18 Mart 1937 Tarihli Türk Dili Gazetesi Sayfa 4

18 Mart 1937 tarihli Türk Dili Gazetesi Sayfa 4

MadridCephesine Ye- ni Kuvvet Sevk Edildi.. (Baştarafı 3 üncü sayfada) fırka general Moncini ku mandası altında olarak ge çen Şubatın altısında Sicilya vapuru ile limana çıkarılmış ve oradan evvelâ Sevilla ve bilâhara Gaceres, Almazon Vallodolid yolü ile Guüadal Jara cephesine sevkedilmiştir. Binbaşı Luciano bu fırka- nin İtalyadan bütün harp levazımı ile birlikte ayrıldı ğaını yani beraberinde birçok top, mitralyöz, aley makl- nesi ve gaz makinesi getir- | diğini ilâve etmiştir. Valansiya, 17 (A A Burada bulunan Fransız ve | Belçikalı parlâmentö dele- geleri bir tebliğ neşrederek | İtalyan — binbaşısı Luciano Syivianın beyanatını hemen | aynen kaydetmişlerdir. Bu tebliğ ile beyanata şunlar | ilâve edilmektedir: Biz bu süretleademi mü- dahale politikasının nasıl bir | dolambazjıktan ibaret oldu- #una dair en kati ve reddi | kabil olmıyan bir delil elde #tmiş oluyoruz. Görülüyor ki sade bir dahili herp ka- rpsunda değiliz. Bu bharp bütün bir milletin ecnebi te- | tilânı tehlikesi altına düşen memleketin mülki tamami yetini müdalaa için kabra- manca bir mücadelesidir. Alman ve İtalyan faşist or- duları İspanyanın sevkülceyş noktalarını bu suüretle ele geçirmekte, harp aletlerini bi âhare bütün Avrupanın sulhperver milletlerine karşı kullanmakta, İspanyol mil letinin yaralarla dolu etleri üzerinde tecrübe etmekte dir., Tebliğ bundan sonra Cu mhuriyetçi İspanya ya faal bir iç birliği gösterilmesini temenni etmekte ve İspan- ya cumhuriyetini kurtarma nın dünya' sulhunu — kurtar maya muadil olduğunu bil- dirmektedir. Parle, I7 (ALA ) — Bir haylı zamandanberi Marsil- ya civarında korkunç hay dutluk haberleri ortalığı at- İtüst etmektedir. Amerika Gangeterlerinin kullandıkları weullerin de üstünde — ta- bir caizse — daha asri usul ler ile şekavette devam eden bu çetenin son yaptığı hır- sızlık - evvelkilerden — daha çok cüretli olmuştur. Alx-la Provence şehil- nin en kalabalık caddelerin- den birinde akşamın saat dokuzunda bir sokak başını dönerek “Maraşal Fos, cad- desine girmekte olan posta kamyonunu alıp kaçmışlar dır! Posta kamyonunun şo- Förü bu sokağa döner dön: mez kırmızı. bir kamyonun yol üstünde durduğunu gö TÜRKDİLİ Pazartesinden başka her gün çıkar Siyasal gazete.. Yıllığı: 800 Kuruş Altı Aylığı:400 Sayısı: 3 Günü geçmiş ııyılu 25 kuruştur. ADRES: BALIKESİR TÜRKDİLİ | _E_ı) | rverek tevakkuf etmişti He- men o anda ellerinde rö- verver tutan iki kişi Özeri ne hücum ederek şöfere a şağı inmesini emretmişler ve itaata mecbur kalan şoförü kendi - oötomobillerine alıp posta kamyonunun şoförü mevkiine de diğer bir arka daşlarını oturtmuşlardır. Bu sahne yıldırım süratiy: le nihayete ererek her iki kamyon akşamın en kalaba: hık saatinde ve baştan başa sokakları do'duran ahalinin gözleri önünde süratle yol | almağa başlamışlardır. Hay- dutlar esir ettikleri posta şoförünü kendi kamyonları içinde bir. köşeye sıkıştınp gözlerini de bağlamış bulu nuyorlardı. Biribirini takip eden iki kamyon bir hayli kilometre aldıktan sonra bir ormanın yanında durmuştur. Esir ettikleri posta şoförünü burada serbest bırakmışlar, fakat giderken başını arka sna çevirirse hemen öldü- rüleceğini — tenbih — etmeyi unutmamışlardır. Zavallı şoför hayatını kur- tarmak sevincile Kalant is tikametini tutar ve birçok zahmetlerden sonra ancak gece yarısı buraya varır ve hemen polis merkezine mü- racaat ederek başına gelen- leri anlatır. Bu a Aix la- Proven. ce postasına trene yetişmek üzere gönderilen kamyonun hareket saatinde istasyena gelmediği ve trenin posta çantala: almadan hareket ettiği bildirilir Trene yetişmediği gibi ge riye de dönmediği görülen posta kamyonunun aranma- sına başlanır. Aradan beş o0 dakika geçmeden şehrin bütün sokakları polis kuv- vetleri tarafından tutulur ve yüzlerce polis kamyonu ara mağa koyulurlar. Fakat ne posta kamyoe- nunun nede içindeki paket lerin nereye gittiğine dair en ği posta çantaları İçinde mu tat mektuplar, taahhütlüler ve kaymetli paketlerden ba şka banknot olarak 800,000 Fransz Frangı da bulunma ktaydi Ertesi gün — haydutların salıverdiği yoför ile birlikte müslantik ve zabıta memu: rları şoförün — götürüldüğü yerde uzun uzadiye taharri- yat da bulunurlar ise de ge- ne hiç bir yey elde edemez ler. Haydutların eşkâli ha kkında şoförün izahat ver mesi dahi mümkün olama mıştır. Çünkü adamcağızı yakalayıp gözlerini bağla ve — sahverdikleri zamana kadar gözlerini aç" mamışlardır. Yakaladıkları vakit te ortalık karanlık ol ması ve haydutların ııpkı larını gözlerinin altına ka: dar indirmiş — bulunmaları çehrelerini — görebilmesine razı olmuştu. Alx * la la Pravance za bitası amirleri dün Marsilya emniyel umumiye direktö rünü riyaseti altında büyük bir meclie kurarak haydut - | ga olan 540 lira 20 kuruşluk muvakkat tomindtını malsan- ufak bir ip veu bile elde * edişemez. Haydutların aşırdı * Sayın halkımıza kolaylık olmak için bu kerre “8 yeni aldığımız âletlerimizle Paşacami civarında Zağ- «« I ınoı Paşa — caddesinde — açtığımız. — atelyemizde . — Hertürlü molör, montaj ve lamiralı, pa- muk çıkrıkları, yapağı tarakları, hamur maz Üİ kineleri, yağ mengeneleri, sisanı silmdirleri || tülün presleri, un ve tahın değirmen takım- l ları yeni olarak yapılır ve her türlü tamirat Hi garanlili olarak kabul edilir. — Mlarak ağrılardan sızılardan her türlü izliraplardan kurtulacaksınız, Başınız, dişiniz ağrıyabilir; soğuk alabi- lirsiniz nezle olabilirsiniz; romatizma © ağrıları size çok iztirap verebilir. Hiç merak etmeyin eczahaneden yukarıda şeklini gör- Fi düğünüz mavi renkte mühürlü HASKALMİN kaüşelerin $ den bir kulu isteyiniz. Ani ve yöksek tesiri sayesinde pek az sonra ağrılarınızdan kurtulmuş olacaksmnız $ HASKALMIN bayanların muayyen zamanlarındaki 4| hususl sancılarına karşı da pek tesirlidir. DİKKAT | DİKKAT Kutular üzerinde bu gördüğünüz alâmeti farika ; pul şeklinde bulunması şarttır. ” Adres: Paşacami elvarı Zağnos Paşa caddesi No: 20 Kolaylık Atelyesi Riza Hangül, .Sa/ıh Ersoy Vilâyet Daimi Encümeninden: 1 Açık Eksitmiye konulan iş Balıkesir - Edremit yolunun 754-000 — 824-476 ıncı kilo metreleri arasındaki esaslı yose tamiratına ait taş (hzarı. 2 — Muvakkat teminat 540 lira 20 kuruşdur. Keşif bedeli 7202 lira Öl kuruştur. 3 — Bu işe ait keşifnpame ve evrak şunlardır. A Eksiltme şartnamesi B — Giranik cetveli C — Keşif cetveli D — Mukavele örneği F — Naha işleri şeraiti umumiyesi İstiyenler bu keşifname ve evrakı vilâyet daimi encü- men kaleminde görebilir. 3 — Eksi'tme 22 Mart 937 tarihine rastlıyan pazertesi günü saat onbeşde vilâyet daiml encümeninde yapılacakdır. 4 — Eksiltmeye girebilmek için bedel keşfin yüzde 7,5 i Taklitlerinden sakınınız HASKALMİN kutuları ma- vi renktedir. HASKALMİN Goip Bay . Diy 4 dığına yatırdıklarına dair makbuz veya banka mektupla ağrılarını dindirir. rile encümene müracaat etmek (âzımdır. 5 — Eksiltmeye bu gibi işlerle uğraşdığına dair nalıa müdürlüğünden lâakal sekiz gün evvel vesika alanlar gi- rebilir 6 — Muvakkat teminat malsandığına yatırılır. mende para ve tahvilât kabul olunmaz. 4 5e Fiatı Her yerde 7,5 kuruştur. —:::::: A Pit e ArR Fof AT AM ASA Af Her Tecimenin En Büyük Dileği: Satış Sürümünü Arttırmaktır. FAKAT Satışta Birinci Şart: “REKLÂM,, DIR. Satacağınız Malınızı Herhalde Reklâm Ediniz. ! Ve Bu He'lâm larınız; (TÜRKDİLİ) ne Yerinlzîf TÜRKDİLİ Ş Balıkesirin Biricik Gazetesidir ; Her Yerde Okunut"| Ve LA T S ADT YETE SA YZT Encü: ı 80 Hususi Muhasebe Müdürlüğünden: Mühasebel Hususiyeden maaş alan emekli ve öksür lerin 936 Mali yılı 4 düncü 3 aylık maaş havalesi gelmiş miştir. İstihkak sahiplerinin daireye müracaatları ilân olunur. AAA Balıkesir Tapu Sicil Muhafızlığından: Cinsi ve nevi Maballesi Hududu Bağ yeri ve | gurulu Dinkçiler Gün doğusu Abdüsselâm oğlu Cemil batın ziraat bağı poyrazı Ali Şuüri ba ği kıblesi yol Hudut ve bulunduğu yer yükarıda yazılı bağ yerini 40 sene evel Ovacıklı hacı Murattan 10 madeni - lira bedel mukabilinde satın almak suretile Dinkçiler mahallesinden Tülüoğlu Hüseyin mahdumu Hasanın — tasarrufunda iken 327 senesinde kökü kuruyarak tarla halinde olarak ziraat etmekte iken 926 da yine mezkür tarlaya bağ çubuğu ekerek halen bağ olarak tasarrufunda olduğundan bahwle namına tescil edilmesi isteni'diğinden tahkikat yapmak için 28 3 937 Pazar günü mahalline memur gönderilecek- llı. Bu yer hakkında itiraz edenler varsa bu günler içinde yazı ile Vilâyet Tapu Sicil muhafılığına veyahut mahalli- negelecek memura müracaatları lüzumu ilân olunur. WALA YA AAA AAA AA AA F RARRA AA P d 41, .1 Bir müddet evvel Fransız » bankasının Nadeki şubesine gönderilen 1,350,000 fkanhı soyan şakilerin de bunlar de banlar o'duğu takakkuk etmiştir ların ele geçmesi için alına cak tedbirler hakkında uzun uzun müzakerelerde bu'un muşsa da haydutların kolay kolay ele geçecekleri tah min edilmemektedir. Iı İyesi ve Daşyazmanı: Balıkesir saylavı H. KARAN Çıkarım Genel Direktörü FUAT BİL'AL Basım Yeri İl Basın evi