28 Haziran 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

28 Haziran 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

—a 13 #nct yal « sayı 4478) Cumartesi 69 ay | » 11930 Haziran ————— Başvekilimiz ile M. Venizelos ara- sında teati edilen mektuplar Ka e Yunan Başvekili Teşri geleceğini Başvekilimiz ismet Paşa Hz. Atina, 27 (Apo) — Bugün âyan meclisi Türk-Yunan itilafını tasdik © edecektir. Itilâfname âyan meclisinde de tasdik edilir edilmez resmi gazetede meşredi- lecek ve derhal tatbikatına baş- lanacaktır. İtilafın > (musaddak © nüshası teati edildikten sonra derhal dostluk * ve hakemlik misakı müzakerâtına başlanacaktır. Iki hükümet bu misakın umu mi esası, ( üzerinde #rütabık kalmışlardır. Bu misak Türkiye- nin diğer devletlerle aktetmiş olduğu misaklardan farklı olm yacaktır. ç İsmet Pş. Hz. ile M. Venize- los arasında itilâf münasebetile teati edilen mektuplar bugün neşredilmiştir. ismet Pş. Hz. If. Venizelosa mektubunda ezcümle | diyor ki: “Bu güzel itilâfın husulünde pek müessir olan şahsi nüfüz ve tesirinizi pek ziyade takdir ediyorum. Teşrinievvelde Anka- raya vuku bulacak ziyaretiniz esnasında samimi bir dostluğun temellerini atmak için daha vâsi M. Rist bir mikyasta çalışacağız.» M. Venizelos, İsmet Pş. Hz.ne cevabi mektubunda itilâfı büyük bir sevinçle karşıladığını kaydet- tikten sonra diyor ki: “Ben bu itilâfı yeni bir dev- rin başlangıcı addediyorum. Na- zikâne davetinize önümüzdeki teşrinevvelde kemali memnuni- yetle icabet etmek niyetindeyim. M. Venizelos itilâfın Yunan meclisinde tasdiki münasebetile azetecilere beyanatında itilâfın ürk ve Yunan meclisleri tara- fından kahir birer ekseriyetle kabul edilmesi iki milletin kat'i ve nihai barışmasına bir delil teşkil ettiğini ve Türk - Yunan milletlerinin ekseriyeti azimesi- nin itilâf ve teşriki mesai arzu- larile meşbu bulunduklarını gös- terdiğini söylemiştir. Itilâfın mu- saddak nüshası 15 güne kadar teati edilecektir. Müslüman meb'uslar teşekkür ettiler Atina, 26 (A.A.J— Türk- Yu- ban itilâfnamesinin mecliste mü- zakeresi esnasında garbi Trakya | Müslüman meb'usan bu itilâf- Gâmeden dolayı hükümete te- şekkür etmişler ve itilâfnamenin iki memleket arasındaki müna- sebalı tarsin edeceği ümidini | izhar etmişlerdir. RLI e m mam İ nievvelde Ankaraya bildirdi Yunan Başvetili M. Venizelos Dün Ankaradan döndü Maliye mütabassısı M. Rist memlektimizdeki tetkikatını biti- rerek dün Ankaradan şehrimize dönmütür. M. Rist Haydarpaşa istasyonunda kendisile görüşen bir muharririmize şu beyanatta bulunmuştur : — Memleketizde kaldığım şu müddet zarfında bankalar ve müessesalı ticariye üzerinde tet- kikatta bulunarak bir rapor hazırlamıştım. Bu raporu dün Maliye vekili Beye verdiğim gibi ayrıca da muhterem Başvekil İsmet Paşa hazretlerine de şifa- han mali ve iktisadi vaziyet ve raporum hakkında izahat verdim. | Memleketinizde her gün yeni bir faaliyet görüyorum. Buradaki ikametim esnasında gördüğüm büsnü kabulden çok mütehassis ve memleketinizin hayranıyım. » M. Rist Tarabya Tokatlıyan | oteline inmiştir. M.Rist bir kaç gün Istanbulda kaldıktan sonra icap ederse tekrar Ankaraya gidecektir. —e | akşama | etmek karaya inmeden İ feri: azmin kudretini İ ile mukavemet rekorlarıdır, Gazi Hz. Reisicumhur Hz. dün akşama kadar sarayda meşgul olmuşlar, doğru yatla Boğazda bir tenezzüh icra etmişler ve geç vakit saraya avdet buyur- muşlardır.. Hava âleminde Bir zafer Avustralyalı tay- yareci Nevyorkta Nevyork, 27 (A.A) — Sout- hern Cross, kahraman tayyareci- leri o istikbal üzere toplanmış olan binlerce kişi- nin — alkışları arasında gayet © mükemmel bir surette karaya inmiştir. Kings- ford Smith, evvel havada cam bazlıklar Dört tenvrü bir Bövala yapmak SUr€- ta kıran Fransiz taya tile halkın neş- redsl Pari 'esini bir kat daha artırmıştır. VAKSL — Bu muvaffakiyet, Atlas denizinin şimal cihetinden Şarktan Garba doğru geçilebileceğini ispaz etmiş oluyor “Nünğgesser ve Koli , nin Atanek dal gaları arasında göip olmasından iki sene sonra Avusturalyalı tayyarecinin > bu za. | ve tavşartciliğin nasıl dev adımları ile yürüdüğünü işaret etmiş oluyor, (Bir Fransız tayyarecide| dört rekor kırdı Fransız tayyarecilerinden Pari geçen hafta bir deniz tayyaresi ile dört cihan rekorunu kırmağa muvaffak olmuştur. Kırılan re- korlar 500 kilo, 1000 kilo sikletle mesafe rekorları ve 2000. kilo- | metrede 1000 kilo sikletle sürat | mıştı. için herkes Fenerden galibiyet ve 20 saat 20 dakişa 3 san'ye YARIN Gençlik ve Çocuk sayıfaları Berin mmm İstanbul şampiyonu dün daha güzel oynıyan kıymetli rakibini 3e karşı 4 sayile mağlüp etti Maçı Mısırlı hakem Yusuf Muham- met B. büyük bii nca kamer idare etmiştir Dânkü maçtan bir ensfanfane ve maçı idare Mısırlı hakemle iki takım kapifenleri Fenerbahçe dün geçen haftaki mağlübiyetin acısını çıkardı. Ma- car gençler likinin temsili taki- mile yaptığı revanş maçını 4-3 kazanmak suretile... Fenerbahçe geçen cuma 2-1 yenilirken-ertesi günkü yazımız- da da işaret ettiğimiz gibi-mâğ- lübiyet sayı farkınm ifade ettiği oyun eksikliğinden ileri gelmi- yordu. O gün takım çok çalışmış, ikinci devrede mütemadiyen ra- kip nısıf sahasında oynamış fakat bir türlü bir beraberlik sayısı olsun kaydine muvaffak olama- Bu itibarla dünkü maç bekliyordu. Istanbul şampiyonu dün heye- canlı bir sayı yapma müsabaka- sında rakibinden bir tane fazla yaparak galebeyi kendi tarafına çekti. Fakat bu netice geçen cuma günkü oyuna bakarak yü- rütülen tahminler kadar kolay ea ye Sıcak dün bir aralık 30 dereceyi geçmiştir Dün İstanbul kızgın bir güneşin altında senelerin en sıcak günlerinden birini geçirmiş ve hararet bir aralık 31 dereceye kadar çıkmıştır. Havanın sıcak ve günün cuma olması dolayısile dün şehir- den ayrılanlar Boğaza, Adalara, plâjlara, deniz hamamlarına dağılmışlardir. Bu münasebetle daha sabahtan Şirket, Seyrisefain vapurları hınca hınç dolmuş hatta 1,5 posta'ımı yapan Ada vapuruna haddinden fazla yolcu alındığı görülerek bir kısmı dışarı çıkarılmıştır. Yeşilköy rasat merkezi vermektedir. bu sıcakların ayni şiddetle daha üç gün devam edeceğini haber Resmimiz dün Kalamış sahilindeki deniz hamamlarından alınmıştır. olmadı, Geçen hafta Macar ta- kımı - memleket değiştirmekten mütevellit olacak - ikinci dev- rede çok durgun oynamıştı Dün ise müsabakanın bütün devamı o müddetince, “kıymeti bakkında iyi bir fikir verdirecek çok muvaffakiyetli bir oyun gös terdi. Bir buçuk saat seri, gir- gin, canlı, fırsatı kaçırmıyan ve çok iyi anlaşan bir Avrupa ta- kımının zevkli oyununu seyrettik, Buna Fenerbahçe de ayni su- retle mukabele edince ortada pek zevkli ve o nisbette heye- canlı bir müsabaka canlanıyordu. Bu muvaffakiyetli ve güzel oyuna bu kıymeti kazandıran ikinci bir müessir de hakem Yu- suf Muhammet beydir. Son iki olempiyatta mühim maçlar idare ederek Avrupada da büyük bir şöhret kazanan dindaşımız dün sahada sürati intikali, dürüst- lüğü, nüfuzu nazarı ve oyun üze- rindeki tesirile iyi bir futbol ha- keminin bülün evsafını haiz ol- duğunu gösterdi. Yusuf Muham- met B. ideal bir futbol hakemidir ve şehrimiz beş altı sene evvel Müsabakamız Çok yakınlaştı! 930 Daktilo şampiyonluğu müsabakamızın yapılacağı tarih çok yakınlaşmıştır. Müsabaka şartları bir jüri heyeti tarafından haz or. Müsabakaya ş kadar (100) e yahın hanım ve erkek kaydedilmiştir, isimlerinizi, yaz mağy alışık oldağunuz marka ve kla viyeyi bildirmekte istical ediniz Heyecan ve şeref sizi bekliyor Daktilo müsabakaları Avrupa ve Amerikada nasıl yapıl'yor? (Bu makaleyi Süncü sayıfamızda okuyunuz) Lİ