7 Şubat 1937 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 4

7 Şubat 1937 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 4

MEMLEKETT Susuzluk mes'elesi artık tamamen halledildi Konya, (Hususi) — Konyanın en büyük derdi olan susuzluğun halledilmesi ve mahsulün yan- maktan kurtulması için yapılan sondajlar muvaffakiyetle netice vermiştir. Konyada bulunan lar ümidin üstündedir. Ayrıca, Karaman'da - yapılan sondajlar da emekleri boşa çıkar- mamıştır. Sondaj 200 üncü metre- de kaynağı kuvvetli bir suya rast- lamıştır. Kuyudan dakikada 220 litre su fışkırmaktadır. Suyun günlük mikdarı 320 tonu bulmak- tadır. Konya ovasını sulayan Beyşehir gölününÇumra barajı. Yeniden yapılan sondajlarla buyük Konya ovası kuraklık tehlikesinden tamamiyle kurtulmuş olacaktır. Bursa Kız Lisesinde Kızlarımızdan bir grup — mektebten çıkarlarken Bursa: (Hususi) kültürün yayılması için sessiz sadasız — Memlekette galışan bir teşekkülümüz — olan Türk Maarif Cemiyeti buradaki kız lisesini yeni bir bina yaptırmak suretiyle ge- nişletmiş bulunmaktadır. Sekiz ders - haneyi ihtiva eden bu yeni bına mek- tebe ilâve olunduktan sonra kızlarımı zın tahsil ihtiyacına kısmen cevab ve rebilmekte olan Bursa kız lisesi; daha pek çok taleb karşısındadır. Müdür Murtaza Özdamardan öğrendiğime gö- re: Memleketin hemen her köşesinden talebe okuyan . bü mektebe Bulgaristandan, — Antakyadan bile taleb ve müracaatlar vaki olmak - tadır. Bu sene talebe mevcudu 85 i ley- H, 145 i nehari olmak / üzere 230 dur. Bu talebeden bir kısımı Maarif Cemi - yeti hesabına parasız leyli olarak oku- her vilâyetinden maktadır. Nehari talebe şehre mektebin bususi ntobüslerivle gidip gelmekte - dirler. Ka lisesinde bu seneki yenilik- der: Ve Taboratuvarla bir kütüphanenin açılmış olmasıdır. Talebe burada şimdi Aameliyat ve mütalca yapmaktadır. Ye mekhanede bir radyo da - bulunuyor. Genç kızlarımız bilhassa Ajans'ın Ha tay'a aid verdiği haberleri büyük - bir alâka ile dinliyor. Çocuklar yemekleri- 'ni müzikle yiyorlar. Mektebin bahçe - Teri çok geniş olduğundan bir voleybol, bir basketbol, bir tenis sahaları da ya » pilmiş, ayrıca yemeklerine bizzat seb- z€ yetiştiren kısımlar da var. Hattâ bir de meyva bahçesi bulunuyor. Müdür bana diyor ki: — Çok küvvetli tarafımız buraya o- kumaya gelen talebenin sıhat itibariyle n Bur- leketin her köşesinden ve hattâ yurd dışından — tale- be geliyor. Bir senede 230 zu bulan talebesi arasında Bulgaristan ve Antakya'lı talebeler - var- dır. mutlak sürette kazanmasıdır. Sebebi şüphesiz buranın şehir dışında ve temiz havalı bir yerde olması, bahçelerinin ferah ve bol oluşu, çocukların yemek- derine kalöri itibariyle çok vermemizdir. Burada talebeyi sıkan bir sistem yoktur. Bu itibarla her sene ta- lebe bu kadar çalışmaya rağmen birkaç kilo alıyor. Üzerinde Maarif Cemiyetinin kül - tür işığı saçan meşale Yük bir kapıdan çocuklar çıkyorlar, ha kikaten hepsi de sağlam ve gürbüz Otobüsler kendilerini evlerinin önü: 'ne kadar götürüyor. vhası asılı bü- Liseye bu sene yeni giren talebelerden bir grup I_Bur;a kaplıcaları î" A KNT için yeni tedbirler ursa (Hususi) — Yalnız B irean değii, batün Tür kiyenin en güzel ve modern sıhat kaynağı olan Asri Kaplıcaların bu sene birçok yeni tedbirlerle da- ha çok mükemmel bir tarda çalış ması için tedbirler alınmaktadır. Daha şimdiden, bu yıl kaplıcaya fazla tağbet olacağı anlaşılıyor. Bugünkü Ankara kulü felaketzedelr için bugün ka Evelki hafta hasılatı Adana fel: turnuva maçlarına bugün devam « İlk seçmenin dört galibi olan Kırıkkale ile Gençler birliği ve Muhafız Gücü ile Demirspor bu gün karşılaşacaktır. Demirspor takımı kendisine iltihak Tadi Çalışmalariyle sön zakkatilirda'mü Gücü son kadrosuyla cidden mühim bir yarlık olduğunu aldığı iyi neticelerle göstermiştir. Bu itibarla her iki takı- mımızın bugünkü yapacağı maç revanş mahiyetinde olacağı için neticesi me- rakla beklenmeğe değer. Gençler Birliği - Kırıkkale bakası ise aynı şekilde telâkki edilebi- lecek bir maçtır. Geçen Çanakkale ku- pası maçında üç defa berabere kalan bu iki takımımızın son maçında Kırıkka- denin mağlübiyetiyle neticelendiği ma- dümdur. Bu mağlübiyetten sonra Kı- rıkkale muntazam bir mesai ile hazır. danmıştır. Gençler Birliği ise gelecek hafta şampiyonluk için yapacağı maça her hafta muntaazman antrenman yap- mak süretiyle azami formunu / iktisab etmiş bulunuyor. Şu halde her iki takı- mımizın yapacağı bu müsabaka bir re- vanş müsabakası şeklinde sayılabilir. Diğer taraftan müsaid gitmesi ve maçların gayesi itibarile de bir hayır işine hizmet olacağı düşünce- siyle bugün bu heyecanlı müsabakala- rın çok seyirci bulacağını tabit görüyo- havaların ruz. Gençlerimize muvaffakiyetler di- lerken, onlardan her zamanki / gibi te- miz, dürüst oyunlar beklediğimizi kayıdla iktifa ediyoruz. 've centilmence Bugünkü maçlar Geuçier Birliği — Kırıkkale, Demir Spor — Muhafız Gücü karşılaşacaklar Futbol ajanlığından. Hasılatı Adana felâketzedelerine tah- sis edilmek üzere evveice başlanmış olan turnuva maçlarına bu hafta galibler arı sında aşağıda gösterilen saatlerde devam edileceğini alâkadarların malümu olmak üzere bildiririz. 1/2/937 pazar günü saat 13 de Gençler. birliği - Kırıkka'e - hakem; Ziya (Altın ordu eski kaptanı) Saat 1445 de Muhafız gücü - Der Darüşşefakalı fbrahim Takımların tam vaktinde sahada bu- Tunmalarını ehemiyetle dilerim; ürspor hakem: arasında başlamış olan bu müsabakanın - galibleri, gel 7-2- 1937 nkü maçlar pleri Adana ine yardım rşilaşıyorlar Bugünkü maçlarda kendilerinden her zamanki gibi iyi oyunlar beklenen Ankara Gücünden Bilâl, Gerçler.Birliğinden Rasim ve gene Ankara Gücünden Ali Rıza ketzedelerine tahsis edilmek üzere Mıntakamız tarafından tertib edilmiş olan Adana kupası ceki . Sekiz kulübümüz Geçen sene Uludağda - ziraat enstitüsü talebelerinin aldırdıkları bir resim Uludağda Kış sporu Ziraat ve o Uludağa gidiyorlra YTerbiye tüsü talebeleri Yüksek Ziraat Enstitüsü talebe- lebelerinden 33 kişilik bir grupun sömestir tatillerinden istifade ede- rek kayak sporu yapmak üzere Uludağa gittiklerini haber vermiş- tik. Pazartesi günü akşamı da Ga- zi Terbiye Enstitüsü beden terbi- yesi şubesi son sınıf talebeleri mu- allimleri ile birlikte ve yirmi kişi- lik bir kafile ile Uludağa gidecek- ler ve kayak kursa yapacaklardır. Bugünkü sokak | Koşusu Bugün öğleden evvel Ankara atletizm ajanlığı tarafından tertib edilen sokak koşularının altıncısı yapılacaktır. Halkevi önünde saat 10 da başlıyacak koşular üç katagori Üzerine tertib edil- miştir. 1 — Mukavemetçiler arasında: 12 kilo. 2 Süratçiler arasında: 4 kilometre. 3 — Gençler arasında 4 kilemetre . Atletlerimiz tam formlarında olduk. Jarından müsabakaların çok - heyecanlı olacağını şimdiden tahmin edebiliriz.