21 Mayıs 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

21 Mayıs 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

Güzellik kırali çesi ci Yaptığı idmanlarla çirkinleşti, deniyor Selim Sırrı B. bu sözlere, aksini iddia erek, mukabelede bulunmaktadır Yi akşam refiklerimizden tir güzellik kıraliçesi Mübeccel hanim Zayıflamak için yaptığı an bahsediyor, bu id- diğin kıraliçeyi çirkinleştir- » yeni bir müsabakaya gi- Orne kazanmasının şüpheli oldu- yazıyordu. Mübeccel hanımın idmanlarını Selim Sırrı beyin" kerimeleri ha- nezareti altında yaptığı ır. Bu münasebetle dün Sırrı beyle görüştük. Ken- diyor ki: beccel H. hakikaten za- Fakat bu zayıflama güzelliğine halel ge- değil, bilâkis ihmal edil- olan bir vücudu hali tabiiye ir. Mübeccel H. yakın Nkte kadar sadece bir çehre li idi. Halbuki şimdi çok İlgi usuller dahilinde yaptığı anlar neticesinde vücudu da ; ii # içi almıştır. Beli çok incelmiş, tec, Selim Sırrı B. gelecektir. Türk güzeli diyorum; | çünkü Mübeccel H. kendine has olan sadeliği ve temiz kalpliliğile tam bir Türk güzelidir. Yalnız ifadelerimle kıraliçemizin bu se- ne Amerikada yapılacâk olan mükemmel ve mütenasip bir | dünya güzellik müsabakasında mutlaka birinciliği kazanacaktır demek istemiyorum. Fakat çok miş vücudile her halde çek esşüm etmiş bir şekli haline | takdir edilecektir. Dedikodu tazeleniyor . ... Mazhar Osman Beye İzmir kadınlarından cevap F a e am etti, Muzaffer H. doktorun aklından şüphe kadr Onan bey tarafından ye yazılan yazı « a olduğu gibi İzmirde "eg, Sele çıkardı. Orada da bir Meyda gidiyor, Lehinde ve Y,, .< *öyliyen söyliyene. meşriyatı gözden ge- tat, en başta (Feride Mu- Ji > ki yüz taşıyan bir ma- aa rü. Bu yanda Feride ae Mazhar Osman ağır kelimelerle ce- | Mag ekte hatta doktarun bile şüphe ettiğini söy- 57 i böylece yatışmıştır , Bu sefer ortada Nev- söylemekte. bir başka doktor buna cevap vermektedir zat B. isimli bir başka doktoru görüyoruz. Nevzat bey Feride Muzaffer hanımın fikfinde değil- dir. Bilâkis o Mazhar Osmün be- yi müdafaa etmekte, Feride Mu- zaffer hanıma cevap vermektedir. Doktorun yazısını kısmen na- kledelim: k “ Feride Muzaffer imzasile bir makale intişar etti. Okuduk ve güldük. Bir emrazı asabiye mütahassısı sıfatile o- ilmi mev- zwn omünakaşasına girişecek değilim. Yalnız Feride Muzaffer Hanımefendiye hatırlatmak isti- yorum ki: Mâzhar Osman bu millete ilmi ile irfanı ile pek çok hizmet etmiş, memlekette Londrada toplana- imiz bugün gidiyor İ presle Londraya gidecektir. Hüsnü Hâmit B. neden çekildi? Fen fakültesi reisi Hüsnü Hâ- mit B. Eylülde hitam bulacak olan riyaset müddetinden evvel dün; istifa etmiştir. Darülfünun emanetine. verdiği istifanamede ahvali . sıhhiyesini buna sebep göstermiştir. İstifaname Maarif vekâletine ( gönderilerek orada bir kârar verilecektir. Nafia kongresi cak olan bu kon” greye mümessili- Londrada 26 mayısta topla- nacak olan beynelmilel umumi nafin kongresinde Türkiyeyi temsil etmek üzere Ankara su işleri müdürü Ratip bey ta- in edildiği yazılmışbır. | Mühendis . Ratip Bey Dün ankaradan O şehrimize gelen Ratip bey bugünkü eks- Kongrede su işleri inşaatı İçin projeler, tespit ve şirketler tesisi, ve bunların hazırlanacak plânları dahilinde yapılması İ- çin bir çok esaslar tespit edi- lecektir. Kongreye 6 gün de- vam edecek ve murahhaslar 8 gün kadar da İngiltere dahilin- de tetkik seyahatı yapacaklar. | ———— Berberler arasında Haber aldığımızı göre Oberberler esnafı ile cemiyet idâre heyeti arasında ibülâf çıkmiş ve GH. İrrkasına © miira- caatla idre heyetlerini şikâyet etmişlerdir. emrazı asabiye Ve akliye ile meşgul nekadar Zevat varsa hemen hepsine ya doğrudan doğruya veya bilvasıta hocalık etmiş bir zattır. Yazdığı makalesinde İzmirden verilen bu cevabı gönül biraz daha ciddi ve biraz daha akıl ve mantıkla kabili telif görmek isterdi. İlmi bir mevzua “heze- yan, ve söyliyene apaçık deli yine Mazhar Osman beyin o ma- kalesindeki « Kadınlar akıl ve mantıktan ziyade hisleri ile ha- reket ederler» vecizei ilmiyesine canlı bir misal olmaktan başka birşey yapmış olmadılar.. Ve bir noktası yeni baştan sabit olan o meselesi ilmiyenin acaba diğer noktaları da birer hakikat değil midir? İlimle müştegil olmıyan- lara mantıkın bu yeni dilini Fe- ride hanımefendi ihzar ettikleri için olsun yine şayanı tebriktirler, 3 — VAKIT 21 Mayıs 1930 —— Cuma günlerini nasıl geçirmeli; 5 kalender, Emirgân Kanlı kavak, Hisar .Emirgân korusu, manzarasının güzel. liği ile şöhret kazanmıştır Boğaziçinin güzel bir manzarast Büşükdereden sonra artk buğezin | korusu cuma (günleri oldukça kalabalık bu sahilinde mesire yerleri azalmağı | oler. Vapor ücretleri bu iskeleye gidip başlamıştır ve Kalender işte bunlarm en | gelme birinci mevki 365 ikinci mevki sonuncularından biridir. 31,5 kuniştur. Kalenderin iskelesi Köprüden 840 Kanlıkavak: Hacı Osman bayınında g z ve kariyenin yarım sast kadar cenubu ” iköydü - > mil messfede olan Yeniköydür. Cnma arbisindedir. Bn su beş santimetre ları burası kalabalık olur. Vapurlar atide- | Çurranda bir borudan akar Otomobile ki tarife mucibince hâreket ederler: gidilir. Bir ocomobiü Şişliden buraya Köprüden kalkış Yeniköyden kalkış | azimet avdet 8 lira alır. Gazinosu 8 6,48 yoktur, 95 6,53 Rumelihisarı 10,5 822 Vektile Bizans imperstorunun hapisı- (3 048 nesi olan ve İstanbul muhasarasında vs- 145 11.50 sülhareke olarak kullanılan Rumelihisarı 175 1397 da İstanbulun görülecek yerlerinden bi- 185 1525 ridir. Burasını cuma günleri bazı merak- 205 1608 lılar ziyaret ederler. Küçük bir bahşiş mukabilinde rehberiniz sizi gezdiretek izahat verir. Hisarlardan ayrılan büyük ye munw zam şosa Bebek koyunda biter. Köprü- den 97 dakika uzaklıkta olan Bebeğin eski ismi Şiledir. İskele manasınadır. Re. Eri ax | beğe Eminönünden tramvayla meki 1 İstanbulun fethinden evvel büyük a meyli. 075 İnroştuz Böbeğiii bir selvi ormanı ormanı olan Emirgân | pinci eğlence yerini meşhur bahçesi teş- çilek tarlaları ve Kanlıkavak o mamile | kil eder. Burada meşrubat 25 kuruştan maruf olan suyile tanınmışur. Emirgân başlar. Tahtakaledeki yangın 10 dükkânı kül etti Ateşin nasıl çıktığı henüz anlaşıla- madı, tahkik ediliyor Evelki gece saat yirmi dörtte 5 Tahtakalede bir yangın çıktığı- 5 nı ve bir kaç dükkânm yandı- ğını yazmıştık. Dün aldığımız fazla malümatı aşağıya yazıyo” 1817 , 20,30 Meşhur Kalender gazinosu ucuzdur. Kahve 10 kuruştur. İçkiler hususi, fakat mutedil bir tarifeye tâbidir. Emirgân Ez ma Tahtakalede kutucular da sepetçi Leonun 6 numaralı dükânından çıkmıştır. Gece do- laşan bekçi dükkânı tamamen sarmış olan alevleri görünce bemen Tahtakale (merkezine koşmuş, etfaiye haberdar edil- Yangın yerinden bir manzara tamamen, tezgâhçı Muharrem, Hilmi, Kadri ve kutucu Mevlüt, efendilerin dükkânları kismen yanmıştır. Yangının sebebi henüz anla- şılamamıştır. Rastgele atılan bir cıgaradan çıktığma ihtimal ve- rilmektedir. Üç gün evvel ken- disine ustası tarafından yol ve- rilen sepetçi Leonun çırağı Ha- san ve diğer iki kişi isticvap miştir. Verilen malümat üzerine etfa- iyenin İstanbul gurubu Mercan yokuşundan Tahtakaleye inmiş, etrafa sirayet eden ateşi sön- dürmeğe teşebbüs etmiştir. Ter- kos musluklarından ve denizden su alınmıştır. Biraz sonra Bey- oğlu etfaiye gurubuda yangın yerine yetişmiş, her iki gurubun fevkalâde çalışması sayesinde sık ve tamamen tahtadan ya- pılmış dükkânlarla dolu olan | edilmişlerdir. Kutucular caddesi ve civarı ta- mamen yanmaktan kurtulmuştur. Tren çarptı Dün sabah Yeşilköyden gelmekte olan 6.10 Fülüryede tek bevrirli bir arabaya Çarpmıştır. Araba parçalanmış, arabacıya We ata bir şey olmamıştır, Yangın çıkan sepetçi Leonun dükkânmdan maada sepetçi Sa- lihin, kutucu İsmailin, Mehmedin kahveci Mehmedin dükkânları