6 Şubat 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

6 Şubat 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

SAYIFA 6 de kurü ileri gidi termmüle — kadar Lyon mah verilecek idare ilminin hudut « larını tayin etmek B — Halen mevcud tedrisatın mu. fassal bir tablor C€ — Müteh listesini yapmak Bunun için; 1 — Mahalli idarelere aid bilgiler memleketinizde ilmi bir tedrise mevzu olmuş mudur? 2 — Hangi ilim şubesi arasında o - kutulur. u yapmak 18 profesörlerin bir zımdır, 3 — Memleketimizde mahalli İlmi diye bir bilgi tanınmış mı 4 — Tanındığı takdirde hangi il« mi usule tâbi tutulmuştur- — ve aksamı idare nelerdir. Bu dört sualin nazari ve ameli sımları şöyle tasnif edilmiştir: Mahalli idare ilmiz 1 — Mahalli idare bilgilerinin na » zariyesi münasebetlerin rabatalar, tabil, içtimal mahalli idare — vazifelerinin sahası, 2 — Mahalli idare ilminin hukuki mahiyeti, hukuk! taazzuv ve teşekkülü, 3 — Mahalli idare ilminin sıyasal cebhesi, hacici münasebetler ve taaz « zuv sistemi, Kommün idaresi bilgileri: (Kommün iktısadi teşebbüsleri ilmi bü kısmz dahildir). 1 — Kommün idare hukuku, idarenin işlediği kadro 2 — Kommün idarecili; yesi, idare nasr) işler, idari faaliyet na- &l izah edilir. 3 — Kommün ida kömmün nasıl iştemelidir. ( Mahalli idare bilgileri adile bir ilim tanınmamış ise aynır mevzuu tet - nin politikası, kik eden ilimler manzumesinde yer tu. tacak mahiyette telakki ediyor musu - nuz, Bu ilimler hangileridir? ) ( Mahalli idare ilmile uğraşan mü- esseseler ve memurlar) A — Mahalli idare meseleleri mem. leketinizde nerede okutulur. (Üniver « site, yüksek mekteb, akademi, enstitü gibi) 1 — Bu müesseselerden münhasıran mahalli idare ilmi okutmağa mahsus olanlar veya mahalli idare ilmi için . dsviçre'de Montana vadisindeki Grönan gölü yarışları yapılmıştır. e mıdir? lmi- veya şubeler . dare edilenler gileri Mahalli i raşan bLaşka müccse * — Bu mücss kimlerdir. Ar 3 — are bilgilerile uğ « var müdar? erin müdürleri tin vardiatı na- 1 idareler ve be. arala İştirak ederler mi, bu iştirak nastl temin olunur? — Her bir milessesenin senelik rafı nedir? Mahalli idare ilimleri tetkikatı: 1 — Bu ilim için husust çalışmalar r yer tutar mı? (ki. | tab, mâkale, tez) gibi serbest çalışma neticeleri nelerdir? çok ehemmiyetli 2 — Bu ilmi çalışanlardan bir dev ir mahalli idarenin talebile yapılmış olanları var. mıdır? let müessesesinin ve yahut 3 — Mahalli idare bilgileci içln mü. sahabeler yapılır mı? 4 — İimi tetkikler bilhassa kimlere tevdi edilmiştir, isimleri? $ — Memleket içinde ve dışında bu imi müesseseler arasında muhaboreler yapılır mr? 6 — Mahalli idare bilgileri hakkın da mecmualar neşredilir mi? Hangile. ridir? 7 — Mahalli ida kinda makaleler neş mesaili hak len diğer mecmu. alar hangileridir? K. Naci Ktorman Evlenme şahadetnamesi Bir evlenme şahadetname- si vermek üzere Ankarada otu- ran alman tebaasından Bay Erhard Maciej'inin gene An- karada oturan Avusturya te- baasından Bayan Hedwig Fi- scher ile evlenmek niyetinde oldukları ilan olunur, Ankara, 5 şubat 1935 Almanya büyük elçisi na. Von Heynitz donmuştur. Bu göl üzerinde at ' ULUS 6 ŞUBAT 1935 ÇARŞAMDA Dört yüz küçük kız arasında yemek - piş irme yarı Dörtyüz küçük kızın, sıra sıta dizilmiş kavagazı ocakları denler bunun zevkini Büyük adamlar gibi ciddi ve yaşla rı on ile on beş arasında olan dört yüz genç kız geçenlerde Paristeki (Sergi. ler sarayı) ndaki bir holde uğraşıp di- Bir doktorun başkanlı, ğındaki jüri heyetinin ciddi bakışları altında bu küçük (aşçıbaşılar) kendile rine listesi verilen yemekleri pişirecek- lerdi. Bu yemekler için Jazım gelen diniyorlardı. Mayonez yapanların şu işgüzarlığına bakınıt bir çok erzak önceden tedarik olunmuş, binlerce yumurta, yüzlerce kilo zeytin yağı ve sadeyağı getirtilmişti. (Mü. meyyizler) ellerinde küçük birer ka- şıkla bir ocağın başından ötekine gide rek pişen yemeklerin tadına bakıyor. lardı. Bakalore imtihanlarında bazı İ Hüküm saati: yemekleri pişiren kızlarla davetliler hep bersber sofra başında, anlata anlata bil Dana krzartması yapan bu kızlar çok muvaffak olmuşlardır derslerin notları yüksek olduğu gibi bu müsabakada da bazı yemeklerin not- ları yüksekti. Faraza bir sığır kızart. ması 5 not alırken, mayonezi yumur« ta 2 ve makarmna bir not alıyordu, Müsabakanın ciddi olduğunu göse termek için dört yüz kız ve ekserisi bunların anneleri olmak Üzere dört yüz davetli bu kadar uğraşmalar — ve çalış. malarla yapılan yemekleri yediler. Ça- lışma bittiğinden ve jüri kararını ver diğinden yemek çok alaylı geçti. O sı. rada orada olan meşhur Klovn Fratel. Tin! küçük kızların masasına fazla yak. laştığından hepsi etrafını alarak, hatı- — elilliar karşısında nasıl bir ciddiyetle yemek — pişirdiklerini seyre- mi yorlar. ra olmak için kendilerinc el yazısını vermesini istediler. Yemek bittikten ve yemek tencere. leri ve saire özenle çantalara yerleşti- rildikten sonra kızlar bu müsabakayı tertib odenleri alkışlayacak çıkıp gü tiler, Fransız gazeteleri, bu müsabaku- dan bahsederken: “Kızlarımıza güzel. lik veya dans müsabakaları yaptırarak Bu küçüklerin hazırladığı portakal salatası çok Jezzetli idi onların gürürlrini Tüzüumsuz yere okşa- yacağımıza, hayatta her gün karşılaşa. cakları bu gibi işlere dair müsabakalar yaptırsak daha iyi olmaz mı?,, diyor- lar, Kuruluş ğ 1891 ş Serveti fünun & yerine çıkar 44 senedir durmadan çıkmakta olan bu - haftalık resimli gazetenin Ankara'da satış yeri AKBA Ki- tapevidir, Senelik abone 10 lira. Sayısı 20 kuruş. Ziraat Vekâletinden: Ankara Yüksek Ziraat Enstitüslü yanında tohum ıslah istasiyonu binalarından amele dairesi ile hangar binasının 1271 lira keşif bedelli çatı ve kiremitle örtülmesi tamiratı işi pazarlık suretile yaptırılacaktır. Bu işi K. mukabilinde verilen şartname ve sair kâğıtlarını almak üzere her gün Z. Ve- kâleti Ziraat İş. U. Müdürl lığa iştirak için de yeni yıla mahsus Ticaret odası vesika- &ı ve fenni ehliyet kâğıdı, 96 liralık muvakkat nak istiyenlerin * ne müracaatları ve pazar- teminatın vezneye yatırıldığına dair makbuz veya Banka mektubu - ile birlikte 13-2-935 tarihli çarşamba günü saat 15 de Ve- kâlet İnşaat Komisyonuna gelmeleri ilan olunur. (195) sonnsa | P. T. T. Binalar ve levazım Müdürlüğünden: İstanbul'da P. T. T. fabrikası için teferrüatile birlikte bir freze tezgâhı açık eksiltme ile satın almacaktır. Mu- hammen bedeli 3500 türk lirasıdır. Şartnamesi parasız o- larak Ankarada binalar ve levazım müdürlüğünden, İs- tanbul'da Beyoğlu P. T. T. merkezinde ayniyat muavin- liğinden alınır, Eksiltme 3/ 3/ 35 tarihine rastlıyan pazar günü saat 15 te Ankarada P. T. T. satın alma komisyo- nunda yapılacağından isteklilerin (263) lira teminatları- nı veznemize yatırdıklarına dair makbuz veya banka te- minat mektubu ile saat 14 te komisyonda ve 2490 Nolu kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinin emrettiği vesaiki lâzi- meyi hamil bulunmaları, (79) 1—157 Karacabey HarasıMüdürlüğünden 26-1-935 cumartesi günü saat 14 de kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konulan haranın on aylık mevaddı müştaile ihtiyâcı eksiltmesinde verilen fiatlar haddi lâyık görül- mediğinden uzatılarak 4-2-935 tarihine müsadif pazartesi günü saat on dörtte İstanbul Baytar Müdürlüğünde ihale edileceği ilan olunur, (527-237) ıi—is y ğekinr ni Büldlleikekei İ Nİ ASA Si D İstanbul Emlâk Milili Müdürlüğünden: Galatada Kemenkeş Kara Mustafapaşa mahallesinin Topçular ve Yüksek kaldırım caddelerinde eski 31, 33, 35, 37 ve yeni 25, 27, 29/,1 ve 119, 119/,1 ve 119/2 numaralarla mürakkam dükkânları müştemil Değirmen hanı namile maruf hanın 120 hisse itibarile 34,5 hissesi bedeli iki tak- sitte ödenmek şartile muhammen 15022 lira üzerinden 19 şubat 935 salı günü saat on beşe kadar pazarlıkla sa- tılacaktır. İsteklilerin 2490 sayılı kanun hükümleri daire- sinde, muhammen bedelin yüzde yedi buçuğu nisbetinde teminatlariyle, pazar ve salı günleri, İstanbul milli emlâk müdürlüğündeki satış komisyonuna müracaatları, (M) (302-167) 1-—317 Eşya münakasası Tayyare cemiyeti umumi merkezine lazım olan (20) çeşid eşya, kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. Girmek istiyenler şartname ve plânları cemiyet Tmerek- zinden alacaklardır. Münakasa 17 şubat pazar günü saat on beşte yapılacaktır. 1—27 e DB aa ge Ü ai AM di