19 Temmuz 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

19 Temmuz 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

Dünkü atletizm bayramı nasıl oldu ? Yüksek atlama rekoru 5 santim farkla kırıldı Dün Stadyumda Galatasarayın senelik atletizm bayramı yapıldı. Bu suretle her sene olduğu gibi dün de güzel ve heyecanlı bir atletizm günü yaşadık. Sarı kır- mızların bayramı bu sefer de çok muntazam oldu ve yüksek atlamada Türkiyeye bir derekor kazandırdı. Duhuliyenin o serbest olması hasabile stadyumun balkonu ve tribünleri Oen mühim futbol maçlarındaki kadar kesif bir seyirci kalabalığı ile dolmuştu. Bayrama bir geçit resmile başlandı atlet, futbolcu ve de- nizciler önlerinde müzika olduğu halde muntazam ve pek temiz bir tertiple bir geçit resmi yap- tılar, Bundan sonra sahanın or- tasında istiklâl marşile bayrak merasimi icra edildi ve mutea- kıben müsabakalara geçildi. Elde edilen netice vs dereceler şudur. 100 m, küçükler: İ inci Cev- det 2.nci Hakkı Rekor: 12 sa- niye, 800 m. 1 - Ziya. 2 Vasıf. R: 2,13 dakika. 100 m. 1- Semih. 2- Enver, R: 11 saniye, Yüksek atlama: İ Haydar, Münür, P yeni Türkiye rekor: 183 Disk atma 1 Naili 2 Irfan R: 39,15 Yazan ; 5. 5. Van Dayn m sualler sormuş, sivil memur- İsrâ izahat vermiş ve büyükler gelmeden çıkıp gitmiş. Markam; aldığı Maile gözden geçirdikten sonra : — Madam Platz, dedi, size son bir sual daha soracağım. Dün akşam Benson'un üstünde bir fevkalâdelik var mı idi? Üzüm tülü falan görünüyor mu idi? — Hayır bilâkis pek neş'eli idi. — Bütün ler demir par- maklıklarla örülü, Mütevaffa hır- veya bir tecavüze uğra- maktan mı korkuyordu. — Hayır, zannetmem. O daima polisin iyi olmadığım söyler, “emin olmak istiyen adam ihtiyat tedbirlerini bizzat kendisi almalı,, derdi. Markam, Hat'a döndü, gülerek: BU KADIN © KATİL DEĞİL / Dünkü müsabakalara iştirak eden atletler 400 m. küçükler İ-Ali 2 ma R. 59-1-5 m. İ - Enver 2 Semih R: 23-3.5 rı .— atlama: 1 Saci R: 270 ülle atma: 1 Irfan. 2. $ R: 10,56 iL #. 1500 m. 1 Ziya 2 -“ Vasıf R: 448-5.4 Uzun atlama: 1 - Saffet, 2 - Tevfik. R. 6,3), Cınt atma: 1 - Mümtaz. 2 - Selim R: 43,97 Üç adım: 1 - Tevfik, 2 - Se. lim R: 1261 400 M. 1- Selim, 2-7; R: 57 m Bayrak: 1 - A, Mi takımı rekor; Galatatasaraylıların dünkü içtimal Galatasaray kulübü dün fev- kalade bir içtima O aktederek ozadan üçünün istifasile inhilâl eden idare heyetini yeniden intihap (etmiştir. Birinci reis Abidin Daver B. söz alarak mekteple kulüplerin ayrılması me emir Özrine vaziyetin eğiştiğini ve daha çokçalı: lâzım geldiğiin, Sarki Ed yıpranmamış ve yorulmamış bir heyeti idarenin teskiline lüzüm olduğunn söylemiştir. EE Nakledet; Özmer Fehmi tekrar dadıya sordu: — “ Benson , un düşmanları varmı idi? e Bilmiyorum. Gerçe bazı acaipliği tutardı amma herkes kendisini sever görünürdü, Sık sık dostlarını ziyarete gider, onlar da ona gelirdi, Markam notlara tekrar baktı; — Soracak şimdilik bir şey yok, ö değil mi Hat? dedi, — Hayır müddeliu; i Madam Platz, bana bakınl yi verilinceye kadar burada kala- caksınız. yanınızdan memur da ayrılmayacak icap ettiğim tak- dirde tekrar isticavap olunacak- sınız. Kimseye bir şey söylemek yok, anladınız mı? Vans önündeki kâğıda bir — Bunları not ediyor musunuz? şeyler karalıyordu. Hat lakırdı dedi, ederken bunu Markam'a uzattı. | Genç bir iekieriğnz Bnduan umumi kongreye kadar | muvaflakiyet temenni ederiz. Fransada göğsümüzü ka- barfacak muvaffakıyetler kazandı Sirazburkfan gazelemize yazılıyor : Resmini gönderdiğim doktor Nurettin B, memleketin genç rontken müteh»ssıslarmdandır . Bundan iki sene evvel Parise ve bir buçuk sene kadar evvel de buraya geldi, ge rek tarzı mesaisi ve gerekse liya- katile muhitini ve bilhassa dünya âlemince pek ta- nınmış hocasını kazanan bu genç Nr. Nureftin Bey bugün, Fransan., en mühim radyüm, amik rontken tedavisi, kanser mücadele merkezi olan Strazburg enstitüsünün esaslı bir uzvü mahiyetine geçti. Amik rontken tedavisi esaslarından en mühim ve şimdiye kadar tetkik edilmemiş bir şubesi üzerinde yap- tığı tetkikini hocasile beraber yakında ( Jurnal döradiyoloji )de neşredecek olan doktor Nurettin | B. her iki senede bir verilen ve ! hemen dünyanın her tarafından | gelen Rontken tedavi mütehassıs- İ ları tarafından takip edilen bu | pek mühim kurlarda Fransızve ecnebi mütehassıslara radyum dü»! zaji üzerine ders verecek, ameli tatbikat gösterecek kadar ilmi bir mevki temin etmiştir. Esasen bundan epice zaman evvel de dünya rontken âleminin tanınmış şahsiyetlerinden birisi olan hocası doktor «Gunsett»in itimadını ve böylece az ecnebiye kısmet olan asli “ğsistan hukuk Ve payesini kazanmıştı; kendisi altı aydan beri Strazburg hastanelerinin resmi asistamdır. iş görmesi için muvakkat bir idare heyeti seçilmesi takarrür etmiş ve intihabata geçilmiş, Maarifin yeni emri mucibince talebe intihaba iştira kettirilme- diği için 34 kişi rey vermiş ve neticede birinci reisliğe Ahmet, ikinci Reisliğe Vamık, umumi kâtipleğe Tahir Yahya, Muhase beciliğe Suat, Vezedarlığa Ser- vet Beyler seçilmiştir. Galatasarayın yeni heyetine | EEE suratını z “ eleşi , Bir müddet tereddüt etti. sonra Da- dıya: — Bazı sualler daha sora- cağım dedi. Bensonu herkes se- ver görünür demiştiniz. Bizzat siz kendisini sever mi idiniz? Dadı somurttu. Cevap verdi: — Benim bir sikâyetim yok! Bu sözleri o şekilde söylemiş- ti ki şikâyetim var! dese idi bu kadar tesir yapmazdı. Markan Vans'ın verdiği kâğıda baktı, başka suallere geçti, — Bersonun ev dahilinde sılahi var mı idi ? Bir rövelvri | falan? —Kadın ilk defa olarak korktu, 1 ısrar etmedi. şaşaladı titrek bir sesle; — Evet, dedei, — Nereye koyardı onu? Dadı Markana endişe ile baktı söylemekle söylememek kararla- rı arasında bucaladığı anlaşılı- yordu. Gözlerini kapadı, cevap verdi : — Masanın gizli gözüne... çu soldaki köçük düğmeyi basarsa» nız açılır. “Hat yerinden fırladı. Düğme- ——— 3 — VAKIT 19 Temmuz 1930— Evvelâ emanet yaptırsın! Asri ahır meselesi etrafında sütçüler ne diyorlar ? Cemil Pş. zamanındanberi halledilmiyen mesele Sötçülerin asri ahırlar inşa- sına mecbur tutulması mese- lesi hakkında sütcüler cemiyeti erkânından biri bir muharriri- mize şunları söylemiştir: —Henüz Emanete resmen mü- racaat etmedik.. Aramızda karar- laştırdığımız bazı teklifler vardır. Bu tekliflere ait teklifnameyi bir baftaya kadar Emanete resmen vereceğiz. Teklifnamenin muhte- vasını maalesef söyliyemiyece- ğim. Emawetin bunu kabülede- ceğine emniyetimiz vardır. Çün- kü her şeyden evvel meml eke- timizin vaziyeti hazırasını nazarı itibara almak lâzımdır. Emane- tin istediği ahırlar mütehassısı arkadaşlarımızın tetkikine naza“ ran Polonya, Almanya ve Fransada bile mevcut değildir. e Ancak Amerikada bunun mümasilleri vardır. Altı bin lira sarfederek her hayvan için ayrı pencereyi bavi yüksek abır yaptırması bi- zim sütçüler için mümkün de- ğildir. Zaten bu mesele evvelâ Şehremini Cemil Paşa zamanın- da muvzuu bahsolmuştur. Emin B. zamanında iki üç milyon lira ile yapılabileceği tahmin edil mişti. Fakat imkânı maddi bu: lunmadığından bu iş bugüne kadar sürüklenip kaldı. Yapılacak asri ahırların dai- ma bol su ile yıkanıp temiz tu- tulması Emanetin teklif ettiği şartlar meyanında ise de bunun tatbiki kanalizasyon teşkilâtının tamim ve itmamına mütevakkıf- tır, aksi takdirde ahırın yıkan- masile harice atılan sular civar- da birikerek türlü türlü hasta- lıklara sebebiyet verecektir. Ahinn içersini (o temizlerken dişarsını kirletmiş oluruz. Ema- net her sütçüye ayrı ayrı müh- letler vermiştir. Fakat bir kıs- ının henüz mühletleri hitam bulmuş değildir. Zaten Emane- tin kendi hayvanları için bile böyle ahırları yoktur. Evvelâ bize bir nümune ol- mak üzere Emanet tatbik etme- ye bastı, Küçük bir çekmece ağır ağır meydana çıktı, içinde kabzası scdef kaplı dir Şimit vesson tabancası vardı. Silâhı aldı, açarak topuna baktı: — Dolu idi. Dadı içini çekti. Yüzünün gergin hatları tekrar gevşedi. Markam ayağa kalkmış, Hat'ın omuzlarından abancaya bakı- yordu. — Onu saklayın, dedi. Bulun- duğu iyi oldu. Gerçi hadise ile alâkası yok amma... Tekrar yerine oturdu, Yeniden Vans'ın notlarına baktı: — Size son bir sualim var, dedi. Efendinizin © gün yaziha- nesinden erken geldiğini, bu salonâ kapandığını söylemiştiniz. Hatırlamağa çalışın bu sırada hiç bir misafir falan gelmedi mi? Kadını dikkatle tetkik ediyo- dum. dodaklarını ısırdı. Cevap vermek için biraz doğruldu: — Görmedim dedi. — Yapmayın canım kapının çalındığını mutlak duymuşsunuz- | dur Hatta belkide siz açtınız! Hayret! Parise ve Belgirata kar yağmış. Paris'ten bildirildiğine göre iki gön evvel öğleden sonra Paris'te bir kaç dakika kar yağ- mıştır. Şimdiye kadar böyle bir hadise duyulmamış olduğundan halk fevkalâde heyecana düçar olmuştur. Belgrat'fan gelen haberlere göre de Slovenyada derecei ha- raret birden bire düşmüştür. Dağlara kesretle kar yağıyor. Bazı yerlerde kar yarım metre irtifaı bulmuştur. Hayret değil mi? Paris sefirimiz Fethi B. şehrimize Salı günü geliyor Paris sefiri Fethi beyin dün şehrimize geleceği © yazılmıştı. Aldığımız Omalümata nazaran sefirimiz salı günü deniz tarikile gelecektir. Mezunen memleketi- mize gelmekte olan Fethi bey Istenbulda birkaç gün kaldıktan sonra Ankaraya gidecektir, Nerede Haydar Rifat Beyden bir haber yok Avukat Haydar Rifat beyden henüz nerde olduğuna dair bir malömat alınamamıştır. Dünkü sabah refiklerimizden biri Haydar Rifat beyin Fethi- yede bulunduğuna dair ailesine malümat geldiğini yazmışsa da bu hâber teeyyüt etmemiştir. Telefonla malümatına müracaat ettiğimiz refikaları barım bu haberi tekzip ettiği gibi şimdiye kadar Haydar Rifat beyden hiç bir haber almadığını da söyle- miştir. Soda inhisarı mı? Hizmet refikimizin yazdığı bir habere nazaran bir Tai grubu iki aydan beri Ankarada çamaşır sodası inhisarını almak için uğraşıyormuş. Refikimiz bu | baberi hayretle mutalâa etmek- tedir. — Kimse gelmedi. — Gece yattıktan sonra ka» pinım çalındığını gene duyma- dınız mı? — Hayırl — Teşekkür ederim, Artık gidebilirsiniz. Kadın kapıda kaybolduktan sonra Markam Vansa döndü: — Kurum dedi bu suvâlleri ne diye sordurdunuz. Bir fikri mahsusunuz mu var? —Yooo.,, hiç... bir arzu... kadın maktulü her kesin sevdiğini söylüyordu. Bundaki mübaleğa Aşikâr... Mesela o her halde i hisleri beslemiyor. HE Dili silâh hakkında ne düşünüyorsunuz? — Pencerelerdeki demir par- maklıkların tabii bir mütemmi- dir, derim. Hırsızlardan ve düş- manlarından korkan bir adamın evinde silâh bulundurması çok mantıki, — Her neise sizin arzunuz ene bizim için de faydalı oldu. Mösyö Vans. Baksanıza bir ta- banca meydana çıktı ki hiç atıl mamış, 4 Devamı varj vi)