29 Haziran 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

29 Haziran 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

“SAYIFA 6 Bir temmuz 793 5ten başlayacak YENİ KİBRİT FİATLARI Büyük kutu: 50 para Küçük kutu: 40 para 1 — Halen 60 paraya satılmakta olan büyük kutu kib- ritlerin 1 Temmuzdan itibaren 50 PARAYA ve halen 50 paraya satılmakta olan küçük kutu kibritlerin de 40 PA. RAYA satılacağı ilan ve fazla istiyen satıcıların derhal acentalığımıza bildirilmeleri rica o lunur. 2 — Ankaradaki perakende satıcıların kibritleri 29 haziran cumartesi günü geri alınacağından halkın kibrit siz kalmamaları için birkaç günlük ihtiyaçlarını şimdiden temin etmeleri rica olunur. TÜRKİYE KİBRİT VE ÇAKMAK İNHİSARI Ankara Acentalığı İstanbul Deniz Levazım Satın Alma Komisyonun dan: 47492 kilo koyun eti, 24167 kilo kuzu eti 4 temmuz 1935 perşembe günü zaat 15 de Kasımpaşa'da komisyon bina- sında kapalı zari usuille alınacaktır. Koyun etinin beher kilosuna 41 kuruş, kuzu etinin beher kilosuna 43 kuruş fiat tahmiüin edilmiştir. Şartnamesi her gün komisyonda görü- lebilir ve yahut 149 kuruş bedel mukabilinde alınabilir. İs- teklilerin 2239 lira 76 kuruştan ibaret muvakkat teminat makbuz veya mektubunu ve kanuni belgeleri havi teklif mektuplarını eksiltme saatinden bir saat evveline kadar Komisyon Reisliğine vermeleri. (3365) 1—2486 Adlive Ba'canlısından: 1 — Muvakkat müstahdemler tertibinden ücretleri ve rilmek ve bürolarda istihdam edilmek üzere imtihanla 100 Tira ücretli bir kâtüphane memuru gene 100 lira ücretli bi daktilo: 70 Hira ücretli sekiz adet kâtip ve 60 lira ücretli 4 daktilo almacaktır. 2 — Kütüphane memuru ile 100 lira ücretli daktilonun ecnebi Hisanlarından hiç olmazsa birisini mükemmelen bilmesi şarttır. İki lisan bilenler tercih olunur. 3 — Talip olanların evrakı müsbitelerini hamilen 4 temmuz 935 pörşembe günü saat dokuzda Adliye teftiş heyeti kaleminde hazır bulunmaları, (1520) 1—2637 Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsü ' Rektörlüğün den Yüksek Ziraat Enstitüsü kalöriferli binalarının — Ka- löriferle ve kalörifer tesisatı olmryan diğer binalarının kok kömürü sobasiyle | T. sani 935 den 15 nisan 936 tarihine kadar 165 gün için teshini kapalr zarf usuliyl eeksiltme- ye konulmuştur. ŞSartnamesini görmek istiyenler Yük- sek Ziraat Enstitüsü İdare Müdürlüğüne ve 8. 7. 935 ta- rihine müsadif pazartesi günü saat 15 de ihalesi yapıl - mak üzere 2025 liralık teminatları ile birlikte teklif mek- tuplarının Yüksek Enstitü idare ve ihale komisyonuna müracaatları. (1418) 1—2482 Ankara barosu başkanlığından: Senelik baro umumi heyet — toplantısı 8 Temmuz 935 pazartesi günü yapılacağından o gün saat 16 da arkadaş- ların baro odamıza gelmeleri ilan olunur. Konuşulacaklar: 1 — Baro inzibat kurumu raporu 2 — Hesap müfettişlerinin raporu 3 — Gelecek sene büdcesinin yapılması 4 — Gelecek sene hesap müfettişlerinin seçitmesi 5 — Baro birinci ve ikinci başkanlarının ve inzibat ku- rumu üyelerinin seçilmesi. 1—2623 .- İstanbul Deniz | evazım satın -alma komisyonundan: Tahmin edilen bedeli 40053 lira olan 400530 kilo ek- mek 10 temmuz 1935 çarşamba günü saat 15 de Kasrmpa- şada komisyon binasında kapalı zarf usuliyle alınacaktır. Şartnamesi her gün komisyonda görülebilir ve 2 lira be- del mukabilinde almabilir. İsteklilerin 3003 lira 98 kuruş- tan ibaret muvakkat teminat makbuzu veya mektuplarını ve kanuni belgeleri havi teklif mektuplarının eksiltme sa- atından bir'saat evveline kadar komisyon başkanlığına vermeleri, (3479/1466) 1—2571 Ankara İnhisarlar Başmüdürlüğünden: Biçilen kıymeti 3398 lira 24 kuruş olan Ankarada istas- yon çevresindeki atış poligonu içinde plânlarına göre yap- tırılacak tadilât ile binaya bir depo eklenmesi ve dışı ve içi badana renklerinin değiştirilmesi 29 haziran 935 gününden başlıyarak yirmi gün açık eksiltmeye konulmuştur. Eksilt- me temmuzun 19 uncu cuma günü saat 16 da inhisarlar Ankara Başmüdürlüğündeki komisyonda yapılacaktır. Şartları anlamak istiyenlerin komisyona gelmeleri. (1529) 1—2657 ULUS İstanbul: Deniz Levazım salmalma kmnîsymıuııdaıı: Tahmin edilen bedeli 131250 lira olan 2500 ton mazot 15 Temmuz 1935 pazartesi günü saat 15 de Kasımpaşada komisyon binasımda kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konul- muştur. Şartnamesi 656 kuruş bedel mukabilinde her gün kömisyondan almabilir. İsteklilerin 7812 lira S0 kuruş- tan ibaret olan muvakkat teminat makbuz veya mektupla- rı ile kanuni belgeleri havi teklif mektuplarını eksiltme saatından bir saat evveline kadar komisyon rejslibine ver- meleri, (3509/1510) 1—2642 Nafın 1 — Eksiltmeğe konulan la — Köyc şaatı)dır. v A . V (“!ü!'!'h"(l(’ll: $ (Muğla vilayetinde Muğ nda betonarme Namnam köprüsü in- İnşaatın keşif bedeli 23500 liradır. 2 — Bu işe ait şartnameler ve evrak şunlardır: a) Eksiltm b) Mukavele €) Nafıa işleri d) Tesviyei tür ni şartname. raiti umumi hiye, şöse ve kârgir insaatma dair fen- €) Betonarme büyük köprüler hakkında fenni şartname £) Keşif-hulâsası cetveli g) Proje İsteyenler bu şartuameleri ve evrakı 117,5 kuruş bedel mukabilinde Nafra Vekâleti malzeme müdürlüğünden alabilirler 3 — Eksiltme 1. 7. 935 tarihinde pazartesi günü saat 16 da Ankarada Nafıa Vekâleti binasında şoseler reisliği dairesinde yapılacaktır. siltme kapalı zarf usuliyle yapılacaktır. 5 — Eksiltmeğe girebilmek için isteklinin 1762 lira S0 kuruş m kat teminat vermesi, bundan başka aşağı daki vesikaları haiz olup göstermesi lazımdır. ret odasında kayıtlı bulunduğuna dair vesika apmış oldukları işlere ait vesikaları girmek için Nafıa Vekâletinden lardır göstererek eksil ehliyet vesikası ala 6 - zılı saatten bir saat eveline kadar şoseler reisliğ ne getirilerek e akbuz mü- Posta ile gönderilecek mektubların lt saate kadar gelmiş olma: ile eyice kapatılmış olması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. (1356) 1 — 2398 me komisyonu reisliğine Açık eksiltme ile alınacak 30 ton mazot Sıhhat ve İçtmai Muavenet Vekâleti Sıtma Ankara mıntakası mücadele reisliğinden: I — Ankara sıtma mücadele mıntakası için muham- men bedeli (4545) lira olan ve evsafı şartnamesinde yazı- t bulünan on beşer kiloluk tenekeler içinde otaz ton ma:- zot açık eksiltme ile alınacaktır. İhalesi temmuzun on ü- çüncü pazartesi günü saat on üçte Ankara sıtma mücadele riyaseti binasında yapılacaktır. 2 — Muvakkat teminat akçesi yüzde (7,5) olup talib- lerin ihale saatından bir saat evveline kadar teminat ak- çalarını veya banka mektuplarını uygun surette Sıtma mü- cadelesi muhasibliğine vermeleri lâzımdır. 3 — Alımnacak mazotun şartnamesini görmek ve anla- mak için sıtma mücadele rivasetine müracaat edilmelidir. (1538) 1—2659 Nafıa Vekâletinden: hmak — Filyos hattının sekiz muhtelif istasyonun- da yapılacak olan bina inşaatı münakasasına talip zu - bur etmediğinden mezkür inşaatı kapalı zarf usuliyle ye- niden münakasaya çıkarılmıştır. 1 — Münakasa 11, 7. 935 perşembe günü saat on beşte Vekâlet binasında demiryollar inşaat dairesindeki müna- kasa komisyonunda yapılacaktır. 2 — Bu inşaatm muhammen bedeli 160.000 liradır, 3 — Muvakkat teminatı 9250 liradır, 4 — İnşaatın bedeli sitüasyonlar mucibince peşin ola- rak tesviye edilecektir. _5 — Bu eksiltmeye girmek istiyenler teklif mektub - lariyle eksiltme şartnamesindeki yazılı — evrakt ve 2490 numaralı kanunda gösterilen sair evrakı münakasa saa - tinden bir saat eveline kadar numaralı makbuz mukabi- linde mezkür daireye vermiş olmalıdırlar, 6 — Bu işe ait münakasa evrakı sekiz lira mukabilin- de demiryollar inşaat dairesinden tedarik olunabilir, (1445) 1—2575 İktısat Vekâletinden: 1 — Almanca, Fransızca, tercüme ve yazmağa mukte- dir Daktilolara ihtiyaç vardır. 2 — Lise tahsili olanlar tercih olunacaktır. 3 — Ücret başlangıçda - 80 - liradır. 4 — İsteklilerin nüfus hüviyet cüzdağr, sıhhat raporu, Hüsnü hal kâadiyle diğer vesikalarını bir pullu dilek kâğ- diyle iktısat vekâletine göndermeleri ve bunda kendi hak- larında m>'ü..>t verebilecek iki zatın da adreslerini bil- dirmeleri. (4X8y) 1—2654 | | | 29 HAZİRAN 1935 CUMARTESİ .Xnk:ıı'ıı İllm) ılğl"dllll: 1 — Etimesut yatı okulası için 31 mayıs 936 günle mecine kadar aşağıda en çok miktarı yazı 76 kalem ek- mek, ve sebze açık eksiltme ile ay almacaktır. 2— İstekliler ayrı, âyrı olan şartna: yazılı mu- hamrmen parasının yüzde yedi buçuğ de para ve tahvilât ve esham ve Banka makbuzu ile eksiltmeye gire- bileceklerdir 3 — Bunun için tecim odası belgesi lâzımdır. 4 — İhale 4 temmuz 1935 perşembe günü saat 15 de İl Süel Komisyonunda yapılacaktır. rtnameyi görmek için her gün Ankara Kültür me baş vurmalıdır. mukabilinde iyeceklerin tasarlanan değeri en çok 9803 li Kuş üzümü Çay Kuru bamya Kuru kayısı Pekmez Reçel Limontozu Ceviz içi Sirke Sarımsak Salça Zeytin Sabun Zeytin yağı Sade yağı Kuru incir Bulgur Soda Tuz Kuru soğan Şehriye Patates Makarna Kaşar peyniri Beyaz peynir Kuru üzüm Nohut Kuru fasuliye Un Pirinç unu Kesme şeker İrmik İç fındık Metcimek Koyun eti Elma 250 150 Cinsi Taze bamya Sığır eti Kuzu eti * Ekmek Armut Patlıcan Domates Dolmalık büber Kabak Karpuz Lahana Pırasa Semiz otu Salamura yaprak 'Taze soğan Tuze bakla Taze fasulye Taze üzüm Vişne Yoğurt Süt b Ispanak Havuç Uskurmru balık Ayva 'Telkadayıf 'Türlü konserva Yer elması Yassı kadayıf Portakal Hiyar Yumurta Maydanoz Marul Dere otu Limon Karaciğer Y—2574 Nafıa Bakanlığından: Kapalı zarf usuliyle eksiltme ilanı 1 — Eksiltmeye konulan iş (Kocaeli vilayetinde Adapa- zarı — Hendek) yolunda betonarme Adapazarı Sakarya köprüsü inşaatıdır. İnşaatın keşif bedeli (79 000) liradır. 2 — Bu işe ait şartaameler ve evrak şunlardırı a) Eksiltme şartnamesi, b) Mukavele projesi, c) Nafra işleri şeraiti umumiyesi, d) Tesviyei türabiye, şose ve kârgir ınşaatına dair fen- ni şartname, e) Betonarme büyük köprüler hakkında fenni şartname £) Keşif hulâsası cetveli g) Proje İsteyenler bu şartnameleri ve evrakı 395 kuruş bedel Nafra Vekâleti malzeme müdürlüğünden alabilirler. 3 — Eksiltme 3. 7. 935 tarihinde çarşamba günü saat (16) da Ankara Nafıa Vekâleti binasında şoseler reisliği dairesinde yapılacaktır. 4 — Eksiltme kapalı zarf usuliyle yapılacaktır. * $ — Eksiltmeye girebilmek için isteklinin 5200 lira muvakkat teminat vermesi, bundan başka aşağıdaki ve- sikaları haiz olup göstermesi lazımdır. A) Ticaret odasında kayıtlı bulunduğuna dair 1935 senesinde alınmış bir vesika. B) Talibler yaptıkları işlere ait vesikaları şoseler re- isliğine göstererek eksiltmeğe girmek için Nafıra Vekâle tinden ehliyet vesikası alacaklardır. 6 — Teklif mektubları: yukarıda üçüncü maddede ya zılı saatten bir saat eveline kadar şose, köprü ve bina İş- leri reisliği dairesine getirilerek eksiltme komisyonu re isliğine makbuz mukabilnde verilecektir. Posta ile gönderilecek mektubların nihayet üçüncü maddede yazılı saate kadar gelmiş olması ve dış zarfın mühür mumu ile eyice kapatılmış olması lâzımdır. Posta da olacak gecikmeler kabul edilmez. (1357) | — 2307 Türkofis Başkanlığından: Türkofise imtihanla iki daktilo almacaktır. İmtihanı 1 temmuz pazartesi öğleden sonra saat on beste - yapırla caktır. Namzetlerin muamelât servisine m (1545) acaatları. i—2169