28 Kasım 1929 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

28 Kasım 1929 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 10

— 10. — VAKIT. 28 Teşrinisâni 1929 Napoleon Bonapartın 42.100051050055599059040008 .............. sss. İstanbul Defterdarlığı ilânatı — ikincievlenmesi “Kartalın ve yavrusunun akıbeti Cihan faihliğine göz koymuş olan Bonapartın son | seneleri Bahrı muhit ortasında yalçın bir kayalık ğzerinde - 3 “a Blihare izin alarak salondan çıktım. İki gün sonra Napoleon İmparatoriçanın bana ne dedi- ğini anlamak istedi ve ciddi bir | tavr alarak; İmparatoriça mes'ut olup ben den bir şikâyeti olmadığını tabii ! söylemiştir. Bu ciheti pederi im. paratora (o bildireceğinizi (Oümit ederim. Çünkü © müşarünileyh maruzatınıza her kesten ziyade #timat eyler, dedi. Bir gün gene huzura kabul edildiğinde: — İmparatoriça genç ve tec rübesizdir. Memleketin ahvaline ve Fransızların ahlâkına vâkıf değildir. Tavru hareketinde cid diyeti muhafaza eylemesi matlu bumdur. Maiyet'ne tayin ettiğim düşes dö Montebello parkta ge- zinirlerken ammizadelerinden bi- rini Imparatoriçaya takdim etmiş. Bunu doğru bulmadım. Fransada herkesin bir istiihamı vardır. Bilâhare bir çok izâcata maruz kalır. Buralarını kendisine anla- tıniz buyurdular. Fikri şahanenin İsabetini tasdik etmekle beraber bu emirlerini niçin bizzat tebliğ etmediklerini sormak cecaretinde bu undum. İmparator: — Bunları sizin ihtar eyleme niz her halde münesiptir. Ben söylersem (imparatoriça benim titiz bir zevç olduğum zihabında bulunur. Siz pederinin nazırı o duktan başka kendisini çocuklu: ğundanberi tanırsınız Binaenaleyh sizin #ylemeni” ben'mkilerden | fazla omüessir olur, cevabın verdi, * geçii .. galebe çaldı. Lâkin Avusturya nın da iştirak ettiği ( Layipzih - Leipzig ) muharebesinde mağlup olduğundan müttefikler Fransayı istilâ ile Parise girdiler. Müşa b rünileyh 1814 te terki saltanata mecbur ve ( Elba ) (i) adasına nakledidi. Bir kaç ay #onra (16 şubat 1815) Napoleon inziva sını hafiyen terk ile 20 martta muzafferane Parise girmişse de İngilizlerin de dahil olduğu (Va- İ terlo - Waterloo ) muharebesini kaybetti, Napoleon İngilizlere teslim oldu. Onlar da müşarün- ileyhi ( SentElen - Salnte'Hele- ne) (") adasına nefyettiler. Dün. yaya sığamıyan bu büyük adam 1821 senesinde meşakkatli bir esaret içinde meskür adacıkta vefat etti, Naro'conun Elba ada andan gelip Vaterlo muha:ebe- sine kadar devam eden müddeti saltanatı tarihte yüz gün namı altında tanılmıştır. 1814 te Napoleon müttefiklerle harbetmek üzere Paristen çıkar- ken İmparatoriça naibei saltanat teyin etmişti. Fakat müşerünileyha kimseye haber vermeden refakatinde oğlu ve sarayının nazır Avusturyalı ğu halde Viyanaya gitti, 1814 te Elba adasına izamında Napoleon zevcesinin kendisine (iltihakını emretmişse de Mari Luviz itaat etmedi, Müşarünileyha yüz gün saltanatı esnasında yerinden kr mıldamadı. 1815 sulhundan sonra düveli galibe Mari Lavize İtal yada vaki ( Parma ) düşesliğini malikâne olarak tevcih et'iler. Sabık Oimparatoriça ötedenbesi 20 mart 1811 tarihinde Napo- leonun imparator ça Mari Luviz den bir oğlu dünyaya geldi ( Roma Kıralı ) unvanı verilen bu çocuğun tevellödü bütün Fransada fevkalâde tezahuratle karşılandı. Mari Luviz vaziham- lettiği esnada Parisin muayyen yerlerinden atılan topların ade dini ahali saymıya başlamıştı. Zira kız olursa yirmi bir ve er- kek olduğu takdirde yüz bir pare top atılacağı ilân edilmişti Tahtı saltanatın bir veliahte malik olduğunu ve binaenaleyh Napoleon sölâlesinin Istimrarını müjdeliyen bu toplar üzerine bütün sokaklar halkla doldu. Ark hükümdarın setgüzeşt ar kasından dolaşmıyacağı ve bir şok senelerin sulhü salâh içinde şeçecegi ümitleri herkesin yüzü- 16 çüldürdü. Fakat hırsını yene niyen ve fatihi âlem olmağı turan Napoleon Ispanya işlerini bitirmeden 1712 de Rusyaya karş Özumsuz bir harp açtı. Vukubulan parlak muzafferiyet. terine rağmen Ruslar Moskova şehrini yaktıklarından kışm aid- detinden ve iaşe müşkülâtından Napoleonun muazzam ordusu Nayippergle münasebatta bulun duğu gibi Napolecnun vefatı ha berinden pek az sonra da mu maileyhle evlendi ve bu hadam dan bir kaç çocuğu oldu. 1829 da Nayippergin vefatından dört sene sonra Mari Luviz Kont (Bombe! Bombelles ) isminde bir zatı terevvüç etti ve nihayet 1847 lüdile bötün Fransayı sevinç için de birakan ve istikbalin ümidi tanılan O Napoleonun (bedbaht oğlu ( Roma Kıralı ) ise 1832 senesinde yani yirmi bir yaşında vukubulan vefatına kadar dük dö Rayihştat (duk de Reichstat) namı altında büyük pederi Avus turya İmparatorunun hezdinde ikamet etti, Idifi Simavi dört bin nüfuslu bir adadır. 1) ( SemiElen ) Atlantik denizinde Felemenk Bahrisefit Bankası Merkeze AMSTERDAM ze olettiği yerleri tahliyeye mec bur olduktan başka soğuktan müthiş telefat verdi. Bundan soma Napoleonun ikbali zeval bulmağa başladı. 1813 te (Lutçen) "ve ( Bautçen ) muharebelerinde Napoleon Ruslara ve Prusyalılara Sermayesi 1,125,000,000 İhtiyat akçesi 3,000,000 İstanbul merkezk Galata Kara- il Köy palasta İstanbul şubesi: Yenil posta hane ittisalinde oAlalemci han. Her türlü Bankam uamelâtı Icra JB ve kasalar icar olunur. Mari Luvizi | Kont (Nayipperg-Neipperg) oldu. | İ tile tal p'erin kıymeti mübamme | tarihinde Viyanada ölda. Tevel- | (1) ( Elbe ) Korsikanm çarkında yirmi | İ peşinen ve mütebakisi yedi senede Üsküdar mal müdürlü- günden: mahallesinde Tep ğlu sokağında 2-4 No im 2 evlek tarla kıymeti mubhammenesi 600 lira, Balâda evsafı mubarrer tarls- nın 15-3 hissesi yüumi şün müd der'e satılmak üzere müzayedeye vazedilin ştir. Bedeli delaten ts- viye edilmek şartie taliplerin kıymeti muhammenenn “(7 bu- çuk nisbetinde: pey akçelerile 16/12/929 tarihine müsadif pa zartesi günü saat İ3den İöya kadar Üsküdar ma! müdürlüğün de müteşekkil satış komsiyonuna müracaatleri ilân o'unur. » 4 A'tunizade mahallesinde Top nelioğlu” sokağında 5-7-9 No. ahşap kösk kişmeti mahamme- nesi 6000 İira, Müştemilâtı * Dört kattan iba- rettir. Birinci katta mermer mef- ruş avlu üç oda bir mutlak bır ikinci oOkatta 4 oda bir salon ve kiler dördüncü çat ibaret olup etrafında babçesi ve bahcesnde 6 hayvan istiabında çamaşir'ıkhane at arasından iki ahır ve samanlık ve bir odayı mildir. Altunizade mahallesinde Tova müşte- nelioğlu sokağında 3 No dükkân kıymeti muhamienesi 1X0 lira, Altunizade muhallesinde Topa- nelioğlu sokağında 5-7. 9 No larla bahçe Zira' 26954, kıymeti mubammesi 5000 lira. Balâda evsafı muhaper emlâ kin 64 hisse rbarle 39 sehımi yirmi “gün müddetle satılmak üzere müzayedeye vazedİmiştir. Dükkânın bedeli defaten köşk ve bahçenin bedeli bir senede iki taksitte tesviye edi'mek şar nenin “w 7 buçuk (nisbetinde pey akçe'eriyle 16/12/929 tari tarihine müsadi! pazartesi günü saat İ3den 16 ya kadar Üskü dar mal müdürlüğünde müteşek- kil satış komsiyonuna müracaat- ları ilân olunur. © Kiolk dükken — Yenicami mahallesinin Fermencetler caddesinde Mehmet Ali paşa hanı nın birinci katında No. 124, sene fik kirası 480 liradır. müzayede 18 kAnun 929 çarşamba günü saat 14 te Defterdarlıkta yapılacak ür. (H-1017) © Kralk Bakkal dükkân — Sul tan Ahmette umumi Hapishanenin bakkallığı keşif ve şartnamesi dai- resinde 56,424 kuruşluk yapı yap mak ve mukavele bitince bullanıla bilecek o şartile ve senevi 120 lira kira ve 3 sene verilmek Üzere müzayedeye çıkarıl. mıştır, müzayede temdiden 5 kânu mnevvel 929 perşembe günü seat 14 te defterdarlıktn o yapılacakır. (M 898) © Adala mal müdürlüğünden : 2861 lira Büyükada maballesi kü. çük tor sokağı No | cinsi tarla ve çamlar. İhale bedelinin Galatada vvel müddetle kiraya birinci tekelci müsavi teksitlerle istifa edilmek ve Tale bedelinin tamamen İstifasına kadar Hazine namına birinci dere- cede ipotekli olmak şartile mülki- yed 20-11-929 tarihinden itibaren | ların 15-12-9929 pazar günü sâat ....... Adalar mal müdürlüğ İcarı 550 lira mahallesi Hevheliada yal caddesi No 127 cinsi a y | taksimat zemini katı odun kömüdük inci kati sola 2 oda İ ©$ İ meli ufak bir sofa haricen mutfak vasi bahçe sarnıç £ inci kar şod sofa tizeri ve etrah kapali 1 daraca 8 üncü kat 4 oda | sofa | I balkon aynea f oda I mutfak Mülliyerinin fürubtunda tahliye edilmek şartile bulâde muharrer | nenin bir senelik icarının 9-11-929. tarihinden itibaren bir sy müdi talip ölenii 920 pazar günü sent 14 te Adalar malmücörlüğünde müreçekkil ts komisyonuna müracsatlar. İlân clarur. Beyoğlu mal müdürlüğünden Şiçanede emek yemez mahallesinde İskender caddesinde 52 mum nin ihalesi talik müddeti zarfında dahi #zarlık suretile müzayedeye vazedilmiş olduğundan ifa kılımamadığ cihetle ananun 17 inci ve 18 inci maddi nin H fikrası mucibince bir ay zarlında pazarlık soretile intaçına ks! verildiğinden bu müddet zarfında talip olacakların Beyoğlu mul müği lüğünde müreşekkil satış komisyonuna müracaat eylemeleri ilân olunüf Evkaf umum müdürlüğündel hastanesinde mevcut müstamel Röntken cihazile telef ne talip zuhur etmediğinden T Saninin otvuzuncu cana örüte pazarlıkla ihalesi icra edileceğinden talip olanifi şeralti anlamak Üzere her gün levazım idaresine ve ibale günü de encümenine müracaatları. & Satılık han odası — Çakmaçılarda Daye hat! mahallesinin büyük “yeni han orta katında No. 37,1 min edilen bedeli 600 liradır, Müzayede 2 kânunnevii 929 pazartesi günü saat 14 te Defterdarlıkta yapılası) ur. (1070) © Sanlık cükkdn — Çakmakçılarda Daye hatun mahallesinin hanı alekatidda No (12, tahmin edilen bedeli 800. liradır. Müzayedi Kiriunevvel 029 tarihine müsadit pazarte. günü saap 14 te Dele lıkta yaplacıktr (1068) & Sarık dükkön hs — Çakmakçılarda" Daye hırton mahalesi Valde hanı altkatında No. 8, 9 hilssede 9 hissesi senl'ktir Mezkür pi nin tahmin edilen bedeli 700 iradir. Müzayede 9 kânunevvel 999 ribine müsadif pazartesi günü saat 14 te Defterdarlıkta yapılacaktır.CI Sanlik odu — Çakmakç larda Daye hatun mahallesinin bü çük Tİ han orta katında No..47. tahmin edilen bedeli 500 Jiradır. Müze? Yrkimmevvel “929 tarihine Tsalı günü saat 14 iç Defeürdür yapılacakur. (1072) Maarii Vekâletindern ! Kayseri, Maraş, İsparta; Erzurum, Çarıırı, Maarif müdürlükleri haldir. Yüksek mektepler mezunlarından bu vazifelere talip olanları Ki ifahen ve gerekse talriren müspit vesikalarile, Maarif Vektleri ilk (© sat Umum müdürlüğüne müracaatlurı İlân olunur şrinsani 92) tarihinden itibaren müzaye, günü saat Ç yal Istanbul Emvali eytam idar€ sinden : Ali Rıza Beyle Fatma Saime ve Hatice İlarımların” tikraz ettikleri mebaliğ mukabilinde idaremiz uhtesi” vefaen mefruğ bulunan Kadıköyünde Osman ağa mahi lesinin Rıza Paşa çeşmesi sokağında kâin | 150, 157 ( 154,156 J numaralı iki dükkânı müştemil iki hane satılıkur. Mezkâr hanelerin alında birer dükk” ve ayni taksimalı havi olarak kapıdan girilince renki nili ufak bir taşlık, çimentolu birer mutbak, birer od) | luk ve birer halâ ile ikinci katlarında birer sofa ve bi oda ile dükkânlara ai birerde oda üçüncü katlarında "| birer sofa üzerinde ikişer oda birer halâ dördüncü K larında da birer sofa ve birer odası olup zemin ve iki” katları kârgir, üzeri ahşap olup iki yan tarafı ile ark bahçedir. Üst katlarında birer çıkması vardır. Her ' evin kiymeti muhamminesi 4175 liradır. Birinci ihalesi 2600 lira ile talibine 26 ikinci (6 1929 salı günü yapılmıştır. Kati ihalesi 12 birinci nun perşembe günü yapılacaktır. Fazlasına talip olani İ rın kıymeti muhamminenin yüzde onu kadar pey akç” lerini yanında bulundurarak o gün saat üçe kadar İst bul Emvali eytam idaresine müracaatları ilân olunu?” Ta ve Adalar mal eüdürlği müteşekkil satış komisyonu” raçaatları ilân olunur. yirmi gün müddetle müzayedeye vezedilmiş olduğundan talip olan-