9 Mart 1940 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

9 Mart 1940 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

a SPOR .. 7.5.9400 Balkan K ır Koşusu Müsabakaları 24 Martta Mutlaka Yapılacak Balkan kır koşusu atletizm komi. tesi, dün akşam bir toplantı yaparak Balkan şampiyonası müsaba Programını esaslı bir şekilde etmiştir. Rumenler, bu müsabakala. Tin bir müddet için tehirini telgraf. â İstemişlerse de, kabul edilmemiş. - Şampiyona 24 martta muhakkak sürette yapılacaktır. Halkevinin Koşusu Beşiktaş Halkevi spor kolu tara. ından 17 mart pazar günü saat 15 te üç kilometrelik bir koşu tertip e. dilmiştir. Bu koşuda derece alanlara Hâlkevi tarafından mükâfatlar veri. lecektir. Koşuya iştirak edecek olan. ın kayıtları her gün öğleden son- râ Evin idare memurluğunca yapıl. Maktadır, » Atletizm Klübü Açılıyor lüpler arasında irtibatı Onları idare ile mükellef teşkilât, İs. tanbul Bölgesi bir atletizm klubü ağ. Mağa teşebbüs etmiştir. Dün akşam| İge merkezinde yapılan toplantı. bu klübün nizamnamesi hazırlan. Bir Film Gösterildi sabah, şehrimizdeki sinema. lardan birisinde, klüp idarecilerine, teşkilât erkânma futbol kaidelerini Anlatan bir film gösterilmiştir. BÖL 8, fntboleülere ders mahiyetinde Böstermek tzere, filmi gatın almak İstemiş, fakat oynatacak yer bulmak zorluğu karşısında vaz geçilmiştir. Milli "Küme İçin Hazirlik , Genel Direktörlük, Milli kümeye İştirak edecek dört klüp murahhasinı salâhiyetnemelerile birlikte Ankara. Ya davet etmiştir. Klüp murahhasları, dün akşam Bölge merkezinde toplanmışlar, bu davet etrafında bir konuşma yap. mışlardır. Fenerbahçe klübü namma baş. kaptan Zeki Rıza, Beşiktaş namına Bir Mezarlıkta Bulunan Zengin Bir Define İzmir, 8 (Tan Muhabirinden) — Aydında Kemer mevkiinde eski bir Mezarda sekiz arkadaş gizlice çok dentin bir define bulmuşlardır. Bu *fineyi bulanlardan İsmail, kendi hissesine düşen altınlardan bir kıs. mini çarşıda satarken yakalanmıştır. alin diğer arki a aran. iki ği adaşları da arâ ———, Parasına 'Tamaan Anasını Öldüren Adam Angir. 8 (Tan Muhinbirinden) — Seyi parasına tamasn öldüren neytitin, bugün ağırcezada 18 80. hinç mahküm edildi. Maznunun İe- e olarak yalancı. şahitlik yapan mhaj leri Hikmet ve Nimet te yalan etten dolayı ikişer senc hapse üm edilmişlerdir. eğme Çocuk Davası Bitti ye” 8 (Tan Muhabirinden) Meha AZİZ ile Bursalı fabrik, ticelene: arasındaki çöcuk davası he. edilmi vx babası Azize tes. M am Maslâm olduğu üzere fabrikatör alımı, © Şocuğu küçük yaşta bulup diye age bilâhare de kendi evlâdı ye İddin etinişti, la. Münakale, Vekili Bugün e Bekleniyor bera Ve Münakale Vekili Ali mesi ben bugün şehrimize gel. BiZ İşle, <nİYor. Vekil muhtelif de alikşgzi üzerinde tetkikat yapacak, arlara direktifler & verecektir. niş olar eKilin projeleri ikmal e. ii ERİ Yeni tersanenin kurulma. rümekteği da meşgul olacağı bildi. 1 eğ A lira sarfiyle Heliçte ya- mile Gan tersane bir İngiliz fir. Fa me Kürdutulacaktır. Üç sene son 2 ime geleceği hesaplanan ye- tüğ nede beş altı bin ton büyük. sie vapurlar inşa edilebilecek. a Sungurlu Halkevi Reisliğinden: iğne adan mürekkep Şando mü- simizin yeniden öğretip meydana getirecek bir muallime ayda 40 Jira yerilecektir.. Taliplerin © Sungurlu hmet, Vefa namına da Saim Şa. sin yarın akşam Ankaraya hareket edeceklerdir. * Fenerbahçe, Galatasaray, Be. şiktaş, Pera arasında tertip edilerek tehir edilen stad kupası maçları 31 İmartta oynanacak ve Fenerbahçe Galatasarayla, Beşiktaş ta Pera ile karşılaşacaktır. Faik Yiğineri Dün Kaybeiği Kıymetli güreşçilerimizden eski 87 kile şampiyonu Faik Yiğiner'in vefatı dün teessürle haber aldık. Faik Yiğiner, General Mehmedin to. runu, süvari binbaşısı Ahmedin oğlu ve muhafız alayı subaylarından yüz. başı Şefik'in kardeşidir. Çok genç yaşında spor hayatına atılmış, Haliç idman ve daha sonra Güneş klüple- Jrinde senelerce çalışmıştır. Birçok beynelmilel müsabakalarda Türkiye. yi temsil ederek, muvaffakıyetler ka. zansn Faik, bir müddet önce kalb hastalığına tutulmuş ve bu yüzden güreşi terke mecbur kalmıştır. An. cak, spora olan aşkı, onu hastalığına rağmen bu vadide çalışmaktan alı. İkoymamış ve Eyüp Halkevinin açtı. İı güreş şubesinde spor öğretmenli. kabul ederek, gençleri yetiştir. meğe başlamıştır. Fakat, ne yazik ki, son günlerde ani bir kriz geçiren Faik, tedavi & dilmek üzere kaldırıldığı Alemdar Sağlık Yurdunda dün hayata gözie- rini yummuştur. Muhitinde ve arkadaşları arasın. da çek sevilen ve hüsnü ahlâkı ile tanınan merhumun cenazesi bugün saat 1i de Sağlık Yurdundan alına. cak ve namazı öğle vakti Eyüp ca. milinde kılındıktan sonra ebedi isti. rahatgâhına tevdi edilecektir. Bu acı kayıp karşısında, kederli ailesine ve arkadaşlarına baş sağı di. İeriz, ANADOLU ANONİM | Türk Sigorta Şirketinden: | Şirketimizin 1939 senesi alelâde hissedarlar umumi heyeti aşağıda ya- zili maddeler hakkında görüşmek ve karar vermek üzere 26 mart 940 ta. rihine müsadif salı günü saat dokuz- da Ankı Türkiye İş Bankası u- mum müdürlüğü binasında toplana. caktır. Şirket dahili nizamnamesi mucibince umumi heyete İştirak e- decek olan en aşağı on hisse senedine sahip hissodarların hamil bulunduk- lari hisse senetlerini veya bunu müsbit vesikaları toplantıdan bir hafta evvel Ankarada Türkiye İş Ban kasına ve İstanbulda Yenipostahane karşısında Büyük Kınacıyan hanın. daki şirket muamelât merkezine tev- di ederek mukabilinde dübuliye kart- ları almaları lâzımdır. Hissedarların muayyen gün ve sa- atte Ankarada bulunmaları ilân olu- nur Görüşülecek Maddeler : 1 — 1939 senesine ait idare mec- lisi ve murakıplar raporları ile bu İ hesap devresine ait bilânço ve kâr ve ” İzarar hesabının okunması, 2 — Yukarda yazılı evrak ve ve. saikin okunmasını müteakıp bu hu- susta ve kâr ve temetlüün tevzii hak- kında müzakere icrası ile karar itti. hazı ve idare meclisi azaları ile mu- rakıpların ibresi, 3 — İdare meclisi azalığından isti. İz eden Enver Tekand'ın yerine, şir. ket dahili nizamnamesinin: 16 net maddesine tevfikan, “intihap olunan nın tasdiki, 4 — Şirket dahili nizamnamesinin 12 inci maddesine tevfikân kura çe- kilmek suretile çıkan üç meelfsi ida. re azasının yerine diğerlerinin inti- habi, 5 — Murakıpların seçilmesi, 6 — Ticaret kanununun 323 ve Sondaj Ameli; 1 — Ordu vilâyesi dahilinde Melet, rüler reisliğinde yapılacaktır. Ragıp Köseraif'in keyfiyeti intihabi- | TAN Türk Madencilik Anonim Şirketinden: Türk Madencilik Anonim şirketi hissedarları 940 senesi mart ayının 25 inci pazartesi günü saat 16 da Be- yoğlunda Afrika hanında kâin bir nu- maralı şirket idaresinde senelik adi ve onu müteakıp toplanacak fevka. Mide içtimaa davet olunurlar. Adi iç- timaa İştirak için astleten veya ve- köleten elli hisseye malik olmak şart. tir. Fevkalâde içtimaa bir hisseye sa- hip her hissedar iştirak edebilir. Hissedarların içtimadan on gün ev- veline Kadar hisse senetlerini şirket idaresine tevdi ederek dühüliye va. rakas: almaları rica olunur, Âdi içtimada müzakere olunacak maddeler : 1 — İdare meclisi ve murakıp ra- porlarının okunması, 2. 639 senesine ait mevcudat def- terlerile bilânço ve kârü zarar hesap. larının tasdiki ve idare meclisile mü- diranm ibrası, 3 — İdare meclisine #za intihabi, 4 — 940 senesi için muraköp inti- habı ve tehsisatın tayini, Fevkalâde içtimada müzakere olunacak maddeler ; I — Şirketin tasfiyesine daik "ey. velee müttehaz heyeti umumiye ka- rarının tatbikatına dair idare mecli- sinin teklifi, İDARE MECLİSİ Tekirdağ: topçu alayın- terhis tezkeremi ve Araç kazasından aldığım nüfus kâğıdımı kaybettim. Yenilerini alacağımdan hükümleri yoktur. Kızıltoprak, Fenerbahçe, Dalyan sokağmde İsmail oğlu 329 do. Eumlu Salâhaddin Köse. Beyoğlu Sulh 3 üncü Hukuk Hi- kimliğinden: Stefanos Sigalas ve $e- riki vekili avukat Nikolakinin Kasım paşada Bahriye caddesinde Kulaksız kapıdan sokağında 24 No. evde kah. veci Mehmet Tatvan aleyhine açtığı 940/240 No. hı alacak davasının cari muhakemesinde müddealeyh Meh- met Tatvanın halen oturduğu yer meçhul olması dolayısile ilânen ya- plan tebligat üzerine 4.3.9040 muha. keme celsesinde mahkemeye gelme- diği cihetle hakkında gıyap ka: netteki İmza hakkında istiktap ya, pılmasına ve İstiktap için tayin ol taptan kaçınmış nazarile bakılacağı ve istiktap ve muhakemenin 6 4.040 cumartesi günü saat 10 da yapılma. sına karar verilmiş olduğundan ilân İ gününden itibaren beş gün içinde i- İtiraz etmediği takdirde mahkemeye kabul olunmıyacağı tebliğ maka. mına kaim olmak üzere ilân olunur. İstanbul Asliye Birinet Hukuk Hâ- kimliğinden: Davacı: İstanbulda Ba. lıkpazarında Taşçılarda Fırın sokak 2-4 No. da M. Emin tarafından müd- İdelaleyh Galatada Topçular cadde sinde 33 No, da Doktor Avram Koti- yal ve Şişlide Kodaman sokağında Köleyan apartmanı 6 No. lı dairesi İde Refet aleyhlerine ikame olunan: IXAvram Kotiyelin Refette olan âla. cağından dolayı İstanbul 3 üncü ic- rasının 935/2197 sayılı dosyasile mah cuz ve Çöplice çiftliğindeki kendisi- ne ait 1275 lira kıymetindeki hayva» İnatı hakkındaki istihkak duvasından) dolayı yukarda isim ve adresi yazılı Refetin halen meskeni meçhul bulun İ duğundan 22.2 936 tarihli ve 185 No. den itibaren bir buçuk ay zarfında cevap vermesine ve muhakem3 için tayin olunan 29 nisan 940 tarihine müsadif pazartesi günü saat on dört- te mahkemeye gelmesi ve yahut ta. rafından bir vekil göndermesi zım- nında arzuhal suretile davetiyenin mahkeme divanhanesine taliki İl? gazetelerle de ilânat icras'ma karar verilmiş olduğundan keyfiyet tebliğ makamına kaim olmak üzere ilân olunur, 324 üncü maddelerine tevfikan idare 'meslisi, azalarının gerek kendi nam- dare meclisi uzası veya müdürü #1 İfatile şirketimizle munmele yapma: larına'müsande verilmesi, 7 — Temettüün sureti taksimi ve tevzi tarihinin tesbiti, atı Yaptırılacak Nafıa Vekâletinden: Tarsa #uyü İle Giresun vidyeti dahlın- de pazar suyu Akçay ve Tünük köprülerinin zemin etütlerini ikmal etmek mak- #adile köprü mevkilerinde yapılacak sondaj ve kazık çakma tecrübesi işleri on beş gün müddetle yeniden açık eksilgneye konulmuştur. 2 — Bu işlerin muhamen bedeli (5430) Mira olup ekelltme 25 - 3 - 940 ta- rihine müsadif pazartesi günü saat 15 te Ankarada Nafin Vekâleti”şose va köp- 3 — Bu işe girmek istiyenlerin (402,75 )” liralık muvakkat teminst (la 2400 #ayılı kanunun tayin ettiği vesikalar ve eksiltme tarihinden en az sekiz gün ev- vel Naa Veküiletine müracaat edilip te alınacak müteahhitlik ehliyet vesikasını hâmil olarak muayyen gün ve sas'te komfsyonda İspatı vücut etmeleri JAzımdır. 4 — Kartnama va kesit seval Nana Vakhleti wen wn kfnrüler dniresinde ve | siken ve teminat makbumu İle Bey: ittihaz clunmuş ve ibraz edilen se-| lı dava arzuhaline karşı ilân tarihin- | larına ve gerek başka Şirketlerin i-| Müflis; Aleko Stupaki'ye Ait Sıra Defteridi ALACAKLI Bodos Nikolaidis Panayotis ve Kiryak'dis Plotarho Bosini, Tütün güm. rük 26 : Katina Zaharyadis Vasil, Beyoğlu Yenişehir Kil- se civarı 12 Nikolaki avukat, eski Papazoğ- Ju ban Avukat Mustafa F, zade han 6 Pandeli Vasilyadis, Sukizağaç 43 Simon, Fener Aptisubaşı 310 « 320 Nesim Eskenazi, Asmaaltı Vol- ta han Dursun oğlu Kamber, Cibali gül cami cad. 76 Kiryako Mavriyanos, Heybeli. ada Cebel sokak No. 6 Diyoyeni Bekâroğlu, İteybella- da Kuyubaşı 28 Yorgi Elefteropulo, Beyoğlu Si- nemköy Şemine apartman Hüsnü Yücel, Eyüp Camii. Kebir Dibahhane cad. 18 Vasilâki, Yüksekkaldırım Apa dolu apartman 4 Polikseni Kurtoğlu, Kadıköy Moda cad. Ruşenağa sokak 2 Dimitri, Aynalıçeşme, Deniz a- partman No, 9 Foti Çibukeli, Köprülü hân 30 İflâs idare Dilsiz. Bakırköy Talep edilen Miktar 100,00 150,00 30,00 120,00 50,00 50,00 50,00 50,00 300,00 200,00 35,00 50,00 500,00 1819,07 Kabul edilen Miktar 300,00 200,00 35,00 50.00 500.00 1819.07 0 00 0 0 00 Memuru avukat Alkivyadi İstanbul İkinci Iflâs Memurluğundan : Tophanede Kumbaracı yokuşunda 13 numaralı Yuzuk!dis opartma. nının 1 numaralı dairesinde mukim Aleksandıros Stupaki'ye ait iflâs sıra defteri iflâs idaresi tarafından daireye tevdi edilmiş ve bir sureti ay- nen yukarıya çıkarılmıştır. İşbu sira defterinde alacaklıların kismen veya tamamen reddedilmiş olan alâcaklıların sira defterinin daireye tev- | dil tarihinden itibaren beş gün zarfında iflâs kararını vermiş olan İstan bul asliye Ikinci ticaret mahkemesinde itirazen dava ikinci alacaklılar toplanması dairede 29.3.0939 tarihinde cuma günü saat 10 da yapılacağından alacakları kısmen veya tamamen kabul edilmiş o. lan al lüzumu ilân olunur. T. İŞ BANKASI 1940 Küçük Cari Hesaplar İKRAMİYE PLÂNI 1 adet 2000 lirahk — 20007—lire : 4 " “0. ” 210 Keşldeler: $ şubat, 1 mayıs, 1 ağustos, 1 Dlnelteşrin tarih” lerinde ya Çamlıca Kız Lisesinden Porasız yatılı talebi açabilecekleri ve klıların mezkür gün ve sastte toplunmada hazır bulunmaları İN Le ranır. in elbiseleri için Yirum olan ve beher metresine 450 ku- ruş flat tahınin edilen 275 metre Micivert kumaş 18/3/1940 cuma günü saât 14 de ihalesi yapılmak Üzere eksilimeye konmuştur. fk teminatı 92 lira Bi kuruştur. Ekslitmeye girecekler bu nevi kumaş imal ettiklerine dair Ticaret Odası ve- lu Bulmuş Bay 7 O C. Yazıyor; Ekseriya okuyoruz. Tedavi gören ilâçlar varmış fakat, ALLCOCK yâr kısından bahsedilince kat'iyen müs balâğa değildir Bir zat akşam tatbik ettiği bir ALLCOCK vakısı, bir gö ce zarfında tesirini göstererek ve devamli sıcaklık tevlir ederek Eğri van mahalli teskin etmiştir. ALLCOCK, Romatizma. Lunba. g&o, Siyatik. delikli ALIMOCK yak İsriyle şifayap olmuşlardır. ALLCOCK yakılarının tevlit ette ği sıhhi scaklık. OTOMATİK BİR MASAJ gibi hemen ağrıyan yerin etrafını kaplar. ALLCOCK vakila. rındaki Kırmızı, dalre ve Kartal re simli markasına"dikkat ediniz. Eczs- nelerde 27 bucuk kuruştur. İHTİRA İLÂNI “Aksi istikamet #hraklı gez mü- vellitleri için Karbörusyon Ocağı, Hakkında ölınmış olan 18.6.1938 günlü ve 1805 ! ihtira berstı bu defa mevkii Kifle konmak üzere 8- veya İcar edilece- csatları ilân olunur. ANKARA Türk Sigorta Şirketinden: Şirketimizin 1939 senesi alelâde hissedarlar umumi heyeti aşağıda yâ- zılı maddeler hakkında görüşmek ve karar vermek üzere 26 mart 1940 ta. rihine müsadif sah günü saat 11 de Ankarada Türkiye İş Bankası umum müdürlüğü binasında toplanacaktır, Şirket dahili nizamnamesi mucibin- ce umumi heyete iştirak edecek olan en aşağı on hisse senedine sahip hiş- sedarların hamll bulundukları kisse İ senetlerini veya bunu müsbit vesika. ları toplantıdan bir hafta evvel An- karada Türkiye İş Bankasına ve İş- tanbulda, Yenipostahane karşısında İ Erzurum hanındaki şirket müamelât | merkezine tevdi ederek mukabilinde İdühuliye kartları almaları lâzımdır. Görüşülecek Maddeler : 1 — 1939 senesine ait idâre mec. lisi ve murakıpların raporlarile bu hesap devresine ait bilânço ve kâr ve zarar hesabınm okunması, 2 — Yukarda yazılı evrak ve vesa- ikin okunmasını mütenkıp bu hususta ve kâr ve temettüün tevzil bakzında müzakere icrasile karar ittihazı ve ii idare azalarile murakıpların lürlerin ibrası, 3 — Münhal olan idare meclisi a- zalığına intihap olunan Hazım Kuyu. cak'ın keyfiyeti intihabının tasdiki ile Salt Hamit Başak ve mumaileyh Hazım Kuyucak'ın idare meclisi azas lığından istifaları üzerine yerlerine hap olunan Ferit Erinel ile Halil Mirat Yenelin şirketin dal nizam. namesinin 27 inci maddesine tevfi. İkan keyfiyeti intihaplarının tasdiki, i 4 — Şirket dahili nizamnamesi inin 26 ıncı maddesine tevfikan kura çekilmek suretile çıkan üç idare mes lisi azasının yerine diğerlerinin int babi, 8 — Muvakıpların seçilmesi, 6 — Ticaret kanununun 323 ve |324 üncü maddelerine tevfikan idâs İve meclisi azalarının gerek kendi namlarına ve gerek başka şirketlerin İidare meclisi azası veya müdürü sx fatile şirketimizle bizzat veya bilvas İsita muamele icra edebilmelerine müsaade verilmesi, 7 — İdare meclisi ile murakıpların 1940 senesi aylık ücretlerinin görü. şülmesi ve bu hususta bir karar it- tihazı, İstanbul İcra Hâkimliğinden. Em- Yâr ve Fytam bankasına 68 lira 36 kuruş kira bedelinden borçlu bulun- duğunuzden dolayı hakkınızda yar» lan takip üzerine Beyoğlu Hamalbaşi Pasaj Krepen 13 No.da rıukim Hür müz Hürmüzyadise yollanan deveti- Jye varakasının bilâ tebliğ iade edil. .İdiği ve halen de ikametgâhı meçhul bulunan Hürmüz Hürmüzyadis hake kında 20 gün müddetle ilânen tebli- gat icrasına karar verilmiştir. Mürafaanın muallâk bulunduğu 4.4940 perşembe saat 10 da mürafa. aya gelmediği veya bir vekil gönder- mediği takdirde hakkında gıyaben mürafaaya devam olunacağı tebliğ makamına kaim olmak üzere ilân