29 Mart 1937 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

29 Mart 1937 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

ULUS AA Milli Küme maçları F enerbahçe Gençlerbirliğini —. e n le karşı 2 ile yendi Dünkü maçtan heyecanlı bir görünüş Dün Ankara canlı bir spor günü ya- şadı. Öğleden evel bisikletçiler 40 kilo- metrelik bir yarışı muvaffakıyetle ba- şardılar. Stadyomda milli küme maçla- rından önce, ilk Türkiye Kros birinci- liği yapıldı. Yirmi sekiz genç çetin bir müsabakayı iyi bir derece ile bitirdi- ler. Başbakanımız, Türk Spor Kurumu Başkanı Halid Bayrağın ricasını kabul ederek koşuyu kazanan Şevkiyi ve An- kara takımını mükâfatlarını bizzat ver- mek suretiyle taltif ettiler. Stadyom dün çök kalabalıktı. Ge- çen senelerde diğer sahalarda en mü- him ve enteresan futbol maçlarına bi- le halkın bu kadar tehacüm ettiği gö- rülmemişti. Ankaralılar yeni ve mo- dern bir şehre lâyık stadyoma kavuşun-” *ca, spor zevkini tatmine koşmuşlardı. İsmet İnönü sahaya geldikleri zaman ko- pan ve dakikalarca süren alkış, Başba- kana olan sevgi ve saygı kadar, duyu- lan minnet ve şükran hislerinin de ifa- desi oldu. Milli küme maçları Daha başlang çta milli küme maç: larının gördüğü rağbet bu organizas yonun muvaffakiyetini ve tertibindeki isabeti göstermektedir. Türk © .0 »u rumu şüphesiz ki bu eseriyle ifi!'a duyabilir. Çünkü milli küme — maçları türk futbolunun, dolayısiyle türk spo- runun terakkisine en büyük hizmeti yapacaktır. Bu gibi işlerde en büyük ölçü halkın alâkasıdır. Tribünleri dol- duran temiz ve nezih kalabalık, heye- canlı ve hareketli gençlik, maçlara 0- lan alâkanın canlı bir delilidir. Stadyomun manzarası Olimpik saha, dün, etrafını çerçe- veliyen hınçahınç dolu - tribünleriyle çok göz alıcı idi. Her taraf temiz ve idare muntazamdı. Birkaç yere konu- lan hoparlör, cereyan etme'-te olan hâ- diseler hakkında seyircilere zamanın- da haberler veriyordu. Kalabalığa rağ- men girip çıkmada kimse zorluk çek- medi. Hakem ve takımlar Maç 15:30 da hakem izmirli Musta- fanın idaresinde başladı. Yan hakemleri İbrahim ve Ahmeddi. Fenerbahçe An- kara gücüne çıkan takrınr muhafaza ediyordu. Gençler birliği de geçen haf- taki takımında hiç bir değişiklik yap- mamıştı. Fenerbahçe : Hüsameddin - Fazıl, Lebib - Yaşar, Aytan - Reşad, Şaban, Esad, Ali Naci, Fikret. Gevçler Birliği : Rahim - Halid, Ihsan - Kadri, Ha. san, Keşfi - Selim, Salâhaddin, Rasim, Niyazi, Ihsan. Riza, Fenerbahçenin birinci golü İlk vuruşu fenerliler yaptılar. Seri bir alından sonra top Fikretin ayağiyle avuta gitti. Kale atışından sonra Fener- bahçe bir iki akın daha yaptı. Tam be- şinci dakikada hakem Gençler birliği a- leyhine bir ceza vuruşu vermişti. Ceva. dın çektiği top Fikrete geldi. Fikret | Kadri ve Halidi kısa bir pas verdi. atlatarak Ali Rizaya 'Top ondan Esada 'geçti. Plase bir şutla Fenerbahçe ilk go- lünü kazandı. Gençler Birliğinin beraberlik sayısı Golden sonra Gençler birliği takımı çok çalışmağa ve karşı tarafı sıkıştırma- ğa başladı. Üst üste bir çok fırsatlar kaçtı. 17 inci dakikada Kadrinin çekti- ği firikikten sonra, Fenerbahçe kalesi- nin önü karıştı. Hasanın havalandırdığı topu Rasim başiyle Niyaziye geçirdi. Niyazi derhal İhsana pas verdi. O da sıkı bir şutla beraberlik sayısını yaptı. Bu galden sonra Gençler birliği da- ha açıldı. Fakat bir çok fırsatlar kaçı- rıldığı için netice değişmedir.. Devre 1.1 beraberlikle bitti. İKİNCİ DEVRE Vuruşa bu devrede Gençler başladı- lar. İlk akını Hüsameddin kurtardı. Top Gençler birliğinin nısıf sahasına geçti. Bir iki paslaşma oldu. Aytan ya- rı çizgiye yakın bir yerden açık bir va- ziyette önüne geçen topa bütün hiziy- le vurdu. Top havalandı ve Gençler Bir- liği kalesinin üst direğine çarparak Ra- himin elleri arasından gol oldu. Kaleci güneş gözüne geldiğinden vaziyeti he. sab edememişti. Birinci dakikada yapılan bu göolden sonra birinci devreye nazaran çok sö- nük ve fena bir oyun seyrettik ve maç - 1 Fenerbahçenin galibiyetiyle bitti. Birinci devrede Gençler Birliği da- ha enerjik, daha teknik idi. Bu üstün- lük çok barizdi. Öyle zamanlar oldu ki Fenerbahçe müdafaası topu uzun vu- ruşlarla sağa sola atmağa başladı. Va- kit geçirmek için yapılan bazı hareket- leri hakem sezerek kendilerine ihtarda bulunmağa mecbur kaldı. Eğer Gençler Birliği birinci devredeki bu — ahenği mubafaza edebilseydi netice her halde başka türlü olacaktı. Fakat ne yazık ki aynı hızı gösteremediler ve beklenmiyen bir golle yenildiler. Fenerbahçe oyuncuları ferd itiba- riyle ele alınırsa, şüphe yok ki çok de- ğerlidirler. Fakat kulübe şampiyonlu- ğu ve daha bir çok şerefleri kazandır- mış olan bu takımı dün geçen seneye nazaran,gerilemiş değilse bile, hiç bir şey ilâve edilmemiş bir halde bulduk. Dünkü maçda birinci devrede Gençler Birliğinin baskısı altına düştüler. İkin- ci devrede de her zamanki oyunlarını hiç gösteremediler. Gençler Birliğinin forvert hattına topu kaleye kadar götüren akıncı de. ğil, fırsattan istifade etmesini bilen, şüt çeken oyuncu lâzımdır. Fenerbahçe forvet hattı da müdafa. anın gayretine rağmen vazifesini yap- mış sayılamaz. Ali Rıza Şaban ve Naci hiç oynayamadılar. İzmirde Beşiktaş Doğan sporla berabere kaldı İzmir, 28 (A.A.) — Beşiktaş bu- gün ikinci maçını sekiz bime yaklaşan Kı'os şampiyonası Dün stadyomda Türkiye birinci Kros şampiyonası yapıldı 6000 metre bir mesafe üzerinde tertib edilen bu koşuya atletizm federasyonunun ha- zırladığı kış çalışma programını en iyi tatbik eden 6 mıntaka iştirak etmişti. Bunlar: İstanbul, Balıkesir, Kocaeli, Ankara, İzmir, Bursa mıntakalarıdır. Memleketimizde ilk defa yapılan bu büyük kır koşusu hiç şüphesiz Türk Spor Kurumunun en verimli çalışma- larından biridir. Koşuya katılan mıntakalar arasın- da bu yıl çalışmaları ile en ileri bir varlık gösteren kocaelili gençleri ve ankaralı arkadaşları ne kadar tebrik etsek yeridir. İstanbul, Balıkesir ken- dilerinden beklenen başarıyı göstere- mediler, Mükemmel stadı ve alâkalı bir spor efkârı umumiyesi rece bile alamadı. Koşunun büyük hususiyetlerinden birinin de mıntakaların federasyonu- muzun tavsiyesine riâyet ederek genç elemanlarla gelmiş olmaları idi. Bu gençler, dere, kum, çim, hendek geçe- rek 6000 metreyi çok iyi bir derece ile koştular.. Birinci gelen — Ankaradan Şevki, Kocaeliden İbrahimin rekorları cidden ümid vericidir. Balkan oyunla- rı hazırlıkları müsabakalarının birinci- si bu suretle ortaya eski şampiyonların iniş ve birçok gençlerin muvaffakıyet- lere doğru yükseliş üzerinde oldukla- rını göstermiş oldu. Yarıştan sonra kazananlara olan İzmit de. sporu ve gençliği yüksek himayesine — alan Başbakanımız mükâfatlarını — verdiler ve gençleri ayrı ayrı tebrik ettiler. Müsabakanın teknik neticeleri şun- lardır: Ferdi tasnif: I Şevki Ankara 22.18 4/S. II İbrahim Kocaeli 22:22 1/5. III İsmail Ankara 23.6 2/5. IV Galib An- kara, Takım tasnifinde Ankara 8 puvanla birinci gelmiş ve şampiyonluk şildini al- mıştır. Kocaeli 16 puvanla ikinci, İstan. bul 22 puvanla üçüncü, Balıkesir 42 pu- vanla dördüncü olmuştur Yarışın teknik neticeleri hakkında fikrini sorduğumuz federasyon başka- nt B. Vildan Âşir bize şunları söyledi: “— Şevki çok iyi bir bitiriş ile ya- rışı kazanmağa muvaffak oldu. İbra- him güzel koşan fakat nisbeten daha az kuvvetli bir gençtir. Ondan büyük şeyler bekliyebiliriz. 'Geçen yılın en iyi atletleri olan Galib'in ve Rıza Maksudun derece alamamış - olanları olanların zaiflemiş olduğunu — değil gençlerin daha çok iyi hazırlanmış ol- duklarımı gösterir. Dereceler çok iyidir, Bu müsabakayı 3 yıl aynı tarihte An- karada tekrarlıyacağız... Atletik sporların verimli bir anane- ye bağlanması için çalışıyoruz.” —x ——— bir seyirci kütlesi huzurunda Doğan Sporla yaptı. Hakem B. Şazi Tercandı. İzmir, on ikinci dakikada — Fuadın ayağiyle ilk golünü kaydetti. 37 inci dakikada Beşiktaş Rıdvanın ayağiyle mukabele etti. Beşiktaş 33 üncü daki- kaya kadar, yorgun bir takım manzara- sı gösteriyordu. Devre 1 , 1 bitti. 20 dakika kadar Doğan Spor nisbi bir hakimiyet kurdu. İkinci devrede Fakat ele geçen bir çok fırsatları -ka- çırdı. 25 inci dakikada Beşiktaş sağ ha- fi sakatlanacrak oyundan çıktı. 36 1ncr dakikada hakem, kasti faul yaptığın- dan Beşiktaş orta muavinini - sahadan çıkardı. Bununla beraber Beşiktaş, dokuz kişi kalmasına rağmen üstün oy- nuyordu. Doğan Spor hücum hattr bir türlü Aanlaşamıyordu. — Bilhassa sağ ve sol açıklar çok fırsatlar kaçırdı- lar, maç 1 - 1 berabere bitti. €© l Muhafız ('ucunun atlı yürüyüşü 29 - 3 - 1937 ——— Dün 90 kilometrelik * W . Muhafız Gücü atlıları Muhafız Gücü binicileri dün mesa- fe Çubuğa gidip gelme idi. Doksan ki- lometreyi bulan bir yürüyüş yaptılar. Yürüyüşte güçten ve atlı spor kulü. bünden yetmişten fazla binici vardı. Sabah 7.30 da telsiz civarında top- lanan atlılar Muhafız Alay Komutanı Albay Tekçenin idaresi altında yola çıktılar. Çubuğa kadar yolun yarısın- dan fazlası, tarlalar arasından, dağ yol- larından yürünerek aşıldı. Yer yer, de- re kenarlarındaki ağaçlıklarda, bağ a- ralarında bütün güzelliği ile beliren bahar dekoru oyalayıcı değişikliklerle mesafenin uzunluğunu eritiyordu. Yü- rüyüş güzel bir idare ile tam bir inti- zam içinde, etrafında şen âkisler yara- tarak sürüp gidiyor. Arada, müsaid a- razi parçalarında, yapılan dörtnallar bir av binişi zevki veriyordu. Saat 12,30 Çubuğa varıldı. İlçebay, jandarma komutanı atlıları kasaban n bir kaç kilometre uzağından karşıladılar. Hemen bütün Çubuk halkı sokaklara dökülmüş binicileri alkışlıyordu. Ka. bir yuruyuş yapıd & | çubukta dinleniyorlar saba meydanındaki gazinoda hazırla- nan masalarda yemek yenildi. Bu ara- da meydanı dolduran köy gençleri da- vul zurnaları ile, milli oyunları ile mi- safirlerine unutulmaz samimiyet ve ne- şe dakikaları yaşattılar. Binicilerin bu- lunduğu iki saat içinde kasabada tam bir bayram havası vardı. Saat on dörtte dönüş için yola çı- kıldı. Aynı intizam ve neşe içinde An- karaya dönüldüğü zaman hemen hemen gece olmuştu. Nisanın 18 inde yapacağı 110 kilo- metrelik Ayaş yürüyüşü ile bu yılın bi- niş programını kapayacak olan Muha- fız Gücü tarihçesine yeni bir başarı ek- lemiş olacaktır. 90 kilometre, 110 kilo- metre diyip geçmeyelim. Bunlar her hangi bir suvari kıtasının, sıkışık savaş dürumlarında — yapacakları mesafelerdir. Bütün biniciler, hele ba. yanlar her türlü takdire hak kazanmış- lardır. diyebiliriz. müstesna “ATLI,, Dünkü bisiklet yarışı çok güzel oldu Bisiklet ajanlığının bu spora yeni başlıyanlar arasında tertib ettiği bisik- Mesafe gidip — gelme let yarışı dün sabal. yapıldı. 'Taşhandan Etimesud'a kırk kilometre idi. Muhtelif kulüblere mensub sekiz ko- şucunun iştirak ettiği yarış, baştan ni- hayete kadar heyecanla geçti. Müsaba- kayı otomobil ve birçok motosikletler- le meraklrlar takib ediyorlardı. Uzun zamandanberi muntazam id- manlarına devam eden bisikletçiler, iyi bir rekor elde etmişlerdir. Otuz dokuz kilometre ve beş yüz metre - tutarında olan mesafeyi koşucular bir saat beş dakika ve kırk beş saniye gibi az bir zamanda bitirmişlerdir. Gençler, böyle yarı mukavemet koşularında büyükler- den hiç de geri olmadıklarını ispat et- mişlerdir. Neticede Güvenç spordan Nuri Kuş bir saat beş dakika 45 saniye ile birin- t dakika Muhafız Gücünden işti- ci, aynı kulübten Yakub dü fâarkla ikinci, rak eden koşucular sıra ile üçüncü, dördüncü ve beşinci gelmişlerdir. Ya- rış esnasında bir aralık bisikletinden dü- şen Yakub, açılan mesafeyi kap-...cık için taraftarlarının motosikletle yardı- mına uğramıştı. Bu vaziyet hakem he- yetince favul olarak kabul edildiğin- den Yakub diskalfiye edilmiştir. On- dan sonra gelenler sıra ile ikincilik, ü- çüncülük ve dördüncülük derecelerini almışlardır. Yarışı baştan nihayete kadar takib eden bisiklet federasyonu reisi B. Nail, yarış sonunda koşunun mükâfatı birinci olan ferdi Güvenç spordan Nuriye saati ve takım birincisi olan Muhafız Gücüne de kupayı vermiştir. 11 nisandan itibaren 15 bölgede bir- den başlıyacak olan federasyon seri ya- rışları, Ankarada da bu tarihten itiba- ren yapılacaktır. Bisikletçilerimize şim- diden muvaffak yetler dileriz. Bir istifa Haber aldığımıza göre Ankara böl- fa dolayısiyle, vazifesinden affini gesi bisiklet ajanı işlerinin ığı bölge başkanından affını istemiştir. Dünkü yarışa giren bisikletçiler