13 Ekim 1929 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

13 Ekim 1929 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

“© sanlar, LECME SEFTLEFE Tüikede Bariş, Küre Kures g Aylığı 19 000. Kambiyo Uondra üzerine * 1 İngilia Titan, türe Nöygee” “71 mukabil Dolar Paris . Milâno Brüksel Asini Cinevre Yy Soya Amsterdam Praf Viyana Madrit Berlin Varşova Peşte Bükreş Belgrat Moskova Drabmi Frank Teva Fiorla Kros Şiling Paza Mark Ziot Penğü Kuruş Dinar Kurag e “ Çerceneç Nukut 1 İster Dolar Frank Ur Frank Drake Yrask Lava Florin Kuron İsviçre Bulgar Felemöok Çekoslovak Avasturya İspanya Almanya Lehistan Biacariszan Romanya Yagoslovya Sevyet KRayşmark Zioi Pengö Ley Diyar Çevoneğ Akn Bleckdiye Banknot söğumm-m.EEEYEB. Borsa harici Tahviller btikraz dahili © vadeli » Düyünu mmuvahide İkramiye der İitanbul amvay şizketi Kubtım Bok ve Antrepo İstanbul önöslm” ve şirke Hisse senetleri 16 Bünkaşi Osmanlı bankası Ticarci ve zahire borsası Fiatlar Ticeret borsası eli tarafından verilmiştir. Azami Asgari SEE Boğday ?/, Çavdar külle a 1710 15.35 Çavali kilası Ekstra ekstra Küstra İBCİ yumuşak ser Üçtiscu (615 5 İ 230 1926 M8 975 986 dö Askara iğde Kireğiz “Devlet Demir yolları ve li. ii manları umumiidaresinden: Haydarpaşa ve Konya işletme mülettişlikleri > müsrahdemleri için imal edilecek elbiçe, palto — ya ii Kapalı zarfla münakasaya konulmuştur. Münakasa 28/40/29-cumartesi günü saat 15,30 da i Devlet demir yolları idaresinde yapılacaktır, nkarada Münakasıya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve muvakkat teminatların ayni günde saat 15 e kadar Yek müdürlük kalemine vermeleri lâzımdır. > Talipler münakasa şertnamelerini iki lira mekabilinde ân karada, malzeme dalresinden, İstanbulda Haydarpaşa mağa tedarik edebilirler. FAKT ın 13 Teşrineövel 1! “ Evet böyle delice şey- ser söylediğiniz zaman. , “ O halde bir pazarlığa girişelim, sizi o sıkmazsam benimle dost olacak mısı- niz? “ Tabii, fakat şayet gene başlarsanız, bonsuvar mös- « dedim ve gülerek Leydi Tilçesterin yanına ç gittim. | Bu toplanan. parti geçe seferkinden daha iyi.. Hep misafirler akıllı, dürüst in- EE Re İri Tilçöster parlayor. Misafirler lomat ve poletik... Kadir. lar fazla süslü, fazla güzel değiller, fakat okadar “mu nis ve okadar nazikler ki Hele “bir tanesi musiki, nas; piyanosile bize zevk veriyor. O gece Antoniye çaldığım parçayı geçen akşam odâ çaldı, kendi kendime oturdum ve din- ledim. Onu görüyor, sesini işidiyor gibi oldum. Geçen gün büyük annemin koltu- Bunda ver, iğim karar beni bu. e kurtardı. Mak Kimse Beybi kins ve Leydi Grenlen tarzında “değil, Bu bambaska bir eteü, Bunların ii | konulmuştur. VEREMLİLERE, SIRACALILARA , UZY) vE KEMİK ZAYIFLIKLARINA, HAMLE VE SÜT VIREW KADINLARA, ÇOCUKLA» AN BÜYÜMESİNE, KEMİK GİRMEM KINA, MASTALIKDAN KALKANLARA. lığından; kazasının hükümet” konağının (5000) Ttayı bazı aksamının © inşası münakasa eait dairesinde münakasai wleniye inden 13-10-9909 tarihine kadar 20 aya vazedildiğinden münakasıya işti arın kazai mezkör malınüdüriyetine eylemeleri ilân olunur. Tahlisiye U. müdürlüğünden; Kumaşı dalerede mahluz numunesine tevfikan. idarenin irae edeceği fabrikadan almmak üzere date müstahdemini -250 takım elbise imali aleni surexe münakasıya İhalesi 19-10-9290 cumartesi günü saat tam 14 te icra kılımacağından — teliplerin şartnameleri görmek üzere yevmi mezkürt kadar Galatada Rıhtım caddesindeki dairel merkez! acantlar gün müddetle mü rak arzusunda Devlet demiryolları veli- manları umumi idaresinden 55 ton betonlük yuvarlak demir kapalı zarfla münaka- konmuştur. Münakasa 27 teştinievvel 9099 pazar günü “saat 16 da ıda Devlet demiryolları idaresinde Yapılacaktır. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve muvakkat teminatlarını ayni günde saat 15'50 a kadar umumi müdürlük kalemine vermeleri lâzımdır. Talipler münakasa | şartnamelerini iki lira Ankarada; Malz gazasindan teda mukabilinde € dairesinden, Meanbile Haydarpaşa. ma- edebilirler, Çanakkale başmühendisliğinde Çanakkale vilâyeti dahilinde o Çanakkale-Balıkesir yolu- nun Çandan itiberen vilâyet hududuna kadar olan 21 küsur kilo metre'tul üzeğinde tesviyei türabiye . ameliyatı * vahidi kıyasi fiatı üzerinden kaplı zarf usolle ve 5 teşrinevvel 1929 tarihinden Jtibarena 20 gün müddetle münakasaya konmuştur. İhalesi 24 teşmevvel 1999 perşembe günü saat 15 te Çanakkale vilâyet makamında yapılacaktır. Münskasaya işti- rak” edeceklerin teklif mektuplarını “ve muvakkat teminatlar uni yevmi mezkürda saat ön beşe kadar “Çanakkale vilâyet makamına vermeleri lâzımdır. Münâkâsaya konan işbu inşaatı mubammen Dedeli 100 bin liradır. Talipleri münakası şartna - mesini silsilei fiat cetvelini ve hususi inşaat şartnamesini vilâ- yet baş mühendisliği ile Ankarada nafia vekâleti yollar umum müdürlöğünden tedarik edebilirler. Daha fazla maldmat istihsaliyle mahallen tetkikat İcresi için Çanakkale baş mühendisliğine muracaat edilmesi" ilân olunur. Demir köpru inşası mü- nakasası: İstanbul yollar baş mühen- disliğinden: Antalya» Aialye yolu güzergâhında ve Manavgat kasabası dahilinde inşası mukarter köprünün. (60) metro açıklığında demir kısmı ve döşemesi kapalı zarf usüliyle munakasaya konulmuştur. Munakasâ 7 kânunevvel 929 eümartesi günü saaton beşte mafia vekâleti müsteşarlık * makamında müteşekkil komisyon tarafından icra kılmacaktır. Talipleriti ihale“ kanu- nu ile şartnameler tarifaı dairesinde “ hazırlıyacakları “teklif mamelerini makbuz mukabilinde Vekâlet müsteşarlığına. evdi eylemeleri ve şeralti öğrenmek üzere « İstanbulda > nalin-baş mühendisliğine Ankarada yollar umum müdürlüğüne mura- caat etmeleri lâzımdır. Proje ve şartnameler Ankarada ami umum müdürlü- Ründen on lira bedel muküi Kocaeli defterdar- | Burada çok sakinim. Bu insanlar çok iyi, fa- kat çok parlak'değil.. İn- san gayri ihtiyari sık sık saate bakmak ihtiyacını hissediyor. . İhtimal, Teydi İ Tilçester köndisini sıkma- mak için böyle çeşit çeşit” misafirler çağırıyor. Mister Baç da burada... Burada benimle uzun uzun. konuş” tu. Ne kuvvetli bir karak- teri var. Benimle konuş- masından, obana kiymet verdiğini anlıyarak gurur lanıyorum. Bana: “ Sizin 'bu /sükünetinize il ey im Sizin ka dar sakin hiç: bir kadin görmedim. Maamafih bu bir meziyettir. dedi. “Genç iken her lâkırdıya karışmamı o menetmişlerdi. Belki bu yavaş yavaş ben- de bir âdet olarak kaldı. “Gençlik mi? Siz daha şimdi bebeksiniz.. Ancak on sekiz yaşmdasınızdır. Fakat gözlerinizde öyle bir mana var ki sinninizle ka- bili. telif 'deği İşte bü haliniz beni $i - zinle alâkadar ediyor... “Ben gözüktüğümden çok daha yaşlıyım, o en müthiş Üdyi mektepleri; faydalı ilde oo 20 teni tenzilât yapılır dela,için verilen iin lala ere ar DOK ea SORUNUZ .TOZ VE GRANÜ Side yahot ; kâşik otuklar. nısıf. Tahlisiye Umum müdürlüğünden: Tamiratı icra edilerek. tekrar deki 4, 30, arzı şimali, iç) tuli şarki de olduğu Bahriyuna ilân olunur, olan Karadeniz boğazı hari mevkii <oğralisinin 41, 29, 09, 30, (« fener. İşaret gemisinin Evkaf umum müdürlü- öğünden: Boğaziçi Yeniköyle Hasköy. Kocamustafapı bin kuruş maaşlı kâüpliklere Makal orta mektep mezunlarından talip bulunanların imühanları icrâ edilmek üzere evrak ve vesalkile birinci teştinin 14 üncü Teki demiryolları ve imanları umumi idaresinden, 155. adet vagonet madeni aksamı kapalı zarfla müna- velerinde münhal kasaya konmuştur. Münakasa 12 teşrinisani Münakasaya muvakkat — teminatlarını zasından tedarik edebilirler. İstanbul günden: Kütüphaneler için pazarlık “suretile mübayaası mükarrer 218 çeki odun için teklif edilen fiat haddı (6 teşrinievvel 959 taribine mü mediğinden ihalei katiye sadif çarşamba (gününe talik mezkürda saat üçte defterdarlıkta müteşekkil müzayede ve mühakasa komisyonuna müracaatları ilân olunur, | İstil Leyli ve nehari MERMERE İyi ve ver ERENER tiklâl lisesi Tam devrelidir. Bütün sımfları mevcuttur. Talebe kaydine başlanmışüır. Her gün müracaat olunabilir. mmm 1. Polis merkezi arkasında salı günü Saat 16 da devlet demiryolları idaresinde yapılacakür. iştirak — edeceklerin teklif mektuplarını ve aynı umumi müdürlük kalemine vermeleri lâzımdır. Talipler münakası “artnamelerini (10)'lica mukabilinde Ankarada, malzeme dairesinden, İstanbulda Haydarpaşa mağa- Maarif Müdürlü- vakıf ida- Ankarada günde saat 15,30a kader edilmiştir. Taliplerin © yevmi anmanın Tur İst 2534. Bp nbul mahkemet asliye .bi- rinel ticarel dairesinden: Mü- hendis Halit Ziya Beyin Şi keti Hayriyeye Imalini sipariş ettiği ve badelimal bedelini ita ederek tesellim eyleme diği Hasköyde Şirketi Hayri- Yenin - fabrikasında bulunan Giplik, tarak, bıçkı) makine. Jetivin Şirketi Hayriye tara fından vaki talep üzerine mahkemece bilmüzayede fü- ruktarta karar. verilmi; makla w rinievvel 1929 salı ve kabil olamadığı takdirde anı velyeden günlerde saat 11 de Hasköyde Şirketi Hay- riye fsbrikasında hazir bu- Tunmaları ilân olunur. ZAVİ Nufus kâğıdım ie Ilgaz şu- bedinden almış olduğum terhis tezkeremi zayi ettim yenisini çıkartacağırıdan uzm hükmü yoktur. M1 doğumlu igazlı Bekir oğlu Mehmet mevkiine konulduğu 19 mayıs 929 taribinde ilân edilmi$ © bü kerre tayin ettirilen. yeri KR Mayda YARKATİ KARTAL HUTCHİNSON)! Tüğünden e Makbule Hi. 18 19038 ikraz ni | maralı deyn senedi — mucibince | Eniniyet Sandığından istikra eylediği meblâğ mukabilinde | Sandık nama merhun buluna kadiköyünde | Osman öğe m# hallesinde Hasırcı başı sokağın da eski 5,5 mükemer ve yeni 13.5 numarali ve 200, 108 arşın arsa üzerine mebni ikişef kattan ibaret 12 , ve 3 elli bir. sola, bir mutlak, hama 1172 arşın bahçe ye müşteri lâti salreyi havi iki haneni? tamamı vadesi hitamında o bof” cu verilmemesinden dolayı tliğa — çikanlarek 2100 Ür bedel ile müşterisi namına kal! karar çekilmiş iken bufkere ys” de on zam ile başka bir müf | teri çıkarak müzüyede bedeliri | 2310 İiraya iblâğ eylemiş ok | man cihetile “mezkör iki hane dil önümüzdeki çarşamba günü tekrar son müzayedesinin. vti w ve müsmelesinin ikmali mi” | karrer bulunduğundan talip © lanlarin mezkör günde nihayi | sait on beşe ködar sandıkld”” | Türbe, Esti Hilâliahmer binası Hergün öğleden sonra anat 14-18 Telefon: Let, 2024.) Tedricen yaşaya yaşaya elli yaşına gelince hiç de fena birşey değil. Fakat birden o yaştaki hisse at- lamak, işte bu hiç hoş bir şey değil, “Siz elli yaçına atladınız | demek? O halde bu isfenks gözlerde bir ye var. , “Bana isfenks gözlü diyen ikinci adamsınız, niçin böy- le diyorsunuz bunun sebe- bini bilmek isterim.,, “Gözlerinizdeki mana an- laşılmıyor da onun. için... Gözleriniz her şeyi anlıyor- lar. Fakat hiç bir şey söy- kiye Bazı ei hak- kında fikirlerinizi, hislerini- zi öğrenmek beni çok alâ- kadar edecek. “Hangi “şeyler | hakkın- da?, “Öyle bir şey ki, üstün- deki perdeyi kaldirip al- tında ne var diye merak etmiş olasınız. Meselâ bu sosyetedekiler hakkında ne- ler düşünüyorsunuz? “Hepsi akılı, hayatla alâkaları olân insanlar. , “Herkesin hayatla alâka: sı vardır. Pekâlâ sizi alâ- kar eden şey nedir?,* “Hiç bir düşüncem, kat'i bir arzum yoktur. Fakat ' her halde” seyahat © bütün dünyayı al zin yk hep istiyecekleri ig kat sizin kendi arzularınız yok mu?, “Hayır, benim simdi ii arzum rahat uyku ve le yemek yemek. ki “Küçük bedbin, kö maddi... elli “Anladım ki insanlar € Yaşınâ” gelince daha çok tirahatlerine o düşkün yorlar. Zaten her kendisine göre - bir var. 5