3 Eylül 1935 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

3 Eylül 1935 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

İ ; p * SAYIFA 6 SPOR . Türkiye birincilikleri finali bugün başlıyor 1934 - 1935 yılı Tür ye futbol birincilik maçlarının finalleri bu- gün İstanbulda başlıyacaktır. A- dana, Aydın, Balıkesir, Eskişehir ve Trabzonda yapılan maçlar so- aSucunda grup şampiyonları dün İstanbulda toplandılar. Duruma göre bu beş bölgedeki oyunlarda kazanan takımlar Türkiyenin en kuvvetli ve teknik futbol ekipleri olmak gerektir. Onun için maçla- eın gonunda ne olacağı bütün Tür- kiyede ilgi uyandırmaktadır. A- danada yapılan maçlarda Çuku- rova şampiyonu Torosspor Di- yarbekiri 1-5 ve Konyayı 6-2 yene- rek şampiyon oldu. Aydın maçla- ı çok çetin geçti. Uşaklılar, tüze ye uygun oyuncu oynatmadıkları için, alandan çekildikten — sonra, İzmir Altmordusu Denizliyi 6-1 — vefMlanisayı 4-2 yendi grup birin- çiliğini kazandı. Balrkesirde Fe- merbahçe beklenildiği gibi B-0 Ça- nakkale, 5-1 Balıkesir maçımı bi- tirdi ve İstanbula döndü. Eskişe- hirde yazdığımız gibi bütün dava Demirspor ile — şampiyonumuz Gençler birliği arasında geçti. Is- parta ve Afyon aradan çekildiler. Bu iki şampiyon zorlu iki maç yaptılar. Sayısız bir beraberlik ve 2-0 sıfır bir sonuçla Demirspor iki defa grup birinciliğini Eskişehi- re kazandırdı. Trabzonda kimse- nin ummadığı bir sürpriz ile kar- gılaştık. İlk adımda Zonguldak Trabzonu aradan çıkardı. Samsun- da Trabzonu 2-3 yenen bu takımı 3-0, Giresun, 6-0 yenerek haklı bir şampiyonaluk aldı. Şimdi en aşağı iki maç yaparak İstanbula gelen bu takımlar 3, 5,8 eylül günle- rinde kozlarını paylaşacaklardır. Sporda olacak şeyleri önceden söylemek imkânları azdır. Çok va- kit kuvvetler denk olduğu, yahud biribirinden farklı bulunduğu hal- de yarışma sırasındaki tinel se- bebler rol oynayarak beklenme dik sonuçlar meydana çıkar. Bu- nun için Türkiye şampiyonunun kim olacağını yazmak doğru de- ğildir. Yalnız üsnomal bir durum olmazsa Türkiye birinciliği tacı- nın İzmirle İstanbul arasında ol- duğunu kabul etmek lâzımdır. Daha ileri giderek, bu yıl da Fe- nerbahçenin şampiyonluğunu şim diden umabiliriz. Eskişedir Demirspor çakımı Üzüm ve İncirleri mize dış pazarlar bulundu. Başı 1. iacı sayıfada) ğe üye yazılmaları ve birliğin vereceği kararlara aykkırı dış piyasalara mal ar. zetmeleri saptanmıştır. Hükümetin en ayşağı fiatı saptamış ve buadan daha a- şağı fiatla oferto yapılmaması yüken altına alınmış — olduğu diş piyasalara telgrafla bildirilmiştir. Bunun üzerine haftalardanberi sipariş alınamayan bu yerlerden telgraflarla İzmire büyük si. parişler verilmiş vo borsada derhal bü- yük bir canlılık ve hareket uyandırmış tır. Alınan bu tedbir müşterilere iç te- cimimiz hakkında güven ve inanç ver. miş olduğundan bu siparişlerin bundan böyle devam edeceği kuvvetle umul. maktadır. Üzümlerimizin hemen her yıl üçte ikisini çeken Almanya bu yıl | Avusturalya, Kaliforniya, ve hattâ Yu. nanistan üzümlerinin Almanyaya giri- tini buclamıştır. Bundan dolayı alman pazarları türk üzümleri için çok elveriş. li bir pazar haline gelmiştir. Üztümlerimizin satılması için alınan tedbirlerden biri de büyük — dostumuz Sövyet Rusya ile yapmış — olduğumuz bir anlaşma sonucunda memleketimizden Üç milyon lica değerinde —türk Ürünü gatın almalarıdır. Bundan — önemli bir mikdarının — Üzüm ve incire ayrılması sağlanmıştır. Fransızlarla yaptığımız — son anlaş- ma gereğince de fransız - firmalarının merkez bankasındaki blokajlarını türk malı satın alınması suretiyle eritilmesi kararlaşmış olduğundan fransız firma- ları da adamlarını şimdiden İzmire gön- Banlardan bazılariyle yaptığım de. ğget sonucunda Üzüm, incir, meyan kö. kü, palamut gibi ürünlerimiz Üzerinde incelemeler yapmakta oldukları ve çi. katçılarımızla anlaşmalar yapmakta ol: duklarını sevinçle gördüm. Aldığımız tedbirlerle dış piyasalar- da sağladığımız durluğun üretmenden yana gelişebilmesi için daha esaslı ted- birler alınmıştır. Üretmenin paraya n lan ihtiyacı dolayısile malımnı her ne ba hasına olursa olsun elindea çıkarmama. sını sağlı bir bankanın avana açması işi Üzerinde uğraşmaktayız. Bu tedbirlerin fiat düşüklüğünün önüne ak için geçeceğine kesin olarak bakmaktayız. Bundan başka Gümrük ve tekitler ba. kanlığının piyasadan hemen — önemli mikdarda Uzüm xatın alması kararla- mıştir. Acılattığım şu tedbirlere dayanarak aPtıcılar birliğinde üretmenlere verilen izahlar, son derece iyi bir etki yapmış. tır. Bu etkinin, üzümlerin ber numa. rasında otuz para bir fiat yüksekliği ile kendini göstermesi ve 10 bin çuvs' & zümün satılması bu mevsim için birer rekor olmuştur. Geçen yıl mevsim başlarıgıcından bu zamana kadar 48 bin çuval üzüm sa. tıldığı halde bu yıl ayni zaman içinde satış 54 bin çuvalı aşmıştır Eğe bölgesini her yıl yakından ilgi. lendiren bu davanın daha - radikal bir şekilde kotarılması için Bakanlık ma- kamınca daha etgin tedbirler alımacak ve bu mescle artık kökünden kotarıla, 3 ELYUL 1935 SALIİ Londra - İstanbul turizm yolu konferansı Bu ayın onunda Peştede açıla- çak Londra - İstanhul turizm yolu konferansında hükümetimiz adına gidecek salkurun başkanlığıma Ba- yındırlık bakanlığı köprüler ve şosalar başkanı seçilmiştir. Gümrükler Genel direktörü B. Mahmud Nedim ve Turing kulüp başkanı B. Reşid Saffetin de da- nışman olarak salkura girmesi ka- carlaştırılmıştır. Salkur üyeleri önümüzdeki cu- ma günü Peşte'ye gideceklerdir. Konferansta önemli olan şu üç mesele vardır: 1 — Yol, 2 — Gümrük işleri 3 — Genel münakale işleri Yol meselesinde: yolun geniş- likleri, virajların, tehlikeliryerlerin değiştirilmesi ve düzeltilmesi ve yolların her zaman korunması i- çin konuşmalar yapılacaktır. Gümrük işleri arasında güm- tük muamelelerinin kolaylaştırıl- ması, sınırlarda Birleşik gümrük idarelerinin kurulması, ve gene s- nır gümrüklerinin turistlere gece ve gündüz açık bulundurulması meseleleri vardır. Ayrıca sınır gümrüklerinde para değiştirilme- sini kolaylaştırmak için özel işyar lar konulması ve kazalarla muh- temel tehlikelere karşı Kızılayla, kızılhaçın el birliğiyle çalışmaları işi de görüşülecektir. İstanbul - Londra yolunun ge- çeceği duraklar, konferansı hazır- layan kurul tarafından neşredilen birbroşür de şu suretle gösteril- miştir: Brüksel - Ostand - Kâle - Duvr - Kaloy - Sapel " Eks - Viyana « Leus - Paso - Nürenberg - Buda- peşte - Belgrad - Sofya - Filibe - Edirne - Lüleburgaz - Çorlu - Si- lövri - İstanbul. Ayrıca Peşteden ayrılacak bir yol Bükreş ve Köstenceye gide- İzmir; Artın ordu takımi Milli Müdafaa Vekâleti Satın Alma Komisyonu ilânları BİLİT 1 — 500 adt benzin güderisi pezarlıkla eksiltmeye konmuştur. 2 — Hepsinin biçilen ederi 2000 ve ilk inanç parası 150 li- radır. 3 — İhalesi 11. 9. 935 çarşam- ba günü saat 10 dadır. 4— Şartramesini ve örneği- — üi görmek istiyenlerin her gün — eksiltmeye gireceklerin 2490 sa- yılı kanunün 2, 3 üncü maddele- “tindeki belgeleriyle M. M. V. #atın alma komisyonuna varma- — ları. (2214) i— 3588 BİLİT Rrzincan garnizonu — için i. milyon 38.600 kilo arpa kapalı garfla eksiltmeye konulmuştur. İhalesi 9 eylâl 1935 pazartesi gü- » BÜ sat 15 de Erzincanda tümen — Batin alma Ko. da - yapılacaktır. -:;:nınmi 445 kuruşa adı geçen komisyondan elde edilir. Biçilen — ederi 64.912 lira S0 kuruş ve ilk İnanç parası 4866 lira clli kuruş- tur. Eksiltmeye girecekler İlk i- —O nAanç parası mektip veya mak- buzlariyle teklif mektuplarını i- hale saztinden bir saat evel Eir- gincanda satın alma Ko. na ver- — meleri, (2212) i—sz BİLİT 1 — Alınacak olan 2920 met. gemurabbar kaplama tahtası ok -« — elitmeye konmuştur. 2 — Hepsinin biçilen ederi . (2335) ve ilk inanç parası (179) — Miradır. — 3 — Ühalesi 16. 9. 935 pazar * — tesi günli saat (10) dadır. e 4— Şartnamesini ve örneği. — gi görmek istiyenlerin her gün — ekkiltmeye gireceklerin 2490 $a- ; BİL yılı kanunun 2, 3 üncü maddele Tindeki belgeleriyle M. M. Ve kâleti satınalma — komisyonuna varmaları. (2232) 1—3665 BİLİT 1 — Bir metresine biçilen e- der 500 kuruş olan 7000 metre kaki gabardin kumaş kapalı zarf la eksiltmeye konulmuştur. 2 — İhâlesi 7 eylül 935 cu- martesi günü saat 11 dedir. 3 — Tlk inanç parası 2625 li- 4— Şartnamesini 175 kuru - şa almak ve örneğini görmek is tiyenler her gün komisyona uğ- rayabilirler $ — Eksiltmeye — girocekler ilk inanç parası mektup veya makbuzlariyle 2400 dayrir kanu- nun 2 ve 3 Üncü maddelerinde yazılı belgelerle birlikte teklif mektuplarını ihale saatından bir saat evel Ankarada M. M. V. st- ten alma Ko. ga vermeleri. (2160 ) —1 — 3530 BİLİT 1 — Bir kilosuna biçilen eder 110 kuruş - olan otuz. bin kilo kundura boyası kapalr zarfla ek- siltmeye konulmuştur. 2 — İhalesi 20 eylül 935 cu. mâ günü saat 15 dedir. 3 — Şartnamesi 185 kuruşa komisyondan alınır, * — Eksliltmeye girecekler 2475 liralık İlk manç parası mek. tup veya makbuzlarile 2490 sayı- İr kznunun 2 ve 3. Üncü madde- lerinde yızılı belgelerle birlikle teklif mektuplarını ihale saatin. den bir saat evel M.M.V. satın alma Ko. na vermeleri (2424) |— LT “ Gazdan korunma evi ihtiyacı için (T0 kalem alâk ve ecxa açık eksiltme suretiyle saten almacaktır. İhalesi 20.9.035 cuma günlü sa- | dermişlerdir. caktır., İsmet Paşa Kız Enstitüsü VE Akşam okulu Talebe yazmağa başladı. İlk ve orta okulu bitirenlerle lise tale- be ve mezunları alınır. ENSTİTÜ ve öğrenmen sınıflarile Anıkara Kız lisesinde yatilr okuyacaklar için pansiyon vardır. Fazla bilgi almak İstiyenlerin Enstitü Direktörlüğüne baş vurmaları. (2427) 1—3845 Bayramiç BelediyeReisliğinden: Kasabada yapılacak on dokuz bin sekiz yüz cili lira bedel ke. şifli clektrik santcal ve tesisatı 30 gün müddetle ve kapalı zarf u. suliyle arttırma ve ekkiltme ve ihale kanununa tevfikan oksiltmeye konmuştur. Proje ve fenni şartnameler suretleri İstanbulda Tahta kalede Provayyans hanında dördüncü katta dairel mahsusada elektrik mü- hendisi Hasan Halitde ve İstanbulda Bebekte vapur İskelesi yakı. nanda 119 No, lu hanede mütekait kaymakam Salâhattindedir. İha. l 30.9.935 pazartesi günü saat 15 de Bayramiç Belediye dairesinde yapılacaktır. İstekliler bü günün bu saatına kadar banka mektupla. *tr veya yüzde 7 di buçük teminat akçelerile Bayramiç Belediye ri. yasetine müracaatlâri ilda olunur. (2421) 1—3843 Ankara valiliğinden: 1 — Keşif bedeli (2668) lira (81) küruş olan stadyum tribün. leri için satın alımacak oluklu saçlar açık eksiltmeye konulmuştur. 2 — Eksiltme 19.0.935 perşembe günü saat on beşte Ankara vi. lüyeti daimi encümeninde yapılacaktır. 3 — Muvakkat teminatı (109) tira (94) kuruştur. 4 — İatekliter buna alt şartnamesini her gün nafta baş mühen. disliğinde gözden geçirebilirler, (2431) 1—3854 at 14 dedir. Bedeli (2200) liradır, Muvakkat teminatı (165) liradir, Evsaf ve şartnamesini almak ve görmek istiyenler bedelsiz olarak MM.V, satın alma komisyonundan alınacaktır. Eksitlemeye girecek- Terin (2490) No. lu kanunda gösterilen vesaikle ve 165 Hiralık temi- nat mektubiyle birlikte belli gün ve gaatinde satın alma komlsyo- numa velmeleri (2013) 1—3308 cektir. Ankara birinci sulh hu- kuk mahkemesinden: Çocuk sarayı civarında Ye. üenbey sokağında clyevm ika. metgâhı belli olmayan — Manuel ve oğlu Piyer, Davacı Ankarada Gülnaz ve. kili avukat Ibrahim Kemalin a- Teybinize ikame ettikleri iadel Muhaksme davasında : Evelce namımıza çıkarıları davetiyelerdeki mübaşirin ver. diği meşruhattan istidlalen ad- Tesinizin malüm olmadığı anla. sılmakla gelip bir defide bulun- manız için usulün 141 inci mad. desine uyarak 1 temmuz 935 ta. rihli Ulus gazetesinde ilânen tebligat lcra edilmiş ve bu dave te icabet etmediğiniz görülmüş ve gene usülün 401 inci madde. Sint uyarak verilen giyap kara- Tıinin dahi ilânet ferasma karar verilmiştir. Tlân müddeti 20 gün ve du. Tuşma günü 17.9.935 salt saat 9,5 dur. Gelip bir defide bulunma- "ız veya vekil göndermeniz aksi hade muhakemeye - kıyabınızda devam olunacağı bildirilir. 1—38st Petaç * AYA I | RLARTRİTİZM —— Ankara asliye birinci hukuk mahkemesinden: Ankarada Bankalar Caddesin de doktor Selâhi apartımanında kapıcı t!gazi” Mahmuda: Karınız Ankaranın Nüztin ma. hailesinde (42) sayılr evde M-h- met kızı Fatma tarafından aley. hinize açılan boşanmma davasının muhakemesi günü olan 15.7.935 pazartesi saat 14 de mahkemeye gelmediğinizden mahkemece gı yabınızda mubakemeye devamla hakkınızda giyap kararı verilmiş ve hazır bulunan davacı vekili Tbrahim Kemâlin sözü dinlendik ten sonra duruşma için 935 yılı (9) uncu ayın (18) inci çarşam- ba gürtü saat 14 de mahkemede hazır bulunmanız — veyabut bir vekil göndermeniz aksi takdirde hukuk usulü muhakemcleri ka. mununün (401) inci maddesi mu- çibince bir dahâ mahkemeye ka- bul edilmiyeceğiniz — (405) iaci madde mucibince tebliğ maka mına kaim olmak üzere ilân olu. nur, 13852 NEOKALMINA KASE NEOKALMINA