. Sahile atılmış 0- lan enkazda tayyarenin iki esas kıs- di hürriyetinden daha ziyade İngiliz topraklarını omüdafaa etmektedir. Finlanda zulme karşı yaptığı müda- fan ile bizzat bizim davamızı kurtar. mıya çalışmaktadır. Finler, Sovyet- leri zayıflatmakta ve gi- derek bize karşı kullanılacak olan muzzam miktarda petrolü kendi ta- raflarıma çevirmektedirler. Kendile. rine minnettarlığımızı bildirerek mü- kâfatını vermek için bu tek sebep bile kâfidir. Fakat boş münakaşalar. la kaybedecek vaktimiz yoktur. Eski harplerin tarihini okuyalım: Küvvet- leri dağıtmak korkusunun ne büyük imkânlar kaybetmiş olduğunu, tali İderecede tehlikeleri göze almanın hiç ehemmiyeti olmadığını hayretle görürüz. Menfaatimizin, maddi ve manevi menfaatimizin nerede olduğu aşikâr. dır. Bütün İngilterede umumi hissi- yat Finlandanın düşmesine müsaade edilmemesini istemektedir. . Moskova, 5 (A.A.) — Reuter mu. habiri bildiriyor: Moskovadâ bulunan yabancı gaze- te muhabirleri, cepheye gidebilmek için yeniden Sovyet makamlarından müsaade istemişlerdir. Gazetecilerin talepleri şimdiye kadar reddedilmiş. ti. Maamafih, halen Molotof bu mese- leyi tetkik etmektedir. reisinin, İngilterede Muvakkat Mezuniyet Londra. 5 (A.A) — Askeri fab- rikalarda çalışan amele miktarmı art- tırmak üzere askeri makamat 29 bin askere üç aylık muvakkat bir mezu. riyet vermiştir. günkü mikyasta bir hareket yapma: mış olmakla Pasif Korunmasını art. tırmış değildi. Paramızı daha müs- mir bir şekilde sarfettiğimiz için muabaze edildiğimizi görerek müte. havvir oluyoruz. Yoksa pasif korunmanın ehemmti. yeti ve her şeye takaddüm etmesi noktasından kimse ile ihtilâfımız yoktur. Büyük imar hamleleri tabiatile henüz başlanmamıstır. Mümkün olsa | harp sonuna kalmaktadır. O zaman Pasif Korunma tedbiri olarak İstan. |da harbin bütün tecrübelerini geçir. balda ilk yapılacak İş, ahsap mahe). | miş olarak müstakbel İstanbulumuzu leleri ortadan kaldırmaktır. yeni ihtiyaçlara göre tanzim ve inşa Gimdive kadar avni bütce icerisin. | etmek imkânı kendiliğinden hasıl © mı ile kuyruğundan bir kısmı görül. mektedir. Amerikada Tufanı Andıran Yağmurlar Nevyork, 5 (A.A.) — Tufanı andı ran bir yağmurla beraber çıkan s0. ğuk bir kasırga Nevyork ve civarın. daki devletlerde dün büyük tahribat yapmış ve milyonlarca ağaç devrik miştir, Ağaç dallarında kalın bir bu? tabakası hasıl olmuştur, Ağaçların devrilmesi bilhassa elektrik tellerin de maddi hasar husule getirmiştir. Hasarat birkaç milyon dolar olarak tahmin edilmektedir. Bir çok şehirler elektrik ve tele « fondan mahrum kalmıştır. Don ve yolların üstüne düşen ağaçlar otomo. in gidip gelmesine mâni olmak” dan başka bir vapurun batmış olma. sından korkulmaktadır. Holanda va- Söz Derleme Dergisi Bastırıldı Ankara, 5 (A.A.) — Türk Dü Ku. rumu Genel Sekreterliğinden bildiril- miştir; 1 — 1933 tenberi bütün Türkiyede yapılmış olan söz derleme seferberli- ğinin verimi olarak kurumumuz mer- kezine gelmiş olan ve yurdumuzda kullanıldığı halde simdiye kader lü. gat kitaplarına ve yazı diline gir. memiş kelimeleri gösterir fişler üze. rinde vücude getirilen (Söz Derleme Dergisi)nin birinci cildi bastırılmış- tar, Bu birinci ciltte “a,b,e,ç ved” harflerile başlıyan kelimeler toplan. maştır, Söz derleme dergisinin ikin- ci ve ondan sonraki ciltleri de ayrıca bastırılacaktır, 2 — Kurumun çıkartmakta oldu. ğu “Türk Dili” adlı bültenin ikinci serisine başlanmış ve bu serinin İ in. ci ve 2 nci sayıları bir arada olarak çıkartılmıştır. Belletenin bü ikinci serisinde daha çok bilim Yazıları bu. Tundurmağa çalışılmış, » Türk tarihi gramerine hanırlık olarak Yeni ve o. : Tokyo, 5 va-A.) — Cenübi Japon yada kâln Yamagata eyaletinde bir şimendifer kazası olmuştur. Dağlar. dan yuvarlanan bir çığın hasara uğ. rattığı bir köprüden bir yolcu treni 25 metre yükseklikten bir nehre yu- varlanmıştır. Kaza hakkında henüz tafsilât alınamamış ise de zannedil- diğine göre trende bulunan 130 yol. cu ölmüş veya ağır surette yaralan. rijinal araştırmalar, dillerin smif. ŞU ianması üzerine türlü 8'stemleri bu Ti sayılarda yer almıştır. On dördüncü Mançuko İmparatorunun asır yazılarından örnekler ile bu ör. neklerde görülen “sözlerin karşılaş, malı bir sözlüğü de bültene katıl mıştır. Kayınbiraderi Öldürüldü Şanghay, 5 (A.A) — Mançuko İm. paratorunun kayin biraderi tanınmış avukatlardan B. Wuchilum beynel — m milel mıntakadaki evinde dün meç Ankarada Bulunan hul bir şahıs tarafından kurşunla öL Tiftik İhracatçılar dürülmüştür. Cinayet derin bir heycan uyandır. mıştır. Avukatın bir cok düşmanları vardı. Cinayetin siyasi değil. sahsi se- beplerden ileri geldiği tannedilmek- tedir, Ankara, 5 (TAN Muhabirinden)— Bir kaç gündenberi şehrimizde bu. lunan tiftik ihracatçılar birliği reisi le iki âzası Ticaret Vekâletiyle yap tıkları temasları bitirmişler, tiftik ticaretinin tanzimine dair bazı direk Gfler alarak bugün İstanbula hare- » ———— Erzurumda Zelzele Erzurum, $ (TAN) — Burada dün saat 6,11 de 4 saniye süren orta kuv. vette bir zelzele olmuştur. Hasar vega Romanya Gambot Aldı Paris, 5 (A.A) — Romanyanın İn- giltereden satın aldığı 3.nehir gam. hotü Parise gelmistir. Bu gambotlar Pariste Romanya Elçisi tarafından tesellim edilecek ve sonra Fransız kanalları yoluyla Akdenize inecek.