7 Haziran 1929 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

7 Haziran 1929 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

Kadın söyine Em hatirlersimz, sonlarına . doğru : köy balazlarından birin- de katmer Çocuk denecek kadar genç bir müre'tip, Vikioryayı, Onun hemşiresini ve annesi ölkeli bir ağız patırlısımdan par- yarak vurmuştur. Birer kur şunda ölen iki kadına mukabil Viktorya aldığı dört yaraya rağmen sağ kalmış ve kısa bir tedaviden» sönra şilaya kavuş muş. Bu neticeyi, dünkü gazetlerin adliye haberlerinden öğreniye- ruz, Katil mahkemede cürmünü, bütün kanlı sahnelerini anlatarak itiraf etmiş. Vak'anın. buraya kadarki kıs muda hayrete sebep olacakbir gey yok. Can denilen şey vücudun her tarafına dağılış zerrelerden ibaret bir varlık değildir | Beden, o cevheri kiymetine yakışan en muhafazalı roktalarında saklar . Bununiçin Virjinin bir kurşunda ölüşüyle, Viktoryanın dört yarayı savdır- © man mıünakaşaya değmez. Ha dise yalnız bir cepheden üstünde durulmağa lâyık bir heybetle görüninektedir , Dünkü mubakemede Vikto- rya da bulunmuş ve şahsan hiç bir şikâyeti, davası olmadığını söylemişlir. o Vücudunda dör kurşunun kanlı izleri derinleşen bu kadın, hâlâ yerleri szlıyan yaralarından sonrada (önüsile kardeşinin katili hakkında: Onu hâlâ seviyorum, cinayette kaba- hatı yoktur. Ansem onu deli etmişti, Asıl mücrüm odur! > diyordu, Bügün hakimler © huzurunda müdafaa ettiği genç , dün ona Kiymaş , kanını dökmüştü Aşkın > yeni ve çok küvvetli bir abidesi karşısındayız . Bü abide, belki bir cinayetin kanlı kaidesi üstünde yükseliyor ; Fakat asl! bu kı- zıllk değil midir, ki ona bey- belli bir büyüklük veriyor. Ben bunu , tutuşmuş akşamların kızıl aydınlığında alevden dokunmuş, kırmızı dekorlar. içinde geçen ; bir hale gibi seyrettim, Mesele belki bedi olmaktan uzaktır , belki dava sinir , akıl bekimle- « rinin sslâhiyetleri hududuna gir- miş bir gayrı tabitliktir . Fakat ena ben bu cepheden bakma- “dum ve fedakârlık. yolunda seven kadının çıktığı şahikâyı hayretle , hürmetle seyri terâh ettim. nayet olmuştu. sevgilisi, a BŞ DV A pl e <— Zam eğ Dİ Altın madalya 9 Eylül 929 İzmir ikinel ser- gisinde Çamlı kömürü ocakları için »verilen » elim: “madalya ıle beratını maden memuru Ali Rıza Biği Çizik dölü san'at pr Kenan İd teslimi a Ümütten —— EMİ ke an Kasaba ya akşama doğru bir suvari bölüğü tozu dığhana Kütârük. ig Ray Varol. Akşama doğru Mengene bir “süvari bölüğü tozu dumüna ka- tarak girince herkes şaşırdı Halk birdenbiğd ümilise deh- icis düştü. Var ol 1. — Tü — kolaylaştırmak o ve Avrupalılar Amerikalılar her gün yeni bir alci, yeni bir vasıta «eşfediyorlar Amerika, ye (Avrupada. hemen her gün el altında bülün- durduğumuz. sletlerin yeni. ve pek kullanışlı şekilleri ortaya konuyor. Bugün bunlardan üçünü karilerimize takdim cdi- yoruz: Yüözükten podralık Amerikalı bir Kuyumcu yeni bir yüzük keşletmiştir. Yü- ün kaşı alanda minimini bir ayna, ve aynanın altında ik bir Kötü ve Kütunun içinde bir miktar podra ve ruj uluğ Amerikalı kadınlar arasında bu yeni Keşif “uzun zhar olmuştur. bir revaca m ADLİYEDE Mahkemede bir tevkif g5 Beşiktaştaki bir katilden maznun Rahmi EK, mevkülen ; muhakeme edilecek. Nuri B. in hileli iflâs davası dün tecil olundu (DE He İstanbul. ağırcez makkeme- sinde dün bir kaç mühim dava rü'yet edilmiştir . Hileli olarak iflâs ettiği mev” İ zuubahis evvelce Ezzurum ha- nında ikraz. işlerile meşgul olan Nari Bin davam , af ve tecil dulayısile mücecel kalmışur Beşiktaştaki katil Beşiktaştaki bir katil davası- nın rü'yetine başlanmıştır. Bü katil hadisesi, şöyle ol- muştur: Nubar isiminde bir mekinisle kardeşi, gece Beşik- taştaki evlerine dönüyorlarmış. Köranlıkla karşılarına birisi, çık- mış, üzerlerine hücum — etmiş, Nubarı öldürinüş. Kardeşi kaça- bilmiş, Tahkikat neticesinde Rahmi EK. isminde bir genç mabke- meye veriliyor. Ancık mevkuf olarak o mühakemesine - lüzum görülmemiş Nubarın bu genç tarafından öldürüldüğü şüphesini uyandıran şey. vak'adan bir müddet evvel Rahmi EH. bir tiyatroda boks inüsabakası yaparken , seyirciler arasında bulunan Nubarın kendi- sile alay etmesidir . Rahmi EL, nin bunu farkederek o muğber olduğu ve bu sebepten öcalmak istediği zannı humle” gelmiştir . Mazatn kat'iyen inkâr etmekte, «Benim: biç bir alâkam yoktur» demektedir Kendisi, mahkemede mevkuf ölnıyarak hazır bulunuyordu. Mahkeme, katilden maznun ol- duğunu hazari dikkate alarak, dün Rahmi EH, yi tevkil etmiştir. Şehitler çağrılacak, muhakemeye devam olunacaktır. Atineyi: vuranMecit Bundan sonra tanıştığı madam Atinayı. bapisaneden bir yere girince herkes şaşırdı Yazan: Sadr! Etem | Süvari, kolları kasabanın 60- kaklarında dolaşıp gezerken | — Kendisi gelip teslimi oldu... — Pazvant oğla kurnazmış | — Affe uğradı. Diye söy. leniyorlardı. i Daha sabahleyin kahraman vera sırada evine türe” söylemiştir. r yarak öldürmekle maznun Me- eidin muhakemesine devam o- Tunmuştur. Bazi mektupların tercümesi okunmuş, muhakeme şahit cel- bine bırakılmıştır. Adliyedeki komisyon Hapısıne ve tevkifanenin edliyeye devri dolayısile ne şekilde idare edileceklerini tetkik eden komisyon, adliye dairesinde toplanarak Omü zakerede bulunmaktadır. Mevkullara ekmekten baş- ka yemekte verilmesi Zuu bahsolmaktadır. Tetki- kate neticesinde -râpor tan-- zim edilecektir. İtalya kıralı Rados seyahati nasıl oldu? İtalya kıralı geçenlerde Ak» denizde bir seyahat yemiş, bu arada ( Radös ) adasına da Sütü nasıl tevzi etmeli Amerikalı bir sütçü, süt tevziatı için hem temiz, hem kolay bir yol bulmuştur. Bunun. için kâğıttan yapılan mali rott kaplar sütle yerli doldurulmakta yerine “ gönderilmektedir. ve bir araya sıralanarak Kâğıtlar temiz ve ağızları mühürlü “olduğundan her müşteri sütünü emniyetle almakta ver kullanmaktadır. Yemek masisinm Bir kenarında duracak - -derecede küçük vevelektrik ile 'ısınan bir firm sayesinde Amerikâ kadınları » masa buşında yoğurdukları çörekleri ve bunlarla (çaylarını zer. mekte pişirebik İtalyan tayyareleri geldi TU tarafi Birini Salim) İstanbul üstünden Boğaz içine doğru uçulurken, 5 tayyaremizi takiben, * önde Italyan hava müsteşar Ce- neral Balbonun ve filo ku- mândanı “Ceneral Döpine- dönun rakip olduğu tayyare olmak üzere, İtalyan tayya- releri beşer beşer kıt'alar halinde bulunuyorlardı. Hava filosu Tarabya ve Büyükdere üstünden geçe- rek karadenize doğru bir tur yapmışlar, sonra av- det ederek saat 12,30 da denize inmişlerdi relerden 25i 10 nuda Umuryeri sahil- lerindeki şamandıralara bağlamışlardır. Tayyareler şamandıralara bağlandıktan sonra; İtalya sefiri... Sir. Orsini Barone, k Tasabaadan Ankara motö- binerek o kumandan al gitmiş ve Ce- neral Balbo ile Döpinedoyu maiyeti ile birlikte alarak Tarabyaya getirmiştir. İtal yan: “Ceneralleri o burada kolordu” kumandanı Şükrü Naili: Paşa ile birinci fırka kumandanı, merkez kuman- uğramıştı. Muğlada çıkan (Halk)İdanı, Liman kumaüdanı, Fırka gazetesinin ( Rados ) muhabiri kıran bw seyahatı hakkında gazetesine * gönderdiği o uzün bir mektupla bilhassa” şunları kaydetinetedir, « İtalya kırah buraya gelir gelmez. ük işi olarak Adada yeni yapılan binaları gezmiş ve letkik etmiştir. Ertesi günü de; evvelki seyahatinde misafir olduğu bir. Rumum evine git- miştir. Bundan sonra bazı köy- leri gezdikten sonra bir kame- ma giderek yıkanmıştır. Kiral İtumamda yıkanırken evvelki seyahatinde . gene tu hamamda ;kendisini yıkıyan tellâkı aramıştır. Hamamcı, tellikin öldüğünü | bildirdiği zaman kıral müteessir |» olarak “veresesini sormuş “ve onlara o ihsande bulunacağını diye tanıliin Para a görünüşü derhal “değieti O artık bir kahraman. Bir büyük münet değil. içinde tevkif edilerek ve zindana» atıldılar, Ertesi gün Zenciro Yüru- larak yaya vilâyet merkezine müfettişi Hakkı Şinasi Paşa, Hava hey'eti, Tayyare ce» miyeti erkânı, İtalyan kolo- nisine mensüp birçok'zevat, faşist kıyafetindeki şehri - miz İtalyan mektepleri tale- beleri ve halk tarafından karşılanmış, Sese Naili Pş. misafir kumandanlara beyas nı hşoamedi etmiştir. İtalyan Ceneralleri gös- terilen. hüsnü kabulden. do, layı teşâkkür etmişlerdir. YS esnada bando İstiklâl ve İtalyan nrarşlarinı çal, iniş, müsalirler güzergâhta bir askeri kıt'a ve bir polis a lanmuşlardar. stinyedğ is- kelede bekliyen İtalyan Kolonisinin kiraladığı şir bu kani, hadiselere sebep olan | anenk bir kişiydi. herkes artik onun adını bir hain diye amı yordu. Se — Alçak" Pazvant oğlu. - — Namussuz herif, Dünyat nın kanına girdiz — Münafık... iy — Pazyan oğlu değili kâfir | yezit oğlu imiş! — Yılanı göğrümüzde bes- liyotmuşuzda haberimiz yokl Pazvant oğluna duyulan kin göüişledikçe genişledir? i Züllikar ordusunun dağılması haberi Geredede debi tep gib |. akis ya keti hayriyenin 7İ numa- ralı vapurundan da alkışları horra sesleri yükselmiştir. İstikbal merasimi bittik- ten sonra, İtalyan ceneral ve anları Tarabya» da Tokatlıyan. oteline mis safir edilmişlerdir. Misafir- ler burada yemek yedikten ve bir müddet istirahat ettikten sonra İtalyan sefâ- ret konağında sefir Sinyör Orsini Baroneyi | ziya etmişlerdir. — Ye İtalyan hava hey'eti 2 ceneraldan başka 50 zabitle 100 küçük zabitten mürek- keptir. Kumandanlarla za- bitlerden bir kısmı Tokat- lıyanda, diğerleri ükde- renin muhtelif otellerinde misafir edilmişlerdir. Dün gece İtalyan sefareti tarafından tayyareci kuman- danlar şerefine sefaret ko - nağında, küçük zabitler şe- refine de Türkuvazda 80 kişilik bir ziyafet verilmiştir. İtalyan hava filosunu denizden İtalyan “torpido- larile Rihati gemisi! istikbal Ribati etmiştir. remisi, bilâhare, Büyükderede des mirlemiştir. İyae bava filosu bu sabah saat 7 de şehrimiz- den Karadenize uçacaklar ve Varnayı, Köstenceyi, yı —ziyaret — eltikten sora, ayın 12 sinde şehri- mize avdet edeceklerdir. — Esnal bankasının sermayesi Esnaf bünkası o müdürü wik Bey bügün” Ankaraya gidecektir. Faik bey Ankara- da bapkahmi sermayesinin tezyidi meselesi hakkında vekâletle Temas edecektir. —um— | İizar Dünkü nushanozda gençlik sayılamızdaki iki yazının başlıkları © mücettipanemizde yanlışlıkla birbirile, değişik konulmuştur. Karilerimize âi- oğar ederiz. hu Küzm, Pazvanı oğlunun izine uydular. Esma ile Du duyu yalınız bıraktılar. Orada yakınız. peygânber kadınlar ve kızlar hey'eti © kald. Birde kadınlara inanan yetmiş seksen köylü Adaköy yolunu tuttu. Peavant oğlu teslim olduktan sonra vâziyet tsmamile değiş- miş. Dudu ve Esma için mücadele gittikçe müşkülleşiyor ve. cida taraltarları günden güne hararetlerini o kaybediyor | ardı. Bunlarin içinde yalınız Hasan harâretli mücadele taraftarı kal- mış . O ne olursa olsun , Sıddık mn İM 2, SN le — ni Bir çoçuk cesedi Nazmi, Hasan, Emin is- minde üç genç dün Akse ray polis merkezine müraca- at ederek, Laleli yangın ye- rinde köpeklerin ağzından ufak bir çocuğa sit iki be cağı alarak yangın yerine gömdüklerini “ söylemişlerdir. Merkezce derhal yangın ye- ritte gidilmiş, gömülü kemik- Ter çıkarılarak karakola gö- türülmüştür. Çocuk. cesedini bırakanlar hakkında tahkikat yapılmak- tadır. Gene çiğnediler! Harbiye mektebi coğrafya muallimi: Kaymakam Nuri Beyin oğlu 13 yaşında Ziya dün akşam Pangaltıda 5923 numaralı otomobilin altında REZ ir refikimizde Bir sütun ve bu sütu- nün üzerinde şöyle bir umumi başlık var; “Ka- idin Gözilel,, kalmış, ağır surette yaralan» mış, hastaneye kaldırılmşıtır. Şeför kaçmıştır. Diyecek yok! Fatihte Çörekçi kapısında kömürcü © Demir ile akr basından bekçi Hasan ve bekçi OHasanın hiz Kardeşi Ümmi bir alacak yüzünden kavga etmişler, bekçi Hasan wbanca ile Demiri sol ba cağından Ümmi hanımı to puğundan yaralamıştır. Mec- ruhlar hastaneye Kaldırılmış carih > yakalanmıştır. Çıplak > Müstehcen medir? emi male Kanunda kası cürmi olmadık. ça, her hangi bir fil ve hare keten dolayı ceza verilmiye- ceğine dair osarahat olması bile, hikmeti cezaiye noktasından umumi bir kaide olan buhalin her halde tahakkuku aranır, Bir yazı veya resmin müs #ehcen “olup olmadığını tayinde hakimlerin sırf şabsi takdirlerile işi halletmek, pek O muvafık değildir. Netekim, yakın bir atide mevkii meriyete geçecek olen “yeni ceza usulü muhake. vöeleri kanununda subüt (yası taları Tmeyanında ehli | vuküftan pek çok Bahsedimeside bu lüzumu teyit eden hallerdendir. Ehli vukufün , raamasindan da olmasi, bir emri tebildir . zadeyi soğ burakarak bu e Bir arkadaşıma sordum: — Kuzum, dedim, er. kekle kadm arasında he- men hemen bir fark kak madığı iddia edildiği bir sirada“ böyle bir - başlık komak' garip değil mi? Er- kek gözile kadın gözü ara- sınd ne fark var? Arka- daşım güldü ve: — Vardır! dedi. — Ne gibi? — Kadın gözü sürme- lidir. - Bir nükte! Bi. iki sene ka- dar evvel, daha Vartan Efendi bi- zim “Vakit, tede çali- şırken bir nükte savurmuş ve bu nükte bizim sütuna konulmuştu . Bu nükte şuydu: Ona Vartan be, hiç ihti- yarlamamışsın! o demişler. O da cevap vermiş: — Niye ihtiyarlıyayım; yaşamıyorum kil Bu nükte, dünkü Cum - huriyet relikimizde Abidin Daver Bey tarafından tek- rar ediliyordu. Ne bereketli o mazmun imiş, bununla üç defa olu- yor ki gazete satırlarında tekrar ediliyor. 7 - Bir. tavla oyunu... velki gün Galatada E bir tavla oyunu o anmış. eticede oyunculardan birisi tâyvlayı kaldırdığı gibi arkadaşının kafasına “indirmiş oadamı öldürmüş. Sonra maktulün kardeşi de katili bıçaklamış. Böylece küçük bir eğ. lence büyük facia olmuş. Bizim bildiğimiz tavlada pul kırılır, kafa değil! o da mı değişti? > Halepte kar alebe kaz yağınış! mâ- yısın son hajtasında Halep gibi bir mem- iekete kar yağması öyle kolay kolay inanilır haberlerden de- “ğildir. Hele bu habere inanmamak için başka sebepler de var. Çünkü uydurulan - yalanlardan çoğu için Halep şehiri yer ola- rak gösterilir. Bilmez misitiz, tam altmış imetrö atladığım söy- Hiyen meşhur yalancı da bu işi Halepte yaptığımı söylersemiş miydi niyetine edi Mesela akim; bırakmak, onun için en büyük) san Hasam köyüne giden kol. cinayeti. Surf bu maksadını temin için uyuşuk o bireset halinde Adaköye çekilen Zülfikar ordusu kırıntlarına can veren o Hâsan onu yeniden hârekete getirmek istiyen Hasandı 4 Hasan Adar köye dönüldüğü günden itibaren köyün idaresini eline aldı. Köylüler “ yör “Yer Devlet küvvetlerile. karşılaşıyor , Zap- tiyeler kâh dosiça yiyorlar içi- yorlar - ve mürtetliğe dair bir şey bulamadıkları için “kendi kendilerine çekilip gidiyorlardı. Fakat bu vaziyet müfreze kut görüşüne, zih- "etraftan tarayarak akıllön bir çavuşun” emrinde idi bu damla kan bile “dökülmedi i Fakat ötekiler .. Ah ötekiler Her yer muharebe meydanı haline girdi , nice Köylerde taş teş üstüne kalmadı, evlerin olduğu yerler sapanla sürülmüş bir tarla halini aldı . N Gene kumaş satmak “stiyen- lerin. kimi bir'çok köyleri Ani- balin kartacasi haline köydü. İşgal kuvvetleri dergi birden bire bastırmadılar . Kumandan ilerliyor ve Alevi mabedini istinatız bırak: mak istiyordu . (Bimel)