11 Aralık 1934 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 3

11 Aralık 1934 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 3

İLİLKKANUN 1934 SALI Yarı - sıyasal Faunamız Bizim memleketin daha ne fauna' sı e de flora'sı izlenmiştir. Büyük emek . ortaya çıkarılan — enstitülerimizin gelen işlerinden biri de bu izleme ktır. Matbuat umum müdürlüğü . Rün bülteninde Noye Viner Jurnal ga - Zetesinde çıkan bir yazıyı bugünkü sa- Yımızda bulacaksınız. Okursanız, inana. Miyacakımız. Anadolumuzda daha Sven imin seyahatleri biçiminde gezilecek Yerler olduğunu öğreneceksiniz. Viya - Ba'k gazetenin Viyanalı bilginlerin ağ- Zından dinleyip kaleme aldığı bir yazıda, çok maceralarla dolu kocaman ve tilenceli bir seyahatin konğu şeması Yardır. Viyanalı bilginleri Bolu ormanları - Miza daldırtan, Avrupadaki yabankoeçisi. Sin dedesini elde etmek isteğidir. De- Mak ki yabankeçisinin dedesi bizim dağ- da yaşıyormuş. Bunu Viyanalı inler biliyor ve bilim bakımından bu hayvan hakkındaki bütün bilgiyi topla - Mak üzere kalkıp memleketimize kadar Beliyorlar. Eğer türk fauna'sı ile türk FHlora'sının leri türk bilginlerince yapılmağa sa, yabancı bilginlerin bu alanda- ki emekleri daha ziyade bütünleyici bir Yönde ilerliyecek ve bilimce yurd bilgi- Mizin iki temel parçası, kolaylıkla kendi Araştırmalarımızıa eseri olacaktır. Bundan başka, Viyanalı gazetenin tığı yazı, daha çok halk içindir. Kon- Hini herkese tatlı tatlı okutacak gibi ka- leme alınmıştır. Eğer fauna'mızla flora'. Tizin izlenmesine, enstitülerimiz başla- Te bulunuyorlarsa, bunlara bağlı bulu- tan genelyazganlıkların harekete geçe. tek, halkımızm genel bilgisini artıracak gibi yazıları, gazetelerimize gönder. Meleri gerekmez mi? Bilim kurallarımı- Tin hemen kamusunda gördüğümüz an- maz taraf, topladıkları bilgileri hafk Arasına yaymak işini savsaklamalarıdır. Yabankoçisinin dedesi, bizim dağ. uzda yaşıyormuş. Otuz beş yaşına Reldim. Okumuşluğum da vardır ama — u bugün öğrenmiş oluyorum. — Ya benden çok daha halktan olanlar ne de. tin? Üniversitemizden , — akademiyala - Timuzdan, enstitülerimizden, izleyip bul- rnı tarayarak, sadeleştirerek ge . Siş halk yığınlarına bildirmelerini isti . Yoruz, — Bilimin gizli tutulduğu, halka köprü kurmaktan ya çekindiği Yahut da böyle bir şeyi gereksiz buldu. Tanlıkların vazifesi, muhabere kalemliği | Yapmak değildir. Bilim kurallarımızdan | Mkın genolbbilgisini genişletmelerini is. Tiyoruz. BURHAN BELGE Kakara radyosu —bıln türk dili araştırma kurumunun inde Bay İbrahim Necmi Dilmen Nötalıca ile yazılmış Telömark'tan bir Nh okudu. Kemanda Necded Remzi, “"nodı Ulvi Cemal evvelâ Kraysler'in ) .—:;dın isimli parçasını ve sonra Nı 'en'in Menuet'ini, Krayslerin Tan- N #ni çaldılar. Burhan Belge Bay Fa- 4 ;N:&ı Atayın Ulus'ta çıkan yazıla- 4 'Mbhhıi okudu. Dilimizin arıtma övülmeğe değer bir kerteye gel- Eikm bu örnek ile pek güzel ;_'.hm Buyar'ın tegannisinden son- ._:moa. Massel'li piyanoda Madam k Rood tarafından söylenen şarkı- li Arkadaşlık etti. Bu program dışın- &e “_İıığundılı radyo dinlepicilere gü- “bir sürpriz oldu. Bugünkü program şudurz Çocuklara masal Maliyo Bakanlığı saati Üzik Scarlati'den parçalar ı"nırı:l.ılı konuşması Müzik Ulvi Cemal piyano, Necded Remal Keman. Dans, müzik ve ajans i Matbuat kanununun S1 inci maddesi İÇ.DUYUMLAR General Basri Bahkesirde öldü Balıkesir, 10 (A.A) — Kolordu ku - mandanlarından Goneral Basri dün ge. ce yarısı ani bir nezfi dimaği sonunda yapılan bütün tedavilere rağmen ölmüş- tür. Belikesir değerli generalın ölümüne ağlamaktadır. İzmir kadınları Halk Fırkasıma giriyorlar İzmir, 10 (A.A.) — Saylav seç- mek ve seçilmek önenini alan ka- dmlarımızın kıvancları günden güne artmaktadır. Bu yüzden kı- mıldanmalar gittikçe çoğalıyor. Saylav seçilmek önenini veren Atatürk'e karşı duydukları son- suz ve derin saygılarının bir ör- neği olmak üzere C. H. F. na üye yazılmaya başlamışlardır. Önü- müzdeki cuma günü bir toplantı yapılacak, toplantıda bütün ka- dmlar fırkaya ve Halkevine yazıl- mış olacaklardır. Isparta'da saylav seçimi anıkları İsparta, 10 (A.A) — Şehrimizde say- lav seçimi anık! klarına devam edilmek- tedir. Bugün C. H. F. idare heyeti saat 15 de başkan Remzi Ünlü'nün başkanlı. &ı altında fırka binasında toplanmış ve saylav seçimi işlerinin hızla yürütülmesi işlerinde söz birliği edilmiştir. Muğla'da yeni mezbaha Muğla, 10 (AA) — Belediye tara- fından bir mezbaha yaptırılmaktadır. Bu hayvan kesim yeri yirmi bin nüfusluk ihtiyaca göre ve bakanlıktan bildirilen tipe uygun yapılacaktır. Hayvan kesim yerinin parçaları bitmiştir. Her yerde nüfus çoğalıyor Muğla, 10 .(A.LA) — Marmaris ör - nek nüfus yazımı geçen perşembe günü. bimiştir. Son yazılışa göre Marmaris ka- zaşının genel nüfusu 8.310 dur. 1927 nü- fas yazımında Marmarisin genel nüfu. su 7125 idi, İki hesab karşılaştırılırsa kazanın nüfusu yedi yılda 1385 kişi ço- Balmıştır. Kilis'te peçe kalkıyor Kilis, 10 (ALA) — 8 ilkkânun 1934 akşamı kadınlara saylav seçmek ve se- çilmek hakkı verilmesi üzerine Kilisin okumuş kadınlarından 150 kadarı C, H. F, salonunda toplanarak coşkun bir te. zahür yaptılar, Bu arada yüksek makam- İara şükran tolgrafları yazmağa ve Ki- li-'ı;ıîp::ıı kaldırmaya karar verdiler. ürlere f iya. b verilüki fırka tarafından çay ziya. İki kazanın belediye seçimleri bozuldu Samsun, 10 (AA) — Vezirköprü, Bafra kazalarındaki belediye başkanlık , seçimleri yasaya uygun yapılmadığın - dan bozülmüştür. Yakında yeniden se- çim yapılacaktır, Denizlide saylav seçimi anıkları Denizli, 10 (AA) — Saylav seçimi anıklıkları ilerlemektedir. 52 memur se. çicilerin adlarını yazmaktadır. Vilaye - tin nüfusu 300 bini geçtiği için Denizli bu kez bir arta ile yedi saylav çıkara - caktır. Çankırı'da fırka kongreleri Çankırı, 10 (AA) — Halk Fırkası mahiye ocakları kongresine başlandı. Yerli malları haftası dolayısile mağa. zalarda yerli malları gösterilecektir. Samsun şehir meelisinde Samsun, 10 (AA) — — Sıradışı bir toplantı yapan şehir moelisi, Emlak ve Eytınbınhıı—olınhadımvlnn"i içinde ödenmesini sağlamlayan bir for- mülü onaylamıştır. Meclis su, elektrik fabrikalarının çevirme İşlerindeki bo - zukluğu gideren bir karar almır*> BÜT ULUS Adliyede yeni tayinler Değişen, yeniden tayin edilen, terfi eden hâkim, müddeti ve müstantiklerimiz isimlerini yazıyoruz (Başı | inci sayrfada) 55 lira maaşlı Van üyel tirilmesine karar verilen Aydın hukuk hâkimi Ali Rıza, *5 li aşlı Üskü. dar Müddeiumumiliğine Sinop adli ih- tısas müddelumumisi Hasan Tahsin, 55 lira maaşlı Tra' ısat müddei- umumiliğine 5$ lira maaşlı ve mütebe- kisi 250 lira tahsisat olmak üzere mu- wafakatiyle Bursa müddeiumumisi Ce- S hukuk baş- mahkemesi mumi on ih maaşlı Gi- tanbul asliye üyesind maaşlı İstanbul üyeli terfian tanbul müddeiumum ni İsmail Hakkı, 55 lira maaşlı İstanhul üyeliği: ne Balıkesir müddeiumumisi Salih Ze- ki, 45 lira maaş'r İstanbul sulh bhâkim- liğine sıhhi vaziyetinden ötürü Trab- zon ihtısas müddeljumumisi Hayrettin Şakir, 45 lira maaşlı Yozgad üyeliğine terfian Üsküdar müddeiumum! muavini İlhami, 45 lira maaşir İstanbul üyeliği- üncü sınıf adliye müfettişlerin- den Cemil Said, 45 lira maaşir Manisa müddelumumiliğine adliye müfettişle- rinden Mehmed Rifat, 4$ lira maaşlı delumümilik üçüncü smıf avinliğine üçüncü sınıf muavinletde Bürhanettin, 45 lira maaşlı Aydın müd- deiumus umum! muavini Şükrü, 45 lira maaşlı Tsparta deiumumiliğine — terfian Kocacli üyesi Mustafa, 45 lita maaşlı Tokad üyeliğine değiştirilmesine karar verilen Urfa hukuk hâkimi Asım, 45 Nira maaşir Ankara üyeliğine terfian Haymana hâkimi Mustafa Zühdü, 45 lira maaştı İstanbul üyeliğine terfian İstanbul üyesinden Osman Şükrü, 45 lira maaşir İstanbul üyeliğine terfian Tatanbul aza mülazimi Adil, 45 lira ma- aşlı Kozan üyeliğine müşterek vazife- ye nakline karar verilen Bursa müddei- umum! muavini Harun, 45 lira maaş!ı İstanbul müddeiumum? — muavinli; terfian İstanbul müddelumum? muavin- lerinden Şefik, 45 lira maaşlr Balıkesir müddelumumiliğine İstanbul sulh hi. kimi Sünuhi, 45 lira maaşlı Ankara U- yeliğine terfian İstanbul sulh hâkimi Osman Necdet, 40 lira maaşlı Edirne üyeliğine sıhht vaziyetinden ötürü Ban- dırma üyesinden Nafi, 40 lira — maaşlı Tsparta üyeliğine «hht vaziyetinden 8- türü Köyceğiz hâkimi Kâzım, 40 lira maaşlı İstanbul hukuk hâkimliğine sıh hi vaziyetinden ötürü Ankara sulh hâ- kimi Reşad, 40 lira maaşlr Alanya müd- delumumiliğine sıhhi vaziyetinden ö türü Muş müddelamumisi AlN Rıza, 40 lira maaşlı Adana Üüyeliğine isteğiy- le Siird müddeiumumisi Mahmud Ne- Cib, 40 lira maaşlı Bartın müddeiumu- miliğine terflan Sarayköy müddetumu- misi Salih Nurettin, 40 lira maaşlı Ay- dın m. u. muavinliğine terfian Uşak m u. muavini Halil Kâmil, 40 lira ma- aşlı Bandırma Üyeliğine terfian Kor- küdeli hukuk hâkimi Necati, 40 lira maaşlı İçel m. u. terfian Ürküb ceza hâkimi İsmail Hakkı, 40 lira maaşlı Si- ird m. u. terfian Ceyhan m. u. İsmail 40 lira maaşlr Siird üyeliğine terfian Pazarcık hâkimi Hüseyin Kâmll, 40 li- ra maaşlı Aydın hukuk — hâkimliğine terfian Keşan hukuk hâkimi Abdülke- rim, 40 Hira maaşir İzmit üyeliğine sıh- ht vaziyetinden ötürü Seferihisar hâ- kimi Rauf, 40 lira maaşlı Mersit üyeli- ğine Gazianteb müddeiumum!? muavini Mustaaf Kemal, 40 lira maaşlı Seferi- hisar hâkimliğine terfian Ceyhan coza hükimi —Ahmed Baki, 40 lira maaşlı Trabzon üyeliğine uhhi vaziyetinden ötürü Kastamonu Üyesi İbrahim, 40 lira maaşlı Muğla müddelumumiliğine ter- fian Mardin müddelumumi — muavini Mümtaz, 40 lira maaşlı Aydın üyeliği- ne İsteğiyle Başmüddelumumi! muavin- lerinden Emin Bülend, 40 lira maaşl: başmüddelumum? muavinliğine maaşiy- le Eskişehir hâkimi famail, 40 lira ma- aşlı başmüddelumümi muavinliğine Bi- ga müddelumumisi Ziya, 40 lira maaşlı başmüddefumumi muavinliğine Bozöyük C. H. F, kongreleri Fırkamızın Misakı Milli nahiyesine bağlı Yeni Turan ocağı da kongresini büyük bir kalabalıkla yapmıştır. Kon . gre başkanlığına seçilen avukat Bay Hayrullah fırkamızın ve onun büküme- tinin çalışmalarını çok güzel anlatmış, bundan sonra mahalle halkının dilekleri tesbit olunmuş ve idare heyeti seçil - miştir. Idare heyetine seçilen arkadaşlar şun. lardırı Avukat Bay Ali Rıza, Emlak bankasından Bay Tsmail, koresteci Bay İsmail, Bay Nazif, Bav Hakkı. Kurultay mümessil ine de Bay İs- mail ve Bay Kenan seçilerek dağılın - mıştır. Türkiye - Norveç uzlaşma andlaşması Türkiye ile Norveç arasında adli tes- viye, hakem ve uzlaşma andlaşmasının tasdiknameleri ayın altısında Oslo'da e- İrnıp verilmiştir. Okullarda korunma tedbirleri Istanbul, 10 (Telefon) —— Maarif idaresi talebeyi trahomdan korumak için ayın on beşine kadar ilk, orta ve yüksek okullardaki talebenin saçlarını kestirme. lerini ve saçlarını kestirmeyen talebele- rin okullara alınmamalarını bildirmiştir. Rıhtırm şirketinin devri işi İstanbul, 10 (Telefon) — Rıhtım şir- ketinin hükümeto devrinden ötürü an . trepolardaki eşyanım sayılmasına başlan- mıştır. Ay başında gümrük baş müdür- Küğüne on sekiz antrepo teslim olunacak. tır. Bir ingiliz generali geliyor İstanbul, 10 (Telefon) — İngiliz ge- merallarından Jorj Pesk bu akşam An - karaya gitti İnhisarlar idaresinin bir kararı Tatanbul, 10 (Telefon) — Tnhisarlar idaresi 1935 de Brüksel'de açılacak ulus. hararası sergiye iştirake karar vermiştir. Yeni kanunlar Teşkilatı esasiye ve saylav seçimi ya- salarının bazı maddelerini değiştiren ka. nunlar yarınki resmi gazetede çıkacaktır. İzmir'de saylav seçimi anıklığı İzmir, 10 (ALA) — Saylav — seçimi için belediyede büyük bir çalışma var- dır. Seçmek ve seçilmek önenini kaza- nan kadınlarımızın sayısı üç günde bel. Wi olacaktır İzmir, 10 (A.A) — Orta okul talebe- leri büyük Namık Kemal'in yıldönümü- nü kutladılar. Bu yurd âşıkınm - bütün andacını andılar. ——— ——— —— — müddeiumumisi Hamdi, 40 lira maaşlı Giresun hukuk hakimliğine terfian Ter- can hâkimi Hulüzi, 40 Hra maaşlı Bi- ia müddelumumiliğine terfian Ünye Ceza hâkimi İsmal! Hakkı, 40 lira ma- aşlı İstanbul sulh hâkimliğine terfian İstanbul sulh hâkimlerinden Mustafa Reşid, 40 lira maaşlı Üsküdar müdde- Jumumi muavinliğine terfian İstanbul müddeitmüumi muavinlerinden Kişif 40 lira maaşlı Bıfrsa müddeimumi mu- avinliğine terfian Bursa müddelumumi muavini Pahri, 40 lira maaşlı İstanbul müddeiumumi — muavinliğine — terfian Ankara sulh hâkimi Cevdet, 40 lira ma. aşlı Köyceğiz hâkimlizine terflan Kan- dırra hukuk hâkimi Receb, 40 lira ma- aşlı Urfa hukuk hâkimliğine — terfian Seydişehir hukuk hâkimi Şerif, 40 lira maaşlı Ezine ceza hâkimliğine Karaisa: Tt müddeiumumisi Mithat, 40 lira maaş- J: Haymana hâkimliğine — Yabanabad müddeiumumisi Vehbi, 35 lira maaşlr Ceyhan ceza hâkimliğine sıhhi? varziye- tinden ötürü Çölemerik hikimi Yusuf Ziya, 35 lira maaşlr Ankara lera reis muavinliğine sıhht vaziyetinden ötürü Beypazarı müddetumurhisi Hilmi, 35 li- ra maaşlı Gazianteh müddelumumi mu - avinliğine sıhhi vaziyetinden — ötürü Kulb hâkimi Reşad, (Sonu yarın) SAYIFA 3 Soyadları - Ş S Şabahat — Şamasas — şya- pulu - Süpul — Şavran — Şayşır Şelimen — Şengel — Şeyhun — Şahbudak — Şancı — Şapulya — Şaybak — Şebili — Şekspuçia — Şeyben — Şeyremün - Şıramıın — Şam — Şanda (ka) — Şası — Şeyhan - Şeyban — Şele — Şe n — Sordal Türk Dili araştırma kurumu- nun soyadları hakkında bildirdi - ği S ve T Histesi şunlardır: Sımay, SŞımır, Şiramun. — Şiri, Şıt, Şorman, Şu, Sur, Şut, Ha 'Taban Batur, Tabar, Tabazık, Tacar, Tacı Kayan, Tac Yıldız, Taçar, Tağhan, Tagay, Tag, Ta- gay, Tagluk, Tagluk Timur, Ta; ma, Tagmat, Tagrap, Tagrı Berı Tagtekin, Taguşar, Tahmaz, T: ka, Takak, Tak Kün, Talan, Ta- lay, Talyak, Tama - Dama, Ta- maç, Taman (ka), Tamar Bava, Tamgaç, Tamırak. Tamuca, Tan, Tanatmış, Tanboğa, Tancuay - Tanşehuay, Tanju - Tangı, Tan- gudur, Tanış, Tankişi, Tanuyit, Tanrı Bermiş, Tanrı Kulu, Tanrı verdi, Taragay - Turgay, Tara- kay, Tardu, Tarduş, Targay, Tar- gat, Tarhan, Tarım, Tarkan, Tar- kun, Tasun - Tosun, Taş, Taşde - mir Canas, Taşın. Taşkan, Taşte- kin, Taştemir, Taştimür, Tatar, Tataş, Tatu, Tay, Tayam, Tay- bars, Tayboğa, Tay bava, Taygan Taysun, Tayşı, Taytuğlu (ka), Tayyan - Tagyan, Taz, Tebingü, Tekel Pagatur, Teke, Tekeş, Te - kin Alp, Tekin Tamgaç. Tekle, Tek Timür, Tekye (ka), Telimen, Temir kıran, Temügan, Temüye, Temüge Nuçin, Temür Boga, Te- nim, Tengiz - deniz, Terdi, Terim (ka), Tıkna, Tılmaş, Tırak, Tibin, Tice, Tigü, Tilbe, Timür, Timür- boğa, Timür Bonga, Timüçin - Timoçin, Timür Türkân, Timür Kaan, Timür Kutluğ, Timür Ku- tHuk, Timürtaş, Tinbek, Tindü (ka), Tini, Toğa, Toğacar, To- gaç, Toğan, Toğantekin, Toğan Timür, Togar, Togay, Toğluk Ti- mür, Toğmuş, Toğrul, Toğrukca, Toguh, Togtay, Togul, Toka, To- kak, Tokan - Tohan, Tokar, Tok. cak (ka), Tokdan (ka), Tokıl, Tokıs, Tokmak, Toksun, Tokta, Toktamış, Toktamur - tok Timür, Toktaş, Toktay, Tok Temür, Te ku, Tokuçin, Tokur, Tokuş, To- kuz (ka), Tokuz Timür, Tolan, Tolan Boğa, Toldarı, Tolmaç, To- lu, Toluk, Tolukan, Tolun, Tolun Bike, Tolu Timür, Toman, Tom: ris (ka), Tomul, Tona Tigin, Tonga, Tontaş, Tonuç, Topu, To- raman, Toran, Torun,- Toruntay, Torzok, Tosun, Tosa, Tovmasat, Toygar, Toygun, Tökel, Tökü, Tö le, Töle Boga, Tölegen, Tölek, Tölük - Tülük, Töremen, Tubay Tuday, Tuduk, Tudun, Tugaçar, Tugal, Tuzay, Tugay Timür, Tu- gertimür. Taşluk. Tugra, Tugru, Tuğrul, Tusal, Tugtekin, Twesin Timür, Tuhta Kaya, Tulcdtek Ti mür, Tukta, Tukta Kaya Tula. Hilâliahmerde Hilaliahmer yılbaşı balosunu hazır. Tayan komite yılbaşı gecesinde bütün Ankaralıları bir arada toplamak onlara yeni senenin en güzel gecesini geçirme- yi temin etmek için cok gemiş bir pro grrmla işe başlamıştır. Balo, şehrimizin en büyük salonu o lan Serglevi salonlarında — verilecektir. Bu balo yalnız şehrimizde verilen balo. ların değil, bütün Türkiye'nin en büyül ve güzel baloşu olacaktır. Salonun o gece için süslenmesi işini Ankara Halkevinin güzel sanatlar komi tesi üzerine almaştır. Şehrimizin bütün kurumları daha şimdiden bu büyük ha. yır evinin yardımına koşmaktadır. Bi-