24 Mart 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 4

24 Mart 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 4

> Müsiki Hayrdıki Viyana kongresine biz de iştirak ediyoruz Kongrede bizim musikimiz için de konferanslar verilecek Kongreye — iştirak edeceklerden Seyfettin Asaf B. Him bidayetinde Viyanada cihan musiki federasyo- nunun İlk umumi kongresi top- lanacak ve bu münasebetle bir genlik haftası tertip olunacaktır. Bu kongreye Şehremaneti ve lardır. Dün bir muharririmize Seyfet- ön Asaf Bey vermiştir: “ Bütün dünyada 2000 şubesi bulunan cihan musiki federas- yonu İ haziranda ilk cihan musikişinaslar. kongresini yapa- caktır. Bu kongreye iki bin Şubenin murahhasları iştirak e- decektir. Kongreye ben, ağa- beğim Sezai Asaf, Cemal Re- şit ve Şehremaneti namına da Ekrem Besim Beyler iştirak e- deceklerdir. Kongreyi federas- yonun birinci reisi asrın en bü- yük bestekâr “Rıhart Ştravs, açacak, her millet murahhası kendi musikisi ; hakkında kon- ferans verecektir. Ben de Türk halk musikisi halıkında bir kon- ferans vereceğim. Kongre do- layısile bir şenlik. haftası tertip olunmuştur. Sekiz gün öğleden sonra ve gece büyük orkestra- lar tarafundan musiki ziyafetleri verilecektir. . Konserler radyo vasıtasile bütün dünyaya veri- lecektir.,, şu malümatı Liman şirketinde Dün yapılan kongrede neler görüşüldü federasyonun İstanbul mümessili Seyfettin Asaf Bey çağırılmış- Liman şirketinin senelik kongresi dün yapılmıştır. Bu içtimada mına defterdar Şefik ve İktisat vekâldti namına Müfit Necdet Bey- lerle hemen bütün hissedarlar hazır bulunmuşlardır. Evvelâ dünkü sayımızda yazdığımız meclisi idare ve murakip raporları okunarak aynen kabul edilmiş ve şirketin yeni senede âzami tasarrufta bu- lunması kararlaştırılmıştır. Bandırmada yakalanan|Dainler vekilleri şerirler Bandırma ile Gönen arasında işliyen yolcu kamyonuna silâh istimal ederek iki kişiyi yaralı yan üç soyguncu kaymakam Fransız ve ecnebi dainler vekil- Hasan ve jandarma kumandanı | ieri, hükümetle temas ve müza- Ziya Beylerin şiddetli ve mües- |kerelere devam etmek için dün tek- rar Ankaraya gitmişlerdir. Ayni trenle Zekâi Beyde Ankaraya hareket etmiştir. Dün tekrar A Ankaraya gittiler Evvelki gün şehrimize gelen sir takipleri neticesinde ve Yir- mi dört saat kadar az bir za- manda yakalanmışlardır. mmm Vakayı ihdas etlikten sonra | cek kadar az bir zamanda ya- hiç biriz bırakmadan kaçan | kalanmaları pek ziyade mucibi bu şerirlerin mavzerlerile bera- | memnuniyet ve emniyet ol- ber ve vak'anın akabinde dene- | muştur. şirketin en fazla hisse senetlerine sahip olan Maliye vekâleti na- | İstanbulun havab | En kısa boylu adam Simon efendi İstanbulun cu kısa boylu adamıdır. Eskiden bir kunduracı olan Simon Ef. şimdi bir gramofon mağazasın- da çalışmaktadır. Haberi olma- dan alman bu resmi ile boyu ve kıyafeti hakhında tam bir fikir edinmiş Ma Gülek inme ahenk ia Sokaklarda ahenk... Bir gr. mofon ki hiç durmadan çelıyor.. çalıyor... çalıyor. Köşe başında bir zabıtai belediye memuru görünciye kadar mütemadiyen işlemekte. Bu musiki meraklısı adam kimdir, diyeceksiniz: Eski plâklar satan bir seyyar satıcı. Öğle yl re er e Yenicaı vakti dibinde Bir öğle duvarları uyukılyan rma ne kadar iyi ise bizim göz- lerimiz için o kadaa fena ve çir- kin! Pek seyrek rast gelinmekle beraber gene bu kabil manzara- ların busulüne mani olmalıyız. İ ŞAM ANE AA A .— 3 — VAKIT. 24 Mart 1930 —— 20 Nisan sergisi Sergiye gösterilen alaka ümidin fevkindedir Posta idaresi mektuplara sergi- nin pullarını WeRiŞirOKar Ankarada 20 nisanda açılacak olan büyük sanayi kongre ve sergisi için memleketin her ta- rafından büyük bir alâka göste- rilmekte ve sergi eşyası Ankara- ya gönderilmekted r. Bunun için Şark ve Anadolu hatlarındaki tenzilâtlı tarifenin tatbikine baş- lanmıştır. Gönderilen mallar ayrı ayrı paviyonlara tefrik edi- lecektir, Bir karara göre sergide satış yapılmıyacaktı. Halbuki Ticaret odasına gelen bir emre göre mal satışı yapılabilecektir. Sergide filmler alınacak, bun- lar memleketimizde ve Avrupa- Sergi pulları da gösterilecektir, kişelerinden gönderilen mektup- Diğer taraftan 15 gündenberi | lara sergiye davet için küçük posta idaresi de serginin Feke | ve renkli pullar yapıştırılmakta- lamlarına başlamıştır. Ankara | dır. Muhtelit takımın ilk ekzersizi Çok muvaffakıyetli ve çok faydalı oldu işsizler. Vaziyet kendi hesapla- |Seiühattin 15. AM FA Zeki FB Muzaffer FB. Üç hafta sonra Viyananın 4- matör mubteliti ile karşılaşacak | olan İstanbul mahtelitini teşkil için dün Taksim Stadyomunda Birinci devre de yedi sayı yaptı ikinci devrede ayni muvaffaki yetlerle ve sâyılarla bitti, fatln belediyeniliği Dün kadın birliği bu meseleyi görüştü Kadınbirliği idare heyeti dün bir içtima yaparak kadınların belediye azalığı seçmek ve se- çilmek meselesini görüşmüştür. Bu aradda Efzayiş Suat Hanım tarafından 3 nisanda kadın be İşte bu kiymetli oyunculardan | lediyeciliğ: hakkında bir kon- mürekkep o Muhtelitin karşısına | ferans vermesi ve nisan sönla- Rum muhteliti çıkarılmıştı. Muh- rında da bütün münevver ka- telitimiz çok hâkim ve çok mu- | yınların huzurile Oumumi bir vaffakiyetli bir oyun oynadı. | kongre tertibi kararlaştırılmıştır. ilk ekzersiz maçı yapıldı. Mü- sabaka cok güzel ve istifadeli oldu. Hem çalışan oyuncular için hem de takımı teşkil ede- cek olanlara fikir vermesi hase- bile. Dünkü takım bir ikisi müstesna olmak üzere, tanın- mış futbolcularımızdan mürek- hep ve şu tertiple çıkmıştı: Rasim (FB, Burhan (GS) Furuzan (FB) İ Hümmü (8.) Mat (G.S) Reşat (FB. Fikret F.O,