8 Haziran 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

8 Haziran 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

AV Galatasaray Bük- reşe giderken Yüventüs çok kuvvetli bir takıma malik... Bükreş, 4 (Hususi) — Dokuz Senelik bir fasıladan sonra Gi“ İatasaray kulübü ikinci Avrupa *eyahatına © çıkıyor. Size Yol imi uzun uzadıya Y8” Zacak değilim. Bunlar zaten bi şeyler. Yalnız bir nokta; aa henüz mağ timiz o kadar sakin £ Ki İstanbuldan 100 sil tzakta bulunduğumuz halde Adalara bir Vapur gezintisine çıkmış gibiyiz. Deniz Dir çarşafi... Buna rağmen Rebii, Rıza ve Asım baş dön Mesinden yataktalar. Sene ba- şında yaptıkları Zonguldak seya- hatinde Karadenizden çok fena ; Kâfir “memleketinde bilmeden bağa, kaplumbağa eti yiye- Seğiz diye çocukların ödü kopu- Yor. Herkes “Buna bu yemeğin Yerine bir omlet verebilir misi- Biz,, cümlesini almanca ezberle- Mekle meşgul. “Çarşamba sabahı Köstenceye Sikiyoruz. Bizi istikbale gelenler ürasında (Şehit Kâzım) türk fut- bol takımının kaptanile tanıştım Bu tanışmadan bilistifade seya- hatimizin ilk maçını yapacağımız (Yüventüs) takımı hakkında şün- ları öğrendim. “Yüventüs takımı bu sene Romanya ( budutları dahilinde tanınmış bütün macar oyuncula- rını fazla para vererek kendi takımına çekmiş ve Balkanlarda namağlup bir takım haline gel- “ioiştir. Bu ayın 8inci pazar günü (Arat) şehrinin Gabriya takımile Romanya şampiyonluğu için fi- bal maçlarını o oynıyacaklardır. Herkes Yüventüsün muhakkak ip geleceğini söyliyorlarmış. 'üventüs (o takımında 1928 ““lempiyat devresinde Arat şeh- "inde Milli takımımızı mağlüp “den Romen milli takım oyun- <ularından — şunlar vardır: (Sol bek, sağ haf, santr haf, sağ Açık, santr for, sol iç) Fakat rakibimiz ne olursa ol- Sun biz vazifemizi biliyoruz. Yarınki maçımız hemen hemen bütün turnede yapacağımız maç- ların en mühimmi. Bütün arka- şçyarım hazır bir vaziyette ya- im bekliyorlar. Yarn bütün rklük ve Galatasaraylılık hırs VE aşkile : oynıyacağız. Mehmet Salim Nk. in Boğaziçi kulübü Mumkapıyı 0-4 yendi Evvelki hafta ilk maçını Top- P! ile yapan ve 3 çe karşı İl Sayı ile galip gelen Boğaziçi evvelki gün de Kumka- di, Kulübü ile Beylerbey sabasın- çarpışmış ve bu maçıda Klaniç sıfıra karşı dört sayı ıştır. ik genç olan Boğaziçi kulü- ü“ genç fötbolcuları daha maçlarında almış oldukları iceler bize ileride daha büyük ig, akiyetler kazanacakları Ren kaç Senbul ikinci Tiozret mah- mesinden: Ve Manis MD. Şirinyan Efendiye ait Mak artirma sürerile masaca satılması aliş oy © sandık manjfaturs cmtaasına vi İka 1 14-6-930 çarşamba günü ekip Me erer ii yazihanesin: i Pam lüzumu ilân olanur. Adliyede: | Me Müstehcen > ve müheyyiç Neşriyat daveları dün beraetle neticelendi “ Akbaba ,, mecmuası ile “ Yarın,, gazetesi aleyhindeki bazı davalar, ikinci cezadan bir- leştirilmek üzere ağır cezaya gönderilmiş, fakat bu davalar gelinceye kadar ağır cezadaki muhakeme bitmiş, davalar geri gönderilmişti. Bu davalar, dün İstabul ikinci ceza mahkemesinde tetkik edil- miş, karara bağlanmıştır. Dünkü celsede, müddei umu- mi Ahmet Muhsin B., mütalea- sını söylemiş, “Akbaba,, da neş- rolunan ve ““Yarın,,da iktibas suretile neşredilen açık resim davasında, şöyle demiştir: — Gerçi mütaleaları alınan bazı san'atkârlar, çıkan resimler için san'at eseri demişlerse de, içtimai müesseselerin ve içtimai telâkkilerin mücerret olmayışı itibarile, herhangi bir içtimai te- lâkki, intişar ettiği içtimai mu- hitin telâkkisi, umumi irfan se- viyesi ile takdir edilir. Ve bu resimlerin heyeti umümiyesi müs- tehcendir. Ceza isterim. Müddeiumumilik, Reisicümbur muavinliği ihdas olunacağı şek- lindeki haberden dolâyı evvelce iddiasını serdetmiş, tecziye tale- binde bulunmuştur. İddianameden sonra Arif Oruç B. le vekili Etem Ruhi B., “Ak- baba,, mes'ul müdürü Yusuf Ziya B., müdafaa yapmışlar, Etem Ruhi B., resmin'“Yarın,,ca tenkit mahiyetinde olarak alındığını, kanuni bir cörüm mahiyeti bu- lunmadığını, havadistede tehyiç mahiyeti mevcut olmadığını söy- lemiş, müdafaa bitmiş, reis Hâ mit, aza Hayrettin ve Osman B.ler her iki davadan da beraet kararı vermişlerdir. Madam Eskinazi geliyor Atinada bulunan ve Manisada hastane yaptıracak olan Madam Eskinazi bir kaç güne kadar şeh- rimize dönerek hastanenin temel atma merasiminde bulunacaktır. 'Tüccarın hakkı var Trakyadan getirilen malların nhtıma kadar sevkolunmıyarak şark şömendüferleri idaresi ta- rafından sahilde bırakılmasından mutazarrır olan tüccarın ticaret odasına şikâyette bulunduğunu yazmıştık. Haber aldığımıza göre oda bu şikâyeti çok haklı bularak tahki- kata başlamış ve dün Furtun zade Murat, Hamdi, Nizamettin Beylerden mürekkep bir heyet mahalline giderek tetkikat vap- mışlardır. Vapurcular anlaştılar Vapur nakliye ücretlerile ha- reket günlerinin tesbiti için kum- panyalar arasında uzun müddet- tenberi devam eden müzakere- ler neticelenmiş ve mutedil bir tarife bulunmuştur. Buna göre her kumpanya haf- tanın muayyen günlerinde Kara- .e i e, Akdenize vapur şletece', usuar ayni ulacaktır. Bu karar vapurcular birliğinin yarınki içti- manda bir kere daha konuşula- rak alâkadarlara tebliğ edilecek- tir. » TT “VAKIT IN SEHIR HABERLERİ Emanette: Tiyatro ve hal Mukavele cemiyeti belediyece kabul edildi Cemiyeti belediye fırka gu- rubu dün fırkada bir içtima yap- mıştır. Bunu müteakip cemiyeti belediye bir içtima yapmış ve tiyatro ve hal projesini bazırlı- yacak olan Lidman Alaman gu- rubu ile yapılan mukavelenameyi müzakere etmiştir, Mukavele hakkında kavanin ve idare encümenlerinin müşte- rek mazbatası okunduktan sonra mukavelenamenin maddelerinin ayrı ayrı veya birden okunması reye konmuştur. Neticede mu- kavelenamenin birden okunması kabul edilmiştir. Avni bey mu- kavelenin bazı yerlerine İtiraz etmiş, Emin Âli bey bu bususta izahat vermiş, neticede mukavele heyeti umumiyece kabul edil- miştir. sizi ORA Borsada; İsterlin İngili | lirası dün borsada 1034,5 kuruşta açılmış ve 1034,75 kuruşa kadar yükseldikten sonra 1033,75 kuruşta kapanmıştır. , aeg İstern şirketi işi bırakıyor İstern telgraf şirketi hükü- metten daha 2 sene müddeti olan mukavelesinin fesbini, buna mukabil Türkiye sularında bu- lunan kablolarını hükümete terket- meği teklif etmiştir. Şirketin Türkiyedeki faaliye- tihi tatil etevesine sebep olarak İsterlinin" İngiltöre “telsiz tölgraf, ile bir birleşme vucuda getir- mesi gösterilmektedir, m —— akırköründe emrazı o ekliye müci” sesesine yeniden 100 yarık ilâve edilmiştir. Bundan Dişka Harput ve Manisadaki emrazı #kli*6 mücsseselerinin kadrcsa da gılmiştir. Rüsems meslek mektepleri imtihan- lanna başlanmıştır. Bu o devre nihayetinde 48 memur Çikaracakur. az mevsiminin gelmesi üzerine her tarafta deniz humamları fsa- Tiyete başlamıştır. Ticaret odasında toplanan sanâyi erbalından mürekkep komisyon ayni şubede olan esnafın birer koopratit teşkilini çok faideli bulmuştur, Yeni polis müdürü Ali Rıza B.me- kam otomobiline binmiyerek her gün tramvayla gidip gelmektedir. Yeni tabriri nüfusa esas olmak Üze- re yapılacak Olan nümerotaj için şehremaneti tarafından İmal ettirilen $0- kak lâvhalarının 20 güne kadar asılması» na başlanacaktır. Tusim meydanının kısım kısım ayrıl» arak satılmasına başlanmış ve İlk olarik burada büyük bir lâseik ve havagazı fabrikası tesisi için Yer Satılmışmır. nkılap müzesi İŞİN yeniden bazı eşva salın alınmışur. Bu meyanda Gazi Hz.n'n muhtelif pozda tabloları ve fotoğrafları vardır. acaristan!a Yeni Yapılan ticaret muahedesi mucibince oraya gön- derilecek üzümlerimize asgari tarile tat bik edilecektir. Dü Karadeniz boğazı ağzında ser- seri bir torpl daha görülmüş ve derhal imha edilmiştir. İkusat vekletinin yaptırdık yirast enistüsü yakında bitecektir Enisti tüye yalnız fişe mezunları alınacak ve talebe mektebe girmeden evvel bir sene çilt iklerde staj görece ktig, “Ticaret (o odasına gelen haberlere göre Pulatlı, Eskişehir civarında | harman başlamıştır. Bir iki kaftaya kadar yeni buğday mahsulü şehrimize gelecek- tr. İktsac Vekile karışık o petrollarla esaslı bir mücadeleye karar ver- mişür Mam 5 — Vilâyette Memurlar nasıl borç alacaklar? Memurin kanununa zeyledilen bir maddeye göre, yalan yere beyanname vermekten mahküm olanlar derhal memuriyetten çı- karılacaklar ve bir daha memu- riyete alınmıyacaklardır. Memur- lar hususi varidatları karşılık ol- mak üzere edecekleri istikrazlarla bankalardan kredi üzerine ala- cakları mebaliğ müstesna olmak üzre bir senelik maaşlarının ya- rısından fazla borca giremiye- cekler ve iş sahiplerinden borç ara alamıyacaklardır. Keyfiyet ilâyete tebliğ edilmiştir. Yalova malmüdürlüğü Defterdar Şefik Bey, Yalovaya gitmiş ve oradaki malmüdürlüğü teşkilâtım tetkik ve teftiş et- miştir. Kararı refedilenler tekaüt masşı alşcaklar Heyeti mahsusaca nisbeti as- keriyelerinin kat'ına karar veril- miş olup ta sonradan Âli karar heyetince kararları refedilmiş bu- lunanlardan hükümetçe istihdam edilmiyerek tekaöde sevkolunan- lara heyeti mahsusa kararı tari- hinden itibaren o tarihteki istih. kaklarına göre tekaüt maaşı ve- rileceği hakkındaki kanun vilâ- yete tebliğ edilmiştir. İskân müdürü Yeni iskân mıntaka müdürü Cemil B. dün vazifesine başla- mıştir. Nahiye müdürlerinin atları Binek hayvanı besliyen nahiye müdürlerine ayda 10 lirayı geç- memek üzere yem bedeli veri- lecektir. Seyrisefain bütçesi Seyrifain idaresinin 1930 se- nesi bütçesi Büyük Millet Mec- lisince 5,448,954 lira olarak ka- bul edilmiştir. Bu milli seneki faaliyeti, geçen senekile- rine nazaran biraz daha geniş- mügssesemizin bu | sık bahsedilen İskenderiye sefer- lerinin başlaması gemiciliğimiz için mühim bir ticaret ve şeref adımı olacaktır. Bu sene Seyri- sefain idaresi tarafından Yalova kaplıcalarının işletilmesine de başlandığından idare için bura- sıda ayrı bir faaliyet sahası olmuştur. Bütçede (o Yalova kaplıca ve plâjları mütedavil | sermayesi, geçen ve eski sene- ler düyunu ve saire 57000 lira- dır ve idare kadrosu 650 den fazla memur ve müstahdemin 683 kazancı ve vinççi, 120 muh- İ telif kaptan, 26 telsiz telgraf memurunu ihtiya etmektedir. Şirketlerin üçret tarifeleri) İ Şehrimizdeki elektrik, su ve İ emsali şirketlerin her üç ayda bir değişen ücret tarifelerini tesbit içn yeniden bir tarife komsiyonu teşkil edilınesi karar- laştırılmıştır. 1 Temmuzda ilk İ içtimanı aktecek olan bu ko- misyon tramvay elektrik, hava gazi, Elmalı ve Terkos şirket- lerinin tarifelerini tayin ede- | cektir. Kömür fiatları ve amele üc- retlerinde mühim bir tenezzil meycut olmadığından bu seferki tarifelerde fiatların indirileceği tabmin edilmektedir. Bu meyanda elektirik ücre- tinde 60 para ve tramvaylarda ida kıt'a başına 20, 30, 40 para l lemiş bulunacaktır. Bilhassa sık | tenezzül yapılacağını zannedil- || mektedir. ii Şık — Viyana dansları 5 “gel o gr MM Og, VAKIT - 8 Haziran (1930 — İzmit | Şark pazarı - Sadettin - Adapazarı şubesi Açıldı Uzun çarşıda Defterdarlık ilânları KİRALIK SEYİR MA- HALLİ — Beylerbeyi sara- yı civarında evvelce İstav- roz çayın şimdiki halde seyir mahalli, senelik kirası (400 ) liradır. Kiralamak muamelesi pazarlık suretile 29 haziran 930 pazar günü saat 14,30da deflerdarlıkta yapılacakır. (M-1066) x* SATILIK KÂRGİR EVLER — No. 17-3, 17-5 Sideris sokağı , İmrahor İlyas bey mahallesi, Yedi- kule,her iki evin katlarında birer oda birer mutfak bi- rer halâ, birinci katlarında ikişer oda birer sofa behe- rinin talımin edilen kıymet- leri def'aten alınmak şartile sekizer yüz lira satış mua- melesi pazarlık suretile 28 haziran 930 cumartesi günü saat 14,30da defterdarlıkta yapılacaktır. o (R-98-99) | ekabet imkâği olmıyan Her yerde arayınız Şişelerimiz 2383 numaralı alâmeti farika olarak tesçil Sinemaları yakinlik Alkazar — Monte Krsto Beşiktaş Hilâl — Aşkın cazibesi Elhamra — Yarım evliler Etuval — Memleket hasreğ Majik — Serseri Melek — Paris Modası Opera — Demir maske Süreyya "Kadıköy, —Cennet budur! Bar ve Müzikholier ! Garden — Mezeyi Balet, Bekefi, Vantura | Türkuvaz — Tize, ve Lidina | | Tarsov