13 Ekim 1929 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

13 Ekim 1929 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

| | ğ kumpanyasının Raşit vapır — İstanbul seterini yapan, ve erine Üy büsüşt . nda bulunan üç simayı en Evvelâ önüne “gelene Bahriahmere seyahat :1 - Yolcular arasında üç simayı hâlâ unutamadım © Bunlardan biri ber yemek sonunda bildiği | be halım türkçe kelimeleri sayıyor, ikincisi önüne gelene Grcümci halini anlatıyordu. Üçüncüsüne gelince..| bet" Ağustosun yedisinde İs tanbuldan © Portsaite “doğru Yola çıktım. Zamanımızda, o seyahatın tükünlerinden birincisinin Vize ve en mühim vizenin de Mısırnki olduğuna göre Son vize üzerinde biraz tevekkuf edeceğim. Bilahere vize almamadığı takdirde bileti istirdat mec iyetinde kalmamak için Şok acentelerin, Jâzım Belen pasaportu ve vizeleri Börmedikçe, bilet kesmedik- lerini bilirdim. Bilet görük Meden vize verilmediğini de seyahatimde öğrendim. Misir kondolosluğu “ik Merhalem bulunun Hudeyde İçin vapur biletimi görme dikçe transit vizesi - Misra duhul yizesinden çoktan veZ Beçmiştim- vermiyordu. Hak buki İstanbuldan Hüdeydeye almak mümkün değildi; BALA da deği, Çünkü biç bir acente, hatta maref Kuk Mcemtesinin İstanbul da” ve kili. bulunan yataklı vagon biler İstanbuldan Hü “eyleye bile kesmiyor. İeabında seyahat gününü EDİ veya » takdimden, Jüzü- munda Yapur değiştirmekten, ie mümkün olduğu parasız seyahatten insanı meneden Mısır kon- incinin gönlünü güç beli U yolda yaptım; Portsaite ka dar Bi bir bilet ve Por sudana kadar da kati mah- subu Portsaltte yapılmak ize re muvakkat bir biler aldım. Ve bu suretle bir transit kerimesi olduğunu, bir mi sırlı ile evlendikten sonra ayrıldığını, ve şimdi İsken- deriyede oturduğunu İster is- temez öğrendim. Diğer bir hastalığı da Tüzumlu Tüzüm- suz, bilbassa o kamarotlarla durmadan arapça konuşmak. Halbuki rum olan kamarot- lar pek az arapça ve pek güzel türkçe biliyorlardı. Hanımın asıl büyük derdi, neden Kahireye terciben İs- kenderiyede oturduğunu her vesile ie ve yüzlerce defa yanıla yakıla tekrar etmek. Boğuk, çatlak bir ses ve çet refi) bir mısır lehçesile yüz- lerce defa telaffuz edilen ve tercihan İskenderiyede otur- masınin sebebini izeh eden ve “zira İskenderiye deniz ke- narındadır, demek olan “alâ- İskenderiye fi genbil be- hır,, cümlesi bâlâ kulaklarım- da çan çan ötüyor. Unutamadığım simslardan üçüncüsü < dostum * vaporda dost olduk- Muhammet bey Hasandır. Muhammet bey tıknaz, cilasız- esmer tenkli, bulanık - siyab gözlü, parlak «kıvırcık ve ince saçlı, diş leri diplerinden değilde sade ortalarından ve muntazam bir çizgi teşkil eder surette yeşil yosun bağlamış, beşuş bir mesini. Muhammet beyin solra daki yeri benim yanı; başım: da idi, Döke saça yemek yiyişi — kamarotların © gazaplı nazarlarını. celbediycrdu, Her neden ice ben, kızân kama- rotların o kendileri | solraya Yizesi koparabildim. otardukları — takdirde daha Vize ae İL inteç derli topln şekilde yemek İçin “Atisır İöhâdlöiiüi Sale yiyebileceklerine kani olama- #on müracaatı bizzat yap- tiştim. Mazbar olduğum hüs- Dü kabul, gördüğüm fevka- "ide pezaket hayret ve inli- vir bir türlü izale edeme- Bindiğim “vapor Hidiviye Tu İdi. Raşit vakte Misir Ya işliyen gemilerin bü- muntazam” eni olan, Keki ve Fe Saranın yerine ikame edilen ki Vapurdan biridir. -Diçeri »« Raşit ve Roda selef Mazaran vüs'ütçe, int Saaca, nezaletçe. gayet dun bir pi Yolcülern pek azi İstan- buldan “ve İzmirden, “ çoğu eden bindi. Ekserisi çok Sürültü . ediyordu. Çok gü tüllü eden insanlar ber yer “e birbirine çok benzer için . hiç biri, bende bir intiba bırakmadı, Yalnız gürültü — etmiyenler * unutamadın. Bunlardan. biri töparlak “föteli ve ulak çeneli bir anyalı. Bu romanyalıpın X hastalığı vorde Her ye ekte komşularına rumen nda Omevçut oçürkçe kelimeleri saymak. Meğer Tumencede isanımızdan kal Ma ne kadar çok. kelime Varmış Birde bir mun hastalıkları mütenev- hanımefendi. dığımdan Muhammet - beye taraldarlık etmek kaygısına düştüm. « Kendisine tuzluğu uzatmak, bardağına: su koy- mak gibi yardımlarda bulun- dum. Birde ne göreyim. Biçarenin sol bileği ve beş parmağı pimi ve tamamen İ hareketsiz. Aruk muavenet) | hizmet derecesine ( çıkardım. ! Ekmeğini kesmeğe, tabajtına yemek koymağa başladım. Tabi dost olduk. Ve Kim olduğunu öğrendim. Misir maliye nezareti memurların. dan imiş. Yazi geçirmek için İstanbula gelmiş. Sirke- cide Aydın oteline inmiş İner İnmez banyoya > gire yim demiş. Banyo Odasına ayak atar atmaz kaymış. Sol kolu üzerine düşmüş Kolu fena halde incinmiş. Doktor. lar kırık yok, ehemmiyetsiz demişler. Ehemmiyetsiz. de mişler ama adanıcağızı iyi de etmemişler. İstanbulda yirmi gün kaldıktan sonra avdet ediyordu. Ben ona yemeklerde bakı. yor, :© da, bana manalı nalı manasız hikâyeler anla yordu. Hikâyelerden— bir tanesini çok manasız oklağu için kaydediyorum: Dilencilerin rejsl vefat et miş. Namzederin taaddüdün- den ve reylerin teşettütün- den dolayi yeni rels Inihabı bir türü mümkün olamamış. Nihayet bir .müsubaka'. ter dbine karar vermişler ve şu mevzuu seçmişler. Pek zen TN bir musevi - varmış (Ha kimseye beş- pera Seame Mite ii mi İNKAR! İMEKTUPLARI meklerden şikâyet çe M. Nurettin hr adığığımız. bir mek. kadıköydeki © brınların all ekmeklerden şikâyet edilmektedir. Kariimizin yazdığına göre ekmekleri kumlu. iz ve toprek karışıktır. Bu Şehremanetinin nazari dikkatini celbederiz. Polise teşekkür Dün Mendra sokağında zev- cemin boynundan düşerek kay- bedilen ineisini yirmi dört saat geçineden aynen ve bili pek. san buldürarak bize teslim et- mek kudret ve gayretini göste ren Kadıköy polisimizin ve bu yüksek zabite heyetini eden merkez memuru Kemal ve serkomiseri Necati Beyelen. dilerle müavin Latfi ve Süley- man Beylere ve merkez elen. dilerine alenen ve bilhassa te- | şekkür eyler ve vaziledeki mu- - vallakiyetlerinden dolayı ken. dilerini samimiyetle tebrik ede rim, ni li Kurt köpeği kayb- edenler teşkil | Feneryolu civarinde bir kurt 4öpeği iuiybedenlerin köp.ğ.n eşkâlimi, söylemek ve âdresini bildirmek üzre Sirkecide İrsm- vay” caddesinie gramofoncu small Asaf Beye mürsezalları ilân olunur. re öineninnemesinnamsaninesaza museviden kim beş para ko parabilirse o reis olsun denmiş Müsabakanın güçlüğü kar: şsinda bütün namzetler çe. kilmiş, İmtihanı kabul eden | tek bir kişi kalmış, Kontrol için yanına iki dilenci katmışlar. Doğru musevinin - yazıhane» sine gitmiş. Beş para istemiş Musevi “İnayet ola,, dedikçe İ namzet, bütün teseül İehçe- sini sarlederek astar etmiş. Musevi dayanamıyarak dilen- ciye kendisini zabıtu marife- tile. çıkaracağını — söylemiş Dilenci de “Yok yok , darıl. ma, kızma, gene Allah sen. den gazi Olsun, ben giderim, , diye çıkmış. Ertesi gün ayni saatte tekrar gelmiş ve Dir gin evvelki hadise aynen tekerrür etmiş. Üçüncü gin. gene gelmiş ve kendisini görünce hiddetle. nen museviye "Bana bak, sapa bir teklifim var, gele cek sene bü vakire bana beş. para vermeği. tcalhür &lersen 0 Zamana Kadar seni artık taciz Etmem, demiş. Musevi dir. seneye kadr neler “olmaz - mülâbuzasile derhal teklifi kabul etmiş Dördüncü gün dilenci gece ya: rısından sonra musevinin yas zhanesine değil, bu sefer evine gitmiş, kapıyı kocaman bit taşla çalarak O museviyi kan uykuda iken kaldırmış Musevi dilenciyi © görünce “Yahu gene mi geldin? , demiş. Dilenci “Dinle, bir sene müddetin bir günü geçti Ben kaydettim, sende kay det Neticede ne senin hakkın bana, nede benim hakkım sava geçmesin, cevabıida bulunmuş. Musevi “ Birader bir sene bidnceye kadar böyle her gece geç vakit eve gelip beni uyandıracak msn? diye sormuş. Dilenci de « Evet, hesabın. selâmeti için tenha ve sikin zamanlarda gelmek- duba doğru olur mukabefesinde « bulunmuş. Musevi de “ Arkadaş, ben sapa bir sene sonra beş para vermeği tcahhüt etmemişmiy. dim? .Al sana şimdiden bir kuruş. beni de bu borçtan kürtar» demiş Birinci büyük milet meebılade al mem “öğleden evvel saat dokuz. SAKIT 12 Teşrinewd Rize yeni efrat metebi mal mü- dürliğinden: Ekmek, et, erzak, sebze, saman, arpa, gaz, odun Kilo kapalı zarf münakasası 90000 Ekmek İstanbul 2 inci Ayvansaray veyahut Trabzon Zinci w- Te Koyun eti Kilo Aleni erzak münakasası 5500 Bulgur 5500 Nohut 3000 Sade yağ 55C0 Mercimek 3000 Taze fasulye 5500 Kuru çalı fasulye 500 Domatis 2000 İspa a: Şer 1000 Pırasa . 1000 Lâhana 2 Cilt 2000 Patatis lerienin büyük hukuk #lmlerinin eserleri ve bütün kananlar. 1500 Kuru- soğan rate nazara almarak saril e emeli hükünlere ve Hüzwake nümu 1800 Tuz week bni alan Olu esed ber cildi 50 Kırmızı biber İkbal kütlelerine ( 180 ) kuruşa satılmaktadır. 1800 Zeytin” tayasi i İ 500 Kuru üzü, 400 Şeker taz yerli İspirto ve ispirtolu içkiler ir in- sia hisarı umum müdürlüğünden: i 1500 ii an Ayvalık Boş kamineto “ispirtosu şişelerinin 200 gramlıkları 1000-Pi PE temiz olarik üç buçuk ve kirlileri üç keruştan ve 400 N yasi Tosya gramlıklarının. temizleri dört buçuk ve kirlileri dört 5000 idam kuruştan toptan ve perakende olarak inhisar idaresinin 7000 DR Kabataş anbarında mübayaa edilmektedir. 1000 Sakız kabağı yenlerin merkür anbara müracaatları. 1000 Bakla Üz 1000 Taze bamya 500 Domatis. salçası Yukarıda cins vo miktarı yazılı ( erzakı (o mütenevin 1-10.929 tarihinden itiba- ren 26 gün: müddetle mü- nakasaya kottulmuştur. Mü- nakâsaya iştirak edecekle- tin mezkür tarihten itibaren komisyonda alacakları mu- saddak şartnamelere maza- (Eği lirulik ran “bedeli muhammincnin yüzde yedi "buçuk nisbe: ilk. tindeki teminatı muvakkate akçesini veyahut kıyameti muharreresi üzerinden - is“ tikrazı dahili tahvilâtı veya borsa fiatından yüzde on noksanile diğer milli esha- m ve tabvilâtın mal san- dıklarına tesliminini havi 20,000 15.000 12,000 10,000 makbuz ini. veya banka kefaletmamesin: ba: | yemi osliye mohkemesin milen kapalı zarf için |... gyeemidin. Gazi. İlyas 28:10:929. pazartesi; günü | a yesinden iskan katibi yin Pin etdi iye k sabıkı Hüseyin dan on ikiye kadar ve vekili Hayati: 8. yaralımdan aleni münakasa içinde ayni Esdrera!din Gazi Celal mahat- so iy tezi ikisi Kadar lesinden © “kondektor zade Sami OR. aleyhine oikeme Rize yeni mektep müdiri- yetindeki komisyonu mah- Susuna mürâcaat eylemeleri lâzımdır. Bu hususta izahat olunan alacak davasının icra kılmimakta” olan muhukeme- sinde müddei sleyhin Edremit: almak istiyenlerin ihalei den terayvüple halen ikamet- katiye o günü ( 28.10.979 | gin mechul Yalunduğu olan * 28-10.929 tarihine gerek mahallesi heyeti ihti kadar” her gün öğleden yariyesinin ve gerek müba- sonra müracaatları ilân | sirin şerhinden © anlaşılmış olürür. 4 olduğundan ilânen tebligata Bari mahkemece karar verilmiş olduğundan yevmi muhakeme Yurt bilgisi Pl olm 2610/029. cemertesi pi y yi saat 13de Edremit asliye hukuk mahkemesinde hazır te Mai bulunması ve ya vekil gön dermesi ve aksi hâlde hak- Resmi ve hususi bü- tün ilk o mekteplerin dördüncü ve beşinci sınıflarında “okutulmak üzere Maarif vekile tince “resmen kabul edilmiştir. cereyan edeceği kararı mah- Kemeye tevfikan ilân olunur. HAYRIYE orta mektep leri Tali sınıfları tamamile teşekkül etmiş olup ana, ilk ve tali kısımlarına leyli ve pl tlebe kaydına devam olunmaktıdır. Tali kısınına tesisatı tamamile ikmal edilmiştir. pizartesi gününden itibaren tedrisata başlanacaktır. İstanbul Sora al Ahmet Refik B. in Yeni İcra ve iflâs kanunu YEDİNCİ BÜYÜK — * ayayre piyankosu 4 üncü KEŞİDE: n TEŞRİNİSANİDEDİR : BÜYÜK İKRAMİYE: 45,000 LİRADIR Ayrıca; 20,000 15,000 12,000 10,000 ikramiyeler . ve 10,000 liralık bir Lira isabet ede» «58600: mumarali bilet: İstanbul, Edirne, Cebeliberelet, Gebzede satılınişlır, Lira işebet eden «16597» nulnaralı bilet; İstan- bul, Bursada satılmıştır, Lira isabet eden « 30494 » rumaralı bileli İstanbul, Sinop, İzmir; Balikesir, Samsunda satılmıştır. Lita isabet eden «199354 numaralı bilet: Bergama, Istanbul, Çıldır; Köşe ta salılnışlır. lira isabet eden «4438» numaralı bilete istanbul, Samsunda satılmıştır. kında muhakemenin giyaberi İ| yin edilen muvakkat sindile Leyli ve nehari, kız ve erkek, ana - ilk - 14 teşrinievvel ASRİ MOBİLYE Mağa a vızda her keseye uygun yatak, salon, yemek ve yazıhane takımlarile karyolalarımız rskabet kabul etmez derecede ehvendir. Bir e iddiamızı ispata kâfidir. Istanbulda Fin- cancılar yokuşunda No.27, Telefon: İstanbul3407. AHMET FEYZİ Istanbulda Vakız, “Cihan ve Satmak iste- Üsküdar hukak Hâkimliğinden; Lütfiye Hanımın Üsküdarda Selâmislielendi mahallesinde Ethemağa sokağında bilâ nu- mara hanede mukim Hüseyin Ağa aleyhine ikame eylediği boşanma ve çocuk nalukası davasından dolay madden al vamına “trsal kılman İl daveüyenin halihazır ikâmet. gühinım meçbuliyeti -hasebile bilâ teblig iade kılınmasına binaen - bittalep mahkemece ilanen tebligat icrası karargir olduğundan 23-11-9929 shine müsadif cumartesi gür mü saat (4 te yevmi muba kemeyi omullen o davetiye mahkeme divanhanesine talik kılınmış olduğu gibi tebliğ makamına kâim olmak üzere keyliyet- gezetelerle de ilân olunur, © Edremit 7. U. İ. komserli ğinden: İllâsı skarargir olan Edremitte Gündoğda mağ- zası sahibi İsmall Hakkı Be- yin karan mahkeme ile ta ALEMDAR ZADELER VAPURLARI Seri ve Miks Karadeniz postası Millet vapuru İŞ Teşrinevvel Pazartesi "isi Sirkeci rıktımından —i Atina ve Hopa) ya ve üynü “iskelelerle (Ünyel ye uğrıyarak avdet edecektir. © Müracaat ve İstanb Meymertet yarihane Telefon İstarıbul ler tarafıdan . yapılan te kikar ve ilânat neticesinde «Istanbulda Çengelköy pazar sahibi Mehmet Ziya Bey ve İsak Varon mahdümları ve İlya H. Gormezano ve Meh- met Balcı kardaşlar ve Kay- mak -zadeler ve Çubukçu 7 de Mehmet Arif ve üzen ve V. €