5 Mayıs 1940 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

5 Mayıs 1940 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

55.940 TAN SPOR TAN Kupası Mektepliler Şampiyonası Final Maçı 1-1 Berabere Neticelendi Maçın Yarım Saat Temdit Edilmesi İcap Ederken | Oyun Uzatılmıyarak Şampiyon Taayyün Edemedi Tan kupası mektepliler futbol şam. piyonası final müsabakası dün Şe. ref ki stadında iki bini aşan bir seyirci esi önünde Galatasaray « Boğa- liseleri arasında yapıldı. Hake- min çok fena idaresi yüzünden zaman zaman tatsız ve zevksiz-bir cereyan takip eden bu iki güzide takım kar. ulaşması 1 - 1 berabere neticelen. miştir. Bu vaziyet karşısında maçın yarım saat temdidi icap ederken an. laşılmıyan bir sebeple oyun temdit edilmiyerek şampiyon taayyün ede. memiştir, Saat tam 16.30 da her Iki takım sahaya şu kadrolarla çiktılar: Galatasaray: Necmi » Ali, Talât - Abit, Halil, Mahmut . Mustafa, Ay- dın, Muzaffer, Nuri, Bülent. Boğaziçi: Halil - Süreyya, Rahmi - Enis, Osman, Necdet - Sabri, Musta. ta, 'Tesit, Niyazi, Nusret, Hakem Sami idi. Oyuna Boğaziçi başladı. İlk daki.| kalar birbirini takip eden Boğaziçi bücum'larile geçti. Fakat çok geçme. den Galatasaraylılar mukabil hücum. lara başladılar. Maç çok güzel olu. yordu. Boğaziçi yirmi beş dakika sü. ren hâkimiyetine rağmen bir türlü gol kaydedemedi. 26 ner dakikada bir Galatasaray hücumunda Boğaziçi aleyhine bir favul oldu, Kale önüne düşen atışta topu müsalt bir vaziyet. te yakalıyan Aydın Galatasarayın golünü kaydetti ve devrenin bundan sonrası da Boğaziçinin hâkimiyeti al #ında geçmesine r n vazivet de. (ne ğişmedi ve devre 1 - O Galatasarayın lehine bitti. İkinci aevre İkinci devreye Galatasaraylılar çok canlı başladılar ve oyunda hâkimiyet kurdular. Galatasaray hâkimiyeti devam ederken devrenin 14 üncü da. kikasında çok müessif bir kaza oldu. Bir Galatasaray hücumunda Bülent, Boğaziçi kalecisile çarpıştı ve hiçbir kasit olmıyan bu çarpışmada Bülen- din sol ayağı bilek kemiği kırıldı. Bu müessif kaza Galatasaraylı oyuncu. ların tabiatile maneviyatını bozdu ve tekrar başlıyan oyunda Boğaziçi Ga. latasaray kalesini tazyik etmeğe baş. ladı. Rakiplerinin maneviyat bozuk- İuğundan istifade eden Boğaziçi, hü. cumlarını sıklaştırdı ve soldan açılan bir hücumda Niyazi beraberliği temin eden golü kayda muvaffak oldu. Yalnız bu göldeki ofsayt vaziyeti, oyunu çok fena İdare eden hakemin gözünden kaçmıştı. Galatasaraylıla- rın İtirazlarına rağmen hakem bunu gol addetti ve maç da bu netice ile 1.1 bersbere bitti. ii Maçın temdidi meselesi Maçın yarım saat temdidi icap et- mekte idi. Fena idaresini kendisi de anlıyan hakem, vöki itirazlara rağ. 'nen oyunu temdit etmedi. Bu suret. le mektepliler futbol şampiyonu an. laşılmamış oldu. Her iki takım, şam. Piyonu meydana çıkarmak için tek. Tar karsılaşacaklardır. Haydarpaşa * Hayriye maçı | Final maçından evvel Haydarpa.| $a - Hayriye liseleri üçüncüyü tayin ©decek karşılaşmayı yaptılar. Her iki takım sahaya tam kadrolarile çıktı. - Şazi Tezcanın idaresindeki bu| maç Haydirpaşanın hâkimiyeti al tında geçti, Üstüste iki gol kaydeden | Haydarpaşa 2 - 0 galip vaziyete | ti. Bundan sonta Haydarpaşa müda. İsâsının hatalı bir hareketi penaltıya sebep oldu ve Hayriyeliler bunu gole sevirdiler, Bunu Haydarpaşalıların Yaptığı üçüncü gol takip etti ve dev- r©3.1 bitti, ! İkinci devrede her iki takım bütün şalışmalarına rağmen gol yapamadı. lar ve maç da bu suretle 3. 1 Hay. arpasanın galibiyetile neticelendi. i | Demirspor - Pera maçı Ankaranın Demirsporu dün Tak. sim stadında çok az bir seyirci küt. lesi önünde Pera ile karşılaşmış ve ©ranın zayıf bir kadro ile oynama. $ina rağmen 2 - 1 mağlüp olmuştur. Oyunun ilk devresi çok canlı geç. MİŞ ve ilk golü Toni vasıtasile pera kaydetmiştir. Otuzuncu dakikada) penaltıdan Sevket beraberlik golünü | TRONDHEİM MİNTAKASİNDA: Norveç Mukavemeti Yer Yer 1 incide) veç arasında yapılacak, anlaşmanın resmi bir mahiyeti kalmıyacaktır. Çünkü sulhe talip olan kumandan. lar tarafından yazılan emri yevmi İ. le Alman makamlarile bu kumandan. lar arasında geçen müzakereler İçin Norveç yüksek kumanda beyetinin muvafakatini almamış olacaktır. Yalnız Kral Haakon le hükümet erkânı henüz Norveçte bulunmakta. dır. Esasen Norveçin diğer mıntakala. rında bulunan Norveç kıtaatı ve ku- mandanları hâlâ harbe devam etmek te ve Alman ilerlemesine mâni olmu. ya bütün kuvvetlerile çalışmaktadır. lar, Diğer taraftan Londranın selâhi. yettar mahfellerinde beyan edildiği. ne göre, müttefiklerin Norveçte ricat etmelerine rağmen İngilizler ve Fran sızlar harekâta âzami enerji ile de. vam etmeğe karar vermişlerdir. Norveçte askeri vaziyet Norveçteki harekât hakkında son gelen haberlere göre vaziyet şu mer- kezdedir: Ttenâheim'in 50 kilometre cenubu şarkisinde kâin Dollu da Almanlar den hareket etmiş olan Alman müf. yezeleri muhtelif cephelerde muvsf- Galatasaray - Boğaziçi Liseleri takımları birarada yapmıştır. Devre sonlarına doğru Toni beraberliği bozan ikinci Pera golünü de yapmıştır. Ve devre bu ne. tice ile bitmiştir. İkinei devre Demirsporun çok sert oyunu ile geçmiş, fakat netice değiş. memiştir, Yalnız Demirspor sağ mü. dafii Gazi ile sol açıkları Zekinin maç esnasında ve maçlan sonra yan hakemlerine karşı sporeuluğa yakış. miyan hareketleri Halk üzerinde çok fena bir tesir yapmıştır. Golf şampiyonu Yeni teşekkül eden Golf klübünün şampiyona finali dün i sahada Zeki Rıza ile Re. şat arasında yepilmiş ve Reşat galip gelerek ortaya konan kupayı kazan. mıştır. Mili Küme maçları Milli küme şehirlerarası müsaba. kalarına dün Ankarada devam edil. miş ve İzmirin Altınordusu ile Altayı e ve Gençlerle karşılaşmışlar.. ır, Muhafızgücü - Altmordu maçında 5 . 0 gibi büyük bir farkla Muhafız galip gelmiş, Gençlerbirliği . Altay karşılaşması da, 5 - 3 Gençlerin ga. libiyetile neticelenmiştir. Bugünkü maçlar Bugün Fenerbahçeliler, Kadıkö. yündeki stadlarında Beyoğlunun en kuvvetli takımlarından OKurtuluşla bir maç yapacaklardır. Sarı lâcivert. liler bu sene kadrolarına yeni iltihak edecek oyuncuları da bu maçta tec. rübe edeceklerdir. Macaristanda Büyük Seylâp Budapeşte, 4 (A.A) — Macar ova. sındaki su baskıları yüzünden 14 bin ev hasara uğramıştır. Bunların derhal tâmiri için 16 milyon tahsisat ayrılmıştır, Taksim stadında da sabahleyin dün Peraya yenilen Demirsporla - Şişli, öğleden sonra da Galatasarayla Vefa karşılaşacaklardır. Edirne güreş müsabakası Ankara, 4 (A.A.) — Bu sene Edi. nede yapılacak olan Kırkpınar güreş giliz radyosu, Narvik'in, dün akşam müsabakalarına Beden Terbiyesi Ge. | karadan ve havadan bombardıman nel Direktörlüğü güreşçileri de işti. rak edecekler ve yağlı güreşlerden başka serbest güreş müsabakaları da yapacaklardır. . Jimnastik ve İzcilik Federasyonu Kuruluyor Ankara, 4 (TAN) — Beden Terbi. yesi Genel Direktörlüğü istişare he. yetinin 29 Nisan Pazartesi günün. denberi devam etmekte olan toplan. tıları bugün sona ermiştir. Bu top. lantılarda tahsisatın sureti tevzii ü- zerinde kararlar alımmış ve bütçeden federasyonlara ayrılacak olan tahsi. satın ne suretle taksim olunacağı ve hangi işlere sarfedileceği müzakere ve tesbit olunmuştur. Merkez istişare heyeti bundan baş. ka, beden terbiyesi ve spor mükelle. fiyetine dahil olacak bölgelerle mü. kelleflerin yerleri ve yaş hadleri hak kındaki düşüncelerinin ve bu mevzu üzerinde çalışmak üzere “Jimnastik ve İzcilik” adile yeni bir federasyon teşkilinin Başvekâlete arzını karar. Jaştırmıştır. Bir Destroyerde İnfilik Nevyork, 4 (A.A) — Los Angeles. te bulunan bir destroyerde bir infi. lâk olmuş ve gemi ağır surette hasa. ra uğramıştır. Mürettebat arasında birçok yaralı vardır. Hâdisenin bir e eseri olduğu zannedilmekte. 4-— HACI, HÜSEYİN — Macit Evrim ve Şürekâsı 1 Mayıstan itibaren en iyi yünlü — İpekli ceşitlerile satı. sayın müşterileri ne arzeder. şa Adres: Yeni Postahane DİKKAT: Şubemiz yoktur. caddesi 43. basip alınacaktır. “Taliplerin 15-0-040 tarihine kadar vesaikile birlikte Zât İşleri Müdürlüğün. 041) | müracaatları, « Devlet Denizyolları İşletmesi Umum Müdürlüğü İlânları Münhal bulunan Van şubemiz mes'ul muhasipliğine 6. cı dereceden bir mu- Öksürenlere: KATRAN HAKKI EKREM & Hakkı Katran Pastilleri de vardır. | kat mütareke müzakereleri fakıyetli surette ilerlemişlerdir. Fa. üzerine bu cephedeki bütün Alman kuman- 'danlarına vaziyete intizaren olduk. ları yerde kalmaları ve Norveçlilere ateş etmemeleri bildirilmiştir. ROSOS MİNTAKASINDA: Nor. veçliler şiddetle mukavemet etmek. te olup, hattâ burada bir Alman ts- arrazunu da muvaffakıyetle püskürt müşlerdir. NARVİK MİNTAKASINDA: In. edidliğini ve müttefik kıtaat tarafın. dan bir çevirme hareketile kuşatıldı. ğını haber vermektedir. Diğer taraftan Stökholmde çıkan Afton Bladet gazetesinin bildirdiğine göre, Narvik mıntakasında şiddeti bir muharebe cereyan Almunlar şehrin cenubu şarkisinde geri püskürtülmüşlerdir. Müttefikler görünüşe göre Narvike karşı kati bir hücuma geçmek için takviye kıtalarının gelmesini bekle. mektedirler, STAVANGER MİNTAKASİNDA: etmektedir. | Kırılıyor Stavanger ve Fornebu, üçüncü defa olarak tekrar bombardıman edilmiş. tir ve tayyare karargâhlarına ait bi. nalsr alevler içindedir. İngiliz hava kuvvetlerinin Stavan. gere yaptıkları hücum esnasında Al manlar zayıf bir mukavemet göster. mişlerdir. Bunun sebebi, pek muhakkak ola. rak tayyare meydanına evvelce yapıl piş olsn şiddetli hücumların yücude getirdiği hasarlardır. Filhakika, ha- va meydanı etrafındaki binaların ek. tır, Forrebu hava meydanına yapılan hücumlar esnasşnda, İngiliz hava kuvvetleri, daha şiddetli bir muka. vemete karşı koymıya mecbur kal. muşlardır, Fakat buna rağmen, esaslı Hanger üzerine lüzumu kadar yakın. dan dört bomba atılmıştır. Bunların çok elddi hasara sebep olduğu mu. hakkaktır. . Stokholmden bildirildiğine göre, Almanlar Nybergsund ismindeki Nor veç kasabasını işgal etmişlerdir. Bu. nun Üzerine bu mınlakadaki Norveç kıtaları İsveç hududuna doğru çe. kilmek emrini almışlardır. İsveç hu. duduru geçen yüzlerce Norveç aske. tarsfından zaptedilmiştir. Trondheim #rinin silâhları alınmıştır. Almanlara göre vaziyet Alman radyosunun dün akşam bil- dirdiğine göre, Norveçte harp eden Norveç kıtaları mütemadiyen ve par. ça parça Alman maksmlarına teslim olmaktadır. Almanlar İngilizlerin tahliye et. tikleri Namsos ile diğer bütün me. vakli işgal etmişlerdir. Buralarda İn- gilizlerin götürmiye imkân bulamı. yarak terkettikleri mühim miktarda mühimmat elde edilmiştir. Bir İngiliz zırhlısı batırıldı Yine Alman radyosunun bildirdi. ğine göre Almanlar Namsosta 10 bin tonluk bir İngiliz zırhlısını batırmış. lardır. Bu zırhlı, Almanların yeni i cat ettikleri ve ilk defa kullandıkla. rı bir bomba ile batırılmıştır. Bu bomba, bir torpil büyüklüğünde olup yalnır bir tanesi en büyük bir gemiyi dahi batırmıya kifayet etmektedir. Almanyadaki Norveçliler Stokholm, 4 (A-A.) — İsveç'hükü. eli, Alman hükümetinin müsaade. sile Almanyada bulunan Norveçlile. rin menfaatlerile alâkadar meseleler. le meşgul olmıya muvafakat etmiş. tir. 8 Yılda Meydana Çıkan Islahiye İsiâ hiye, (TAN Mühabirinden) — İslâmiye, Gaziantebin yüz ik! kilo. Eğ Hava i Harbi Şiddetlendi (Başı 1 incide) leri işitilmiş, bunun üzerine projek. bir kaza merkezidir. Burası birkaç asırlık bir ömre malik bulunmakla beraber küçücük bir köy balinde Kalmış bir kasabacıktı, Koskoca asır. ların meln ihmali, bu şirin köşemi. zi bol bağ ve bahçelerinin ortasın. da pek iptidai bir bele getirmişti. Sekiz sene evvelki İslâhiye ile bu. günkü Islâhiye arasında nâmütenahi farklar vardır. Etrafını çerçeveliyen sırtların ortasında bir cenneti e run İslâhiye, ancak sekiz senel çalışmanın mahsulüdür. Belediye reisi Hakkıyı ziyare" et- tim. Bana şu malümatı verdi: *— Kazamız oldukça eskidir. Fa. kat birçok memleketlerimiz gibisbu. rası da bakımsızlık yüzünden pek İp- tidai bir şekilde kalmıştır. Gördükle. riniz, hep sekiz, on sene içinde ya. pılmıştır. Memlekette otel buhram. nın önüne geçebilmek için altı bin lira sarfederek, yeni bir belediye bi. nası tırıp bi ikü belediyeyi de Da modern bir otel yapacağız. Yeni binamızın bitmesi. ne pek az kalmıştır. Bütün eşya ve levazımatı belediye tarafından te. min edilecek olan belediye oteli mu. hitin mühim bir ihtiyacını karşılı. yacaktır. Yulık varidatımız on beş bin li. radır, Nüfusu iki bin beş yüzle üç bin arasında bulunan bir kazada bu varıdatı arkadaşlarımızla çok çalış. mak #üretile temin edebiliyoruz. Va. indatı arttırmak için, yeni kaynaklar bulmıya uğraşıyoruz. Nümüne evleri yaptırıyoruz. Caddeler o açtırıyoruz. Şehrin modern bir hale gelmesi için elimizden geldiği kadar çalışıyoruz Antepten Hataya giden umumi ş0- semiz de, tamamen yapılırsa, burası çok mühim bir uğrak haline gele. cektir... a metre batısında bulunan yemyeşil | törler harekete geçmiş ve şiddetli topçu ateşi açılmıştır. Diğer taraftan milliyeti tamamile tayin edilemiyen, fakat Alman tay. yaresi olduğu tahmin olunan bir tay. yarenin, dün akşam İngiltetenin şi mali şerki sahilleri açıklarında sey- yettiği görülmüştür. İngiliz tayyarelerinin yaptığı keşif uçuşları Alman deniz tayyareleri tarafın. dan herhangi bir mayin dökülme a. meliyesine teşebbüs edilmesine mâni olmak maksadile, Alman Frizon ada. ları üzerinde de İngiliz tayyafeleri kesif uçuşları yapmışlardır. Bu İngi. İiz keşif tayyareleri, ezcümle Sylt üs. sünden ve Hindenburg barajından Almanların açtığı ateşle karşılaş. mışlardır. Büyük miktarda İngiliz tayyareleri tarafından gece yapılan bu büyük hareketler esnasında, hiç. bir kayap ve hasar kaydolunmamış. Amsterdam, 4 (A.A.) — Holanda bandıralr Lybelie kotrası, bu gre Harlingen limanına gelmiştir. Tayfa, Lybelle'in, İngiliz sahili yakininde, bir Alman tayyaresi tarafından mit. ralyöğ ateşine tutulduğunu söylemiş tir. Dümenci kolundan yaralanmış. tır. Kotraya düşen kurşunlar, “1940 Alman ordusu,, ibaresini havidir. Almanyadaki Talebelerimiz (Başı 1 ınelde) düerine gönderilmesi hakkında aile. lerine mektuplar göndermektedirier. Aile reisleri gölen bu mektupları hü. 'kümet makamlarına göndermek su. retile bu maddeleri Almanyaya gön. derebilmek için müsaade İstemekte. dirler, Hükümetin, ayda iki kilo sabun gönderilmesi yolunda verdiği müsa. adenin daha bazı maddelere de teş. mil bildirilmektedir. Bu ara- da ilk olarak sabundan manda kavur. ma da gönderilmesine izin verilmistir serisi, yangın bombalarile yıkılmıç. I 7 az İKİ MİLYON. Dekarlık Arazi Köylüye Veriliyor Ankara, 4 (Tan Muhabirinden) — Hükümetin uzun bir zamandanberi | tetkikle meşgul bulunduğu toprak | tevzii meselesi bugün neticelenmiş. bulunmaktadır, Milli emlâke ait bu, lunan takriben yirmi milyon lira kiymetinde ve bir buçuk iki milyork dekaz büyüklüğündeki araziyi köy. || Jüye tevzi için hazırlıklar ikmal edil. miştir, , topraksız köylü miktarının ne oldu. | lunduğu sorulmuş, bunların bir © vel halinde önümüzdeki ay içinde! | Vekâlete bildirilmesi . Maliye Vekâleti dağıtılması karar. r Jaştırılan toprağın tevzi sureti, lere ne miktar toprak verileceği, han gi mıntakalardaki toprağın tevzie sa. lih bulunduğu hakkında bir talimat. name hazırlamıştır. Bu talimatname.. de şehir ve kasabaların belediye dutları dahilinde bulunan milli em. lâke alt arazinin bu karardan istisna | edildiği, şehrin istikbali ve tevsii kımından buna zaruret hasıl beyan edilmektedir. Talimatnamenin diğer bir nokti sında milli emlâke ait olan bu arazi. nin mühim bir kısmının lâyıkile işle #ilemediği ve diğer mühim bir kıs. manın da bakımsız bir halde bulun. duğu ve bu sebeplerden dolayı bu. razinin bu şekilde tevzlinin yerli arazi tevzii işi, en kısa bir zamanda" neticelendirilmiş olacaktır, ! TERBİYE NOTLARI Kararsız Çocuklar Bilhama çocuklarin uğraşanlar heme daima yerlerinde duramayan, sebep yokken, kımıldayan, mektepte arkadaşlarına Saksı vermiyen, onları bizar eden, saçlarını, We. laklarını çeken, defterlerini karslayanı, mürekkep hokkalarını deviren, oyuncak-. larını parçalıyan, sokaklarda tramvay ray” lar üzerine tag koyan, evlerin gillerini ça- Israk kaçan çocuklarla karşılaşırlar. Bu bile sebep, eski kanaatlerin aksine © her an çoğalan fikir ve hayallerin madi “akışları değil, dikkatin dir, Bu delmi mevzu arama ekseriya & maği ve zihni inkişetla oldukça ciddi ge- cikmeler meydana geirmekten hâl kale maz. Terbiyee “kararsızlık” dediğimiz bu marazi halin birçok sebepleri vardır. Cün isi asabiyenin inkişafında gecikme, İç İf” #azat guddelerinin, - bilhassa - troit desinin - normal faaliyette bulun ğ asteni, ipornani - fıtri tereddi bu sebep” ler arasındadır. 4 Cümlei asabiyenin normal bir şekilde inkişaf edememesi, ekseriya marazi tezm- 5 hürata sebebiyet verir. Çocuk yaşılların- dan çok daha geç yürümeğe başlar, Uzün. müddet konuşamaz. Beceriksizdir. Yüzümü” Asima buruşturur, kollarım büker, ayak larını mütemadiyen oynatır.. Zekâ tubari- le bazan vüsalın fevkine çıkar, Çesu merhametsiz, hiddetli, egoist ve mtistebit- tir. Geceyi rahatsiz geçirir, uykumu seki. değildir. Dişlerini gısırdatır. Uyku du yastığı didikler. Bu gibi çocukların dex davisinde mârarı dikkate alıncak en bim şey cümlel ssabiyenin takviyesi Ve rülecek iâçlarin teskinidir. ğ Yapılan denemelerde kararsız çocuklan rın tirolt ifrazatında ifrat mevcut olduğu mişahede edilmiştir. Bu gibilerin parmak” ları titrer, nabızları çabuk atar, Çocukta kararsızlık, diğer | vasıflarından dikkate şayan bir bususiyet gösterir, J t ler, hemen dalma suda bulunuyormuş bi hemlidir. Çocuk daima yorgunluktan dirmak meseledir. Rengi sararır, solar, İpomani de asteni gibi kararsızlıktar! yük bir âmlldir. Bu gibi hallerde gö şey, müfrit fasliyeti takip eden bir Biktir. Hareketler gayri muntazam, U, mütemadi ve gürültülüdür. Çocuk bir gilin gibi koşar, güler, şarkı söyler. Sos yunup dökünür, Kendisine karşı görterin len siddet hiçbir netice vermez. Azmrm kıymeti snfırdır. Kararsızlığın husul ve inkişafında en büyük rol oymyan ömilin terbiye olduğu. da unutulmamalıdır, Aile, meklep ve İg- timai muhitle ber gün birçok kötü misale leri gören, daimi ve müşfik rehberderi © mahrum, kararsızlıkta en mühim rol oy- Bayan dikketi dalma İyi kontrol ve tdsre gdllmeyen çocuğun günün birinde yüküm-” da saydığımız kararsız çocukların vamflam rn kendisine mal ettiğini görünce şaşma malıdır. Kararsız olduğu arlaşılan bir zavallının © kendi haline terkedilmesi tmiri imkâna bir hatadır. Çocuğun ilareye, ıslaha, Yen piden terbiyeye şiddetle ihtiyacı vardır. <4 HALİS özgü. .