11 Aralık 1934 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 2

11 Aralık 1934 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 2

D SAYIFA 2 ULUS ——— ——— M ILKKANUN 1034 9 — DIŞARDAN GELEN SON DUYUMLA FTALYA'DA Haa ll halyan futbolcuları macarları yendiler Milano, 10 (A.A) — İtalya ve Max earistan arasında yapılan futbol maçın - da İtalya Macaristanı 4—2 yenmiştir. Halyanlar bu maçı güclükle kazanmış . lar ve macarlar çak iyi oynamalarına rağ- men kararsızlık yüzünden bir çok fırsat. lar kaçırmışlardır. İtalya'da Şatobriyan abidesi Roma, 10 (A.A.) — Şatobriyan için Fransa hükümeti tarafından — dikilen #bidenin açılmasında bulunacak — olan #cansız heyeti buraya gelmiştir. Fransız hükümetini bu merasimde temsil ede- #ek olan M. H. Berenger bu işi gördük- ten sonra M. Musolini ile çok mühim gıyasal konuşmalar yapacak ve çarşam- Ba günlü Paris'e dönecektir. M. Laval Roma'ya gidiyor Roma, 10 (A.A.) — Csoteanbriand #dına dikilmiş olan Sbidenin açılma penliğini yapmak üÜzere buraya gelmiş Blan Pransa ayan meclisi dış işler ko- talsyonu başkanı M. Branger bu sabah gesetecilere söylevinde M. Laval'in ya- İkımda Romaya geleceğini anlatmak is- #emiştir. ECAR.İSTAN'DA Cenevre konuşmalarından Macarlar da umud var Budapeşte, 10 (A.A.) — Gaze- teler M. Pier Laval'ın Cenevrede- ki bildirimini müsait bir surette karşılamakta ve Yugoslavya ile Derneği konseyinde sryasal leler dışmda uysalca halledilebi- :ıilıuıuh— göstermektedir- Yugoslavya'dan çıkarılan ma- carların sayısı 2959 za vardı Budapeşte, 10 (A.A.) — Yeniden 40 daacarın Yugoslavya sınırı dışına çıka- Tzılmış olduğu haber veriliyor. Bu su- retle sınır. dişarı edilen macarların #dedi 2959 a varmıştır. BİRLEŞİK DEVLETLER'DE Uyuşturucu maddeler mücadelesi Vaşington, 10 (A.A.) — Uyuşturucu maddeler zabrtası yedi yıl süren engin bir araştırma ve tahkikten sonra ülke- min her yerinde aynı zamanda genel bir baskın yaparak kaçakçı kurumunun tümünü yakalamıştır. — Yakalananlar, 1784 kadın olmak üzere 750 kişidir, Za- bıta değerini şimdilik oranlamaya im- kân olmıyan pek çok kaçak mal ele geçirmiştir. Bir vapur tehlikede Nevyork, 10 (A.A.) — Japonya ban- dıralı “Viktorya Maru,, vapuru, Atlan- tik ortasında fırtınadan tutunamaz bir hale geldiğinden, telsizle yardım iİste- Miştir. Nevyork, 10 (A.A.) — Amsterdam dındaki Holanda sanıç gemisi “Viktor- ya Maru,, adlı japon vapurunun ayrdı- mına koşmuştur. Viktorya Maru'nun süvarisi ile iki zabitini dalgalar alrp götürmüş, vapurun gövertesi de harab okmuştur. Köprü yıkan dalga Nevyork, 10 (A.A.) — Bir dalga bir köprüyü yıkmıştır. Bir adamı sular gö- türmüş, bir başkası ölmüş, yedi kişi de yaralanmıştır. ALMANYA'DA Kış yardımı için para toplanıyor Berlin, 10 (A.A.) — Kış yardımı için açılan deftere cumartesi günü bü- | tün Almanya'da üç buçuk milyon mark dane kaydedilmiştir. Bunun 225.000 ini Berlin vermistir. SOVYETLER BİRLİĞİNDE M. Marşando Moskova'dan ayrıldı Moskova, 10 ÇA A.) — Fransız Tis caret Bakanı M. Marşando Paris'e dön- mek Üzere Moskova'dan ayrılmıştır. M. Marşando gitmeden önce M. Mo- lotof ile uzun uzadıya görüşmüştür. Fransız Sovyet ticaret görüşmeleri Moskova, 10 ÇA.A.) — Fransız ti- caret bakanı M. Pol Marşando ile M, Rerzenberg arasında imza edilecek olan protokolla bir ticaret oturma ve deniz yolları andlaşması vücude getirilmesi amaciyle — görüşmelerde bulunulması vardır. M. Marşando'nun seyahati vere- ceği ökonomik sonuclardan başka Pran- sız — Söovyet işbirliğinin sağlamlan- masına yardım edecek sıyasal bir ehem miyeti olacaktır. İNGİLTERE'DE İki tayyare çarpıştı Londra, 10 (A.A.) — Bir bombardı- man tayyarcsile bir sivil tayyare çar- pışmıştır. Pilotlar ölmüştür. Bir kü- çük zabit de ağırca yaralanmıştır. FRANSA'DA Doğu andlaşması ve Çekoslovakya Paris, 10 (A.A.) — Pötü Pariziyen gazetesinin doğru bir kaynaktan aldığı haberlere göre, Çekoslovakya Rus — Fransız protokoluna katılacaktır. Bu suretle Çekoslovakya, doğu andlaşması ve bu andlaşmaya karşı cski yönlü biç bir taabhüde girişmemeği onaylamış o1 maktadır. Paris'te gene nümayişler yapıldı l’ırk. 10 (A.A) — Bazı savaş malül. için yapılan bu nümayişlerde yazık ki bir polis memuru ağır surette yaralan - mıştır. Yeni bir sıyasal fransız derneği Paris, 10 (A.A.) — Barı ihtiyat za- bitlerinin eski bakan M. Baladiye'in fahri başkanlığı altında — kurdukları “Cümhuriyetçi Fransa,, derneği sosya- list saylav M. Persin'in başkanlığı al- tında kongresini toplamıştır. Bunu duyan Dış İşler Bakanı Genec- ral Morin kongre başkanma bir bitik Röndererek köngre iş programınm ce- miyetleri, askerlik işlerini münakaşa etmekten ve askerf idarenin işlerine ka- rışmaktan meneden talimatı göz önün- de bulundurmamış olduğunu ihtar et- miştir. Bakarı bu bitiğinin bir yerinde diyor- ki: “Derneğinizin aldığı ad bazı yanlış- lıklara da yol açabilir. Herhalde sizin fikriniz cümhuriyetçiliği cemiyet üye- lerine inhisar ettirmek değildir. Çün- kü muvazzaf olsun ihtiyat olsun bütün fransız zabitleri, ber yürdsever asker gibi, cUmhuriyete sadıktırlar.,, Cenevre, 10 ÇA.A.) — Sar anlaşma- sının konseyce tasvibi Üzerine Pransa Dış İşler Bakanı M. Laval ile M. Mu- solini arasında samimi dostluk göste- ven telyazıları gönderilmiştir. BU GECE AÇIK ECZAHANE Hamamönünde HALK DAĞNIK DUYUMLAR Bir hastahane yandı Montevideo, 10 (ALA.) — Hastaha- ne yanmıştır. İtfaiye hastaları kurtar- mıştır, İnsancâ yitik yoktur. Sar işi ve uluslararası ödeme bankası Bâl, 10 ÇA.A.) —. Sar meselesinde elde edilen anlaşmalar aylık toplantı- larını yapan merkez bankaları müdürle- rinin dikkatini çekmiştir. Uluslararası ödeme bankası için yeni bir çalışma a- lanı açacak olan bu anlaşmanın mali noktaları tetkik edilmiştir. Çünkü ulus-' Tararası ödeme bankaşı bütün alâkadar- lar arasında mütevasartlık yapacaktır. Yung boreları hakkında banka, Al- manyanın dövizi olmamasını ileri süre rek birinci kânun kuponlarını ödme- memek istemesine karğı evelki görü- şünde ısrar etmiştir. Almanyanın bu kararından en ziyade şikâyet eden A- merikadır. Çünkü Almanya vereceği paranın ancak altıda birini dolar ola- tak ve geriye kalan altıda beşini de mark ile ödemek İstemektedir. ki bu yüzden amerikalılar yüzde $0 ziyan et- mektedirler. Avusturya hükümelinin yükümü Viyana, 10 (A.A.) — Başvekil M. Kurt Şuşnig, Grazda söylemiş olduğu bir söylerde Avusturya hükümetinin iktidar mevkiinde kalmaya hakkı oldu- ğunu ve bunun o hükümet için bir yü- küm bulunduğunu, çünkü başka türlü memleketin kargaşalık içinde — kalaca- ğıinı beyan etmiştir. Parlamento yakında Avrupa'dan kalkacakmış TLizbon, 10 (A.A.) — Başbakan M. Salazar radyodaki bir söylevind parla- mentolarm yakında Avrupadan kalka- cağına işaret etmiş ve karporasyonlar mümcesillerinin — devlet kurumlarına girmelerinin Portekizin — sryasal tekâ- mülünde bir varrm olduğunu söyliye- rek demiştir ki; “— Bu mümessillerin salâhiyeti da- nışma mahiyetinde olacak ve yasaları yalnız hükümet yapacaktır. Fransız - İtalyan dostluğu Cenevre, 10 (A.A.) — Eski italyan savaşçılarından Fransız —İtalyan dost- lağu için tertib ettikleri toplantıda sör alan Fransa deniz bakanı M, Pi. etri, iki Ülke arasındaki anlaşmatazlı- ğın bugün ortadan kalkmış olduğunu töylemiş, Fransa dış bakanı M. Lava- Yin yakında Romaya yapacağı ziyare. te temas etmiş, iki ülkenin ta Yomalı- lar ve gallrlar zamanlarından başlıyan el birliklerini hatırlatmış ve “Pransa faşistliği başlangıcta bir styasal for. mül sanmıştı, Halbuki bu sizin yaradı- İşemza uygun bir soysal yenilik for. mülüdür.,, demiştir. Sar'a uluslararası güclerimi gönderilecek? Londra, 10 (A.A) — İtalyan asker « Tik mütchassısı gencral Viskonti Paras- ta, dün gece Cenevre'ye gelmiştir. Sar hükümet komisyonu başkanının önce bu topraklar üzerinde ve uluslara. rast bir gücün yerleşmiş olmasını iste. diği sanılmaktadır. Sanıldığına göre, bu güclerin büyük bir kısmı hücum arabaları ile piyadegü- cü olacaktır. Fransız )ıllkhııeıh!ı ingiliz ve ital. yanları rında parasız qunı- yı üstüne aldığı malümdür. Uluslar cemiyetinin Tngiltere, Hollan- da, İtalya ve Norveç'e yaptığı teklif cumartesi yapılan konsey toplantısında belli edilmiştir. Sar'a İsveç askeri gidiyor İstokholm, 10 (A-A.) — Hükümet Sar topraklarına İsveç askeri gönderik mesi için Uluslar Derneğine - yapılan isteği onaylanmıştır. Yunanistan - Arnavutluk gerginliği Atina, 10 (ALA.) — Arnavud gaze- tesi Selanik'te bulunan 200 ammavudun ikamet terkereleci yenilenmediği tak- dirde arnavud tâbiiyetine geçen yunan- klâarın Arnavutluktarı — çıkarılacağını yazmaktaır. *“Prola,, gazetesi diyor kir i yüz değil, ançak yüz arnavud 3- ikamet tezkereleri yenilene” cektir. Ve bu, karşılık tehdidleri üze- rine değil, ancak Atinadaki Arnavud- luk sefirine verilen söz üzerine yapıl- maktadır.,, Atina peskoposu sınır dışma çıkarıldı Atina, 10 (A.A) — Gazeteler komü. nistlerle anlaşmış bulunmak suçu ile Atina peskaposunun sınır dışına çıkarıl- masına buyrultu verilmiş okhiıııuı ya- zıyorlar. İSPANYA'DA Barselonda gene grevler ve saldırmalar oluyor Barselon, 10 (A.A) — Tramvay kum panyasının grev dolayisile bazı işçilere yol vermiş olmasından tramvaylara ye- niden saldırmalar olmuştur. Grevciler Üç tramvay arabasını içindekileri zorla Aşağıya indirdikten sonra yakmışlar ve ele geçirdikleri bir otomobille kaçmış . lardır. Kumpanya müdürüne karşı da bir sulkasd yapılmıstır. İhtilalciler artık serbesi bırakılıyorlar Barselon, 10 (A.A) — Katalonya dev- letinin ilânı - işine karıştıklarıdan do- layı hbapsedilen dört profesör dün ser. best brrakılmışlardır. Uluslar Kurumunda (Başı 1 inci sayıfada) 41 veya geçici bir zaaf, bu süküneti önü. ne geçilmez bir şekilde bozabilir. Londra'nın düşünceleri Londra, 10 (AA) — Yugoslavların macarları sınır dışına çıkarmaktan vaz- geçmesi iyi bir hava yaratmış olmakla beraber ingiliz gazeteleri uluslar derne. — ği konseyinin çok güç işlerle karşılaşa- cağmnı gizlemiyorlar. Deyli Telgraf diyor ki: “M. Laval, konseyden zorbalığa kar- şı uluslararası hareket — istiyecektir. Bu münasebetle şurası unutulmamalıdır ki, eskiden İngiltere de kendi topraklarında yabancı hükümetlere karşı suikasd a. mıklayan katilleri sığındırdığı için bir çok kez tarizlere uğramışlır. Ancak hiç bir kurun herhangi bir ingiliz hükümeti ci- YUGOSLAVYA'DA, Fransız - Yugoslav dostlüğü — sağlamdır Belgrad, 10 (A.A.) — Cenevre Kü nuşmalarından bahseden — Yugoslavyü Bözeteleri fransız dostluğunun ne KA dar sağlam ve emin olduğunu yazınaler | ta dil birliği ediyorlar. 4 “Vreme,, diyor ki: . “Yugoslavya, etrafında yalnız müilt tefiklerini ve bu arada büyük fra ulusu değil, bütün medeni ulusları gÖ mekle acuna karşı büyük bir kazanc elde etmiştir.,, Politika gazetesi de şöyle diyor:! — “Fransa'nın bile Yugoslavya'nın İ$* tediği “tam tarziye,, işine yardım diğini göstermek için macarların tıkları intrikaları M, Laval'in nutkü kesip atmıştır... * Te di Yabancı memleketlerle yapılan ticari uzlaşmalar Yabancı devletlerie yapılan & uzlaşımalarına bağlı kontenjan Tist ödki terili pomeyoilaruldir .q.dııdi eşya için verilen beyannameler üzeritt usulü dairesinde gümrüklerce vekaletti istenilerek alıman tahsisatın alındığı güt gümrüklerdeki ilan tahtaları üzerine # uı.—nıııilıüııdl—dpdı.l“ ğounu bakanlık alakadarlara bildira Bu bildirime göre bu tahsisatın lecek eşyanın gümrük muamelesi, (l tarihinden 15 gün içinde bitli 7 takdirde, tahsisatlar birer telgrafla ba* kanlığa geri çevrilecektir. Bu karar şitt — diye kadar tebliğ edilen ve bundan #0" ra edilecek olan bütün ahdi lara şâmildir. A İstanbul rıhtım şırkıetıl'lîiî satm alınması işi ş Istanbul rıhtım şirketinin satıa ah" ması hakkmdaki mukavele ıniıııâ" rinde yapılan son tedkikler bitmil W Mukavelenin bugünlerde imza edilmet muhtemeldir. - Bakanlar heyeti — rihtiri şirketindeki eşyanın gümrük tar: tesellümü için karar vermiş ve karff gümrükler bakanlığına tebliğ edilmişti Bakanlık keyfiyeti İstanbul gümrük bâl müdürlüğüne bildirmiştir. Gelen m malta göre gümrük eşyanın ! başlamıştır. 1 kânunusani 1935 de şirket bütün imtiyaz hakkımdan cekmiş bulunacaktır. Artırma eksiltme kanu ıııyıll.m korumak ve anıklanan cinayet- | bağlı olmakla kuşkula adamları sılcı bir göz hapsinde tutmaktadır. Bu uğurda masıl bir çare bulunursa bulunsun İngil- terenin ötedenberi sıyasal sığınmalara mahsus bir hak olarak tanıdığı sığrama hakkı korunmalıdır.,, KULUN Birinci kânun sayısı çıkmıştır, Denizli Mebusu Bay Necib Ali'nln “Türk dili ve türk müziği,, Kon- ya Mebusu Bay Muzaffer'in “Türk soyu ve türk taribi,, Bay Hasan Alî'ıııı “Dil Iı—':ıırıw teri,, yazılariyle gi simi, Aydoslu Bay Sait, Bay Hü- seyin Namık, Profesör Dr. Bay Fahreddin Kerim, Bay Zeki Me- sud'un yazıları, Bay Ferid Celal'. in hikâyesi vardır. Köycülük bölümünde soy düze- nine ve iskân işlerine geniş yer verilmiştir. fal Cemiyetine verelim. 80 savıfalık mecmua 25 kuruş- Ülkede yapılan Tastik " ayakkabılar '— e Dahilde yapılan lastik beher kilosu ne kadar ham İnebolu'nun ihracatı — Tnebolu, 10 (A.A) — Bu yılın ci ve ikinci teşrin aylarında İ: K dış ülkelere yapılan ibracatın vi şunlardır: İskenderiyeye, v-ıuı."“' ton, 37500 Hirakık elma, ton, 89 bin liralık yumurta, 7i 77 ton 21 bin liralık kendir, 228 100 J bin 800 liralık tiftik, 31 ton 3500