28 Haziran 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

28 Haziran 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

Devlet Demiryolları ilânları Tedrisatı umumiye dereceleri dahilinde olan resmi ve maarifçe musaddak hususi ilk, orta ve âli mektepler, darölfünun şuabatı ve liseler talebesinden olup tatil zamanlarında sılaya gidip gele- cek olanlara Mayıs bidayetinden - Eylül nihayetine kadar Devlet demiryolları üzerinde seyahat ettikleri takdirde azimet ve avdette | senede bir defaya mahsus olmak üzere “.50 tenzilât yapılacak ve bu baptaki tarife 1 Temmuz 930 tarihinden itibaren mevkii tat- bika vazedilecektir. Tenzilâtla seyahat edecek bu gibi talebenin mensup bulunduk- ları mektep idarelerinden fotoğraflı bir vesika istihsal ederek bi- let alacakları kişelere ibraz etmeleri lâzımdır. Bu hususta daha ziyade tafsilât almak arzu eden zevatın ma- halli istasyonlarına müracaat eylemeleri ilân olunnr. » * Aşağıda yazılı malzeme pazarlıkla satın alınacağından taliplerin 30-6-930 pazartesi günü saat 9 dan 11,5a kadar isbatı vücüt et- meleri ve tahriren fiat vermeleri ilân olunur. * 1 adet Türkçe çinko kalıp 3 , Otomatik numaratör İ seri Sicili kavanin (dört ciltten ibaret) 50 top o Pembe kâğıt 63X95 ( nümune gibi ) 5 adet Elektrikçi çakısı 60 ,, Yaba (beşdişli) 6 , El çimen makası 20 top o Zamklı kâğıt ( matbaa için) 12 adet Sürahi ( büyük) 12 ,,. Adi su bardağı 10 Kg. Kırmızı model verniği 15 m. © Yangın tnlumbası için rekorlu alıcı lâstik boru (52X65) 5 adet Küçük kavanoz eczahune için geniş ağızlı cam kapaklı 0.050 gr. ud me " » » m » wn M250 gr Ey » " da sa gi 100 , büyük ,, > te A , Zkiloluk 250 m. ( Karton bitüme 1 adet Hasta sedyesi ( yerli ) 2 Şapirograf muşambası No. 3 200 top (o Amonyakla banyo edilir ozalit kâğıdı 80 gr. (10X1) 50 kik O Zomprime Kleryeti kinin (her komprime 25 santi- -am bir kiloda 4000 adet ) dei 100 Kg irekkep ( yerli) — ie Mi .ürekkep kırmızı (yerli ) 100 şişe (Kırmızı çini mürekkebi 100 Kg. Nebati kolza yağı 1 adet Tarihli kayıt damgası ( müstatil ) 10 Kg. Kösele (yerli ) Saat 11,5 dan sonra fiat kabul edilmez izahat almak istiyenler cumartesi pazar günleri mübayaa kısmına müracaat etmelidirler pazarlığa arzolunan malzemeden yerli bulunan aksam için iştirak edecek taliplerin nümunelerini beraber getirmeleri nümunesiz vuku- . bulacak tekliflerin kabul edilmiyeceği ilân olunur. Köprü münakasası Nafta vekâletinden: Balıkesir vilâyetinde Balya-Çanakkale yolunda yapılacak olan 138973 lira 63 kuruş bedeli keşifli «Büyük Ağonya, Küçük Ağonya ve Müstecap » köprüleri inşaatı, üçü bir arada olmak üzere, kapâlı zarf usulile münakasaya konulmuştur. Talipler münakasa evrakını görmek üzere Nafia vekâleti yollar umum müdürlüğüne, Istanbul ve Balıkesirde Nafia başmühendislik- lerine müracaat edebilirler. Münakasa evrakı on lira bedel mukabilinde Nafia vekâleti yollar umum müdürlüğünden alınabilir. Münakasaya iştirak etmek istiyenlerin «66» numaralı müzayede mnakasa ve ihalât kanunu ahkâmına tevfikan hazırlıyacakları tek- lif mektuplarını 21 temmuz 930 pazartesi günü saat 14 ten evvel Nafia vekâleti müsteşarlık makamına tevdi eylemeleri ilân olunur. HEPSİNDEN ÜSTÜN HEPSİNDEN RAHAT HEPSİNDEN ZARIF ve DAYANIKLI “STAR,, Markalı AYAKKAPLARINI HER YERDE ARAYINIZ. Merkez acentesi Galata Köprü başında Beyoğlu 2362 Şube acentesi ONlah- mediye Hanı altında İstanbul 2740 Bozcaada postası (GELİBOLU) vapuru 28 Haziran cumartesi idare rıh- tımından hareketle Gelibolu, Lapseki, Çanakkale, İmroz, Bozcaadaya gidecek ve dönüş- te Çanakkale, Lapseki, Geli- boluya uğrıyarak gelecektir. Antalya postası (ANAFARTA ) vapuru 29 Haziran Pazar 10 da Galata nhtımından etle İzmir, Küllük, Bodrum, Rados, Fet- hiye, Finike, Antalyaya gide- cek ve dönüşte mezkür iske- lelerle birlikte Andifli, Kal- kan, Dalyan, Mermeris, Sakız, Çanakkale, Geliboluya uğr- yarak gelecektir. Trabzon birinci postası (REŞİTPAŞA) vapuru 30 Ha- ziran Pazartesi 12 de Galata rıhtımından hareketle İnebolu, Samsun, Gireson, Trabzon, Rizeye gidecek ve dönüşte Sürmene Trabzon, Tirebolu, Gireson, Ordu, Ünye, Samsun, İnebolu Zonguldağa uğrıyarak gelecektir. izmir - Mersin sürat postası (MAHMUTŞEVKETPAŞA) vapuru 1 Temmuz Salı 12 de Galata rıhtımından hareketle mor, Alâiye, Antalya, Kuşadası İzmire üğriyarak gelecektir. Cuma, Pazar, Sali, Çarşam- bu yönleri idare htamdan 9 da kalkar. Bugünkü bulmacamız Soldan sağa ve yukardan aşağı: Iı — Etçi (8), yüz (2) 2 — Emreden (4), en büyük mongoliz) 3 — Kağıtlı tütün (6), me (2) 4 — Arızalar (4), zaman (2) 5 — Çadır ocak (3) & — Reden artisti (6), ? (9) ? — No (5 iklük satma (©) 8 — Hanriamı! (4), bir renk (3) 9 — Orada Tm, burada mı ? (6) 10 — Tesadüf ediş (9), büyük adam (3) 1 — Kısa değil (4), Kanbur harvan (4) Seyran | Gazi Muallim mektebi Teşkilâlı ve kabul şartları: Gazi muallim mektebi bir ibzari ve bir mesleki kısımda" mürekkek yüksek dereceli ve leyli bir muaalim mektebidir. Ihzari kısmın tedris müdeti iki sene olup ikinci senede t# lebe fen ve edebiyat şubelerinden birine ayrılır. Mektebin ihz4” ri kısmını bitirenler mesleki kısma geçerler. Mesleki kısım: 1 — Riyaziye, 2 — Tabiiye. 3 — Tarih ve Coğrafya, 4 — Edebiyat, 5 — Pedagoji, Şubelerini havidir. Mesleki şubelerin tahsil müddeti üç sö" mestirdir, bu şubelerden birini bitirenler orta mekteplerle mualli9 mekteplerine muallim olurlar. Mesleki kısım mezunları Darülfünun Fen ve Edebiya şube” lerine girerek üç sömestir daha devamdan sonra lisan imtihanms iştirak etmek hakkını kazanırlar, Gazi muallim mektebinin ihzari kısmına aşağıdaki şartlar! haiz talebe kabu olunur. 1 — Vücudu sağlam ve kusursuz olmak. 2 — Yaşı yirmi üçten fazla olmamak. 3 — İlk muallim mektebi mezunu olmak. 4 — Mektebe kabul için yapılacak müsabaka imtihanınde muvaffak olmak. ı Mektebin ihzari kısmının müsabaka imtihanına girmek is" yenler temmuz 1930 nihayetine kadar ilk muallim mektepleri müdürlüklerine ve muallim mektebi bulunmıyan yerlerde ortağı mektep müdürlüklerine müracaat etmelidirler. Yapılacak müsâ” baka imtihanlarının tarihi iki ağustos cumartesi ve dört ağustos pazartesi günleridir. İmtihanlar muallim mekteplerinde bulun mıyan yerlerde orta mekteplerde tahriri olalarak yapılacaktır. İmtihan sualleri Gazi Muallim mektebi müdürlüğünden gönde” rilecektir. Gazi muallim mektebinin mesleki kısmına ihzari kısmını biti renlerden başka aşağıdaki şartları haiz olanlar da kabul olunur. 1 — Vücudu sağlam ve kusursuz olmak. 2 —- Yaşı yirmi beşten fazla olmamak. 3 — Liseden mezun olmak. A) Mesleki kısmın pedagoji şubesine geçmek için ihzari kısmına girmezden evvel iki sene ilk mektep muallimliği yap” mış bulunmak şarttır. B) Mesleki kısım şubelerine girecek lise mezunları 20 eylül 1930 tarihine kadar mektep müdürlüğüne müracaat etmelidirler. İstanbul mıntakası maadin mühendisliğinden: Kocaeli vilâyetinin Adapazarı kazasının Akyazı nahiyesinde Kw" zuluk kâriyesinde kâin ve şimalen Kabaoğlu çayı ile Soğuksu me” balarının teşkil eylediği derenin iltisak noktasından bed'ile Yakup” bey çayı ve hamam suyu telâki noktasından bilmürur hamam suy“ ve dere suyu telâki noktasına hattı münkesir, şarkan işbu noktadı Mudurlu yola ile Tatlısu deresinin tekatu noktasına müstakim, ©€“ nuben bu son noktadan dağ yolunun Kabaoğlu çayı geçidine bif müstakim, garben bu noktadan Kabaoğlu çayını takiben mebdei hudut olan Kabaoğlu çayı ile Soğuksu menbalar deresinin telâki noktasına hattı münhani ile mahdut 50 cerip saha dahilinde, 1 — Yalnız maden suları istismarı hakkını haiz olmak ve am€ liyat esnasında sıcak suya tesadüf edildiği takdirde bundan istifad* edilmemek ve kaptaj ameliyat projesi Iktısat Vekâletine kabul €t tirdikten sonra tatbik edilmek; 2 — İmtiyaz kararnamesinin tarihi neşrinden itibaren bir se8* zarfında 50,000 elli bin liralık bir Türk şirketi teşkil edilerek hukuku mezkür şirkete devredilmek. 3 — Suyun teslimi tarihinden itibaren bir sene zarfında Şerif köyünden Akhisar tepesine şimalen mezkür tepeden işbu hatt$ ikame edilecek 4 kilometre tulünde amut garben ve cenuben b“ iki hatta muvazi kıt'ai müstakime ile mahdut sahann İ- mikyasında muntazam topoğrafik ve jeolojik haritası yapılmak *€ kaptaj ve tesisatın plân ve projeleri ihzar edilmiş bulunmak. — İkinci sene zarfında maden suyu mütehassısının İ altında fenne ve hıfzıssıhha kavaidine teb'an kaptaj ameliyatı V€ diğer suların ibtilâtımın men'i ve günde hiç olmaz ise 500 beşyüz lit" suyu şişelere doldurma tesisatı vücuda getirilmek ve saha dabi” lindeki bataklıklar kurutularak böyük yola kadar irtibat temi” edilmek, : 5 — İşbu taahhüdatın temini için milli bankalardan birini” 3,750 üç bin yedi yüz elli liralık teminat mektubu verilmek “© temettuatı safiyeye hükümet iştirak etmek şartile mezkür mad€” suyu müzayedeye konulmuş olduğundan taliplerin kapalı 73 15-7-930 tarihine müsadif salı günü saat on beşe kadar made” umum müdürlüğüne müracaat eylemeleri. “ Lise talebesile Fransızca öğrenmek istiyenlere: : Fransızçanın rubu olan gayrı kıyasi fiilleri bellemek için meali Biti efendinin (gayrı kıyasi filler rehberi) ni alınız. Fiatı 50 po” parasile 65 kuruştur, Ankara caddesi muallimler kitapanesi, 4