15 Eylül 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

15 Eylül 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

İzmir (Akşam) — İzmir fuar kupa- sı müsabakaları, hiç beklenmiyen ne“ ticeler verdi. İstanbulun sekizler muh» teliti, Ankara muhtelitini yendikten sonrd İzmir muhtelitine 1-3 gibi mü- him bir farkla mağlüp oldu. İzmir muhteliti, kendisi için mühim sayılan bu galibiyetinden sonrâ Ankara muh- telit takımma da galip gelirse fuar ku- pasını alacak ve bir yıl içi fuar şam- , plyonluğunu hak edecektir. Ankara | muhtelitleri, ayni puanlarla müsavi muhteliti galibiyet kazanırsa, İzmir. İstanbul ve Ankara muhtelitleri, ayni puanlarla müsavi vaziyette kalacaklar. dır. O vakit, müsabakaları tekrar et- mek lâzım gelecektir. Müsabakaların tafsilâtına girişme- den derhal itiraf etmek lâzımdır ki, İstanbulun malüm sekizler muhteliti, İstanbulun diğer muhtelitine naza- ran zayıflır. Fener, Galatasaray. Gü- neş takımlarının seçme oyuncuların- dan mürekkep bir muhtelit İzmire gel- miş olsaydı İstanbul - Ankara ve İs- tanbul - İzmir muhtelitleri arasında yapılacak müsabaka herhalde şimdiki neticeleri vermiyecekti. Ve o vakit mu- hakkak ki, İstanbul muhteliti, fuar ku. pasını alacak, ve spor heveskârları çok güzel ve heyecanlı bir müsabaka sey- redeceklerdi. İstanbul - Ankara müsabakasi İzmirde Fuar kupası Kupayı hangi takım alacak? maçları Ankara muhtelitine galip gelen, fakat İzmir muhtelitine mağlüp olan sekizler muhteliti etmek lâzımdır. Ankaralı oyuncular, | İstanbul-İzmir müsabakasi biribirile çok güzel anlaşarak oynamış- lar. fakat gol yapmak fırsatını bula- mamışlardır. İstanbul oyuncuları, münferid birkaç akında tehlikeli vazi- yetler yaratarak Şahabın ayağından ilk ve son gollerini atmışlar ve sıfıra karşı bir golle galip gelmişlerdir. İs- tanbul sekizler wuhtelitinin, Ankara müuhtelitine karşı aldığı bu netice, İz- mire karşı da ayni takımla çıktığı tak- Bu müsabakanın bâştan nihayete | dirde mağlüp olacağına hükmettirmiş- kadar Ankara muhtelit takımının tam | ti. Bu hükümde bulunanlar aldanmar bir hâkimiyeti altında geçtiğini itiraf mışlardır, İĞ Ül şi enin e Atletlerimiz dün Romanya vapurile öğleden sonra saat 15,30 da geldiler. Deniz dalgalı olduğu için vapur bir bü- çuk saat kadar geç kalmıştı. Vapurda atletler ve reisleri Vildan Aşir kendilerile görüşen bir arkada- şımıza şunları söylemişlerdir: — Müsabakalarda umumiyetle şans- | sızdık, Fakat çok güzel hazırlanmış oan Rumenlerle artık Avrupanın klas atletleri arasında yer alan Yunan ve Yugoslav atletleri önünde derece tut- | mak cidden zordur. Buna rağmen bir. | şok müsabakalarda. i dereceleri- mizi aşan koşular yaptık, (hı meyan- da dört Türkiye rekoru yeniledik, Üç adımda Polad, sürat koşularında Raif, atmalarda Veysi ve İrfan şanssızdılar... Hele 110 da Faiğin derece alamaması çok büyük bir şanssızlıktı. Buna mu- kabil 400 de ve 400 mâniada bekleme- diğimiz muvaffakıyetler elde ettik. Fa» ik 400 münlalıda, Melihte 400 metre düz koşuda çok güzel koştular ve bü- yük bir mücadele kabiliyeti gösterdi- ler. Melihin yaptığı derece şimdiye ka» dar Balkanlarda ilk defa olmak şerefi. ni haizdir. Bugüne kadar 400 metreyi 50 den aşağı koşan olmamıştı. Şunu da ilâve edelim ki, Rumen organizasyonu oldukça bozuktu. Aldığımız netice normaldir. Pazar günü yapılan bu müsabaka; tribünlere kalabalık bir seyirci kütlesi toplamıştı. Localar, hattâ saha dolu ii, İzmirin hücumile başlıyan müsa» baka. birdenbire seri bir şekil aldı, İz- mir mubteliti oyuncuları, ilk dakika- lardan itibaren hâkim oynamağa baş- yarak İstanbul kalesini, sıkı bir taz- yik çemberi içine aldılar. Birinci dev- Te, bu hâkimiyet içinde geçti, İstanbul oyuncuları, devre imtidadınca İzmirin bafbek hattında kırılan bazı hücum- lar yaptılar. İzmir kalecisi, rahad rar hat, oyunu uzaktan seyretmekle iktifa etti. Bu devrede İstanbul kalecisinin hiç tahmin etmediği bir anda Hikme- tin ayağından hafifçe kurtulan top fal solu ve çok yavaş bir ilerileyişle İstan- bul kalesine girdi, İzmirlilerin ikinci golünü, birçok hatalarına ve fırsatla- Ti mahvetmesine rağmen Fuad yap- tı. İkinci devrenin ilk'dakikalarında İs- tanbul takımı daha düzgün oynama- ğa başladı, fakat tehlikeli iki akından sotira İzmir mühteliti gene hâkimiye- ti ele aldı ve 37 inci dakikaya kadar bu vaziyet devam etti. Sekizler muhte- Mitinin sekiz oyuncusu, topu kale önün- den uzaklaştırabilmek için kale önün- de bir duvar gibi dikiliyor. İzmirli bir oyuncunun üzerine üç oyuncu birden hücum ediyordu. Hakem, İzmir takım- larının anternörü ufak tefek favulları, kasdi olmıyan embolleri görmüyordu. İzmir oyuncuları, İstanbul kalesi önün- de durmadan paslaşıyor, gol için fır- sat kolluyorlardı. 37 inci dakikada İstanbul muhteli- $i, tutulmaz bir şütle şeref sayısını ya- pabildi, fakat iki dakika sonra gene Fu- adın ayağından İzmir muhteliti üçün- cü golünü de kaydetti. Oyun bu suret- le 1-3 İzmir muhtelitinin galebesile ne- ticelendi. İzmir - Doğu muhtelitleri Üçüncü umumi müfettişlik gençle- rinden mürekkep doğu muhteliti ile İzmir B. muhteliti arasında iki müsa- baka yapıldı. Ayrı ayrı günlerde yapı- lan bu müsabakanın birincisinde doğu muhteliti, ikincisinde İzmir muhfeliti 3-4 golle galip geldiler. Ankaralı ha- kem, her iki oyunu da fena idare etti, lüzumsuz penallılar verdi, hattâ oyun- cuların kavga etmelerine sebep oldu. Yugoslav ve Rumen güreşçiler İzmirde bu hafta başlıyacak olan beşinci Balkan güreş şampiyonasına iştirak edecek olan Yugoslav pehliran- ları dün on kişilik bir kafile halinde şehrimize gelerek akşam üzeri Ban- dırma tarikile İzmire müteveccihen hareket, etmişlerdir, Rumenler ise Romanyadan gelen vapurda beklenmekte idi. Fakat va- purda yer bulamadıkları için geleme- mişlerdir. Onlar da bugün konvansi- yonelle gelerek İzmire hareket edecek- lerdir, Yunanlılar doğrudan doğruya İzmire gitmişlerdir. Baş ve diş ağrısı ıstırabların en müthişidir. En şiddetli diş ağrılarını dindirir. GRİPİN Bütün ağrı, sızı ve sancıları keser Bâş ağrısına, nezle, ge romatizmaya ka Bilhassa müessirdir.. İcabında günde 3 kaşe alınabilir. İstanbul Yüksek İktisad ve Ticaret Mekteli Ticaret Lisesi ve Orta Ticaret mektebi Direktörlüğünden: Müessesemiz Tüksek - Lise ve orta olmak üzere üç kısımdır. Ve her kısım derece derece devlete bağlı bilimum iktisadi ve ticari faaliyetlerle husust iş ye ticaret hayatına; Bankacılık. Sigortacılık ve Maliyecilik gibi kuvvetli mu- hasebe bilgisi ve iktisadi kültür isteyen işlere hazırlar. Yüksek kısımda ayrıca dış ticaret ve konsolosluk gibi memleket harici iktisadi faaliyetlere hazırlıyan bir şube de vardır. 1 — Yüksek kısım üç senedir. Kaydolunmak için: Olgunluk imtihanında muvaffak olmuş lise mezunu olmak ve yahut her hangi bir ticaret lisesinden mezun olmak. Ji — Ticaret Lisesi biri ibzari olmak üzere dört senedir. Kabul şartları: A — Orta mektep mezunu yahut orta ticaret mekteplerinden mezun olmak, B — 18 yaşını geçkin olmamak. < Dört senelik orta ticaret mekteplerinden mezun olanlar ihzari sınıfı atli- yarak birinci sınıfa kaydolunurlar. 11 — Orta ticaret mektebi dört senedir, Kabul şartları; A — İlk mektep mezunu olmak. B — 15 yaşını geçkin olmamak. Mektebin her üç kısmına 15 Eylülden, 5 Birinciteşrine kadar talebe kay- dolunur. Kayıt için müracaat bir istida He olur. Kayıt istidasına aşağıdaki vesikaların bağlanması lâzımdır. «Diploma, veya tasdikname asılları, nüfus cügdanı, sıhhal raporu, aşı kâğıdı, iyi hâl vesikası ve dört fotograf» başka mekleplerden iki sene aynı sınıfta kaldığı için kaydı silinenler mektebin 1is9 ve orta ticaret kısınına kabul olunmazlar. «5302» Yüksek Ziraat Enstitüsü Rektörlüğünden: 1 — Kurumumuzun ihtiyacı olan aşağıda isimleri yazılı altı kalem eşya kapalı zarf usulile, eksiltmeye konulmuştur. 2 — İhale 4/10/937 tarihine rastlıyan Pazartesi günü saat 15 de Yüksek Enstitü Rektörlük binası komisyon odasında yapılacaktır. 3 — Muhammen bedel 8555 ve muvakkat teminat 642 liradır. 4 — Teklif mektuplarının ihale günü saat 13 e kadar makbuz mukabilin- de komisyon relsliğine vermeleri ve ihale saatinde komisyonda hazır bulunma» İnli. - 5 — Daha fazla izahat ve parasız şartname almak isteyenlerin Enstitü Daire Müdürlüğüne müracaatları ilân olunur, «3346» «6139» Cinsi Adet Beherinin fiyatı Kuruş (Yekün tutarı Lira Yorgan çarşafı 1200. 380 4560 Yatak çarşafı 1200 216 2580 Yastık yüzü 1200 76 “doo Yatak yüzü 225 80 180 Yüz havlusu 100 60 60 Bornua 50 550 25 8555