22 Mayıs 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

22 Mayıs 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

6 — VA Türk maadin şirkelin- den: Türk Maadin şirketinin 30 nisan 1930 tarihinde sureti fevkalâdede içtima eden heyeti umumiyesinde nisabı ek- serişet hasıl olmamasını binen he yeti umumiyenin kanun ve nizam- nimei dahili o mucibince (mayısın 24 neti cumartesi günü saat on bir buçukta şirketin merkezi ideresi olan Galatada Ahen ve Münih hanının 4 öncü katında ( ve ? numaralı vazıhsnede sureti fevkalâdede içtima (etmesi (o tekarriir etmiş olduğundan hissedaranın beheme- hal teşrifleri rica ve içtimsa İştirak ede- bilmek için hissedaranın gerek asaleten gerek vekâleten malik olduklan hisse senetlerini yevmi içtimadan muksddem şirketin © merkezi idaresine teslim ile mukabilinde makbuz almaları ilân olunur. Ruznemei müzekerat i — Hissedaranın, Ticmret kanunu. nun 304 üncü maddesinde bahsolunan © yeni hisse senedatından sermayci şirket- hissesile o mütenasip (o miktarın ahretmeğe istihkakları olmamak ve hakkı hiyarlarını istimal edememek şartile şir ket şermayesinin iki yüz bin liraya iblâgı, ve: 2 — Şirket nizamnamesinin: * Şirketin O sermayesi 20000 lirayı Türkiden ibaret olup beheri 20 Türk lirası kıymetinde 1000 hisseye munke- simdir. Msslinde olan beşinci maddesinin birinci fıkrasının : * Şirketin sermayesi 900000 Türk Yirasından ibaret olup 20000 lirası (A) tertibi unvamnı baiz beheri 90 lira Krymetinde 1 ili 1000 müteselsil numa- taları havi 1000 hisse senedine ve 180000 lirası da (B) tertibi unvanını halz ve beberi 500 lira ıymetinde 90 şer liralık 25 esbams havi 1001 ila 10000 inüteselsil numaralı 360 kupüre munkasımdır. » Şeklinde tadili, 3 — Şirket nizamnamesinin ; « Şirketin umur ve mesalihi heyeti umumiye tarafından mensvp ve Üçten yediye kadar azadan mürekkep bir mec- Tisi idareye ihale olunur. » mâalinde olan İl inci maddesinin f inci fıkrasının : * Şirketin umur ve mesalihi beycti umumiye tarsfından mensup ve üçten dokuza kadar azadan mürekkep bir meclisi idareye ihale olunur. ,, suretinde tadili, 4 — Şirket nizampamesinin “İdare meclisi azasmdan her birinin şirketin on hisse senedine malik olması ldzım gelir. , maalinde olan 15 inci maddesinin 1 ine dıkrasmın ; “Idare meclisi azasından her birinin “şirketin yüz hisse senedine melik ol. ması İâzımgelir,, suretinde tadili, $ — Şirket mizamnametinin: * Heyeti umumiye vekâleten veya # İstanbul tramvay şirketinden: Pe, VAKIT 22 Mayıs 1930 eni Zellant adası tacirlerinden mü- rekkep bir heyet Türkiyeden mühim diktarda halı mübayaası için şehrimize gelmiştir, Br müddetrenberi İtalyada balunan deniz müsteşan M. Ali B. şebri- mize avdet etmiştir. Mumailerh bir iki gün sonra Ankaraya gidecektir. Şekrimizdeki hamamların temizliği ve İslâm için Emanet yeniden tedbirler almışor. Dü zahıtayi belediye memurları Fatihde bozuk ve sıhhate muzır olduğu anlaşılan 238 çuvnl pastırmayı kireç ve gaz dökerek imha etmişlerdir. Şalacıkn Emaneıze inşa edilen par: kın bir aya kadar küşat resmi yapılacaktır. eynelmilel ticaret odalan kongresi 1931 mayısında Vaşingtonda t0p- Janacaktır. Kongreye Türk ticaret odala- nda davet edilmiştir. M. Jan Fabergas isminde bir İspan- yol iktsatçısı şehrimize gelmiş ve dün ticaret odasını ziyaret etmiştir. İspanyada teşkil edilen Türk - İspanyol ücaret eçmiyeinde aza olan mumalleyh şehrimizde büyük ticaret evlerile milli bankaları tetkikten sonra İzmire gidecek- tir. Mumaileyh ayni zamanda bu gün lerde şebrimiz o dcaret odası salonunda tüccara bir konferans verecektir. En son Amerikan usulüne tevfikan is- tihzar edilmiş bu diş maconunu bir defa tecrübe ediniz. Her yerde bulrnur. asaleten İdskal üç hisseye malik olan histedarandan mürekkep olacaktr. He- yeti umumiyede gerek asaleten ve ge- rek vekâleten hazır bulunan hissedara- nn her üç hisse için bir reyi olacak ve şukedarki ber bir hissedarın beşten Zzi- yade revi olamıyacakör., maaliade olen 24 üncü maddesinin: “ Heyeti umumiye vekâleten veya asaleten İlakal yüz hisseye malik olan hissedarandan mürekkep Olacaktır. He- yeti vmumiyede gerek asaleten ve gerek vekâleten hazır Bulunan hissedaranın her 100) hisse için bir revi olacak ve gukadar. ki her bir hissedarın 10 dan ziyade reyi olamı- yacâktır. » suretinde tadili, 1596 numaralı müzeyyel kanunun birinci maddesi ahkâmına tev- fikan, Gazi Mustafa Kemal (Unkapanı) ve Karaköy köprüleri ma- sarifi daimesi karşılığı olarak istifası 1223 numaralı kanunun birin- ci maddesi ile tesbit edilen 10 para resim, İ haziran 1930 tarihi: den itibaren 30 para tezyit edilmiştir. Binaenaleyh 1 haziran 1930 tarihinden itibaren tramvay ve oto- büslerde, hangi mesafeye olursa olsun, ita edilecek birinci ve ikin- ci mevki biletler için 30 para fazla almacağı ve tenzilâtlı tarife ile seyahat eden askerler ile mekteplilerin bundan istisna edildiği tramvay ve otobüs yolcularına ilân olunur. Tramvay ile Karaköy köprüsünü her geçişte alınmakta olan | kuruş gene 1 haziran 1930 tarihinden itibaren ahzolunmıyacaktır. Tünel şirketinden: 1596 Iscanbul 15 mayıs 1930 MÜDÜRİYET numaralı müzeyyel kanunun birinci maddesine tevfikan, Gazi Mustefa Kemal ( Unkapanı ) ve Karaköy köprüleri masarifi daimesi karışılığı olarak istifası 1223 numaralı kanunun birinci maddesi ile tesbit edilen 10 para resim, | Haziran 1930 tarihinde itibaren 30 para tezyit edilmiştir. Binaenaleyh işbu tarihten itibaren askerle ile mekteplilere veri- lenlerlerden maada bilcümle Tünel biletleri, madeni markalar ve birinci ve ikinci mevki abonman karnelerinin varakaları üzerinden, fazla olarak 30 para istifa edilecektir. İşbu resmi vermemiş olan abonman karneleri hamillerinin mez- kür tarihte i itibaren ellerinde mevcut abonman biletlerini, Tünel | her bilet için 30 para fazla tediye etmek suretile üzer- | gişel — leri sürşarjlı diğer biletler ile tebdil etmeleri İâzimgeleceği Tünel yolcularına ilân olunur. İstanbul, 15 Mayıs, 1950 MÜDÜRİYET Gayri menkul malların açık arttırma ilânı İstanbul 4 inci icra memurluğundan Açık artırma ile paraya çevrilecek gaya menkulun ne olduğu: seneden sirf mülk ve vakıf mihalleri halz arsanın srf mülk mahallin alıda dör hissesi elyvm bir sakal tahtında iki bap hane- nin mezkör tarihteki şayi hissesi OGay- ni menkulon bulunduğu mevki, mahâlle- si, sokağı, numarası: Büyükdere kilise sokak No. (1-3 takdir Olunan kiymet 6554 Türk lirasıdır. Arurmanın oyapıla- cağı, yer, gün saat İstanbul dördüncü icra 26-6-930 perşembe günü sar 14 den 16 ya kadar. I — İşbu gayrı menkulun arvrma şartnamesi 14-6-930 tarihinden İhbaren No. ile İstanbul 4 üne icra dairesinin Mmueyyen numarasında her kesin göre bilenesi için açıktır. İlanda yazlı olan- lardan fazla malümat almak istiyenler, işbu şartnameye ve 30-28 dosya numa- rasiyla memuriyetimize müracast etme- lidir. 2 — Artırmaya iştirak için yukarda yazılı kiymeün yüzde yedi teminat gös- terilecektir. 3 — Haklan tapu sicilile sabit Ol- mıyan ipotekli alacaklılarla diğer alâka- darların ve irtfak hakkı sahiplerinin bo haklarım ve hususile faiz ve masrela dair olan iddialarını işbu ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müsbi- telerile birlikte memuriyetimize bildir- meleri icap eder. Aksi halde hakları te- pu sicilile sabit olimyanlar sauş bede- İinin paylaşmasında hariç kalırlar, 4 — Gösterilen oOgünde arttırmaya iştirak edenler artırma şartnamesini ©- kümüş ve İüzumlu malömati almış bun- Jarı tamamen kabul etmiş ad ve itibar olunarlar, Üstünde bırakılan gayrı men- kulün bedeli zatanında verilmezse gay- rı menkul ikinci bir aurma ile satılır ve bedel farkı ve mahrum kalınan yüz- de beş faiz ve diğerzararlar aynca hük- me hacet kalmaksızın memuriyetimizce ahıcıdan tahsil olunur. Beş numarah fık- radaki şart tahakkok etmek kaydile üç defa bağırıldıktan o sonra gavcı menkul en çok arttıranın tistönde berskılır. Şart tahakkuk etmezse arttırma geri bırakılıp alici taahhürlerinden kurtulur ve teminat- ta kalkar. 5 — Arrtırmanın birinci veye ikinci olmasını ve gayrı menkule taslluk eden kanun! hakka ve satışın tarzına göre diğer şartlar. Artırma birineidir peşin para ile sa- ulıkur mütecakim verği, evksf o belediye rusumu müşteriye aittir kıymeti bulduğu taktirde en çok artmrasın Üzerinde bırakılır. Yazılan iki bap hanenin hisseleri yu- Karda gösterilen 26-60-0930 tamhinde İs. sanbul 4 üncü icra memvwrluğu odasında işbu ilân ve gösterilen artırma Oo şartnı- mesi dairesinde satılacağı ilân olunur. (81-975) İstanbul # üncü icra memurluğundan: Kirkor Hazarosyan Efendinin Emine Feride Hanım zimmetndeki alacağının temini İstifası zımnında mahcuz bulunan Hocaalâettin o mahallesinin o Tahmisönü caddesinde atik 85, cedit 39 Numara İle kurukahveci gediğinden mönkalip dükkânın 24 te 8 hissesi otuz gün müd- detle ihilel evveliyesi müzsyedeye vazo- Tunarak iki bin Tirada iwlibi uhdesinde olup bu kerre yüzde beş zamla ve on beş gün müddetle ihalei katiye müzaye- desine vazolunmuştur. Hadadu: Sağ tarafı Nuriye H. ve salrenin dükkânı, sol tarafı yemişçi Kostl Efendi dükkünı, arkası Misirçarşısına air mağaza ve cephesi Tahmis caddesile mahduttur. Mesahası 48 arşın terbiinde- dir. Bodram mahalli zemini genisçe kâ- merdivenle çıkıldıkta zemini tahta döşeli bir oda olup derununda Davit Behar efendi müstecirdir. Kıymeti müuhammenesi temamı 6000 liradır. Talip olanların ii muhsmmenesinin yüzde onu nisbetinde pey akçesini müstashiben 7-6 - 930 tarihinde ve 398 - #İf9 Numarasile İs. vanbul 4 üncü icra dairesine bizzet ve bilvekâle ve fazla milat dosyaandan ita edileceği ilân olunur. oğum ve Kadın hastalıkla; mütehassısı # Doktor Hüseyin Naşit | Türbe, eski Hilâliahmer binası | No. 10 Telefon: İst. 2622 | Istanbul 4 üncü icra memurluğundan: Nargileciyan Maksud efendi ile zev- cesi Mariçanın Agop Nargileciyan efen- diden 41 senesinde 3007 muamele nu- marânile istiktaz eylediği on bin Jirsya muksbil birinci derecede teminat İrse edilen Beyoğlunda Feriköyünde Büytkde- re caddesinde kdin eski 137 mükerrer yeni 2728-38 No. lu tevsi intikalli mas behçe dükkân ve fevkani süknayi havi kârgir bina oruz gün müddetle ihalei ev- veliye ilânma vazolunarak sekiz bin lira bedelle talibi uhtesinde olup ihâlet ka'tiyesi icra kılınmak Üzere ve yüzde beş zamla on beş gün müddetle müze yedeye konmuştur. Merkür mahallin mom mesahasi 294 arşın terbiinde olup bundan yüz altmış iki azşın kırk sekiz buçuk santim ahşap aksam olup zemin kai temsmen çimento pılak döşeli olup üç bölme ile perükâr dükkân: ve kolacı dükkânı ve kolacıya icar olunan mermer musluk ve helâyi havi mutbah ve steliye olarak mlistamel kısım ile kolacıya wt abşap bölmeli asma odayı muhtevidir perükâr dükkânında Mustafa efendi müstecirdir. Kolacı dükkânı ve oda ve alu kısmen bodrum olan kolacıya icar olunan kısım- da Panoyot Efendi kiracıdır. Arkadaki Davutoğlu sokağına kadar imtidar eden Bahçelik kısmı cüzisi bo- zulmuş çini ile döşeli olup diğer bahçe ile aralarında beton merdiven ve bahçe- nin arkasında duvar vardır bahçeden üst kata çıkacak merdiven ile üst kata çıkıl- dikta bir koridor üzerinde aralarında itti- sali bulunan içiçe iki oda ve sokak tarahında zemini asfalt mutbek halinde istimal olunan aralık üstü buzlu camla meştur bir sofa kezalik üstü camlı yan yana iki oda bir helâ sokak üstünde ve işbu odaların önlerinde zemini çimento ve demir parmaklıklı korkuluklu taraça ve bahçede merdiven alanda odunluk olup mecmuunda elekwik rerkos terti- bat vardır. Üst kattn sükna kısmında Cemil bey sakindir. ale katın dört duvar ve tavanı kârgir olup Üst kısmı ahşap- tr. Hududu: Bir tara kasapyan hanesi diğer tarafı Bedros Şehbenderyan arkası davud oğlu sokağı ön tarafı Büyükdere tramvay caddesi İle mahdut tamamı yedi bin sekiz yüz yetmiş lirm kıymeti mu- bamminelidir talip olanların kıymet mu- bamminesinin yüzde onu nisbetinde pey #kçesinini müstashiben 7-6-10 tarihinde ihâlei katiyesi icra kılımacağından ssat on dörtten ön altıya kadar ve 929-2775 dosye numarâsile ve fazla malâmat dos- yesinden ita edileceği bizzat veya bilve- kâle müracaat eylemeleri ilân olunur. (275-835) Edremit asliye mahkemesinden: Ed:emidin Hekim zade o mahallesinden Giritli Mustefa usca kerimesi Hatice ha- nım tarafından mahalle O mezkürede mukim iken tegayyüp ve el'an Ikametgâ- hi meçhel bulunan zevci İsmail oğlu Recep E. sleyhine ikame eylediği başan- ma davasının kendisine giyap kararı dahi iltnen tebliğ edildiği balde mahke- meye gelmediğinden gıyaben icra kılınan muhskemeleri neticesinde müddel aley- hin zevcesi müddeiye Hatice ile geçine- medikleri ve Şocuğile birlikce bilt nefa- ka terk ve tageyyüp eniği sabit Oldu- undan larına ve maşsrifi mu- hakemenin müddei aleyh uhdesine tah- miline kabili temyiz olmak üzere 5-2.030 tarihinde gıyaden sadir olan hükmün 13 lira 24 kuruş masarifi muhakemesini peşinen tediye eylemek şardle 15 gün zarfında mahkeme kalemine müracaatla ilâm istihsal edilerek turuku kanuniye tevessül edeceği hakkındaki 27 Şubat 930 tarih ve 28 numaralı başkâup ih- Barnamesi mahkeme divanhanesine talik edildiğinden 15 gür müddetin ilânı i tarihinin ferdasından güzerana başlaya” öitçı dükkânı fevkanisine muharik bir | ca ve müddeti mezkörenin geçtikten sonra hülmmün kesbi Kariyer edeceği ilânen tebliğ olunur. 2452 ton meşe, gürgen, çam odununun kapalı zarfla ” Gayrı menkul malların artırma ilânı İstanbul 4 üncü Tera me Açık artırma ile paraya çe ” n menkulün ne olduğu; bir ba? 4 nin tamamı, Gay eenkulun ye Hu mevki mahallesi, sokağı, © yp Kadıköy Hasan paşa mahallesi dere 3 - üvcü sokak No. 25 if olunan kiymet 637.50 lira 26 6 perşembe 14 ilâ 16 ya kadar nın yapılacağı, yer gün saat 4 - üncü icra dairesinde p” 1 — İşbu gayn menkelün İ şertnamesi 14 - 6 - 980 tarihindef, ren 980-9 No.ile İstanbul *l icra dairesinin omoayyen numi 4 herkesin görebilmesi için açıktır. yazlı olanlardan fazla toalömat isreyenler, işbu şartnameye ve dosya numarasile memuriyetİmiz? cant etmelidir. : 9 — Artırmaya iştirak için YÖ yazılı kıymetin yüzde yedi teminsf © terilecektir. Â 3 — Hakları tapn sieilile yan ipotekli alacaklılaria diğer a” ların ve irlifak hakkı sahiplerinin haklarını ve hususile faiz ve *X dair olan Iddelarını işbu ilân k fibaren yirmi gün içinde evraki telerile birlikte memuriyetimize © leri icap eder; aksi halde hakisfi sicile sabir olmıyanlar satış paylaşmasından hariç kalırlar. 4 — Gösterilen günde arurm trak edenler arurma şartnamesini muş ve İtzumlu maldmatı alınış ri tamamen kabul etmiş ad ve olunurlar. Üstünde bırakılan geyfi kulin bedeli zamaninda verilmi r menkul ikinci bir artırma öle ” ve bedel farki ve mahrum de beş faiz ve diğer zararlar me hacer kalmaksızın o memuriseÖlği alıcıdan tahsil olunur. Beş nums! radaki şart tahbukuk etmek kay defa bagrıldıktan sonra gayrı mer çok drturanın üstünde bırakılır. 9 kakkuk etmezse artırma çeri" alıcı taahhücerinden kurtulur ve $& natts kalkar. Â 5 — Artrmanm birinci vey gö ci olmasına ve geyri menkvle gi eden kanun! hakka ve satışın göre diğer şartlar vergiBelediye,V bilcümle rusumu müşteriye alttir. lan bir bap hane yukarda | 26-6-930 tarihinde İstanbul 4 ÜN memurluğu odasında işbu ilân WE, 4 terilen artırma şarimamesi dairesiP olacağı ilân olunur. İstanbul beşinci icra , den : Bir borçtan dolayı mahcuğ rahtu mukarrer bir adet cevi& bir aynalı konsol ve bir adet ve salre 99 Mayıs 1930 tarihine dif perşembe günü seat 1) den Beyoğlunda Kalyoncukulluğundâ san paşa apartımanında sanl$.ş talip olanların gün ve saati © mahalli müzayedede hizır bul cak memuruna müracaatları ilâ” (275-9 ) ; Kiralık dükkân rihten bir hafta mi diden müzayedeye vaz0 ter. Talip olanların 26 930 çarşamba günü saat te İstanbul Evkaf o de Encümeni idareye " eylemeleri. 9 haziran pazartesi günü saat Ste Ankara devlet € idaresinde yapılacaktır. İştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve muvakkat * ayni günde saat 14,30a kadar münakasa komisyonun lâzımdır. Talipler münakasa şartnamelerini beş lira mukabilinde " mahasebe işleri reisliğinden İstanbulda Haydarpaşa tedarik edebilirler, Ni - —adeğlağ