26 Mart 1940 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

26 Mart 1940 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

VE NECİLER CİNAYETİ Dün Yakalandı Adliye ve zabıtayı 9 gündenberi ehemmiyetle meşgul eden Vezneciler cinayeti tahkikaı nihayet dün bit. miştir. Katilin Beyazıtta Soğanağa mahallesinde bir ahırda yatan 35 ya. şında aruba sürücüsü Molla olduğu anlaşılmıştır. Mollanın dünkü itiraf, Jarına göre, hâdise, eski taha: rin tamamen aksine olarak para y zünden değil, kıskançlık yüzünden vuku bulmuştur. Mollanın Sabri isminde bir arka. daşı vardır, Sabri, bundan üç sene evvel Abdülkadirin yanında çalış. miştir. İki sencdenberi de orsdaki işi bırakmış olmakla beraber gene arasıra Abdülkadirin dükkânına git. mekte, tatlıcı İle beraber rakı âlere- Jeri yapmaktadır. Vaka gecesi, Sabri, geç vakit Ab. dülkadirin dükkânına gelmiş, üst kattaki odada oturup beraberce rakı içmiye başlamışlardır. Molla, saat yarıma kadar Sebriyi beklediği de önün gelmediğini görünce, Abdül. kadirle beraber olduğunu hissetmiş, Vezmecilere gelerek kapıyı çalmıştır. Karşılarına çıkan Abdülkadir ona ne İstediğini sormuştur. Molla, hiçbir şey söylemeden tat. bemin gırtlağına sarılmış ve sikmıya başlamıştır. Çok sarhoş olan Abdül- kadir güçlü Kuvvetli hasmına muka- vemet edememiş, yere yüvarlanımış- tır. Molla, bundan sonra yukarı çık. miş, Sabriyi dövmiye başlamıştır. Çocuk, gözlerini kan bürüyen bu &- damın kendisini öldürmesinden Kor- karak elinden kurtulup kuçmıya mu. vaffak olmuştur. O gecedenberi de, gördüğü manzaranm £ dehşetinden korkarak kimseye bir şey söyleme- miştir. Molla, cansız bir halde yere seri. len Abdülkadir ku: dasına Katil Molla çıkarmiş karyolasına yatırıp yörğan- ları üzerine örttükten sonra bırakıp gitmiştir. * Vaka akabinde tehkikata vazıyed eden müddelumumi muavini Fethi Se zai, dün kendisi ile görüşen bir arka. daşrmıza şunlar; söylemiştir. “.— İkinci şube müdürü Ahmet Nâzımla kıymetli elemanlarının ge. celi gündüzlü devem eden gayretleri İ sayesinde, vakanın failini bulmağa muvaffak olduk. Vaka, elelâde bir | cinayet ise de katilin hiçbir iz birak. ,maması ve Abdülkadirin dükkânma gelip giden bir adam olmamasi gibi sebeplerle bizi hayli uğraştırmıştır. Molla ile Sabri yarın sorgu hâkimli. ğine verileceklerdir. Sabrinin katil işinde bir kabahati görülmemiştir. Yakat gördüklerini polise söylemedi. Bi için onun hakkında da takibat ya- pılması lâzımdır." Alman Ta (Başı 1 inelde) leri üzerinde mütemadi tazyik ile le, himlidir. Fakat Almanyanın plânını tahakkuk ettirmesi için askeri hare. kâtta devamlı sükünet ve Sovyetler. Je İtalyanların muvafaketi veya teş. riki mesaisi lâzundir. “Stalin'in Besarabya üzerindeki metalibatından vazgeçmesi müşkül gibi gözüküyor. Keza münhasıran AL man nüfuzunun inkişafına seyirci kalmak da İtalya için müşküle ben. ziyor. Ayni zamada Türkiye vardır ve müttefiklerin artabilecek olan ik. fısadi kudretleri de vardır. "Almanya, Sovyetler Birliği ve İ. talya ile üçüzlü bir pakt istiyor. Bu pakttan bahsediliyorsa da henüz ta. hakkuk etmemistir.” Alman tecavüzüne karşı sed Daily Hereld gazetesi, veni her- hangi bir Alman tecavüzüne karşı bir sed çekmek üzere müttefikler diplomasisinin Balkanlarda mücade. le etmesi lâzım geldiği ve orta şerk ordusunun bunun İçin orta şerkta bulunduğu mütelâssmdadır. Eğer Almanya siyasi bir muvaffakiyet ka. zanamazsa, bu ordu, yalnız orada bulunmasile, zaferi kazanmış ola. caktır. Çürieli Almanya esnubu şarki istikametindeki tazyikinden vazgeç- imeğe mecbur kalacaktır. Dafiy Herald gazetesi, İngiliz mat. buatınım da tıpkı Fransız matbuatı gibi ayni düşüncelerde bulunmasının mümasil tarzı haller telkin eyleme. sinin gönüllere ferah vermekte oldu. ğunu yazıyor, Karadenizin kapısını tutan Türkiyenin mertliğine ve kuv. vetine itimat ediyor ve Romanya İle Yugoslavyaya da müttefiklerin sem- patisini bildiriyor. Fakat News Chronlele, Almanya. nın baska taraflarda cebren elde et miş olduğunu ticaretle elde edeme. mesi lâzım geldiğini yazıyor. Ro. manya Almanyanın boyunduruğuna girmemelidir. Önümüzdeki haftalar. da müttefikler âzemi bir siyast faaliyet ve propaganda sarfetmeli ve mali kuvveti de kullanmağı unutma. mahdır. Daily Telegraf gazetesi Alman si. pasetinin bitaraflerı soymayı istih. daf ettiğini, Şimal memleketleri ile Holanda ve Belçikanın buyüzden mü Salâhaddinieyyubi ilimli imdinikikide. mk nedeliz eğik İm cn zyiıkı Arttı İtemadi bir işkence İçinde yaşadıkla. rını, Balkanlarda'da Almanyanın bir taraftan sulh ve tem!nattan bahsetti. dimi, fakat bir eliyle de tabancasını tuttuğunu anlatıyor, daha sonra şu sözleri söylüyor: “Balkanlar, kendi emniyetlerini koruyncaklardır. Yakın Şarkta bil. yük bir İngiliz Fransız ordusunun bulunması da, Balkanların mukave. metini kat kat arttıracaktır... Bükreş, 25 (A.A.) — Reuter Ajan. sinin Romanyadaki muhabiri Ovell, Almanyanın Romanyaya iktisadi bir ültimatom verdiğine dair yalan ha. berler işas etmiş olduğundan dolayı Romanya hükümetince hudut harici. ne çıkarılmıştır. Oveli, dün akşam Bükreşten Hareket etmiştir. Gayda'nın bir makalesi Roma, 25 (A.A.) — Neuer; İtal. yan ve Alman hükümetlerinin Bal. kan ve Tuna havzalarını mütekabil nüfuz mnftakalarına taksim için Moskovaya telkinlerde bulundukları hakkındaki iddialer İtalyan siyasi mahfillerinde demokrasilerin propa- ganda eseri olarak tavsif edilmekte- dir. Voce &'İtalia gezetesinde Gayda (Balkanlarda entrika) başlığı altın- da neşrettiği bir makalede diyor ki: “İki emperyalist demokrasinin ha- inane manevraları Almanyanın oldu. ğu derecede İtalyanın da aleyhine mütevecciktir.,, Yugoslav - İtalyan dostluğu Roma, 25 (A.A) — Delgratta imza edilen İtalyan . Yugoslav itflğfları- man Üçüncü yıldönümü, dostluk teza- hürlerine sebep olmuştur. Kont Cisno, Yugoslav sefirinin şe. Tefine bir ziyafet çekmiştir. Yugos. lay Hariciye Nazırı Markoviçe gön- derdiği bir telgrafta Kont Ciano, bil- hassa şöyle demektedir: “Yugoslavya fle İtalya tarafmdan imza edilmiş olan Belgrat itilâfları iki memleketin münasebetleri için yeni bir dostluk ve İşbirliği devresi açmıştır. Bu itilâflar hayati bir ma- hiyeti haiz olduklarını ve iki mem. İeketin menfaatlerine tekabül ettik. lerini göstermişlerdir. O zaman oldu- Ru gibi bugün de İtalya ve Yugoslav. ya tarafından takip edilen #iyasetin sağlam temelini teşkil edeceklerdir.,, Kont Clano, gazetecileri kabul © derek dostluk paktının verdiği me. sut neticelerden dolayı memnuniyeti ai bildirmiş ve İtalya ile Yugoslav- yanın müşterek menfaatlerinin mü- dalaası için üç sene evvel girdikleri yolda yürümiye devem edecek! söylemiştir, PN A AY “SosyeteŞilep,.in Hisse Senetleri Satın Alınıyor (Bası 1 incide) hissedar ceman 7950 bin lira koymuş- lar. İtibari sermaye, buyurdukları gibi üç milyon olarak tasavvur ve kabul edilmiş ise de koydukları pars dan, devlet Denizyollarına intikal e- den kısım 251.800 liradır. Diğer iki hissedar da 240.250 şer koymuşlar. dır, Fakat şahsa alt olarak ta Deniz. bank Müdürü, ayni zamanda İş Ban- kasının Müdürlerinden biri daha ki, Üç hakiki şahsı da hissedar yapmış. lardır. Bir meclisi idare de kurmuş. lar ve bu şirketin idaresini bu mecli. si idareye vermişlerdir. ! “Şimdi hatırlarsınız, Münakalât ( Vekâleti teşekkül ettikten sonra mü. İnekalât işlerinin devlet idaresinde İyeniden tanzim edileceğini ve yeni hayata gireceğini buradun bu kürsüden izah etmiştim. Yani müna. kalât vasıtalarının birleştirilerek iş letilmesi bir zarürettir. Münakalât mefhumundan deniz, hava ve kara nakliyatının biribirini tamemla; ve bunlar arasında koordinasyon laşılır. Ancak bu suretle halkın ihti. Yacı için faydalı bir şekilde ve mi mir bir vaziyette işlemiş olabilir. Bu yapılmadığı takdirde tabiatile iş nâ tamam ve eski bir sistemle ve bir ne. vi vakit geçirme şeklinde devam eder gider. Binaenaleyh Münakalât Vekâ. leti teşekkül ettikten sonra Deniz. bankın vaziyetinin tanzim ve ıslahı bir emri zaruri idi. Bu meyanda De. nizbankın, bir meclisi idare teşkil e. derek ayrıca işletmekte olduğu bu Sosyete Şilebin vaziyetini de tetkik ettik, Evvelce Gemi Kurtarma Şirke. ti vardı. Bu da aymca meslisi idare teşkil etmiştir. Böyle bir takım vazi. yetler vardır. Tabiatiyle bunları tan- zim etmek ve yeni bir nizama bağla. mak meeburiyetinde idim. “Devlet Denizyolları, devlet liman ları idaresi teşekkül ettikten sonra bunların şüphesiz kendilerine göre bir nizam alması zarureti vardı. Bİ. naenaleyh tetkikatın neticesinde ser. mayesinin bundan ibaret olduğunu, sureti mahsusada feşekkül eden bir meclisi idare tarafından idare edil mekte olduğunu gördüm. Bunların ilk altı ay zrafında işletme masrafın. dan başka 30.000 lira, bu sene 46,000 lira idare masrafı yaptıklarını anladım. “Bu, meelisi idare, murakıp ve v. fak tefek idare merkeziye masraf. larıdır, Buna bir şekil vermek züru- reti vardı. Arkadaşımızın söylediği gibi Sosyete Şilebin asli mahiyet ve hizmetini kaldırmak (fikrinde deği. lim. Bilâkis onu tevsi etmek, ona ha yatiyet vermek ve daha istifadeli bir surette kullanmak İstiyorum. Bina. enaleyh bu noktai Kazar ve bu maksadı ve hakiki vaziyeti hükü. mete izah ettim ve bir takrir verdim. Heyeti Vekilede tetkik edildi Ayni sirkette, müessese de hissedar olan müessislerin mensup oldukları vekâ. letler de şüphesiz dahil olduğu halde bunun bu suretle Denizyollarına dev redilmesi kararlaştırıldı. Lâyiha bu maksatla tanzim edilmiştir, mesele. nin mahiveti bundan ibarettir. “Prensip meselesini hallediyoruz,, “Şimdi 939 senesinde bu hisselerin mübayaası için Hizm olan parayı te. min külfetini üzerimize almış oluyo. Tuz. Ayni zamanda sosyete şilebin kendisine mahsus borçları da vardır. Şumu da ilâveten söyliyeyim ki, bu işi daha evvel tahrik eden Maliye Vekili arkadaşnmızdır. Zunnediyo. rum, bu müessese bidayette 182.000 sterlin döviz almıştır. Bu sosyete şi. lebin gemilerinin satın alınmasında kullanılmıştır. Kendilerinin koyduğu sermaye 750.000 liradan İharet ol. masına rağmen böyle bir takım borç. ları da vardır. Bu borsları Maliye Vekili ben. den almak İstedi. Ben nerden bulup da vereyim? Bir formül bularak bu. nasbir şekil vermek istedik. Baska çare yoktur, Binaenaleyh simdi Eti, bank devlet müessesesidir. Deniz. bank hissesi de Devlet Denizyolları. na intikal etmiştir. Eşhasa verilen hisşeler de muvazalıdır, bunlarda Devlet Denizyollarına intikal etmiş. tir ve bizim sermayemiz srrasındadır. Sonra o ticaret şirketi, biliyorsunuz İş Bankasına efttir. İş Bankasının da bildiğiniz vechile hususü şekli vardır. Binsenaleyh gerek bu cihetlerden ve gerek şirketin mahiyeti asliyesi itibarile bir prensip ölerek bunu hal, letmek istedik, Bu, hükümette vazi. fedar olan arkadaşların da tam reyi alınarak yapılmıştır. Yani bir pron. sip meselesini hallediyoruz. Bunun içn 939 senesi için bu tahsisatın ka. bulünü Tica ettik. Bu suretle bu iş- lerin tanzimini üzerimize almış olu. yoruz. Lâyfhayı tatilden evvelki da meclise . Simdiye kadar kaldı. Bir daha kalmasın. Binaena- seninim di lük £ senlik TAN Tokat, 25 (A A.) — Dün gece sâat 20.10 geçe şimal ülkumuzda 40 ki. lometrelik bir sahayı kaplıyan bir fecri şimali görülmüş ve bu hüdise 20 dakika sürdükten sonra garp is. tkâmetine doğru uzanarak zail ok muştur, . Gümüşhane, 25 (A.A.) — Dün ge ce saat 20.15 te burada bir fecri şi. mali hâdisesi vukua gelmiştir. Develide halk korku geçirdi Develi, 25 (Tan Muhabirinden — Dün akşam burada bir fecri şimatt hâdisesi vukua gelmiştir. Bu sırada Erciyaşı geniş bir kızıllık kapladığı için, ötedenberi dağın indifa edeceği vehmine kapılan halk korkuya düş- müş, kadınlar “Erciyaş yanıyor!, di. ye ağlamıya başlamış'ardır. Fakat, hâdise biraz sonra anlaşılmış ve et rafı kaplıyan kızıllık kaybolmuştur. Macarislanda fecri şimeali Budapeşte, 23 (A.A.) Pazar skşa mı, Budapeştede ve bazı Tuna ötesi hemi hd mntskalarında fecri şimait görül Macarlstanda son yetmiş sone zar. fnda böyle bir hâdise görülmemişti. Fakat son iki sene içinde Macaristâ. nın şimali garbi muntakalarında, bi- ri 25 kânunusani 1938 ve diğeri 24 nisan 1939 da olmak üzere, iki defa müşahade edilmiştir. Fecri şimali hâdisesinin müşahade edildiği esna- da, kısa dalga radyolar hiç işitilme. miştir. Şiddetli elektrik fırtınası Nevyork, 25 (A.A.) — Alimler ta- rafından güneşteki lekelere atfolu. nan fevkalâde şiddetli bir elektrik fırtınası hemen hemen bütün Birle- şik Ameriks devleti içinde her türlü telgraf ve telefon muhaberatımı saat 11.55 ten itibaren beş saat müddetle durdurmuştur. . Şimdiye kadar bu derece siddetli bir elektrik fırtınası asla kaydedil memiştir. * Londra, 25 (A,A.) Z Dün İngilte. İngiliz, diğeri Alman olmak üzere iki yeri silâh bahis mevzuudur. İn. giliz silâhı, hafif bir gemidir. Bu ge. mi, alelâde hafif gemilerin yarı büyüklüğündedir. Bu gemiler, deni ze açıldıkları zaman, içinde hiç bir denizel bulunmadan idare ediliyor. Geminin içindeki ışıklar iki ay ken- di kendine yanacaktır, Alman tayya. releri, bu hafif gemilere kolay kolay taarruz edemiyeceklerdir. Çünkü he. defler çok küçüktür. Bu bafif gemi. lerden çok mühim istifadeler temin olunacağı bildiriliyor, İki canlı torpil Yeni Alman silâhı hakkında ise şu malümat veriliyor: “Bridlington'un 6 kilometre cenu- bunda Yorkshire sahiline düşen ye- ni tip bir Alman torpi'i alâkadar yüksek memurlar tarafından tetkik edilmektedir. “Mezkür mıntakada geçen hafta bir Helnkel tarafından atıldığı zanne- dilen bu torpil 4 metre boyundadır. Kısmen maviye boyalıdır. Bir sigara biçimindedir ve arkasında iki küçük | sivillere ateş açtıklarına dair dün pervane vardır, Torpilin üzerinde ke- za boya İle yapılmış elinde şemsiye» sile Chamberlain'in bir ds resmi mev. cuttur, “Bünün (İki camlı) bir torpil ol- duğu zannediliyor. Yani torpil ola. rak atıldıktan sonra eğer hedefe & sabet etmezse, bilâhare mayin olarak ta işe yaramalıtadır.,,, Dün batırdan vapurlar Bugün Şimal denizinde Britter adlı bir Danimarka vapuru balmıştır. Vapur 1500 tonluktu. Almanların Hugustinnes adlı vaparumn bir İn. giliz tahtelbahiri tarafından batırıl. dığı teeyyüt ediyor. Almanların, Ost Preussen vapuru. e a leyh bir an evvel müzakeresini rica ediyorum,” Bu iİzahatı müteakip kanunun maddelerinin müzakeresine geçilmiş ve kanun kabul edilmiştir. Meclis Çarşamba günü toplanacak. tr Neden İleri Gelir? Pecri simali, güneşten gelen elek- | ##ik zerreleri ile arzın nesirsisdeki | Bazların çarpışmasından ileri gelir. | Art, mihveri etrafında dörerker, hareket eden bir mıktatın veya Hi rame gibidir ve kendini bir mıkns- tri kudret sahasile çevreler. Ve © zaman eve, tellerden bir kafes fein- Öl! deymiş gizi görünür. Kafesin telle ri, kudretli larını temsil eler. Şa- Şi| yet bu irudre? ketesi, güneşten #kın İİ an. çelen eeyusz elekirik zerrele- rinis bombardımanına uğrarsa mu- vazenesi ve intizâmi bazulur ve bu yüzden müknntırt sahada son dersce mühim teşevvüşler vuku bulur. Hâdiseyi güneşteki bir takım fa- aliyetlerin, bilhassı güneş İekelerile alâkadar hir faaliyetin vileyde getir diği anlaşılıyor. Elekiriki fırtinalar olan güneş lekeleri faaliyet halinde bulundukları zamar, müstakim hate lar halinde seyahat eden elekts!k zetreleri atarlar, Ve bunlar müstakim hatlar halinde seyahat ettikleri için | bazan arza temas etmeden geçerler. Fakat arza temas ederlerse arzın her l tarafındaki milenatıs öletleri, teşev- vüy kaydederler. Ayni zamanda ha- İngilizler Içinde Denize Bulunmadan Seyreden Bir Gemilnşa Ettiler Londra, 25 (Hususi) — Bugün bir: | nun da karaya oturduğu bildiriliyor. vayl nesiminin kenarındaki İnce gaz- lar makmül bir hale gelir, ve feeri ölmeli &idisesi hasıl olur. Hüdisa, si kesilirceye xodar renin bir çok mıntakasında manya- tik. teşevvüşler, vukua gelmiştir, Bu teşevvüşler, bir zaman da telgraf ve telefon ve telsiz üzerinde tesirler yap miş ve akşama doğru neşriyat normal bir hal almıştır. Etna faaliyete geçiyor Roma, 25 (A.A.) «— Sönmüş bulu- nan Etna yanardağının ağzında tek- rar kızulıklar müşahade edilmiştir. Bu, yanardağın tekrar faaliyete geç- tiğini göstermektedir. Londra gazetelerine göre, Alman- yada demir sevkiyatı yolu biribirini takip eden darbelere uğramaktadır. Norveç hükümeti, Londradaki se. firini Norveç kara şularının ihlâl e- dilmesinden dolayı İngiltere hüküme. tine bir protesto notası vermiye me. mur elmiştir. Bu protestoya sebep mezkör sularda bulunan bir İngiliz torpldasunun bir Alman vapurunu durdurmak için top atmış olmasıdır. Sylt taarruzundan sonra Syit adasına yapılan taarruz neti- ceslnde külliyetli miktarda İngiliz tayyaresinin kaybolduğunu iddia e- den Alman propagandası, bugün Ha- va Nezareti tarafından tekzip edil. miştir. Hava Nazırı, bu şaylaların esassız olduğunu, yalnız bir İngiliz tayyare. sinin üssüne avdet etmediğini söy» demiştir. Hava Nezareti, İngiliz tayyarele. rinin evvelki gün Danimarka arazi, sinin bitaraflığını ihlâl ettiklerine ve Almanyada ve Danimarkada nejre. dilen haberleri tekzip etmektedir. Yabancı bir tayyare bogün öğleyo doğru Belçikanın merkez mınfakası | üzerinde uçmuştur. Li Hava dâfi bataryaları ateş açmış. larsa da tayyare çok yüksekten uçtu. ğu için Isabet olmamıştır. Fransız harp tebliği Bugünkü Fransız tebliği şudur: “Cephenin muhtelif ! noktalarında Memleketimizin Bazı |Vergi /âyıhaları Mıntakalarında Fecrişimali Görüldü Müzakereye Başlandı (Başı, 1 incide) İstihlâk vergisine tâbi maddelerin ekserisine yüzde on nisbetinde bir zam icrası hükümetçe teklif edilmiş. tir, İpekli, tütün, içki, kibrit, çak. mak, mamul eşya bu aradadır. Nakli- yat vergisine yapılacak yam nisbeti, yolcu ve eşya için azami yüzde beş olarak tekli? edilmiştir. Memur ve müstahdamlerden alın. makta olen hava kuvvetlerine yar- dım vergisine yüzde iki nisbetinde bir zam yapılmakta, damga resmi bir miktar daha arttırılmaktadır. Fevkalâde müdafaa vergisi Bu vergi lâyihaları arasında "“Teş. viki sanayi” muafiyetini kaldırarak halen bu muafiyetten istifade eden müesseseler için “Fevkalâda müdafaa vergisi,, namı altında yeni biz vergi ihdas eden bir Jâyiha da mevcut bu. lanmaktadır. Meçlis mahafilindeki umumi kana- at şudur ki, fevkalâde vaziyet dola. yısile vergilerde yapılacak zamlar, halkın, esnafın ve makul tüccarın te- lâşını mücip olacak derece değildir. Şikâyeti davet edecek şekilde ağır şartlar: doğuracak büyük zamlar, ri zakere mevzuu olmamak!adır. Hükü. metin teklifleri encümenlerde çok muhtemeldir ki, mühim tadiller gö. İ ecek ve ancak lâyihalar son şeklini aldıktan sonra alâkalı vatandaşlara fikir verebilecek mahiyeti iktisap e deçektir, Inönü, Yunan Kralına Tebrik Telgrafı Çekti (Başı 1 #nelde) Yunanistanın, İstiklâlini temin husu. sunda kâfi derece kuvvetli olduğunu, Balkan Antantı çerçevesi dahilinde, bütün dünya ile sulh içinde yaşamak istediğini yazmaktadır. Şehrimizdeki merasim Dost Yunanistanın Milli Bayrarı münasebetiyle dün şehrimizde de | merasim yapılmıştır. Sant on birbu- .çukta Teksimdeki Ayatriya kilisesin. © de ruhani bir âyin: tertip edilmiş Metropolit, “Yunan © Başkonsolos, Konsolosluk erkânı ve kalabalık bir halk küdlesi merasime iştirak etmis “ tir. Yunan Başkonsolosu bir nutuk irat ederek Yunanistanm İstikiği Bayramının ehemmiyetini tebarüz ettirmiştir. AÂyinden sonra Konsoloskansde bir resmi kabul yapılmıştır. Edirnekapı Dışında da Heyelân Başladı Sön yağmurların, Edirnekapı ha rcinde de mevzi! heyelânlara sebs- biyet verdiği anla; vi vilâyet nafin m tetkik edilmektedir. Kilşostaki heyelân da tetkik edil miş, vilâyete verilmek üzere raporü hazırlanmıştır. Buradaki heyelâma da yağmurların nüfuzile işba haline gelen bir kil tabakasının, meyil do layısile üzerindeki kalkerli toprak tabakasınm kaymasma sebep olduğu görülmüştür. Masmafih yağmurlar durduğu için kaymanın artık devasa etmiyeceği anlaşılmıştır. diği 5 Ecnebi Dil Bilen Memurların İmtihanı Baremde bir derece yukarıya terfi ettirilmelerini isteyenlerin geçirmeği mecbur bulundukları ecnebi dil imi tihanlarına dün Üniversite edebiyat fakültesinde başlanmıştır. İmtihana 300 kişi iştirak elmiştir. Bir hafi& sonra şifahi imtihan yapılacaktır. ———— Yeni Çin Hükümeti Ve İngilizler Londra, 25 (AJA.) — Japonya t&- rafından Çinde teşkil edilmekte ols” yeni milli Çin hükümetini mevzuu bahis eden Times gazetesi diyor KÜ “Çankayşek hükümetinin hâlâ i“ tifade etmekte olduğu müzahere'$ mevzii topçu faaliyetleri olmuştur. Rhin Üzerinde piyade atışları olmuş. tur. Her iki taraf tayyareleri faali. yette bulunmuşlardır.” * Berlin, 25 (A.A.) — Alman radyo. binaen, Japorlarin yakında kuracak” ları yeni milli Çin hükümetinin ar cak kısmen muvaffak olması ihti vardar. Yeni iderenin ortaya çıkması bi hassa şu bakımdan alâka uyandırd” cak mahiyettedir ki, Japonlar bunü tesis etmekle milletlerine sulk #u, Rhin nehrinin taşması üzerine|lifinde bulunmuş oluyorler. Faks Ziytrid hattı tarafından müthiş bir | Çankayşek hükümeti teslim olmak tuğyan vuku bulduğunu ve yapılan | fikrinde değildir. O, daha uzun mii munzam gayretler sayesinde tahri. | det mücadeleye devam etmiye Kİ batın önüne geçildiğini bildirmekte. | Mühimmata malik bulunduğu kanaö” dir tindedir, e.