1 Mart 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 2

1 Mart 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 2

SAYIFA Adapazarı Türk Ticaret Bankası İdare Meeclisinden: Adapazarı Türk Ticaret Bankası hissedarları umumi heyeti ge - nelik içtimat 31 Mart 1935 tarihine müsadif pazar günü saat: 15 on beşte Ankarada Işıklar caddesinde Banka Merkerzinde yapılacaktır. Esas mukavelenin muaddel 24 üncü maddesi mucibince iştirake sa - lühiyettar olan hissedarların 26 mcr maddeye tevfikan içtima gü - nünden Iâakal iki hafta evvel duhuliye varakası almaları lâzımdır. Vekillerin de hissedarlardan olması meşruttur, Hisstedarların duhu- liye varakası almak üzere Banka merkez veya şubelerine müracaat - ları mercudür. Müzakere ruznamesi: 1 — 1934 senesi muamelâtma aid idare meclisi ve mürakabe he - yeti raporlarının okunması 2 — 1934 senesi bilânço ve kâ rüzarar hesaplarının Meclisi İda- te Taporuna göre tetkik ve tasdi ki ve Meclisi İdarenin ibrası 3 — İstifa edenlerin yerine Meclisi idarece seçilen azaların tas - diki. 4 — Mahkemoce tayin olunan mürakiplerin ücretlerinin takdiri ve yeni mürakiplerin intihabı ——i izmir Suları Türk Anonin Şirkeitnden : Şirketimizin hissedarlar umumi heyeti senelik âdi iç- timar, 30 mart 1935 cumartesi günü saat 15 de İzmirde Al- sancakta 454 numarada kâin şirket merkezi idaresinde ya- pılacaktır. İçtimaa iştirak etmek istiyen hisse sahiplerinin nizam- namenin 27 inci maddesi veçhile içtima gününden 10 gün evel hisse senetlerini, şirketin İzmirdeki merkezine veya merkezi Bruxcelles'de kâin “Brukcelles Bankası,, veya şubelerine tevdi etmelidirler. Konuşulacak işler şunlardır: 1— İdare meclisi ve murakıp raporlarının okunması 2 — 31 birinci kânun 1934 tarihli Bilânço, Kâr ve zarar hesabiyle mevcudat defterinin tetkik ve kabulü 3 — İdare meclisi azalarıla murakıbın ibrası za iblağı ve idare mec- lisi azalarının istifaları ve yeni idare meclis azalarının in- tihabı ve aza hakkı huzurunun tayini S — Murakıp intihabr ve ücretinin tayini 6 — Ticaret kanununun 323 üncü maddesine tevfikan, idare meclisi azalarına kendi veya şahsı ahar namına biz- zat ve bilvasıta şirketle muamele yapmağa salâhiyet ve- rilmesi, 1—770 ——— İztelnak ü Ankara İcra Dairesi Gayrimenkul Satış Memurluğundan 1 — İpotek olup satılmasına karar verilen tapünun cilt 88 paf. ta $6, ada 350, parsel 21 numarasında tuluş mahallesinde kâin evin yarısı açık arttırmıya çıkarılmıştır. kayıtlı ve Ankaranın Kur- aşağıdaki şartlar dahilinde ? — Evsaf ve müştemilâtı: İki kısımdan ibarettir, Birinci katta bir taşlık (1) ve ahır (1) samanlık (1) kuyu 1 helâ 2 oda 2 kiler 1 bahçe yeri ve 1 mutfak ikinci katta 2 sofa $ oda 1 helâ sım müstakil evde ikinci kı. binci katta nâtamam 2 oda yeri il i katta 2 sofa 2 oda 2 helâ 2 mutfak ve 1 bahçe yeri tamamına 4200 lira kıy- met ki ştur. 3 — Satış peşin para ile olmak Üzere 4.4.935 tarihine müsadif perşembe günü saat 14 — 16 ya kadar icra dairesi satış memurluğunda yapılacaktır. gayri menkul * — Talibler takdir edilmiş olan yukardaki muhammen kıyme- tin yüzde 7,S ğu nisbetinde pey akçası veya milli bir banıkanın te. te. minat mektubu ile kanunen tahvilleri getireceklerdir. $ — Satış günü arttırma bedeli takdir edilen krymetin yüzde 75 ini bulduktan ve üç defa nida ettirildikten sonra mözkür günün 16 imcı saatinde en çok arttıran talibine ihale olunacaktır. 6 — İşbu tarihteki artttırmada teklif edilen bedel muhammen kı) metin yüzde 75 ini bulmadığı takdirde 20. 4. 935 tarihine müsadi: tumartesi günü saât 14 — 16 ya kadar yapılacak ikinci arttırmada ea çok arttıran talibine ihale olunacaktır. (Keza muhammen kiye metin yüzde 75 ini bulmak şartile en goök arttıran talibine ihale olunacak ve Lu nisbeti bulmadığı takdirde 2280 numaralı kanun ahkâmına tevlikan botç beş sene mkddetle teci tulacaktır) 7—-B aleyi mütca. kib verilmediği takdirde üzerine ihale edilenin talebi üzerine ihale tarihinden itibaren kendisine bedeli ihaleyi teslimi vezne eyleme- si için yedi gün kadar mehil verilecektir. İşbu müddet zarfında ihale bedeli yatırılmadığı takdirde ihale bozulacak ve bu tarihten evel en yüksek teklifte bulunan talibe teklifi veçhile almağa razı olup olmadığı sorulduktan sonra teklifi veçhile almağa razı ise ihale farkı birinci talipten tahsil edilmek üzere bu talibe ihale edi- lecektir. Teklifi veçhile almağa razı olmazsa gayri menkul yeni. den on beş günlük ikinci artırmıya çıkarılarak en çok artıran ta- Nbine ihale edilecektir. 8 — İer iki artırmada da gayri menkul talibine ihale edildikte tapu harcile dellâliye resmi müşteriye ve ihale tarihine kadar olan müterakitn vergi ve resim ise borçluya aittir. 9 — Borçlu ve alacaklılarla diğer alâkadarların bu gayri men- kul üzerindeki haklarını ve huşusile faiz ve masrafa dal dialarını evrakt müsbitelerile,20 gün içinde dairemize bi lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu teminat olarak kabul edilen h: ine ve ikinci a ol id. meleri cilliyle sabit olmadıkça sa- tış bedelinin paylaştırılmasından hariç tutulacaklardır. 11.3.935 tarihinde — 934/1714 numara ile dairemizdeki yerinde hetkese açık bulundurulan şart. 10 — Artırmaya iştirak edecekler namemizi okuyabilirler. Dr. CEMS'in Nasır ilac Kanzuk öksürük şurubu: öksü Tur. Tophanede İstanbul Le - vazım ÂAmirliği Satın Alma Komisyonu Hânları. İLAN 1680 adet Battaniye 14. Mart 1935 perşembe günü saat 15 de kapalı zarfla alı - nacaktır. Tahmin — bedeli 19320 liradır. İstekliler şart- namesini görmek üzere her gün ve kapalı zarfa girecek- lerin 1449 lira teminat mek- tup veya makbuzlariyle tek- Df mektuplarını belli saaat- ten bir saat evel Tophanede satın alma komisyonuna gelmeleri. (922/426-832) 1—697 Kiralık ev Yenişehirde postane ya- nında beş odalr müstakil ev kiralıktır. Müracaat Yenişe- hirde kasap Bay İbrahime halde 48 No, 1—692 Mobilyalı oda aranıyor Evkaf apartımanın şehirde bir veya iki ki: liflerini gazete N. R. ye yazılması. idare! 1—748 Ankara Asliye Birinci Hukuk Mahkemesinden: Ankara'da — Atpazarında Ali ağanın hanında Kayserili Ali oğlu Duran'a: Karmız Yenişehirde Maliye Bahtiyar tarafından aleyhinize açılan boşatı Teftiş Heyeti odacısı ma davası neticesinde mahkeme - nin 13 * $ - 933 tarihli celsesinde boşanmanıza karar verilmiş — ve bu bususa dair olan ilâm ikamet- gühınızin mechuliyeti tebliğat ifa edilemediğinden mah- kemece ilanen tebligat ifasına ka- rar verilmiş ve ilâm 20.2.935 tari « hinde mahkeme — divanhanesine talik edildiği tebliğ makammna kaim olmak üzere ilân olunur, asebile Ankara ikinci sulh hâ- kimliğinden : Keskin Hasan dede köyünden Buz oğullarından Rızaya: 30-1-935 tarih ve 9/5 de gelip bir defide bulunmanıza <ir 27- 12-3 tarihinde ilanen tebliğata icabet etmediğinizden haklınız- da verilen gıyap kararının adre- sinizin malüm olmadığından dö- layı usülün 141 ci maddesine teve fikan ilan icrasına karar veril- miştir. Mahkeme günü olan 20 möârt 935 tarih saat 9,30 da gel- mediğiniz veya bir vekil gön- dermediğiniz takdirde mahkeme- ye gıyabınızda devam olunacağı Küzumu bildirilir. 1—768 İmtiyaz sahibi ve Başmu 4| barriri Falih Rıfkı ATAY | Umumi neşriyatı idare eden Yazı İşleri Müdürü Nasuhi BAYDAR Çankırı caddesi civarında Basımevinde basılmış- En eski nasırları bi- ie pek kısa bir zaman- da künden çıkarır. ı tamamen — vo kö- Umumi deposu: İn- giliz Kanzuk eczane- si, her eczanede bu- Tunur. Ciddi ve mü- essir bir nasır - ilâc- dır. ü kati şekilde durdu- 1—361 nkara Levazım Amirliğil Satınalma Komisyonu İânları İLAN İzmir müstahkem mevki efradının ihtiyacı için 303000 kilo un kapalı zarf usulü ile satın alınacaktır. İhalesi 11 mart 935 pazartesi günü sa- at 15 de İzmir'de kışlada müstahkem mevki satın al- ma komisyonunda caktır. Muhammen yirmi sekiz bin yapıla - bedeli i sekiz tah- min edilen fiatı dokuz kuruş yirmi beş santimdir temina- ti muvakkate akçesi 2103 li- radır şartname siwetini her gün komisyondan görebilir- ler istekliler kapalı zarfları ihaleden bir saat evel ko- misyona vermiş bulunacak- lardır. Münakasasına iştirak edecekler 2490 sayılı artırma ve eksiltme kanununun 2. in- ci ve 3. üncü maddelerinde ve şartnamesinde yazılı ve- sikalarla birlikde ihale sa- tınalma komisyonunda ha- zır bulunmaları (391) 1—639 ZAYİ 330 senesinde Trabzon askelt rüşdiye mektebinden aldığım şa- badetnameyi zayi ettim. Yeni: ni çıkartmağa tevessül ettiğim » den cskisinin hükmü yoktur. Küçük Yozgad barut fab- rikası işletmesinde Hamdi 1 —767 İnsanı HOLi 28 ŞUBAT 1915 PER: Ankara İera Dairesi Gayrimenkul Satış Memurluğ tapunun 10.5.933 z.ıril__" Babaharmanı mevkil” de kâih tarlanın 16 hissede 10 hissesi aşağıdaki ş; artırmıya çıkarılmıştır. Mezkür tarla şarkan telsiz istasyonu Bi e Mustafa arsasi V İpotek olup satılmasına karar ver 94 — 44 numarasında kayıtlı ve Ankarı ben Çıbık yolu ve kismen İsmail ve İbra tarlasile Takdir öl' 1 — Satış peşin para ile olmak Üzere 28.3.935 tar .,.ı.ı;J' perşembe günü saat 14 — 16 da icra dairesi gayri menkul satış F7 malen Çıbık yolu ve cenuben Çömez oğlu veresesi dut olup on dönümlük bir sahada bulunmaktadır. kıymet 900 liradır. murluğunda yapılacaktır. 2 — Talipler takdir edilmiş olan yukardaki kıymetin yüzde ” pey akçesi veya milli bir bankanın teminat mektubunu getirecti” lerdir. 3 — Satış günü artırma bedeli takdir edilen kıymetin Yüf? 75 ini bulduktan ve üç defa nidadan sonra mezkür günün 16 saatinde en çok artırana ihale edilecektir. 4 — İşbu tarihteki artırmada teklif edilen bedel mukadder K” metin yüzde 75 ini bulmadığı takdirde 13.4.935 tarihine — müsel esi günü saat 14 — 16 ya kadar yapılacak - ikinci artı keza Üç defa nidadan sonra saat 16 da en çok artıran taliptitif' ihale olunacaktır. $ — Birinci ve ikinci ihalelerde ihale bedeli ihaleyi müteâkif verilmediği takdirde üzerine ihale edilenin taleb eylemesile tarihinden itibaren 7 gün içinde vezneye teslim edilmediği dirde ihale bozulacak ve işbü talibten evel en yüksek teklifte bi lunan talibin teklifi veçhile almağa razı olup olmadığı * den sorulduktan sonta teklifi veçhile almağa razı olduğu fark ihalesi feshedilen birinci talipten tahsil edilmek üzere iki talip uhtesine ihale olunacaktır. Teklif veçhile almağa razı olmü* değe takdirde ise mal yeniden on beş gün müddetle artırmıya 4” karılacak ve en çok artıran talip üzerine kati ihalesi yapılacaktif 6 — Her iki artırınada mal talibe ihale edildikte tapu harer * yüzde 2,$ dellâliye harcı talibe ait olacaktır. 7 — Borçlu ve alacaklılarla diğer alâkadarların gayri mnl" üzerindeki haklarını ve bu hususile faiz ve masrafa dair olan İ& dialarını evrakı müsbitelerile yirmi gün içinde icra dairesine dirmeleri lâzımdır. Aksi halde hakları tapu sicillile sabit ol sedelini paylaştırma muamelesinden hariç tutulacaktır. daha evel şartnameyi — görmül okumuş ve gayri menkulün imar vaziyetini bilmiş ve bunları ©f ça satış 8 — Arıtrmıya iştirak edenler mamen kabul etmiş ad ve itibar olunacaktır. 9 — İşbu açık artırma şartnamesi 10.3.935 - tarihinden itibartf itibaren 934/147 dosya numarasile herkese açıktır. 10 — Yüzde 2,5 dellâliye ve tapu barcı müşteriye aittir. gayri 11 — Taliplerin mezkür tarihlerde icra dairesi satış memutluğuna müzacaat eylemeleri lüzumu ilan olunur 1—7 Serveti fünun yerine çıkar Kuruluş U Y A N ı 1891 44 senedir durmadan çıkmakta olan bu haftalık resimli gazetenin Ankara'da satış yeri A KB A Ki- tapevidir, Senelik abone 10 lira. Sayısı 20 kuruş. .. w.. Ankara Gümrüğü Müdürlüğündet: Müdürlüğümüz anbarıtda mevcut (SCHEMBER) mar- kalı bir adet hububat muayene âleti ecnebi memleketler? sevkedilmek üzere 13., 3. 1935 günü açık artırma ile oıl-l_l" caktır. İsteklilerin o gün gümrükte kurulu satış komis* yonuna müracaatları (317) 1—527 KBUKD DKK CLFA UCT DKONT TUT ACAKCMA NL VOKUDNY IKIYTNYOSLARIAKAYAALAM KUKUT yormayan lâtif bir ziya Ancak TUNGSRAM ampullerile elde edilir, Az sarfiyat Çok ziya 1—64 MA A SİNEMALAR AAT SN LK AD A SA TÜREĞE NN T ADK MEE KD YENİ TELEKKKİ EDİLAN EMiR MÜCİBİNCE KULÜP. SİNEMALAR SEANS ARALRINDA TAMAMEN Bu gece HARP Filminin meşhur 1914 « 1918 Harbı Numaralı biletlerinizi gündüzden alınız Tel. 3540 muharriri Claude Farrer'in ikinci büyük şaheseri KIYAMET GÜNLERİ HAVALANDIRILACAKTIR Bugün Bu gece nin ilk renkli revü filmi TUNÇDAN VÜCUDLAR Neşe - kahkaha - şarkılar - danslar ğöz kamaştırıcı sahneler brodvayım en güzel dansözleri Si