6 Temmuz 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

6 Temmuz 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

© — 6 — VAKIT 6 Temmuz Fatih sulh üçüncü hukuk hakimi Şinden: Bayazıtta tramvay tevakkuf mahallinde Kara kulak hanında ikâmet etmekte iken hastalığı münasebetile Cerrah paşa has- tanesinde yatup orada vefat ©- den Ahmet Şükrü Beyin vuku- bulan talep üzerine mirasi açıl- mış ve terekesi yazılmakta bu- lunmuştur. Müteveffanın mirasçı- larının ilândan itibaren üç ay ve alacak ve borçlılarınında bir ay içinde mahkemeye müracaatla sıfatlarını ve alacak ve borçları nı kayit ettirmeleri ve aksi hal- de muamelei kanuniyesine de- vam olunacağı ilân olunur. (2719-65) Üsküdar Hukuk hakimliğinden: Müddei Kadıköyünde Moda caddesinde Esmeryan apartma- nında üçüncü katında mukim Ferit Beyin kârısı Hatice Muaz- zez hanım aleyhine ikame eyledi- ği boşanma davasında ismi seh- ven Fatma Muazzez hanım ola- rak yazıldığından isminin Hatice Muazzez suretile tashihi husu- sunda ikame olunan davasının icra ve ikmal kılınan muhakemei aleniye ve gıyabiye neticesinde mumaileyha Hatice Muazzez ha- © Onimın ismi istdada sehven Fat- ma Muazzez hanım olarak yazıl- dığı tahakkuk etmiş olmakla olbabtaki istida ve sair evrakta sehven yazılmış olan Fatma Mu- azzez İsminin Haice Muazzez olarak tashih ve tevzihine karar verilmiş olmakla keyfiyet mid- dei aleyhanımn malâmu olmak Üzere ikametgâhının meçhuliyeti hasebile gazete ile ilânen tebliğ olunur. ILAN İstanbulda Üsküdarda Müftülükte Abdullah Ef. hanesinde Uzun köprülü Mehmet oğlu Mustafa Efendiye Karmız Basire H. tarafından aleyhinize ikame olunan böşan- wa davasının gıyabınızda cari muhakemede sebebi dava olan şiddetli bir geçimsizliğin baş o gösterdiği ve işbu geçimsizlik size daha ziyade kabili isnat bulunduğu hakkında şuhut din- lenmiş olduğundan işbu mesbuk © — muamele hakkında tarihi ilindan © itibaren on gün zarfında usulen » itiraz etmediğiniz takdirde mu- hakemeye kabul edilmeyeceğiniz © gibi gıyabınızda hüküm verile- ceği ve muhakemenin 16-7-930 çarşanba günü saat ona mual- — lak olduğu tebliğ ve ilân olunur. /s'aubul Uğünca icra memürl- © undan: © Mahcus ve satılmasma karar verilen borçlu Kantarcı - — larda Odun deposu sahibi Muiz © Mende efendiye ait kesilmiş ve © kesilmemiş muhtelif nevilerde 350 çeki odunla bir kantar, bir sergi kulübesi, bir yazihane, bir iskemle odun komak için motor maa teferrüat ve saire şehri halin 10 cu perşembe günü saat 16'da © açık artırma usulü ile mahallinde © yevm ve yakti mezkürda hazir bulunacak memuru tarafından ğ Jstanbul 3 üncü isra memirluğandan © Bir alacağın temini zımnında © mahcuz bir adet (Eseks) markalı — kapalı binek otomobili 12-7-930 8 kemiklerini kuvvetlendirmek için se cumartesi gün sabah saat 9 dan itibaren ona kadar açık arttırma © iile taksim meydanında satılacak» | tır. Taliplerin mezkür gün ve © saatte mahallinde kazır buluna- cak memuruna müracaatları ilân “olunur. (279-71) 130 — Mahkeme ve icrailânları atılacağı ilân olunr. (213.66) — İyan SÜT VEREN 4stanbul Jinci icaret mahkemesinden: Devlet Demiryolları ve liman- ları Umum müdürlüğü vekili Hayrettin bey tarafından Ernest Damke ve Levi Zarek efendiler aleyhlerine açılan matlubat da- vasından dolayı Osmanlı Bankası müdüriyetinde müddei tarafına ilihakan huzurile cari muhake- mesinde mahkemeden verilen 28-5-930 tarih ve 232 sayılı ilâm aleyhine gerek devlet demiryolk- ları velimanları umum müdürlüğü avukatı ve gerekse Osmanlı bankası müdüriyeti vekili taraf larından hükmü lâhikin nakzı talebile ayrı, ayrı temyizi dava istidasında < bulunulmuş isede müddei aleyhlerden Levi Zarek efendinin ikametgâhının meçhu- liyeti hasebile olbaptaki temyiz istidanameleri suretleri kendi- sine tebliğ olunmadığından hu- kuk usulu mubakemeleri kanunu- nun İğlinci maddesi mucibince mumaileyhe tebliğin ilânen ya- pılmasına ve binaenaleyh zikri geçen temyiz istidanameleri su- retlerinin Oo kanunu Omebhusun 1M42inci (oOmaddesine tevfikan mabkeme divahanesine bittalik 10 gün zarfında cevap verilmek üzre keyfiyetin gazete ile neş- rine karar verilerek her iki mü- meyyiz (vekilleri taraflarından verilen temyiz istidanameleri suretleri mahkeme divanhanesine talik (o edildiği gibi o keyfiyet ilânen de tebliğ olunur. Beyoğlu üçüncü sulk hukuk hâkim- Jiğinden Alfret Rizo efendinin Beyoğ- lunda İstiklâl caddesinde 473, 475 numaralı apartmanın $ nu. maralı dairesinde mukim müddei aleyhler Madam Hortans Bravun ve saire aleyhlerine ikame eyle- diği izalei şuyu davasının icra kılınan muhakemesinde mumai- leyha Madam Hortans Bravunun memaliki ecnebiyede olduğu mü- başirin tasdikini havi meşruhat- tan anlaşılmakla bittalep muma- ileyha hakkındaki iki mah müd- detle ilânen tebligat icrası karar- gir olduğundan yevmi muhake- me olan 17 eylül 930 saat İlde mahkemede bizzat hazır bulun- madığınız veya vekili musaddak göndermediğiniz takdirde hak- kınızda gıyaben muamele icra kılmacağı ilân olunur. Jsanbul Besinci tera memurluğundan Rüveyde hanımın medyun Ci- balide vapur iskelesinde 14 nu- maralı berber dükkânında mah- cus bulunan İ adet çerçevesiz 180- İmetre ebadında perükâr aynası 1 adet üzeri kırık mermerli ve üç gözlü perükâr masasi 2 adet perükâr koltuğu 8-7-930 tarıhine müsadif Salı günü saat 17 den itibaren satılacağı ilân olunur. (68-279) Sinir bastalıkları mütehaneni Cuma ve pazardan maada den 6 , kadar Tepebaşı 73 Tel Beyoğlu 862, Kadiköy 49 ANNELERE Sütünüzü artarmak ve çocuklarınızın nelerdenberi tecrübe edilmiş ve tesiri görülmüş olar FOSFATLI ŞARK MALT HULASASI Kullanınız. her eczanede bulunur. Rİ - $s Temmuz 930 Borsalar “Tulu mukabili Dolar! O4/ ği Prank | p tree Belize Drabm . Prank Ur Fiora Kuron Şilaz Pezeta Mark Zina Pengö *oley (O Kuru 1 Türk Urası Dinar “ Çerröneç Kuruş Nukut ilaterlin o Cingiliz) 1Dolar (Amerika) 20 Frank (Fransız 0 Liret (ktalva OFrank 'Be'çika) 20 Drahmi (Yunan) 0 Frank Tİsviçre) R0Leva 'Bulgar) iFlotia (Felemenk) | g0 Kuron (Çekoslovak, Işiling (Avusturya) 1Pezeta Jlspanya) İ Rayşmark| Almanya 1Zloti !Lehistan iPesgö |Macaristan O Ley (Romanya) 20 Dinar | Yezosloryaj 1Çeroneç 'Sevyet Alın Mecidiye Bankno * Borsa Barit Soldan sağa: Yukardan aşağı: 1 — Sersem (6), vüksek yer (4) 2 — Kaybetmek (5). daire ölçüsü (5) 3 — Şarkta bir şehir (3) 4 — Renk (9), bir ekli heyvan (4), buğday tozu (9) $— 1 (03), buluş (5) 6 — Hilâh ahdar (7) 7 — lisan (3), filden küçük (4) 8 — Sen (2), söylemek (5), mert (9) 9 —E: (3), eklet (2), üst değil (3) 10 — Kopan (4), deli değil (4) 1 — Er (8), erkek değil (4) Dr.A. Kutiel Muayenehane ve tedavi elektrik$ Maborstuvarı. Karaköy Topçular eaddesi 04 di Nin An nemi İ Jandarma imalâtanesi ilânları Münakasa Tarihi Günü Saat 12000 Takım kışlık elbise 21-7-930 © pazartesi 10 15855 Çift dolak | biki ve > ve sapan! aaa 21-7-930 (o pazartesi 14 Kumaşı imal neye ait olmak üzere yukarıda cinsi ve miktar- ları yazılı melbusatın kapalı zarf münakasa usulile Istanbulda jan- darma imalathanesince imaliye ve münakasa zamanları hizalarında yazılıdır. Şartname jandarma imalâthanesinden verilir. Teklifname- nin tarzı imlâsı şartnamede münderiçtir, DE SAğ, ü 1000 ilâ 1500 adet tahta sandık kapalı zarf usülile satın alma- caktır. Münakasa 22 temmuz 930 tarihinde salı günü saat İ4-te jandarma imalâthanesinde yapılacaktır, Şartname Gedikpaşada İma- lâthaneden verilir, Teklifnamenin tarzi tahriri şarinamede mün- deriçtir. İstanbul Emvali Eytam idaresinden: İzzet efendi ile Halil ağanın istikraz eyledikleri meba- liğ mukabilinde idaremiz uhdesinde vefaen mefruğ bu- lunan Eğrikapı Kesme kayada Hamami Muhittin mahal- lesinde Söğütlü bakkal ve Yoğurtlıane sokaklarında 22, 24, 26,28, 1 numaralı birbirine muttasıl yarım kârğgir 5 bap hene satılıktır. Mezkür evler 263 zira üzerine inşa edilmiş olup 1 numaralı evde 1 Malta taşlık, 1 mutfak ile 1 halâ ve bahçe müşterek kuyu, ikinci katta 1 oda, Isofa, 1 yük- | lük, üçüncü katta 1 oda ve 1 daraca vardır. 22 numa- ralı evde 1 çini düşeli taşlık, 1 oda, 1 Malta döşeli imut- fak, 1 bodrum, 1 kuyu ve 1 hâlâ ile ikinci katta 1 oda üçüncü katla 1 oda, 1 daraca vardır. 24 numaralı evde Malta döşeli taşlık, Imutfak, 1 halâ, 1 kömürlük, ikinci katta 1 oda üçüncü katta 1 oda, 1 daraca vardır, 26 numaralı evde Malta döşeli 1 taşlık, 1 mutfak, 1 kuyu, 1 halâ, ikinci katta İoda, üçüncü katta 1 oda. 1 daraca vardır. 28 numaralı evde de Malta döşeli 1 taşlık, 1 mutfak, 1 halâ, müşterek 1 kuyu, ikinci katta 1 oda; üçüncü katta 1 oda ve 1 daraca olup yarım katları kâr- gir, üstü ahşap pencere ve daracaları demir parmaklıklı dir. Kıymeti muhammenesi 3066 buçuk liradır. Birinci ihalesi 2200 lira bedelle talibine 3-7-930-ta- rihinde icra edilmiş ve kat'i ihalesi de 19-7-930 cumür- tesi gününe bırakılmışur. Fazlasına talip olanlar o gün saat löten 16,30 a kadar Adliye binası dahilinde Istân- bul Emvali Eytam idaresine müracaat etsinler, Türkiye kibrit inhisarı Türk Anonim Şirketinden: Hissedarana ilân Türkiye Kibrit inhisarı Türk Anonim şirketi hissedaran heyeti umumiyesi 6 ağustos 1930 çarşamba saat on birde İstanbul- da Yeni postane arkasında akika Maki kâin şirket merkezi idaresinde fevkalâde olarak akti içtima edeceğinden hissedaranin içtimada hazir aları rica olunur, bu heyeti umumiyei fevkalâ iştirak için şirket nizamma- za 24 üncü muaddel el mucibince vekâleten veya esaleten on hisseye malik zevatın nihayet 26 Temmuz 1930 tari- bine kadar hisselerini şirket merkezi idaresine veya Türkiyede İş Ziraat ve Felemenk Bahri Sefit Bankalarından birine tevdi ile alacakları makbuzu içtimadan bir gün evveline kadar şirkete İrsal Meclisi idare Ruznamei müzakerat : Şirketin tasfiyesi hakkında karar itası, P.T.T. U. Müdiriyeti . g. .. “. Levazım müdürlüğünden: Seyyar posta nakliye memurları için 150-180 takım maakasket elbise aleni münakasa usulile mübayan olunacaktır. 19 temmuz 1930 tari- hinde münakasası icra kılınacak olan mezkür miktar elbise ve kaskete ait şartnameyi almak için şimdiden, münakasaya iştirak için de mezkür tarihe müsadif cumartesi günü saat İdte Yenipos- tanede mübayaat komisyonuna müracaatları. TUZLA iÇMELERİ Sabahları 8 den itibaren Haydarpaşaya giden vapurların 5) trenleri membalara kadar giderler, EEE bel ezer