12 Aralık 1934 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

12 Aralık 1934 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

SAYIFA 6 ULUS Modern aile evi planları Bu yıl içinde Fransa'da yapılmış “modern aile evi yapıcılığı,, müsabakasında sıra al - maş birkaç mühendisin eserlerini daha alıyoruz: Gayet ciddi me daha neş alışılmış bir aile evi plâ- ediyoruz Antresi ve antre. sinla üzerindeki balkon için çok zevkli çalı Katların tertihleri kullanış b, geniş, işe aytılan yerl le aytıdır. Yap lmaştır den tamami- nomi unutulmamış ve kik edilmiştir Oturma odasınını diğer odaların ve hemmiyetle tet - (yemek — salonu) taksimlerin ebadına göte küçük olması, odaların ve salonun nin bu büyüklükte pencerele; slması mödecn miymarlık bakımından çekişme. | ye değer bir meseledir. Dış görünüşte çatı yerine taraça yapılması, antre üzerine parmaklıklı, çiçeklikli balkon, pencere lere yağmurluk, damlalık, lüzumlu yer. lete vantilasyon delikleri, dış dıvarlara su baskısı saçaklı demir konması, şimale -ame n karşı duvarla kapatılması, şark, garp hattı Üzerine açılması, arka cebhede iş- ler için kapr açılması, mutllahın şimal rüzgürlarına karşt olması, rzemin kata kilâr, lüzumlu yerlere dolablar ilavesl ve dış sivanın düzlük ve sadeliği evi ber gebheden sıhhi ve güzel bir hale getir. miştir. (Bunun gibi eşya yerleştirmeğe mahsüs yerleri olan evlere kıyılı, bucak h der ve hepimiz severiz.) Vapı sathı 56,55 metre murabbardır. Alt katta şalon 18,64 metre murabbar Üt katta yatak odaları 12.01 metre mu rabbar (beheri) Çocuk yatak odası 9,87 metre rabbar Cebheler : 0,20 * 3,90 4 Yan: 0,20 4 4,78 4 0,08 * Zemin katta: kilâr Birinci katta: (şekil 4) çamağşıftlık, santral ısıtma aleti, kömür ve cürüf de- mü- 0,1$ 4 3,6$5. 4 20—B,0 0,20 — 5,26 poları, sandık dası, yemek (oturma) sa. lonu, tuvalet, (iç, dış, arka antre), pal- to şemsiye koyacak yer, dolablar, üst- kata merdiven. Üst katta: yatak odaları, banyo, mer- diven başı, çamaşır ve elbise dolabları | vardır (şekil 5) Bahcede gezinti yeci (şekil 6) idman yeri, havuz, orman ve meyva ağacları, çiçek ve sebze la- ktadır. şlerine yarıyacak şekilde ya- Bahcenin hususiyeti pilmuş olmasıdır. Banyo, mutbah, çamaşırlık meraklı- ha des ıılrrılı A0 (Şekil - s) larınım etüdlerine değer biçimde miş ve tafsilât resimleri konmuştur. Biz de, bu tafsilât resimlerini gözden geçir- çizil - meyi istifadeli buluyoruz. Şekil ? banyo, 8 mutbah, 9 çamaşır. lık. Banyoda, çamaşırlıkta: 1 — Sıcak su otomatı (banyoda' (Şekil - 6) 2 — Santral ısıtma kazanı (çamaşır. hkta) 3 — Kömür deposu 4 — Kömür eürufu deposu Hava değiştirme delikleri salıverme ve kesme valfı. Banyo, çamaşırlık — ve sıcak su mutbahtaki gazetemizde basmıştık. Bugün de bu plânlardan ikisini alât ve Edevatın münasebetli tertibi, yapının sadeliği göze çarpıyor, müşte rek bir vasıf olarak Ga kullanışlılık var- dır. > (Şekil - 7) Projenin tertibinde rının (malzeme) arzularına temas edil. miştir. Şekil - 10 kesim tetkik edilirse 1 — Beton taban 2 — İç bölme (potreli) 3 —- Beton dikme 4 — Demirli döşeme yapı meraklrla (Şekil - &, S — (İzoatrom “dolgu,,) drvar 6 — Meyilli dam betonu 7 — Tecrid (teksif) tabakası 8 — Kum tabakası 9 — İç bölme (yanmaz, basılmış ve terbiye edilmiş saz) görülür. Proje, Fransa'da M. Jacguca Ruga - ni adlı miymarın esecidir, teknik ve öko nomik esaslara çok dikkat edilerek ya. (Şekil - 9 pılmiş ve herkesçe sevimli bulunmuştur. Bu aile evi zemin kat üstünc kurul- muş birinci ve ikinci katlardan ibarettir. Yapı sathı ölçüsü 8 metre cebhe X $ metre derinlik -« 40 metre murabbar- dır. Yapı tamamen kârgirdir. Dış dıvarları taş işleme yapıldığı tak dirde güzelliği bir kat daha artacaktır, Ankaramızın — yakınlarında — çıkan menekşe moru rengi taşlardan — kulla . nilması kahildir. Pencere kenarları da yağmurluklar (damlalıklar) Kırşehirin renkli taşlarından veya mermerden ya- prlabilir. O zaman evin krymeti, tezyi- (Şekil - 3) nat itiyariyle çok yüksek olur sağlam olur. Çatısı düz, (ter İçerde, dir. Mutbah takımları elektrikle çalıştı- asa) halindedir. atrak sıtma besisleri var . rılmaktadır. Tafsilât plânları bu tertib- lere göre konforlu olarak yapılmıştır Zemin kat (Şekil - 2) Büyük bir ki- lâr Çımuhtelif ihtiyaclara yarar) kömlir- Mik, merkezden (sıtma âletleri, çamaşır- lk, elektrik ışık tertiblerine aid saatlar, merdiven konmuştur. Birinci kat (Şekil . 3) küçük antre- den hole, mutbaha, tuvalete geçilmek - tedir. Büyük antreden doğrudan, doğruya oturma odasına (yemek salonuna) giril mektedir, Yemek — salonunun mutbaha kapısı vardır, Oturma odasından merdivenle Üst kata ve bir kapıdan bahçeye çıkılmakta- dır. İkinci kat (Şekli . 4) kata çıkılan düz merdivendir, sahanlık üzerinden banyoya büyüklerin yatak odasına, ço- cukların yatak odasına gidilmektedir. 70 santim genişliğinde bir koridorla Us- tü yarı açık balkona geçilmektedir. Plân yapılırken içinde oturması ko . lay olması, güçlük çekmeden idare edil- mesi gözden kaçırılmamıştır. Malzeme seçilirken: soğuk ve sıcak mevsimlerde hava değişikliğine, gürül- tüye karşı mücercid İşi gören beton (Ponce) tercih edilmiştir. NUN 1934 ÇARŞAME 1 Kat tabanları da bu malzemeden ar. e olarak arırlacaktır. İç sıva- - kum â harçtan usulüne göre' yapıla- caktır. Dey marangoz işleri kaynaklı de mirden, iç m ise tahtada olacaktır. Kap , çerçeveler ise hususi madendendir. Bu tarrda yapı seçiminden iki büyük fayda çıkar. Bir forlu olur, mâalzeme yerlerine nt ucuza mal ve kon yerleş. tirilmesi için çok zaman geçmez, işler kolaylaştırılmış olur. bakı - taşına Netice: İç ve dış miymarlık dan özene, bezene, düşüne, iş sevimli bir plândır. Yalnız ma odasından mecdiven — başını bir ak mutlaka lâzımdır. Üst de ayrı Tuav- çindeki tuvaletin katta banyo bit bölmeye alınması İktıza eder letin dıştan ışık ve hava almasına da dikkat etmelidir. $ ve 6 numaralı projeler de Paris'ten nile evi (plânı) müsabakası için vücuda getirilen eserlerdendir Ankara bahçeli evler yapı koopcrati. KT KĞÜ finin ev ve mahallesi için plânlar çi « - meğe başlanımca, büyük öğütler, çalış- malar, paralar dökerek yapılmış olan öt neklerimizin etüdü çok büyük görgüler ve faydalar getireceğini umuyoruz. Garb âleminde alle evinin hayat üze- rindeki hadsiz ve sayısız tesirleri tanım- miş, uzün, uzadıya, tedkik edilmiş ve bu işlere Üstün chemmiyetler - verilmiştir. (Şekil - 2) Tnkılab ve yeniliğe, güzemge koşaa türk ulusu aile evi mesclesinde yeni fl. kir ve yeni Icatları, yüksek eserleri u- nutmamakla kendine ve gelecekte yaşa- yacak çocuklarına karşı özü doğru bir iş daha görmlş olacaktır. Ekrem FUAD (Şekil - 4) Münakasa Tarihi Teminatı Miktarı Lira K. Kilo Nohut 30,000 — 292.50' — 26-12-9344 Çarşamba — 10 Pirinç 45,000 776.2S 26-12-934 . 14 Mm. ÜSSÜBAHRİ KUMANDANLIĞI SATIN ALMA KOMİSYONU REİSLİ- ĞİNDEN: Deniz Efradı ihtiyacı için satın alınacak olan cins ve miktacı ile muvakkat teminatı yukarda yazılı iki kalem erzak hizalarında gösterilen gün ve saatlarda kapalı zarf usüliyle münakasaya konulmuştur. İstekli olanların ihale gün ve saatından bir saat evel muvakkat teminatlariyle teklif mektuplarını ayrı ayrı birer zarf içinde ve her ikisi ayrı bir zarf derununda olatak komisyon reisliğine teslimi ve şartnamelerini görmek istiyenlerin komisyonumuzla İstanbul'da Kasımpaşa Deniz Levazım Satmmalma Komis- yonuna müracaatları. (3678) 8—5631 Cinsi Günü Saatı Milli Müdafaa Vekâleti Satın Alma Komisyonu ilâ_nlan İLAN Yapı: Kırıkkale gedikli küçük zabit mektebi binası- nın yapısı pazarlığına istek- H çıkmadığından yeniden pazarlığa konmuştur. İha- lesi 16-12-034 pazar günü sa- at 11 dedir. İsteklilerin ke- şif, şartname ve resimlerini görmek Üzere her gün ve pa- zarlığa gireceklerin de o gün teminatlariyle M. M. V. satınalma Ko, na vaktin- de müracaatları. (3664) B—5621 İLAN 932 senesinde 15, Fırkâ- nın yiyecek ambarı tarafın- dan — kullanılan — levazım ayniyat makbuzlarından 264277 - sayılı makbuzun birinci ve ikinci eşleri kopon yerinden kopmuş ve gaip olmuştur. Mezkür makbu- zun hükümsüz olduğu vesi- ka ve müstenidat makamın- da kullanılamıyacağı ilan olunur. (3663) 8—5627 İLAN. Muhafız alayı helâlarına sarfedilmek üzere bazı mal - zeme pazarlıkla almacaktır. Pazarlığı 15 - 12 - 934 cumar tesi günü saat 11 dedir. İs - teklilerin keşifnamede ya: lrmalzemeyi görmek için her gün ve pazarlığa gire- ceklerin de belli gün ve sa - atte komisyona uğramaları. (3634) 8—5581 Gaip anahtar Yenişehir ile Sergi binası arasında bir kasa anahtan gaip olmuştur. Bulanlar 2548 No, telefon ettiklerin- de memnun edileceklerdir. İLAN. Vekâlet binasının bir mali zeninde kitap konulması içif pazarlıkla sabit raf yaptırt- lacaktır. Pazarlığı 15. 12. 934 cumartesi günü saat 11,30 dadır. İsteklilerin keşfini görmek için her gün ve pâ ” zarlığa gireceklerin de belli gün ve saatinde komis ona uğramaları. (3635) BAYANLAR DİKİŞ EVİ İstanbuldan gelen ve yeni sizçma arkasında- Keçiöret - Etlik otohüsleri durak ye;;”' de açılmıştır. g— 56i