21 Mayıs 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

21 Mayıs 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

SAYIFA 6 Bay Laval Parise döndü (Başı 1. €i sayıfada, receği söylev üzerinde ne gibi bi ölküsi blacağı şimididen bilitlemida Laval - Göring konuş - maları ve fransız gazeteleri Paris, 20 (A.A) — Entransijan gazetesinin özel aytarı diyor ki: “Fransız dış bakanının gülüm semesi, B. Göring ile yaptığı gö rüşmeden duyduğu — kıvancı her sözden daha fazla göstermektedir Gerçekten bu görüşme iki memle ket adamı arasında bir uylaşma dan fazla bir şey değildi. Fakat üşmenin bir aydanberi bahs edilmütkte olan Laval — Hitler görüşmesinin birinci adımı olduğu söylenebilir.,, Paris, 20 (A.A.) — Sabahki ga zeteler, Laval — Göring görüşme si ile uğraşmaktadırlar. Büyük gazetelerden bir çoğu bu görüşmeyi, B. Laval'ın Berlin göretinin bir başlangıcı saymakta dırlar. Övr gazetesi ile Eko dö Pari gazetesi, fransız - sovyet andlaş masına göre iki taraftan herhan- gi birinin ötekine — danışmadan herhangi bir girgide bulunmama- sı lazım geldiği için, B. Lavalin şimdilik Berline gitmeyi düşün - mediğini oranlamaktadırlar. Övr gazetesi, — konuşmalara yeniden başlanılacağını ve z sonra da Berlin yolculuğunun ya- pılacağını ilave etmektedir. Bu- nunla beraber, şimdilik Fransa - Rusya, ve Almanya arasında bir anlaşma yapılmasının. mümkün olmadığı kanağatı vardır. Fransa Polonyanın Almanyadan yüz çe vireceğini ummuşsa da, bu umud boşa çıkmıştır. Lö Jurnal, B. Hitlerin, mare - şal Pilsudskinin ruhunun dinlen - mesi için yapılan ayında hazır bulunmuş olmasına önemle işaret etmektedir. Övr gazetesinin diplomasi ay- tarı, B. Lavalin yakında vereceği söylevde B. Hitlerin ileride ya - pılacak konuşmalara açık kapı bı rakması dileğinde — bulunacağını yazmaktadır. B. Göringin, Almanyanın öte- ki devletlerden beklediği özveri- lerin neler olduğunu sayıp döktü- gü söylenmektedir. Pöti Parizyen gazetesi, bütün bu işlerin Fransayı dostlarından ayırmak için yapılan bir alman manevrasından başka bir şey ol - madığını yazıyor. Bu gazete, B. Lavalin Berlin- den geçtiği sırada resmiğ bildiri- ğe bir kelime eklemekten kesin o'arık çekinmiş bulunduğunu ila- ve etmektedir. İyi haber alan çevenlerde, B. Laval ile B. Göringin aralarındaki görüşme hakkında hiç bir şey söy- lememek için uyuştukları inanç - lanmaktadır. İngiliz gazeteleri ve Laval'in yolculuğu Londra, 20 (A.A.) — Pazar gü nü çıkan gazeteler, B Laval ile B. Göring arasında yapılmış olan gö- rüşmeye büyük bir önem vermek- tedirler. Bu gazeteler, B. Lavalın yakında Berline gitmesi iktimali olduğunu kabul etmektedirler. Dil Kılavuzu ÜLKüÜnün 27 inci sayısında toplu olarak çıkmıştır. Büyük dil devriminde- ki ödevini yerine getiren ÜLKÜ” nün yıllığı eskiden olduğu gibi gene 250 kuruştur. Ulus basım evinde ahone yazılmaktadır. LEHİSTAN'DA : Mareşal Pilsudski'nin ölümünün yankıları Varşova, 20 (A.A.) — Mareşal Pilsudskinin ölümünün memlexet te uyandırdığı etkilerin ilk yankı- Tarma hükümet partisinin gaze'e si olan Czas gazetesinde rastlan- maktadır. Bu gazete diyor “— Tarihin en nazik da larında Polonya ulusu aytılmamıştır. Bugünkü günde lus olgunluk ve yürdseverlik gös- termenin ne lüzumlu bit ödev ol- bulunu Pil- yaşatmak iç'n yoldan duğunu anlanış kinin eserini in doğ ması gerektir.,, ayrılma- Mareşal Pilsudski'nin sı- yasal tutsusu yok Varşava, 20 (A.A.) — Polonya Telgraf ajansı bildiriyor: Pari-Suar gazetesinin, Mare- şal Pilsudskinin sıyasal bir tutsu. su olduğu yolunda vermiş olduğu haber asılsızdır. Polonya kabinesi yerinde kalıyor Varşova, 20 (A.A.) — Bugün öğle üzeri toplanan Bakanlar ku- rulundan sonra Cumur Başkanı tarafından kabul edilen başbakan saraydan çıkarken demiştir ki: “— Mareşal Pilsudskinin ö mü yeni bir durum doöğurmuştur. Bu durum içinde Cumur Başkanı- nın yönetgeyi vermek istiyeceği kimseleri seçmesi gerekeceği ka- nağatımda olduğumdan bütün ba- kanlarla anlaşarak kabinenin çe- kilimini verdim. Cumur Başkanı şimdiki kabineyi yerinde bırakma- ya karar verdiğinden isteğine u- yarak ve güvenine dayanarak işi- mize devam edeceğiz. Son günle- rin büyük acısının ulusumuzu hü- kümetin etrafına toplıyacağına i- nanıyorum.,, Polonyanın yeni seçim kanunları Varşova, 20 (A.A.) — Parlâ- mentoda hükümet bloku adını a- lan Pilsudski grupu, yeni seçim kanunlarını hazırlamak için büyük bir kınav göstermektedir. ea B. Göbels'in bir söylevi Berlin, 20 (A.A.) — Darmştad- Frankfurt otomobil yolunun açıl- ması dolayısile B. Göbels, şu söz- leri söylemiştir: “— Başka ülkeler yalnız süel or- dular kurarken, Almanya, süel or- dusu ile beraber, kalkınma ve iş ordularını da kuruyordu. Alman- yanın, kotarılacak meseleleri de çoktur. Almanya, ordusunu sava- şa girmek için değil, fakat barışı korumak için kurdu. Alman işçisi, dünyada kendi işine karışılmadığını kıvançla gö- rüyor.,, Alman demiryolları direktörü B. Dorpmüller de bir söylev ver- miş, otomobil yollarını, mısır eh- ramları, çin seddi, Süveyş ve Pa- nama kanalları ile kıyaslamıştır. Bundan sonra birkaç sözle bu söylevlere cevap veren B. Hitler, otomobil yolunu gezmiştir. B. Hit- lerin arkasından yolu yapan 4.000 işçi otobüslerle gidiyordu. Yeni bir yüzme rekoru Düseldorf, 20 (A.A.) — Ba- yan Mart Genenger, 400 metre ku- laç atarak yüzme dünya rekorunu 6 dakika 28 3.10 saniyelik bir za- manla kırmıştır. Rekor, önce 6 da- kika 29 saniye ile bayan Kaştayn da idi. ULUS DAĞINIK-DUYUKLAR ? B. Göring'in Varşovade görüşmeleri Varşova, 20 (A.A.) — B. Gö ring, dün akşam B. Bek ile iki bu çuk saat görüşmüştür. Alman ba kanı bu görüşmenin pek içten ol- duğunu ve dönen bazı yayıntılar tersine olarak Polonya ile Alman ya arasındaki dostça ilgilerin sık laşmakta devam ettiğinin anlaşıl masma yaradığını söylemiştir. B. Göring, geçen şubatta, bera ber tilki avma gitiği ordu ispekte ri General Sosnkoviski ve Fabriçi ile birlikte, Almanya büyük elçili ğinde yemek y 22 da Berline ha kten sonra sani eket etmistir. General Göring Varşo - vadan ayrıldı Varşova, 20 (A.A.) — General Göring ve yanındakiler dün akşam saat 22 de Varşovadan ayrılmış - lardır. Dış işler Bakanı B. Bek ile ha- va komutanı B. Zayski, Alman bü yük elçisi Ffon Molteke ve protoko! asşefi istasyona gelerek Alman sa! göemi uğurlamınstır. B. Göring'in bildiriği Paris, 20 (A.A.) — Matin ga- zetesinin Varşova aytarı, B. Gö- ringin Varşova'dan ayrılmazdan evel aşağıdaki bildiriği neşretmiş olduğunu bildiriyor: “Almanya ile Polonya arasın- daki ilgilerin, Mareşal Pilsudski- nin sağlığında olduğu gibi ayni dastluk havası içinde devam ede- ceği kanağatı ile Varşova'dan ay- rılıyorum, Almanya ile Polonya- yı ilgilendiren birge meseleler hakkında iki ülkeyi de hoşnut e- decek sşekilde görüştüm.., Hicaz prensi İtalya'ya gitti. Napoli, 20 (A.A.) — Hicaz Prensi Suud Bin Abdül, dün Vik- torya vapuru ile buraya gelmiştir, Yanında Hicaz dış bakanlık yö- netzeri Fuad Hamzabey vardır. Prens, Avrupaya, batı soysal- lığını yakımdan görmek için geldi- ğini söylemiştir. Bugün İtalya veliahtı ile bir- likte öğle yemeğini yedikten son- ra, Roma'ya gidecek ve orada dört gün kalacaktır. Kıral ile B. Musolini tarafın- dan kabul edilecek olan prens, sonra Paris, Lahey ve Londraya gidecektir. Doğu Afrikasma giden askerler Napoli, 20 (A.A.) — Pollenza vapuru, 200 topçu,260 katır ve harb gereçleri olduğu halde doğu Afrikasına hareket etmiştir. Habeşistan italyan ga - zetelerini yalanlıyor Adis Ababa, 20 (A.A.) — Ha- beşistanın silâhlarının modern olduğu hakkında italyan gazete- leri tarafından yazıların asılsız ol- duğu bildirilmektedir. Habeşistanın hava küvveti, ö- nemsiz ve sücl bakımdan hazırlık- sızdır. Bundan başka Habeşista- nın boğucu gazleri olmadığı gibi, bunları yapacak teknik araçları da yoktur. Tuna Caddesinde No. 4 Mükemmel bir ev. Mobilye- li veya mobilyesiz. Bir sene ve- ya dahauzun müddetle kira- lıktır. Yukarıkt adrese müra- caat. Fransız frangı düşecek mi? Londra, 20 (A.A.) — Paristen bil - diriliyor: Finans Bakanı altın kaldırılmıyacağını söylediği halde, frank değerinin düşürülmesinden korkuluyor. esasının Bu haberi kesin olarak yulanlamayan hükümet tenkid olunmaktadır. Grevciler anlaştılar Havr, 20 (A.A.) — Şamplen va- am Nev-yorka hare- Grev y ler, deniz tecir puru, dün al ket etmiştir lerini kabul'ettik 22 yolcu ile hareketi muştur. imkânlı ol- Çekoslovakya seçimi sonuçları Prag, 20 (* A.) — Saylav se- çiminin ilk sonucuna bakılırsa, cs- ki hükümet çoğunluğunu, meyda- na getiren ulusal sosyalist, sosyal demokrat ve çiftçi partileri eski durumlarını tutmaktadırlar. Bunların içinde en önemlisi o- lan çiftçi partisinin fazla oy aldı- ğı sanılıyor. Eski hükümet çoğunluğunun alman sosyal demokrat ve çilftçi partileri ise, sudete alman partisi- ne verilen birçok oylar kaydetmek- tedirler. Mareşal Makenzen hasta Peşte, 20 (A.A.) — Karnından hafifçe rahatsız olduğundan Feld Mareşal Makenzen pazar şenlik- lerinde hazır bulunamamıştır. Bu- nunla beraber kendisi bugün yapı- lacak şenliklerde bulunmak arzu- sunu pöstermiştir. 21 MAYIS 1935 SAL. Aâana Halkevinde konferanslar Adana, 20 (A.A.) — Halkevi- nin hapsevinde verdiği konferans- lara devam edilmektedir. Adanada şair Ziya yıldönümü Adana, 20 (A.A.) — Şair Ziya Paşanın ölümü yıldönümü dolayı- siyle şehrimizde bir toplantı ya- pıldı. Halkevinde yapılan bu top- Şairin mezarına | vi tarafından güzel bir çelen du. ——— Ankara radyosu Bu akşamki program: 19.30 » Çocuk saati 19.40 - Musiki: Elegie: Goens Jarel: Gavotte aint Saens: Samson et Dalila önsel; Edip Sezen Piyano: Ulvi Cemal ye vekâleti saati Piyano: Ulvi Cemal Keman: Nedet Remzi Violonsel: Edip Sezen 40.30 - Dans musikisi 20.50 . Haberler © TÜRK ÇOCUKLARI TÜRK KUŞU'na uçucu üye yazılınız Yukara Levazım Amirliği Satınalma Komisyonu Nânları İL 4 Çatalca civarındaki bir- likler ihtiyacı olan 132.000 kilo sığır eti kapalı zarf ile eksiltmeye konulmuştur. 1 kilosunun fiatır 29 kuruştur. 8 haziran 935 - cu- martesi günü saat 15 te ko- mutanlık satın alma komis- yonunda yapılacaktır. İlk teminatı 2871 liradır, Şart- namesi 191 kuruş mukabili komutanlık satın alma ko- misyonunda alınabilir. Tek- lif mektublarının belli sa- atten en az bir saat eveline İhalesi Ankaradaki müş- terilerimin göz önüne Şimdiye kadar çalışmak- ta olduğum Yeni Ankara atı- barından 15,5.1935 tarihin- den itibaren alâkamır kestim zamanıma ait muamelât hak- kındaki işlerden şimdiden sonra mesuliyet kabul ct- mem, Badema göndereceği- niz malları Kayseri Ümit anbarile göndermenizi say- gılarımla dilerim, Komisyoncu Osman Fehmi 1—2019 SATILIK ARSA kadar komisyona vermele- yi ae OU Yukara Belediye Reisliği Hânları İLAN Çocuk sarayı caddesinde 65 numaralı dükkânda sucu- luk eden Alinin sattığı Taş- delen suyunun - tahlili so- nunda kirli ve karışık oldu- ğu anlaşılmış ve kendisin- den elli lira para cezası alın- masına karar verilmiştir. (4151) DAİRE Maçkada Subai apartımanında 6 No, daire 1 haziran 1935 tari- hinden 1 B., Teşrine kadar kiraya verilecektir. Mobilyesi her müş- külpesendi memnun edebilir, Sı- cak sulu ve yedi odalıdır. Dört ayı İstanbulda manzaralı havadar bir apartmanda geçirmek istiyen- ler İstanbul (42467) telefona ve yahut dördüncü Vakıf han üçün- €ü kat 32 numarada Bay Maksuda müracaat etsinler. 1—2029 1—2025 İSTANBULDA KİRALIK Yenişehirde Selânik cad- desinde Devlet dairelerine yakm ve yüksek bir yerde 24 metre cepheli, geniş bir ar- a satılıktır, İsteklilerin Pos- ta T. T, U. M. ğü veznedarı Şakire müracaatları. 1—2023 . Daktilo aranıyor Ankarada bir ccnebi mücs- sesesi için türkçe ve fransızca bilen tecrübeli bir daktilo bayan aranıyor. Taliblerin her gün sa- at 18 den 19 a kadar yeti otel müdürlüğüne müracaatları. 1 — 2015 KAYIP 931 yılında yirmi üçüncü &- Taydan almış olduğum terhis tezkeremi kaybettim. Yenisini alacağımdan eskisinin hükmü yoktur. Ankarada: Öksüzce mahalle- sinde Öksüzce çeşmesi sokağın- da 65 numaralı evde oturur E- laziz — Hozat kazasının piyade ihtiyat mülazimlerinden 322 do- ğumlu Necip oğlu Tahsin 1—2018