7 Haziran 1929 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

7 Haziran 1929 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

stanbul Susuz mu kalacak? Bentlerin bir an evvel tamiri lâzım Kamküypalasın . şerefiye n. şurayı devlette. mik- ralaasında bulunmak üzere Ankaraya giden cmanet, fen- müdürü Ziya B. dün avdet etmiştir. Ziya 8. Ankarada İstanbu- Jun sü bentleri meselesile de meşgul olmuş ve Nafia ve kâletinden yardım talep et miştir; Tahkikatımıza göre benile- rin mühim bir kısmı bilhassa büyük: bent çok harap, bir haldedir. Alâkadarların noktai tazarlanı “bu. benderin bir an evvel tamiri lüzumudur. | Aksi takgirde İştanbuhun $;6 seliş sonra, susuz Kalması tehlikesi vardır. Halbuki sus larin devrinden sonra, evkaf tarafından verilen 8-10 bin lira, ile emanet tarafında tahsis edilen (100) bin Jiras nin mecmua olan (110) bin lira He bentlerin tamiri imkân haricindedir. Bu (hususta bir kaç yüz bin lira lâzım gelmektedir. Açılması için teşcb- büsler var... Yökında Şehrimizde iki ec nebi bankası açılması için te- şebbüsatta o bulunulmaktadır. Biri “Kredito İtalyana, ban kasının, diğeri “Ban Franko Azyatik, bankasının şubesi dir. İtalyan bankasının mü düriyetine M. Resi Fransız bankası müdüriyetine M, Pek legrino tayin o edilmişlerdir. Hayvan. borsası. idare azalığı Münhal bulunan bayyan borsası meclisi Idare azalığı- na ikdsat vekâleti tarafından Câler Fahri ve İdris beyler a edilmişlerdir. Doksa DOKSA katk pa bezuimaz, ika şaşmaz veteminath saftır. Fiatlar ehvendir. İş ina saat Ç dükkânlarından arayınız.Toptan satışı Rikardo Levive biraderi Istanbul Havuzlu han G-4 Her cins saat deposu Han edevatilizin bir ay- Darlamasını isterseniz BR LLO yu istimal ediziz. İyi bir ev kabını evinde daima bir kutu BRİLLO bulundar- malıdır. BRİLLO elleri kat'i- Paris ve Berlin sefirlerimiz Dün Ankaradan şehrimize geldiler Kemalettin PŞ. Fethi B. B.M. M. relsi Kâzem poşu hazreilerile birlikte geldiğini yazdığımız. Pariş selirimiz Fethi, Bi de, Pendikte wene binen bir muhartimize Fran sa ile münasebatımız. hakkın- da çü şeyanı dikkat beyi natta bulunmuştur. — Barise pazartesi günü hareket edebileceğimi tahmin ediyorum. Ankarada o bulunduğum müddetçe Gazi haztetlerinde misafir kaldım. Fransa ile aramızda mev- cuk mesai tamamen ball lunmuştur. Gerek: Suriye ve hududu — gerekse (o Adana - Mersin şimendilerleri MESE- leleri kâmilen imç edik miştici Hudut meselesi iki ta rafın gösterdiği hüsnü niyet sayesinde bir taraftan komis- yon kararı esas itübaz olun- makla beraber diğer taraftan "Türkiyenin budut üzerinde emniyet için muhtaç olduğu. €sislar 'nazrı itibara alınarak halteditmiştir. Hudut işinin birkaç gün zarfında imzasına intizar olu- nuyor, Hat, muahedenin; İmzasın- dan sonra bize teslim ve iade olunacaktır. Bu zaman evvelee tesbit le, edilmitir Kadastro Yeni senetlerin ver meğe başlıyor Haber aldığımıza göre kadar o tahririni — > main a senet arı karl er pizar günü sahiplerine deği” maya başlıyacaktır. ——— ——— İsterlin Dün bir kuruş daha düştü İngiliz lirası dün borsada 1015. kuruşta açılmış, 1044 kuraşta kapanmıştı. Bir aralık 1017 kuruşa kadar çıkmış ise deakşama doğru düşmüş. tür. Altın 875 kuruşa açılmış, 873 kuruşta kapanmıştır. İs. tikrazı: dahilt üzerinde mua- mele olmamışur. Silihtar köprüsü Silihtarağa köprüsünün mü: kemmel bir surette ve beton atme. olarak inşası tekerrür etmiştir. Bu hususta tanzim edilen proje tasdik edilince lnşaata başlanacaktır. Borsa rehberi Esham ve kambiyo. bar sasi | neşrettiği reberden bir adedini! maruken kap içinde tezhip ederek Gazi bazret- lerine takdim edecektir. Baş- | vekil ve heyed vekile aza- leri ve mebyislara da birer adet verilecektir. Dün şehirmize. gelen Ber- lin sefitimiz Kemalettin Sami paşa, kendisile görüşen bir muharirimize seyyahatı hak- kında şu beyanatta, Dulun- MalşTUE; — Dün gekleektim. Eski- şehire uğradım. Oradan Do- manice gittim, bir gece kals- rak biraderimi ziyaret ettim, Bilvesile Bozöyükteki kereste fabrikasını bilhassa — bizim harp: sahalannı gezdim, Tops rakla temasın zevkini tadan bilin, Tepelerin bile hatırası vap dır bark eviğim sobalar benlin anmem, babam gibidir. Onları nasl göreceğim lirse toprakları da öyle özlük yorum, Ben bu ihtiyacı her zâmân duyarım, İstanbulda biraderimin tes ehbiülü münasebetle 20 gün kalacağım,başka bir vazileye tayinim hakkondaki haberler doğru değildir. Burada biğüe derimin teehhülü — sebebile kalacağım. istanbulun barlas Az bir müddet sohta bitiriliyor İstanbul - haritasını yapmaya deruhte eden şirket vazifeşiki ikmal etmek üzeredir. Bitiritmiyen kısımlar Kuzguü- cuk-Kavaklar kısmıdır ki elyevm) bu kısım üzrinde çalışılmaktadır. Harita (o bittikten sonra yehi harilere göre Yyanlam tebdil edilecektir, Bir tayin Hukuk fakültesi mezunların- Suat May B. birinci ticaret mahkemesi aza mulâzimliğine tayin günlin Taksiler Tedrici sureti surette tahih ediliyor Gün geçtikçe, işliyen olomo- billerin wikları artmakta ve mevcuda yaklaşmaktadır. Taksilerimi o tadi) ettirenler Taksimde seyrüsefer merkezi tarafından muayeng ve taksilefi mültüzlnmektedir... Prensesler Evvelki gün şehrimize gelen Bulgar okıralının büyük ve iüçük (hemşireleri Prensesler büylik hemşiresinin zevci Duk Argilos dün Yiliyeli ziyaret etmişler ve kart bırakmışlardır, İnkılâp müzesi İblalâp müzesi işlerile meşgul olap komisyon dün Emanette toplanmış ve bâzı kararlar ver miştir, Müze Obinasinda o hazırlık ikmal Tedilmiştir, Şimdi eserler ve eşyaların tasnifile meşgul olunmaktadır. o Müzenin ayın 15 veya 20inde açılması ihtimali kuvvetlidir, Ziyaretler İstanbul meb'usu Edip B Vali vekili Muhütun ziyaret etmiştir. Kiman şirketince yapılan istan tüaliklere nazaran, könunşanideri, nişan nihayetine kadar olan dört 2 zarında, ecnebi, limanları | den limanımıza H57428 ten “Pa gelmiştir, - Gecen, senenin ayni müddetime mispet edildiği takdirde - bu sane © wuvaridai yüzde on beş nisbetiide fazlar lağguşlır.. Geçen “sene Biman şirketi aktarma elkiği eşianın yekdnu #8a bin tödu. Bu senenin yalmız ilk dört ayinda aktarma ediş, ega B197“loa baliğ olmuştür. Kömür tahmil İye tahliyesi de fazlalaşınışlır, “ Bu senenin “gene ilk dört ayında; vapurlardan 120584 ton kömür boşaltılmış, 70483 kömür! vapurlara verilmiştir. vakar Temlik işi Temmuza kadar intacı için yeni tedbirler Temlik işlerinin — haziran nihayetine kadar, ikmali için tedabiç alımaıştl, Pu yeni şekle #ağmen işlerin temmuz za kadar bitmesi” gene kabil olmıyaçağı, anlaşıldığı cihetle yeniden bazı tedbirler daha ahamıştır. İşlerin bu. müddet zarlında intacı için çalışıla- | sakun, Kati pürüzleri olmıyan wemlik cauameldu 20 güne kadar bitirilmiş bulunacaktır, Sahte taksicil Zabıta bazı otemobillerin wksilerinde fazly ücrek yaz ması . İçİR tahrifat yapan şoldr Mitat İsminbe birisini ele geçirmiştir. Kumaş fobrikaşı açılacak Yeni gümrük kanununda kumaş ithalât resminin arte rlması üzerine “bir ecnebi grup şehrimizde bir ku maş fabrikası açmak teşeb- büsümde bulunmuştu. Bu hususta tiçeret Müdüriyeti ve. ticaret” odası İle temas edil miştir. Bu günkü maç kaldı Galatasaray ve Harbiye tw kımları arasında bugün yapı lacağı evvelce ilâü edilen maç btanbul futbol hey'eti tarafın, dan tehir edilmiştir. Yeni m ra ve Yeni çikan “ve “ eylülden itibarça tatbikına başlanacak Olan. icra ve iflâs, kanununun icra reisimiz Ahmet Refik B, rafından mükethmel bir şer- hi, yazılarak bestirilimya baş» landığı ilk. formlarından. ga“ aşılmıştır. Şimdiden, mütalensırı tav- siye ederiz. '” yg my Sultanahmet sulh ra daire. sinden. Salmana o Efendiye medyun. Bursada, uzun çarşı: da tuhaliyeci “Bedi Tursun elendiye tebliğ velilmek üze- re sal kılınan © Mbarnama meçhul olmakla tar indir Sube ren Üç gün zirlinda ya biz gat yahut muşaddak bir ve kil göndermediği * takdirde eğyal e an leceği İlân olunuğ i iramnızda bisiklet, gramafon, otomobil lâstiği, t, soba ve saire satılır. İstanbul men elin aa elde Ne 20 MEKİKÇİ imran Fatih dördüncü salk hukuk hakimliğinden: Mütevetfa hacı Mehmet Ali bey vereselerile müsya Salamona ait olup, şayian tasarrufları o hasebile bilmüzayede şuyuun izale- sine karar verilen Mahmut | 16 cedit No. ha büyük kısmı en üst katta iki oda ve bir came | kân bölme ve bir halâ tahta- /İ baş orta katı bir. sola üç /İ oda “bir halâ alt kısımda cümle kapusundan dahil ok İl dukta mermer taşlık sol fl tarak ; odunluk “Ora yerde orta kata çıkmak için arka nda biç mala döşemdi taşlık, ve bir kebir mutbahı havl ikinci kısım: Üst kağta bir ulak sola bir oda bir abdeshane orta kata keza ulak bir abdeshene ve bir | oda zemin katta dahi malta döşemeli bir ufak yağlık bir mutbahi havi hec iki hane ahşap, olup ağustos gayesine kadar. müştepilerin; ahu işga- linde ve üç bin lira kiyme tindg bulunduğu ve Çibalide Seferikoz. mahallesinde Fener çaddesinde 142 atik 112 çedit No lu köşebaşında alşap “ve mühaç, — tamir bir “şekilde (O halen OHa- şim beyin ekmekcisi 600 lira kıymetinde bir bap dük- kân ve yedi küle haticinde gazliçeşmede 810 maklup 13 cediç N ahşap hanenin gümle.. kapısından. girildikte gaym muntazam biç taşlık bip oçak bir abdesgne mer divende çıkıldıkta geniş bir sofa üzerine iki büyük bip ufak oda mevcut 500 ira Kıymetinde bulundukları ve İİ otuz gün müddetle ihaleli evveliyesi içra kılınmış olup tarihi ilandan bilitibar 15 gün müddetle ihalci kat'iyesi icra kılınmak üzere mözaye- |i deye çıkarılmış olmakla ta- Viplerin kıymeti muhammipe- iğ lerinin yüzde onu nispetinde pey akçalarının hamilen 255 kadar Fatik dördüncü sulh bahimliğine müracaatları ve müzayedeye iştirek odip de yevmi -muayende . gelmemiş olanların müstenkif addedile- eeği ilân olunur. Sultan Ahmet sulh | birinci hukuk mahkemesinden : Memet Hilmi Beyin Yemişte Zindan- kapısında Çöbançeşme soka- kında 70 No, dükkânda Pan deli Efendi aleyhine ikame eylediği “alacak davasından dulayı testir kılınan davetiye |i zahrına mümaileyhin mezkür dükkânı terkettiği ve ikamöt- gâhinın meçhul olduğu şerh verilmiş olmakla yirmi gin müddetle İlânen teblizar içra- | sı karargir olarak muhake. mesi 29 haziran 929 cgmar tesi günü saat on dörde talik kıkndığından yevm ve saati mezküda mumaileyhin Ulazat Bilcümle mamüldtınin nefasetile bütün dünyada pek büyük bir şöhret kazenmiş olan Hacı Bekir zade AH Huhittin Müessesei Ticariyesi Bu kere fevkelide meyvalı muga ve cidden nefis çikolata imaline başlamıştır. Istanbulda Bahçekapısında merkez satış mağazasile Galatada Beyoğlunda ve Kadıköyünde. şubelerinde ve Ankarada Adliye sarayı karşısındaki mağazasında Satılmakta okluğu tepşir oluğur. Devlet Matbaası idare komisyonundan: $imili battal 7/48 kiloluk 250 » , 0 ; 22/23 Sini çilt Kranbul 21/ 23 24/95 28/29 Mi kapi için yokardal nev'i il ve mikdaşı yazılı kâğıt nümunesine muyalık olmak şartile pazarlık sw retile saun alınacaktır. Bu kâğıtlar vermeye talip olanların şerait ve tekliflerini hazipanın oğancu, gününe keler maz- rufen, bildirmeleri, 100 300 200 YERLİ OLARAK MUADİ- Lİ MÜMASİLİ MEVCUT E İKEN MİLLİ SERVETİN E ANAHTARINI YABANCI E ELLERE VERMİYELİM. U CİDALDE MUYAFFA OLMAK İCİN UĞRAŞAN MEMLEKETİN FEDAKÂR VE MÜNEVVER KIS-E MINA: Mamulâtımızın herkesçe malüm olan esâmisini bir kerre Eg daha zikrediyoruz: 1 — Pertev şurubu 2 — Krem Pertev 3 — Pertev çocuk pod- Tasi 4 — Pertev o karbonat kömprimesi 5 — Pertev diş macunu © — Pertev kolonya sular 7 — Pertev kinin kom - 13 — Pertev tamak cilâst primeleri 14 — Pertev İosyobları 15 — SUDORONO PERTEV (KOLTUK altındaki 8 — Perlev diş tozu 9 — Pirtev cesanslari 10 — Rertev (Dovver) kom- primeleri öksürük için iğ 1) — Pertev briyantini 12 — Pertev tuvalet po. rası il teri ği için) Deritiziimi Üüü BAE Heyeti şimdilik yalnız cuma günleri : UBUKLU BANÇESİNDE Taranması Fotoğraf makinaları Amatörün en güzel fotoğrafları elde etmesini temin” eden alât ve telerruah haiz yegine swakinalardır. Türe isümalini eşkal ve muvallakiyet esbabin* büsbütün izale edin karışıklıklardan katiyen müberradır. Bir KODAK makinası İsimalini öğrenmek için bir kaş dakika kölidir. KODAK otoğraf makinalar ve filimleri ve VELOX i İİ kapılar aliminde Kapılar için Mineteros kartları Kullanınız. her yerde satılır.