22 Kasım 1936 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 4

22 Kasım 1936 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 4
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

: © SAYFA4 Hukuk köşesi: man zaman a tâbi tutul- yyideler ne kanunumuzun 46 cr mad - ” Borçlar © desi cismani bir zarara duçar olanın bu © yüzden tahasstil eden her türlü zarar ve mını temi; mek lâzımdır. hekim kemlirine tm E 5) işin ida: bbüi a m eder. e torla hastası > ii Ea mile işbu maddede| © kümle tesbit edilmiş bulunduğu be çular ve mahkemelerce kabul olunmı ş e a ir ez adedi # bir hükmü İN iteğmez da işin icrası bir mesleğin cabmdan ise bu gib işler ri kabul ede- Mez Doktorların hukuki ii e e olduğu için muay. yen ye! GN eli ei oluyor, yayacak lerce iztırab içerisin, de inliyor. Bal ettiği tedavi masraflarının ve di rarların ta: ini dava edi gün! bası bu yanıkların istilzam ve rza tazminini iyor. Doktor müdafaasında: ben hasta bakıcıya su fazla dedi değil değil mi diye sor en O da bana cevaben hayır dedi. a barla beni ye ede, en GARA KEMALIZM La Tribüne des Nations ale Görard Tongas yazı- yor: la birlikte, epi ie ida geçirmektedir. Muz cemiyet | aa üzçileri ki bular). bütün ümidleri ürik ai Lir te k doktorun mesul tu. Fakat mahkeme şu mucib bit ederek bu mehdafanisza e ie miştir: Doktor hasta bakıcı kadına yalnız sormakla iktifa edemez. Suyun derecei hararetini bizzat da muayene etmekle mükellefti. Bu itinayr göstermemekle zarara sebebiyet vermiştir. Zira İsviçre tglai ar Kani 101 inci Denildesi bu desi - mucibince dol nin bir kısmını m: ktor işini veya işi tevdi ettiği takdirde bunların amel! rini İcra esnasında ika ettikleri zarar- fa karşi bi: Doktorun mesuliyetini e tes- bit etmekle mai İmamış, vücudunda nıklar hasıl olan çocuğun kız olmasını inde iğ tutmuş ve ölesiye de bir kızın vücudundaki bu gibi e rik ların onun evlenme vaziyetini v. mpdpiri i ve m ini ri siebileceği yukarda tesbit ettiğimiz mikdarda taz- minata mahküm eylemiştir © Dr. Münib Hayri URGUBLU (3) Makalemize Biev teşkil eden Ja pile mecmuasının 1936 senesinin 35 numa, Ir sayısında münderiçtir. in ilâ hast disine tevdi ae rini ği İn RE e vekâletini derhal ri ; e kabul etmiş ei Dek umumiyede Bibliyografya VARLIK FELSEFESİ alizm süratli inkişaf yok unu bulmuştur, ve isbat et- iştir ei disiplinli | bir terbiye il e, bir tek nesil ei vu on senede on asırlık iş görmüştür: bu itibarla aka nliğa, iğ z rübe edilmiş bir felsefe ye örnek olarak gösterilebilir. esasına ii istinad etmek tedir, cu şeklin crübe- iğ aft z > ları hakikatı maziye dönüşt stibdada tevecciih B, Beck'in Londra seyahati : etmektedirler. Ha sibuki dal kr edilmiş, ii binlerce sene müddetle iranlı in Kai: elikerlerde en e netize Muhafazakâr Daily Telegraph gazetesi miralay Beck'in e Buğü: içtimai gı e, demek ol SEL iü i i sum milletleri k den başya; sında Polonya'ı EN, âlini Rus- çesine it a ile Âh j: bütün bi hata ları tekrar edecektir, Bu dünya itçimaf bekir karşısında, Kemal Atatürk'ün yeni felsefesi mutlak komü; mizmle eski içtimai rejimler ara i malizm, tra - veb karakterleriyle bütün diğer felsefelerden ayrıl e ep ise fe ültra - pozitif'dir, çünkü Dn nazariye halinde e onları derhal tahakkuk ettirmektedir. Ültra - popüler'dir. Çünkü bütü: m gayretlerinin hedefi halkı, seltmek ve medeni- leştirmektir. Kemalizm, böylece, bu eliz tele ei ber nıftan ayıran uçurumu imkân nisbetinde, ortadan kaldırmaya ME Aşkın halkçı olan Kemalizm, halkın şuuruna medeniyetin hürriyeti temin ettiği ve saadetin örs yani siyasi, içti- mal i yan hayatta bu- ŞİR ee 3 a ER, öy 3 PE gz R8 2 Ea E g5 zi gi lunduğ u fikrini aş ran iltadı dar. Kil her eyni önce, in iği bi ktedi: - Bütün EE dan a imar in hakkında aşkın kaç kelimeyle hulâsa hakikati aramış olan e rılaş alçi görüş b bir- aa eşitsizlikler yaratarak, » kadını faal ik içi “timaf b hayatın tie da taksime uğrattılar. Bonanla beraber ültra - popülarizm, vie- ler, doğrudan doğruya onun hikimlerine tâbidir. Bir kere assubtan kk ee vicdan, Kemal kil Ez fesinden müst ta kil bi rvet ve sermaye, aşkın halkçılık LA sine gür göre, ii içtima akman Bu, eli men e mi Büyük serma- er halk için çok tehlikelidir, bu, onun için istibdad ve se - Tai ei de Onun ndir ki Kemalizm; A sermaye, büyük endüstri ve bü tçilik gpen afpini tatbik eder. Bu devletçilik fabrikalarda memur gibi ça ie rin, a sayesinde iş refahtan doğrudan doğruya am a İnd Ee TR ni inde sıkışmış olması itibariyle hariçten lor böyle Bir tes üzden daima içtinap etmek zaruretinde olduğunu tebarüz nyanın her iki bü- yük komşusu ile anlaşmalar yaptığı gibi miralay Beck'in yan de bulunmasının muhtemel Drag anlatarak diyor ki . kp mm bu iki dev her ikisi ile de im im ek fe e a, ile aralarında ge- b Çekoslovak hududla arına yakın mıntakalarda topenkinrmdar büyük bir parçanm, hükümet merkezleri olan ri ee ine iade imei olmasından ai 6 sene evvel kapanan Polonya - Litvanya hududlarının artık a nı gelmiştir. Bu hususta bbü 1 malıdır. Makale son kısmında bildirildi, vi ine göre son imei; nda img ei eski samimiyetile canlandırmıştır. Bir taraftan vi ; gövyet paktının akdi, diğer taraftan Polonya - Alman; ii e izle hissedilir bir soğukluk hasıl etmiştir. inle sre si inat üzerine Pele ar Dm ryabilm, ak > e Ül ğunu ii ersay mi esinin al şekildeki PE daha ziyade Poloi emmi idare edeceği bir meseledir. Eml bişe yn bir, veğine di arasına at ret pain en a Ta Tema olmaz. P Po- lonyi di ii yi sulh mi emye mütevellit menfaatler bakımından, ik Liberal Manchester Guardian gazetesi Polonyanı: den m meselesindeki vaziyetinden aim ğe B. e in Milletler cemiyetinin Danzig olması itibariyle : mesuliyeti suret eş e sosyal partilerin bü. , bü" nuşacağı meselelerden birinin benle meselesi olacağını ç İ inin mesuliyetine aid olan an hükümlere Wi inci bildirdikten sonra son zamanlarda nazilerin Berde sosya tâbidir GR Bu itibarla > .— © ka ii ran in eni Keeoierl Tele eline vermektedir. Dili, ede- yise partisini Eçederek enini kit i gökderin ve ml e ide i eyi ilitam 6 sayısı her zam ge şa DR iel ve musikiyi popülarize etmekle, medeniyet yolun Sözlü bir burdur. ee a ihmal ve liz i ii a ie $u) gçediM de yükçelmekte öle cöüçlektüniü halka yaklaştıcrümk, kani imiş gi bare siklerini kay ölliyar özketeşin tu” Yük yüzünden ime am e imiğ Atatürk'ün felsefesi halk sevgisini insanlığın baki. Pildirdiğin. aye m yı kn mi ver Esasen min Me ra e ay ape 1 Ako Ek Ey zim w telakki etmektedir. Çünkü hakiki tabiat adam dim ali yek yen ai e mai e REM İE dam ve halk sergi sura hakiki nsan duy me leh menfaatlerini çiğniyecek hareketlere başlamışlardı. Bur p geçirmekte, Mi ei tü ME. Braunişlı. Su imi ir, li üzerine Polonya hükümeti protesto teşebbüslerine geç- ving'in “Rom tatl i bir etü- semallamin esasi prensipi müstakil halk hayatını yarat M ak şi â a i Nahid Sır- B ili rlik his tül akalenin “Polonya bur E e le kü ancak milliyetçi ve yurdcu bir memli imaş bulükmaktm. n si ne Hakkı Uzunçarşılı'nın “Sadra. içi Si gi debi b halkçı vaki ser. üzere Yalana hükümeti ile bir ei yapmak arzusunda TL. — Tatbikat; Halil Hamid paşa” a ili görülüyor. Fa .emesi 26. V. 9: tor xi 2000 Klavye frangn tarihinde vermiş olduğu bir kararla e mahküm et-| serini tahlil etmekte, Dr. hi ki Uludağ a Yeni gelen göçmenler arasında yaptığı gi sim > ai hik bit - in intibak 5 ke . ve kararında. Hye iğ başla İhsan Devrim'in bi min bi Me obez İri yla Ziy ger leşe Gi 'ocuk e Da- De "ı ce Doktor sı- ir. ön ee avsiye ediyor. Çocu - yi ia banyoya ayarlar Şu fazla sıcak (1) Borçlar kanunu madde 390 (2) Borçlar kanumu madde: 321. ,Tefrika: No: 22 teş- yi re Çünkü her m/let ültra - ie felsefeyi kabul e- ir, ve kapitalist memleketlerin olmasa arilerler m MN ZN şmayı çe ettirebilirler es göre, milleti nını sevmiyen bir insan vemez. Ulke ot arizm bütün milletler örinda erke kadın arasında oldı ibi, bir eşitlik kabul olduğu pe Vi Milletler cemiyeti konseyinin Danzig meselesine Mi ill kasdettiği manayı ihtiva etmiyor. Eğer B. Eden anzig'de 2 e Lİ hakkında miralay Beck'in verdiği a ilemezse, Milletler ia konseyini a in bir eni davet etmesi kendisi için bir vazife bi Ne 'dan dilimize sevdiği nefis bir 'nin şiirini amlar ve Sabri iie Ziya Osman, Melih Cevdet, Fazı üsnü, Reşad ve Cemal ve İhsan Si ın şiirleri vardır. Tavsiye ederiz, — İnsan lar, sürü halinde ava çıkar ne yapacağını 1 bilmi mek iyi bir yil deği Gelin bakalım, -avrusu, bunda haklıdır. İnsan- lar. Ötekilerinin eksizin bir kişiyi ie mekle ne istiyor, bir ya Boz a homurdandı: -İ RUDAŞ! Fitre ve zekâtmı Türk Hava Kurumuna ver. takıldılar çok işler lie Cen; Balu. Bunların nr takib eden Baghira: İhtiyar ayı Hiç, bir — söylemedi, fakat dü fazla kıpırdandığmı zannediyorlardı eği > o, bir A gibi hareket ediyordu. im dür- ya için > er, hep insan sürüsü ile bera - larson giden bir vapuru ç vakti ileri geliyor, e pek ai gi e da ti çeviri am bize doğru gel- Simi ei Ge pe olandan dah: e kadar us şuyorlardı ki II, > ye görmemi: eğ bunu ei ia imkân yokt — ” Çev e mi a kei deş, Tg ken- bircok gile (Öte taraftan da yarasa Mang viyakla « soğ e im 'ürettin avlan. Biz ne gimizi biliriz. zi duruyordu. Onun aklamasından Kelle ki getirilmiş olaca! e — i gli, Geben ve ie ir Ba yü bayiniz kuşlar irk eli anlarlar « By, ar ss veli yüreğini dolduran ad e ve bir zaviye çizdi ve sık b dı.) Kr pini gelin de bei dalları aralıyarak omuzunda silâhı asılı ol- #an insanı yı e haykırdı Movgli. gözlerine topl e ir arkadaşıma, br bir ör duğu halde bir köpek İzini takib ederek yürü. O BOZ kardeş, Dört yavr ii diği, zaman, Mâ: eg sinin Glee en ihtiyar adamı gördü. — Bu bütün öldürüşlerden iyi olacak, de- e — Şimdi bir kurt vale anlı aştlsm sm. Adam e ben ne düşündüğü- temrin ovgli, "ın di. Buldeo, eğildi ve pufladı. 5 pi için bön bıçağı gösteren kimdi? de- mü “Bilmiya ağır sırtında olduğu halde köyden ay- erif, am Di ele umak kenarında z Onlar, Gr ekine srdi. Gözleri- rılmış, Akelâ ile boz k: de arkasmı takib yolunu kaybetmi benziyor. Neler erene öfkeli öfkeli; 7 0 ni a barda çeviriyorlar m a ğım? Dedi. SR yavaş se: oni ili Oodeypore' etrafmdaki adamlar dal ii Ya Biz Cengelliler Eger düş anı a ye tanırız. Şimdi ki z ak lâ sle : u bir ella dir, e a burada bi adam kafesinin — Şim 2 rd. dir? dünğanın, en al ulağımıza gelen sözle: zım gelirse bunlar çılgınca şey- di sesini yükseltmişti: - okurt inekler. ari rasında vw Ni He SI adaleleri gerilmiş ve iyleri cn diken ol- Mı i, dedi, Degimizdeli hangisi önder. girmek lâzım si Yarra — Sensi nin araları veee Mov, — Öyle ii nelik hayet mi deo, Akel rıştırdığı noktaya gelmişti. öksürdü, boğazmı geldiği hakkında ovgli, gözünü için yolda tamamiyle göze akmışlardı. Şimi .kelâ'nın gerisi geri; iye gidip izleri ka- ti. Orada oturdu; ır ayıkladı. Cengele ei takım h imse, duyulmamağa ga sin imar ye dört eden bir kurt kadar sessiz olamaz. Movgli”- ye g lar kendisinin z Gi a söylüyor? di Buk Buldeo, yabanice bir şeyler mırıldanıyor« Ri Movgli tercüme et — Diyor ki “kurt ii burada etrafım- da zman olacaklar Ömrümde böyle iz E abi ; irmeler yapıyordu. Bu Da örmedim.” Yorul eek da söylüyor. da kendisini cekim ona o kadar yal Baghira, süküne le kü içük ra e ve Movgli- o bulun: ir taş atsa onlara dokuna- 7 Nimadi tektra ni toplamadan din: bilirdi » duy ğa gayret /9in dedi. Ve kör ebe oyununda olduğu #l bi bir ağaç gövdesini dolanı, imei var)

Bu sayıdan diğer sayfalar: