21 Temmuz 1941 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

21 Temmuz 1941 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

POLE — — e Telirika No, 9 Napoleon'un Prusya Kraliçesi © Üzerinde Bıraktığı Tesir o o Çok Hayret Vericidir "— Sir... Zatı şahanenize itiraf edeyim ki, bizi, İkinci Frederik- in zaferlerinden aldığımız cesa- yanılttı. “ — Bizzat siz. benim Prus- yaya karşı Mmamış mıydınız?,, * — Zatı şahanenizin kalbi çok #ptir. Kalbiniz kadar hasletli de seciyeniz var. O, şu anda benim ıstıraplarıma karşı duy- üsüz kalamaz. © “ Maalesef Madam, men- faati umumiye, ekseriya şah- si mülâhazalarla zıddır.., “.— Ben politikadan hiç anla- Fakat sizden bir tasrihde ulunmakla, haysiyet ve itibar-| n düşeceğimi hiç zannetmiyo - Napoleon, onu, gittikçe büyü yen bir alâkayla dinliyor, Krali- çe de, Napoleonun tebessümünde ir iyilik ümidi sezmiş olacak ki, rahat konuşuyor. Fakat tamo sirada, Kral yanlarına girince muhavere kesiliyor. Zaten bu mülâkat, siyasi bir ikıbet doğurmamaya mahküm dur. İmparator, Çara diyor dostluğumu anla | İolmaktan çabuk kurtarır. Niti İ kim Napoleon da, bir hayal su i kutundan doğan bu bubrsn: ça. | buk atlatıyor, Ve Çara, yani dün- | lik idere heyeti raporunu, âzadan İyanın bu diğer sahibine İhsyeli bir proğram yollu lerle örtüyor. Ondaki bu ruh ha. letine kimsenin aklı ermiyor. Bun dan hayrete düşüyorlar. Bu hali siyasi sebeplere veriyorlar. Fakat, rakamlardan hoşla - n bu kafa, kendisini hü- zünden, melâlden ve ıztıraba esir , şöyle “— Rus, Fransız ve de biraz Avusturyaldan mürek - madan, İngiltereyi tirtir titre tir ve onu Avrupa kıtası üze- rinde dizüstü amana getirir, Ingiltere Avrupanın dizlerine kapanır. Buna karar verişimiz den tam bir ay sonra, ordu Boğaziçi kıyılarmda buluna - bilir, Bu darbenin aksi, tâ Hin: distanda çın çın öter, Bu iş ancak, zatı şahanaleriyle vuku bulacak bir mülükatımızda gö rüşülebilir, Her şey, 15 mart- , “— Prusya Kralı, tam vak- Kraliçeye her şeyi ovadetmiş olacaktım. Çünkü ben, bu de- zece alımlı bir kadın daha gö) medim. O kadar ki, insanın, 6- nün başından bir taç alacağı ya, ayaklarının dibine bir taç daha koyası geliyor!,, € : ** Kraliçenin intibar ğu hissini karısına yazdığı İĞ mektupdada gizlemiyor, r ki: era kraliçesi, hakikat bir kadın. Bana karşı hai hu da davranıyor. Fakat sa- kım bunu kıskanmıyasın. Emin > olasın ki, ben kendimi ve mille timi, üzerinden her şeyin w kap gittiği yağlı bir muşamba, ya çevirmişimdir. Çünkü ben, © çapkınlık etmenin, bana çok pahalıya mal olacağını bilirim.,, 'Napoleon'un vaktiyle kendisin “Canavar!,, diye bahsetmiş. olan Prusya kraliçesi üzerinde bıraktığı tesir ise daha hayret ve. ricidir. Kadın bu hislerini şu cüm İlerle ifade ediyor: — “Başı çok güzel. Yüzünün şileri, mülâhazalı bir adam ol- wi gösteriyor ve insana bir na imparatorunu hatı ülümsediği zaman ağzı, iyiliği ni ifade ediyor!,, “Napolcon'un en büyük fetihle- ri birisi de budur. Kin dolu bir kalbi, ona her istediğini ver. neden fethetmek, zaferlerin en ücüdür. Napoleon Prusya'yı kıs men İnhilâlden kurtarıp, kıraliçe- ri arabasına götürürken, kraliçe hâlâ, imparatordan, kendisinin di minnetterliğını kazanmasını ediyor. Fakat Napoleon; — “Ne istersiniz madam, di- yor, ne yapalım? Ben acınacak bir adamım. Buda benim kötü ta- lihimin bir tecellisidir., * * ya geçmek hülyası sırada Paris ne haldedir? © de Nspoleon yine hatıraların. Paristen şöyle bahsediyor: — Kabil değildir ki, Avru .panın bir ucunda, Paristen iki bin fersah uzakta bulunduğum zaman, kötü vatandaşların pay- dahtımı karıstırmaları için mey. Nitekim, şimdi de, en uzun sü ten İam oh aylık seferden sonra, hükümetin dizginlerini eline al koşacaktır. Zira ürkerek ektedir ki, muteriz Parisli, önün nüfuzu altından kurtu kaçmıya başlamışlardır. Alay ir, şarkılar, bulvarları şenlen lirmektedir. Halbuki, şehrin, o - seferleriyle eğlenmesi, ve 4 müstehzi davranması bitta hoşuna gitmiyor. Ona göre, Pa rislilere, kadife bir eldiven için. de demir bir el lâzımdır. Bunun içindir ki, gazetelerle "tiyatrolar üzerine yeniden sert bir sansür konuyor. Ve her şeyi “yenid avuçlarının içine almak n, bir çok işler yaparak yoru- İuyor. Gece yarıları uyanıp kal k o kadar çok çalışıyor ki, kasabı perişan oluyor. Mide ağrır p artıyor. Napoleon © zaman, yine, tıpkı gençlik çağındaki gibi Taeltili ve mahzundur. Rüzgâr n, deniz gürültüsünden b eyi ve İtalyan mu çaldıkları, söyledikleri do: tan evvel kararlaştırııp İmza. lanabilir, Mayısın birinde kita- larımız Asyada ve ayni tarih- te, zatı şahanelerinin kıtaları Stokholmde bulunabilir. O za- man İngilizler, havanın yüklü bulunduğu hadise ve vakaların ağırlığı altında ezi kahır. Zatı şahane: , ben de sulbün tatlılığı ve ömürlerimizi geniş imparatorluklarımızın or tasında geçirmeyi tercih eder, dik. Hem de her şeye tercih ederek. Fakat, kaderin emretti ği şeyi yapmak, hikmet, kiya- set ve siyaset iktizasıdır. An - cak, o haldedir ki, simdiki ha- diselerin ve vakalrın mukaye. sesinin, son asrın gazetelerin de değil, tarihte aranacak kabil den şeyler olduğunu halâ gö- rüp anlamak istemiyen o cüce- ler sürüsü imana gelecektir. Şu birkaç satırla, zatı şahane. nize, bütün ruhümu ifede et - miş olmakla bahtiyarım!,, Bütün ruhunu mu? Bilâkis, Napoleon, bu mektu - ruhunu değil, onun ançak bir kısmını ifşa etmiştir. Çünkü, esasları sağlam hakikat- lerle dolu olan bu cümleler, çok! dikkatle cilâlanmıştır. Hakikatte onun zihni Şarlömanyn hayaliyle doludur, » * Sel değil nehir dına Napoleon denilen az” gın sel, artık geniş bir ne- hir olmuştur. Denize doğru da - ima daha muhteşem inen bir ne. hir ki, suları yerede ise bütün dünyanın sularına karışacaktır. Yıpratıcı faaliyetinin izleri, artık olgunlaşma simasmın bütün çiz- gilerine ve kalbine kazılmıştır. lenme saatleri büsbütün azal tunçtan bir heykel gibi dikilmiye davranmak tadır. (Arkası var) * zonda cemiyet âzasından dilsiz Ib , | Sergi Galatasaray lisesi binasın - Dilsizler Yıllık | Kongrelerini Dün Yaptılar Sağır, Dilsiz ve Körler Mektebi Bu Yıl Açılacak Istanbul sağır, dilsiz ve körler cemiyetinin senelik kongresi dün Eminönü Halkevinde yapılmış- tır, Kongreye 120 âzadan ancak yarısı iştirak etmiştir. Dün kon - greye gelen âzalar arasında şık giyinmiş genç kızlar nazarı dikka ti celbetmekteydi. Kon; açıldıktan sonra, sene. bir genç kendilerine mahsus işa- retlerle izah iş ve çok alkış - | lanmıştır, Rapor aynen kabul €- dilmiştir. Bundan sonra umumi işlerin müzakeresine geçilmiş ve Trab . rahimin gözleri yavaş yavaş kör olmak tehlikesine maruz bulun - duğundan Istanbula getirilerek tedavi edilmesine, leyli ve niha- ri sağır, dilsiz ve körler mektebi- nin bu ders yılı buşında mutlaka açılmasına, cemiyetin mali vazi yeti müsait olmasa bile, âzanın bu işi için yardıma çağırılmasına, İz- mirdeki sağır, düsiz ve körler ku- rümunun feshine, sağır ve dilsiz kız ve erkeklerin biribirleriyle evlendirilmesine karar verilmiş reisliğine tekrar Sü - Gönen seçilmiştir. Bir Çocuk Havuzda Boğuluyordu Beş yaşında, Ibrahim adında bir çocuk, dün Şehzadebaşı ca - deki havuza düşmüştür. Küçük yaramaz, etraftan yetişenler ta - rTalından kurtarılmış ve hastaneye Kaldırılmıştır. Dört Arkadaş Kavga Etmiş. ler — Yenikapıda bir gazinoda ça lışan Süleyman, Hilmi, Şevket ve Memduh adında dürt arkadaş dün Kemalpaşa caddesinden geçerler- ken orlarında kavga çıkmış ve Sü leyman; polise müracaat ederek, arkadaşlarının başını yardıklarım söylemiştir. Süleyman hastaneye kaldırılmış, Fehmi, Şevket ve Memduh yakalanmıştır. Yangın Çıktı — Halâskâr Gazi İ esddesinde aşçı Pandelinin sigor- tasız dükkânında dün yangın çık İ mış, fakat büyümesine - meydan verilmeden söndürülmüştür. Yapılan tahkikata, yangının bacada biriken kurumların te» mizlenmesi için, müstahdemler . den birinin döktüğü gazla çıktığı anlaşılmıştır. ge Yerli Mallar Sergisi Açılamıyor Milli sanayi birliği yerli mal lar sergisinin açılması için teşeb. büse girmişti. Ticaret (o Vekâleti serginin açılmasına dair henüz müsbet bir cevap vermemiştir. da açılacağı için, şimdiden hazır-| lıklara başlanması lâzımdı. Bu se| İne serginin açılmasma imkân gö- rülememektedir. olis szametle | caddeden yukarı sıkıyordu. Onun bu aza sadece bir alışkanlıktı, Gösteriş ola» mazdı; çünkü, esişinde, bir yağmur tadı sezilen keskin bir rüzgâr, eadde- yi bosaltmıştı; İn cin top oymuyor- du. © İri yarıydı, Elindeki İâstik sopa - siyle rüzgârda ehil dnireler çiziyor, üç - beş adundu bir durup, etrafıma göz gezdirdikten sonra, üslü bir alığ- kanlıkla kapalı dükkân kepenklerini yokluyordu, Caddenin. girintili de, kulabalıkça bir bi “dönemecin » lar kümesi - nin önünde yavaşladı. Ornda, leş bir| kapı aralığında, bir adam duruyordu. Ağımda yanmamış bir sizara 'varğı, Polis kendisine doğru yaklaştığı s0- zada, o acele acele konuşmuya baş” Tadi: — Bir şey yok, Bay polis Yalnız hir arkadaşımı bekliyorum. 20 ya evci verilmiş « bir söz. Bize tuhaf geliyor, değil mi? Bakın, anlatayım: İşte, gurssr, em şu dükkümn bulun- duğu yer, 20 yıl evvel bir lokantay- Ar, Joe Brady Yokantası,, — Evet, beş sene evvelibe kadar öyleydi; sonra yikilde, ve Arilittak! adam, bir kibrit ya- karak sigarasını Şaktı. Işıkta, sert bakışlı, kemikli, dörtköşe, renk- SİZ bir yüz, ve sağ kaşın üstünde, be- yaz'bir yara İzi gözükmüştü. Krava- tında, iri bir elmas iğne parlıyordu: — 20 yel evvel bugün, şurada, Joe Brady İnkantasmân, en İyi arkada- unaklı, melllii hayaları dinler- p Jarın parıltısını abajör- ii dem, İmimy Wells ile yemeği bereber gemiştik, dire devam eti İkimiz, HIKAYE mii avlusunda oynarken bahçe -| TAN RL A Rİ MUĞLADA COCUK YUVASI AÇILDI | Muğla (TAN) — Çocuk Esi geme Kurumu Muğla şubesi bir çocuk yuvası tesis etmiştir. Yu - açılma töreninde kalabalık Tasarruf Bonoları Satışa Çıkarıldı bir kitle hazır o bulunmuştur. Resimde küşat resminde bulu -| Barlardan bir gurup görülmek - ' Bonolar İstenildiği Zaman Kolayca Paraya Tahvil Edilebilecek, Vadenin Bitmesini Beklemiye Lüzum Kalmıyacak Tasarruf bonolarının * dünden itibaren bankalarda, Milli Piyan go gişelerinde de satışına başlan. mış, bönoler kambiyo ve esham borsasına da kaydedilmiştir. Dün şehrimizin muhtelif banka gişe - İerinde binlerce bono satılmıştır. Halk bonolara büyük bir alâka göstermektedir. Bonolanın ekseri müşcerilerini, sermayesini işlet - mek için saha bulamıyan küçük tasarruf eshabı teşkil etmekte; di, bugünkü imkânlar dahilinde yüz liraya bir senede altı lira fa. iz temin eden saha mevcut de; dir. Tasarruf bonoları bunu te etmektedir. Tasarruf bonosu alanlar yüksek bir fnizle kendi lerini korumuş hem de Mili dafanmızın artan ihtiyaçlarını kar şılamak için Devlete para ikraz etmiş olurlar. y Bönolar hâmiline mahsustur ve hazinenin kefaleti altındadır. Bonolar; bütün bankalarla şu be ve ajanslarında, Milli Pi go idaresinin Tösmi'sulış gişe'e - rinde ve banka olmayan yerler- de malsandıklarında satılmakta - dır, Bonoları satın almak, başkası. na devretmek veya vadesinde be delini herhangi bir bankadan, Milli Piyango resmi satış gişele- rinden, banka olmıyan yerlerde malsandıklarından tahsil etmek kabildir. Bunun için hiçbir mus- mele ve merasim yoktur. Vadesin de para geri alınmak istenmezse vadesi gelen bonoyu derhal ye- ni bir bono ile değiştirmek ve 4. radaki faizi bir defa daha peşin almak kabildir. Bono fiyatları her keseye el - verişlidir. 5, 25, 100, 500 ve 1000 liralık kupürler vardır. Vade müddetleri Vadeler kısâdır. Her kupürden 3 aylık, 6 aylık ve bir senelik bonolar mevcuttur, Yani 5 lirahk bonodan 3 aylık, 6 aylık ve bir senelik olmak üzere üç nevi Var- dır. Diğer kupürlerden de ayni suretle üç neyi mevcuttur. Faiz peşindir. 3 ay vadeli bir doat ........ea hem! | edilmektedir. Bundan dolayı 100 tasarruf bonosu 94 4, 6 ay vadeli bir tasarruf bonosu 76 5, 12 ay vadeli bir tasarruf bonosu $$ Ö faiz getirmektedi Faizler bono satın almırken, bo no kıymetinden tenzil edilmek suretiyle ödenmektedir. Yani bir sene vadeli bir bono için 94 lira verecek ve buna mukabil bir se ne sonra 100 lira elde edeceksi - niz. Muhtelif kıymet ve vadeli bonoların faizleriyle satış kıyme- lerini gösterir cetvel ilişiktir. Bono, para demektir Bono faizleri peşin ödendiği İ- çin faiz nisbeti hakikalte biraz daha yüksektir. Meselâ $£ 6 faiz li 100 Hiralık bir bono için 94 lira verilmektedir. Faiz peşin alındı. ğı için 94 lira ile 100 lira elde liranın değil 94 liranın bir sene- lik faizi olan 6 lira alınmaktadır. Bu hesapça elde edilen faiz haki- » 6 değil © 6.38 dir, Bop, <lmak için verilen x bağlanmış değildir. Tasarruf bo- nosununosunu istenildiği anda paraya kalbetmek kabildir. Vâde dolmadan paraya ihtiyaç hâsıl o. lursa herhangi bir bankaya mü -| racaat etmek kâfidir. Bankalar bunu faizinden yüz- de yarım noksaniyle bonoyu der- hal iskonto ederek bonoya yatırı. lan parayı iade ederler. O halde bonoya yatırılan para dalma pa- Fadır. Tasarruf bonoları Borsada kote edilecektir. Binde bir kurtajla muamele görecektir. Bono faizle ri her türlü vergi ve Tüsumdan muaftır. Hülâsa edilecek olursa: Tasar- Tuf bonosu almakla şu faydalar elde edilecektir. 1 — Paranızı emin bir surette yüksek bir faiz iemin edeceksi- NİZ. 2 — Bu faizi bonoyu salına. lırken peşin ülacaksınız. 3 — Mili Müdafsanın artan ihtiyaçlarını karşılıyacaksınız. 4 — Kendinizi tasarrufa alış - tıracaksınız. sereraaesessesese 20 YIL SONRA... s.a.a. Karşı kasşıya, O dünyanın en yaman delikanlısıdır, İkimiz de o Nevyorkta doğmuş, beraber büyümüştük, Kardeş gibiydik. İçtiğimiz ayrı gitmezdi. Ben, 118 yaşmdaydım, 6 yirmi. Ertesi gü- nü, sabah erkenden, kmmetimi ara - mak Üzere, garba doğru, uzun bir yolculuğa çıkacaktım, Jimmy Nev- yorkla kalıyordu, O, bu şehre vur- gundu, sizin anlıyacağınız. İşte o ge- es, 20 yıl sonra, ayni gün, ayni sa- att, yine burada buluşmayı sözleş- tik, — Çok meraklı bir şey. Epeyce de üzün zaman, doğrusu, Arkadaşınız - dan, o gündenbezi, hiçbir haber mi- adımız. mi? — İlk günler o mektuplaşıyorduk, Fakat bir zaman sonra, birbirimizi kaybettik, Garp, geniş toprak; uçsuz bucaksız. Ben de, bir gün bulundu- um yerde, öbür gün bulunmadım, odlaştım, durdum. İşte böyle, Bay p9- lis,, Siomy eğer yaşıyorsa, ne yapıp yapıp gelecektir. Unutmaz 6. Ben, bu gece, bü szatle, burada bulunabilmek için, 1000 millik yoldan | geliyorum. Siz onu tanımazsınız, onu görmek bu #ahmete değer, doğrusu. Cebinden, kapakları almas eaikmalı kymetli bir saat çıkardı; — On bire üç dakika var Tam on birde ayrılmıştak, Yazan: O. Henry — Çeviren: Ha - Ça — Gerpta, kismetiniz açık çıktı, galiba? — Ne diyorsunuz! Jimmy benim - Kinin yarısına kavuşabildiyse, ne âlâ! Zaten o, “yavaş, bir çocuktu, Zaten Nevyork adamı körletiyor. İnsanm ustura gibi keskin olabilmesi için, garbın bileği taşma vurulmaz lâzım, Polis lielik sopasını havada çevi - rerek, birkaç adım yürüdü: — Eyvallah! Bana milssade, Arks- daşınız, inşaallah, sağ salim gelir. Bi- raz gecikirse onu beklemiyetek mi- siniz? — Tabit, tabil bekliyeceğim, O za- ten gecikmez ya! Gecikse bile çok çok yarım sayt sonrs herhalde bu- radadır. Ne diyorsunuz siz, 6 ölü olsa cenazesi gelecektir. Güle göle Bay polis, Polis Kepenkleri yoklıya | yokliye, yalpalr bir yürüyüşle yoluna devam etti, * A imdi, ince, soğuk bir yağmur çi- geliyordu: rüzgir daha da pert- leşmişti. 20 ye önceki bir söz. için, aealp bir sadakatle bin millik yoldun gelen adam, sigarasını içiyor, bekli - yordu, Daha 20 dakiks kadar olduğu yer- ; arel de, olduğu gibi kaldı, İşte nihayet, uzün paltosunun yakası okaldırdmış, uzun boylu bir adam, karşı kaldırım- dan acele acele ona doğru geliyordu. Yaklaştı ve şüphe İçinde: — Sen misin Bob? diye kekeledi, — Sen misin Jimmy Wells? Yeni gelen, onun ellerine sarıla» rak: — Hey, Allahım! diye derin bir hefes koyuverdi. Sağ kaldekça, seni burada bulacağıma emindim. 20 yü da ne uzun! Eski lokantanın da ye- rinde yeller esiyor, Bob! Keşke 0- aydı da, yirmi yü evvelki gibi, iki. miz başbasa, yine şöyle bir yemek yeseydiz. Eh, garbı nasıl buldun bax kalım? — Mükemmel! Garp benden hiç- bir şey esirgemedi, Ne isteğimse bo- vun eğdi. Amma, bana bak, bakayım, sen çok değişmişsin, Jimmy, Bu ka- dar boylu değildin gibi, geliyot bana. — Yirmisinden sonra serpilâim. — Eh, sende ne var, ne yok? Nev- yorkla başın hoş mu, ha? — Şöyle, böyle! Bir dairede çalı siyorum, Haydi, Bob, bir vere gi lim de daya daya gevezelik ederiz. 4 * olkola yürüdüler, Gerpten ge- len, koltuklarını kabarta ka- Otomobil Lâstiği Getiriliyor Lâstik Fabrikatörleri Port Sait'e Kauçuk Siparişi Verdiler Yakında memleketimiz piyasa sında muhtelif yerlerden mühim miktarda otomobil lâstiği gelecek tir, Bir otomobil ucentesi 5000 adet, resmi müesseselerden bi ri de 7000 adet, otomobil lâstiği sipariş etmi Bu Siparişlere ait akreditif lisans muameleleri ikmal edilmiştir. Diğer taraftan bir acenteye ait Basrada bulunan 2000 adet lâs - tik de bir haftaya kadar memle .| ketimize gelecektir, Ayni zaman da Portsaitten de otomobil lâstiği beklenmektedir. Tâstik fabrikaları, Portsaitten kauçuk siparişlerine başlamışlar- dır, BELEDİYEDE : 24 Saatte Verilen Muhtelif Belediye Cezaları Yirmi dört saat zarfında, fırın. lardan alınan 286 sdet noksan ve zinli ve bozuk ekmek müsadere edilmiş ve 24 esnaf cezalandırıl- muştur, Silivrikapıda, belediyenin yap- tağı sıkı bir kontrol neticesinde Boyo isminde bir fırın sahibinin ekmekleri kuyu suyu ile yaptığı görülmüş ve ekmekler müsadere edilerek fırıncı cezalandırılmıştır. Boyo, hıfzıssıhha kanununa a - demi risyet ve muhalif hareke - tinden adliyeye verilmiştir. Mısır Çarşısı — Bu hafta için- de Mısır çarşısının perakende mey va ve sebze hâli baline ifrağına başlanacaktır. Uç ay içinde çarşı nın hâl haline getirilmesine çalı şılacaktır. Mısır çarşısı ile beraber istimlâk edilen Kuşçular pazar şimdi Sirkecide Hocapaşa hama. mı karşısında yapıl . Ne ride kuşçular için devamlı bir yer temin edilecektir. Çöp Fırınları — Şehrin dört muhtelif mıntakasında yapılacak olan çöp fırınlarının evsafı hakkın da dün belediyeye bir Macar mü hendisi tarafından bazı malümat verilmiştir. Verilen malümatın faydalı olduğu görülmüş ve ha - zrlanmış olan çöp fırını plânla - yn tâdiline karar verilmiştir. Yeni çöp fırım plânları hazırla - nınca koordinasyon heyetine gön derilecek ve tasdiki istenecektir. Taksiler — Bütün taksilerin alışmasına müsaade kararı vilâ - yete tebliğ edilir edilmez şehri - miz de mevcut 800 taksi birden çalışmıya başlıyacaktır. ——— Talebe Kıyafeti Maarif Vekâleti ilk, orta ve li. se talebeleri için bir kıyafet tali- matnamesi hazırlamıştır. o Taşe müsteşarlığından temin edilecek ucuz bir kumaşla yapılacak olan elbiselerin bütün talebe tarafın - dan giyilmesi mecburi tutulacak- tır. Bu elbise ile beraber talebe kasketi de giyilecektir. barla macerasını anlatmıya başla” miştı. Öbü:ü, paltoscunun geniş yaka- ğı içine sinmiş, merakla dinliyordu. Tâ, köşedeki, elektrik işıkleriyle ya- han açık sezahaneye doğru gidiyor- Mardi, Önünden geçerlerken birden - bire dönüş, bol ışıkta, birbirlerinin yüzüze baktılar, Garptan gelen, olduğu yerde dur- du ve ani bir hareketle kolumu çeke“ veki — Sen Jimmy Wells değilsin, diye hırladı. 20 sene uzundur, #rıma, kar- Raburun bir adamı burunsuza dön- dürecek kadar deği! — Evet, amma, 20 yil, iyi bir ada- mı kötüye çevirmiye yetişir. On da- Xikadır elimizdesin, yani yakayı kap- tırdın, “Kayak Bob... Şikogo merkesi bugünlerde bu taraflera düşeceğini öğrenmiş, seninle görüşmekten şeref duyacaklarım — telgrafladılar. Doğru yürüt Hah, söyle, hizaya geli Ha bek, az kalem unutuyordum: İşte. sana bir tezkere, AL, şu ışıkta oku, Onu, bizim gece devriyesi polis Wells gönderiyor. Gerptari gelen pusulayı açtı; sakir #özüküyordu: fakat okuyup bitirdiğ raman, eli hafifçe titremiyo başla» smaştı, Tezkere kesaydız Bob; Sözleştiğimiz yere, tam saz- tinde geldim, Sigaranı yakmak icin, çaktığın kibrit, bana, Sika go merkezinden İstenen "ada- mın,, yüzünü aydınlattı. Nasılsa kendim yapamadım, elim yarma. dı, gidip yabancı bir sivil gön- derdim. 21-77-9481 ar İFrancala Satışları Tanzim Ediliyor Raporu Olan Hiç Kimse Francalasız Bırakılmıyacak Yapan tetkiklere göre en çol francala yeme raporu #lan semi ler Eminönü ve Kadıköy mınta” kalarıdır. Kadıköy mıntakasınf -İdahil olan yerlerden Usküdarda" ki francala satış şubesi 280, Bey« koz francala satış şubesi 40, Yel değirmeni ve Kadıköy iskelesi 8) nındaki francala satış şubeleri) 2112 raporlunun ihtiyacmı kar © şılamakta ve o mıntakadaki has” lere verilen 80 kilo francalâ ile beraber Kadıköy imntakas günde sekiz çuval yani 688 &ild francala istihlâk etmektedir. E * minönü mıntakasında 2740, Be * yoğlu mıntakasında 1820 adalaf mıntakasında 1205 raporlu bulun maktadır, Bu hesaba göre dört mıntakaya ayrılan İstanbul bel& diyesi hudutları içinde 8197 ra * porlu bulunmaktadır. Yine bü dört mıntaka dahilihdeki mevcut hastanelerde günde 349 kilo fran cala istihlâk edilmektedir. Bu be saplara göre ber gün Kadıköyü” ne verilen 8 çuval, adalara veri «| İen 4 çuval, Eminönü ve Beyoğlü mıntakalarına verilen 9 ar çu francala unu ile şehrin bugünkü günlük francala ihtiyacı karşıladı! maktadır. Maamafih belediye he£' gün birkaç çuval francala unü stoku bulundurmakta ve vekâlet8. yapılan teşebbüslere göre çocuk 4. İar için de francala tevzi karnel$ ri hazırlanmaktadır. ! Çarşamba sabahından itibareti! yapılacak karne tevziatı ile #fran*| cala satış ve alış işleri kati su * rette halledilmiş olacak ve hiğ| bir raporlu İle hastanede teda edilen hasta froncalasız kalmıyas caktır. ADLİYEDE, Bir Muhtekir Dün | Adliyeye Verild. Sebze tohumları ihtikârma mi ni olmak için sıkı bir kontrol des vam etmektedir. Fiyatları müras | kabe komisyonu memurları, dün || ispanak tohumunu yüksek bir fi“ yatla satan Dikran adında birini yakalamış ve adliyeye teslim et* miştir Hapis Yatacak — Nikat ismin* de bir genç kadının evine Zorla girip kendisini döven ve hakaret te bulunan, Şevket dün asliye bi rinci ceza mahkemesi tarafından 1 ay hapsine ve 25 lira para ce” zasına mahküm edilmiştir. Mahküm Oldu — Evvelki gün Çakmakçılarda Sünbüllü hands 8 numaralı dükkânında, 25 top patiska saklamaktan suçlu Mu - harrem Sucu dün asliye 2 ceza mahkemesinde 25 lira nakdi cezaya ve bir hafta müddetle dükkânmin okspalı o kalmasına mahküm olmuştur, Bir Çocuk Haşlandı — Orta « köy Revatci sokak 15 numaralı ev de oturan Hakkı kızı bir buçuk yaşındaki Nermin, apdest etmek üzere oturduğu sandalyeden man galda kaynamakta olan suyun üzerine düşmüş ve muhtelif yer. lerinden yanmıştır. Nermin Ül Etfal hastanesine kaldırılmıştır. Eminönünde Tramvay Garı Yapılacak Şehircilik o mütebassısı Prost Eminönü meydanmın müstakbel imar şekli etrafında etütlere baş” lamıştır. Hazırlanan $eni plâna göre Yenicamiin önünde bir “tramvay gahı,, yapılacak ve İram vaylar buradan muhtelif hatlara tevzi edilecektir. Gar meydanın Sirkeci cihetinde olacaktır. Emi- nönü meydanında bir de kapalı durak yücude getirilecektir, Bigada Meyva Bolluğu | Biga, (TAN) — Şehrimizde bu yıl, fevkalâde bir meyva bolluğu vardır. Civar vilâyetlere de sev ” kiyat yapılmadığı için çok nefis bardak eriklerinin kilosu beş kü. | ruşa, iri şeker armutlarınn ki - losu da yüz paraya sutlmakta - yandan da karpuz yetiş” ği için meyvann kıymeti düş - wektedi, —— — Dimetukada Fenni Mandıra Biga (TAN) Dimetoka nahiye * | sinde fenni bir mandıra yaptırıl * mıştır. Nahiyenin muhtarı Mus” tafa tarafından vücude getiriler bu güzel bina, köy sandığına 2€-j lir temini için bir sene müddetiz | peynireilere 450 liraya kiraya verilmiştir.