15 Ocak 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

15 Ocak 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

e YS 7 AŞ Gazeteye gönderilecek mektupların üzerime idare içinse (idare | o vazıya altse | yazı) işareti konulmalıdır Basılmıyan mektupların sadesinden O kıymeri mukadderesiz mektaplara tonslmuş paraların «aypolmasından ve 'lâaların münderecatından idare messi değildir Antalya vilâyetinden: İcarına talip zuhur etmiyen Antalya vilâyet un fabrikasının üç senelik icarı 1/1/930 tarihinden 31/1/930 pazartesi günü saat on beşe kadar yeniden ve kapalı zarf usulile müzayedeye çıkarılmıştır. Senevi bedeli icarı muhammen 22000 liradır. Taliplerin 661 numaratı ihalât kanununun kapalı zarf usulile müzayede ahkâmına tevfikan Antalya valiliğine müracaatları ve teminat mektubu ve teminat makbuzlarının aynı ahkâma tevfiki lâzımdır. Şartname suretleri ginteiya. encümeni vilâyet kaleminden talep edilebilir. Trabzon belediyesi Riyasetinden: Ma tahsisat şehri 220lira maaşlı Trabzon belediye dairesi mühendisliği münhaldir. Yüksek mühendis mektebinden mezun taliplerin evrakı müsbitelerile Trabzon belediye riyasetine müracaat eyemeleri ilân olunur. Devlet demiryolları ve liman- ları umumi idaresinden: Sergilere ve yarışlara getirilip (götürülecek ve damızlık için celbolunacak hayvanlara Anadolu-Bağdat demiryollarında tatbik edilen 32-332 numaralı tenzilli tarife 15 şubat 1930 tarihirden itibaren mülgadır. Mezkür hayvan nakliyatının bilümum devlet demiryollarında kanunu mahsusuna tevfikan 650 tenzilâtla yapılmakta olduğu ilân olunur. Karacabey harası müdüriye- tinden: Hara hayvanatından (350) büş koç müzayede surettile satılaca- ğından talip olanların yevmi ibale olan 26 Kâ. sani 930 pazartesi günü saat 14 te Hara merkezinde hazır bulunmaları ilân olunur. Edirne kız muallim mektebi mü- dürlüğünden: Mektebimizin 3417 lira 75 kuruş bedeli keşifli ihata dıvârları inşası 5/1/930 tarihinden itibaren yirmi gün müddetle aleni mü- nakasaya konmuştur. 25/1/930 cumartesi günü saat 14 te mektep- te müteşekkil komisyonda ihalesi icra edilecektir. Ehliyeti fenniyeyi baiz taliplerin şartname ve kesifnameyi görmek Üzere her gün mektep idaresine ve münakasaya iştirak için de dipozit akçelerile o günde komisyona müracaatları ilân olunur. İLÂN İstanbul tankası . Maliye © vekdletinder: Tarihi tesisi ii Mahmutpaşada tarakçılarda Abubefendi o hanındadır Bilümum banka muamelatı yapar Vadesiz tevdiata senevi yüzde 6, altı ay vadesile 8, bir sene vadesile 9, faiz vermektedir Yerli tibbi müstah- zarlarlâboratuvarı Yerli tıbbi müstahzarlar lâbo- ratuvarının ilâçları pek saf pek müessir ve ambalâjları pek mü- kemmeldir. İstanbul Ankara caddesi Kezacı ve kimyager Halki İsmail ve Taksim Nizamettin Talip eceanesi İLÂN Maliye — vekâletinden: o Devaire satılmak üzere Avrupadan celp edilmekte bulunan levazımı kır- tasiyenin aynı evsafında muadil leri bulunduğu takdırde badema memleketimizden ve doğrudan dn amillerinden alınacaktır. evazmı (o mezküreden her hangi birinin imal ve itasına talip olanların amili bulundukla- rına dair belediyeden musaddak vesikalarla teklifname ve mem- “ hur nümunelerini bir ay Zzar- fmda (Levazım © müdüriyetine göndermeleri ilân olunur. 1 - Kâğıt Üzerine yazıdıktan ve tamponla kurutulduktan sonra azami dört Saatte koyu ve par'ak siyah bir renk alacak. 2-Ele ve kâğıda yapışmıyacak ve parmak sürül- düğü zaman bozulup sil nmiye- cek. 3 - Yazılırken ve yazıldıktan sonra kâğıt üzerine yayılmıya- cak. 4 - yazıldıktan sonra mü- rurü zamanla kuvvetini zayi et- miyecek ve ilânihaye ayni ren- gini daimi surette muhafaza edecek. 5 - Hokkalarda teresü- bat bırakmıyacak ve bozulup pıhtılaşmıyacaktır. o 6 - Kalem uçlarını paslatıp çürütmüyecektir. Evsafı balâda zikrolunan yazı mürekkepelri hakkında teklifatta bulunmak isteyenlerin memleket dahilinde imalâthaneleri bulun- duklarma dair Oo belediyeden musaddak vesika ve teklifname- lerile birlikte iki yüz ellişer gramlık mühürlü dört şişe mü- rekkep nümunelerini 1-2-930 tarihinde levazım müdüriyetine tevdi eylemeleri. ISTANBUL, Babasi Ankara caddesinde « VAKİT YURDU » Tet 1970 İDARE İŞLERİ 1671 YAZI İŞLERİ * teleral VAKIT posta Ku & İÇİLECEK RA KI UZUMKIZI de inctvul eiüke PEY EŞ ya YY YERDE 5 KURUŞ — Böyük reva bir kaç dala içi hususi mahiyerteki öld, Hs H iâna » müdürlüğünden! Satılık değirmen alât ve edevatı Kabataşta Havuz ittisalindeki değirmende mevcut üç çift taşın 120 lira ve o > madeni kısmının da toptan 750 lira bedeli mukadder ile bilmüza larile 30 tarihine müsadif de satılacaktır. Taiplerin 907, illi emlâk müdüriyeti satış komisyonuna müracaat eylerheleri. esi günü ssat 14 de hesabile inat makbuz- Öksürenlere Katranı Hakkı Ekrem ZADA Ça e En) Emvali metruke müdürlüğünden: SATILIK KOŞK Üsküdarda Altuni zadede Osmaniye bsileriada atih Koşu yolu cedit Fuat bey sokağında atık 16 müfrez cedit 4-6 numaralı köşkün bedeli sekiz taksitte ödenmek üzere 4400 lira bedeli mu- hammen ile 3-2-930 tarihine müsadif pazartesi günü saat 14'de müzayedei aleniysi mukarrerdir. Taliplerin “6 7,50 besabile teminat maekbuzlarile Mili Emlâk müdüriyeti satış komisyonuna müraacaat eylemeleri . “Kiralık kârgir hane Beşiktaş vakıf akarlar idare- sinden: Beşiktaşta Akaretlerde 22 ve 5 numaralı haneler bil- müzayede icar edilecektir. Şeh- ri halin ikinci gününden itibaren yirmi gün müddetle aleni müza- yedeye çıkarılmıştır. Talip olan- ların işbu kânunusaninin yirmi beşinci cumartesi günü saat on üçe kadar mahalli mezkürda ç numarada mütevelli kayma- liğma ve yevmi mezkürun saat on üçünden on beşine kadar İstanbul Evkaf o müdüriyetinde idare encümenine müracaat et- meleri. Ticaret davalarını da rüyete mezun İktanbut âsliye o mahkemesi O birinci ukuk caresnden: Furuncu Artin Acemyan Efendi tararafından dört kıt'a emre muharrer sene- de müsteniden üç bin üç yüz doksan liranın tahsili talebiyle müddei aleyhler Ankarada Çan- kırıkapısı civarında erkânı har- biye caddesinde bakkal Beypa- zarlı Ahmet Efendi ile Göztepede selâmet furununda fırıncı er Vecdi Efendiler alehine ikame olunan daya arzuhali mumaileh- lere tebliğ kılındıktan sonra ika- metkâhlarmı teptil ettikleri hal- de mahkemeyi haberdar etmedik- lerinden namlarına tastir kılınan celpnameler (o ikâmetgâhlarının meçhuliyeti basebile bilâtepliğ iade kılındığı mübaşiri tarafın- dan verilen meşruhattan anla- şılması üzerine haklarında ilânen tebliğat ifasına karar verilerek tahkikat celsesinin 26-2-930 tarihine müsadif pazartesi günü saat on dölde talik kılındığı iilân olunur. Kiralık daireler Babiâli, Ankara cadde- sinde Orhan B. hanı, Ana- dolu ajansının terkettiği daireler kiralıktır. « Mükemmel bir otel de olabilir. ayrı Ayrı ve hepsi birden kiralıktır. İstiyenle- rin (VAKIT yurdu) na mü- racaatları. İstanbul 4 üncü icra dairesinden: | Adalet hanımla Lütfi Efendinin Fatma Hanımdan istikraz eyle- dikleri bin sekiz yüz mukabil vefaen ferağ eylediği Kasımpaşada Bedrettin mahalle- | sinin Topane Yeni yol ve Camii şerif sokağında atik 24,6 cedit 2,4 atik 20, 22 cedit 20 atik 1 cedit 1 numaralı elyevm muhte- rik bir bap hane ve iki pap dükkân arsası ve 22 numaralı tahtında müştemil 21 No. maa bahçe bir pap hane elyevm arsa olup otuz gün müddetle ihalei evveliye ilânatına vazolunmuştur. 24/6 numaralı arsa yüz seksen beş lira atik 1 numaralı arsa seksen lira atik 20, 22 numaralı arsa altmış liradan talibi uhdesinde (o ihalei (o kat'iyeleri icra kılınmak Özere ve yözde beş zamla on beş gün müddetle müzayedeye konmuştur. 2, 4, 6 cedit numaralı arsanm hududu: bir tarafı Topane caddesi hir taraflı Adalet Hanımın ve Lütfi Efendi arsası bir tarafı Adalet Hanım arsası ve bazan Tahir Bey ve Fatma İsmet Hanım arsası ve bir tarafı Ömer Efendi dükkânı ve bazan Fatma Hanım Veliye Hanım kerimesi Sıdıka Hanım hanesi mesahai sathiyesi: 127 metre murabbaındadır. Atik 20, 22 cedit 20 numaralı arsanın hududu : bir tarafı Topane cad- desi bir tarafı Yeni yol caddesi bir tarafı Adalet Hanımın muh- terik hane arsası bir tarafı Tahir Bey ve Fatma İsmet Hanımın arsası ile mahduttur Mesahası 37 metre murabbaıdır, Atik İ cedit1 No. arsanın hududu bir tarafı Tabir Bey ve Fatma İsmet Hanım arsası ve bir tarafı Adalet Ha- nımın mubterik hane arsası bir tarafı Fatma Hanım ile Veliye Hanımın kerimesi Sıdıka Hanım hanesi bir tarafı Camişerif (so- kağile mahduttur. Kıymeti mu- | hammineleri beher metre murab- ba iki liradır. Talip olanların kıymeti muhamminesinin yüzde on nisbetinde pey akçesini müs- tashiben 3-2-930 tarihinde ihalei katiyesi icra kılmacağın- dan İstanbul dördüncü icra me- murluğuna saat on dörtten on altıya kadar bizzat veya bilvekâ- le müracaat etmeleri ilân olunur, Türk mekteplerile faydah eserlerin ilânlarınde yüzde 2 tenzilât vardı tdare le sararlaştınıı GazetemizE hususi İlân kabul eden yer acemesi liraya | Hân şarti Sacın, Kr 6-8inci sayıfa V in verilen tlânlarla nlanın tered .Seyriselain e eyoğlu 2502. Şube acentesi Mahrm diye Hanı altında İstanbu 2740 Mahzon :kınci çoslası (İZMİR) vapuru fi Kânunusani Perşembe akşam Galata rıhtımından hareketli Zonguldak, İnebolu, Sinop Samsun, Ünye, Fatsa, Ol Gireson, Trabzon, Rizeye decek ve Of, Trabzon, Polal hane, Gireson, Ordu, Fat Samsun, Sinop, İneboluya rıyarak gelecektir . mı sera <0$la$ı (GÜLCEMAL) vapuru 1 Kânunusani Cuma 14,30 d Galata rıhtımından hareketi Cumartesi sabahı İzmire decek ve Pazar 14,30 da mirden hareketle Paza sabahı gelecektir. e Vapurd mükemmel bir orkestra v Cazbant mevcuttur. ALİ PİLE İstanbul mahkemet asliye birinci Gel dairesinden : Eski şehir Çifçi bankası vek avukat Hilmi Hüseyin bey tas fından Galatada Havyar h içinde yeni talaş handa 7-8 No ve Eren köyünde Taşlı tarla 15 No. köşkte Dizdar za Mahmut Nedim bey ile Galata Havyar hanında yeni talaş han 7-8 No.da tüccar ve müteah Hızır İsmail bey aleyhine ikaj olunan 929-1553 No.lu 49 liranın tahsili davasında müdd aleyhi O mumaileyhimin ikamı gâhı hazırları meçhul bulundu anlaşıldığınden O hukuk © usi muhakemeleri kanununun 298 i maddesi mucibince on gün z fında cevap vermek Üzere et muhakeme 17-2-930 pazar si 13,30 da icra O kılmacağınd kanunu mezkürun 141 nci m4 desine tevfikan bir ay müddel ilânen tebliğat icrasına kal verilmiş ve arzubal sureti mi keme divanhanesine talik kıl mış o'duğu ilân olunur. ERE tmmza azdan ti SAL MERAAEAEZA0A SELE Lasan Tep Fakültesinden diplomalı OR. Hüseyin Naşit Döğüm ve Kadın hastaliklar mütebass Türbe, Eski Hilâltahmer binası No, !! sar gön öğleden sonra mat 1â-İN Toleten İst Kiratık köşk iki bölü Çamlıcada Libadede (5) N İ hane a'tı oda bir yemek odi İ mutpak bir oda bir taşlık kabine 15 dönüm bahçe tarafı bağ halinde bir ahir! ahırın kuyu ve dere. Talip ols lar Üsküdar OUncalar sokf Gülfem mahallesi 18 No, bö de merhum Mustafa hanesi Melek Hanıma müracii Mesul müdür: Refik