14 Şubat 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 8

14 Şubat 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 8

z ğmmumıumnııııımıııııııııııııııııııııııııı /"Türkiye Ziraat Bancası Merkez - Müdürlüğünden : FTT GT E T YAYIFA B Saçlarınız dökülüyor mu? Hemca — dökülmesine mani plunuz. KANZUK ECZAHANEESİ Mmüstahzaratından. KOMOJEN: Saçların dö- Kkülmesine ve kepeklenmesi: ne mani olur, KOMOJEN: Saçların kök- lerini kuvvetlendirir ve bes- ler, KOMOJEN: Lâtif rayihalı bir &aç losyonudur, deposu Kanzuk eczahanesi her cc- zahane ve ıtriyat mağazala- rından arayınız. İngiliz Kanzuk eczanesi mamulatından. Öksürenlere pelesenkli katran eksiri Her eczahanede bulunur. TÜRKİYE ZIRAAT BANKASI DADA . BiRİKTiREN RAHAT EDER - Gümrük Muhafaza Umum Kumandanlığı İstanbul Satın Alma Komisyonundan: Y — Deniz vasıtaları için ihalesi 9. 2. 935 cumartesi gü- nü yapılacak 1200 ton maden kömürünün evelki ilanları 2490 No. lı kanunun 14 üncü maddesine göre yok edilerek yeniden ilan ve kapalı zarfla eksiltmeğe konulmuştur. 2 — 26. 2. 935 salr günü saat 15 te ihalesi yapılacaktır. 8 — Şartnamesi komisyonda görülebilir. & — Şirket namına gireceklerin şirketin noterlikten musaddak vekâletnamesile şirketin faaliyette olduğuna dair ticaret odasından vesaik getirilmesi. $ — İstekliler muvakkat teminat olarak 1386 liralık banka mektubu veya vezne makbuzlarını teklif mektubla- riyle birlikte saat 14 te komisyona teslim eylemeleri, (594/278) 1 — 497 (A DACANTOTA CAO LIYKLTTKI KOKYAT TI UKK III A TKA N | E Saygı değer abonelerimize z Elektrik cereyanlarından doğacak kazaların önü- nü almak için Bayındırlık Bakanlığı ile mutabık ola- rak şebekemize bağlanmış olan bütün tesisatın ni- zamnameye uygun olup olmadığını kontrol etmek fisere bir “kontrol şübesi,, ihdas edilmiştir. Tesisatın Bayındırlık Bakanlığından ruhsatna mesi olan bir elektrikçi tarafından muayene edilmesi we nizamnameye uygun olmıyanların düzelttirilmesi sayın abönelerimizin kendi menfaatleri iktizasıdır, Aksi halde bu gibi tesisatların cereyanı kesilecektir. Ankara Elektrik Türk ÂAnonim Şirketi Tebriz mamulatından 20 metre murabbar büyüklüğünde l kaymnetli bir İran halısı 18 şubat 1935 pazartesi günü saat -— On beşte satılacaktır. Almak istiyenler tarihi mezkürda bamkamıza müracaatları. (332) ı—55r Fenni evsafının değişmesinden dolayı ihalesi yapılmı- yan sokak ampullerinin 2, 2. 935 de 16, 2. 935 ta sadif cumartesi günü saat on beşe kadar on beş gün r detle açık eksiltmeye konulduğundan talib olanların şar- tt anlamak ve pey sürmek üzere Belediye münadisine mü- racaatları ilan olunur. (663 - 312) 1 —529 Tesviyeci ve tornacı alınacaktır Askeri Fabrikalar Umum Mü- dürlüğünden: Kırıkkale fabrikaları için tes- viyeci ve tornacı alınacaktır. İsteklilerin imtihan için istida ile Ankara'da fişek fabrikasına Istanbul'da Bakırköy barut fab - rikasına, İzmirdekiler Halkapı- nar sılâh tamirhanesine müra - caatları. — (222) 1-400 . Ankara Şehri İmar s* gee gee we Müdürlüsğünden Yegen bey mahallesinde Hamam sokağında yeşil saha- ya tesadüf eden kadastronun 176 numaralı adasının 1,2, 3 ve 4 üncü parsellerinin alınan menafii umumiye kararı mu- cibince istimlâk edileceği ve haritalarının birinin belediye birinin İmar dairelerine birinin de mahalline asıldığı ilan olunur, (301) 1—519 Ankara Yüyksek Ziraat Enstitüsü Rektörlüğünden: Muhammen bedeli Lira Takım Nevi 160 10 Elbise 1032 86 ” 1192 96 Enstitümüzün hademeleri için pazarlık suretile yu- karda müfredatı görülen 96 takrm elbise yaptırılacaktır. Nümuneyi görmek ve şartnamesini parasız almak isti- yenler enstitü idare müdürlüğünden alabilirler. Ve 20 şu- bat 935 gününe rastliryan çarşamba günü saat 15 te de ihalesi yapılacağından yüzde 7,5 teminatlariyle enstitü idare ve ihale komisyonuna gelmeleri, (286) 1—d01 Maliye Vekâletinden: Darp edilmekte olan Gümüş paralardan Dört milyon liralık kısmı az bir zaman zarfında tamamen tedavile vaz edilmiş olacağından eski gümüş paraların 1 şubat 1936 tarihinden itibaren herhangi bir kıymetle mübadele vası- tası olarak kullanrlamıyacağı hilâfma hareket edenler hakkında kanuni takibat yapılacağı 2257 No. lu kanunun sekizinci maddesi mucibince ilan olunur, (244) 1—435 Emniyet işleri Umum müdürlüğünden : 1 — Zabıta memurlarına yaptırılacak 4500 — 6000 ta- kım resmi elbise ve 4500 — 6000 kasket ve 291/400 takım sivil elbise ve 1300 — 1500 adet kaputun münakasası gün- l_eri olan 18. 12. 934 ve 12. 1. 935 tarihlerinde talib çıkmadı- ği için pazarlıkla yaptırılmasına karar verilmiştir. 2 — Şartnamede değişiklik yoktur. 3 — Talib olanalrın 21.2.935 perşembe günü Ankara'da emniyet işleri umum müdürlüğündeki eksiltme komisyonu: na gelmeleri ilan olunur, (279) 1 — 486 sahibi ve Başmu: ih RufkrATAY, Umumi naş ' Yazı - işle BAYDAR, harriri F Mevcud oöperetlerin en nefis filmi ÇARDAŞ & eden müdürü Nasuhi Çankırı Ceddesi civarında Ulus matbassında basıtmıştır FÜRSTİN Martha Eggerth — Paul Hörbiger Sumaralı biletlerinizi gündüzden alınız. 'Tel. 3540 14 ŞUBAT 1935 PERŞEMBE Nafıa Bakanlığından : Kayaderesi istasyonuna 16 saat mesafeac vulunan Göksu- silmek ve Kayaderesi avir istasyonların birinde teslim edilmek men bedeli 9800 lira bulunan 2000 adet çam te i kapalı zarf usulü ile eksiltmeye konulmuştur. 335 tarihine rastlryan perşembe günü ada Bakanlık Malzeme Müdürlüğünde yapılacaktır. İsteklilerin, tekliflerini Ticaret odası vesikası ve 735 liralık muvakkat teminatlarının malsandığına yatırıldığı na dair olan makbuz veya nümunesine uygun Banka kefa- let mektubu ile birlikte 21.2,935 perşembe günü saat 14,30a kadar Malzeme Müdürlü; tevdi etmeleri lâzımdır. İstekliler bu husu: rtnameleri parasız olarak An- kara'da Bakanlık Malzeme Müdürlüğünden alabilirler. (249) 1—438 Nafıa Bakanlığından: Eloğlu istasyonuna 15 ve Maraşa 9 saat mesafede bu- lunan Kirazderesi ve SUSU ormanlarından kesilmek ve Eloğlu veya ona mücavir istasyonlardan birinde teslim edilmek şartiyle muhammen bedeli 5462,5 lira bulunan 1150 adet çam telgraf direği kapalı zarf usulü ile eksilt. meye konulmuştur. siltme 21.2.935 tarihine raslıyan perşembe günü sa« at 15 de Ankara'da Bakanlık Malzeme Müdürlüğünde ya. pılacaktır. İsteklilerin, tekliflerini Ticaret odası vesikası ve 409,6$ liralık muvakkat teminatlarının malsandığına yatırıldığır na dair olan makbuz veya nümunesine uygun Banka kefa« let mektubu ile birlikte 21.2.935 perşembe günü saat 14 «& kadar Malzeme Müdürlüğüne tevdi etmeleri lâzımdır. İstekliler bu husustaki şartnameleri parasız olarak An« kara'da Bakanlık Malzeme Müdürlüğünden alabilirler, (248) 1—437 ANKARA İCRA DAİRESİ GAYRİ MENKUL SATIŞ MEk MURLUĞUNDAN: İpotek olup satılmasına karar verilen tapunun esas 114, pafta Göç ada 355, parsel 6 numarasında mukayyet ve Ankaranın Osman mas ballesinde, Tacettin sokağında kâin ahşap iki ev aşağıdaki şartlar dairesinde açık arttırmaya konmuştur. Evin, 41 No: Ix çift kanatlı kapısından girilince bir taşlık avlu; sağda bir halâ, bir odunluk, birküçük kümesi, bir büyük dut ağacı, solda bir ahır, sokak kapısının yanındaki tek kanatlt kapıdan gi« rildikte merdivenle yukarı çıkılırken zemini kırmızı kiremit döşee meli ve mutbak olarak kullarılan bir mahal, bir oda ve merdivene den ikinci kata çıkıldıkta bir sofa, iki oda, taşlıktaki diğer tek kas natlı kapıdan girildikte bir koridor, bir oda, ikinci katta na tamant bir oda mahallinden ibarettir, Heyeti umumiyesine 2200 lira kıya met takdir olunmuştur. SATIŞ ŞARTLARI 1 — satış peşin para ile olmak Üzere 21, 3, 935 tarihine müsadif pet şembe günü saat 14-16 da İcra dalresi gayrimenkul satış mömuürlür ğunda yapılacaktır. 2 — Talipler takdir edilmiş olan yukardaki kıymetin 96 7,5 pey akçesi veya milli bir banka teminat mektubu getireceklerdir. 3 — Satış günü arttırma bedeli takdir edilen krymetin 9, 75 şinl bulduktan ve üç defa nidadan sonra mezkür günlün 16 ıncı saatında en çok arttırana ihale edilecektir. 4 — İşbu tarihteki arttırmada teklif edilen bedeli mukaddes kıymetin 95 75 şini bulmadığı takdirde 6-4-93$ tarihine müsadif cumartesi günü saat 14 - 16 kadar yapılacak ikinci arttırmada keza fiç defa nidadan sonra saat 16 da en çok arttıran talibine ihale olus nacaktır. $ — Birinci ve ikinci ihalelerde ihale bedeli ihaleyi müteakip verilmediği takdirde üzerine ihâle edilenin talep eylemeeyle ihale tarihinden itibaren yedi gün içinde vezneye teslim edilmediği tal» dirde ihale bozulacak ve işbu talibden evel en yükgek teklifte bi lunan talibin teklifi veçhile alımağa razr olup olmadığı kendisinden sorulduktan sonra teklifi veçhile almağa razt olduğu takdirde fate kr ihalesi feshedilen birinci talibden tahsil edilmek Üzere ikinet talip uhdesine ihale olunacaktır, Teklif veçhile almağa razı olmadı.r. ğt takdirde ise mal yeniden on beş gün müddetle arttırmaya çıkas tılacak ve en çok arttıran talip üzerine katf ihalesi yapılacaktır. 6 — Her iki arttırmada da mal talibe ihale edildikte tapu han cı ve 96 2,5 dellâl harer talibe ait olacaktır. ? — Borçlu ve alacaklılarla diğer alâkadarların gayri menkul üzerindeki haklarını ve hususiyle faiz ve masrafa dahil olan iddle alarını evrakı müspiteleriyle yirmi gün içinde İcra dairesine bildire meleri lâzımdır. Aksi halde hakları tapu sicilliyle sabit olmadıkça satış bedelini paylaştırmak muamelesinden haric tutulacaklardır. 8 — Arttırmaya iştirak edenler daha evel şartnameyi görmüş, okumuş ve gayri menkulün iymar vaziyetini bilmiş ve bunları tama« men kabul etmiş ad ve itibar olunacaktır. 9 — İşbu açık arttırma şehadetnamesi 1-3-935 tarihinden itibar ren 934/187 dosya numarasiyle herkese açıktır. 10 — Taliplerin mezkür tarihlerde İcra dairesi gayrimenkul sax tış memurluğuna müracaat eylemeleri lüzumü iylan olunür, i—sSs1 SİNEMALAR Bugün Bu gece en güzeli LKULÜP | Dünya yüzme şampiyonu Johany Weise Bugün Bu gece senenin müller ve M. O. Sullyavn tarafından temsil edilen TARZAN VE EŞİ Aşk - heyecan - macera ve delişet filmi