15 Ocak 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

15 Ocak 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

son kurşunu sa — Beyler!.. teslim ( sözünü ağzına alacak olanlar hakkın- öö şu odada verilen Kararı tırlaymızl,. Lâkin, karşımdakilerin en temiz bir vicdan ve imana malik olduk- larından emin idim. Şüphesiz bu bir anlık bir sarsıntı idi; hiç bir zaman bir inhidam değil; demek ki: artık, cereyan eden hadisat, €y demir kalpleri bile zalim bir Mengene gibi ezmekte ve bitir- mektedir. Onlara hak vermek ve doğru olsabile fikirlerine iştirak etmek kabil olamazdı. Binaenaleyh, ya- Pılacak bir şey vardı. Artık, aramızdaki rütbe (farkını ve hatta şahsi dostluğu saldırmak ve hissettikleri acıyı daha büyük bir acı ile bastırmak. Yerimden kalktım ve evvelâ kulaklarımı yokladım: —Bilmem ki, dedim; kulaklarım yanımda mı yoksa yanlış mi ; işi- tiyorum ?... Onlar, bütün bu açık hakikate karşı benim vereceğim cevap- İarın boşluğunu düşünmüş olma- Wlar ki, biraz sinirlenir oldular. Ben ise, hiç müteessir olmıyarak sözüme devam ettim. — Muhterem bölük kuman- danı beyleri.. şu dakikada, gu- Yuru ve izzeti nefsi cerihadar olmuş bir Türk çavuşu sıfatile size soruyorum.. Muhasara olduğumuz günden- beri .. Hututu müdafaası önüne binlerce kahraman gömdüğümüz bu kalenin istihkâmatı asliyesin- den biri mi sukut etti? yoksa. Cephane ve erzakımızı mi kâmilen tükendi ki böyle düşünülüyor? Evvelce, noktai nazarımız ne ? son ekmeğimizin son lokmasını midemize (o indirmeden ve son kurşunumuzu da düşmanın bey- Bine göndermeden teslimi aklı- kızdan geçirmiyeceğiz, ve- ta rihimize ebedi bir leke sürecek olan küçüklükleri hatırdan ge Sirmiyeceğiz .. Efendim, böyle değil miydi?... Bu sözlerim, onlar özerinde tok acı bir tesir yapmakla be- taber, yine onları itirazdan alr koymadı. Dediler ki: : — Evet.. dogru. SIZ diyor- Suhuz ki: milli şerefimiz için bu- tada ölelim, Fakat. sadece milli İK gurur için... bir gün gelip de bu miliete,, bu hükümete lâ- Mz desek vücutlerimisi ee yet ne feda lim? Miami ordu bizi kur- gramadı., biz de bu şerait altın- X fazlasına... sözlerini kestin “9 Boktai nazorıma devam ettim: > Pekâlâ, (şerefi mili) Ge görülmiyen.. mii mevhi bir e ) eda Artık tahammülüm kalmamıştı KR Karşımdakilere sordum: “Bölük kumandanı beyler! Son ekmek lokmamuızı yemeden ve fetmeden teslim olmıya- cağınızı unuttunuz mu ? cz la gibi | İ larında bile Allahın rızası hilâfı- zelil bir surette sürülüp çıkarı- lan bir hükümetin tebaası ol- mak; bahusus o hükümetin or- dusunun bir uzvu sıfatile yaşa- mak bize zül gelmez mi?... Bu- nu.. ve hatta daha acı bir takım neticeleri ektense bugün mertçe burada ölmek daha şe- refli değil mi?... Ordunun veya filân Kalenin vazifei askeriyesini ifa edememesini, bizim de silâhla- rımızla Bulgarlara teslim olma- mıza. ve alnımıza ebedi bir zil- let ve hacalet damgası vurdur- mamıza sebep olamaz... Bulgar süngülerinin altında, Filibe ve Sofya sokaklarında, sefil ve makhur dolaşmayı hiç gözünü- zün önüne getirdiniz mi? — Evet.. doğru. bütün bün- lar çok doğru... Fakat mane- viyat.. kalenin maneviyatı kırıl- mıştır... — Bekki., Fakat zannettiğiniz kadar değil... Emin olunuz ki; en müşkül ve ümitsiz dakika- na hareket etmekten korkan, » Kadıköy iskele üzerindeki <5 Lokanta, gazino ve aile Dans salonu Salonumuz Beyoğlunda bulunan salonların fevkindedir. Bu, muhterem müşterilerinin taktirlerile anlaşılmıştır. . Caz heyeti meşhur Rus artistlerinden mösyö Ti- terv tanan şbrMüseyinKay rmof Beyler riyaseti altında fevkalâde klasik ve kafkas havaları çalınmakla ve her veçhile müstesna bir vakit geçirmekte olduğu gibi servis son derece mükem- mel ve ehvendir. Kalöriferler heran faaliyettedir. Her gün saat I8 den 24 ve curmna günleri de i3den 24 de kadar Dans vardır. 14 Kânunsani 930 Borsalar Kamb vo 1 İngiliz lirası Kr. “TL mukabili Dolar) © 20 Ley Karaş ( Türk Mirası Dinar Çerroneç Kuraş Müdürivet Yk, Nukur ileterlin (agi) Ü şeş ! Dolar (Amerika? 20 Frank (Fransız İ po liret (italya İğ © Frank Belçika) ! 0 Drahmi Yanan) 0 rank Tlsviçre) iş 20 Leva 'Bulgar) 1 Florin (Felemenk ) Köron (Çekoslovak : Şilkay (Avusturya) de 1 Pereta fİspanya) N ! Rayşmarki Almanya ş UZ Lehistan İ 1 Pengö (Macaristaz hey TRomasya| | Dinar *Yupostowyaj | 1 Çeveneç “Server | ( Altın İm Mecidiye ; Pora $ © İ öanknğr Gİ eşi Tahviiter | İstikraz dahili “vadeli 10 İbüyunu muvaade Si : U İlramiy dem Emnivet sandığı ! ' İğlistanbal tramvay şirkevi : A Profesör Doktor ny f müdürlüğünden: M. Leaatfi Dahili ve intami hasslarımı va Pazar N dan mada her gün ikiden sonra Diyanyolu Şikerei Sokak N.7de kabul etmektedir. Mehmet Ef. Fatma, Müşerref ve Tahire Hanımların 17387 ik- iilase senestri İş bankası her türlü elem ve cefâya sarsıl- maz bir tevekkölle meydan okuyan, Türk askeri . gibi. bir askerin maneviyatı; kolay kolay kırılmış addolunmaz. Türk aske- rinin Oo maneviyatı ancak bir noktada kırılır. O da; zabitlerini başlarında görmezlerse... Biz, sizden daha riyade askerle | temas halindeyiz. Onların neş'e- lerini ve kederlerini sizden daha yakından © görmekteyiz. Onun için size misallerle gösterebili- rim ki, maneviyatı henüz bir yalçın okaya an kıb'alarımız pek çoktur, Misal mi istiyorsunuz? İşte, (o taburum.. Her gün, ve her dakika kuman- danlarını siperler içinde ve omuz başlarında ren silâh arkad Miri Ki zütlarikMi ie xerre (bile kaybetmemişlerdir. Ve sonra, sizin taburlarınız... Geçen gün size gelirken arabacı nefe- rinizle gi m. Onları bir az yokladım. ( Zabitlerimiz, başımı- zın Oucunda olduktan sonra ölüme bile göle güle gideriz ) diyorlar ve daha sonra ara sıra tesadüf ettiğimiz Ye efradı i uy OTUZ. enç, müne- ie ©imaolı sabitler elinde yetişen bu Türk yavruları da ayni cevabı veriyorlar. Maneviyatı bozulanlar kimler olabilir? Her gün Rumeli gazino- sunda, bilmem, ne kahvesinde tavla oynıyan, Karaağaç mey- hanelerinde peykeler ( dibinde sızan.. ve sonra, hâlâ fırka ve post kavgası arkasınde koşan soytarılarla, mukadderatı maat- teessüf bu soytarıların eline tes- lim olunmuş bulunan zavallılar değil mi?.. Buna binaen, askerin heyeti umumiyesinin maneviyat ve uh- reyi itikadatının Kırılmış oldu- ğunu iddia edenlere karşı, en gür sesimle haykırırım.. o Yalan. Üsmanlı bâskası raz numaralı deyn senedi muci- bince Emniyet sandığından is- Sula Ahmet dördüncü sulh hukuk mahbemesinden : Böğos efendi tara- tikraz eyledikleri mebiâğ. | fından Samatya ağa hamamında mukabilinde ( Sandık (namına | tramvay caddesinde 198 numa merhun bulunan Sariyerde Me- | ralı hande mukim Serkis Yüz- sarburnu caddesinde eski 16 ! başiyan efendi aleyhine yüz ve yeni 79 numaralı ve yüz elli liranın tahsili halkında istihsal altı arşın arsa üzerine mebni e 4 iz i ibaret beş oda, mün mumameyhem et- | KA kanli, İs dört /gâhinın meçhuliyeti hasebile tebliği | aşın bahçe ve müştemelâti sa- kabil olmadığından tarihi ilân- ireyi havi bir hanenin tamamı dan itibaren sekiz gün zarfında vadesi hitamında borcun verilme- | temyizi dava edebileceği 'muma- mesinden dolayı satılığa çıkarı» ileyhin malümu olmak üzere ilân larak üç bin yüz iira bedel ile | olunur. müşterisi namına kati kararı çekilmiş iken bu kerre yüzde A on zam ile başka bir müşteri çıkarak müzayede bedelini üç bin beş yüz liraya iblâğ eylemiş olması cihetile mezkür banenin 18 -1- 930 tarihine müsadif müstahzeratına muadil HASAN KUVVET ŞURUBUNUN tertip ve iş- tihzarındaki muvaffakiyet ve mükemmeliyetine (o binaen, önümüzdeki cumartesi günü tek- iyot ile glisero fosfatlara "Felemenk Bahrisel Bankası : Merkezi Amisterdam 5 Mezun sermayesi: | FL 75.000000 3Tediye edilmiş sermayesi: 5,000,000 ? İbüyat akçeni: 3,000,000 İstanbul şubesi Galata Karaköy Palas Tel: Beyoğlu 3711/15 İstanbul tali şubesi İstanbul Alalemci Han Tek İstanbul 569/70 Her nevi Banka Müamelâtı > rar son müze icrası ve muamelesinin ikmali mukarrer bulunduğundan talip olanların mezkür günde nihayet saat on beşe kadar Sandık idaresinde hazır bulun lüzumu ilân olunur. ve kiralık kasalar ; ibtiyacı olan hastalarınıza İ “...susnasessesssasssananı 5 bu kıymettar şurubu tavsi - mişlerdi. Simalarındaki eski bed- yenizle vatani vazifenizi ifa ve hastalarınıza şifa temin binlik gölgesi yerine yavaş ya- edersiniz efendim. vaş bir ümit ve inşirah rengi gelmişti. o Yaktığım cıgaradan derin bir nefes çektikten sonra sözüme devam ettim: üçten sonra. Bitmedi BÜYÜK BEYAZ EŞYA SERGİ 15 kânunusaniden itibaren ve müteakip günlerde Beyoğlu Istiklâ! caddesinde 408 - 410 numaralı /AHARİDİS az eşya mağazalarını ziyaret ve MECCANİ kataloğu talep ediniz. si