9 Mart 1940 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

9 Mart 1940 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Başvekil yarın Erzincana gidecek, seyahat bir hafta sürecek Alman Hariciye Nazırı bugün bir müddet kalmak üzere Romaya gidiyor Bene 22 — No. 7679 — Flati her yerde 5 kuruş Isveç bu işe favassut etti, müzakere tutuluyor çok gizli Fin murahhasları Stokholmden Moskovaya, yahut Almanyaya gittikleri söyleniyor Londra 8 — İsveç hükümetinin gebe pe yep Fi arasında Stokholmde sulh müzakeresi ne başlandığı tahakkuk etmektedir. Ri. yayete göre, Sovyetler Viborg da da- bil olduğu halde bütün Kareliyi, Ladoğa gölünün şimalindeki sahayı, Petsamo da dahil olmak üzere Şimali Laponyayı ve Hango üssünü istemişlerdir. Finlândiyanın, Sovyetlerin taleplerini kabul etmediği rivayet ediliyor. İ hariç bir yerde doğrudan doğruya mü- zakereler cereyan etmektedir. Amsterdam 8 — Stokholmden gelen haberlere göre, İsveç hükümetinin Sov- yet - Fin hükümetleri arasında tavmssut- ta bulunduğu muhakkaktır. İsveç bütün muhabere yasıtalarına sansür koydur ğundan sulh şartları hakkında mufassal malümat alınamamıştır. Nereye gittiler? Stokholm 8 — Stokholme gelmiş olan Finlândiyanın eski Başvekili Husvud ile evvelce Sovyetlerle müzakerede bulun- muş olan Paassikivi buradan Obareket tes Stokholm 8 (A.A.) — Reuter ajansı- nın öğrendiğine göre, bugün Sovyet ve Fin delegeleri arasında Stokholmdan Ingiltere ile Italya arasında oldukça gergin bir vaziyet var Maamafih İngilterenin verdiği kararı katiyen değiştirmiyeceği bildiriliyor İngiliz cevabı müzakereye devam için açık kapı bırakacak Londra 8 (A.A.) — Sabah gazetele- ri, İtalyan kömür vapurlarının tevkifi hâdisesinin İngiltere ile İtalya srasında oldukça gergin bir vaziyet ihdas ettiği- ni yazıyorlar, Yürütülen tahminlere gö- re, İngiltere bitaraf memleketlere yapı- lan Alman ihracatının müsaderesi hu- sunumda verdiği kararda katiyen bir de- işiklik yapmıyacaktır. «Daily Mail» ga çi i siyasi muharriri diyor ki: > «Aradaki gerginliğin —İtalya hükü- metinin tarzı hareketine göre— artma #6 imkânı var veya yoktur. Son üç ay zarlında yapılan müzakereler esnasında | İngiltere hükümeti İtalya ile bir itilâf akdine dair yaptığı teklifleri tamamile ticari mülâhazalara istinad ettirmek su- retile müşkülâtın önüne geçmeğe çalış- miştir, Yüksek siyasete müteallik mese- yapılmıştır, İngiliz notası hazır olduğu zaman Lord Halifax, ayni rikla Te; gilterenin takip ettiği harp siyaseti mu- cibince, bütün Alman ihracatına mani olmak istediğini çünkü İngilterenin Al. manya ile harp halinde bulunduğunu açık bir lisanla söyliyecektir.> «Times» gazetesinin Roma muhabiri yazıyor: «İtalyanın Alman propaganda- (Devarm 10 uncu sahifede) İnsiliz tayyareleri Lehistan üzerinde Tayyareler birçok yerlere, bilhassa Poznan üzerine beyannameler attılar m 8 — İngiliz hava kuvvetleri gece Almanyayı bir baştan başa kadar katetmişler ve era histan üzerinde uçmuşlardır. Tayya- Teler bir çok yerlere, bilhassa Poznan şehrine (o beyannameler atmışlardır. Tayyareler gece saat onda Poznan üzerine gelmişlerdir. Şehrin ışıkları 10 kilometreden görülüyordu. Gidip gelme seyahat 2400 kilometre Sürmüş, tayyareler sabaha karşı Fran- Saya dönmüşlerdir. Seyahat esnasın. da Almanlar tamamen hareketsiz kal Buşlardır. İngiliz tayayreleri şimdiye kadar 2 defa Avusturya, 3 defa Çekya Üzerine uçmuşlürdı. Şimdi ilk defa | olarak Lehistan üzerinde uçmuşlar'dır. Dün gtce (başka bir tayyare filosu da Almanyada Ruhr havzası üzerinde Uçmuştur. Almanlar tarafından açı lan Şiddeti topçu ateşine rağmen | İsyyareler hiç bir zarara uğramadan ĞRmüşlerdir. Alman tayyareleri ha- amışlardır, leleri işe karıştırmamak için elden gelen | hareket ettiler, etmişlerdir. Nereye gittikleri malüm de- ğildir. Bir rivayete göre Paassikivi Al manyaya gitmiştir. Sovyetlerle Finler arasındaki müza- kere gizli tutulacaktır. Sovyetlerin çok gayri müsait taleplerde bulundukları te- eyyüd etmemiştir. Yarı resmi Sosyal Demokraten gazetesi diyor ki: «Sovyet - Fin müzakeresi için İsveçin önayak olduğuna dair bir şey bilmiyo- ruz. Arzu edilen şey şerefli bir sulhtur. Bu mümkün olmadığı takdirde harbin devamı daha muvafıktır.» (Devamı 10 uncu sahifede) Mıknatıslı maynler Tehlikenin tamamen önü alındı Londra 8 — Mıknastısli mayn tehli- kesinin tamamile önü alınmıştır. Bunun için vapurların etrafına kablolar geçiril- mekte ve bu kablolara cereyan veril- mektedir. Bir vapur iki gün içinde bu süretle hazırlanmaktadır. Şimdiye kadar yüzlerce vapüra bu suretle kablolar kon- müuştur. Yapılan tecrübeler tam muvaf- fakiyet temin etmiştir. Molotofun seyahati Bükreşe geleceğine dair malümat yok Bükreş 8 (A.A:) — B. Molotofun Bükreşi ziyaret edeceğine dair United Pres ajansı tarafından verilen havadis | hakkında Bükreş salâhiyettar mahafili- nin hiçbir malümatı yoktur. B. Ribbentrop Bir müddet kalmak üzere bugün Romaya gidiyor Berlin 8 (A.A.) — Stefani ajansı bildiriyor: Bay Ribbentrop yarın, a7 bir müddet kalmak üzere Romaya gidecektir. Yeni tarihi TÜRKÂN SanAaBErTA10000UAA0A0A08 40012080 2018KUNAAAMA 0008110000010 290080 880KM A0 81 818 1AAUOANENE 84041400883 08 000 Ra BORDA GAARAAAAMAMADA NAZ) Yazan: İskender Fahreddin Bugünden itibaren neşre başladık. İlk tefrikayı 9 uncu sahifemizde bulacaksınız. dün de toplandı Reisicümhur İnönü pek yakında cenup vilâyetlerine tedkik seyahatine çıkacak Ankara 8 (A.A.) — Yüksek Müdafaa Meclisi bugün saat 15.30 da 'Başvekâlette Reisicümhur İsmet İnönünün riyasetinde toplanmış ve saat 2030 a kadar müzakeresine devam etmiştir. Ankara 8 (Telefonla) — Reisicümhur İnönü'nün pek yakında cenup vilâyetlerimizde bir tedkik seyahatine çıkacakları, bu arada Trakyayı da ziyaret edecekleri söylenmektedir. Ankara 8 (Telefonla) — Başvekil Dr. Refik Saydam Pazar günü (yarın) Erzincana gidecektir. Başvekilin bu seyahati bir hafta kadar de- vam edecektir. İngiliz ve Fransız hava kuvvetleri kumandanları bugün Ankaraya geliyor Mareşal Fevzi Çakmak tarafından bugün misafirler şerefine bir ziyafet verilecek Ankara 8 (A.A) — Yarın şehrimi. ze gelecek olan İngütere hükümeti. nin Orta Şark Hava orduları baş kumandanı orgeneral sir William G. 8, Mitehel ile Fransanın Şarki Ak. deniz hava kuvvetleri kumandanı general Jauneaud öğleden evvel Ha- riciye Vekili Şükrü Saracoğlu ile Mil- Mi Müdafaa Vekili genersi Naci Tına- (Devamı 10 uncu sahifede) Bir Alman tayyaresi düşürüldü bir Alman vapuru kendi kendini batırdı Almanlar bir İtalyan vapuruna bombalar attılar vapurda yangın çıktı Londra 8 (A.A.) —Dün, İskoçya sahilleri açıklarında düşürülen Alman tayyaresi mürettebatından biri İngi- liz harp gemisi tarafından kurtarıl- mıştır, Bu tayyareci bir cankurtarana tutunmuş olarak bulunmuştur. Diğer iki arkadaşı kurtarılmağa imkân olâ- madan sular içinde kaybolmuşlardır. Londra 8 — Hamburg limanına mensup 6000 tonluk Uruguay adlı Ak man vapuru şimeli Atlantikte İngiliz harp gemileri tarafından yakalanma» mak için kendi kendini batırmıştır. Londra 8 (A.A.) — Şimali Atlantik- te kendi kendini batıran Alman Uru- guay vapurundan 14 zabit ve 40 tay. fa, bir İngiliz harp gemisi tarafından toplanmıştır. (Devamı 10 uncu sahifede) Bbikkmntlexz: meti Orta Şark Hava orduları baş ku- mandanı orgeneral sir Willam G. 5. Mitehel ile birlikte fransanın şarkı! Akdeniz hava kuvvetleri kumandanı general Jaunenud da ziyaret maksa- dile ankaraya gelecek ve protokol mucibince mutad merasimle karşıla nacaktır, ” Londra 8 — Bugün öğleden sonra bir Alman tayyaresi daha düşürül- müştür. Heinkel sistemindeki bu tay- yare İngiltere sahilleri açıklarında uçarken bir İngiliz avcı tayyaresi ta- rafından düşürülmüştür, tefrikamız HATUN Eğlence yerleri ve orta sınıf paralı bir sınıf istifade edebilecektir. Ya İstanbulun yarı ahalisini teşkil eden orta sınıf nerede eğlenecek?» Bu itiraza biz de iştirak ediyoruz. Zira, eğlence yerleri hep - sözde « «lüks!» ve müşterisizlikten sinek av- dıyorlar. Öyle bir tertip yapmalı ki, - Taksim gazinosu değilse bile - meycutların | bir kısmı orta sınıfla mahsus olsun, Bunu da tertiplemek yine Belediyeye düşer, Rehberliği doktor Lütfi Kır. dardan bekleriz,