21 Mayıs 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

21 Mayıs 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

Yarın HAFTALIK VAK'T Halit Fahrinin şiri Asker olacak Hanımlara Toplu iğnenin mektuba Oskar-Vayldin hikâyesi Esrarı olmıyan sfenis Dün stadyomda provalar yapıldı Çocuklarımız bu talimlerde çok muvaffak oldular Çocuklarımız idman vaparken Önümüzdeki cuma günü Taksim stadyomunda yapılacak olan Mektepliler idman bayramına hazırlık olmak üzere dün sabah saat YU de fından takdir talebe prova yapılmıştır. iştirak etmiştir. Muvaffakiyetle yapılmış olan bu idmanlar cuma günü öğleden el gene ayni yerde tekrar edilecektir. Enis-Bey. — İtiMfperverane talimatı mı hamilmiş ? Atina, 20 (Apo) — Buraya t eden Enis B. in itilâfper- vine talimatı hâmil di İstanbuldaki mülkleri ken- iade edilecek olan Yu- an tetkiki tabiiyetinde kat 'Pesent davranmıyacak fa- yaly badil emlâk meselesinde tin AZ bitaraf âzanım fikrinin is- ra, acile iktifa edilmesinde is- ecektir. Böyle bir noktai ine» mükâlemelerin uzamasını $ edecektir. yer halde vaziyet Enis B. ile ariciye nazırı arasında e cak mülâkattan sonra azzuh edecektir. İnhisar kanununun tadili Ankara, 20 (Vakıt) — İspirto İiaarı kanununun ikinci mad- desinde iler ecnebi memleketlere ihraç ildiği takdirde kilo başına İ inhisar resmine tâbi ola- Siktir, Yeni romanımız Hakikt hakatfı, haya- an ıstırap sahnelerini çok cazip, çok merak- fahiillerle (o tesbii n veni romanımı- büyük bir zevkle, heyecanla takip edeceksiniz. olduğu | fünununda İslâm tarihi hakkında kiz İehiyor. Rivayete göre Tür- | kız talebe ve öğleden sonra saat 14 de erkek talebe tara- umumiyetle çok güzel olmuş ve hakem heyeti tarafından edilmiştir. Bu provaya muhtelif mekteplerden birer takım | | kıymetli eserler yazmış olmakla tadilât yapılmıştır. Buna | yerli mahsulden yapılacak | Sir Tomas Arnold bir ingiliz. âlimi . şehrimizde Üç ay müddetle Kahire Darül- konferanslar varmek üzere davet edilmiş ve orada bu işi yapmış olan Profesör Sir Tomas Arnold memleketine avdet ederken İs- tanbulu da ziyaret etmek üzere şehrimize uğramıştır. | 1904 senesinden beri Londra | Darülfünununda Arap edebiyatı | ve İslâm tarihi müderrisi ve İn- giliz akademisi azasından olan bu zat İslâm tarihi hakkında çok maruftur. | İki üç gün burada kalıp Lon- draya dönecek olan Sir'Tomas Arnold, bu müddetten bilistifade memleketimizin içtimai vaziyeti | hakkında tetkikatta balla salin | Evkaf kanunu gelecek | içtimaa kaldı Ankara, 20(Telefon) — Evka- fin ıslahına ait olan kanun lâyi- hasınm müzakeresi meclisin ge- lecek devre içtimama kalmıştır. Selâhattin Enis SÜR'AL KIRKUÇIS Yeni müsabaka- mız. hakkında biraz izahat verelim! aşerette büyük bir kıymeti olan sür'at ise yarı makine- lerile yazı yazarken bilhassa ehemmiyet kazanır. ——— zu emiz 1930 senesi © şampiyonunu bilmek eki Lg elk açıyor. — İş hayatına atılan ve ken- di hayatını kazanan kadına Vakıt gazetesi daima hür- met hislerini göstermiştir . Bu müsabakayı tertip eder- ken.de ayni hisle harekete geliyoruz. —— Möüsabakamıza iştirak eden ve yahut etmek istiyen bazı Hanımların sordukları su- allere şu Gevabi vererek izahat vermiş olalım; İ — Müsabakanın maksa- dı, birçok medeni memle- ketlerde olduğu gibi, bizde de en muktedir ve şeri dak- tiloyo. seçip kendisini: bu senenin kıraliçesi ilân et- mektir. 2 — Bu müsabakaya işti- rak ederek nefsine istinat ve gazetemize alâka göste- ren hanımların resimlerile sütunlarımızı. bezemek iste- riz. Fakat müsabakaya res- mini vermeden iştirak da kabildir. 3 — Her daktilo, kendi alıştığı makineyle müsaba- kaya iştirak edebilecektir. 4 — Müsabakamız, yalnız iş sahibi olan daktilolara raahsus değildir, işsiz. olan- lar da iştirak edebilirler, 5 — Müracaatlar mektup vasıtasile de olabilir, Hediyelerimizi ve müsaba- ka gününün tafsilâtını sonra yazacağız. (selanattın Enisl MAHALLE Kıymetli, realist ro- mancımiz Salâhattin Enisin en son, en güö- zel eseridir. Yakında başlıyacak Şehrimize gelen Amerikan tayyarecileri şerefine evvelki ge- ce Tayyare cemiyeti tarafında Perapalas otelinde yetmiş kişi- lik bir ziyafet verilmiştir. Bu ziyafete Nakiye Hanım riyaset etmiş ve güzel bir nutuk: irat etmiştir. Nakiye Hanımm mut- kunu Abmet Emin Bey ingiliz- ceye tercüme etmiştir. Bu nutka heyetin umümi reisi binbaşı Hol Fransızca cevap vermiştir. Davatliler arasında Amerikan gazetecileri de vardı. Bundan başka şehrimizde bulunan (As0s- yetet pres) muhabiri Mis Ring bulunuyordu. Mis Ring bir aralık söz almış ve Türkçe olarak nutuk söylemiştir. Mis Ring yeni harf inkılâbı- mızdan sonra ecnebiler için Türkçeyi öğrenmekte hasıl olan kolaylıktan istifade ederek lisa- nımızı öğrenmiye başlamış ve bugün Türkçe olarak Türkler ile konuşmak ve anlaşmak ka- biliyetini iktisap etmiş bir ge- zetecidir. Gazetemizin baş mu- harriri Mehmet Asım Bey Mis Tayyarecilere ziyafet “Bir Amerikalı kadın muharrir Türkçe nutuk söyledi Baş muharririmiz bu nutka mukabele Fot: Ferik İbrantm Amerikalı #fayvarecilere verilen ziyafetfen bir intiba Ringe cevap vererek Türk ga- zetecileri hakkındaki iltifatına teşekkür etmiş ve bir Amerika- lı gazeteci arkadaşın Türkçe olarak irat ettiği nutku harf in- kılâbımızm Oo muvaffakiyetli bir semeresi olduğu kadar Türkler ile Amerikalıların istikbalde çok iyi anlaşacaklarını gösteren bir delil olarak telâkki ettiğini söy- lemiştir . Evvelki gün şehrimize gelen 4 Amerikan tayyaresi dün saat ikide Eskişehre müteveccihen hareket etmişlerdir. Tayyareler Eekişehirden son- ra Ankaraya gidecekler ve tek- rar İstanbula dönerek 5 gün kalacaklardır. Gazi Hz. Ankara 20 (Telefon) — Re- isi cümhur Hz. heziranın ilk heftalarında İstanbula hareket buyuracaklardır . İstanbulda ikametleri esna- sında menevi kızjarı Rukiye Hf. ile kiymetli jandarma mü- lâzimlerimizden Hüsnü Beyin skitleri iora edilecektir. — Aman sevgilim, benden ne çekiniyorsun ? Ben Edebiyatı cedide âstadı değilim ki sonradan bu macerayı oturup gazetecilere anlatayım !