17 Mart 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

17 Mart 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

w —— 8 — VAKIT, Yeni birer tayyare bileti, onuncuya kadar sinema biletleri, 20 inciye kadar birer kurşun kalemi ve diğerlerine takdir varakası ve- rilecektir. Geçen haftakı bilmecemiz Geçen nüshamızdaki bi'mece- yi halledenler arasında çekilen kur'ayı kazanan karilerimizin “ isimlerini dercediyoruz : Bir kolanya şişesi kazanan Unkapanı Hacıkadın mahalle- si Orta sokak numara 2de Na- zime Cemil hanım. Birer sinema bileti kazananlar i — Taksimde N. Vicdan H. 2 — Kadınları çalıştırma yur- dundan Seniye H. 3 — Balıklı hastanesi (O hasta bakıcılarından © matmazel Marika Stefanidis, 4 — Vefa ortamektebinden 29 Hayrettin B. 5 — Ticaret mektebi âlisinden Faik B, 6 — Vefa ortamektebinden 230 Süleyman Nehip B. 7 — İstanbul binden 362 Sevim H. 3 — Kasımpaşada Naci Sefa B. 9 — Bayant Cümhuriyet cad- desinde No. 2de tütüncü Rıza B, Birer kurşun kalemi kazananlar 1 — Saraçhanebaşı Horhor cad- desi 48 numarada Melh- met Avni B. 2 — Eyip otuz yedinci ilk mek- tepten Selma Atıf H. 3 — Şemsülmekâtip üçüncü sı- nıftan 38 Fikret Baha B. 4 — Vefa orta mektebinden Kemal B. 5 — Ankara: Maarif vekâleti orta tedrisat idaresinde Durmuş B. 6 — Ankara: Gazi mektebi 5 inci sınıftan Ci- hat Kâmil B. 7 — Ankara: Hususi (bizim mektepten 81 Daniş Macit Bey. 8 — Ankarı: Gazi ilk mektep- ten 467 Arif Hikmet B. 9 — Bomentide Cezmi Ekrem B. 10—— Ankara: Vasfi Bey keri- mesi Melâhat H. Birer takdir varakası Liseler — Galatasaray lisesinden 1076 Nejat B. Galatasaray lisesinden dördüncü sınıf üçüncü şubeden 1425 Melih Naci B, Istanbul erkek İlsesinden 751 Rauf Cemil B Şişli terakki Ahmet B. Istanbul muallim mektebinde 468 Mehmet Hüseyin 1. Kabataş sesi ikinci sınıf birinci 17 Mart sesinden şubeden 628 Alime Gul Tekin B. | Darüşşafaka şen R Darlişşa'ıka lisesinden 964 Erem Ni Pevz'ati Lari B. - Erenköy kız lisesinden 5g1 Sak H İstanbul kız lisesinden 447 Feride Hifmi H Orta mektepler 19— Üsküdar erkek orta mektebi ikinci sınıfından 165 Cihar B 13 Üsküdar orm mektebinden Doğan R İskildar orta mektebi sınıf 2den 370 Turhan B 15— Gaziosmanpaşa Orta mektebinden sesinden 468 Dur Abbes lisesinden © 158 Saime 401 kız ortamekte- ilk erkek | 460 Düeti | Zahit | 193U 15 bilmecemiz sınıf 3 şube 5 ten 401 H. Basri B. Erkek Hayat mektebi: 194 Nejat B. ilk mektepler 17— Üsküdar yirminci #k mektebinden Ecnebi mektepler! ; 3ö— 37 vi 38 54— Haydarpaşada - Beyamt Yeni 270 Bedrünnisa H Beyamtta altıncı ilk mektep sınıf 3ten 34 Nadire İlyas H. İstanbul kırkıncı mektep son sınıf talebesinden Nüzhet Mecir H. Karagümrükte 97 inci ilk mektep sinif 5 ten İrfan mustafa B. Notrdam (dösiyon omektebinden R Hikmet H. Notrdam dösiyon mektebinden 77 Sevim Nureddin H. Tagiliz inas mektebi Nibal Himit H. Sen Benun mektebi 4 spesiyal sınıfında Mehmet Celil B. İskoç mektebinden Nahit Cevat B. istanbul talebesinden - Samatya demiryolu caddesi No 2öda Aki B Samatyada bostan sokak No 90'da Bedri B. - Kocamustafapaşa Akarca caddesi Mektep sokak No. 8de Fatma H. hafidesi Samime H. Unkapanı (o Hacıkadın o mahallesi Topaç sokak No, 14 te Necdet H. - Aksarıy Muratpaşı No. 3i de İzzet Küzım &. Asmanla Azmi Necat B. Sirkeci Hocapaşa İbnikemal caddesi No. 47 de Fevziye H. Yahnikapan No. 196 da Suzan H. Divanyolu Cebeciler sokağı No. If de Gönül Şevki H. Beyoğlu Şişli Osman Bey Davut oğlu sokak Ali buçuk zade apartmanında No. 6 da Zeyyat Şevket B. Şişlide Selim zade Ertoğrol Davut B Galatada * Hovakimiyan han ikinci katta Moris Rösin B Nişantaşı Harbive caddesi ekmek fabrikasi sokağı No. 7 -Gda bin- başı İskender mahdumu Nihat B Beyoğlu posta ve teleğraf muhasibi Halil bey vasıtasile o Galatasaray Wisesinden 1016 Enver Faik B. Feriköyde Jan drek İisesi talebe. sinden Mehmet Kenan B. Feriköy kurtuluş aparımanı No. 88 de Suzan Adil H. Babanzade Neslihan Recai H. Şişli Hacımansur sokağı No. 30'da Nermin Kemal H Hasköyde Keçeci camii Selma Atıf H. Şişli terakki mektebinden 110 Nal Ahmet B. Beşiktaş Venimaballe İhlamur caddesi Par maklık sokak No 10'da Arslanyan B. Türk Ali mahallesi Kuyulu sokak No. 98 te İhsan B. bey mahdumü sokağı Santo Bındıklı Salıpazar yokuşu No. 8de | M. Oğuz B. Bakırköy Sakızağacında Karı Mehmet sokn- | ğında No. 30da ilk mektep tale | beşinden Nabi Nuri B. Yenimahalle Fırın sokak No. 96da | Neclâ H. Barutane caddesi No. 30 da Nüz- het Vehbi H. Cümhuriyet caddesi Sliha Nadir B. Yeşilköy Istanbul caddesi No. 2de İtsiyan kız mektebi talebesinden Neclâ Ferit H. Üsküdar Sen hai o mektebi tlebesinden Utarit Bahacddin B. No. 97de 55— Merdivenköy mektebi talebesinden ji 56 58 — Kımltoorak Zâhtinasa 17 Nimet H. İhsaniye Alt sokak merhum Zeki Paşa hafideşi Notrdam dö Siyon İalebesinden Nejade Fethi H. Haydarpaşada Rasimpaşa mahalle- sinde Düz sokak Nk. 66 da Mehmet bey kerimesi Tifliye H. mahallesi Cemiyetlerde Ressamlar çağrılıyor Güzel san'atlar birliği kâtibi umumiliğinden : Ankara resim serğisi kabul Jürisi intihabı için resim şube- sine mukayyet âzanın 18 mart salı günü saat 16'da birliği teş- rifleri rica olunur. ————— ————— Şefik bey sokağı No. 13 te Leylâ Sait H. Haydarpaşada Sent öfemi mekte- binden Neriman Necip H. Kadıköy Mısıroğlu Yavüzse'im sokak No. 15 te Halök Cemalettn R Rızapaşa caddesi 63 de Sen Jozef kollejinden İzzet Neşe B. Kemalpaşa mektebi son sımf tale- besinden 315 Hatice H. Babariye caddesi Kalfa oğlu şokak No. 9 da Necat Nuri B. Yeldeğirmeni kahve sokak miralay Suphi bey kerimesi Mücellâ H. Yeldeğirmeni Kahve sokak Miralay Suphi bey kerimesi Mualla H. Zanba oğlu caddesinde 25 No. da Münife Himit H. Doktor Hikmet bey oğlu Nejat Hikmet B. Kadıköy Sen benua mektebi tale- sinden Mehlika Refik H. Göztepe İlk mektep civarında kâtip Hüsnü bev köşkünde Yabyı B Bostancı Cami sokağı 8 No. da Cemal bey kerimesi Ferizer H. Maltepe ilk mektep talebesinden Kimran Tevfik H. Ankara Ahizsfer mahallesinin tayyare s0- kağı No. 2 de Nuri beyin mahdu- mu Arif Hikme B. Apartmanında | caddesi İnşirah | miri mahallesi | şerif karşısında 6 No.da | Gazi ilk mektep Sinci sınıftan No. 490 Ertuğrul B. Gazi ilk mektebi son sınıf mlebe- sinden 344 Sait B. Gezi ilk etkek mektebi 125 Dündar B. Erkek İiâesinden A. Necati B. Erkek lisesinden 137 Şükrü B. Kız lisesinden Saime Sabit H. Erkek ora mektep ikinci sınıftan 256 Fasih B. Bursa Erkek lisesinden 158 İsmail Tuğ- rul B. Orta mektep #nif 9 şube 301 Ziya B. Bursa lisesinden F.R. B. İ-iten 1 den Topçu 30 uncu ala: birinci tabur | kumandanı Fahreddin bey mahdumu | Nusrat B. izmir Karantina o Cerrah Mehmet Ef. sokağı No, 13 te Hidayet Cemal H. Karşıyakada Müradiye sokağında B No, da Fransız mektebi talebe- sinden Hüseyin Namık B, Kokaryalığa Altıntaş eczanesi vasi- tasile Neclâ H. Karşıyakada Barbaros sokağında No. 9 da Bülent Mehmet B. İzmir Yenikavaklar No. 25 te M, Ömer B. Vilâyetler Erzurum tepu müdürü kerimesi Çağlıyan. mektebi / talebesinden Hükmiye F. Kütahya Gazikemal mektebi ikinci sınıfından 109 Süleyman B, Ordu Nümunei irfan mektebi tale- besinden 1 numaralı Enise İbra him H. Biga Çan nahiyesinden Hüseyin Kemal B. Zile İstiklal ilk mektebi ikinci sınıf talebesinden 283 Hüsnü Ziya B Konya lisesinden 177 H. Faik B. Konya birinci kolordu levazımında binbaşı Halit bey kerimesi Feriha FL. - Konyada eczacı Hultsi bey keri- mesi Zühal Hi Adapazar Balzade Hayri bey keri; | mesi Nüdret Hayri H. Adapazar Balzade Hayri bey mah- dumu Karaosman mektebinden 210 Muzafler B. Eskişehir İhsaniye mektebi dördün. cü sınıfından (65 Meveddet H. Eskişehir şomendöfet Aile mektebi sınıf #ten 109 Sungur B. Eskişehir İhsiniye mektebi snf (20 ire 10 Ley Türk tram Disar Çerroneç | Kuruş Tisterlin 1Dolar (Amerika) (20 Frank (Framsız * (İtalya Ofrank Belçika) 16 Mart9830 Borsala Ürt Belge Drahmi Frank Leva Fiorin Kuron Sing Pezeta Mart Zioti İs, Kuraş Nukut Cngita) 1 Florin (Felemetik) İh0 Kuros (Çekoslovak 1 Şila; £ TAvasturya) Pazara Jispasya) 1 Rayşmari |Almanyaj 1 Zibt "Lehistan Sert Arpa 119— 113— 14 — 11s— 16— 117— İs— 119 (120— Işi 199— 123— 1 Pengö (Macaristan Tıcaret ve zahire Patlar Ticaret börenm kâtibiamızmeliğ. tarafından verilmiştir Olekasi LE &P Buğday Yumuşak Sinter 439 “ "np .. “ 8 35 Zahireler — ... 5 M8 » Misi Fasuiya #i 4te 231 Ferdi B. Eskişehir Turan mektebi üçüncü sınıfından (Ji numaralı o İbfahim Tali B. Eskişehir Kurşunlu mektep dördüncü Sınıfından Mehmet H. Çanakkale Ora mektep üçüncü sınıfından 98 Neylüfer Halil H. Çanakkale İhsan bey mahdumu Rifat B Çanakkale Nuri B. Teke ilk mektep üçüncü sınıf ta- lebesinden 21 Cemil Fehmi B. Soma Altıntaş ilk mektebinden 220 Nezahet Faik H. Adana Yanık orozdibak civarında peruktir İbrahim Efendi mahdumu AN İhsan B. Mersin 93 üncü alay karargâhı yazıcılarından Müt B. Yenipazar Yatı mektebi üçüncü sınıfından 162 numamilı ...B Muhtelif Kız Hayat mektebinden 187 Sami- ye H Kız Hayat mektebinden Sınıf 4 te Şeref H. Kız Hayat mektebinden sınıf 4 te Saniye H, İstanbul kız lisesinden 223 Neri- man Cevat H. Kızlarası cadddesinde Nejat Refik B. İ » o Halk Refik B 23 üncü mektep talebesinden 181 Feyyaz B. Hayriye orta mektebi beşinci sınıf talebesinden 36 Türkân Rıza H, Kadıköy Mis sokak No, 47de Melek Hüsnü H. İzmir Erkek lisesi yedinci sınıfın. dan Kemal Şevket B. Göztepe Merdivenköy tep ikinci sınıfından Müzaffer B. Büyükderede Fısuk suyunda Lât- fullah Ali &. 75 numaralı Emine müskirat odeposunda ile mek- 110 Nusrat i Can kurtaral aslan (Üst tarafı yedinci sayıfamızdadf | « Sen misin inen... dahs kinemi tamir ederken vabs! birkaç sılâhlı adam çıktı. ditkâr bir tavırla bana doğrü İşuyorlardı. Çöl haydutları oldu! | muhakkaktı. Bereket versin © yaklaşırken işim bitmişti. Ye | atladım ve makineyi tabrik tim. Birkaç saniye sonra hi yükselmiştim. Herifler birk†silâh attılar; fakat tayyai kanadını delmekten başka bi yapamadılar. Ben de he yükseldim. Biraz yol alınca yerde gö güm birşey merakımı oldu. Aşağıda tenha bir ya; vardı. Bu küçük yayla üze cesim bir arslan duru; Hayvan pervanenin gürültüs” İ uyanmış olacak. Başını ta; doğru kaldırmış tüyleri decek bir sesle kükreyordu. Neden bilmem içime merak kapladı. Yaylacıktan men uzaklaşacağıma üze! daire çizmek hevesine kapıl Gördüğüm aslan gayet iri resmini almak hevesi içimi yordu. Zemine yaklaştım, fotoğrafı aldığım sırada, bozuk bozuk tıkırdamıya masın mı. Etrafımda tayy konamıyacağı tepeler vardı. İ o “Ya aslanın olduğu yere mak, yahut tayyarem ile çalanmak şıklarından birini ? yar mecburiyetinde idim; olursa olsun (dedim, yirmi metre Mesafesinde yayla üzerine konmağa mu fak oldum. Hayvan © şaşırmıştı. yanma konan bu koca adeta korkmuştu. Bana geli” ne yalan söyliyeyim © korku” ecel teri döküyordum. Hi yere atlıyarak motörü ne ettim, iki üç dakikalık tamire ihtiyaç gösteriyordu. ande düşündüm. Hayvanın üzerine ateş e! ilk kurşunda öldüremediğim dirde parça parça olacağın hakkaktı. Bir tek U çaresi vardı, o da, itidalini hafaza ederek motörü b tamir etmekti. «Motörün tıkanmış bo açtığım anda yanı başımda hiş mahlükun homurtusunu " dum. Hemen taarruza ; j muhakkaktı . Pervaneyi | ettim. Bu sırada iki el patladı. Kurşunlar kulakl yanından vızlıyarak geçti. dutlarla aslan arasında sık bulunuyordum... “ Birdenbire beklemediğin? hadise oldu. Aslan müthiş bir perende atarak ” taarruz edenlerden biri Ü” düştü. Öteki kaçtı. Ben b j yükseldim. Yüz metre * yükseldiğim zaman aşağıdı bir aslanın parçaladığı bir ketsiz “ bürnus ,, - Afrik$ lilerinin abası - gördüm. daire çizmedim. Arkam ğuk soğuk ter akıyordü” Genç tayyareci gözleri ğu halde biran düşündü: silkindi ve gülerek : — Kahvem soğudu, müthiş anı yaşıyor, gibi idi | Yu & 18