15 Ocak 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

15 Ocak 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

— 7— VANI lar Geçen sene bu iki arkadaş ayrılmışlar, bunlardan Hasan a- çikta kalmıştır. Seyyar bir şekil- de çalışan Hasan son günlerde fazla pars:ız kalmış, kendisine sit bir renlevi Jak Leviye 150 kuruşa rehin birakmıştır. Dün Hasan birlira tedarik etmiş, Jaş Leviye gitmiş. ; — Al şudlk şu ürayı da benim rendemi geri ver. Demiştir. Jak Levi buna: — Ben sana bir buçuk ira verdim. Getir bir buçuk lirayı, öyle vereyim rendeyi... Cevabını vermiştir . Hasan bir lira mukabilinde rendeyi almakta ısrar etmiş, bu yüzden aralarında kavga çıkmıştır. Ara- ya dükkân sahibi Kostantin gir- miş, kavgacıları ayırmıştır. Ha- san dükkândan çıktıktan sonra Jak Levinin yolunu beklemiş, Yarım saat sonra dükkândan çıkan Jak Levi ile tekrar kav- gaya tuluşmuştur karanlıkta iki adam birbirlerinin Üzerine atıl- mışlar, Hasan Jak Leviyi altına almış, boğazını sıkmağa başla- mıştır. Nefesi kesilmekte olan Jak Levi dükkândan çıkarken yanına aldığı (o biçağın © çıkarabilmiş, Hasanm sırtma ve göğsüne sap- Tamıştır. Yaralanan Hasan, Jak . İS Kâvuusani 1930 alaka VAKIT ın son telgraf haberleleri Akvam cemiyeti meclisi Altmış sekizinci içiima devresi açıldı Cenevre, 13 (A.A) — Akvam cemiyeti meclisinin 68 inci içtima devresi M. Zaleskinin riyasetinde açılmıştır. M. Zaleski, M. İ Ştrezemanın vefatını meclise rermen bildirdiği sırada milletlerin anlaşması ve birlikte çalışması siyasetinin en hararetli müdafii bulunmuş olan müteveffadan takdirkâr bir lisanla bahsetmiştir. j M. Fon Sohubert ve:diği cevapta M. Zaleskiye teşekkür etmiş ve M. Ştrezeman hakkında sarfedilen bu takdirkâr sözleri Almanyanın şükranla karşılıyacağını temin etmiştir. Meclis, beynelmilel mukaveleleri imza hususunda geçiken bazı devletlerin bu mukaveleleri derhal tasdik etmelerini temin eyliye- cek çareleri aramak üzere bir komite teşkil edilmesi hakkında M. Henderson tarafından dermeyan edilen teklifi tasvip etmiştir. Vapurdan teleton Paris, 14 (A.A) — Olimpik vaporile Amerikadan Fransaya dönmekte olan bir yolcu dün akşam Maten tabrir heyetile uzun müddet telefonla muhs- bere etmiştir. Yolcunun sözleri gayet iyi ve açık olarak işitil- miştir. o İdarehanede (bulunan alelâde bir telefon cihazı vası- tasile yapılan bu muhavere 5500 kilometreden fazla bir mesafe- den icra edilmiştir. Komünistler Boenosayres, 13 (A.A.)— Ko- münistlerden mürekkep bir grup Meksika sefaretbanesinin pence- relerini taşlamıştır. Nümayişçiler- den ll i tevkif edilmiştir. ;Levinin buğazını bırakmış, yere serilmiştir. Hasanın kanlar içinde yere düştüğünü gören Jak Levi bemen kaçmıştır. Vak'a yerine polisler yetişmiş, Hasan Sen Jorj hastanesine kaldırılmişsada çok geçmeden ölmüştür. Zabıta tabibi Muhip bey ce- sedi muayene etmiş, morga nakline lüzum göstermiştir. Tah- kikata nöbetçi müddei umumi İsmail Hakkı bey vaz'ıyet et- miştir. Katil aranmağa başla- mıştır. Evvelki akşam Ramide Cuma mahallesinde Çınar sokağında 5 numaralı evde otüran poliş müdü- riyeti dördüncü şube memurların- dan Ahmet Beyin kayın valdesi Fatma Hanım akşam namazını kılmak üzere abtest almış, oda- ya girmiş, yüzünü ve ellerini kurulamak üzere duvarda bir çivide asılı bulunan havluyu al- VAKIT ın tefrikası: 62 Yazan: Hüseyin Rahmi — Peki Kadir Efendinin ko- calık namusunu iğne deliğine geçecek kadar ufalttık, netice ne olacak? — Netice: Koca hakkı süküt olarak zevcesinin âşıkından para istiyecek... — Bu müzevirlik tezi çok xor.. bakalım nasıl imtihan vere- ceğiz?. — Sen yalnız masum gazets karilerini aldatmak maharetine malik bir muharrirsin.. al kesle- “mi eline. Otu karşıma. Ben söyleyeyim sen yaz... Avwnüsselâh ellerini uğuştura- rak şöyle istiktaba başlar: * Velizimet Yolunuza her şeyi, batta ca- mını fedaya hazırım. Kurban edemiyeceğim yalnız mukaddes bir şey vardır ki o da namusum- dur. Namus bir vediatullahtır. Onu beşikten mezara kadar ha- lelden vikaye ile mükellefiz... ,, Ali Safder mevhum bir çiçek koklar gibi burnunu havaya kal- dırarak ; — Ailah Allah ne boş lâflar.. — Kadir Efendi gibi avanak bir berif ancak bu kadar yaza- bilir... Dikteye devam: “Elminnetullah şimdiye kadar namusum bozulmamıştır. Bundan sonra da Avnibarile taarruzdan masun kalacağından ümidim ber kemaldir. ,, — Hiç bir budala bundan daha bunakça şeyler söyliyemez: — Yaz canım: « Velinimet diyorlarki öiz be- | Bi: tayyare kazası Hamburg, 13 (A.A.)— Bir tayyarenin dümeni şiddetli su- rette esen rüzgârın tesirile kı- rılmış, tayyare yere düşmüştür. Pilot ölmüştür. Romanya başvekiline SU! ' ast Brüksel, 13 (A A.)— M.Man- yu aleyhinde bir sui kast terti- batı meydana çıkarıldığına dair şayi olan haber kat'i surette tekzip edilmektedir. İngilterenin bir aylık ithalât ve ihracatı Londra, 13 (A-A) — İngil- terenin birinci kânun ayına ait ithalâtı 106 milyon 500 bin, ihracatı 58 milyon 429 bin İngi- liz lirasını bulmuştur. 1928 se- nesine nazaran ithalâtta 5 mil- yon 123 bin liralık bir tezayüt, ihracatta bir milyon 964 bin liralık bir tenakus görülmektedir. Fordun teberrüü Nev- York, (A.A) — M. Ford ile refikası kâin ve dağlık bavalide sakin çocuklara mahsus © meşhur (o Beri-Skul mektebinde 4 bina İnşa edilmesi için bir milyon dolar hibe etmiştir. emma mama naam mıştır. Abmet Bey daba evvel tabancasını havlunun altına ka- yışından astığı için Fatma Ha- nım görmediği tabancanm Üze- rinden havluyu alırken tabanca yere “düşerek patlamış, çıkan kurşun kadıncağızın yanağından girerek beyninden çıkmıştır. Fat- ma Hanım biraz sonra ölmüştür. Tahkikata adliye ve Jandarma Yaz'ıyet etmiştir. bim. zevcemi Seviyormuşsunuz. Sahimi? Siz tasdik ve itiraf etseniz de bendeniz iftiradır diye bağırmaktan kendimi alamıyaca- ğım.. Çünkü namustur bu Efen- dim. Su borusu değil, bozulsa tamiri gayri kabildir; Maazallah böyle bir felâketin tahakkuku anımda ben çıldırırım. Elime geçecek ilk katil aletile itlâfınıza koşarım.. Emin olunuz aklımı kaybetmeden Efendimize kıyamam. “Kanun ve ahlâk zevce bu hakkı bahşetmiştir. Fakat sizi öldürüp te Fazılayı sağ bırak- mak olamaz. Namustur bu.. — — İyi aptalca üslüp ve fikir- ler kullanıyorsun. Fakat böyle giderse bu herifin namusuna beni sövdürteceksin. — Ben sana namusu iğne deliğindan geçireceğim deme dim mi? — Babam sen namusu deliğinden değil Yenicami ke- merinden otomobille geçiriyorum. — Zevzeklenme yaz: «İki cana birden kıymak mec- 10milyonlira| Hükümet yenisenede tasarrut edeceği bu parayı istihsalât proğramının tatbikine tahs s edecek Ankara , 15 (Vakıt) — İstih- sal programının tatbikine yeni sene bütçesinden yapılacak ta- sarrufla 10- milyon liranın tahsi- si mukarrerdir. Bu para yeniden kurulacak fabrikalara, çiftçiliğe sit işlere, çiftçilere yardıma sarf- olunac ktır. yil illa Maarifimiz Maarıf seferberliği devam ediyor Birçok yer'erde yatı mektepleri açılıyor Ankara, 15 (Vakıt) — Vilâyet- lerden Maarife gelen malümat- ta millet mektepleri müdavim- leri 786,786 olarak tesbit edil- mektedir. Bunun üçte biri ka- dındır. Nüfusuna mazaran en çok nisbette okutmakta olan vilâyet- ler sırasile Kars, Bolu, Kocaeli İstanbul, Muğla, Zonguldak Es- kişehir, O Kırklarelidir. e Maarif Vekili, bu vilâyetler valilerine birer teşekkürname yollamıştır. İstanbulda 19277 erkeğe karşı 22109 kadın, Eskişehirde 4238- buriyeti şimdiden şuurumu sel- bediyor. Zayi edilen namus hiç bir vasıtayla yerine getirilmez... Fakat velinimet zevcemin diye- tini sizden isterim. Bu gönül fidyei necatı Fazılanm güzelliği nie mühim miktarda ola- .» “Karımı elimden almak bana mukabilinde hiç bir şey verme- mek vicdansızlığını alicenaplığı- hızla telif edemem... “Böyle bir taleple, "bururanu- tesellüm için nezdi âlinize bir vekil göndereceğim.. çünkü ar- tık terki yarüdiyardan başka çarem kalmadı. Bu meblağla dönülmez ebedi bir seyahate çıkacağım.. tinizin miktarı bu kulunuzu di- mazsa vuku bulacak dehşetli ahvalden mes'uliyet kabul etmem zira irademe malik değilim..» Avnusselâh — Bu mektubu Cabir Bey okur okumaz ne ola- GÜZEL GÖZLER MÜSABAKASI VE PİYANKO Ikinci devresi, yani asıl müsabaka ge'ecek perşembeye başlıyor Gazetemizin tertip ettiği güzel gözler müsabakası bu başlıyacaktır. Bundan başka müsabakamız ayni zamanda bir piyanko olacak- tır. Yani: (16) perşembeden itibaren gazetemizin her nüshasına bir de kupon konulacaktır. Bu kuponları muntazaman toplıyanlar arasında ayrıca bir kur'a çekilecek, birçok kıymetli eşya hediye edilecektir. Kur'a ile takdim edilecek hediyelerin başlıcası şunlar- dan mürekkep olacaktır: Yazı makinesi, gramofon, fotograf nesi, sinema bileti karnesi, krem Muson, muhtelif kokular, kolon- yaar, kırem ve nefis tuvalet sabunları... | oticalikir biliyor mila 87 Hakkı Tarık B.' (Ön tarafı 1 inci sayıfamızdadır) Dün Ankara, İzmir, Gireson gibi hadisenin aksettiği muhtelif şehirlerimizden (O Hakkı Tarık Beye gönderilen telgraflarla da gazetemizin müdürünün gönlünü almıştır. ğ Hakkı Tarık Bey bütün dost- larının - gösterdikleri yüksek ve necip tahassüs ve İltifattan do layı samimi teşekkürlerini bildir- mektedir. Hakkı Tarık Bey Akşam, İkdam, Cümburiyet, Miliyet, Yarn, Fransızca Le' Milliyet, La Reptblilik, Le'Akşam, İstan- bul, Almanca (OTürkije post, Rumca Aneksartitos, Ermenice Norlur, - Hstarar (gazetelerinin hadise dolayısile izhar ettiği dostluk o hissiyatına da O gö- nölden teşekkür etmektedir. erkeğe mukabil 4919 kadm müdavim vardır. Beşi Afyonde, biri Tosyada olmak üzere altı yatı dershanesi açılmıştır. OÇa- nakkale Antalya, İzmit Balıke- kesir, Denizli, Zonguldak, Bolu, Tekirdağı vilâyetleri de yatı der- saneleri bütçelerini yollamışlar- dır. maarifçe tasvip olunmuştur. dahiliyede munakaleleri yapıl maktadır. Amasyada mudavimler * günden güne artmaktadır. ve- kâlet buraya da teşekkürde bu- lunmuştur. maki- Ali Safder — Malüm.. — De? j — Kadir Efendiyi çal yaka ettirip Tımarhaneye göndermek. — Birdenbire onada cesaret- te edemez. Çünkü karsın ayartarak çıldırtmış olduğu ko- cayı Darişifaya göndermesi çok kılükalı mucip olur. Cabir için bu mesele de en ehven tarik eline mıktarı kâfi para vererek Kadiri başka memleketlere def- fetmektir. İ — Cinnetine hükmolunan bir adamın sözüne inanılır mı? Kadif gideceğim diye paraları alırd& gitmeyi verir.. — Bu sözünde varittir. lâkin işi ben idare edeceğim.. — Nasıl? — Kadir tarafından bilvekâle cabirle görüşmeğe ben gidece” ğim.. Herifi kandırırım. ş — Tehlikeli bir iş.. — Oğlum dolandıncılık ©9 tehlikeli cambazlıklara benzer hünerinde (o muvaffak ve yahut ki perendeyi ata (