15 Eylül 1937 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

15 Eylül 1937 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

içtimaa davet ediyorum. ADIMI Anlaşma dün imzalandı ve derhal yürürlüğe girdi Z, Kamutay toplantıya çağırıldı Ankara 14 (A. A) -- tebliğ: Nyon'da devletlerle yaptığımız mukaveleyi tetkik ve tasdik etmek üzere büyük millet meclisini 18 eylül 1937 cumartesi günü saat 14 de İngiliz ve fransız harb gemileri korsanlığa karşı tedbir almak için Akdenize gidiyorlar İtalya cevab verdi ANDIMIZDIR HERYERDE CARSAMBA S 15 KURUŞ 18 inci Yıl ——— ——— yi DĞ Tel : Başmuharrir 1068 Yazı İşleri Müd. 1062 Türkiye Reisicumhuru Yeniden tamir edildikten son- ra ÂAkdenize doğru yollanan İngilterenin Urspit zırhlısının 16 pusluk toplarının görünüşü. IMilletler Ccmiyetin’dcı Tam müsavat olmadıkça ; anlaşmaya girmiyor Cenevre, 14 (Hususi) — Cenevrenin hemen yakmında Nyon'da loplınşn Akdeniz konferansı bugün öğleyin son celsesini yapmış ve Akdenizde denizaltı gemilerinin korsanlığına karşı gelmek için hazır- anan mukaveleyi imzalamıştır. Bu suretle konferansın çalışmaları ştir. İ Bir İngiliz zırhlısı Konferans reisi Delbos, Nyon'da yalnız denizaltı gemilerinin taarrtızu mese. lesinin halledildiğini söylemiş ve diğer benzer meselelerin yakında Cenevrede Börüşüleceğini söylemiştir. (Sonu 4. üncü sayfada) B. Mazarik kütübhanesinde Mazarik öldü Çekoslovaklar büyük bir vatanperveri ve dünya da kıymetli bir. insanı kaybetti « , Büyük Çek vatanperveri, kıym etli âlim, filozof ve sosyoloğ Maza- rik'in ölüm haberini dün teessürle aldık. Bu husustaki telgrafları aşa- koyuyoruz: Prag, 14 (A.A.) — Eski Cumh ur Reisi Mazarik bu gece ölmüştür. B. Mazarik'in son resimlerinden biri Ölüm büt Ölümün gece saat üçte olması- Na rağmen, Cumhur Reisinin şa- tosu önünde büyük bir kalabalık toplanmıştı. Binanın üzerine çe- Hlllli' olan bayrak ağır ağır inme- Ye başlayınca, herkes anladı ki, büyük yurdsever reis Mazarik öl- (Sonu 4. Üncü vayfada) Çekoslovakya'da derin bir teessür uyandırmıştır. Seyid Rıza Elâzizde muhakeme edilecek Elâziz, 14 (Husus? muhabirimizden) — Tuncelindeki son sergerde Seyid Rı- zanın ve iki avenesinin ilk — isticevabı Ersincanda yapılmış ve muhakeme &- dilmek Üzece Elözize sevkedilmiştir. HîHeNer Cemiyeti Genel Sekreter- liğine bir mektab yazan Dış İşler akanımız doktor Aras Konseydeki azalığımız Cenevre, 14 ÇA.A.) — Türkiye dış işleri bakanı Dr. Tevfik Rüştü Aras, Milletler cemiyeti gencl sekreterliğine gönderdiği bir mektupta, Akdenizde Sulhun tarsininin Avrupa Sulhu için mühim bir Smil olduğuu beyan ile 18 inci Milletler cemiyeti âsamhlesin. den Türkiyenin Milletler cemiyeti kon. seyindeki azalığının tecdidine karar ver. mesini istemek fikrinde Dulunduğunu bildirmiştir. İkinci Türk Tarih kongresi için Gelenyabancı profesörler İstanbul, 14 (A-A.) — Cenevre üni. versitesi Prehistuvar ve antrepoloji pro- fesörü E. Pittard ile Nocl Roger imza- siyle eserler neşreden ve memleketimiz bakkında da yazılmış eserleri olan ta . nınmış muharrir Madam Pittard ve sa. yın profesörün asistanı Bayan —Dellen- bach dün 15 te Romanya vapuriyle şeh- rimize gelmiş ve tıhtımda Türk Tarih Kurumu asbaşkanı profesör Bayan Âfet ile kurum başkanı Bolu mebusu Hasan Cemil Çambel, kurum genel sekreteri (Sonu 3. Üncü sayıfada) Meçhul bir denizaltıyı suç üzerinde yakalamış Belgrad, 14 (A.A.) — Selânikten Politika gazetesine gelen bir habere göre, bir ingiliz harb gemisi, Volos açıklarında bir sovyet petrol gemisini torpillemek üzere bulunan bir denizaltıyı yakalayıp zabtetmiştir. Denizaltı ingiliz harb gemisinin toplarının tehdidi altında stop etmiştir. Bütün mü- rettebatının esir edilmiş olduğu rivayet edilmektedir. n Politika gazetesi muhabiri, bu denizaltının tabüyeti hakkında hiç bir sey söylememektedir. Amirallık dairesi haberdar değil Londra, 14 (A.A.) — Amirallık dairesinde, bir ingiliz harb gemisinin Vo- los açıklarında bir sovyet petrol gemisini torpillemek üzere bulunan bir de- nizaltıyı yakalamış olduğuna dair bir yugoslav gazetesinde inlişar otmiş e- lan haberden malümatı olmadığını bildirmektedir. 1 Buna benzer bir haber bu sabah Londrada da şayi olmuştur. Bu haber. de bu harb gemisinin Malaya zırhlısı -olduğu ilâve edilmekte idi. Halbuld bu zırhlı, Mondrosta demirlemiş ve amirallık dairesine yalnız oraya geldiği. ni işar ederek hiç bir hâdiseden bahsetmemiştir. BN GK e YeZ Atina, 14 (A.A.) — Havas Ajansının husus? muhabiri bildiriyor: Bir sow yet petrol gemisini Volos civarında torpillerken bir denizaltı gemisinin bir ingi- Niz kruvazörü tarafından yakalandığına dair çıkan haberler hakkında burada ka. tiyen ademi malümat beyan — edilmektedir. e İş yerlerinde çalışanlar İş dairesi reisliğinin mühim bir tebligi Ankara, 14 (A.A.) — İktisad Vekâ. leti iş dairesi reisliğinden resmi tebliğ: İş kananunun 29 uncu maddesinin 1 numaralı bendi mucibince bilumum iş yerlerindeki iş şartlarını ve — işçile- rin tabi tutulacakları inzibat, — sağlık koruma ve iş emniyeti icablarını gös. termek üzere iş verenlerin yıpmalşlı Mükellef bulundukları dahili talimatna- melerin ihtiva etmeleri lâzım gelen hu- suslar aşağıda yazılr olduğu — veçhile alakadarlara bildirilir 1 — Talimatnamenin, iş yerimin w mumuna şamil olup olmadığının ve şa- yet iş yerinin bazı kısımları için ayrt talimatnameler varsa bunların nerelere ve hangi işlere mahsus bulunduğunun tasrihi. N 2 — İşçi alma usulleri; şartlar, şe. killer, ve istenilen vesikalar, ! Samui $ incı savtada )