15 Eylül 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

15 Eylül 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Kontrol bu sabah başladı Akdenize daha 19 Ingiliz ve Fransız gemisi geliyor Rusya, Akdenizde kendi kuvvetlerini bulundurmak
 'Mussolini 25 eylülde Berline gidiyor Berlin, Roma mahafili, Hitler - Mussolini mülâkatına büyük bir ehemmiyet veriyorlar...
 Büt n Çekoslovakya matem içinde B. Masarykin vefatı büyük bir teessür uyandırdı, halk ağlıyor Prag 14 (AA) — B. Masaryk'iın |
 MDikkatler Bolşevizmi? Eveti Fakat faşizmi de... Hitler, son nutkunda, İspanya meselesinden bahsederken: «Avrupanın her hangi
 -Milletler Gemiyeti konseyindeki âzalığımız Hariciye vekilimiz âzalığın tecdidini istedi Cenevre 14 (AA.) — Türkiye Hariciye
 Gazlıçeşmede dün gece büyük bir yangın çıktı Iki kösele fabrikası tamamen iki imalâthane de kısmen yandı Ülatsilât ikinci...
 Atatürk Büyük Millet Meclisini içtimaa çağırdı Cumartesi günü toplanacak Mecliste Nyon mukavelesi tedkik ve tasdik edilecek

AKŞAM'ın Küçük İlânlarını Mutlaka Okuyunuz! KÜÇÜK İLÂNLARIMIZ Pazar, Salı ve Perşembe günleri çıkar. ——— Doktor ŞEVKET HÜSNÜ TARAY Haydarpaşa hastanesi (Kulak, burun ve boğaz mütehassıs) Cağaloğlu Nuru- osmaniye caddesi 32, her gün saat 3 den 6,5 e kadar hastalarını kabul eder. Salı günü 5 - 6 ya kadar fıkaraya meccanen e 15 İzlemi 1937 3 $ Akdenize daha 19 İngiliz ve Fransız gemisi geliyor Rusya, Akdenizde kendi kuvvetlerini bila dürekük hakkından vazgeçmiyor Italya Akdenizde devriye işine tam musavât dairesinde iştirak ettiriimezse Nyon tekliflerini kabul etmiyeceğini bildirdi Nyon 14 (Akşam) — Nyon konfe- ransı bugün. toplanarak Akdenizde korsanlığın önünü almak için hazır- lanan anlaşmayı imza etmiştir. Anlaş- ma derhal tatbik edilmeğe başlana- caktır. Nyon 14 (A.A) — Nyon konferansı, bugün öğleyin, A kında, lemiştir. B. Delbos, imza edilir edilmez me- riyete girecek olan - bu muahedenin ehemmiyeti, Akdeniz miletleri menfa- atları çerçivesini aştığını, zira, büyük beşmelmilel deniz yollarının emniye- tini temin eylediğini ilâve etmiştir. B. Delbos, Balkan antantının teklifi | üzerine Fransa ile İngilterenin İtal- | yayı da Akdenizdeki anlaşmaya işti- | de görüşüleceğini söy- Nyon'daki tarihi şato rüke davet etiğini kaydetmiştir. Litvinof, Fransa ve İngilterenin bütün Akdenizin kontrolünü derul- | ! te etmiş olmalarından dolayı memnu- niyet beyan eylemiş ve hiç bir beynel- (Devamı 5 inci sahitede) Mussolini 25 eylülde Berline gidiyor Berlin, Roma mahafili, Hitler - Mussolini mülâkatına büyük bir ehemmiyet veriyorlar Paris 15 (Akşam) — Berlinden bildirildiğine göre B. Mussolini. 25 eylülde, Romadan Kerline hareket edecek, 26 eylülde B. Hillerle Bavyeradaki şatosun- da görüşecek sonra iki hükümet recülü Münihe gidecek iki gün kalacaklar ve müteakıben Berline gideceklerdir. Alman ve İtalyan siyasi mahafifi, iki devlet recülünün bu mülâkatına büyük | ehemmiyet veriyorlar, B. Mussolini Almanyada büyük merasimle karşılanacak, şerefine şenlikler tertip edilecektir. Büt les n Çekoslovakya içinde B. Masarykin : vefatı büy büyük bir teessür uyandırdı, halk ağlıyor Prag 14 (A.A) — B. Masaryk'in vefatı bütün Çekislovakyada büyük | bir teessür uyandırmıştır. Vaktin geç olmasına rağmen halk reisin ikamet- gâhı etrafında toplanmış bulunuyor- du. Bu sırada binanın üzerinde dal- galanmakta olan bayrak, yavaş ya- Vaş inmeğe başla bu manzara m koslorakyada matem ilân | Lahy şatosunun du varları tamamile çıplak bir odasında demir - bir karyolada yatmaktadır Çekoslovakyanın. halâskârı olan B, İ Masaryk'in cesedini kaplayan beyaz örtü üzerine beyaz ve kırmızı güller İ konmüştur. Büyük harbin Çekoslovak lejyoner- leri Fransız üniformalarını giymiş | oldukları halde muhafızlık vazifesini görüyorlardı. Madeni bir masa Üze- rinde üç mum yanıyordu. Reisin oğlu, kızları, torunları, ye- geni, B. Benes, B. Hodza ve üç doktor cesedini etrafında toplanmışlar ağlı- yorlardı Prag 15 Kabine, veffa B. Masaryke 21 eylülde rasimi yapılmasına karar veri (B. Masaryk'in bayat hakkında malö- mat beşinci sahifemizdedir.) Milletler Gemiyeti konseyindeki âzalığımız Hariciye vekilimiz âzalığın! tecdidini isi istedi Cenevre 14 (A.A) — Türkiye Ha- Milletler Cemiyeti genel sekreterli- nizde sulhün tarsininin Avrupa sulhü ile 18 inci Milletler Cemiyeti asamble- | sinden Türkiyenin Milletler Cemiyeti rar vermesini istemek fikrinde bulun- duğunu bildirmiştir. Vekiller heyeti dün de toplandı Ankara 14 (Telefonla) — Vekiller İ heyeti bugün saat 18 de Beşvekil İs- met İnönünün başkanlığında toplan- dı ve muhtelif işler etrafında geç vak- | te kadar müzakerede bulundu. mikkatler Bolşevizmi? Evet! Fakat faşizmi de... Hitler, son nutkunda, İspanya me- selesinden bahsederken: «Avrupanın her hangi bir nokia- sinda bolşerizmi kurmağa teşebbüsü Avrupa m nesini ihlâle matuf bir hareket telâkki edeceğiz!» diyor. Ne hassas bir noklaya dokunmuş | oluyor. Hay Allah razı olsun, yerden | göğe kadar hakkı var. Avrupa müva- i bozmamak için bolşevizmi de, ele zoraki sok ni de» diye zen, İ iyice tasrih etmeli k müvazenesi bozulmasın, riciye Vekili doktor Tevfik Rüştü Aras, ğine gönderdiği bir mektupta, Akde- | için mühim bir âmil olduğunu beyan: | konseyindeki azelığının tecdidine ka“ | Telefon: 24240 diz 24249 (Tahrir) — 24248 (Müdür) — 20113 ei Atatürk Büyük Millet Meclisini ili çağırdı Cumartesi günü nü toplanacak Mecliste Nyon mukavelesi tedkik ve tasdik edilecek Ankara 1I4(A.A.) — Tebliğ: Nyonda devletlerle yapti- ğimiz mukaveleyi tedkik ve tasdik etmek üzere Büyük Millet Meclisini 18 eylül 1937 cumartesi günü saat 14 te içtimaa davet ediyorum, Türkiye Reisicumhuru ATATÜRK Profesör Pittard ve zevcesi dün geldiler Profesör “ilk medeniyet Türk medeniyetidir. Medeniyet buradan Avrupaya yayılmıştır, diyor Profesör ve refikası karşılıyanlar arasın da OYaşısı 2 inci sahifemizde) Gazliçeşmede dün gece büyük bir yangın çıktı Iki kösele fabrikası tamamen iki imalâthane de kısmen yandı (Tafsilât ikinci sahifede) n, Avrupa | — Alın şu kuruşu da bana dua edin!.. — Afiedersiniz bayım, biz dilenci değiliz, bu gubik apartımanın kapıcısıyız!..